Svenske tilstander

Svar
VifteKopp

Re: Svenske tilstander

Legg inn av VifteKopp »

sertono skrev: tir sep 06, 2022 11:30 pm Hva tror du?
Jeg aner ikke. Dette må politiet nøste opp i.

daoooo

Legg inn av daoooo »

MENA innvandring er lik mer kriminialitet. Det samme er schengen. Idioter må gjerne være uenig.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:11 pm
Corvus skrev: tir sep 06, 2022 10:07 pm
Dapre skrev: tir sep 06, 2022 8:45 pm Man leser det man VIL lese. Vi som er skeptiske, fanger opp de små detaljer i venstrevridde reportasjer, og må selv lete med lykt og lupe etter etter de mere avslørende reportasjer.
De som er naive, legger ikke merke til noe som helst i samme reportasje, tror alt er i skjønneste orden, og ser ingen grunn til å gå reportasjene nærmere i sømmene.
Sånn sett forblir de naive, og innformasjonsløse.
To knivstikkinger i Oslo i går.
En ny i dag.

Sånn går nå dagene, noen setter fokus på det, noen prøver desperat å benekte det.
Og noen andre igjen anklager andre for å benekte/forsvare osv, selv om det ikke er noen som har benektet/forsvart noe i det hele tatt ...

Hvem har benektet kjivstikkingene, og forsvart de som har gjort det..?
Det er noen her som vil ha statistikk over knivstikkinger, da de mener det ikke er mer enn før.

Politiet vil ikke lenger føre slik statistikk, så da må man vise til de nesten daglige knivstikkingene hovedsaklig i Oslo.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Fra Kjetil Rolnes' FB side:
"Domsfelte under 18 i Oslo i 2021: "I nesten alle sakene er tiltalte en ung mann med navn som tilsier at en eller begge hans foreldre har minoritetsbakgrunn."
https://www.domstol.no/contentassets/0b ... OzJbVmGx3c

De er under 18, og nesten alle har minoritetsbakgrunn. De raner etnisk norske gutter. Eller hevner seg med vold mot andre minoritetsgutter. Og bruker kniv eller machete. Hva er grunnen?, spør Aftenposten. Uten en gang å forsøke å gi noe svar. Det gjør Trond Brækhus.

Aftenposten spør kva som er grunnen til at unge gutar bevæpnet seg med kniv og machete. ReF
https://www.aftenposten.no/oslo/i/BWJl1 ... trwYsPbVA0
Grunnen er samansatt. Det er freistande og komfortabelt å forklare ALT med at dette er gutar frå lavinntektsfamiliar som bur trangt, gjer det dårleg på skulen fordi dei føler seg utstøtt av samfunnet og har lite framtidstru. Vi kan forebygge mykje med tidleg innsats og ekstra ressursar til barnehage og skule, sikre deltidsjobbar, sommarjobbar og lærlingeplassar og sørge for at alle får mulighet til å delta på fritidsaktivitetar og så bortetter. Vi veit veldig mykje om kva sosioøkonomiske tiltak som forebygger utanforskap. Her er det berre å pøse på og gjere det som skal til for at flest mogleg klarer å bli gode skattebetalande borgarar og ikkje klientar, pasientar, brukarar og innsatte.

Men det er også ein årsakskomponent her som heiter "kultur", som består av i overkant mykje ære meg her og ære meg der og brødre som skal hevnast og maskulinitetsideal som gjekk ut på dato for 50 år sida, samt rasistiske haldningar til lyshuda medborgarar, som kjem til uttrykk gjennom audmjukande dominansvald. Ein heil masse ugreie greier som er skikkeleg ubehageleg å snakke om, så vi nevner det berre så vidt før vi skynder oss tilbake til dei sosioøkonomiske faktorane.

Men skal vi komme oss vidare er vi heilt nødt til å risikere å smusse oss til og snakke om kva som er ønska kultur og kva som er uønska ukultur.
Storsamfunnet må sørge for at vi forebygger utanforskap gjennom rettferdig fordelingspolitikk og sosioøkonomiske tiltak, samt konsekvente strafferettslege tiltak.
Gode krefter i minoritetsmiljøa må ta på seg eit større ansvar med å kvitte seg med dei kulturelle faktorane som gjer at unge gutar tar elendige valg som saboterer eigne og andres framtidsutsikter.

