Pride - er det nok nå?

Svar
startelver

Re: Pride - er det nok nå?

Legg inn av startelver »

Bliss skrev: man jun 27, 2022 11:01 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 10:52 pm Yousef Dawah: "Muslimer verden over krever en offentlig beklagelse fra PST for deres heksejakt på islam og muslimer"
Disse Dawah-gutta er virkelig skremmende langt ute på viddene. Fascinerende at de mest ekstreme islamistene (vertfall på sosiale medier) er norske konvertitter. Disse gutta reiser landet rundt, holder foredrag og deler ut gratis koraner. Isa Dawah er jo Fredrik Bjelland, som overlevde Utøya når han var 13 år:

I alle dager, er han blitt helt koko ? Skal han hevne seg på den vestlige verden, ta igjen litt?

startelver

Legg inn av startelver »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:15 pm Vi har 40.000 buddhister og 11.000 hinduister i Norge, hvorfor utgjør ikke de noen stor sikkerhetstrussel?
Buddismen er ihvertfall en fredelig religion, kunne godt tenke meg å blitt buddist selv hvis jeg ikke var religionsnøytral.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Crazy Horse skrev: tir jun 28, 2022 12:25 am
Det er ikke bare Tjomlid. Man blir jo overdysset med pride og regnbueflagg bare man åpner en nettavis som VG og Dagbladet om dagen. En av mine nærmeste venner som jeg har kjent fra barneskolen er homo. Jeg ser ikke på ham som homofil, men som er godt medmenneske. Jeg vet ikke om mange eller om noen som ikke respekterer skeive. Mulig jeg er vokst opp i et liberalt miljø. Jeg synes det er mer enn nok pride. Det samme med at vi i vesten skal påtvinge vårt liberale syn på resten av verden, som Klavenes sin FIFA tale. At vi i vesten skal sloss mot at det er galt å fengsle eller straffe homofile er helt på sin plass, da det bryter med grunnleggende menneskerettigheter, som at vi sloss mot fengsel uten hjemmel i lov, mot tortur, for ytrings- og tankefrihet osv osv.. At vi i vesten skal påtvinge andre kulturer vårt liberale syn på f.eks. homofili er åndelig imperialisme. Om kulturer i Midt-Østen eller deler av Afrika se på homofili som synd, som vi gjorde her til lands for noen generasjoner siden, så har de da full rett til dette. Det de ikke har rett til er å straffe. Om en kvinne besøker Iran bør hun dekke til håret og ikke kle seg utfordrende i respekt for landets kultur og skikker. Skeive må kunne dra til VM i Qatar uten å risikere straff, men de bør aksepterer at synet på homofili er annerledes i Qatar enn i Europa og ta hensyn til dette.
Jeg er 100 % enige med at man tar opp dette med Qatar. De skulle aldri i verden fått tildelt fotball-VM, og når de først fikk det er det bare på sin plass at de forsøkes påprakket litt mer liberale tradisjoner.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 11:44 pm Nå har det jo rabla helt for Tjomlid. Kritiserer den homofile Denby Choi med koreansk bakgrunn med bl.a. argumentet: "Når da folk som Choi velger å problematisere pride, som mer enn en banal «hyllest til kjærligheten» tross alt er en livsviktig kamp for likestilling og rettferdighet, så er han bare første ledd i en kjede som til slutt fører til hets og i blant vold". Og klasker senere til med den tendensiøse stråmannen "Chois pretensiøse forsvar av «ytringsfrihet» er også en pinlig avledningsmanøver.".

Nå er Tjomlid så drøy at han latterliggjør seg selv. Han bør i større grad holde seg til å ta 5G-konspiskrullinger og vaksineskeptikere.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... CsToGFW5Z8
Det er en gyllen regel som heter at man aldri må skrive når man er sint og den fulgte han neppe så godt nei. Han var sikker brennsikker i sin sak da han hørte om det at det var en "hvit" høyreekstrem som stod bak siden vi har hatt mer av slike angrep i Norge enn av islamsk terror og rablet ned før politiet hadde gått ut med opplysninger. Akkurat samme modusen som muslimhaterne var i 22.juli da de var sikker på at det var en muslim. Hadde Tjomlid hatt litt skamvett og inegritet hadde han lagt seg paddeflat og slettet ranten men istedenfor kom han med en patetisk bortforklaring og "øh, jommmen, altså det eg meinte var altså".....nei. Skriv aldri når du er sint. Tell til 10. Noe jeg selv sliter med. ;)

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Gårdsdattra skrev: man jun 27, 2022 11:17 pm
Guttorm123 skrev: man jun 27, 2022 10:55 pm
Gårdsdattra skrev: man jun 27, 2022 10:09 pm


Jeg ønsker å høre om du har samme meninger om homofili som islamistene har eller ikke. Enten har du det, eller så har du det ikke. Det finnes ikke noe midt i mellom i denne saken. Enten aksepterer man mennesker med en annen legning, eller så gjør man det ikke. Så hvor står du?

