Landslaget for herrer

Svar
aderyn

Re: Landslaget for herrer

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: man aug 01, 2022 3:21 pm
Taururu skrev: man aug 01, 2022 10:10 am
Kakebart skrev: man aug 01, 2022 9:14 am Ser for meg at Ceide kan være i elveren neste kamp. Har spilt alt på Sassuolo i sommer og imponerte på u21 sist. Får han en bra start i serie A så er det naturlig med han og Moi på vingene.
Kantspillere var for ikke så lenge siden et kjempeproblem for landslaget. Nå har vi Moi, King, Solbakken, Konradsen Ceide, Mvuka...Ganske fin situasjon.
Hauge, Dennis Johnsen, Shaou(et eller annet) på VIF, og etterhvert Schelderup. Disse er vel også primært kantspillere?
Er Bohinen kantspiller? Spiller vel helst høyre kant?
Emil Bohinen er sentral midtbane.

Synes fortsatt ving er et av de store mangelvarene på landslaget. Moi er egentlig den eneste norske vingen som jeg ser på som en god internasjonal kantspiller, men på ingen måte topp nivå. Heldigvis er det en god del talent som akkurat har entret seniorfotballen, eller spiller på et høyt nivå junior som er kantspillere, så forhåpentligvis blir disse gode nok for landslaget om noen år. Som nevnt over her. Ceide, Schjelderup, Bobb, Nusa osv har stort potensial. Trenger virkelig noen som klarer å matche nivået til Halaand + den sentrale midtbanen, som er en sterk kjerne landslaget har. Per dags dato holder de kantspillerne vi har angrepet litt tilbake.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: man aug 01, 2022 12:55 pm
Kakebart skrev: man aug 01, 2022 12:31 pm
benib skrev: man aug 01, 2022 12:20 pm

Har egentlig gitt opp å spå fremtiden til keepere. Er så mange som ser kjempelovende ut som unggutter og som aldri blir helt det store og så har du stikk motsatt. Keepere som gikk gradene og kanskje fikk starte på ok nivå som 26-åringer og som er blant de beste i 30-årene.

På gamle vgd var vel alle helt sikre på at Nyland/Rossbach/Hansen/Bråtveit skulle være Norges soleklare sisteskanse i dag. De fleste hadde også avskrevet Jarstein i 2015. Hadde noen sagt at han kom til å være en av Norges viktigste spillere de neste seks årene ville de fleste trodd det hadde rabla totalt for den som hadde kommet med det.
Kjetil Haug var vel på de aller fleste «landslaget om 5 år»-elverne.
Jepp, han også. Samt Eirik Holmen Johansen som var i Manchester City sitt akademi. Det er mange eksempler på løsninger på keeperplass de siste årene. Derfor jeg er litt reservert mtp Christiansen, Klaesson osv.

Kommer vi til EM om to år kan det fort være Jarstein som står i mål for Norge.
Det siste tviler jeg på da han er straks 40 år, men at Nyland eller Hansen står er absolutt sannsynlig

Taururu

Legg inn av Taururu »

aderyn skrev: man aug 01, 2022 3:29 pm
Interessert skrev: man aug 01, 2022 3:21 pm
Taururu skrev: man aug 01, 2022 10:10 am

Kantspillere var for ikke så lenge siden et kjempeproblem for landslaget. Nå har vi Moi, King, Solbakken, Konradsen Ceide, Mvuka...Ganske fin situasjon.
Hauge, Dennis Johnsen, Shaou(et eller annet) på VIF, og etterhvert Schelderup. Disse er vel også primært kantspillere?
Er Bohinen kantspiller? Spiller vel helst høyre kant?
Emil Bohinen er sentral midtbane.