Summen av tiltaka er muligens riktig.
Avslutningsvis i artikkelen penser Aftenposten innom kven det er som bruker kniv og machete på andre sine kroppar:
"Oslo tingrett gikk i fjor gjennom saker der den tiltalte var under 18 år. De fant at det er særlig to typer lovbrudd som skiller seg ut:
1. Ran begått av flere gutter med minoritetsbakgrunn mot en eller to etnisk norske gutter. Disse ranene skjer gjerne i områder hvor det er offentlig transport, som T-banestasjoner etter klokken 18. Noen ganger blir kniv eller machete tatt i bruk.
2. Vold og hevnhandlinger begått mellom jevnaldrende gutter med minoritetsbakgrunn. Disse finner ofte sted i guttenes nærområde. Ofte blir kniv eller machete tatt i bruk."




- Men dette skjer jo ikke sies av personer som har integrert seg med fremmed kultur.
Bare bittelitt ...... men det må vi regne med i en stor by som Oslo hevdes det.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

VifteKopp skrev: tir sep 06, 2022 10:55 pm
Dapre skrev: tir sep 06, 2022 8:26 pm I 2021 var det 54000 som innvandret til Norge. Like mange som i 2018, altså før koronakrisen.
Det går stort sett i øst-blokk land, Afrika, og midt-østen.

https://www.ssb.no/befolkning/innvandr ... pUafxjxxyk
Som er ganske mye lavere tall enn i 2011 og 2012 hvor vi hadde en innvandring på nesten 80.000.

De fem største innvandrergruppene i 2021 var forøvrig: Polen, Litauen, Sverige, Syria, Romania. Det finnes dog ikke noe stortingsflertall for å melde seg ut av EØS-avtalen, så vi vil nok se lignende tall de neste årene.
Dapre skrev: tir sep 06, 2022 8:26 pm Du får ta en titt på dagens Dagsrevyen, og se hvor berikende zonene er blitt i Oslo.
Her stikkes og skytes det over en lav sko, av våre nye landsmenn.
Selv om disse knivstikkingene innad i disse miljøene er tragiske, er vi fremdeles milevis unna svenske tilstander. Nesten alle disse drapsforsøkene vil bli oppklart og det eksisterer ikke no go-zones i Oslo.
Klan, stamme og æreskultur.
Krig om kontroll over områder.
På sikt blir det egne lover og regler i disse områdene.
Paralellsamfunn og no go zones.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Slikt er det mye av i Sverige:

12 ungdommer anmeldt etter slåsskamp:

12 ungdommer er anmeldt for vold etter at en 16-åring ble forsøkt banka opp i Nittedal sentrum tirsdag.
Det skriver Romerikes Blad.

Gutten ble sparka i hodet, men er bare lettere skadd.

Alle de tolv som er anmeldt er mellom 15 og 18 år og fra Romerike.

Politiet sier til avisa at også barnevernet er kobla inn.


Ærlig talt: Kaller man slikt "slåsskamp"?

Og er man "bare" forsøkt banket opp, når man blir sparket i hodet?

https://www.nrk.no/osloogviken/12-ungdo ... 1.16095414

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Neptun skrev: tor sep 08, 2022 1:11 pm Klan, stamme og æreskultur.
Krig om kontroll over områder.
På sikt blir det egne lover og regler i disse områdene.
Paralellsamfunn og no go zones.
Ikke nødvendigvis.

Sid

Legg inn av Sid »

VifteKopp skrev: tor sep 08, 2022 1:55 pm
Neptun skrev: tor sep 08, 2022 1:11 pm Klan, stamme og æreskultur.
Krig om kontroll over områder.
På sikt blir det egne lover og regler i disse områdene.
Paralellsamfunn og no go zones.
Ikke nødvendigvis.
Du kan kalle det kvalifisert sannsynlighets beregning.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: tor sep 08, 2022 1:21 pm Ærlig talt: Kaller man slikt "slåsskamp"?