Og ikke kom dragende med dødstraff i enkelte muslimske land. I Norge er det norsk lov som gjelder.
Nå er det jo flere imamer og islamister som har tatt til ordet for at homofile bør steines til døde, men å påstå at alle som er imot homofili er enig med disse, er en ekstrem påstand fra deg.

Nei det er ikke ekstremt å mene at motstand mot homofile mennesker og dødstraff for homofile er det samme, fordi det er det samme i praksis.
Homofili eller trans er ikke noe noen velger , man er født slik. Det betyr at forbud mot homofili er et forbud mot å være det mennesket man er.
Og hva tror du det kan føre til?
"Ikke-binær" er noe man velger. For det er ikke noen legning, det er bare en moteidentifikasjon og som tydeligvis er populært hos enkelte Hollytrash-kjendiser med superego.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Neptun skrev: man jun 27, 2022 11:19 pm
Fordomsfull skrev: man jun 27, 2022 9:13 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 7:58 pm

Den godeste Rolness treffer innertier nok en gang. Ref;
Man er sint og forbanna på ALT ANNET enn jihadisme, islamisme eller den utbredte homofobien i muslimske miljøer.

Berøringsangsten er total fra regjerings -og stortingshold, samt medier og kulturpersonligheter.
De er neimen ikke sene med å be alle nordmenn gå i seg selv i andre tilfeller, selv om det er direkte meningsløst når ingen har støttet slike hendelser.
Dødsstraff for homofili i islam og "allah u akbar" ugjerninger får dem derimot ikke til å ta avstand fra ideolofien bak. Fytterakkern for noen feiginger.
-------
Hva er bra med en fyr som sparker inn vidåpne dører: INGEN støtter jihadisme og ALLE tar avstand fra det. Så - hva F1 i he... skal en ta et oppgjør med noe som ALLE fordømmer?
Kan du vise meg noen som har tatt avstand fra islams syn på homofili?
Har Erna eller Støre tatt avstand fra ideologien bak?
Nei, har ikke sett eller hørt noe av det du antyder.

Samme når de to jentene fra Danmark og Norge på ferietur i Marokko ble voldtatt og fikk hodene skåret av - av ekstreme muslimer.
Ikke et ord om ideologien bak.
- Når en gutt i Namsos ble lagt i bakken av en norsk gutt (uskadet) for noen år siden, så var det derimot stormønstring om den avskyelige "rasismen" i Norge. Da satt ikke ordene langt inne for de samme politikerne. De er feige som fy.

Og denne relativt ferske terrorsaken:
https://www.nettavisen.no/nyheter/siter ... 3424202817

Ikke ord om ideologien bak - og fordømmelser.
Vi har hatt stormønstring mot IS i Norge; det var til og med muslimer som tok initiativ til det.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Crazy Horse skrev: tir jun 28, 2022 12:25 am

Det er ikke bare Tjomlid. Man blir jo overdysset med pride og regnbueflagg bare man åpner en nettavis som VG og Dagbladet om dagen. En av mine nærmeste venner som jeg har kjent fra barneskolen er homo. Jeg ser ikke på ham som homofil, men som er godt medmenneske.
Er du "legningblind"? Da er du homofob. Er du ikke oppdatert på hvordan regelverket er i woke-evangeliet? Du SKAL se andres "rase" først og fremst og hvis ikke er du rasist. Og da er det vel slik du skal se på legninger også. Vet, det, det er ikke lett.

Helt latterlig at man skal påtvinges å tenke sånn da.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: tir jun 28, 2022 12:59 am
Bliss skrev: man jun 27, 2022 11:01 pm
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 10:52 pm Yousef Dawah: "Muslimer verden over krever en offentlig beklagelse fra PST for deres heksejakt på islam og muslimer"
Disse Dawah-gutta er virkelig skremmende langt ute på viddene. Fascinerende at de mest ekstreme islamistene (vertfall på sosiale medier) er norske konvertitter. Disse gutta reiser landet rundt, holder foredrag og deler ut gratis koraner. Isa Dawah er jo Fredrik Bjelland, som overlevde Utøya når han var 13 år:

I alle dager, er han blitt helt koko ? Skal han hevne seg på den vestlige verden, ta igjen litt?
Hvis det er han jeg har lest om tidligere så mener jeg å huske at han hadde en psykisk lidelse. Slike er desverre ofte et lett bytte for manipulerende ekstremister.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

startelver skrev: tir jun 28, 2022 1:04 am
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:15 pm Vi har 40.000 buddhister og 11.000 hinduister i Norge, hvorfor utgjør ikke de noen stor sikkerhetstrussel?
Buddismen er ihvertfall en fredelig religion, kunne godt tenke meg å blitt buddist selv hvis jeg ikke var religionsnøytral.
Nåja, det er ofte en vestlig orientalistisk myte. Den om "de fredelige buddhistene". I Burma har en ekstremistisk buddhistisk elite spilt en nøkkelrolle innen
hatretorikk som har lagt til rette for forfølgelse av rohyingaene. Det er laget gode dokumentarer om det.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: tir jun 28, 2022 6:40 am
Crazy Horse skrev: tir jun 28, 2022 12:25 am
Det er ikke bare Tjomlid. Man blir jo overdysset med pride og regnbueflagg bare man åpner en nettavis som VG og Dagbladet om dagen. En av mine nærmeste venner som jeg har kjent fra barneskolen er homo. Jeg ser ikke på ham som homofil, men som er godt medmenneske. Jeg vet ikke om mange eller om noen som ikke respekterer skeive. Mulig jeg er vokst opp i et liberalt miljø. Jeg synes det er mer enn nok pride. Det samme med at vi i vesten skal påtvinge vårt liberale syn på resten av verden, som Klavenes sin FIFA tale. At vi i vesten skal sloss mot at det er galt å fengsle eller straffe homofile er helt på sin plass, da det bryter med grunnleggende menneskerettigheter, som at vi sloss mot fengsel uten hjemmel i lov, mot tortur, for ytrings- og tankefrihet osv osv.. At vi i vesten skal påtvinge andre kulturer vårt liberale syn på f.eks. homofili er åndelig imperialisme. Om kulturer i Midt-Østen eller deler av Afrika se på homofili som synd, som vi gjorde her til lands for noen generasjoner siden, så har de da full rett til dette. Det de ikke har rett til er å straffe. Om en kvinne besøker Iran bør hun dekke til håret og ikke kle seg utfordrende i respekt for landets kultur og skikker. Skeive må kunne dra til VM i Qatar uten å risikere straff, men de bør aksepterer at synet på homofili er annerledes i Qatar enn i Europa og ta hensyn til dette.
Jeg er 100 % enige med at man tar opp dette med Qatar. De skulle aldri i verden fått tildelt fotball-VM, og når de først fikk det er det bare på sin plass at de forsøkes påprakket litt mer liberale tradisjoner.
I Qatar herjer forøvrig arbeidsforhold som er nært opp til å kalles slaveri så det i seg selv burde ha diskvalifisert dem fullstendig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Morromann skrev: tir jun 28, 2022 7:00 am I Qatar herjer forøvrig arbeidsforhold som er nært opp til å kalles slaveri så det i seg selv burde ha diskvalifisert dem fullstendig.
Det finnes ikke ett eneste godt argument for hvorfor de skulle fått VM. Selv om de hadde hatt alt på stell ang arbeidernes rettigheter er ikke Qatar i nærheten av å være en fotballnasjon som bør arrangere VM. At mesterskapet må flyttes til desember pga varmen er alene god nok grunn til at det burde diskvalifisert dem.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: tir jun 28, 2022 7:07 am
Morromann skrev: tir jun 28, 2022 7:00 am I Qatar herjer forøvrig arbeidsforhold som er nært opp til å kalles slaveri så det i seg selv burde ha diskvalifisert dem fullstendig.
Det finnes ikke ett eneste godt argument for hvorfor de skulle fått VM. Selv om de hadde hatt alt på stell ang arbeidernes rettigheter er ikke Qatar i nærheten av å være en fotballnasjon som bør arrangere VM. At mesterskapet må flyttes til desember pga varmen er alene god nok grunn til at det burde diskvalifisert dem.
Det at despotier som Kina og Qatar får lov til å arrangere internasjonale sprotsarrangementer er et tegn på at det er penga som rår i verden til syvende og sit.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Morromann skrev: tir jun 28, 2022 6:51 am
Vi har hatt stormønstring mot IS i Norge; det var til og med muslimer som tok initiativ til det.
Terrorforsker Lars Gule har også tatt ET kraftig oppgjør med IS:

