Viking FK

Svar
Fotballidiot

Re: Viking FK

Legg inn av Fotballidiot »

Må si jeg virkelig har sansen for måten Augustino uttaler seg på og framstår.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/jlK9 ... -droemt-om

Så får vi bare håpe kvalitetene på banen også viser seg å ha samme nivå.
For den gutten har potensiale til å bli en publikumsfavoritt mtp innstillingen.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Er det forståelig at Veton vil tjene mest mulig penger når karrieren nærmer seg slutten? Absolutt.

Er det forståelig at supportere ser denne saken med klubbens øyne, og ikke Vetons? Selvsagt er det både forståelig og forventet.

Har Veton opptrådt illojalt i sin higer etter mer penger? Hvordan kan det være noen som helst tvil om det? Hva tilsier det å forplikte seg gjennom en kontrakt?

Trenger supporterne å ha noen som helst sympati med Veton basert på hvordan han har opptrådt? Absolutt ikke.

Er Veton Viking-gutt? Overhode ikke.

Poenget mitt er at Veton forsåvidt har lov til å tenke på seg selv, men supportere har samme rett til å tenke dårlig om Veton, inkludert at han er Judas, Quisling og Adrian Pereira i samme person..

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 7:05 pm Må si jeg virkelig har sansen for måten Augustino uttaler seg på og framstår.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/jlK9 ... -droemt-om

Så får vi bare håpe kvalitetene på banen også viser seg å ha samme nivå.
For den gutten har potensiale til å bli en publikumsfavoritt mtp innstillingen.
Enig. Han har i alle fall allerede knekt koden med hva som skal til for å få langsidene med. Innsats og taklinger. Guts. Gleder meg veldig til å se ham på fredag.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »


happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 7:05 pm Må si jeg virkelig har sansen for måten Augustino uttaler seg på og framstår.

https://www.aftenbladet.no/sport/i/jlK9 ... -droemt-om

Så får vi bare håpe kvalitetene på banen også viser seg å ha samme nivå.
For den gutten har potensiale til å bli en publikumsfavoritt mtp innstillingen.
Han er definitivt den rette typen og seier dei rette tinga. Blir veldig spennande å sjå han i aksjon.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Henger meg på at Dåggien har sagt alt rett til nå. Og virker jo å være riktig spillertype. Kvaliteten er vi spent på ;)

DadaDadason

Legg inn av DadaDadason »

HNilsen skrev: man jan 23, 2023 3:33 pm
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 3:31 pm
HNilsen skrev: man jan 23, 2023 3:25 pm Og hvem kan egentlig dømme han for det?
Det er ikke så rent få, etter hva jeg forstår.

Samtidig dømmer de ham ikke utelukkende for å gå etter pengene, men måten han gjør det på.
Og ikke så rent lite for måten de TROR han gjør det på.
Det er også noen som vet. Så et vel så relevant spørsmål er hva DU vet som gjør at du kan si at alle andre tror?

Vi har hatt spillere fra Egersund tidligere som åpenlyst har latt penger styre karrieren sin, uten at det har frembragt den samme forakten som den tidligere Brann spilleren mottar. Kan det tenkes at de som er hardest mot han også har de beste kildene?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: man jan 23, 2023 7:25 pm
Den var meget bra :D

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nå kjenner jeg allerede det begynner å krible godt med forventninger. Jeg fabler selvsagt ikke om gull eller sølv, men å komme seg opp og kvalifisere seg til Europa? Mer håp enn tro, men det er faktisk mulig å ha det håpet nå. Det er ikke lenge siden det var helt utenkelig. Jeg synes Viking er på offensiven igjen etter signeringen av Dåggien. Jeg liker typene vi henter inn med både han og Urbancic. Det er spennende.

Bitene begynner å falle på plass. Vi er ikke så langt unna en komplett ellever nå, men vi mangler noe på midten.

Akkurat nå ser min ellever slik ut:


TRIPIC D’AGOSTINO SVENDSEN/SANDBERG


HNT SOLBAKKEN LØKBERG


URBANCIC BREKALO STENSNESS HAUGEN/BJØRSHOL


GUNNARSSON

Mye kan fortsatt skje på midtbanen. Det ryktes 2 nye spillere inn i den lagdelen, så alle 3 som er satt opp på midten kan byttes få sterk konkurranse. Men tipper det er de 3 som ligger fremst nå.

