Svenske tilstander

Svar
peraleks

Re: Svenske tilstander

Legg inn av peraleks »

William_S skrev: søn sep 11, 2022 6:27 pm
peraleks skrev: lør sep 10, 2022 12:38 pm
Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 2:11 pm

Hadde jo vært morsomt å høre hvor dette venneparet ditt har flyttet. For å se om dette er et område som har en høy andel innvandrere, og ikke minst. Se om det er så rolig som du skryter av.
Haha ja det er rolige områder på Furuset.
Vet ikke om jeg skal bli paff lenger over folk utenbys fra som tilsynelatende tror at det herjes rundt på Furuset 24/7.
Biblioteket på Furuset er faktisk ganske bra. Mye tilbud for barn og ungdom etter skoletid. Også stille lesesaler om man ikke vil sitte oppi alt levnet der. Benytter meg selv av det jevnlig
Benytter meg selv av Groruddalen golfklubb av og til, ganske koselig der oppe.

Pernille

Legg inn av Pernille »

ermathi skrev: søn sep 11, 2022 6:35 pm Et av hovedproblemene er at med unntak av Norden så har de aller fleste andre europeiske land veldig dårlig returarbeid. Ingen egen returenhet hos nasjonalt politi verken i Frankrike, Spania, Italia IG Hellas. Da blir løsningen stadige amnestier til personer med avslag, og igjen grunnlaget for et stort svart arbeidsmarked. Dette er jo grunnen til det kommer mange fra Marokko, Tunisia, Algerie, Egypt osv. Borgere som normalt ikke har asylgrunnlag, men som blir værende. Når de får papirer i Sør-Europa kan de lovlig reise nordover.

Dette undergraver asylinstituttet. Legg gjerne til en ekstrem liberal praksis i mange land. Sør-Europa, men også Belgia og Tyskland.
Siden mange migranter vil til England og Tyskland og videre oppover Europa så synes nok både Frankrike og Italia at det er mer bekvemt å bare shippe migrantene videre enn å måtte behandle søknadene deres og evt. ta jobben, bråket og kostnadene ved å tvangsreturnere dem. På andre siden står en rekke aktivister, antirasister, NGOer, advokater, osv. for å bistå migrantene. Det gjør også mafiaen og andre kriminelle elementer hvor menneskesmugling har blitt mer lukurativt enn narkotika. Den irregulære innvandringen er en milliardindustri for de som vet å putte sugerøret sitt i riktig pengesekk.

Sid

Legg inn av Sid »

VifteKopp skrev: tir sep 06, 2022 10:55 pm
Dapre skrev: tir sep 06, 2022 8:26 pm I 2021 var det 54000 som innvandret til Norge. Like mange som i 2018, altså før koronakrisen.
Det går stort sett i øst-blokk land, Afrika, og midt-østen.

https://www.ssb.no/befolkning/innvandr ... pUafxjxxyk
Som er ganske mye lavere tall enn i 2011 og 2012 hvor vi hadde en innvandring på nesten 80.000.

De fem største innvandrergruppene i 2021 var forøvrig: Polen, Litauen, Sverige, Syria, Romania. Det finnes dog ikke noe stortingsflertall for å melde seg ut av EØS-avtalen, så vi vil nok se lignende tall de neste årene.
Dapre skrev: tir sep 06, 2022 8:26 pm Du får ta en titt på dagens Dagsrevyen, og se hvor berikende zonene er blitt i Oslo.
Her stikkes og skytes det over en lav sko, av våre nye landsmenn.
Selv om disse knivstikkingene innad i disse miljøene er tragiske, er vi fremdeles milevis unna svenske tilstander. Nesten alle disse drapsforsøkene vil bli oppklart og det eksisterer ikke no go-zones i Oslo.
www.tv2.no/nyheter/innenriks/advarer-no ... zL85m42_Z8

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Hva vil du gjøre for å forhindre svenske tilstander du mener vi er i ferd med å få?

Sid

Legg inn av Sid »

VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:10 pm
Hva vil du gjøre for å forhindre svenske tilstander du mener vi er i ferd med å få?
Linken var til en reportasje der bla Politiets fellesforbund advarer om at Oslo er inne i en voldsbølge og at det ser ut som at Norge befinner seg på de første trinnene på voldsstigen som Sverige har klatret opp de siste tiårene.

