Generell diskusjon om corona

Låst
Hardy-guttene

Re: Generell diskusjon om corona

Legg inn av Hardy-guttene »

Og forresten; i hele vinter brukte jeg munnbind på jobb og ble ikke smittet, så det beviser at munnbind virker. Nå i ferien ble jeg uten munnbind smittet på butikken, for jeg var ikke i nærkontakt med noen andre den uken, så det beviser at munnbind virker og at butikker er et sted det spres smitte. Dette er selvfølgelig bare anekdotiske bevis som ikke beviser noen ting, jeg tenkte bare dere ville like å vite det. :) Jeg kommer som sagt tilbake senere med flere forskningsartikler.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 8:03 am
Morromann skrev: tor jul 14, 2022 7:11 am Hun mener vel at de "forfølger" henne. Det finnes navn for slikt. Hun har åpenbart et problem hun trenger å jobbe med og det er ikke covid.
Hun virker på meg å være støpt over samme lest som konsirasjonsteoretikerne som mener at WHO er i lomma på kineserne/farmasiindustrien/Bill Gates og/eller pusher malariamedisin/skabbmedisin/vitaminer som kur mot covid og/eller mener at samfunnet snart bryter sammen og at vi må være forberedt og/eller mener at munnbind/restriksjoner/påbud kun dreier seg om myndighetens maktmisbruk/kontrollbehov/uvitenhet/hemmeligholdelse og/eller at verden kontrolleres av bilderbergerne/trilateralen/illuminati.
Jada, mye eller det meste av det er sprøyt, men at Tedros er en krigsforbryter med menneskerettighetsbrudd på samvittigheten og at seriøse advokater har kikket på det OG at det er Kina som har backet opp hans lederksap i WHO - er et faktum. Det finnes etiopiske opposisjonelle i Norge; kanskje du kan høre med dem hva slags person Tedros er - HINT: han er ingen helteskikkelse.Det at farmasøytselskaper driver lobbyvirksomhet ovenfor regjeringer og donerer penger til WHO primært av profittbehov. er hverken en konspirasjon eller en hemmelighet - det er faktum og er alt annet enn hemmeligholdt. Samfunnet bryter sammen? Ja; tja; den kommende hyperinflasjonen og strømrasjonering er ikke akkurat noen konspirasjonsteori; isåfall driver til og med NRK og sprer konspirasjonsteorier. Og det å legge alvorlige restriksjoner på matproduksjon ikke bare kan, men VIL føre til matmangel er enkel matematikk; det er vel ikke konspirasjonsteori å si at 1+1=2 heller, er det? Tror du de som stormet presidenpalasset på Sri Lanka var villedet av konspirasjonsteorier? Nope, de visste veldig godt hvor skoen trykket og hva de stod ovenfor. Man må gjerne håne bønder men de skjønner bedre enn noen andre hvor mat faktisk kommer fra. At korrupsjon eksisterer og er a fact of life ute i den virkelige verden utenfor den mer sosialdemokratiske norske virkeligheten er heller ikke en konspirasjonsteorie. Eller at korrupsjonen er helt ekstrem innenfor flertallet av FNs medlemsland og at flertallet av disse landene har tykke mapper hos Amnesty.

At restriksjoner veldig ofte handler om maktmisbruk er heller ikke konspirasjonsteorier, det er faktum. Bilderbergere og Illimunati var det du som brakte opp her; ingen andre i tråden har skrevet et ord om de. Hvem er Bildeberg og Illimunati forresten? Har ikke satt meg så mye inn det. Trilatar har jeg aldri hørt om så jeg skjønner at du vet mer om konspirasjonsteorier enn det jeg gjør. Siden du vet mye mer om disse enn de fleste andre her i tråden hadde det vært kjekt å få vite litt om hva du vet.