Synes fortsatt ving er et av de store mangelvarene på landslaget. Moi er egentlig den eneste norske vingen som jeg ser på som en god internasjonal kantspiller, men på ingen måte topp nivå. Heldigvis er det en god del talent som akkurat har entret seniorfotballen, eller spiller på et høyt nivå junior som er kantspillere, så forhåpentligvis blir disse gode nok for landslaget om noen år. Som nevnt over her. Ceide, Schjelderup, Bobb, Nusa osv har stort potensial. Trenger virkelig noen som klarer å matche nivået til Halaand + den sentrale midtbanen, som er en sterk kjerne landslaget har. Per dags dato holder de kantspillerne vi har angrepet litt tilbake.
Ville nok tatt med King som har vært en god PL-spiller i en årrekke.

Mange i vannskorpa og det lover meget godt.

aderyn

Legg inn av aderyn »



Blir Irland og Finland i treningskamper før VM.

Taururu

Legg inn av Taururu »

https://www.nettavisen.no/sport/solbakk ... -95-612721

Greit at Andre Hansen er 1.keeper nå

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Taururu skrev: lør aug 20, 2022 10:46 am https://www.nettavisen.no/sport/solbakk ... -95-612721

Greit at Andre Hansen er 1.keeper nå
Han har vel ikke imponert veldig i det siste. Er fortsatt muligheter å finne seg nye klubber for Jarstein og Nyland. Med 9 måneder igjen til neste u21 kamp, så bør det være mulig å hente MHC inn i troppen i alle fall.
Men klart ikke ideelt at Jarstein, Nyland, Bråtveit og Klaesson ikke spiller førstelagsfotball, sistnevnte bør helst lånes ut nå fra Leeds.

benib

Legg inn av benib »

netrebske skrev: lør aug 20, 2022 11:13 am
Taururu skrev: lør aug 20, 2022 10:46 am https://www.nettavisen.no/sport/solbakk ... -95-612721

Greit at Andre Hansen er 1.keeper nå
Han har vel ikke imponert veldig i det siste. Er fortsatt muligheter å finne seg nye klubber for Jarstein og Nyland. Med 9 måneder igjen til neste u21 kamp, så bør det være mulig å hente MHC inn i troppen i alle fall.
Men klart ikke ideelt at Jarstein, Nyland, Bråtveit og Klaesson ikke spiller førstelagsfotball, sistnevnte bør helst lånes ut nå fra Leeds.
Nå får vi se hva som skjer med Jarstein og Nyland. Det er fortsatt over en måned til neste landskamp, men hvis situasjonen er som den er nå bør det være duket for Hedenstad Christiansen i landslagstroppen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Regnet ikke med at den nær 40 år gamle Jarstein skulle bli landslags-aktuell igjen uansett.

Trodde Bråtveit skulle bli noe av, men det ser vel ikke så sprekt ut det heller. Det var svært så vanskelig det skulle være å dyrke fram en skikkelig keeper?
Skulle ønske Haikin ville søke Norsk statsborgerskap.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Interessert skrev: lør aug 20, 2022 1:20 pm
Trodde Bråtveit skulle bli noe av
Det så unektelig sånn ut i perioden 2016-2018.

startelver

Legg inn av startelver »

Utrolig at vi ikke greier å få frem en topp internasjonal keeper i Norge.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.

Mannsverk og Odin Holm. Hvor lenge kan to så gode fotballspillere holdes utenom?

Andre Hansen må vel bankers, da Nyland og Jarstein bør være uaktuelle som 1.keepere?

Og har Lauritsen meldt seg på som spissalternativ sammen med Berisha, Strand Larsen? King og Sørloth ser jeg som selvskrevne i en tropp, men kamskje like mye som vingalternativer

chatin

Legg inn av chatin »

Taururu skrev: søn sep 04, 2022 10:45 pm Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.
Sahraoui burde tas ut! Vi kan risikere å miste han til Marokko, og med den formen han har om dagen kan man lett forsvare at han får en plass i troppen. Hvor lang tid tar det før Marokko vil kalle han inn på A-landslaget? Her må man tenke litt kynisk også.