Og så har vi en del spillere i troppen som i praksis kan bli nye spillere om det først løsner. HNT og Sandberg er vel de jeg tenker mest på. De har mer inne. Karlsbakk kan også ta steg, men blir neppe fast i år. Kabran har jeg egentlig gitt opp litt, og tror han er nestemann ut på utenlandskvoten. Rart hvor mye det hjelper med signeringer, samme hvor mye man innerst inne vet at det går til helvete i år også. Men Viking har mye å revansjere og de rette typene til å gjøre det. Får seg nok en god dose motivasjon i treningskampen på fredag med 6-7-800 bortesupportere som kommer til å lage vanvittig trøkk. Tenk om vi starter med å slå Rosenborg i mars. Da er vi i gang igjen, folkens.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: man jan 23, 2023 9:13 pm Nå kjenner jeg allerede det begynner å krible godt med forventninger. Jeg fabler selvsagt ikke om gull eller sølv, men å komme seg opp og kvalifisere seg til Europa? Mer håp enn tro, men det er faktisk mulig å ha det håpet nå. Det er ikke lenge siden det var helt utenkelig. Jeg synes Viking er på offensiven igjen etter signeringen av Dåggien. Jeg liker typene vi henter inn med både han og Urbancic. Det er spennende.
Jeg vil gjerne se Dåggien og Urbancic mot eliteserie motstander før jeg begynner å bli veldig optimistisk.

Tror vi kan forvente allverden på fredag av en spiller som må venne seg til kunstgress, bli kjent med spillere og har en lang reise i kroppen. Urbancic vet jeg ikke om er klar etter skaden?

Ser spennende ut, men foreløpig er det ikke sikkert de forsterker førsteelleveren. Vi har hentet spillere (og spisser) før som har sett spennende ut, men som aldri har slått til.

Ellers spent på hva mer som kommer inn. Midtbanespilleren fra Australia er jeg skeptisk til om kan gå rett inn å forsterke oss, men aner jo ikke

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 9:13 pm Nå kjenner jeg allerede det begynner å krible godt med forventninger. Jeg fabler selvsagt ikke om gull eller sølv, men å komme seg opp og kvalifisere seg til Europa? Mer håp enn tro, men det er faktisk mulig å ha det håpet nå. Det er ikke lenge siden det var helt utenkelig. Jeg synes Viking er på offensiven igjen etter signeringen av Dåggien. Jeg liker typene vi henter inn med både han og Urbancic. Det er spennende.
Jeg vil gjerne se Dåggien og Urbancic mot eliteserie motstander før jeg begynner å bli veldig optimistisk.

Ser spennende ut, men foreløpig er det ikke sikkert de forsterker førsteelleveren. Vi har hentet spillere (og spisser) før som har sett spennende ut, men som aldri har slått til.

Ellers spent på hva mer som kommer inn. Midtbanespilleren fra Australia er jeg skeptisk til om kan gå rett inn å forsterke oss, men aner jo ikke
Jeg liker at de har hentet typer til spillefilosofien sin. Spillere som kanskje ikke har dominert i ligaene de har spilt i, men som kanskje kan ta de stegene som trengs i Viking.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm
Tror ikke vi kan forvente allverden på fredag av en spiller som må venne seg til kunstgress, bli kjent med spillere og har en lang reise i kroppen.
Hva tror du vi kan forvente av en som er i kampform, ivrer etter å vise seg fram for nye og tallrike supportere, og som virker født motivert da? :)

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Vikingen skrev: man jan 23, 2023 10:09 pm
Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm
Tror ikke vi kan forvente allverden på fredag av en spiller som må venne seg til kunstgress, bli kjent med spillere og har en lang reise i kroppen.
Hva tror du vi kan forvente av en som er i kampform, ivrer etter å vise seg fram for nye og tallrike supportere, og som virker født motivert da? :)
Full innsats, men ikke samspilt med medspillere og kanskje litt problemer med å beregne touch og fart på ballen på et uvant underlag.