Du må gjerne starte din egen tråd om Illimunati og triade...hva var det du kalte dem(aldri hørt om),men jeg synes kanskje det blir litt for uinteressant og for mye OT. Hvis du først vil latterliggjøre folk her inne bør du kanskje fortelle oss hva du snakker om og kanskje komme med noen linker også.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 8:11 am Og forresten; i hele vinter brukte jeg munnbind på jobb og ble ikke smittet, så det beviser at munnbind virker. Nå i ferien ble jeg uten munnbind smittet på butikken, for jeg var ikke i nærkontakt med noen andre den uken, så det beviser at munnbind virker og at butikker er et sted det spres smitte. Dette er selvfølgelig bare anekdotiske bevis som ikke beviser noen ting, jeg tenkte bare dere ville like å vite det. :) Jeg kommer som sagt tilbake senere med flere forskningsartikler.
Ja, det må du gjerne gjøre og en bonus for andre om de ikke blir smittet av deg om du er syk. Så lenge noe er frivillig er jeg ikke imot det. Jeg bryr meg ikke om jeg får covid; jeg har hatt det nylig og syntes ikke det var noe å innføre unntakstilstand i samfunnet for. Jeg har ikke tenkt å tilpasse livet mitt etter ikke å få covid. Og - jeg er IKKE blant de som har påstått at munnbind ikke virker; jeg brukte det veldig tidlige i pandemien, jeg var vel en av 5% eller noe som brukte det i april 2020. Nå bruker jeg det ikke fordi jeg kunne ikke brydd meg noe mindre om "smittefaren". Skal ha det på hvis jeg får sår hals og må i butikken, ikke ellers.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Nå er virkelig Dommedagsbladet desperate:

https://www.dagbladet.no/nyheter/advare ... l/76653248

Nå skriver de ikke en gang noe nytt; de bare skriver litt om på ting de har skrevet tidligere i uka og rasker sammen litt hit og dit som en slags "kavalkade" og graver frem en eller annen alarmist som snakker om at han er "bekymret", så får vi høre f*kings Tedros, krigsforbryteren, som sier at "pandemien er aldri over noensinne" og så går de til Preben som svarer det samme som han sikkert svarte for to dager siden. Seriøst, nå burde FHI-folk egentlig slutte å svare "journalister" som nå oppfører seg som masete barn i 5-6-årsalderen som synes det er kjempegøy å irritere voksne med "mamma, hvorfor er det en bil der" og lignende som de spurte om dagen før og de får det samme svaret igjen. Egentlig burde de nå svare "journalistene" på en barnslig og nedlatende måte "det har du spurt om før lille venn, jeg svarer ikke på det igjen". De fortjener ikke bedre svar.
Og selvfølgelig kommer det helt nederst i artikkelen at de fleste er godt beskyttet, at smittetall ikke er så veldig relevant lenger og at det ikke er noen grunn til panikk. Men de fleste idiotene som leser Dommedagsbladet leser vel aldri så langt og jeg tror jeg kan høre de rase over tastaturet foran DBs Facebook-vegg med at "nå må di stenge ned ile at alt er oppent å at follk drar på somer ferie når d er så mye smite".

Men det som er ganske ille er at den moralsk avstumpende søppelavisen i overskriften på Facebook, som med vilje er laget for å fyre opp idiotene skriver "den verste hittill", noe som IKKE står i artikkelen. Det er bedritent urederlig og det bør klages inn til Dagbladet. Tror jeg skal sende drittsekkene en mail. Jeg bare hater den avisen og de mopralsk avstumpende individene som skjender tittelen "journalist" inn i ryggmargen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jeg mener helt seriøst at personer som deler slik åpenbar feilinformasjon egnet til å skape frykt burde risikere å miste tittelen sin. Dette går ikke.


Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Lew_Ashby skrev: tor jul 14, 2022 8:49 am Jeg mener helt seriøst at personer som deler slik åpenbar feilinformasjon egnet til å skape frykt burde risikere å miste tittelen sin. Dette går ikke.

Det er åpenbart langt flere slike gærninger i USA enn i Norge; men....i USA er helsevesen big business og handler om $$$$, i Norge er et en del av et velferdssamfunn og det er nok derfor vi ser flere slike nutcases med legetitler i USA, legg også til at covid i USA handler stort sett utelukkende om politikk, ikke medisin og de har en "kulturkrig"; det vil si pissing contest mellom demokrater og republikanere hvor det er om å gjøre å ha mest mulig ytterliggående standpunkter på hver sin side av det de er uenige om. Skjønt det skal innrømmes at republikanske stater virker mer tiltrekkende enn demokratiske, som aldri gir seg med coronagalskap for tiden.