Det er vel du som bør ha noen tanker om hvordan dette skal forhindres. Du mener jo at vi ikke kommer til å følge etter Sverige opp denne stigen.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Sid skrev: søn sep 25, 2022 7:31 pm
VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:10 pm
Hva vil du gjøre for å forhindre svenske tilstander du mener vi er i ferd med å få?
Linken var til en reportasje der bla Politiets fellesforbund advarer om at Oslo er inne i en voldsbølge og at det ser ut som at Norge befinner seg på de første trinnene på voldsstigen som Sverige har klatret opp de siste tiårene.

Det er vel du som bør ha noen tanker om hvordan dette skal forhindres. Du mener jo at vi ikke kommer til å følge etter Sverige opp denne stigen.
Jeg har allerede argumentert for hvorfor jeg ikke mener vi har eller vil få «svenske tilstander».

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:35 pm
Sid skrev: søn sep 25, 2022 7:31 pm
VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:10 pm

Hva vil du gjøre for å forhindre svenske tilstander du mener vi er i ferd med å få?
Linken var til en reportasje der bla Politiets fellesforbund advarer om at Oslo er inne i en voldsbølge og at det ser ut som at Norge befinner seg på de første trinnene på voldsstigen som Sverige har klatret opp de siste tiårene.

Det er vel du som bør ha noen tanker om hvordan dette skal forhindres. Du mener jo at vi ikke kommer til å følge etter Sverige opp denne stigen.
Jeg har allerede argumentert for hvorfor jeg ikke mener vi har eller vil få «svenske tilstander».
Artikkelen konkluderer jo med det flere av oss hevder, at vi ikke har svenske tilstander i norge.
Det har vært perioder tidligere hvor det har vært økt uro i gjengmiljøer tidligere, slik som det har vært en periode med nå.
Man bør selvfølgelig forsikre seg at man ikke beveger seg i retning av de 'svenske tilstandene' og jeg tror forøvrig du har helt rett i argumentene om hvorfor vi ikke kommer til å havne der.
Faktum er at vi ikke har svenske tilstander, og neppe kommer til å få det.

Sid

Legg inn av Sid »

Enig i at vi ikke har "svenske tilstander" slik Sverige har det i dag, men som artikkelen sier så kom det ikke over natten hos de heller og artikkelen beskriver forverring på flere punkter. 203 anmeldelser for bæring av våpen i 2020 mot 116 i 2015. Fenomenet "flokking" hvor unge omringer politiet når de skal gjøre jobben sin og et hissigere gemytt mot politiet. En utvikling som bekymrer skrives det.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Unge Bondevik synes Oslo svartmales, han er til og med sinna. Flere enn meg som synes denne karen er veldig morsom? https://www.oslodebatten.no/innvandring ... -131-11339

Pernille

Legg inn av Pernille »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 8:08 pm Unge Bondevik synes Oslo svartmales, han er til og med sinna. Flere enn meg som synes denne karen er veldig morsom? https://www.oslodebatten.no/innvandring ... -131-11339
Godt gjort av Bondevik å bomme så voldsomt, selv bare på overskriften. Men det er kanskje det som er å forvente av et parti som er en slags destillert suppe fra noe av det verste KrF, SV, Ap, H og MDG har å by på.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: søn sep 25, 2022 7:42 pm
VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:35 pm
Sid skrev: søn sep 25, 2022 7:31 pm

Linken var til en reportasje der bla Politiets fellesforbund advarer om at Oslo er inne i en voldsbølge og at det ser ut som at Norge befinner seg på de første trinnene på voldsstigen som Sverige har klatret opp de siste tiårene.

