Viking FK

Svar
leedsforalltid

Re: Viking FK

Legg inn av leedsforalltid »

prestasjonene i år kan også endre forutsetningene ytterligere til det bedre. Et gruppespill i UEFA Conference League gir minst 40 millioner på bok. Man må også bruke penger for å kunne tjene penger.

Legger du sammen salgssummene for Veton Berisha Berisha, Joe Bell og Sebastian Sebulonsen kan du legge drøye 50 millioner på de snaue 40 millionene med egenkapital ved utgangen av året. Hiv på en håndfull med millioner for Kristian Thorstvedts overgang fra Genk til Sassuolo – og trekk fra litt økte kostnader – så er bildet potensielt så bra at man står ved et veiskille.

Klubben jobber nå med halvårstallene. Disse skal rapporteres inn til NFF i slutten av måneden. Viking kommer til å ende i grønn sone halvveis – selv om både pengene fra Berisha, Thorstvedt og Sebulonsen først blir bokført i siste halvdel av sesongen.

Klubben har fortsatt mye gjeld. Rundt 60–70 millioner om du legger sammen det langsiktige og kortsiktige. Sørsiden skal også bygges om og utvides. Det er nok av ting man kunne brukt opp en stadig bedret egenkapital på – ut over en enda bedre spillerstall.

– Foreløpig har vi ikke gjort noe med gjeld og nedbetaling. Så får vi se hvor vi ender på tampen av året, sier Bjørnø.

Finansieringen av sørsiden er foreløpig ikke spikret, men her er det også svært sannsynlig at klubben selv må dra en betydelig del av lasset.

Tripic etter ny fest i Europa: - Merk dere navnet!

Nevi

Legg inn av Nevi »

Om det er noen tvil siktet altså Tripic på Austbø.

CliffC

Legg inn av CliffC »

At Viking nå klarer å gjøre profitt på sine spillerinvesteringer er en viktig faktor til at det nå går bra økonomisk. En ting er gevinst ved selve salget, en annen ting er at spillerne faktisk bidrar sportslig mens de er der, noe som selvsagt også bidrar økonomisk. Kontrasten er årene før 2018 hvor dyrt innkjøpte spillere bidro med nada sportslig sett, og forsvant gratis ved utløp av kontrakt.

Viking må fortsette med å gjøre kloke innkjøp, og ikke tro at en middelmådig spiller blir en god spiller bare fordi at man betaler det dobbelte av hva han er verdt. Ja, det virket som at dette var strategien i mange år.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Føler Viking står sterkere med talenter enn på lenge
Herman Haugen - Viking (2000)
Sørlie Henriksen - EIK (2002)
Forgaard Paulsen - VIK (2004)
Sødal - ULF (2002)
Kvia-Ekeskog - VIK (2003)
Heine Åsen Larsen- EIK (2002)
Sondre Auklend - VIK (2003)
Austbø - VIK (2005)
Karlsbakk - VIK (2003)

Samtidig har vi en god blanding av rutine og talenter, med flere med høyt salgspotensiale. Gunnarsson blir fort Islandkeeper. Brekalo og Gianna spiller fast på landslag. Shayne snart klar for Indonesia (rangerer ikke han like høyt som de andre enda). Solbakken og HNT har godt toppnivå.

Vi har også flere rutinerte som gjerne ikke tenker seg ut i Europa: Tripic, Bjørshol, Vevatne, Løkberg, Kabran.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Fygaren skrev: lør aug 06, 2022 7:42 am
Nevi skrev: fre aug 05, 2022 11:23 pm
Fygaren skrev: fre aug 05, 2022 10:01 pm Huff. Enda en Kieffer Moore. Viking vil alltid være stedet targetmen kommer for å ikke fungere som targetmen.
Mente ikke seriøst at Carroll skulle til oss. Bare så dere ikke tror det 🙂
Det trodde jeg absolutt ikke du gjorde. Derfor Moore-referansen. Når det er sagt, den siste gangen en høy spiss fungerte for Viking var Dadason. Kovacs og Mame Niang, ikke fullt så mye. Og dess mindre sagt om Moore, dess bedre.
Nå har Kieffer Moore presentert seg med mål i Premier League. Mekanismen rundt fotballen er av og til bare merkelig.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Nevi skrev: lør aug 06, 2022 5:51 pm
Fygaren skrev: lør aug 06, 2022 7:42 am
Nevi skrev: fre aug 05, 2022 11:23 pm