Merker også at hun er en SJW-raseaktivist som er opptatt av "rase" så det er jo klart at covid følger den ultra-radikaliserte amerikanske kulturkrigen. Overrasket over at hun ikke hadde kjønnspronomen i profilen sin LOL. :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: tor jul 14, 2022 9:09 am Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.
Jeg er enig med deg men hvem er det som har latterliggjort Høyre?

ms_8

Legg inn av ms_8 »

startelver skrev: tor jul 14, 2022 9:09 am Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.
Eg oppfatter ikkje kritikken her inne til å gjelde det som skjedde våren 2020. Meir den påfølgjande håndteringa som skjedde i 2021 og starten av 2022. Kritikken går også på ting som portforbud, mediene måte å skrive alt i store bokstaver og ikkje minst korleis enkeltmenneskjer sprer frykt. At man reagerer på at Høyre i regjering vurderte portforbud er helt innanfor. Vi snakker altså om tiltak som bryt med alt vesten har stått for.

Det er stor forskjell på Omikron som virus og Korona/alfa når den kom i februar/mars 2020.

Ellers går kritikken på korleis man etterkvart var meir opptatt av å vise handlekraft framfor faktisk å vedta eventuelle tiltak som hadde effekt. Eksempel den store fokuset på munnbind.

startelver

Legg inn av startelver »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 9:16 am
startelver skrev: tor jul 14, 2022 9:09 am Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.
Jeg er enig med deg men hvem er det som har latterliggjort Høyre?
Jeg ser at Solberg er nevnt et par ganger som den store syndebukken

Man trenger ikke å like dama men hun taklet presset bra i starten.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

ms_8 skrev: tor jul 14, 2022 9:18 am
startelver skrev: tor jul 14, 2022 9:09 am Slutt å latterliggjør Høyre.

Regjeringen stod overfor et ukjent virus som drepte mennesker. Folk kom hjem fra skiferie i Alpene februar - mars 2020 og ble alvorlig syke, friske oppegående mennesker måtte legges inn på intensiven med surstoffmasker.
Selvsagt måtte regjeringen ta det på alvor
At det ble gjort feil underveis er en annen sak men det ble gjort mye riktig i starten for å begrense smitten.

Når AP kom til makten fortsatte hysteriet, så ikke skyld på Solberg.
Eg oppfatter ikkje kritikken her inne til å gjelde det som skjedde våren 2020. Meir den påfølgjande håndteringa som skjedde i 2021 og starten av 2022. Kritikken går også på ting som portforbud, mediene måte å skrive alt i store bokstaver og ikkje minst korleis enkeltmenneskjer sprer frykt. At man reagerer på at Høyre i regjering vurderte portforbud er helt innanfor. Vi snakker altså om tiltak som bryt med alt vesten har stått for.

Det er stor forskjell på Omikron som virus og Korona/alfa når den kom i februar/mars 2020.

Ellers går kritikken på korleis man etterkvart var meir opptatt av å vise handlekraft framfor faktisk å vedta eventuelle tiltak som hadde effekt. Eksempel den store fokuset på munnbind.
Spot on igjen! Det er vel veldig få her som mener at man ikke skulle gjort noenting våren 2020; jeg har jo skrevet og kan skrive igjen at det var fullt forståelig at man hadde panikk den gang fordi det var en helt annen situasjon enn nå og man ikke ante hva man hadde med å gjøre og at jeg selv var revet med av panikken. MEN - det som er galt er at enkelte ikke gir seg og fortsetter å leve i en våren 2020-tidssløyfe av panikk og krever tiltak og sprer redsler, og da er det media, og i særdeleshet Dagbladet skyldig og det de holder på med er utilgivelig fordi de fortsatt prøver å piske frem en frykt hos de mer irrasjonelle delene av befolkningen og skriver manipulerende og vinklende artikler hvor det som er realiteten begraves i en "story" som er ment å mane frem frykt. Mulig DB savner besøkene som tross alt var mye større våren 2020 da de hadde en del goodwill og de drev en omfattende dekning, noe som var naturlig der og da. Det de driver med nå er kun å sprake en død hest og å skvise ut maksmialt med dråper igjen av en sitron.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 8:22 am Du må gjerne starte din egen tråd om Illimunati og triade...hva var det du kalte dem(aldri hørt om),men jeg synes kanskje det blir litt for uinteressant og for mye OT. Hvis du først vil latterliggjøre folk her inne bør du kanskje fortelle oss hva du snakker om og kanskje komme med noen linker også.
Hm, nå misforstår du meg. Jeg er ikke ute etter å latterliggjøre noen her; poenget var at hun er like langt ute på viddene som enkelte konsprasjonsteoretikere og virker som en kospirasjonsteoretiker selv.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 8:28 am
Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 8:11 am Og forresten; i hele vinter brukte jeg munnbind på jobb og ble ikke smittet, så det beviser at munnbind virker. Nå i ferien ble jeg uten munnbind smittet på butikken, for jeg var ikke i nærkontakt med noen andre den uken, så det beviser at munnbind virker og at butikker er et sted det spres smitte. Dette er selvfølgelig bare anekdotiske bevis som ikke beviser noen ting, jeg tenkte bare dere ville like å vite det. :) Jeg kommer som sagt tilbake senere med flere forskningsartikler.
Ja, det må du gjerne gjøre og en bonus for andre om de ikke blir smittet av deg om du er syk. Så lenge noe er frivillig er jeg ikke imot det. Jeg bryr meg ikke om jeg får covid; jeg har hatt det nylig og syntes ikke det var noe å innføre unntakstilstand i samfunnet for. Jeg har ikke tenkt å tilpasse livet mitt etter ikke å få covid. Og - jeg er IKKE blant de som har påstått at munnbind ikke virker; jeg brukte det veldig tidlige i pandemien, jeg var vel en av 5% eller noe som brukte det i april 2020. Nå bruker jeg det ikke fordi jeg kunne ikke brydd meg noe mindre om "smittefaren". Skal ha det på hvis jeg får sår hals og må i butikken, ikke ellers.
Jeg har heller aldri vært nazi på bruk av munnbind; jeg har brukt det der det har vært påbudt eller påkrevd, ellers ikke. Jeg tenkte heller ikke på noen spesielle her inne, for de som er for eller imot munnbind er for mange til at jeg kan holde rede på dem. At det var riktig å innføre strenge tiltak helt i begynnelsen, når man visste lite, mener jeg fortsatt, men at en del av det som ble gjort senere var overreagering har jeg aldri vært uenig i.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Er alle klare for Centaurus-varianten?