Det er vel du som bør ha noen tanker om hvordan dette skal forhindres. Du mener jo at vi ikke kommer til å følge etter Sverige opp denne stigen.
Jeg har allerede argumentert for hvorfor jeg ikke mener vi har eller vil få «svenske tilstander».
Artikkelen konkluderer jo med det flere av oss hevder, at vi ikke har svenske tilstander i norge.
Det har vært perioder tidligere hvor det har vært økt uro i gjengmiljøer tidligere, slik som det har vært en periode med nå.
Man bør selvfølgelig forsikre seg at man ikke beveger seg i retning av de 'svenske tilstandene' og jeg tror forøvrig du har helt rett i argumentene om hvorfor vi ikke kommer til å havne der.
Faktum er at vi ikke har svenske tilstander, og neppe kommer til å få det.
Sverige ligger foran Norge, så hvis du sammenlikner med dagens Sverige blir det naturlig nok misvisende, men det man kalte svenske tilstander for 10 år siden er det Norge har nå. Ganske enkelt kriminalitet kraftig overrepresentert av nye landsmenn.

Og det er ingenting som tilsier at ikke-vestlig innvandring vil avta, snarere tvert imot vil den antakelig øke kraftig.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: søn sep 25, 2022 7:42 pm

Artikkelen konkluderer jo med det flere av oss hevder, at vi ikke har svenske tilstander i norge.
Det har vært perioder tidligere hvor det har vært økt uro i gjengmiljøer tidligere, slik som det har vært en periode med nå.
Man bør selvfølgelig forsikre seg at man ikke beveger seg i retning av de 'svenske tilstandene' og jeg tror forøvrig du har helt rett i argumentene om hvorfor vi ikke kommer til å havne der.
Faktum er at vi ikke har svenske tilstander, og neppe kommer til å få det.
Skatvold sier man må handle nå om man vil unngå «svenske tilstander».

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Queenie skrev: søn sep 25, 2022 8:08 pm Unge Bondevik synes Oslo svartmales, han er til og med sinna. Flere enn meg som synes denne karen er veldig morsom? https://www.oslodebatten.no/innvandring ... -131-11339
Jeg rister bare på hodet hver gang jeg hører noe fra han der

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: søn sep 25, 2022 11:20 pm
Henningsen skrev: søn sep 25, 2022 7:42 pm
VifteKopp skrev: søn sep 25, 2022 7:35 pm

Jeg har allerede argumentert for hvorfor jeg ikke mener vi har eller vil få «svenske tilstander».
Artikkelen konkluderer jo med det flere av oss hevder, at vi ikke har svenske tilstander i norge.
Det har vært perioder tidligere hvor det har vært økt uro i gjengmiljøer tidligere, slik som det har vært en periode med nå.
Man bør selvfølgelig forsikre seg at man ikke beveger seg i retning av de 'svenske tilstandene' og jeg tror forøvrig du har helt rett i argumentene om hvorfor vi ikke kommer til å havne der.
Faktum er at vi ikke har svenske tilstander, og neppe kommer til å få det.
Sverige ligger foran Norge, så hvis du sammenlikner med dagens Sverige blir det naturlig nok misvisende, men det man kalte svenske tilstander for 10 år siden er det Norge har nå. Ganske enkelt kriminalitet kraftig overrepresentert av nye landsmenn.

Og det er ingenting som tilsier at ikke-vestlig innvandring vil avta, snarere tvert imot vil den antakelig øke kraftig.
Jeg vet dere sårt ønsker å innføre svenske tilstander her i landet, men det blir ikke det tross deres iherdige forsøk.
Man kan jo lure på hvorfor dere ønsker dette, det er fryktelig lite patriotisk for landet å svartmale værst mulig, men det er tydeligvis viktigere å sverte innvandrere og muslimer for enhver pris...
Vi har ikke svenske tilstander her.

Pernille

Legg inn av Pernille »

De voldelige «postnummer-konfliktene» i Oslo: https://www.nrk.no/osloogviken/dette-er ... 1.16100530

