IK Start - Klubbtråd

Svar
Yourexperiencemaydif

Re: IK Start - Klubbtråd

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 2:52 pm
CrimsonKing skrev: fre jan 14, 2022 2:26 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 2:13 pm i såfall burde dere ha et blylodd som maskot :D :D
Heisene bruker å gå opp like mye som de går ned
Og hvilken klubb i verden har verdensrekord i antall opprykk og nedrykk?
Dette var jo oppe til debatt for ikke lenge siden - var bare en klubb i Kypros som kunne måle seg med Start sin statistikk :lol:

Siden 1968 har IK Start hatt 10 opprykk og like mange nedrykk.

Siden mirakelet på Marienlyst i 1999 har Start hatt 7 opprykk og like mange nedrykk!!
Altså 14 opp/ned-rykk på 23 sesonger. 22 sesonger hvis du stryker 2021 hvor vi hverken rykket opp eller ned.

Det tærer bra på helsa å være Startsupporter for å si det slik.

Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Idrettsklubben_Start
dårlig forsøk på humor.
Satser på å se dere i eliteserien igjen om ikke lenge

Og dårlig humor (og dårlig humør) tas i mot med åpne armer her inne.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Hva tenker folk her inne om Vito Wormgöre inn? Jeg kjenner at det frister, samtidig som det kanskje hadde vært en mer fornuftig signering om vi hadde gjort oss klare for en sesong i ES. En 33 år gammel bauta som absolutt er god nok for oss, men det føles litt bortkasetet i OBOS. Samtidig kan det være han duger i 2-3 år, og kan sånn sett være gull (dvs 13.plass eller bedre) verdt om vi skulle slumpe til å rykke opp.

Men ingenting av dette betyr noe, for vi skal jo ikke rykke opp. Og Vito skal være ungdomsalibiet til Odd.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Yourexperiencemaydif skrev: fre jan 14, 2022 4:23 pm Hva tenker folk her inne om Vito Wormgöre inn? Jeg kjenner at det frister, samtidig som det kanskje hadde vært en mer fornuftig signering om vi hadde gjort oss klare for en sesong i ES. En 33 år gammel bauta som absolutt er god nok for oss, men det føles litt bortkasetet i OBOS. Samtidig kan det være han duger i 2-3 år, og kan sånn sett være gull (dvs 13.plass eller bedre) verdt om vi skulle slumpe til å rykke opp.

Men ingenting av dette betyr noe, for vi skal jo ikke rykke opp. Og Vito skal være ungdomsalibiet til Odd.
Laget skriker jo etter 2-3 lederskikkelser som kan ta litt ledelse utpå der, så en bauta av det kaliberet er velkommen i mine øyne. Spesielt nå som vi har mistet Mo.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Start i ferd med å signere en islending. https://www.fvn.no/sport/start/i/Pow9QX ... -signering

Lukter kanskje litt "Gummi v2.0"? Defensiv midtbanespiller:
https://www.transfermarkt.com/bjarni-ma ... er/286825

Everenga

Legg inn av Everenga »

CrimsonKing skrev: fre jan 14, 2022 2:26 pm
JackBlack skrev: fre jan 14, 2022 2:13 pm i såfall burde dere ha et blylodd som maskot :D :D
Heisene bruker å gå opp like mye som de går ned
Og hvilken klubb i verden har verdensrekord i antall opprykk og nedrykk?
Dette var jo oppe til debatt for ikke lenge siden - var bare en klubb i Kypros som kunne måle seg med Start sin statistikk :lol:

Siden 1968 har IK Start hatt 10 opprykk og like mange nedrykk.

Siden mirakelet på Marienlyst i 1999 har Start hatt 7 opprykk og like mange nedrykk!!
Altså 14 opp/ned-rykk på 23 sesonger. 22 sesonger hvis du stryker 2021 hvor vi hverken rykket opp eller ned.

Det tærer bra på helsa å være Startsupporter for å si det slik.

Wikipedia: https://no.wikipedia.org/wiki/Idrettsklubben_Start
Dere er ikke alene. Stirling Albion i Skottland rykket opp og ned så ofte at de ble et uttrykk for folk med litt løssluppen moral: "Her knickers have been up and down more often than Stirling Albion".