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Hardy-guttene skrev: tor jul 14, 2022 10:11 am
Jeg har heller aldri vært nazi på bruk av munnbind; jeg har brukt det der det har vært påbudt eller påkrevd, ellers ikke. Jeg tenkte heller ikke på noen spesielle her inne, for de som er for eller imot munnbind er for mange til at jeg kan holde rede på dem. At det var riktig å innføre strenge tiltak helt i begynnelsen, når man visste lite, mener jeg fortsatt, men at en del av det som ble gjort senere var overreagering har jeg aldri vært uenig i.
Ja, der er vi ganske enige 8-)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Rexwiller skrev: tor jul 14, 2022 10:35 am Er alle klare for Centaurus-varianten?
Høres ut som en ny dinosaurus-art dette :)

William_S

Legg inn av William_S »

Rexwiller skrev: tor jul 14, 2022 10:35 am Er alle klare for Centaurus-varianten?
Kommet ny variant?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Morromann skrev: tor jul 14, 2022 8:40 am Nå er virkelig Dommedagsbladet desperate
Registrerer at hverken "journalisten" eller Sjefsredaktøren har hatt anstendighet nok til å svare på min mail.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

William_S skrev: tor jul 14, 2022 12:05 pm
Rexwiller skrev: tor jul 14, 2022 10:35 am Er alle klare for Centaurus-varianten?
Kommet ny variant?
Artig med nye varianter.

https://www.dagbladet.no/nyheter/centau ... k/76654455

TWU

Legg inn av TWU »

Leser i VG at koronabølgen nærmer seg toppen. Jeg følger tydeligvis dårlig med, for dette var det første jeg har lest om at vi har en bølge i det hele tatt…

Seks nye innlagte siste døgnet. Astronomiske tall!

William_S

Legg inn av William_S »

TWU skrev: tor jul 14, 2022 2:55 pm Leser i VG at koronabølgen nærmer seg toppen. Jeg følger tydeligvis dårlig med, for dette var det første jeg har lest om at vi har en bølge i det hele tatt…

Seks nye innlagte siste døgnet. Astronomiske tall!
Husk! Bare 6 blir fort til flere hundre om noen dager! Ekspotensiell vekst!!! Haha jeg husker det ble brukt flittig som et argument.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

TWU skrev: tor jul 14, 2022 2:55 pm Leser i VG at koronabølgen nærmer seg toppen. Jeg følger tydeligvis dårlig med, for dette var det første jeg har lest om at vi har en bølge i det hele tatt…

Seks nye innlagte siste døgnet. Astronomiske tall!
Gikk fint uten tiltak under denne bølgen også.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

TWU skrev: tor jul 14, 2022 2:55 pm Leser i VG at koronabølgen nærmer seg toppen. Jeg følger tydeligvis dårlig med, for dette var det første jeg har lest om at vi har en bølge i det hele tatt…

Seks nye innlagte siste døgnet. Astronomiske tall!
Mediene blander nok smittetall med innleggelse tall. Det er klart at det er mykje morosommere å skrive at det er enorm mange smittet framfor at kun 6 er innlagt på sjukehuset.

