IK Start - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av JODDEMM »

Citano skrev: søn sep 26, 2021 4:25 pm ...og det skilte altså to divisjoner mellom lagene i fjor.
Ikke umulig at det gjør det neste år også men på motsatt måte.
Det kan jo skje- men har i hele år nektet å tro at Start dumper ned enda en divisjon! Strømmen og Grorud har da også mistet littegrann kontakten med de øvrige lagene- men på en annen side har vi begge disse + Stjørdals-Blink på kvalik igjen å møte.

Resterende hjemmekamper:
22: Åsane
24: Grorud
26: Strømmen
28: Ranheim
30: Sandnes Ulf

Bortekamper:
21: Raufoss
23: Stjørdals-Blink
25: Jerv
27: Aalesund
29: Sogndal

"Håper og tror" at vi er såpass ustabile at vi vinner begge hjemmekampene mot disse 2 bunnlagene samt at vi tar Stjørdals-Blink på bortebane.

Om det så skal vanke enda en seier og en U eller to i resten av kampene så må der også regnes inn opptil flere tap tydeligvis 😠

Men med rundt 35 poeng- da bør plassen være reddet- noe som vil være en OK avslutning på sesongen- men i utgangspunktet selvsagt helt tragisk å måtte fokusere på nedrykksstrid- også i 1.divisjon!

Corvus

Legg inn av Corvus »

Dette forsvarsspillet bør kunne brukes i videoleksjoner av "hvordan forsvarsspill skal utføres".
Masse videoer av gode lag med en grønn V, og deretter diverse Start forsvarsklippklipp med en rød X. En haug av kandidater i hver eneste Startkamp.

Corvus

Legg inn av Corvus »

JODDEMM skrev: søn sep 26, 2021 6:15 pm
Citano skrev: søn sep 26, 2021 4:25 pm ...og det skilte altså to divisjoner mellom lagene i fjor.
Ikke umulig at det gjør det neste år også men på motsatt måte.
Det kan jo skje- men har i hele år nektet å tro at Start dumper ned enda en divisjon! Strømmen og Grorud har da også mistet littegrann kontakten med de øvrige lagene- men på en annen side har vi begge disse + Stjørdals-Blink på kvalik igjen å møte.

Resterende hjemmekamper:
22: Åsane
24: Grorud
26: Strømmen
28: Ranheim
30: Sandnes Ulf

Bortekamper:
21: Raufoss
23: Stjørdals-Blink
25: Jerv
27: Aalesund
29: Sogndal

"Håper og tror" at vi er såpass ustabile at vi vinner begge hjemmekampene mot disse 2 bunnlagene samt at vi tar Stjørdals-Blink på bortebane.

Om det så skal vanke enda en seier og en U eller to i resten av kampene så må der også regnes inn opptil flere tap tydeligvis 😠

Men med rundt 35 poeng- da bør plassen være reddet- noe som vil være en OK avslutning på sesongen- men i utgangspunktet selvsagt helt tragisk å måtte fokusere på nedrykksstrid- også i 1.divisjon!

Vi skal nok ta noen få seire til. Grorud og Strømmen, vi holder oss foran dem. En liten fare for kvalik er det. Å se oppover på tabellen gidder jeg ikke, 8 eller 13 plass spiller ingen rolle siden sesongen er ødelagt uansett. Litt fremgang i organiseringen defensivt er det beste jeg ser for meg resten av sesongen. Deretter bør man hente inn en sjef til midtforsvaret som kan passe på alle tomsingene der.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Nettopp ferdig med kveldens gravøl. I skrivende stund, reflektert og tankefull, er jeg fremdeles like deprimert over denne skjebnen det er å være Start-supporter. Det er faen ikke til å holde ut. Hvilken jævla ondskap er det som har inntatt denne klubben?? Hvordan er det faens mulig at så mye kan gå galt til enhver tid? Det er som Start befinner seg i et bekmørkt dystopisk samfunn hvor alle mørke krefter griper om deg. Får jo handmaids tale til å se ut som en solskinnshistorie.

