Knivstikking

Svar
Optimist1

Re: Knivstikking

Legg inn av Optimist1 »

Pernille skrev: fre sep 16, 2022 11:23 pm
Optimist1 skrev: fre sep 16, 2022 10:27 pm
Hvorfor skal de ha lengre boplikt i kommuner ? for at kommunene skal kunne leve av statstilskuddene ?? De skal tilbake der de kom fra når det ikke er krig der lengre og bygge opp landet sitt igjen..ikke sitte i norge og være inet supportere av landene sine samt leve fett på våre oljekroner..det var egentlig ikke en evigvarende ferietilstand de ble tatt inn i landet for..hvorfor er ikke afghanerne tilbake i landet sitt ?? hvorfor er ikke syrerne tilbake i landet sitt ?? hvorfor er ikke palestinere tilbake i landet sitt...idag avgjorde også EMD at det var helt ok at norge kunne ta tilbake is-kvinnene på humanitært grunnlag.. landet er ødelagt.
Det er utvilsomt dette som er den beste løsningen, og det tror jeg TG også er 100% enig i. Det er også slik asyl var ment å fungere og det er denne modellen vi faktisk har signert på: asyl skal i all hovedsak være midlertidig. Problemet er at retur av asylsøkere er forferdelig vanskelig, spesielt etter at de har fått status som flyktninger. Da er det kun frivillig retur som gjelder og det er noe de færreste ønsker å gjøre.

Hvorfor er det så vanskelig? Det er et politisk valg "vi" har tatt fordi det var enklest slik. Du kan selv tenke deg det enorme bråket som ville oppstått om vi plutselig skulle begynne å kaste ut asylsøkere med godkjent opphold som har bodd her kanskje i mange år. Det blir bråk selv når de (få) vi kaster ut IKKE har godkjent opphold.

Så vi er dessverre "stuck" med de fleste som kommer hit (som igjen utløser krav om at resten av familien også må få opphold), og da kan utvidet boplikt kanskje bidra til at de ikke klumper seg alt for mye sammen i sine egne enklaver.
Det du nevner der er konsekvensene av at politikerne prøver å gjøre alle til lags. snakke integrering i ene munnviken og returnering i den andre . Det er svært vanskelig og ubehagelig å ri to hester samtidig.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Neptun skrev: fre sep 16, 2022 11:33 pm Nå skal det også sies at mindre enn 2% er reelle flyktninger i følge høykommisæren for flyktninger. (og de er kvoteflyktninger)
Vi snakker i nesten 100% av tilfellene om migranter og gjenforeninger i Norge - for norsk velferd.
Så hele "flyktning" begrepet er nokså meningsløst.
Ja, hele asylinstituttet er i dag så utvannet at det har mistet omtrent all verdi.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Optimist1 skrev: lør sep 17, 2022 7:27 am Det du nevner der er konsekvensene av at politikerne prøver å gjøre alle til lags. snakke integrering i ene munnviken og returnering i den andre . Det er svært vanskelig og ubehagelig å ri to hester samtidig.
Definitivt. Derfor er det viktigste vi kan gjøre er å bygge opp grensene våre for å unngå at de slipper inn i første omgang. Straks de har krysset grensen så finnes det så mange muligheter for å bli værende at man enten må være stokk dum eller ha særdeles uflaks for å bli sendt ut igjen. Grensegjerder, grensepoliti og samarbeid med land "på den andre siden" har vist seg å være effektive virkemidler.

For som sagt mange ganger før: innvandring, og dessverre også mange av konsekvensene, er for alle praktiske formål irreversible.

William_S

Legg inn av William_S »

Optimist1 skrev: fre sep 16, 2022 10:30 pm Hvorfor består taxinæringen av somaliske sjåfører og hvorfor kjører ikke de taxi i somalia?? Hvorfor er samtlige bussjåfører på østlandet fra land som for lengst er fred i og hvorfor er ikke de sjåførene hjemme i sitt eget land og kjører busser der ?? osv osv
Sannheten er at jobben som taxisjåfør er såpass elendig betalt og dårlige arbeidsvilkår at nordmenn flest ikke vil ha en slik jobb. Men det er faktisk sånn at de mest seriøse taxiselskapene som Oslo Taxi og lignende ikke tar inn hvem som helst heller. De krever fortsatt en egen intern kjentmannsprøve feks etter at kravet om dette har falt bort i lovverket. Og er det ikke bra de er jobb? Nå er det galt også , du klager på at de kommer for å heve trygd og nå klager du på at de er i jobb og betaler skatt og.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Selv om dette åpenbart er ment som en sedvanlig masseinnvandringspositivistisk migrantpropaganda fra NRK, er det interessant at også tyrkerne sliter med det samme problemet

Han forteller at tyrkiske kvinner i økende grad blir sjikanert av arabere, både afghanere og syrere.