Taururu

Legg inn av Taururu »

chatin skrev: søn sep 04, 2022 10:51 pm
Taururu skrev: søn sep 04, 2022 10:45 pm Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.
Sahraoui burde tas ut! Vi kan risikere å miste han til Marokko, og med den formen han har om dagen kan man lett forsvare at han får en plass i troppen. Hvor lang tid tar det før Marokko vil kalle han inn på A-landslaget? Her må man tenke litt kynisk også.
Helt enig. I tillegg, om vi skulle jage mål mot et lavtliggende Slovenia eller Serbia, hvem er bedre til å sette innpå for å skape ubalanse enn han?

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: søn sep 04, 2022 10:45 pm Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.

Mannsverk og Odin Holm. Hvor lenge kan to så gode fotballspillere holdes utenom?

Andre Hansen må vel bankers, da Nyland og Jarstein bør være uaktuelle som 1.keepere?

Og har Lauritsen meldt seg på som spissalternativ sammen med Berisha, Strand Larsen? King og Sørloth ser jeg som selvskrevne i en tropp, men kamskje like mye som vingalternativer
Ser man på forrige tropp og går ut fra at den skal trimmes litt mtp at det er to kamper kontra fire dette vinduet så er det ikke så mange åpne plasser. Vil tippe ca. 23 mann blir tatt ut.

Bankers hvis skadefri og i kampform:

Keeper: Andre Hansen
Forsvar: Stefan Strandberg, Leo Østigård, Kristoffer Ajer, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Birger Meling, Fredrik Bjørkan.
Midtbane: Morten Thorsby, Sander Berge, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi, Patrick Berg, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt.
Angrep: Erling Haaland, Alexander Sørloth og Joshua King.

Da gjenstår det fire plasser hvorav to av de er keepere. Dvs. to ledige utespillerplasser slik situasjonen er nå. Fortjener Sahraoui den over f.eks. Evjen, Strand Larsen, Berisha, Botheim osv?

Holm og Mannsverk tror jeg vi ikke kommer til å se på landslaget på en god stund. Store talenter uten tvil, men på sentral midt er det så mye kvalitet fra før av at de skal ta noen kraftige steg for å være aktuelle.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: søn sep 04, 2022 11:13 pm
Taururu skrev: søn sep 04, 2022 10:45 pm Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.

Mannsverk og Odin Holm. Hvor lenge kan to så gode fotballspillere holdes utenom?

Andre Hansen må vel bankers, da Nyland og Jarstein bør være uaktuelle som 1.keepere?

Og har Lauritsen meldt seg på som spissalternativ sammen med Berisha, Strand Larsen? King og Sørloth ser jeg som selvskrevne i en tropp, men kamskje like mye som vingalternativer
Ser man på forrige tropp og går ut fra at den skal trimmes litt mtp at det er to kamper kontra fire dette vinduet så er det ikke så mange åpne plasser. Vil tippe ca. 23 mann blir tatt ut.

Bankers hvis skadefri og i kampform:

Keeper: Andre Hansen
Forsvar: Stefan Strandberg, Leo Østigård, Kristoffer Ajer, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Birger Meling, Fredrik Bjørkan.
Midtbane: Morten Thorsby, Sander Berge, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi, Patrick Berg, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt.
Angrep: Erling Haaland, Alexander Sørloth og Joshua King.

Da gjenstår det fire plasser hvorav to av de er keepere. Dvs. to ledige utespillerplasser slik situasjonen er nå. Fortjener Sahraoui den over f.eks. Evjen, Strand Larsen, Berisha, Botheim osv?