Forventer at han vil trenge tid før vi ser hvilke kvaliteter han har

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Synes D´agistino ser ut som en god signering, men har vært fryktelig varierende nivå på spissene vi har hentet. Chikere, Moore, Niang, Ingelsten, Anier, Guessian, Appiah, Sulemani. Fryktelig mye ymse, at Moore objektivt sett skulle bli den beste med VM-spill var overraskende.

tokk

Legg inn av tokk »

Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 11:14 pm Synes D´agistino ser ut som en god signering, men har vært fryktelig varierende nivå på spissene vi har hentet. Chikere, Moore, Niang, Ingelsten, Anier, Guessian, Appiah, Sulemani. Fryktelig mye ymse, at Moore objektivt sett skulle bli den beste med VM-spill var overraskende.
Skader ødela for Ingelsten, så blir feil å ta med han. Sulimani med 5 mål på 13 kamper ble vel en favortii det halvåret han var her.

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Anier og Chikere ble vel heller ikke hentet som etablerte spisser, men typer man håpet å kunne utvikle? Uten at det lykkes helt, men ikke kostbare spillere.

Nevi

Legg inn av Nevi »

tokk skrev: man jan 23, 2023 11:20 pm
Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 11:14 pm Synes D´agistino ser ut som en god signering, men har vært fryktelig varierende nivå på spissene vi har hentet. Chikere, Moore, Niang, Ingelsten, Anier, Guessian, Appiah, Sulemani. Fryktelig mye ymse, at Moore objektivt sett skulle bli den beste med VM-spill var overraskende.
Skader ødela for Ingelsten, så blir feil å ta med han. Sulimani med 5 mål på 13 kamper ble vel en favortii det halvåret han var her.
Fikk til og med en østerrisk fan til oss med på kjøpet når Sulimani kom om jeg ikke husker helt feil.

tokk

Legg inn av tokk »

Nevi skrev: man jan 23, 2023 11:34 pm
tokk skrev: man jan 23, 2023 11:20 pm
Blirdetgull? skrev: man jan 23, 2023 11:14 pm Synes D´agistino ser ut som en god signering, men har vært fryktelig varierende nivå på spissene vi har hentet. Chikere, Moore, Niang, Ingelsten, Anier, Guessian, Appiah, Sulemani. Fryktelig mye ymse, at Moore objektivt sett skulle bli den beste med VM-spill var overraskende.
Skader ødela for Ingelsten, så blir feil å ta med han. Sulimani med 5 mål på 13 kamper ble vel en favortii det halvåret han var her.
Fikk til og med en østerrisk fan til oss med på kjøpet når Sulimani kom om jeg ikke husker helt feil.
Du husker rett!

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

DadaDadason skrev: man jan 23, 2023 8:32 pm
HNilsen skrev: man jan 23, 2023 3:33 pm
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 3:31 pm

Det er ikke så rent få, etter hva jeg forstår.

Samtidig dømmer de ham ikke utelukkende for å gå etter pengene, men måten han gjør det på.
Og ikke så rent lite for måten de TROR han gjør det på.
Det er også noen som vet. Så et vel så relevant spørsmål er hva DU vet som gjør at du kan si at alle andre tror?

Vi har hatt spillere fra Egersund tidligere som åpenlyst har latt penger styre karrieren sin, uten at det har frembragt den samme forakten som den tidligere Brann spilleren mottar. Kan det tenkes at de som er hardest mot han også har de beste kildene?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: man jan 23, 2023 8:51 pm
Vikingen skrev: man jan 23, 2023 7:25 pm
Den var meget bra :D
Tipper 10. plass. Toppscorer - 6 mål.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Den nye Kieffer Moore.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ofkir til Vålerenga for 5 mill ++
Hva var det vi kunne fått han for?

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Saturn skrev: tir jan 24, 2023 5:21 am Den nye Kieffer Moore.
I tilfelle må vi bare beholde han lenge nok til at han blir like god som Moore

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

TAdams6 skrev: tir jan 24, 2023 9:46 am Ofkir til Vålerenga for 5 mill ++
Hva var det vi kunne fått han for?
Var det ikke 4-ish? Vet ikke om det var rykter eller reelt, så kanskje disse 5 millene er ca det vi måtte betalt?
Det virker vel og som om Sandefjord har jenket seg en del, da VIF vel sa det var uaktuelt å betale det Sandefjord krevde. Forhandlingstaktikk.. sikkert, men uansett har kanskje SF satt en noe høy pris som Viking har blitt skremt av..?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

TAdams6 skrev: tir jan 24, 2023 9:46 am Ofkir til Vålerenga for 5 mill ++
Hva var det vi kunne fått han for?
I følge det som sto i avisene var kravet vel den gang langt over det?
Man viste vel til hva tilsvarende spillere hadde gått for. Salgene rundt da var Salvesen, Eriksen og Veton. Jeg tolket det som at de også ønsket 2 sifret.