– Sosiale medier er fulle av slike historier, sier han. Selv om det ikke rammer ham direkte, mener han det er en utfordring for samfunnet.


https://www.nrk.no/urix/selger-bilder-a ... 1.16092506

William_S

Legg inn av William_S »

Texas_John skrev: lør sep 17, 2022 2:52 pm Selv om dette åpenbart er ment som en sedvanlig masseinnvandringspositivistisk migrantpropaganda fra NRK, er det interessant at også tyrkerne sliter med det samme problemet

Han forteller at tyrkiske kvinner i økende grad blir sjikanert av arabere, både afghanere og syrere.

– Sosiale medier er fulle av slike historier, sier han. Selv om det ikke rammer ham direkte, mener han det er en utfordring for samfunnet.


https://www.nrk.no/urix/selger-bilder-a ... 1.16092506

Hvis du ser på historikken mellom tyrkere og arabere så har ikke disse folkegruppene historisk sett fryktelig mye til overs for hverandre. Og afghanere er ikke arabere og de to offisielle språkene i landene er pashto og dari som er undervarianter av persisk, et språk som ikke har noe med arabisk å gjøre.

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Krimpodden til VG hadde episode om temaet knivstikking 22.09.2022.

Intervju med bla. tollvesenet og advokat osv.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Ny knivstikking i Oslo. På T-banen denne gangen.

https://www.vg.no/nyheter/i/8JGd0x/meld ... lo-sentrum
Sist redigert av Koskinen den lør des 03, 2022 6:52 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Koskinen skrev: lør des 03, 2022 6:50 pm Ny knivstikking i Oslo. På T-banen denne gangen.

https://www.vg.no/nyheter/i/8JGd0x/meld ... lo-sentrum
Også på selveste Jernbanetorget da, den vakre perlen som er det ypperste Norge har å by på av steder med stort mangfold.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Texas_John skrev: lør des 03, 2022 7:31 pm
Koskinen skrev: lør des 03, 2022 6:50 pm Ny knivstikking i Oslo. På T-banen denne gangen.

https://www.vg.no/nyheter/i/8JGd0x/meld ... lo-sentrum
Også på selveste Jernbanetorget da, den vakre perlen som er det ypperste Norge har å by på av steder med stort mangfold.
Midt i barne-tv tid i selve knutepunktet i Oslo med mange vitner, sikkert mindreårige også.Trist at slummen ikke kan holde stikkingen sin til en bakgate, skogholt eller kjeller langt unna der folk ferdes.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Sikkert oppgjør mellom Ola og Kåre.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

b0lle skrev: lør des 03, 2022 7:38 pm
Texas_John skrev: lør des 03, 2022 7:31 pm
Koskinen skrev: lør des 03, 2022 6:50 pm Ny knivstikking i Oslo. På T-banen denne gangen.

https://www.vg.no/nyheter/i/8JGd0x/meld ... lo-sentrum
Også på selveste Jernbanetorget da, den vakre perlen som er det ypperste Norge har å by på av steder med stort mangfold.
Midt i barne-tv tid i selve knutepunktet i Oslo med mange vitner, sikkert mindreårige også.Trist at slummen ikke kan holde stikkingen sin til en bakgate, skogholt eller kjeller langt unna der folk ferdes.
Jakob Sande (født 1. desember 1906, død 16. mars 1967) ga ut ti diktsamlinger. Han vekslet mellom dikt med grotesk humor som i Etter ein rangel og Likfunn og mer sentimentale dikt som for eksempel Fløytelåt.

«Etter ein rangel» er med i diktantologien Ukas dikt, som er basert på den populære Boktips-spalten med samme navn. Her får du de 100 mest populære diktene fra spalten, med bidrag fra kjente og kjære poeter som Kolbein Falkeid, Alexander Fallo, Gro Dahle, Inger Hagerup, Halldis Moren Vesaas, Olav H. Hauge, Kari Bremnes, Trygve Skaug, Lars Saabye Christensen og mange, mange flere.