Holm og Mannsverk tror jeg vi ikke kommer til å se på landslaget på en god stund. Store talenter uten tvil, men på sentral midt er det så mye kvalitet fra før av at de skal ta noen kraftige steg for å være aktuelle.
Tipper Berisha tar spissplassen.
Den siste plassen har vært forbeholdt Dæhli, stort sett. Der håper jeg Evjen eller Sahraoui kommer inn. Aller helst sistnevnte i den formen han nå er i og med den evnen han har med å skape ubalanse

benib

Legg inn av benib »

Taururu skrev: søn sep 04, 2022 11:20 pm
benib skrev: søn sep 04, 2022 11:13 pm
Taururu skrev: søn sep 04, 2022 10:45 pm Mye spennende her om dagen.
Evjen og Sahraoui imponerer. Kan de plutselig være inne på landslaget? To mulige gamechangere i kamper hvor vi jager mål.

Mannsverk og Odin Holm. Hvor lenge kan to så gode fotballspillere holdes utenom?

Andre Hansen må vel bankers, da Nyland og Jarstein bør være uaktuelle som 1.keepere?

Og har Lauritsen meldt seg på som spissalternativ sammen med Berisha, Strand Larsen? King og Sørloth ser jeg som selvskrevne i en tropp, men kamskje like mye som vingalternativer
Ser man på forrige tropp og går ut fra at den skal trimmes litt mtp at det er to kamper kontra fire dette vinduet så er det ikke så mange åpne plasser. Vil tippe ca. 23 mann blir tatt ut.

Bankers hvis skadefri og i kampform:

Keeper: Andre Hansen
Forsvar: Stefan Strandberg, Leo Østigård, Kristoffer Ajer, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Birger Meling, Fredrik Bjørkan.
Midtbane: Morten Thorsby, Sander Berge, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi, Patrick Berg, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt.
Angrep: Erling Haaland, Alexander Sørloth og Joshua King.

Da gjenstår det fire plasser hvorav to av de er keepere. Dvs. to ledige utespillerplasser slik situasjonen er nå. Fortjener Sahraoui den over f.eks. Evjen, Strand Larsen, Berisha, Botheim osv?

Holm og Mannsverk tror jeg vi ikke kommer til å se på landslaget på en god stund. Store talenter uten tvil, men på sentral midt er det så mye kvalitet fra før av at de skal ta noen kraftige steg for å være aktuelle.
Tipper Berisha tar spissplassen.
Den siste plassen har vært forbeholdt Dæhli, stort sett. Der håper jeg Evjen eller Sahraoui kommer inn. Aller helst sistnevnte i den formen han nå er i og med den evnen han har med å skape ubalanse
Dersom jeg hadde vært Håkon Evjen og Berisha og Sahraoui hadde fått plass på landslaget foran meg hadde jeg blitt rimelig forbanna. Vet det har med spillertyper osv å gjøre, men etter å ha levert en god vårsesong og en knall sesongstart for et godt AZ lag så burde det være nok til å bli kalt opp foran Berisha/Sahraoui selv om begge to er i god form.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: søn sep 04, 2022 11:27 pm
Taururu skrev: søn sep 04, 2022 11:20 pm
benib skrev: søn sep 04, 2022 11:13 pm

Ser man på forrige tropp og går ut fra at den skal trimmes litt mtp at det er to kamper kontra fire dette vinduet så er det ikke så mange åpne plasser. Vil tippe ca. 23 mann blir tatt ut.

Bankers hvis skadefri og i kampform:

Keeper: Andre Hansen
Forsvar: Stefan Strandberg, Leo Østigård, Kristoffer Ajer, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Birger Meling, Fredrik Bjørkan.
Midtbane: Morten Thorsby, Sander Berge, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi, Patrick Berg, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt.
Angrep: Erling Haaland, Alexander Sørloth og Joshua King.

Da gjenstår det fire plasser hvorav to av de er keepere. Dvs. to ledige utespillerplasser slik situasjonen er nå. Fortjener Sahraoui den over f.eks. Evjen, Strand Larsen, Berisha, Botheim osv?