Nå var vel det første prisforlangende til VIF også hinsides ihht uttallelse fra Joakim Jønson. Så den prosessen stoppet også opp.
Hva vi kunne forhandlet fram til aner jeg ikke om vi hadde fortsatt, men Sandefjord var da midt i sesongen og kjempet for overlevelse.
Muligens mer villig til å selge nå.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

TAdams6 skrev: tir jan 24, 2023 9:46 am Ofkir til Vålerenga for 5 mill ++
Hva var det vi kunne fått han for?
Det var ikke en avskrekkende pris. Trist at Viking ikke er på banen, men vi må vel uansett erkjenne at Viking ikke hadde hatt sjansen når Vålerenga melder sin interesse. Slik er det dessverre blitt. Viking når ikke opp i kampen om gode Eliteserie-spillere og må nøye seg med ubeskrevne blad fra fjerntliggende strøk. Man kan si hva man vil om det - at det er spennende med spillere fra New Zealand osv. - men det er absolutt ikke noe man kan anse som positivt for Viking. Viking er blitt HamKam, FKH og Kristiansund.

Jeg både liker og har sansen for fjerntliggende strøk, men når det kommer til fotball så foretrekker jeg kortreiste spillere. Det er også bedre for fotballen.

Tobbis1

Legg inn av Tobbis1 »

Er han tenkt som midtspiss i 4 3 3 ?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Tobbis1 skrev: tir jan 24, 2023 11:49 am Er han tenkt som midtspiss i 4 3 3 ?
D'Augustino er nok tiltenkt midtspiss i 4-3-3

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »


Trist at Viking ikke er på banen,
Trenger vi så mange flere venstrekanter?
Det er vel beste posisjon til Zlatco, Kabran, Austbø, Svendsen og muligens flere?

Ofkir er vel også en spiller som har hatt 1 god sesong? Da i ett lag motstander ofte står høyt på og en kan ha overganger. Er det gitt han hadde passet inn hos oss?

Kommer sikkert til å bli bra for VIF, men klarer ikke å se at det er en spiller vi hadde trengt. Er posisjoner vi har langt mer behov for forsterkninger.

Personlig synes jeg det er best om Viking bruker 5 millioner i posisjoner hvor vi trenger spillere istedenfor å kjøpe en spiller som har vært god, men spiller i en posisjon hvor vi har god dekning.

Om spilleren kommer fra Oslo eller utlandet er fullstendig uvesentlig for meg om han bare presterer. En god nok spiller fra Midjord er å foretrekke, men en østlending eller utlending betyr lite.
Sist redigert av Fotballidiot den tir jan 24, 2023 12:07 pm, redigert 1 gang totalt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Fotballidiot skrev: tir jan 24, 2023 12:00 pm

Trist at Viking ikke er på banen,
Trenger vi så mange flere venstrekanter?
Det er vel beste posisjon til Zlatco, Kabran, Austbø, Svendsen og muligens flere?

Ofkir er vel også en spiller som har hatt 1 god sesong? Da i ett lag motstander ofte står høyt på og en kan ha overganger. Er det gitt han hadde passet inn hos oss?

Kommer sikkert til å bli bra for VIF, men klarer ikke å se at det er en spiller vi hadde trengt. Er posisjoner vi har langt mer behov for forsterkninger.
Det er ikke mange på den lista som matcher Ofkir. Det er nå så. Men det tristeste er at vi ikke er i posisjon til å være med i kampen om slike spillere. Det forteller alt om hengemyra Viking er i. La gå, vi kan være uenige om hvor gode (og nyttige) spillere som Ofkir er, men at Viking framstår som ekstremt uattraktive er åpenbart. Og det handler ikke utelukkende om tabellposisjonen i fjor, men om en klubb som ikke har økonomi til å konkurrere om lønn og overgangsummer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»