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

CrimsonKing skrev: fre jan 14, 2022 5:57 pm
Yourexperiencemaydif skrev: fre jan 14, 2022 4:23 pm Hva tenker folk her inne om Vito Wormgöre inn? Jeg kjenner at det frister, samtidig som det kanskje hadde vært en mer fornuftig signering om vi hadde gjort oss klare for en sesong i ES. En 33 år gammel bauta som absolutt er god nok for oss, men det føles litt bortkasetet i OBOS. Samtidig kan det være han duger i 2-3 år, og kan sånn sett være gull (dvs 13.plass eller bedre) verdt om vi skulle slumpe til å rykke opp.

Men ingenting av dette betyr noe, for vi skal jo ikke rykke opp. Og Vito skal være ungdomsalibiet til Odd.
Laget skriker jo etter 2-3 lederskikkelser som kan ta litt ledelse utpå der, så en bauta av det kaliberet er velkommen i mine øyne. Spesielt nå som vi har mistet Mo.
Ja, nei, tja. Jeg synes Pål Jørgensen hadde et godt poeng i forrige FVNfotball med at det nytter ikke bare å hente inn ledertyper. Vi har jo tross alt prøvd en del ganger å hente inn "rutinerte lederskikkelser" for å at alt skal bli bedre (Hei til deg, Joakim Jørgensen!) bare for å ende opp med at det kommer inn en fyr som er mett og casher inn på en ok CV. Jeg tror ikke nødvendigvis Vito ville vært dårlig, men forsvaret vårt pdd består av Mares, Tveita, Robstad, Bergan, Gjesdal og Tønnesen. En gjeng med åpenbare mangler, men det er en godt voksen gjeng med masse rutine. Jeg er skeptisk til om det å få inn en fyr som snart er 34 er det vi trenger mtp stallsamennsetning foran en sesong i OBOS.

Det neste poenget til Jørgensen (Pål, ikke døgenikten Joakim) var at Start faktisk må skape sine egne ledere og kultur, både på og utenfor banen. Jeg tipper at dersom en spør Godset og Aafk supportere så vil en få høre gode ting og at Salvesen og Segberg er spillere som tar mye ansvar. Jeg tror ikke Starts kulturproblem kan løses med å få inn en riktig ingrediens (altså en lederskikkelse), men ved å bygge kultur over tid og gi sjanser til de som faktisk brenner for klubben. Det er egentlig ganske tragisk at det er en gjeng med Startsupportere som nå spiller oggjør det forholdsvis bra i en gjeng med klubber vi på ingen måte trenger å ligge bak i fotball hierarkiet.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Antonsson og Wormgoor presenteres trolig på pressekonferansen kl 14.15 idag

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Yourexperiencemaydif skrev: lør jan 15, 2022 9:30 am
CrimsonKing skrev: fre jan 14, 2022 5:57 pm
Yourexperiencemaydif skrev: fre jan 14, 2022 4:23 pm Hva tenker folk her inne om Vito Wormgöre inn? Jeg kjenner at det frister, samtidig som det kanskje hadde vært en mer fornuftig signering om vi hadde gjort oss klare for en sesong i ES. En 33 år gammel bauta som absolutt er god nok for oss, men det føles litt bortkasetet i OBOS. Samtidig kan det være han duger i 2-3 år, og kan sånn sett være gull (dvs 13.plass eller bedre) verdt om vi skulle slumpe til å rykke opp.

Men ingenting av dette betyr noe, for vi skal jo ikke rykke opp. Og Vito skal være ungdomsalibiet til Odd.
Laget skriker jo etter 2-3 lederskikkelser som kan ta litt ledelse utpå der, så en bauta av det kaliberet er velkommen i mine øyne. Spesielt nå som vi har mistet Mo.
Ja, nei, tja. Jeg synes Pål Jørgensen hadde et godt poeng i forrige FVNfotball med at det nytter ikke bare å hente inn ledertyper. Vi har jo tross alt prøvd en del ganger å hente inn "rutinerte lederskikkelser" for å at alt skal bli bedre (Hei til deg, Joakim Jørgensen!) bare for å ende opp med at det kommer inn en fyr som er mett og casher inn på en ok CV. Jeg tror ikke nødvendigvis Vito ville vært dårlig, men forsvaret vårt pdd består av Mares, Tveita, Robstad, Bergan, Gjesdal og Tønnesen. En gjeng med åpenbare mangler, men det er en godt voksen gjeng med masse rutine. Jeg er skeptisk til om det å få inn en fyr som snart er 34 er det vi trenger mtp stallsamennsetning foran en sesong i OBOS.