Og er man "bare" forsøkt banket opp, når man blir sparket i hodet?

https://www.nrk.no/osloogviken/12-ungdo ... 1.16095414
Hvitvasking av NRK. Når de linker til en sak burde de være edruelig nok til å siter korrekt.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Sid skrev: tor sep 08, 2022 5:06 pm Du kan kalle det kvalifisert sannsynlighets beregning.
Kan kalle det mye rart, men ser lite tegn på at vi får svenske tilstander de neste tiårene.

Corvus

Legg inn av Corvus »

VifteKopp skrev: tor sep 08, 2022 9:49 pm
Sid skrev: tor sep 08, 2022 5:06 pm Du kan kalle det kvalifisert sannsynlighets beregning.
Kan kalle det mye rart, men ser lite tegn på at vi får svenske tilstander de neste tiårene.
Det kommer først og fremst an på hvor mye innvandring man får. Dernest hvordan man håndterer de små tendensene man allerede ser.
Å spå flere tiår frem i tid kan ingen, selv ikke du. Med mye innvandring over tid så går det mot svenske tilstander uansett.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Corvus skrev: tor sep 08, 2022 11:56 pm Det kommer først og fremst an på hvor mye innvandring man får. Dernest hvordan man håndterer de små tendensene man allerede ser.
Å spå flere tiår frem i tid kan ingen, selv ikke du. Med mye innvandring over tid så går det mot svenske tilstander uansett.
Og trendene tilsier ikke at vi vil få svenske tilstander. Men selvsagt, endrer trendene seg kan også resultatet bli annerledes.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

peraleks skrev: tor sep 01, 2022 10:03 pm
Henningsen skrev: tor sep 01, 2022 10:05 am
Neptun skrev: tor sep 01, 2022 9:47 am

Dette er nok et eksempel på veldig umoden tilnærming til problemstillingen.
For å ta det med bosetting, det er ikke sånn at man bare kan plassere migranter fra 3. verden i boligstrøk der folk eier boligen sin selv. Ettersom de er her for å blir forsørget så betyr det at de ikke eier nåla i veggen, ergo handler det om kommunale boliger. De finner man ikke i byens beste strøk. Og om de hadde vært det, så hadde det ikke tatt lang tid før folk ikke ønsket å bo der av en hel rekke grunner. Økt kriminalitet, bråk, forsøpling mm.

Men nå er jo ikke dette et problem ettersom folk fra MENA og Afrika ønsker å ha det "hjemmekoselig" dvs bo blant sine egne der de kan leve i sine egne parallellsamfunn.
Som alle vet (du også), så er de ikke her for å integrere seg i vestlig kultur og verdier, de velger velferden vår og forkaster resten. 3 generasjon er mer kriminell enn 1. generasjon og de gifter seg i all hovedsak med importektefelle da landsmenn i Norge anses for å være et mindre bra gifte (påvirket av norske verdier). Slik sørger de for jevnlig påfyll av sine egne 3. verden verdier.
Nå må jeg skynde meg å si at det selvsagt gjelder ikke alle (100%), ettersom dét er det eneste motargumentet fra multikulturalister.

All erfaring fra vestlige land i flere årtier er ensartede.
De ønsker å bo blant sine egne, men krever et sikkerhetsnett fra vestlige land.
Når de opprinnelige beboerne er ute, så snakker vi om enklaver med indre selvstyre der islam og klankultur er loven. Inntrengere i form av politi, ambulanser og brannbiler må ha eskorte for å bevege seg inn i "no go sones". Slike enklaver er det i flere land f.eks. Sverige, Frankrike og England. Vi er på god vei til å få flere slike enklaver i Oslo - og ingen i den byen har tenkt å forhindre det.
Hvilke bydeler er det offentlige tjenestemenn ikke beveger seg inn i her i landet? Og i oslo spesielt, siden det er den byen du trekker frem? Hvor i Oslo må politi, ambulanser og brannvesen ha eskorte..?
Ingen steder, ei heller er vi i nærheten av å utvikle sånne steder heller.
Har et vennepar som nylig flyttet ut til disse områdene pga. pris og størrelse, de har aldri hatt det så rolig før.
Flytta de til Furuset og ble naboer med Abdullahi A. (23) og Akil A. (19)??