ETTER EIN RANGEL
I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv,
-trur eg.
Eg skal aldri gå på fylla meir og skjera folk med kniv,
-trur eg.
Eg skal aldri skråla visar meir i laddevinsrus,
men synge åndelege sanger i Zions bedehus,
-trur eg.

Alle kvinnfolk som eg møtar skal eg sky som bare fan,
-trur eg.
Og gå vyrdeleg forbi dei som ein nybakt kappelan,
-trur eg.
Eg skal sitte som ein munk i ein misjonskone-ring,
og drikka kaffe medan drøset går om andelege ting,
-trur eg.

Det skal ingen meir få sjå meg når det lir til høgste natt,
-trur eg,
koma ruslande på heimveg utan stivety og hatt,
-trur eg.
Eg skal legga meg når grisen går til kvile i sitt bol,
og stå opp når hanen flakser og gjel i morgonsol,
-trur eg.

Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som sagt,
-trur eg.
Taka striden upp mot kjøtet og den heile develsmakt,
-trur eg.
Men i dag lyt det få vera, for eg er so spøkje tyrst
at eg må ha eit ølkrus til å leska meg på fyrst,
-trur eg."

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Mann knivstukket på utested i Lillestrøm:

En mann i 20-årene er innlagt på Ullevål sykehus etter at han ble knivstukket inne på et utested i Lillestrøm natt til lørdag.

Omstendighetene omkring hendelsen er uavklarte. Det var mange gjester på utestedet og Samuelsen beskriver situasjonen som kaotisk da politiet kom til stedet, skriver VG , som omtalte hendelsen først.

Politiet fikk melding klokken 1.18 om at det var et slagsmål på stedet.

https://www.document.no/2022/12/03/mann ... illestrom/

Champis

Legg inn av Champis »

Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: søn des 04, 2022 11:51 pm Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?
Åråsen

Champis

Legg inn av Champis »

Everenga skrev: man des 05, 2022 12:12 am
Champis skrev: søn des 04, 2022 11:51 pm Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?
Åråsen

Ser den. Så du har aldri vært på bortekamp der?

Everenga

Legg inn av Everenga »

Champis skrev: man des 05, 2022 12:19 am
Everenga skrev: man des 05, 2022 12:12 am
Champis skrev: søn des 04, 2022 11:51 pm Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?
Åråsen

Ser den. Så du har aldri vært på bortekamp der?
Joda, og jeg har faktisk vært der veldig ofte i embeds medfør i min tid i jobb i rus og psykiatrien. Romerike DPS har store kontorer der.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Champis skrev: søn des 04, 2022 11:51 pm Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?
Nesten 100 prosent økning i voldssaker begått av ungdom de tre siste årene
https://www.mittlillestrom.no/nesten-10 ... -110-27258

Champis

Legg inn av Champis »

Texas_John skrev: man des 05, 2022 12:28 am
Champis skrev: søn des 04, 2022 11:51 pm Er det "no go-soner" i Lillestrøm også?
Nesten 100 prosent økning i voldssaker begått av ungdom de tre siste årene
https://www.mittlillestrom.no/nesten-10 ... -110-27258

Så det ER "no go-soner" der?

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Everenga skrev: man des 05, 2022 12:23 am
Champis skrev: man des 05, 2022 12:19 am
Everenga skrev: man des 05, 2022 12:12 am

Åråsen

Ser den. Så du har aldri vært på bortekamp der?
Joda, og jeg har faktisk vært der veldig ofte i embeds medfør i min tid i jobb i rus og psykiatrien. Romerike DPS har store kontorer der.
Bortekampene var greit nok. Men et lite halvår måtte jeg besøke helsetjenesten der, og til og med traff noen LSK spillere i trappen. Det var et forferdelig halvår jeg håper jeg aldri behøver å gå igjennom det igjen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

ehall skrev: man des 05, 2022 12:53 am
Everenga skrev: man des 05, 2022 12:23 am
Champis skrev: man des 05, 2022 12:19 am


Ser den. Så du har aldri vært på bortekamp der?
Joda, og jeg har faktisk vært der veldig ofte i embeds medfør i min tid i jobb i rus og psykiatrien. Romerike DPS har store kontorer der.
Bortekampene var greit nok. Men et lite halvår måtte jeg besøke helsetjenesten der, og til og med traff noen LSK spillere i trappen. Det var et forferdelig halvår jeg håper jeg aldri behøver å gå igjennom det igjen.
Absolutt, å møte Lehne Olsen i en trapp er nok til å gi en retur til sykemelding.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»