Det neste poenget til Jørgensen (Pål, ikke døgenikten Joakim) var at Start faktisk må skape sine egne ledere og kultur, både på og utenfor banen. Jeg tipper at dersom en spør Godset og Aafk supportere så vil en få høre gode ting og at Salvesen og Segberg er spillere som tar mye ansvar. Jeg tror ikke Starts kulturproblem kan løses med å få inn en riktig ingrediens (altså en lederskikkelse), men ved å bygge kultur over tid og gi sjanser til de som faktisk brenner for klubben. Det er egentlig ganske tragisk at det er en gjeng med Startsupportere som nå spiller oggjør det forholdsvis bra i en gjeng med klubber vi på ingen måte trenger å ligge bak i fotball hierarkiet.
Synes ikke det er noen motsetninger her. Vi er egentlig enige. Jeg er jo selvsagt enig i at Start må utvikle egne ledertyper. Men man må levere på banen også. Start fikk aldri ut potensialet i Segberg, og både Segberg og Salvesen måtte vel lide for at de var i klubben en tid hvor pengene satt løst og dyrere spillere ble prioritert. Begge disse spillerne hadde meget mulig vært bærebjelker i laget i dag dersom det ikke var for SED.
Og helt klart det er jo enklere å si i etterkant om et kjøp er riktig eller ikke. Hvis Start i dag vet om Wormgoor blir en Jørgensen eller en Heikinnen, så er såklart valget enkelt. Men med tanke på hvor vanvittig store problemer vi hadde med å finne en fungerende stopperkombinasjon forrige sesong, så forstår jeg at klubben ønsker å finne en som er bankers bak der. Jeg vil tro spillere som Bergan og Gjesdal er ute av klubben såfort det er mulig å bli kvitt dem uten at det koster penger. Og da har vi ikke flere stoppere enn vi må ha.
Sist redigert av CrimsonKing den lør jan 15, 2022 12:16 pm, redigert 1 gang totalt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Vi er nok ikke veldig uenige, nei. Bare litt;)

Men! Med Wormgoor og islendingen inn er vi vel ferdighandlet for vinteren? Jeg synes, som alltid, at troppen ser sterk ut og at Tjelmeland nå har litt press på seg. Vi kan stille med en ganske erfaren førstellever:

Wichne
Tveita Mares Wormgoor Tønnesen
Schulze Antonsson Valsvik
Sjøkvist Brunes Marco

Spesielt forsvar og midtbane er på papiret sterkt. Middels keeper på dette nivået, og en litt suspekt frontrio. Så spørs det om vi klarer å beholde Eman. Visst vi gjør det så har vi egentlig ingen unnskyldning for å ikke kjempe helt i toppen. Uten at jeg tror vi nødvendigvis gjør det. Håper for øvrig Reinherdsen klarer å danke ut Tveita og at han unge fyren fra Sarp tar plassen sentralt på midten.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

De to store spørsmålene er
1. angrepsrekka. Hvem skal spille, og hvor gode er de.
2. Tjelmeland. Vil vi se bedring i spillet med en hel vinteroppkjøring?

For øvrig godt å se en pressekonferanse igjen. Interessen min har vært lik null i det siste. Januar har historisk sett vært en god måned for Start.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Yourexperiencemaydif skrev: lør jan 15, 2022 1:15 pm
Wichne
Tveita Mares Wormgoor Tønnesen
Schulze Antonsson Valsvik
Sjøkvist Brunes Marco
Ja, det store spørsmålet er jo Tjellemann. Om han klarer å få ut potensialet i troppen. Troppen burde være sterk nok til å kjempe i blant topp 4 vil jeg tro.
For du har jo ikke fått plass til Ndong, Sanyang, Belli Moldskred, Robstad, Reinhardsen eller Dervis.
Vil jo tro at i hvert fall Ndong og Sanyang er tiltenkt fast plass på laget.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Sangyang får vel plassen til Eman, men enn så lenge får han holde benken! Ndong hadde jeg glemt. Han ser fryktelig spennende ut, men om han skal danke ut kaptein Tønnesen er jeg usikker på selv om sistnevnte leverte ekstremt mediokert forrige sesong.

Nå merker jeg at jeg er ganske negativ, men vi begynner å få en stall med spillere i sin beste alder uten åpenbart utviklings- og videresalgspotensiale. Jeg er veldig bekymret for at vi gjentar den samme feilen som vi gjør hver gang vi har den minste bris i seilene, nemlig å hente inn for mange spillere, noe som igjen går utover de (forholdsvis) unge og (forholdsvis) lokale. Tjelmeland har nå hentet/fått inn 11 spillere siden han ble ansatt for et drøyt halvår siden. Da er det en fare for at vi igjen ender opp med å se Sjøkvist, Ugland, Reinherdsen osv forsvinner for å så lykkes bedre hos lag på samme eller bedre nivå. For å ikke snakke om at veien for de som enda ikke har slått seg ordentlig inn på a-laget (Nahiri, Eftevaag osv).
Sist redigert av Yourexperiencemaydif den lør jan 15, 2022 4:20 pm, redigert 2 ganger totalt.