Gule: Det er ingen tvil om at IS er en forferdelig terror-organisasjon. Men den er også noe mer, og det er det som forsvinner. Hvis vi bruker eksempelet med den Røde Armé-fraksjonen i Tyskland, så kunne ikke de drive med noe annet enn å sprenge, skyte og kidnappe, men IS har forsøkt å bygge en stat. De har hatt et vei-system med vedlikehold, de har hatt ingeniører som har lagt brostein og ordnet fortauer. De har hatt et byråkrati med velferdsordninger, et utdanningssystem, et skatteinnkrevingssystem, et rettsvesen. Så kan man mislike det så mye man vil, men faktum er at de har hatt veldig mange oppgaver som går langt utover det å skyte og drepe og skremme.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Henningsen skrev: man jun 27, 2022 11:39 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 11:19 pm Ikke ord om ideologien bak - og fordømmelser.
Egentlig veldig viktig at islamsk råd Norge har fordømt angrepet, og tat sterk avstand til homofobi.
Bare til info.
Det er godt mulig IRN har kommet på bedre tanker men det lyder likevel litt hult fra en organisasjon som for bare noen få år siden måtte henvende seg til det europeiske fatwarådet for å spørre hva de skulle mene om dødsstraff for homofili. Det faktumet at mainstream islam har et anstrengt forhold til homofili og at mange muslimer har et veldig nært forhold til islam gir en uheldig kombinasjon som går ut over de homofile. Såpass ærlige må vi være.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Pernille skrev: tir jun 28, 2022 9:35 am
Henningsen skrev: man jun 27, 2022 11:39 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 11:19 pm Ikke ord om ideologien bak - og fordømmelser.
Egentlig veldig viktig at islamsk råd Norge har fordømt angrepet, og tat sterk avstand til homofobi.
Bare til info.
Det er godt mulig IRN har kommet på bedre tanker men det lyder likevel litt hult fra en organisasjon som for bare noen få år siden måtte henvende seg til det europeiske fatwarådet for å spørre hva de skulle mene om dødsstraff for homofili. Det faktumet at mainstream islam har et anstrengt forhold til homofili og at mange muslimer har et veldig nært forhold til islam gir en uheldig kombinasjon som går ut over de homofile. Såpass ærlige må vi være.
Jeg er ikke helt uenig med deg i det altså.
Nå har de i det minste gått ut og fordømt angrepet og fordømt homofobi, så det er i det minste blekk på papir, og om ikke annet, forhåpentligvis et skritt på rett vei.
Og når det er en offisiell uttalelse, så er det lettere å holde ansvarlig ved senere anledning, skulle det være nødvendig

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Solvgutt1 skrev: man jun 27, 2022 10:15 pm
Gårdsdattra skrev: man jun 27, 2022 10:09 pm
Neptun skrev: man jun 27, 2022 9:01 pm

Jeg trenger ikke rettferdiggjøre meg for dumme mennesker.
Skulle tro det var Tjomlid som postet den kommentaren.


Jeg ønsker å høre om du har samme meninger om homofili som islamistene har eller ikke. Enten har du det, eller så har du det ikke. Det finnes ikke noe midt i mellom i denne saken. Enten aksepterer man mennesker med en annen legning, eller så gjør man det ikke. Så hvor står du?

Og ikke kom dragende med dødstraff i enkelte muslimske land. I Norge er det norsk lov som gjelder.
Kan du nevne noen moskeer som støtter Pride?
-------
Litt hulter-til-bulter og forsøk på å gi mitt syn;