Mente ikke seriøst at Carroll skulle til oss. Bare så dere ikke tror det 🙂
Det trodde jeg absolutt ikke du gjorde. Derfor Moore-referansen. Når det er sagt, den siste gangen en høy spiss fungerte for Viking var Dadason. Kovacs og Mame Niang, ikke fullt så mye. Og dess mindre sagt om Moore, dess bedre.
Nå har Kieffer Moore presentert seg med mål i Premier League. Mekanismen rundt fotballen er av og til bare merkelig.
Hadde alt vært som det burde hadde Moore vært Vikings desidert største salg.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Sandefjord i aften, og det er absolutt ingenting som tyder på noe annet enn fullstendig ydmykelse. Vi må tilbake til Køln i 1972 for å oppleve maken til utklassing som vi opplevde i Sandefjord i fjor. Fullstendig latterliggjort av et rimelig svakt hjemmelag, og 0-3 i sekken. Hadde fotballen vært rettferdig, så hadde tapsmarginen vært minst det dobbelte. Og taperlaget besto av superstjerner som Sebu, Heggheim, Bell og Berisha.

I dag mangler også Fridjonsson og Solbakken (karantene). Spent på hvordan midtbanen blir seende ut, og om vi går tilbake til suksessoppskriften 3-5-2. Jeg spår 6-0 til hjemmelaget, og 4 i odds på Sandefjord er så gratis penger som det kan få blitt.

Det er dog fryktelig viktig med 3 poeng for å henge med Rosenborg på det som jeg tipper kan bli den viktige 4. plassen. Molde og Glimt er for sterke, og Lillestrøm ligger 11 poeng foran dersom de vinner hengekampen. Det er trolig for langt opp. Men 4. plassen gir mest sannsynlig europakvalik, ettersom både Molde, Glimt og Lillestrøm er blant de 16 lagene som skal spille 4. runde i cupen. Rosenborg har forsterket, men det er lov å håpe at også vi får inn en spiller eller to om ikke alt for lang tid. Ingen umulighet å ta oss forbi trønderne etterhvert, men det ser vanskelig ut å kvalle til europa neste år.

Vi kan jo vinne hjemlig cup og Conference League selvsagt. Å ta kjøkkenveien via Fair Play-tabellen er vel lite aktuelt. Vi hadde neppe toppet en slik tabell, og den kjøkkenveien er vel sementert og lukket for godt. Og godt er det, selv om vårt største europaeventyr post Viking Stadion kom via Fair Play-tabellen.

Heia, heia!

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Tror forventningene til poeng i dag er fryktelig lave. Samtidig er det en ekstremt viktig kamp for å heng på medalje. Synes ryktene fra vinduet har stilnet helt, men satser på det er stille før stormen. Ikke umulig at Bugge venter til etter kampen for å evt selge ofkir.

Gunnarsson
Bjørshol - Brekalo - Vevatne
Kabran - Løkberg - HNT - YEDL - Pattynama
Traore - Tripic

Synes har gjort seg fortjent til en start på topp. Tripic har ikke voldsom belastning den siste perioden + gressbane så skal gå fint med ham. Er ikke komfortable med å bytte innpå Røde Rolf eller Paulsen på stopper. Kanskje vi hviler Brekalo mot Rovers. Fra benken ønsker jeg spesielt Austbbø og KArlsbakk inn.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Er Yanni klar igjen? Hvis nei, så håper jeg på noe ala dette:

---------------Gunnarsson---------------
Bjørshol-Brekalo-Vevatne-Pattynama
------Sandberg-Løkberg-Tangen-------
Kabran----------Traoré-----------Tripic

Så kan Kabran og Tripic bytte litt side når (ikke hvis) Kabran ikke virker på høyrekanten. Yanni tar Sandbergs plass sentralt om han er klar, så kan Sandberg ta Kabrans plass på høyresiden.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Ingen Tripic i startoppstillingen.