Det eine kan man lage store overskrifter om og snakke om korleis den fæle korona skyt inn i samfunnet vårt. Det andre er knapt nok 1 notis.

Og så lurer dei på kvifor tilliten faller?

William_S

Legg inn av William_S »

ms_8 skrev: tor jul 14, 2022 3:07 pm
TWU skrev: tor jul 14, 2022 2:55 pm Leser i VG at koronabølgen nærmer seg toppen. Jeg følger tydeligvis dårlig med, for dette var det første jeg har lest om at vi har en bølge i det hele tatt…

Seks nye innlagte siste døgnet. Astronomiske tall!
Mediene blander nok smittetall med innleggelse tall. Det er klart at det er mykje morosommere å skrive at det er enorm mange smittet framfor at kun 6 er innlagt på sjukehuset.

Det eine kan man lage store overskrifter om og snakke om korleis den fæle korona skyt inn i samfunnet vårt. Det andre er knapt nok 1 notis.

Og så lurer dei på kvifor tilliten faller?
Ja og muligens enda viktigere - intensivavdelingene fylles ikke opp med folk med covid lengre etter omicron og vaksinering. Mye av behandlingen i dag foregår på ordinær sengepost og er således mindre krevende for ansatte enn på intensiven hvor spesialkompetanse ofte kreves og hvor man trenger intensivsykepleiere, anestesileger etc. En tidligere av kollega av meg på et av vaksinesenterne jeg har jobba på var utdanna intensivsykepleier. Etter at hun var ferdig på vaksinesenteret holdt hun ut kun noen uker på akuttmotakket på et sykehus. Hun gikk tilbake til å drive med covid 19 vaksinering igjen. Så intensivsykepleiere har nok en ganske krevende jobb vil jeg tro. Jobbtilbud var det iallefall nok av for henne der ute sa hun...
Sist redigert av William_S den tor jul 14, 2022 3:24 pm, redigert 2 ganger totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Så mange bølger nå at jeg blir helt sjøsjuk.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Hvordan får de kartlagt smittetall nå som ingen tester seg, bare finner de på et tall? Har nylig hatt den nyeste varianten og den var like mild som de foregående (uvaksinert). Litt irritert hals, over på et par dager.

basillen

Legg inn av basillen »

Texas_John skrev: tor jul 14, 2022 3:31 pm Hvordan får de kartlagt smittetall nå som ingen tester seg, bare finner de på et tall? Har nylig hatt den nyeste varianten og den var like mild som de foregående (uvaksinert). Litt irritert hals, over på et par dager.
Egentlig er du døende.

Mvh,

G. Nyborg

Cabal

Legg inn av Cabal »

Texas_John skrev: tor jul 14, 2022 3:31 pm Hvordan får de kartlagt smittetall nå som ingen tester seg, bare finner de på et tall? Har nylig hatt den nyeste varianten og den var like mild som de foregående (uvaksinert). Litt irritert hals, over på et par dager.
Hvordan i alle dager vet du at du hadde korona, og ikke minst hvilken variant???

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Cabal skrev: tor jul 14, 2022 3:53 pm Hvordan i alle dager vet du at du hadde korona, og ikke minst hvilken variant???
Fordi jeg tok en pcr første gang jeg hadde det, og en hjemmetest nå sist?

Hvilken variant kan man kan anta på grunnlag av hvilken variant som er mest utbredt. Har vel uansett ingenting å si

Cabal

Legg inn av Cabal »

Texas_John skrev: tor jul 14, 2022 4:08 pm Fordi jeg tok en pcr første gang jeg hadde det, og en hjemmetest nå sist?

Hvilken variant kan man kan anta på grunnlag av hvilken variant som er mest utbredt. Har vel uansett ingenting å si
Hvorfor i helsike tester du deg for korona når du har irritert hals? Høres jo helt idiotisk ut.

Låst

Gå tilbake til «Aktuelt»