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: man sep 26, 2022 8:16 am
Jeg vet dere sårt ønsker å innføre svenske tilstander her i landet, men det blir ikke det tross deres iherdige forsøk.
Man kan jo lure på hvorfor dere ønsker dette, det er fryktelig lite patriotisk for landet å svartmale værst mulig, men det er tydeligvis viktigere å sverte innvandrere og muslimer for enhver pris...
Vi har ikke svenske tilstander her.
Så du mener svenske tilstander har noe med muslimer og innvandring å gjøre?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 9:29 am
Henningsen skrev: man sep 26, 2022 8:16 am
Jeg vet dere sårt ønsker å innføre svenske tilstander her i landet, men det blir ikke det tross deres iherdige forsøk.
Man kan jo lure på hvorfor dere ønsker dette, det er fryktelig lite patriotisk for landet å svartmale værst mulig, men det er tydeligvis viktigere å sverte innvandrere og muslimer for enhver pris...
Vi har ikke svenske tilstander her.
Så du mener svenske tilstander har noe med muslimer og innvandring å gjøre?
Er du uenig?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 9:43 am
Er du uenig?
Selvfølgelig ikke. Men det er jo veldig mange som mener at for eksempel disse opptøyene en opplever i forbindelse med koranbrenning, ikke har noe med religion å gjøre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 10:06 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 9:43 am
Er du uenig?
Selvfølgelig ikke. Men det er jo veldig mange som mener at for eksempel disse opptøyene en opplever i forbindelse med koranbrenning, ikke har noe med religion å gjøre.
Det høres oppdiktet ut. At opptøyer i forbindelse med koranbrenning har noe mer religion å gjøre tror jeg det er svært få som mener. At gjengkriminalitet og volden det medfører har lite med religion å gjøre tror jeg derimot det er mange som mener.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 10:17 am

Det høres oppdiktet ut. At opptøyer i forbindelse med koranbrenning har noe mer religion å gjøre tror jeg det er svært få som mener.
Først er det oppdiktning, så skriver du at det er svært få som mener at opptøyer i forbindelse med koranbrenning har noe med religion å gjøre...?

...det er også mange som mener at ekstrem islamisme ikke har noe med religionen islam å gjøre.

I svenske medier blir de som står for disse opptøyene, omtalt som gjengkriminelle, pøbler og så videre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 10:33 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 10:17 am

Det høres oppdiktet ut. At opptøyer i forbindelse med koranbrenning har noe mer religion å gjøre tror jeg det er svært få som mener.
Først er det oppdiktning, så skriver du at det er svært få som mener at opptøyer i forbindelse med koranbrenning har noe med religion å gjøre...?

...det er også mange som mener at ekstrem islamisme ikke har noe med religionen islam å gjøre.

I svenske medier blir de som står for disse opptøyene, omtalt som gjengkriminelle, pøbler og så videre.
Det manglet en "ikke" der. Selvfølgelig har opptøyer som følge av koranbrenning noe med religion å gjøre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 10:46 am

Det manglet en "ikke" der. Selvfølgelig har opptøyer som følge av koranbrenning noe med religion å gjøre.
Ok.

Under helgens presskonferens med rikspolischefen Anders Thornberg och kommenderingschefen Jonas Hysing avslöjade de flera intressanta uppgifter.

Den första var att flera av dem som uppträtt som demonstranter mot den dansk-svenske högerextremisten Rasmus Paludan är av polisen väl kända yrkeskriminella. Alltså inte direkt dem som i vanliga fall drar sin lans för religionsfrihet och islam.

– Det här är inga vanliga motdemonstranter, vi har starka misstankar om att de som går till angrepp mot poliser och räddningstjänst har anknytning till kriminella gäng, sade Anders Thornberg.

Men berøringsangsten i Sverige er vel viden kjent....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samh ... -en-kuliss

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 10:54 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 10:46 am

Det manglet en "ikke" der. Selvfølgelig har opptøyer som følge av koranbrenning noe med religion å gjøre.
Ok.

Under helgens presskonferens med rikspolischefen Anders Thornberg och kommenderingschefen Jonas Hysing avslöjade de flera intressanta uppgifter.

Den första var att flera av dem som uppträtt som demonstranter mot den dansk-svenske högerextremisten Rasmus Paludan är av polisen väl kända yrkeskriminella. Alltså inte direkt dem som i vanliga fall drar sin lans för religionsfrihet och islam.

– Det här är inga vanliga motdemonstranter, vi har starka misstankar om att de som går till angrepp mot poliser och räddningstjänst har anknytning till kriminella gäng, sade Anders Thornberg.