4-3-3 med Kabran- Traore - Sandberg i front.

Midtbanen med HNT - Torsteinbø - Løkberg.

Ellers en normal backfirer

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

----------------Gunnarsson---------------
Bjørshol-Brekalo-Vevatne-Pattynama
------Torsteinbø-Løkberg-Tangen------
Sandberg-------Traore-----------Kabran

Evt. Torsteinbø i den dype på midten.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Er så dritt at Tripic ikke holder en sesong. Blir for mye ut.

Nevi

Legg inn av Nevi »

eppaen skrev: søn aug 07, 2022 4:59 pm Er så dritt at Tripic ikke holder en sesong. Blir for mye ut.
Om de ikke tørr å bruke Tripic om han kun er på 95 % betyr det i hvert fall at de tar jobben på torsdag 100 %.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

eppaen skrev: søn aug 07, 2022 4:59 pm Er så dritt at Tripic ikke holder en sesong. Blir for mye ut.
Det har vært ankepunktet jeg har hatt mot både Løkberg og Tripic, de er sentrale drivkrefter i laget, men holder stort sett aldri mer enn 60-70 minutter.

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

eneste som er i nærheten av en midtbanespiller på benken er Simen K.E

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Trminator skrev: søn aug 07, 2022 5:11 pm
eppaen skrev: søn aug 07, 2022 4:59 pm Er så dritt at Tripic ikke holder en sesong. Blir for mye ut.
Det har vært ankepunktet jeg har hatt mot både Løkberg og Tripic, de er sentrale drivkrefter i laget, men holder stort sett aldri mer enn 60-70 minutter.
Det er mye pga. det slitte og harde underlaget i Jåttåvågen. Heldigvis blir det nytt dekke til neste sesong.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

2tapte poeng. Kabran burde hatt hattrick. Klart flest store sjanser, men spillerne fikk ikke ballen inn. En Mai Traore som sto i offside hele kampen. Allikevel burde vi vunnet. Kjipt.

Ofkir ser spennende ut. Flink å vekte pasninger og bruke medspillere. Gikk tom ellers kunne han vunnet kampen for Sandefjord.

tokk

Legg inn av tokk »

Batty snakker om at han er stolt av at laget viste karakter? De viste jo kun karater i 40 min.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Vi mangler kreative spillere på midten. Når Tripic må inn der fordi de andre ikke evner å slå forløsende pasninger framover.

Vi må ha inn en kreativ indreløper

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

tokk skrev: søn aug 07, 2022 8:04 pm Batty snakker om at han er stolt av at laget viste karakter? De viste jo kun karater i 40 min.
De hevet seg i 2.omgang. Men lite å være stolt av idag. Idag er det nesten som et tap. De må gå i seg selv, for dette er langt fra et topplag verdig

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

TAdams6 skrev: søn aug 07, 2022 8:05 pm Vi mangler kreative spillere på midten. Når Tripic må inn der fordi de andre ikke evner å slå forløsende pasninger framover.

Vi må ha inn en kreativ indreløper
Så enig så enig. Ja vi skulle hatt inn en spiss. En ving trenger vi og. Men det dette laget skriker etter er en Thorstvedt-type på midtbanen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Mr_Sjokomelk skrev: søn aug 07, 2022 8:11 pm
TAdams6 skrev: søn aug 07, 2022 8:05 pm Vi mangler kreative spillere på midten. Når Tripic må inn der fordi de andre ikke evner å slå forløsende pasninger framover.