For min del var denne kampen liksom den virkelig gyldne muligheten til å vise at gutta var voksne og kunne klare å prestere to gode kamper på rad. Nå skulle dem liksom vise at joda- vi har tenning og skal vise at vi kan prestere i hver kamp. Dette har jo faen meg hvert et mantra i mange uker nå. Så kommer dette her?!? Det er ikke til å tro. Og Sindre står i intervju etter kampen og hevder vi er i balanse gjennom hele kampen. Seriøst?? FFK hadde 4-6 spillere i boksen i hvert angrep. Og forsvarsrekka til Start så ut som konfirmanter. Det er det pinligste jeg har sett. Jeg orket ikke se ferdig makkverket. Var ikke i Kristiansand, men hadde vel neppe befunnet med på Sør Arena uansett. Jørgensen avsluttet FVN sin sending med at de sikkert kom til å prestere igjen borte mot Raufoss. Jeg tror ikke gutta er der nå. Jeg tror denne kampen har tatt fra dem alt dem har måtte ha igjen av tro og selvtillit. Dette var et dødsstøt fra FFK. Og de vred kniven sakte om 6 ganger. Start reiser seg ikke fra dette. De kommer til å være nervøse som førsteklassinger i forsvar i kampene som kommer. Jeg tror de er fullt i stand til å plante begge beina godt ned i den nedrykkstriden. Dette var på langt nær siste tap denne sesongen. Denne tidenes mørkeste sesong. Sesongen vi ikke vil komme til å nevne med navn i fremtiden.

TWU

Legg inn av TWU »

JODDEMM skrev: søn sep 26, 2021 6:15 pm
Resterende hjemmekamper:
22: Åsane
Spiller dere med så tafatt forsvarsspill kommer denne kampen til å bli en ydmykelse, med tanke på hvordan Åsane spiller angrepsfotball.

De to nederste lagene ender nok der de er, og regner med at Start skal være bedre enn lag som Stjørdals Blink de siste kampene. Men det kommer ikke til å bli lettere å rykke opp neste år for å si det sånn

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

TWU skrev: man sep 27, 2021 12:12 am
JODDEMM skrev: søn sep 26, 2021 6:15 pm
Resterende hjemmekamper:
22: Åsane
Spiller dere med så tafatt forsvarsspill kommer denne kampen til å bli en ydmykelse, med tanke på hvordan Åsane spiller angrepsfotball.

De to nederste lagene ender nok der de er, og regner med at Start skal være bedre enn lag som Stjørdals Blink de siste kampene. Men det kommer ikke til å bli lettere å rykke opp neste år for å si det sånn
Åsane er det eneste laget vi ikke har scoret mål på i år (faktisk)- så ingen grunn til å glede seg til den kampen heller nei.

Ellers ligger håpet i ustabiliteten vår- noe som gav positivt utslag i cupkampen mot Mjøndalen- og som gjør at vi pr.nå har littegrann å se frem til neste sesong også.
For vi slipper sammen med Grorud inn flest mål i divisjonen (!): hele 43 på 20 kamper! At vi skal opp i over 2 baklengs i snitt også på dette nivået er helt forkastelig!
Derimot har vi scoret 37 mål- noe bare HamKam, Aafk og FFK er foran oss på (dog ganske mye)- men er tett bak oss med 3 lag på 36- bla.a "Sørlandets stolthet" Jerv- så noe er vi enn så lenge bedre enn dem på 😜

Men det er jo målrike kamper når Start er involvert: 80 mål for og imot på de 20 første (!)- i 12 av 20 kamper er der scoret fra 4 mål og oppover.

Så litt å jobbe med har vi om vi skal spille mot lag som Stabæk og Brann neste år! Forutsatt at vi holder oss i divisjonen da- for det er det som blir fokus nå når kvalikspillet til opprykk er 8 poeng unna!

Tvilsomt om vi hadde kommet helskinnet gjennom hele det med mindre Mjøndalen hadde blitt ES-laget på kvalikplassen i opprykksplayoffen! Men først måtte vi ha kommet oss forbi lag som FFK, Aafk og Jerv i kvalikspillet til opprykk innad i divisjonen!