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Nå gikk jeg for å sjekke stallen på klubbens hjemmeside, og ser at jeg også hadde glemt at vi har en spiller som heter Cameron Creswell. Lurer på om han skal bidra noe i år.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Nå har de omkring ti uker frem til seriestart da - til å spille inn laget. Av de unge spillerne tror jeg vi får se mye til Derviskadic i hvert fall. Jeg føler meg ganske trygg på at ting blir mer stabilt denne sesongen, men at det kommer nok til å svinge litt fremdeles. Merker at den litt gryende optimismen som alltid melder seg i januar melder sitt inntog ogå i år. Sånn er det jo å være Startsupporter - hehe. Det er ikke så moro når alvoret begynner og virkeligheten kommer og slår oss brutalt i trynet

Corvus

Legg inn av Corvus »

CrimsonKing skrev: lør jan 15, 2022 4:08 pm
Yourexperiencemaydif skrev: lør jan 15, 2022 1:15 pm
Wichne
Tveita Mares Wormgoor Tønnesen
Schulze Antonsson Valsvik
Sjøkvist Brunes Marco
Ja, det store spørsmålet er jo Tjellemann. Om han klarer å få ut potensialet i troppen. Troppen burde være sterk nok til å kjempe i blant topp 4 vil jeg tro.
For du har jo ikke fått plass til Ndong, Sanyang, Belli Moldskred, Robstad, Reinhardsen eller Dervis.
Vil jo tro at i hvert fall Ndong og Sanyang er tiltenkt fast plass på laget.
Særdeles interessant med Wormgoor inn i midtforsvaret. Tror det kan gjøre underverker med det som i fjor var et av tidenes dårligste Startforsvar. Ellers må man beholde Markovic, om ikke så blir det fryktelig tynt på topp. Kan selvsagt håpe at Brunes vil slå til, men han har vel ikke bevist noe som helst.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Da blir det 6 poeng mot Brann i år, Wormgoor kommer selvsagt til å avgjøre de kampene på egenhånd.

CrimsonKing

Legg inn av CrimsonKing »

Tjaaah skrev: man jan 17, 2022 4:12 am Da blir det 6 poeng mot Brann i år, Wormgoor kommer selvsagt til å avgjøre de kampene på egenhånd.
Ja vi får i så fall håpe at det er grunnen og at det ikke er fordi Brann på sedvanlig vis er de hjelpesløse hjelper :lol:

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

CrimsonKing skrev: man jan 17, 2022 9:32 am Ja vi får i så fall håpe at det er grunnen og at det ikke er fordi Brann på sedvanlig vis er de hjelpesløse hjelper :lol:
Haha, godt poeng.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Har vært trekning av cupens kvartfinaler i dag!

Vinner vi borte mot Sandnes Ulf 12.mars venter det hjemmekamp i kvartfinalen mot Raufoss/Strømsgodset!

Kan bli tøft mot potensiell ES-motstand- men vi slapp i alle fall Glimt, Molde eller Viking :)...
...men så var det bare å komme oss til kvartfinalen da!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ugland solgt til Jerv

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Sodajr skrev: ons feb 02, 2022 3:17 pm Ugland solgt til Jerv
Dette kaller jeg vinn-vinn. Ugland får sjansen i en større klubb, mens Start får bevist for potensielt nye spillere at vi er et springbrett på veien til toppen i Europa. All ære til vår fantastiske sportssjef som har rodd dette i land.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Fredo86 skrev: ons feb 02, 2022 5:52 pm
Sodajr skrev: ons feb 02, 2022 3:17 pm Ugland solgt til Jerv
Dette kaller jeg vinn-vinn. Ugland får sjansen i en større klubb, mens Start får bevist for potensielt nye spillere at vi er et springbrett på veien til toppen i Europa. All ære til vår fantastiske sportssjef som har rodd dette i land.
Enig, kanon av sportssjefen dette. Ingenting er bedre enn at klubbens største talenter får sjansen i storklubber! Endelig begynner ting å bli på stell i Start!