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

VifteKopp skrev: tir sep 06, 2022 11:32 pm
Sid skrev: tir sep 06, 2022 11:28 pm Så du mener Støre med flere lyver når de sier at syriske flyktninger har solid utdanning, at land behøver flyktninger og at mottak av flyktninger er positivt for økonomien ?
Jeg vil ikke gå så langt å si at de lyver, men det er nok naivt å tro at man tjener penger på flyktninger. Jeg har i hvert fall ikke sett noen tall som backer den påstanden.
De eneste som tjener på flyktninger, er nok flyktningmottakene. Se bare på HERO.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 4:26 am
peraleks skrev: tor sep 01, 2022 10:03 pm
Henningsen skrev: tor sep 01, 2022 10:05 am

Hvilke bydeler er det offentlige tjenestemenn ikke beveger seg inn i her i landet? Og i oslo spesielt, siden det er den byen du trekker frem? Hvor i Oslo må politi, ambulanser og brannvesen ha eskorte..?
Ingen steder, ei heller er vi i nærheten av å utvikle sånne steder heller.
Har et vennepar som nylig flyttet ut til disse områdene pga. pris og størrelse, de har aldri hatt det så rolig før.
Flytta de til Furuset og ble naboer med Abdullahi A. (23) og Akil A. (19)??
Nå var du morsom, 10/10.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

pfrog567 skrev: fre sep 09, 2022 5:45 am De eneste som tjener på flyktninger, er nok flyktningmottakene. Se bare på HERO.
HERO leverer en tjeneste til staten og tjener penger på det ja.

William_S

Legg inn av William_S »

Hehe her var det mange meninger om Groruddalen, Furuset og områdene rundt. Vel jeg bor her og kjenner meg overhodet ikke igjen at dette er et spesielt farlig område av byen. No go zone er det iallefall ikke, politiet og andre nødetater er i området. Visste dere feks at vi har en politistasjon på Stovner og til og med? Nei har bodd her siden 2018 og tror det verste som har skjedd meg er noen ungdommer som spurte meg om jeg hadde sigg på vei hjem fra tbanen sent en kveld. Jeg sa nei også gikk de videre til neste person og spurte. Ungdommer har jo spurt om sigg i alle tide, synes ikke det er noe spesielt unormalt.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

peraleks skrev: fre sep 09, 2022 9:23 am
Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 4:26 am
peraleks skrev: tor sep 01, 2022 10:03 pm

Ingen steder, ei heller er vi i nærheten av å utvikle sånne steder heller.
Har et vennepar som nylig flyttet ut til disse områdene pga. pris og størrelse, de har aldri hatt det så rolig før.
Flytta de til Furuset og ble naboer med Abdullahi A. (23) og Akil A. (19)??
Nå var du morsom, 10/10.
Hadde jo vært morsomt å høre hvor dette venneparet ditt har flyttet. For å se om dette er et område som har en høy andel innvandrere, og ikke minst. Se om det er så rolig som du skryter av.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: fre sep 09, 2022 12:43 pm Visste dere feks at vi har en politistasjon på Stovner og til og med?
Hvem vet ikke det?

To menn tiltalt etter brannbombeangrep mot Stovner politistasjon:

https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/ ... tistasjon/

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: fre sep 09, 2022 12:43 pm Hehe her var det mange meninger om Groruddalen, Furuset og områdene rundt. Vel jeg bor her og kjenner meg overhodet ikke igjen at dette er et spesielt farlig område av byen. No go zone er det iallefall ikke, politiet og andre nødetater er i området. Visste dere feks at vi har en politistasjon på Stovner og til og med? Nei har bodd her siden 2018 og tror det verste som har skjedd meg er noen ungdommer som spurte meg om jeg hadde sigg på vei hjem fra tbanen sent en kveld. Jeg sa nei også gikk de videre til neste person og spurte. Ungdommer har jo spurt om sigg i alle tide, synes ikke det er noe spesielt unormalt.
Ja, MSM driver sikkert med fake news der de melder om skyting, knivstikking, masseslagsmål og andre koselige ungdomsaktiviteter.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