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

CrimsonKing skrev: man sep 27, 2021 12:09 am Nettopp ferdig med kveldens gravøl. I skrivende stund, reflektert og tankefull, er jeg fremdeles like deprimert over denne skjebnen det er å være Start-supporter. Det er faen ikke til å holde ut. Hvilken jævla ondskap er det som har inntatt denne klubben?? Hvordan er det faens mulig at så mye kan gå galt til enhver tid? Det er som Start befinner seg i et bekmørkt dystopisk samfunn hvor alle mørke krefter griper om deg. Får jo handmaids tale til å se ut som en solskinnshistorie.

For min del var denne kampen liksom den virkelig gyldne muligheten til å vise at gutta var voksne og kunne klare å prestere to gode kamper på rad. Nå skulle dem liksom vise at joda- vi har tenning og skal vise at vi kan prestere i hver kamp. Dette har jo faen meg hvert et mantra i mange uker nå. Så kommer dette her?!? Det er ikke til å tro. Og Sindre står i intervju etter kampen og hevder vi er i balanse gjennom hele kampen. Seriøst?? FFK hadde 4-6 spillere i boksen i hvert angrep. Og forsvarsrekka til Start så ut som konfirmanter. Det er det pinligste jeg har sett. Jeg orket ikke se ferdig makkverket. Var ikke i Kristiansand, men hadde vel neppe befunnet med på Sør Arena uansett. Jørgensen avsluttet FVN sin sending med at de sikkert kom til å prestere igjen borte mot Raufoss. Jeg tror ikke gutta er der nå. Jeg tror denne kampen har tatt fra dem alt dem har måtte ha igjen av tro og selvtillit. Dette var et dødsstøt fra FFK. Og de vred kniven sakte om 6 ganger. Start reiser seg ikke fra dette. De kommer til å være nervøse som førsteklassinger i forsvar i kampene som kommer. Jeg tror de er fullt i stand til å plante begge beina godt ned i den nedrykkstriden. Dette var på langt nær siste tap denne sesongen. Denne tidenes mørkeste sesong. Sesongen vi ikke vil komme til å nevne med navn i fremtiden.
Jeg er enig i det aller meste du skriver her, men vil forsvare Tjelmeland på et punkt. Start var på en måte i balanse i store deler av kampen. Mange av målene og sjansene imot kom ikke på kontringer, men på helt elendig forsvarsspill. FFK kunne bare spasere gjennom mens være spillere sto og så på.

Jeg er også enig med deg i at FFK vred kniven sakte om 6 ganger, men det trenger ikke å være et dødsstøt. Vi må ta Wichne og Bergan ut av laget. Wichne slår for mye langt og Bergan er mer redd for ballen enn Sheldon Cooper. Fjerner vi disse to så tror jeg mye av dødsfrykten forsvinner.
La oss bruke resten av sesongen med en forsvarsfirer.
Deumeland
Tveita/Reinhardsen - Mares/Jørgensen/Robstad - NDong/Tønnessen

Bergan må aldri spille igjen. Tønnessen må aldri spille stopper igjen. Tønnessen bør enten spille VB eller sitte på benken.

Jeg har fortsatt tro på at Start kan bli gode under Tjelmeland, men ikke før neste år. Det handler om å overleve i år, noe vi gjør. Og i vinter blir det da storopprydding.

Ut: Deumeland(dessverre), Bergan, Jørgensen, Gjesdal, Adeleke, Makrini
Inn: ??

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

CrimsonKing skrev: man sep 27, 2021 12:09 am Nettopp ferdig med kveldens gravøl. I skrivende stund, reflektert og tankefull, er jeg fremdeles like deprimert over denne skjebnen det er å være Start-supporter. Det er faen ikke til å holde ut. Hvilken jævla ondskap er det som har inntatt denne klubben?? Hvordan er det faens mulig at så mye kan gå galt til enhver tid? Det er som Start befinner seg i et bekmørkt dystopisk samfunn hvor alle mørke krefter griper om deg. Får jo handmaids tale til å se ut som en solskinnshistorie.