Holm og Mannsverk tror jeg vi ikke kommer til å se på landslaget på en god stund. Store talenter uten tvil, men på sentral midt er det så mye kvalitet fra før av at de skal ta noen kraftige steg for å være aktuelle.
Tipper Berisha tar spissplassen.
Den siste plassen har vært forbeholdt Dæhli, stort sett. Der håper jeg Evjen eller Sahraoui kommer inn. Aller helst sistnevnte i den formen han nå er i og med den evnen han har med å skape ubalanse
Dersom jeg hadde vært Håkon Evjen og Berisha og Sahraoui hadde fått plass på landslaget foran meg hadde jeg blitt rimelig forbanna. Vet det har med spillertyper osv å gjøre, men etter å ha levert en god vårsesong og en knall sesongstart for et godt AZ lag så burde det være nok til å bli kalt opp foran Berisha/Sahraoui selv om begge to er i god form.
Jeg har alltid vært av de som har hatt stor tro på Evjen. I mine øyne spiller han ikke i sin beste posisjon i klubblaget, som jeg mener bestemt er som indreløper. Jeg mener det er der han først og fremst skal fighte om en plass på landslaget. Som ving er han ikke like markant og da vil jeg heller ha med enn spillertype som Sahraoui eller Mvuka/Ceide/Solbakken for den saks skyld. En slik spillertype trenger vi med tanke på troppsammensetningen.

Berisha er spiss og kun det, og det er greit å ha han som backup for Haaland, da King/Sørloth blir like mye et vingalternativ som et spissalteenativ.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Altså, Sahraoui er heller ingen kantspiller. Han er klart best som mellomromsspiller, men har ferdighetene til å bekle kanten også. Mangler eksplosivitet og styrke til å være ving på det høyeste nivået mens lenger inn i banen er ikke det like viktig.

Også - sykt å melde Evjen foran. Sahraoui på sitt beste er i en annen klasse enn førstnevnte. Ikke noe å tenke på engang.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: søn sep 04, 2022 11:46 pm Altså, Sahraoui er heller ingen kantspiller. Han er klart best som mellomromsspiller, men har ferdighetene til å bekle kanten også. Mangler eksplosivitet og styrke til å være ving på det høyeste nivået mens lenger inn i banen er ikke det like viktig.

Også - sykt å melde Evjen foran. Sahraoui på sitt beste er i en annen klasse enn førstnevnte. Ikke noe å tenke på engang.
Enig i den analyse av Sahrauoi. Ikke noe klassisk ving, men han er god når han får trekke innover og utfordre en mot en. Vil tro motstanderen er vel så opptatt av Haaland, noe som vil gi han plass. I et kampbildet hvor vi møter et lavtliggende parkert busslag som forsvarer seg, kan Sahraoui være gull å bytte inn i løpet av kampen. Det kan f.eks.være mot Slovenia.
Sist redigert av Taururu den søn sep 04, 2022 11:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helt klart. MMD har ingenting å gjøre i en tropp så lenge ikke Osame er med hvertfall.

chatin

Legg inn av chatin »

benib skrev: søn sep 04, 2022 11:13 pm Ser man på forrige tropp og går ut fra at den skal trimmes litt mtp at det er to kamper kontra fire dette vinduet så er det ikke så mange åpne plasser. Vil tippe ca. 23 mann blir tatt ut.

Bankers hvis skadefri og i kampform:

Keeper: Andre Hansen
Forsvar: Stefan Strandberg, Leo Østigård, Kristoffer Ajer, Andreas Hanche-Olsen, Marcus Holmgren Pedersen, Julian Ryerson, Birger Meling, Fredrik Bjørkan.
Midtbane: Morten Thorsby, Sander Berge, Martin Ødegaard, Mohamed Elyounoussi, Patrick Berg, Fredrik Aursnes, Kristian Thorstvedt.
Angrep: Erling Haaland, Alexander Sørloth og Joshua King.