VifteKopp skrev: tor sep 08, 2022 1:55 pm
Neptun skrev: tor sep 08, 2022 1:11 pm Klan, stamme og æreskultur.
Krig om kontroll over områder.
På sikt blir det egne lover og regler i disse områdene.
Paralellsamfunn og no go zones.
Ikke nødvendigvis.
Men hvorfor skal akkurat Norge være et unntak fra regelen?
Jfr Sverige, Frankrike, Belgia, Nederland, Tyskland, England o.a land.

Det er jo samme type migranter her.

VifteKopp

Legg inn av VifteKopp »

Neptun skrev: fre sep 09, 2022 2:49 pm Men hvorfor skal akkurat Norge være et unntak fra regelen?
Jfr Sverige, Frankrike, Belgia, Nederland, Tyskland, England o.a land.

Det er jo samme type migranter her.
Det er flere grunner til å være optimistiske

For det første ser vi ikke noen generell økning i kriminaliteten de siste tyve til tretti årene til tross for høy innvandring. Det viser at Norge har klart å absorbere nok innvandrere inn i storsamfunnet til at de som faller utenfor og blir kriminelle eller grove normbrytere rett og slett ikke er mange eller mektige nok til å danne parallellsamfunn.

For det andre har innvandringen sunket de siste årene. Det betyr at absorberingsevnen fremover vil være enda bedre (med mindre man gjør politiske justeringer i den ene eller andre enden, så klart).

For det tredje er begrepet "svenske tilstander" såpass innarbeidet som konsept at de negative konsekvensene som overrasket svenskene og franskmennene ikke vil overraske oss.

For det fjerde har vi en svært robust økonomi som vil tåle de svært urolige tiårene vi går inn fremover meget godt.

William_S

Legg inn av William_S »

Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 2:11 pm
peraleks skrev: fre sep 09, 2022 9:23 am
Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 4:26 am
Flytta de til Furuset og ble naboer med Abdullahi A. (23) og Akil A. (19)??
Nå var du morsom, 10/10.
Hadde jo vært morsomt å høre hvor dette venneparet ditt har flyttet. For å se om dette er et område som har en høy andel innvandrere, og ikke minst. Se om det er så rolig som du skryter av.
jeg bor i dette området og det er stort sett ganske rolig her og jeg har ikke tenkt å flytte noe sted på en stund.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 2:11 pm
peraleks skrev: fre sep 09, 2022 9:23 am
Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 4:26 am
Flytta de til Furuset og ble naboer med Abdullahi A. (23) og Akil A. (19)??
Nå var du morsom, 10/10.
Hadde jo vært morsomt å høre hvor dette venneparet ditt har flyttet. For å se om dette er et område som har en høy andel innvandrere, og ikke minst. Se om det er så rolig som du skryter av.
Haha ja det er rolige områder på Furuset.
Vet ikke om jeg skal bli paff lenger over folk utenbys fra som tilsynelatende tror at det herjes rundt på Furuset 24/7.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Asyl-invasjonen fortsetter å øke kraftig.

https://www.document.no/2022/09/11/asyl ... r-kraftig/

Jeg foreslår at vi avvikler asyl- og flyktninginstituttet for alle andre enn europeiske mennesker. Hele systemet er en tragedie. En annen ting, hvorfor blir ikke alle syriske flyktninger returnert nå, det har vært trygt å returnere til Syria veldig lenge.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Texas_John skrev: søn sep 11, 2022 5:21 pm Asyl-invasjonen fortsetter å øke kraftig.