Det virker å være mange her inne som har Pride langt oppe i halsen og rakker ned på Pride. Så en kan vel si at de motarbeider Pride. Muslimer tør nok ikke si lignende nå, men jeg ser i avisen, VG - at en representant for Islamsk Råd, skriver at minoriteter må støtte hverandre mot overgrep og hets
- og ikke motarbeide hverandre.
De fleste her inne, skriver at Pride tar for stor plass. Eller de skriver som du - at Pride er for sexfiksert, og at du derfor ikke vil ta ungene dine med i Pride-tog. Men at du har gått i Pride-tog selv. Jeg ser nakenhet mange steder og sexfiksering likeså og dette er i liten grad kritisert og heller ikke kommentert.
Så jeg lurer; hvorfor da kritisere dette nettopp hos Pride? Nettavisen har dreiet mye over mot 'opplysningsartikler' om sex. Blabladet også, skjønt de har alltid blitt kritisert for alt fra sexannonser til prostitusjonsformidling - ja jeg husker dette tilbake til 70-tallet. VG har også begynt med sex-artikler. Det er bra med opplysninger om sex, men hvor mange ganger skal en fortelle oss om det hemmelige G-punktet?
Pride er frigjøring - OGSÅ seksuell frigjøring; vær deg selv og vis det, nesten uansett hvor uvanlig dine drømmer&ønsker er. Det er et jævvla sirkus, men slik er det. De har et jævvla sirkus i Rio de Janeiro også, og ifølge artikkelen her, https://www.nrk.no/urix/slik-er-den-500 ... 1.15982581 - er karneval-tradisjonen deres 5000 år gammel. Og som linken viser til; de har og et fokus på sex. Tror du folk i Rio de Janeiro holder ungene sine borte fra arrangementet av den grunn? Ikke jeg.
Jeg synes det er merkelig med de som slenger med leppa om homser&skeive og som samtidig kritiserer muslimer for å være homofober. De trekker frem dødsstraff i MUSLIMSKE land for homofili, men her i landet har vi norske lover og de aller fleste muslimer oppfører seg i tråd med lover& regler. Om vi går hundre år tilbake, var strafferetten i Norge også inhuman og forferdelig. Og å vise til klodens mest tilbakeliggende stater for å vise hvordan de som kommer fra disse statene oppfører seg i Norge, blir helt feil.
Jeg synes videre at det er merkelig ensporet kritikk av muslimer og nesten i enhver sammenheng, for forhold som en kan rette lignende kritikk mot andre religioner. Derfor dro jeg frem katolske kirkes tradisjon med å voldta korgutter; hvorfor tar ikke disse muslim'kritiske' avstand fra det?
Så til Rolness-ene, de som hele tiden skal fortelle at det er innvandrerne og særlig muslimene sin skyld med overfallsvoldtekter og voldtekter ellers, med drap og kriminalitet ellers osv. Og disse viser til at statistikker viser dette. Til det vil jeg si at de fleste av disse påstandene er løgner&bakvaskelse. Hanne Kristine Rhode tok selv helt avstand fra sine påstander her https://www.aftenposten.no/norge/i/eK3o ... ter-i-oslo - og sier seg feilsitert i pressen. Hun har også uttalt at hun ble både lurt&presset til å si og gjøre ting som hun ikke står inne for. Vi som vokste opp da kristendom var obligatorisk også rein messing og pugging av salmevers, kjenner til historien om disippelen Peter, som fornektet Jesus 3 ganger før hanen gol og vi vet at folk kan si&uttrykke ting - fordi de er redde og føler seg presset til å ta avstand fra sider og seg selv; mange homser&skeive har gjort lignende i store deler av sine liv. Jeg leste såvidt om en muslimsk homse som vil ha en moske for muslimske homser - fordi alle mobber han for hans homofili, når han går i moskeer med hetroene. Det at 'alle er ute etter meg' kan jo være en overdrivelse og, men om en blir mobbet nok. så ser en kanskje mobbing i alt. Hanne Kristine Rhode kan selvsagt ha blitt presset til å si ting hun verken trodde eller mente.
Rolness-fan sin støtte til påstandene som vist til her, av Hanne Kristine Rhode - at de ikke-vestlige innvandrere voldtar mest/ALLE! - hvordan stemmer de med hundretusener av voldtatte korgutter i den katolske kirke? Rolness og hans fan&beundrere, sier at de ikke-vestlige sin overrepresentasjon på kriminalitetsstatistikker som for overfallsvoldtekter, de sier noe om synet på kvinner hos ikke-vestlige.
Vel, hva sier i så fall Aftenposten&A-Magsinets avsløring om oss nordmenn da? Journalistene i de nevnte mediene, oppsøkte samtlige pedofile som ble tatt i Norge i Dark-Room saken; - der de satt på nettet og enten bestilte overgrep mot babyer&småbarn eller kun betalte for å se på disse overgrepene - de var alle 86, etnisk norske menn med typisk norske navn og de var alle i jobb og, hadde grei økonomi. Over halvparten av disse 86 pedofile nordmennene hadde enten barn i egen husholdning eller de traff barn gjennom sin jobb. Om det kun hadde vært ikke-vestlige eller muslimer som ble tatt - så hadde Rolness-ene funnet SELVE beviset på at ikke-vestlige og muslimene blant disse - representerte en laverestående rase enn - oss andre. Men det mener de neppe nå.

startelver

Legg inn av startelver »

Morromann skrev: tir jun 28, 2022 6:58 am
startelver skrev: tir jun 28, 2022 1:04 am
Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 11:15 pm Vi har 40.000 buddhister og 11.000 hinduister i Norge, hvorfor utgjør ikke de noen stor sikkerhetstrussel?
Buddismen er ihvertfall en fredelig religion, kunne godt tenke meg å blitt buddist selv hvis jeg ikke var religionsnøytral.
Nåja, det er ofte en vestlig orientalistisk myte. Den om "de fredelige buddhistene". I Burma har en ekstremistisk buddhistisk elite spilt en nøkkelrolle innen
hatretorikk som har lagt til rette for forfølgelse av rohyingaene. Det er laget gode dokumentarer om det.
Ingen regel uten unntak!

Jeg har bodd i Thailand så vet alt om hva Buddismen betyr for folk. Reglene er ganske klare, du skal vise respekt mot alt og alle, naturen og det oppfordres til samhold og meditasjon, langt ifra virkeligheten til Islam.