Vi må ha inn en kreativ indreløper
Så enig så enig. Ja vi skulle hatt inn en spiss. En ving trenger vi og. Men det dette laget skriker etter er en Thorstvedt-type på midtbanen.
Jeg forventer forsterkninger inn i løpet av kommende uke.

tokk

Legg inn av tokk »

Kommer Nevland til for kort? Er han ikke "god nok" ?

eppaen

Legg inn av eppaen »

tokk skrev: søn aug 07, 2022 8:04 pm Batty snakker om at han er stolt av at laget viste karakter? De viste jo kun karater i 40 min.
Du kan jo late som om du skjønner hva han mener? Syns Viking var enormt bra i 2.omgang - og kjekt at de ikke lar seg knekke etter de første 45.minuttene. Det som blir tydelig er jo at de mangler en kreativ kraft eller i det minste en midtbanespiller med litt tilstedeværelse. Pondus.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: søn aug 07, 2022 9:00 pm Kommer Nevland til for kort? Er han ikke "god nok" ?
Nei. De har vel vist kløkt på overgangsmarkedet de siste årene ? Jeg tror det kommer spillere som vil skape entusiasme

tokk

Legg inn av tokk »

Gorgi skrev: søn aug 07, 2022 9:06 pm
tokk skrev: søn aug 07, 2022 9:00 pm Kommer Nevland til for kort? Er han ikke "god nok" ?
Nei. De har vel vist kløkt på overgangsmarkedet de siste årene ? Jeg tror det kommer spillere som vil skape entusiasme
Joda, det syns jeg og. Men hvem hentet Stensnees, Brekalo?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

tokk skrev: søn aug 07, 2022 9:11 pm
Gorgi skrev: søn aug 07, 2022 9:06 pm
tokk skrev: søn aug 07, 2022 9:00 pm Kommer Nevland til for kort? Er han ikke "god nok" ?
Nei. De har vel vist kløkt på overgangsmarkedet de siste årene ? Jeg tror det kommer spillere som vil skape entusiasme
Joda, det syns jeg og. Men hvem hentet Stensnees, Brekalo?
Det var nettverket til Viking som fant Brekalo. Viking var forsåvidt heldige som klarte hente ham. Han hadde vært syk (kyssesyken) i 3 måneder og Viking kom på banen før han var helt frisk. Mange større klubber ønsket ham. Blant annet Malmø.

Stensness var vel Morten Jensen sitt verk. De kjenner godt til Oseania pga. suksessen med Bell. Han og Bell spilte sammen på New Zealand i U-20 VM.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Gorgi skrev: søn aug 07, 2022 8:54 pm Jeg forventer forsterkninger inn i løpet av kommende uke.
Akkurat det hadde vært kjærkomment!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Gorgi skrev: søn aug 07, 2022 8:54 pm
Mr_Sjokomelk skrev: søn aug 07, 2022 8:11 pm
TAdams6 skrev: søn aug 07, 2022 8:05 pm Vi mangler kreative spillere på midten. Når Tripic må inn der fordi de andre ikke evner å slå forløsende pasninger framover.

Vi må ha inn en kreativ indreløper
Så enig så enig. Ja vi skulle hatt inn en spiss. En ving trenger vi og. Men det dette laget skriker etter er en Thorstvedt-type på midtbanen.
Jeg forventer forsterkninger inn i løpet av kommende uke.
Dessverre kan dette være for sent.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Vikingen skrev: søn aug 07, 2022 9:25 pm
Gorgi skrev: søn aug 07, 2022 8:54 pm
Mr_Sjokomelk skrev: søn aug 07, 2022 8:11 pm

Så enig så enig. Ja vi skulle hatt inn en spiss. En ving trenger vi og. Men det dette laget skriker etter er en Thorstvedt-type på midtbanen.
Jeg forventer forsterkninger inn i løpet av kommende uke.
Dessverre kan dette være for sent.
De har nok blitt tatt litt på sengen over prisnivået. Tipper de vil kvalitetssikre skikkelig før de punger ut.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»