https://www.document.no/2022/09/11/asyl ... r-kraftig/

Jeg foreslår at vi avvikler asyl- og flyktninginstituttet for alle andre enn europeiske mennesker. Hele systemet er en tragedie. En annen ting, hvorfor blir ikke alle syriske flyktninger returnert nå, det har vært trygt å returnere til Syria veldig lenge.
Er det noen som returnerer i det hele tatt av migranter fra 3. verden?
Når oppholdstillatelse er i boks, så reiser de hjem på ferie betalt av norske skattebetalere.
Migrantene er her kun for velferd, midlertidig beskyttelse til de kan reise hjem er ikke tema hos norske myndigheter heller. I stedet deler de ut norske pass i øst og vest, så de kan være her så lenge de vil.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Texas_John skrev: søn sep 11, 2022 5:21 pm Asyl-invasjonen fortsetter å øke kraftig.

https://www.document.no/2022/09/11/asyl ... r-kraftig/

Jeg foreslår at vi avvikler asyl- og flyktninginstituttet for alle andre enn europeiske mennesker. Hele systemet er en tragedie. En annen ting, hvorfor blir ikke alle syriske flyktninger returnert nå, det har vært trygt å returnere til Syria veldig lenge.
Så langt i år har

* 406,000 søkt om asyl i EU.
* Av disse var det omlag 21,000 søknader fra Ukraina (som heller søker om midlertidig asyl).
* Dette er en oppgang på 68% fra i fjor. I juni kom det omtrent like mange som under migrantkrisen i 2015/2016.
* De fleste søknadene kommer fra Afghanistan, Syria, Venezuela, Colombia, Pakistan og Nord-Afrika.

Så slusene til Europa står fremdeles på vidt gap og "elefanten i rommet" er asylretten som ble undertegnet i en helt annen tid og som i dag er overmoden for revidering.

William_S

Legg inn av William_S »

peraleks skrev: lør sep 10, 2022 12:38 pm
Koskinen skrev: fre sep 09, 2022 2:11 pm
peraleks skrev: fre sep 09, 2022 9:23 am

Nå var du morsom, 10/10.
Hadde jo vært morsomt å høre hvor dette venneparet ditt har flyttet. For å se om dette er et område som har en høy andel innvandrere, og ikke minst. Se om det er så rolig som du skryter av.
Haha ja det er rolige områder på Furuset.
Vet ikke om jeg skal bli paff lenger over folk utenbys fra som tilsynelatende tror at det herjes rundt på Furuset 24/7.
Biblioteket på Furuset er faktisk ganske bra. Mye tilbud for barn og ungdom etter skoletid. Også stille lesesaler om man ikke vil sitte oppi alt levnet der. Benytter meg selv av det jevnlig

ermathi

Legg inn av ermathi »

Neptun skrev: søn sep 11, 2022 5:35 pm
Texas_John skrev: søn sep 11, 2022 5:21 pm Asyl-invasjonen fortsetter å øke kraftig.

https://www.document.no/2022/09/11/asyl ... r-kraftig/

Jeg foreslår at vi avvikler asyl- og flyktninginstituttet for alle andre enn europeiske mennesker. Hele systemet er en tragedie. En annen ting, hvorfor blir ikke alle syriske flyktninger returnert nå, det har vært trygt å returnere til Syria veldig lenge.
Er det noen som returnerer i det hele tatt av migranter fra 3. verden?
Når oppholdstillatelse er i boks, så reiser de hjem på ferie betalt av norske skattebetalere.
Migrantene er her kun for velferd, midlertidig beskyttelse til de kan reise hjem er ikke tema hos norske myndigheter heller. I stedet deler de ut norske pass i øst og vest, så de kan være her så lenge de vil.
Et av hovedproblemene er at med unntak av Norden så har de aller fleste andre europeiske land veldig dårlig returarbeid. Ingen egen returenhet hos nasjonalt politi verken i Frankrike, Spania, Italia IG Hellas. Da blir løsningen stadige amnestier til personer med avslag, og igjen grunnlaget for et stort svart arbeidsmarked. Dette er jo grunnen til det kommer mange fra Marokko, Tunisia, Algerie, Egypt osv. Borgere som normalt ikke har asylgrunnlag, men som blir værende. Når de får papirer i Sør-Europa kan de lovlig reise nordover.

Dette undergraver asylinstituttet. Legg gjerne til en ekstrem liberal praksis i mange land. Sør-Europa, men også Belgia og Tyskland.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»