For min del var denne kampen liksom den virkelig gyldne muligheten til å vise at gutta var voksne og kunne klare å prestere to gode kamper på rad. Nå skulle dem liksom vise at joda- vi har tenning og skal vise at vi kan prestere i hver kamp. Dette har jo faen meg hvert et mantra i mange uker nå. Så kommer dette her?!? Det er ikke til å tro. Og Sindre står i intervju etter kampen og hevder vi er i balanse gjennom hele kampen. Seriøst?? FFK hadde 4-6 spillere i boksen i hvert angrep. Og forsvarsrekka til Start så ut som konfirmanter. Det er det pinligste jeg har sett. Jeg orket ikke se ferdig makkverket. Var ikke i Kristiansand, men hadde vel neppe befunnet med på Sør Arena uansett. Jørgensen avsluttet FVN sin sending med at de sikkert kom til å prestere igjen borte mot Raufoss. Jeg tror ikke gutta er der nå. Jeg tror denne kampen har tatt fra dem alt dem har måtte ha igjen av tro og selvtillit. Dette var et dødsstøt fra FFK. Og de vred kniven sakte om 6 ganger. Start reiser seg ikke fra dette. De kommer til å være nervøse som førsteklassinger i forsvar i kampene som kommer. Jeg tror de er fullt i stand til å plante begge beina godt ned i den nedrykkstriden. Dette var på langt nær siste tap denne sesongen. Denne tidenes mørkeste sesong. Sesongen vi ikke vil komme til å nevne med navn i fremtiden.
TKK er mørkets fyrste. Først FFK og deretter Start. Alt smuldrer opp og ødelegges når kontinuitet og stabile rammebetingelser blir nedvurdert. Satt litt på spissen. Men jeg kjenner meg igjen i beskrivelsene av klubben deres.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Vegars Bergan beviste i går nettopp hvor fryktelig dårlig han er. Helt katastrofal.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

CrimsonKing skrev: man sep 27, 2021 12:09 am Nettopp ferdig med kveldens gravøl. I skrivende stund, reflektert og tankefull, er jeg fremdeles like deprimert over denne skjebnen det er å være Start-supporter. Det er faen ikke til å holde ut. Hvilken jævla ondskap er det som har inntatt denne klubben?? Hvordan er det faens mulig at så mye kan gå galt til enhver tid? Det er som Start befinner seg i et bekmørkt dystopisk samfunn hvor alle mørke krefter griper om deg. Får jo handmaids tale til å se ut som en solskinnshistorie.

For min del var denne kampen liksom den virkelig gyldne muligheten til å vise at gutta var voksne og kunne klare å prestere to gode kamper på rad. Nå skulle dem liksom vise at joda- vi har tenning og skal vise at vi kan prestere i hver kamp. Dette har jo faen meg hvert et mantra i mange uker nå. Så kommer dette her?!? Det er ikke til å tro. Og Sindre står i intervju etter kampen og hevder vi er i balanse gjennom hele kampen. Seriøst?? FFK hadde 4-6 spillere i boksen i hvert angrep. Og forsvarsrekka til Start så ut som konfirmanter. Det er det pinligste jeg har sett. Jeg orket ikke se ferdig makkverket. Var ikke i Kristiansand, men hadde vel neppe befunnet med på Sør Arena uansett. Jørgensen avsluttet FVN sin sending med at de sikkert kom til å prestere igjen borte mot Raufoss. Jeg tror ikke gutta er der nå. Jeg tror denne kampen har tatt fra dem alt dem har måtte ha igjen av tro og selvtillit. Dette var et dødsstøt fra FFK. Og de vred kniven sakte om 6 ganger. Start reiser seg ikke fra dette. De kommer til å være nervøse som førsteklassinger i forsvar i kampene som kommer. Jeg tror de er fullt i stand til å plante begge beina godt ned i den nedrykkstriden. Dette var på langt nær siste tap denne sesongen. Denne tidenes mørkeste sesong. Sesongen vi ikke vil komme til å nevne med navn i fremtiden.
Glass og ramme osv. Dersom vi i det hele tatt tillater oss å tro en prosent at vi er for gode til å rykke ned så er det bare å slokke lyset med en eneste gang. Her er det bare å hive inn Deumland, Jørgensen og alle andre som kanskje ikke er fremtidens Startere, men som i alle fall kan gjøre en jobb nå og være med å sikre vår eksistens i OBOS neste år. Det er så ufattelig stusselig at vi har havnet slik at det er slik det har blitt, men det får bare være.