Men berøringsangsten i Sverige er vel viden kjent....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samh ... -en-kuliss
Som forventet har du en lenke klar som har en veldig svak relevans til det du svarer på. Det står ingenting her om at dette ikke har noe med islam å gjøre.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:09 am
Som forventet har du en lenke klar som har en veldig svak relevans til det du svarer på. Det står ingenting her om at dette ikke har noe med islam å gjøre.
"Den första var att flera av dem som uppträtt som demonstranter mot den dansk-svenske högerextremisten Rasmus Paludan är av polisen väl kända yrkeskriminella. Alltså inte direkt dem som i vanliga fall drar sin lans för religionsfrihet och islam".

Om det skulle være så innlysende som du gir uttrykk for, at man mener disse opptøyene handler om islam, altså religiøst betinget vold, så hadde vel politiet gått ut med dette?

Hvorfor gjør de ikke det, tror du?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 11:19 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:09 am
Som forventet har du en lenke klar som har en veldig svak relevans til det du svarer på. Det står ingenting her om at dette ikke har noe med islam å gjøre.
"Den första var att flera av dem som uppträtt som demonstranter mot den dansk-svenske högerextremisten Rasmus Paludan är av polisen väl kända yrkeskriminella. Alltså inte direkt dem som i vanliga fall drar sin lans för religionsfrihet och islam".

Om det skulle være så innlysende som du gir uttrykk for, at man mener disse opptøyene handler om islam, altså religiøst betinget vold, så hadde vel politiet gått ut med dette?

Hvorfor gjør de ikke det, tror du?
Du syns ikke det er en relevant opplysning dersom det var kjente yrkeskriminelle som til vanlig ikke er veldig opptatt av islam eller ytringsfrihet som sto bak opptøyene? At det er en opplysning som innebærer at islam ikke hadde noe med saken å gjøre?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:31 am

Du syns ikke det er en relevant opplysning dersom det var kjente yrkeskriminelle som til vanlig ikke er veldig opptatt av islam eller ytringsfrihet som sto bak opptøyene? At det er en opplysning som innebærer at islam ikke hadde noe med saken å gjøre?
Det står ingenting om at islam har noe med dette å gjøre, slik som det er nærliggende å tro, siden det er snakk om koranbrenning.

Mycket talar för att polisen var måltavlan, snarare än danske Rasmus Paludans manifestation mot islam, under påskhelgens våldsamma upplopp på flera platser i landet.

Och polisen misstänker att upploppsmakarna har kopplingar till kriminella gäng.

https://sverigesradio.se/artikel/vilka- ... ed-polisen

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:31 am

Du syns ikke det er en relevant opplysning dersom det var kjente yrkeskriminelle som til vanlig ikke er veldig opptatt av islam eller ytringsfrihet som sto bak opptøyene? At det er en opplysning som innebærer at islam ikke hadde noe med saken å gjøre?
Du "glemte" denne:

Om det skulle være så innlysende som du gir uttrykk for, at man mener disse opptøyene handler om islam, altså religiøst betinget vold, så hadde vel politiet gått ut med dette?

Hvorfor gjør de ikke det, tror du?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 11:45 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:31 am

Du syns ikke det er en relevant opplysning dersom det var kjente yrkeskriminelle som til vanlig ikke er veldig opptatt av islam eller ytringsfrihet som sto bak opptøyene? At det er en opplysning som innebærer at islam ikke hadde noe med saken å gjøre?
Du "glemte" denne:

Om det skulle være så innlysende som du gir uttrykk for, at man mener disse opptøyene handler om islam, altså religiøst betinget vold, så hadde vel politiet gått ut med dette?

Hvorfor gjør de ikke det, tror du?
Hvorfor skulle politiet gå ut med innlysende informasjon?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:54 am

Hvorfor skulle politiet gå ut med innlysende informasjon?
Så det er derfor de ikke opplyser om det ja... (Hahaha)

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Guttorm123 skrev: man sep 26, 2022 11:58 am
Solvgutt1 skrev: man sep 26, 2022 11:54 am

Hvorfor skulle politiet gå ut med innlysende informasjon?
Så det er derfor de ikke opplyser om det ja... (Hahaha)
Trenger de å opplyse om at opptøyer etter koranbrenning har en sammenheng med islam?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»