Følte meg veldig trygg på gatene i Bangkok , de problemene Thailand har hatt når det gjelder terror kommer fra den muslimske befolkningen i Sør-Thailand. De har smelt en del bomber så radikale muslimer står ikke høyt i kurs der heller.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 10:31 am Rolness-fan sin støtte til påstandene som vist til her, av Hanne Kristine Rhode - at de ikke-vestlige innvandrere voldtar mest/ALLE! - hvordan stemmer de med hundretusener av voldtatte korgutter i den katolske kirke? Rolness og hans fan&beundrere, sier at de ikke-vestlige sin overrepresentasjon på kriminalitetsstatistikker som for overfallsvoldtekter, de sier noe om synet på kvinner hos ikke-vestlige.
Vel, hva sier i så fall Aftenposten&A-Magsinets avsløring om oss nordmenn da? Journalistene i de nevnte mediene, oppsøkte samtlige pedofile som ble tatt i Norge i Dark-Room saken; - der de satt på nettet og enten bestilte overgrep mot babyer&småbarn eller kun betalte for å se på disse overgrepene - de var alle 86, etnisk norske menn med typisk norske navn og de var alle i jobb og, hadde grei økonomi. Over halvparten av disse 86 pedofile nordmennene hadde enten barn i egen husholdning eller de traff barn gjennom sin jobb. Om det kun hadde vært ikke-vestlige eller muslimer som ble tatt - så hadde Rolness-ene funnet SELVE beviset på at ikke-vestlige og muslimene blant disse - representerte en laverestående rase enn - oss andre. Men det mener de neppe nå.
Dette ble veldig hulter-til-bulter, ja. :)

Det Rhode helt konkret sa var at samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo årene 2006-2008 involverte en ikkevestlig gjerningsmann, altså en innvandrer eller en etterkommer fra et ikke-vestlig land. Men:

- Det betyr IKKE at alle innvandrere, enten de er vestlige eller ikke-vestlige, voldtar.
- Det betyr IKKE at voldtekter ikke forekommer i andre grupper.
- Det betyr IKKE at voldtekter ikke forekommer i andre land eller andre deler av Norge.
- Det betyr IKKE at nordmenn ikke også står bak andre typer voldtekter.

Hva betyr det da?

- Det betyr at i samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo årene 2006-2008 involverte en ikkevestlig gjerningsmann (hverken mer eller mindre), og kanskje enda viktigere:
- Mer innvandring fra disse landene øker sannsynligheten for enda flere overfallsvoldtekter (dette måtte Tjomlid etter mye om og men faktisk si seg enig i).

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 11:44 pm Nå har det jo rabla helt for Tjomlid. Kritiserer den homofile Denby Choi med koreansk bakgrunn med bl.a. argumentet: "Når da folk som Choi velger å problematisere pride, som mer enn en banal «hyllest til kjærligheten» tross alt er en livsviktig kamp for likestilling og rettferdighet, så er han bare første ledd i en kjede som til slutt fører til hets og i blant vold". Og klasker senere til med den tendensiøse stråmannen "Chois pretensiøse forsvar av «ytringsfrihet» er også en pinlig avledningsmanøver.".

Nå er Tjomlid så drøy at han latterliggjør seg selv. Han bør i større grad holde seg til å ta 5G-konspiskrullinger og vaksineskeptikere.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... CsToGFW5Z8
Hvis du ser et visst annet forum, som er meget politisk korrekt IMO så sitter det personer der i fullt alvor og mener at Tjomlid har rett og at Choi og andre kan ha nøret opp under handlingene til en ytterliggående radikalisert IS-tilhenger som var radikalisert lenge før Choi, som han sikkert ikke aner hvem er en gang kom med sin museforsiktige kritikk av pride-opplegget. Sykt synes jeg. Jeg mener: TROR det på dette selv?? Jeg har en meget meget sterk mistanke om at de overhodet ikke tror på dette selv men kun ønsker å skaffe seg cred i de urabane og hippe miljøene de tilhører ved å skrive slikt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Morromann skrev: tir jun 28, 2022 11:13 am
KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 11:44 pm Nå har det jo rabla helt for Tjomlid. Kritiserer den homofile Denby Choi med koreansk bakgrunn med bl.a. argumentet: "Når da folk som Choi velger å problematisere pride, som mer enn en banal «hyllest til kjærligheten» tross alt er en livsviktig kamp for likestilling og rettferdighet, så er han bare første ledd i en kjede som til slutt fører til hets og i blant vold". Og klasker senere til med den tendensiøse stråmannen "Chois pretensiøse forsvar av «ytringsfrihet» er også en pinlig avledningsmanøver.".