Jeg mener egentlig at Tjelmeland må få årets sesong, en oppkjøring og så en god del kamper til neste år før han dømmes for hardt, men det som leveres nå er på så lavt nivå at jeg heller mer og mer mot at han må gå. Foreløpig er jeg 51 - 49 i favør at han skal få fortsette. Jeg er redd vi har fått inn en sjarmerende kvakksalver som er god til å snakke for seg og har fått stå i nærheten av folk som har fått til ting tidligere. Åsanes spillestil trekkes frem støtt og stadig, men der var han tross alt barneassistent.

For ordens skyld skal jeg igjen nevne at jeg var positiv til å få han inn. På samme måte som jeg var positiv til Dempsey, og var lei av Mjelde, og delvis Pedersen og Joey. Så mine meninger er ganske verdiløse.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: man sep 27, 2021 1:06 am
Jeg er også enig med deg i at FFK vred kniven sakte om 6 ganger, men det trenger ikke å være et dødsstøt. Vi må ta Wichne og Bergan ut av laget. Wichne slår for mye langt og Bergan er mer redd for ballen enn Sheldon Cooper. Fjerner vi disse to så tror jeg mye av dødsfrykten forsvinner.
La oss bruke resten av sesongen med en forsvarsfirer.
Deumeland
Tveita/Reinhardsen - Mares/Jørgensen/Robstad - NDong/Tønnessen

Bergan må aldri spille igjen. Tønnessen må aldri spille stopper igjen. Tønnessen bør enten spille VB eller sitte på benken.

Jeg har fortsatt tro på at Start kan bli gode under Tjelmeland, men ikke før neste år. Det handler om å overleve i år, noe vi gjør. Og i vinter blir det da storopprydding.

Ut: Deumeland(dessverre), Bergan, Jørgensen, Gjesdal, Adeleke, Makrini
Inn: ??
Jeg leste dette og kjente at hjernen roet seg ned og jeg kjente på en slags optimisme spre seg, men nei. Nei. Uff. Jeg nekter å bite på. Jeg velger å grave meg enda dypere ned.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Folk_flesk skrev: søn sep 26, 2021 5:17 pm Ikke for å være frekk, men hva i alle dager er det dere holder på med?
Dette er vi flere som lurer på, og det er ikke for å være slem, fordi Start burde være bedre, og med slike fasiliteter Start har, så er de jo egentlig ønsket opp i øverste divisjon.
Håper klubben får styr på seg selv igjen etter hvert, vært for mye kaos over mange år til at jeg klarer å fatte det, derfor er spørsmålet ditt veldig legitimt

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

seriemester2013 skrev: man sep 27, 2021 9:59 am
Folk_flesk skrev: søn sep 26, 2021 5:17 pm Ikke for å være frekk, men hva i alle dager er det dere holder på med?
Dette er vi flere som lurer på, og det er ikke for å være slem, fordi Start burde være bedre, og med slike fasiliteter Start har, så er de jo egentlig ønsket opp i øverste divisjon.
Håper klubben får styr på seg selv igjen etter hvert, vært for mye kaos over mange år til at jeg klarer å fatte det, derfor er spørsmålet ditt veldig legitimt
Jeg tror ikke det blir kosmisk balanse i det norske fotballuniverset dersom både FFK, Brann og Start vinner kamper. Nå som FKK har hatt en ordentlig opptur og Brann har tatt poeng i flere kamper (!) så er det slik at det er vi som blir den metafysiske prugelknaben og må lide for all urett.

Men, nei sånn på ordentlig så er det egentlig bare umulig å svare på. Vi har nå prøvd alle mulige variasjoner av hvordan en driver en fotballklubb (Som rike, fattige, med erfarne trenere, med "spennende" trenere, lokal profil, overgangsbonanza, nøkternhet, stormannsgalskap, dyktige folk, inkompetente folk osv). Kanskje noe av svaret er at vi har prøvd alt på en gang. Jeg aner ikke.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Yourexperiencemaydif skrev: man sep 27, 2021 10:11 am
seriemester2013 skrev: man sep 27, 2021 9:59 am
Folk_flesk skrev: søn sep 26, 2021 5:17 pm Ikke for å være frekk, men hva i alle dager er det dere holder på med?
Dette er vi flere som lurer på, og det er ikke for å være slem, fordi Start burde være bedre, og med slike fasiliteter Start har, så er de jo egentlig ønsket opp i øverste divisjon.
Håper klubben får styr på seg selv igjen etter hvert, vært for mye kaos over mange år til at jeg klarer å fatte det, derfor er spørsmålet ditt veldig legitimt
Jeg tror ikke det blir kosmisk balanse i det norske fotballuniverset dersom både FFK, Brann og Start vinner kamper. Nå som FKK har hatt en ordentlig opptur og Brann har tatt poeng i flere kamper (!) så er det slik at det er vi som blir den metafysiske prugelknaben og må lide for all urett.