Da gjenstår det fire plasser hvorav to av de er keepere. Dvs. to ledige utespillerplasser slik situasjonen er nå. Fortjener Sahraoui den over f.eks. Evjen, Strand Larsen, Berisha, Botheim osv?
Kommer jo selvfølgelig an på hvilken spillertyper du ønsker. Men hvis man ser på den x-faktoren Sahraoui har, at han er i sitt livs form, samt den langsiktige tankegangen om å låse spilleren til det norske landslaget, så mener jeg at man burde holde av en plass i troppen til han.

De nordafrikanske landende følger godt med på spillere med doble pass i norden. Se på Sebastian Tounekti og Amor Layouni som ble kalt opp og fikk kamp for Tunisia, sannsynligvis først og fremst for å låse de. Marokko var vel tidlig på Rafik Zekhnini blant annet. Med det potensialet Sahraoui har til og bli en sentral del av et norsk landslag i fremtiden, er det noe jeg faktisk mener burde vektes tungt.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er enig i at Osame greit kan tas ut nå. Kommer ikke i veien for Evjen, de er jo på forskjellig side av banen? Men Osame særlig pga Marokko-trusselen

Hvem andre nye kan bli aktuelle? Strand Larsen gjerne ja. Skal være enkelt å ta ut 4 spisser nå: Braut, Sørloth, King, Strand Larsen. Andre som kan melde seg på/steppe inn ved skader: Botheim, Ohi, Berisha.. Er Lauritsen spiss? Det dukker opp nye potensielle utenlandsproffer så raskt, at jeg begynner få litt problem å henge helt med i svingene.

På midten: Regnet med Bohinen kunne bli aktuell, men så kom dessverre skaden. Et annet spørsmål er, om OKS aspirerer til å være aktuell igjen? Så han litt i en kamp for Zurich. Gjorde mye riktig, de samme smarte gjennombrudds-pasningene var der, men medspillerne var ikke særlig med på det.
Ellers på midten utenom de vanlige, kanskje nevnte Osame og Evjen. Hauge er vel neppe aktuell nå. Ceide har sett lovende ut, men har dessverre spilt lite i innledningen. Er vel skadet også nå.

Et spørsmål på midtstopperplass: Er denne Amundsen på Glimt en coming man? En ny Bratseth? Sikkert for tidlig å bli tatt ut enda, men vi trenger flere alternativer. Hanche har begynt å bli benkesliter dessverre, og Hjelde er heller ikke kommet i gang enda.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Interessert skrev: man sep 05, 2022 8:12 am Er enig i at Osame greit kan tas ut nå. Kommer ikke i veien for Evjen, de er jo på forskjellig side av banen? Men Osame særlig pga Marokko-trusselen

Hvem andre nye kan bli aktuelle? Strand Larsen gjerne ja. Skal være enkelt å ta ut 4 spisser nå: Braut, Sørloth, King, Strand Larsen. Andre som kan melde seg på/steppe inn ved skader: Botheim, Ohi, Berisha.. Er Lauritsen spiss? Det dukker opp nye potensielle utenlandsproffer så raskt, at jeg begynner få litt problem å henge helt med i svingene.

På midten: Regnet med Bohinen kunne bli aktuell, men så kom dessverre skaden. Et annet spørsmål er, om OKS aspirerer til å være aktuell igjen? Så han litt i en kamp for Zurich. Gjorde mye riktig, de samme smarte gjennombrudds-pasningene var der, men medspillerne var ikke særlig med på det.
Ellers på midten utenom de vanlige, kanskje nevnte Osame og Evjen. Hauge er vel neppe aktuell nå. Ceide har sett lovende ut, men har dessverre spilt lite i innledningen. Er vel skadet også nå.