Nå er Tjomlid så drøy at han latterliggjør seg selv. Han bør i større grad holde seg til å ta 5G-konspiskrullinger og vaksineskeptikere.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... CsToGFW5Z8
Hvis du ser et visst annet forum, som er meget politisk korrekt IMO så sitter det personer der i fullt alvor og mener at Tjomlid har rett og at Choi og andre kan ha nøret opp under handlingene til en ytterliggående radikalisert IS-tilhenger som var radikalisert lenge før Choi, som han sikkert ikke aner hvem er en gang kom med sin museforsiktige kritikk av pride-opplegget. Sykt synes jeg. Jeg mener: TROR det på dette selv?? Jeg har en meget meget sterk mistanke om at de overhodet ikke tror på dette selv men kun ønsker å skaffe seg cred i de urabane og hippe miljøene de tilhører ved å skrive slikt.
Ingen tvil om at folk ser dette på to måter. Sjølv synest eg det er litt skremmande at det vekst opp slike miljø med 1 enorm politisk korrekhet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: tir jun 28, 2022 11:02 am
Fordomsfull skrev: tir jun 28, 2022 10:31 am Rolness-fan sin støtte til påstandene som vist til her, av Hanne Kristine Rhode - at de ikke-vestlige innvandrere voldtar mest/ALLE! - hvordan stemmer de med hundretusener av voldtatte korgutter i den katolske kirke? Rolness og hans fan&beundrere, sier at de ikke-vestlige sin overrepresentasjon på kriminalitetsstatistikker som for overfallsvoldtekter, de sier noe om synet på kvinner hos ikke-vestlige.
Vel, hva sier i så fall Aftenposten&A-Magsinets avsløring om oss nordmenn da? Journalistene i de nevnte mediene, oppsøkte samtlige pedofile som ble tatt i Norge i Dark-Room saken; - der de satt på nettet og enten bestilte overgrep mot babyer&småbarn eller kun betalte for å se på disse overgrepene - de var alle 86, etnisk norske menn med typisk norske navn og de var alle i jobb og, hadde grei økonomi. Over halvparten av disse 86 pedofile nordmennene hadde enten barn i egen husholdning eller de traff barn gjennom sin jobb. Om det kun hadde vært ikke-vestlige eller muslimer som ble tatt - så hadde Rolness-ene funnet SELVE beviset på at ikke-vestlige og muslimene blant disse - representerte en laverestående rase enn - oss andre. Men det mener de neppe nå.
Dette ble veldig hulter-til-bulter, ja. :)

Det Rhode helt konkret sa var at samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo årene 2006-2008 involverte en ikkevestlig gjerningsmann, altså en innvandrer eller en etterkommer fra et ikke-vestlig land. Men:

- Det betyr IKKE at alle innvandrere, enten de er vestlige eller ikke-vestlige, voldtar.
- Det betyr IKKE at voldtekter ikke forekommer i andre grupper.
- Det betyr IKKE at voldtekter ikke forekommer i andre land eller andre deler av Norge.
- Det betyr IKKE at nordmenn ikke også står bak andre typer voldtekter.

Hva betyr det da?

- Det betyr at i samtlige anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo årene 2006-2008 involverte en ikkevestlig gjerningsmann (hverken mer eller mindre), og kanskje enda viktigere:
- Mer innvandring fra disse landene øker sannsynligheten for enda flere overfallsvoldtekter (dette måtte Tjomlid etter mye om og men faktisk si seg enig i).
-------
Rettelsene dine av min påstand, er sikkert riktige. Men også Hanne Kristine Rhode sine påstander, som du viser til .er feil. De stemte ikke med fakta. Tjomlid hadde en gjennomgang av påstandene om at alle de ettersøkte overgriperne var mørkhudete - og det stemt heller ikke.
Men dette var et eksempel på påstander som spres om såkalte ikke-vestlige og særlig om muslimer - som er feile. Så viste jeg til eksempelet med Dark-room avsløringen i Norge, som selvsagt ikke viser at alle nordmenn og ingen innvandrere er pedofile.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

ms_8 skrev: tir jun 28, 2022 11:26 am

Ingen tvil om at folk ser dette på to måter. Sjølv synest eg det er litt skremmande at det vekst opp slike miljø med 1 enorm politisk korrekhet.
Joda, men at noen i fullt alvor klarer å bruke så mye tid og krefter på å rasjonalisere slik vanvittig og virkelighetsfornektende tankegang er helt utrolig. Vi har hatt et terrorangrep motivert av ideologien til IS og så sitter noen og presterer å dra inn at noen har kritisert biologiske menn i kvinneidrett og at slik kritikk skal ha motivert noen som fra før av var radikalisert helt andre steder.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mulig postet her før, men dette er jo noe vi bla har sett blant feminister i Sverige. Det er så vanskelig å kritisere holdninger i bla visse innvandrermiljøer fordi det går imot holdninger som er sterkt innvevd i feministkampen.