Men, nei sånn på ordentlig så er det egentlig bare umulig å svare på. Vi har nå prøvd alle mulige variasjoner av hvordan en driver en fotballklubb (Som rike, fattige, med erfarne trenere, med "spennende" trenere, lokal profil, overgangsbonanza, nøkternhet, stormannsgalskap, dyktige folk, inkompetente folk osv). Kanskje noe av svaret er at vi har prøvd alt på en gang. Jeg aner ikke.
FFK-treneren kom med ett råd etter kampen: alle i klubben må dra i samme retning. Det nytter ikke med spillerkjøp, ny spillerstil eller noe som helst hvis deler av klubben ikke har tro på prosjektet.

Ja, vi har prøvd alt, bortsett fra å dra i samme retning. Heldigvis har vi nå Terje Marcussen. Jeg har troa på at han får det til. Han har fredet Tjelmeland og det samme vil jeg gjøre.

(Men ikke faen om jeg freder Bergan, Wichne og et par andre som jeg ikke orker å utdype (Markovic, Tønnessen, Sjøkvist som ving))

Corvus

Legg inn av Corvus »

Gunnar88 skrev: man sep 27, 2021 9:30 am Vegars Bergan beviste i går nettopp hvor fryktelig dårlig han er. Helt katastrofal.
Joda, men det er så mye annet også. Satt og så litt på målene. På frisparket til 1-1, hvorfor i huleste er knøttlille spinkle Ugland satt til å passe på inne i feltet (han som ikke følger med i det hele tatt, mister mannen sin og forårsaker scoring) Mens store Bergan som har en eneste styrke, hodespillet, står i mur langt ute på siden. Helt hjernedød prioritering av Tjelmeland spør du meg. Det normale er å sette de små spillerne i mur når det ikke er stor sjanse for direkteskudd.

Tønnessen helt feilplassert på to av målene.

Og sjekk Mares på siste målet, han har sin mann, men forlater ham og trekker innenfor 5 meter, mens hans mann står heelt alene på 11-meter. At Mares deretter altfor sent prøver å gå ut i press og da setter rompa til som en juniorspiller sier det meste om denne spilleren.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Fredo86 skrev: man sep 27, 2021 10:23 am
Ja, vi har prøvd alt, bortsett fra å dra i samme retning. Heldigvis har vi nå Terje Marcussen. Jeg har troa på at han får det til. Han har fredet Tjelmeland og det samme vil jeg gjøre.

(Men ikke faen om jeg freder Bergan, Wichne og et par andre som jeg ikke orker å utdype (Markovic, Tønnessen, Sjøkvist som ving))
Jeg vet, sånn rent rasjonelt, at det sannsynligvis ikke er poeng å prøve noe annet og at vi får bare stå i elendigheten en stund til. Hele Sørlandet har også vært enige om at Marcussen er en mann som kan få orden på saker og ting, så han skal selvfølgelig også få tid.

Apropo Sjøkvist som ving: Har vi egentlig en ordentlig ving i stallen? Er det ikke stort sett spisser, indreløpere, backer og 10-ere som blir dyttet ut på kant? Kanskje det hadde vært noe å tenke på når en først skal hente inn syv nye pax.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Ja vi har ingen vinger. Sjøkvist er eneste, men han mangler hurtigheten, pasningsfoten og finteregisteret. Vi har ikke hatt en ren høyreving siden…hmm…Alex Valencia?