Et spørsmål på midtstopperplass: Er denne Amundsen på Glimt en coming man? En ny Bratseth? Sikkert for tidlig å bli tatt ut enda, men vi trenger flere alternativer. Hanche har begynt å bli benkesliter dessverre, og Hjelde er heller ikke kommet i gang enda.
Lauritsen er definitivt spiss, ja. Er litt samme spillertype som Andy Carroll. Er for tidlig å ta han ut ennå, men fortsetter han herjingene i nederlandsk fotball blir det vanskelig å skulle holde han utenom en tropp.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Markus Henriksen

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Vi avventer nå Normanns endelige valg og eventuelle signering for ny, russisk klubb. Han må selv stå for valget sitt, men som tidligere nevnt vil vi vurdere om han kan tas ut for Norge hvis han velger ny, russisk klubb. Konklusjonen på denne vurderingen vil Ståle formidle under pressekonferansen neste uke når uttaket offentliggjøres, skriver Klaveness.

https://www.eurosport.no/fotball/fotbal ... tory.shtml

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Bare å fjerne "normann" svartelista

Everenga

Legg inn av Everenga »

Solbakken har vel ikke akkurat sansen for Normann uansett så dette kom jo egentlig ganske beleilig for ham.

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: man sep 05, 2022 8:20 am
Interessert skrev: man sep 05, 2022 8:12 am Er enig i at Osame greit kan tas ut nå. Kommer ikke i veien for Evjen, de er jo på forskjellig side av banen? Men Osame særlig pga Marokko-trusselen

Hvem andre nye kan bli aktuelle? Strand Larsen gjerne ja. Skal være enkelt å ta ut 4 spisser nå: Braut, Sørloth, King, Strand Larsen. Andre som kan melde seg på/steppe inn ved skader: Botheim, Ohi, Berisha.. Er Lauritsen spiss? Det dukker opp nye potensielle utenlandsproffer så raskt, at jeg begynner få litt problem å henge helt med i svingene.

På midten: Regnet med Bohinen kunne bli aktuell, men så kom dessverre skaden. Et annet spørsmål er, om OKS aspirerer til å være aktuell igjen? Så han litt i en kamp for Zurich. Gjorde mye riktig, de samme smarte gjennombrudds-pasningene var der, men medspillerne var ikke særlig med på det.
Ellers på midten utenom de vanlige, kanskje nevnte Osame og Evjen. Hauge er vel neppe aktuell nå. Ceide har sett lovende ut, men har dessverre spilt lite i innledningen. Er vel skadet også nå.

Et spørsmål på midtstopperplass: Er denne Amundsen på Glimt en coming man? En ny Bratseth? Sikkert for tidlig å bli tatt ut enda, men vi trenger flere alternativer. Hanche har begynt å bli benkesliter dessverre, og Hjelde er heller ikke kommet i gang enda.
Lauritsen er definitivt spiss, ja. Er litt samme spillertype som Andy Carroll. Er for tidlig å ta han ut ennå, men fortsetter han herjingene i nederlandsk fotball blir det vanskelig å skulle holde han utenom en tropp.

Lauritsen er ikke i nærheten av landslagsklasse.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Uttaket er vel tirsdag 13. september vil jeg tro. Heldig for Ståle at Normann uansett er lengre bak i køen enn han var for bare 12-18 måneder siden.
Vil tro både Berge, Aursnes og kanskje til og med Berg er foran i køen. Thorsby kan også spille anker om nødvendig. Emil Bohinen ville også kanskje vært aktuell om han ikke ble skadet.

Sånn sett er det mye enklere for Ståle å droppe Normann av rent sportslige årsaker, enn det ville vært for f.eks Lagerback.

Champis

Legg inn av Champis »

4pLaY skrev: man sep 05, 2022 12:02 pm Vi avventer nå Normanns endelige valg og eventuelle signering for ny, russisk klubb. Han må selv stå for valget sitt, men som tidligere nevnt vil vi vurdere om han kan tas ut for Norge hvis han velger ny, russisk klubb. Konklusjonen på denne vurderingen vil Ståle formidle under pressekonferansen neste uke når uttaket offentliggjøres, skriver Klaveness.

https://www.eurosport.no/fotball/fotbal ... tory.shtml

Den hetsingen av Normann rundt dette valget er noe av det mest pinlige jeg ser faktisk! Snakk om skivebom fra NFF!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»