Kvinnehat er det hvite, eldre cismenn som driver med. Om man er enig i at kvinnesyn blant denne gruppen kan være kritikkverdig i et modernesamfunn, men at man også bør kunne kritisere andre grupper eller miljøer, så blir man fort stemplet som rasist eller ytre høyre.


oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Jeg anbefaler alle moskeer i Norge å flagge med Pride-flagget resten av Juni.
Litt rart at våre politikere ikke har anbefalt dette allerede.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 11:44 pm Nå har det jo rabla helt for Tjomlid. Kritiserer den homofile Denby Choi med koreansk bakgrunn med bl.a. argumentet: "Når da folk som Choi velger å problematisere pride, som mer enn en banal «hyllest til kjærligheten» tross alt er en livsviktig kamp for likestilling og rettferdighet, så er han bare første ledd i en kjede som til slutt fører til hets og i blant vold". Og klasker senere til med den tendensiøse stråmannen "Chois pretensiøse forsvar av «ytringsfrihet» er også en pinlig avledningsmanøver.".

Nå er Tjomlid så drøy at han latterliggjør seg selv. Han bør i større grad holde seg til å ta 5G-konspiskrullinger og vaksineskeptikere.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... CsToGFW5Z8
Ja, han er veldrillet i å plukke fra hverandre konspiskruller og anti-vaxxeres vas, samt har god kunnskap om medisinsk vitenskap og teknologi.

Han får holde seg unna samfunns-politiske debatter om innvandring, religion, kjønnskamp osv. for der klarer han ikke holde seg saklig og nyansert uten å komme med tilslørte personangrep og stråmenn.
Sist redigert av Hetfield den tir jun 28, 2022 2:46 pm, redigert 1 gang totalt.

ulefos

Legg inn av ulefos »

ehall skrev: søn jun 26, 2022 9:36 pm
Unnskyld, men jeg vet ikke hva slags forvirrede og rare tanker som dukker opp i ditt hode.
når du skriver: "Man får inntrykk av vi som er heterofile er i mindretall. Vi må reise oss opp og kreve vår rett." så tror jeg du mer enn de fleste må rydde opp i eget tankegods

ulefos

Legg inn av ulefos »

Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 2:38 pm
tanketomt babbel

ulefos

Legg inn av ulefos »

Ka9nen skrev: man jun 27, 2022 10:52 pm Yousef Dawah: "Muslimer verden over krever en offentlig beklagelse fra PST for deres heksejakt på islam og muslimer"
mener du, litt på samme måte som at Siv Jensen mente FRP var det store offeret for 22. julimassakren?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

ulefos skrev: tir jun 28, 2022 2:48 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 28, 2022 2:38 pm
tanketomt babbel
Du mener LGBTQ-miljøet har satt et klart fokus på homohat blant muslimer og islamister, eller har de stort sett fokusert på "sinte, hvite menn" som kritiserer deler av transpolitikken?

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

KongOlav2 skrev: man jun 27, 2022 11:44 pm Nå har det jo rabla helt for Tjomlid. Kritiserer den homofile Denby Choi med koreansk bakgrunn med bl.a. argumentet: "Når da folk som Choi velger å problematisere pride, som mer enn en banal «hyllest til kjærligheten» tross alt er en livsviktig kamp for likestilling og rettferdighet, så er han bare første ledd i en kjede som til slutt fører til hets og i blant vold". Og klasker senere til med den tendensiøse stråmannen "Chois pretensiøse forsvar av «ytringsfrihet» er også en pinlig avledningsmanøver.".

Nå er Tjomlid så drøy at han latterliggjør seg selv. Han bør i større grad holde seg til å ta 5G-konspiskrullinger og vaksineskeptikere.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... CsToGFW5Z8


Tjomlid har helt rett. Dette at ord kan drepe ble også tatt opp etter tiårsmarkerigen etter 22 juli i fjor. Det er ikke det at det Denby Choi skrev var så ille i seg selv, sånn sett var det rimelig ufarlig sett i lys av alt annet som skrives i kommentarfeltene. Men når noen i det hele tatt ønsker å debattere andre menneskers legning eller identitet, da er de på ville veier. Når man leser konstruerte ord som transaktivisme, så er så man får lyst til å brekke seg. Det finnes ingen transaktivisme, å være trans er medfødt like mye som homofili også er medfødt. Barn som er født skeive merker dette tidlig, så det å ville skåne barn for dette er helt tullete. Folk burde skjønne bedre enn som så.
Disse oppkonstruerte debattene om Pride har i år vært grusomme å lese da det ikke er annet enn ren mobbing av andre mennesker. Som fører til hat og hets og mulig det som verre var.
Det faller ikke inn under ytringsfriheten som mange prøver å skyve foran seg, å mobbe andre mennesker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»