TWU

Legg inn av TWU »

Fredo86 skrev: man sep 27, 2021 11:39 am Ja vi har ingen vinger. Sjøkvist er eneste, men han mangler hurtigheten, pasningsfoten og finteregisteret. Vi har ikke hatt en ren høyreving siden…hmm…Alex Valencia?
Fanken heller, dere fikk jo Tveitanaldo av oss. Gi ballen til Jon Helge så skal det meste være gjort

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Yourexperiencemaydif skrev: man sep 27, 2021 10:11 am
seriemester2013 skrev: man sep 27, 2021 9:59 am
Folk_flesk skrev: søn sep 26, 2021 5:17 pm Ikke for å være frekk, men hva i alle dager er det dere holder på med?
Dette er vi flere som lurer på, og det er ikke for å være slem, fordi Start burde være bedre, og med slike fasiliteter Start har, så er de jo egentlig ønsket opp i øverste divisjon.
Håper klubben får styr på seg selv igjen etter hvert, vært for mye kaos over mange år til at jeg klarer å fatte det, derfor er spørsmålet ditt veldig legitimt
Jeg tror ikke det blir kosmisk balanse i det norske fotballuniverset dersom både FFK, Brann og Start vinner kamper. Nå som FKK har hatt en ordentlig opptur og Brann har tatt poeng i flere kamper (!) så er det slik at det er vi som blir den metafysiske prugelknaben og må lide for all urett.

Men, nei sånn på ordentlig så er det egentlig bare umulig å svare på. Vi har nå prøvd alle mulige variasjoner av hvordan en driver en fotballklubb (Som rike, fattige, med erfarne trenere, med "spennende" trenere, lokal profil, overgangsbonanza, nøkternhet, stormannsgalskap, dyktige folk, inkompetente folk osv). Kanskje noe av svaret er at vi har prøvd alt på en gang. Jeg aner ikke.
Haha. I all elendigheten er du jævlig morsom.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Ny kamp, nye muligheter. Kan ikke akkurat si jeg har troa, men jeg skal nå i hvertfall se kampen.
Deumeland må ha ny operasjon, så da blir det atter en kamp med vår lokale helt Amund Wichne.
Jeg "håper" nesten på denne lagoppstillingen:
Wichne
Tveita Mares Jørgensen N’Dong
Skau Valsvik
Schulze Ugland Markovic
Ramsland
Skulle gjerne hatt plass til Moldskred også, men ser ikke hvem han skulle tatt plassen til. Kanskje vi får lov til å stille med 12 spillere for å gjøre kampen litt mer jevn?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Både Grorud og Strømmen ligger an til å ta poeng etter 45 spilte minutter, så her må en se seg over skuldra. Ikke tro at nedrykkskvaliken er i boks.

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Med Bergan på benken ordner det meste seg!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

"Annenhver kamp-syndromet" har foreløpig slått til igjen: 2-0 borte over Raufoss etter 1.omgang :D
🟨⬛🟨⬛🟨
⬛🟨⬛🟨⬛
🟨⬛🟨⬛🟨
⬛🟨⬛🟨⬛
🟨⬛🟨⬛🟨

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

JODDEMM skrev: ons sep 29, 2021 6:55 pm "Annenhver kamp-syndromet" har foreløpig slått til igjen: 2-0 borte over Raufoss etter 1.omgang :D
🟨⬛🟨⬛🟨
⬛🟨⬛🟨⬛
🟨⬛🟨⬛🟨
⬛🟨⬛🟨⬛
🟨⬛🟨⬛🟨
Med annenhver kamp holder vi oss, jeg er fornøyd
:)

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Jaaaaaaaa der skal det være avgjort 3-1 Markovic

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Og avgjort var det :D

Dermed er vi oppe i 7 seire i år- endelig foran de 6 vi tok i fjor!

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Sterkt å slå tilbake atter en gang. Hvis historien gjentar seg mot Åsane, så vet jeg ikke hvor jeg gjør av meg. Åsane er i god form, så regner vel egentlig med at det blir 2-5. 2-1 til Start til pause....

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ramsland benka faktisk

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Cresswell på venstre, Schulze i midt og Markovic på høyre?? Jeg skulle gjerne likt å se Markovic venstre, Cresswell midt og Schulze på høyre. Men Tjelmeland har sikkert en plan 👍

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

For å være "positiv":
Det kan ha vært et viktig poeng vi tok i dag 😐

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»