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Corvus skrev: fre feb 04, 2022 10:11 am
Fredo86 skrev: ons feb 02, 2022 5:52 pm
Sodajr skrev: ons feb 02, 2022 3:17 pm Ugland solgt til Jerv
Dette kaller jeg vinn-vinn. Ugland får sjansen i en større klubb, mens Start får bevist for potensielt nye spillere at vi er et springbrett på veien til toppen i Europa. All ære til vår fantastiske sportssjef som har rodd dette i land.
Enig, kanon av sportssjefen dette. Ingenting er bedre enn at klubbens største talenter får sjansen i storklubber! Endelig begynner ting å bli på stell i Start!
Vi har tilsynelatende innfunnet oss med vår plass i fotballhierarkiet i Agder, og prøver å hente Grundetjern fra Fløy. Var for øvrig svært god for oss i treningskamp mot Egersund i går. 21 år gammel midtbanespiller.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Yourexperiencemaydif skrev: man feb 07, 2022 8:51 am
Corvus skrev: fre feb 04, 2022 10:11 am
Fredo86 skrev: ons feb 02, 2022 5:52 pm

Dette kaller jeg vinn-vinn. Ugland får sjansen i en større klubb, mens Start får bevist for potensielt nye spillere at vi er et springbrett på veien til toppen i Europa. All ære til vår fantastiske sportssjef som har rodd dette i land.
Enig, kanon av sportssjefen dette. Ingenting er bedre enn at klubbens største talenter får sjansen i storklubber! Endelig begynner ting å bli på stell i Start!
Vi har tilsynelatende innfunnet oss med vår plass i fotballhierarkiet i Agder, og prøver å hente Grundetjern fra Fløy. Var for øvrig svært god for oss i treningskamp mot Egersund i går. 21 år gammel midtbanespiller.
Nåja, dere har fortsatt til gode å bli farmerklubb for Mandalskameratene. Dessuten, Strømsgodset er ikke villige til å la dere synke alene.

Hesja

Legg inn av Hesja »

3-0 til Start mot Brann ,noen som ser kampen?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Hesja skrev: fre feb 11, 2022 6:15 pm 3-0 til Start mot Brann ,noen som ser kampen?
Viktig å ikke la seg lure her. Vi er i fritt fall, vi kunne sikkert tapt 8-0 mot Mandalskameratene.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Tjaaah skrev: fre feb 11, 2022 6:19 pm
Hesja skrev: fre feb 11, 2022 6:15 pm 3-0 til Start mot Brann ,noen som ser kampen?
Viktig å ikke la seg lure her. Vi er i fritt fall, vi kunne sikkert tapt 8-0 mot Mandalskameratene.
Såpass,skal vel ikke legge så mye i det da.Men alltid moro med seier.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Hesja skrev: fre feb 11, 2022 6:23 pm Såpass,skal vel ikke legge så mye i det da.Men alltid moro med seier.
Har bare hatt på i bakgrunnen mens jeg gjør noe annet, så mulig dere er veldig gode også, altså. Bare er litt typisk at folk jubler over seg etter å ha høvlet Brann, så viser det seg etterpå at Brann var enda verre enn man kunne tro.

Så jeg ville vært forsiktig optimist, om jeg var deg. Så kan jeg innta den blytunge pessimistrollen, hehe.

Fredo86

Legg inn av Fredo86 »

Start imponerte i dag mot et svakt Brann-lag. Det første målet var kanskje litt heldig og det andre målet kom av forsvarstabber.
Men det siste målet hadde noe «Bodø Glimtsk» over seg. Det var fullt av spillere i motstanders 16-meter, som endte med en pasning ut i 45 grader til en midtbanespiller i full fart fremover. Det var deilig å se!

Ellers må jeg si at Sanyang imponerer i Markovics fravær. Der Eman var en direkte svak lagspiller så viser Sanyang seg sterk i oppspillsfasen og er svært flink til å involvere medspillerne med lekre en-touch-pasninger. Her tror jeg vi har gjort et scoop!

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Tjaaah skrev: fre feb 11, 2022 6:19 pm
Hesja skrev: fre feb 11, 2022 6:15 pm 3-0 til Start mot Brann ,noen som ser kampen?
Viktig å ikke la seg lure her. Vi er i fritt fall, vi kunne sikkert tapt 8-0 mot Mandalskameratene.
De er vant med å tape stort så det tror jeg neppe. Sist jeg sjekket så hadde de tapt 12 -1 mot Molde. Nåværende Eliteseriedommer Tore Hansen var med på å bli gruset i Molde og Norges nåværende landslagsstopper Stefan Strandberg kom inn som innbytter og lagde et vakkert selvmål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»