Odds Ballklubb

Svar
Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Re: Odds Ballklubb: En klubb som er kulere enn din klubb

Legg inn av Jonasar »

Andreredningen til Wahlstedt, gleder meg til og se den fra annen vinkel :)

Virker som keeperen er i boks :)

hgb

Legg inn av hgb »

Stor prestasjon av Leopold på straffa, som så billig ut. Vi har jo noen gode perioder her, men også noen veldig svake.

Filip må opp noen hakk. Han har mange balltap, og burde vel hatt (minst ett) gult.

hgb

Legg inn av hgb »

Skjønt, når Filip sier "den var vel kanskje grei", så var det nok kontakt, og da er det jo korrekt. Så ikke sånn ut på tv

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

hgb skrev: lør mai 07, 2022 4:52 pm Stor prestasjon av Leopold på straffa, som så billig ut. Vi har jo noen gode perioder her, men også noen veldig svake.

Filip må opp noen hakk. Han har mange balltap, og burde vel hatt (minst ett) gult.
Billig? Klar filming, juksa viste seg

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Og der kom et mål imot. På dødball

hgb

Legg inn av hgb »

En dødball som var feil idømt, så vidt jeg kunne se. Men vi sliter i.andre, her.

hgb

Legg inn av hgb »

Ikke bare litt feil, den corneren. Det var svært lite imponerende av assistentdommer må jeg si.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Bildet i kampen endret seg med mer aggressivt Odds og Særpinger som slapper av

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Alle barna var lykkelige unntatt Steffen Hagen. Han hadde ikke dagen

Rødt kort

hgb

Legg inn av hgb »

Når kom det første gule på Steffen? Det fikk jeg ikke med meg.

hgb

Legg inn av hgb »

Og hvilken redning av Solo!

hgb

Legg inn av hgb »

Ikke en veldig god kamp, men det skulle jo aldri vært mål, og _så_ mye skapte ikke S08 heller. Syns 0-0 hadde vært mer riktig her.

hgb

Legg inn av hgb »

Ikke en veldig god kamp.

Men Steffen og Odin holder hvertfall karantenene unna hverandre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Takk for kampen. Jeg kommer ikke for å hovere, men for å spørre om dere vet hva Paco forsøkte på i kveld?

Det var en merkelig måte å angripe oss på der dere kun utfordret oss der vi er gode og ikke en eneste gang der vi har utfordringer.

Jeg har jo sett Odd litt i år, og dette lignet ikke på «Pacoball» i det hele tatt.

hgb

Legg inn av hgb »

PapaSmurf skrev: ons mai 11, 2022 11:09 pm Takk for kampen. Jeg kommer ikke for å hovere, men for å spørre om dere vet hva Paco forsøkte på i kveld?

Det var en merkelig måte å angripe oss på der dere kun utfordret oss der vi er gode og ikke en eneste gang der vi har utfordringer.

Jeg har jo sett Odd litt i år, og dette lignet ikke på «Pacoball» i det hele tatt.
Jeg syns Odd viste gode tendenser i to perioder. Den ene var 10-20 minutter (husker ikke hvor lenge) etter 1-0 og den andre var de første 10-12 av andre omgang. I første viste de jo litt hvorfor han valgte som han gjorde, da Kastrati var sentral i gode kontringer, og Stensrud kom til to store sjanser. Bortsett fra de periodene svikta det jo helt, og spesielt kom de aldri inn i kampen i starten.

Det blei jo en overkjøring, men etter 1-0 var Odd inne i det fram til utvisninga, så sånn sett er det litt urettferdig å være alt for kritisk til uttaket, syns jeg. Men som han sa i intervjuet etter kampen, det var en gambling, og denne gangen tapte vi.

Svein Oddvar Moen la jo en veldig høy list gjennom hele kampen, og lot veldig mange dueller gå. Det syns jeg han gjorde ganske konsekvent og bra (i det hele tatt var det en godt dømt kamp, selv om man nok kan diskutere straffesituasjonen). Problemet her var at Molde spilte langt tøffere fysisk enn Odd, men også at de _er_ bedre. De er raskere oppe i duellene, bedre kontroll med ball, og når Odd da ikke blei redda av dommeren, så blir det mye balltap.

I tillegg var jo flere av de store sjansene i starten av kampen skapt av store tabber fra Odd. Owusu feilberegna helt på utspill fra keeper eller lang ball fra stopper da Brynhildsen var aleine tidlig, og headinga fra Brynhildsen som Wahlstedt mesterlig redda kom jo etter en helt katastrofal "klarering" fra Wallem.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Mine verste mistanker ble bekreftet i går kveld. At Pacos Odd er på en sterkt nedadgående spiral. At det skulle bli så ille som det vi så på Røkkeløkka er likevel overraskende. Glem straffe og kort - det er tåkelegging som ikke tjener til noe som helst.

At Wahlstedt i kamp etter kamp blir kåret som lagets beste, i flere tilfeller også kampens, sier i grunnen alt. At man i flere kamper har maktet å vaske fram publikumsvennlig angrepsspill og kombinasjoner av det raske og fikse slaget har vi alle sett, men det renner ut i ingenting. Rett og slett fordi det såkalte sluttproduktet mangler. Laget er i det store og hele det samme som i fjor, og det holder bare ikke. At noen unggutter ringer Paco og tilbyr sine tjenester kan isolert sett være vel og bra. Men det må også være noen voksne hjemme, og det er det ikke. Ruud, Hagen og Lekven regner jeg her ikke med, de er naturlig nok på vei nedover.

Og så har vi Pacos romantiske innstilling til fotballens realiteter. LAN vant på Skagerak på teknisk knockout, seieren mot Tromsø ble av fotball kyndige oppsummert med hjerteinfarktfotball. I Sarpsborg ble vi spilt ringer rundt, og seieren på overtid mot Viking var av det heldige slaget. Så skal det sies at vi burde fått med oss noe i Trondheim og meget vel kunne slått Molde ut av cupen. Summa summarum - Odd ligger på 12 og det gir et riktig bilde av sesongen så langt.

Misforstå meg rett - jeg har ønsket Pacos innstilling velkommen, gjør det fortsatt - en ny giv på bekostning av det trauste vi har sett for lenge. Men pr dd stemmer ikke kartet med terrenget. Skal den ambisiøse spillestilen fortsatt stå på dagsorden må stallen styrkes kraftig i sommervinduet.

Perkele

Legg inn av Perkele »

https://www.ta.no/apenhjertig-delaveris ... 50-1369460
Han skulle vært mer tålmodig og bygd seg opp i Odd, spørs hva det blir av hans karriere nå.
Men han er enda ung, så om noen har troen og han selv vil stå på kan det gå fortsatt.
Men da må trening og innsats gå foran lommeboka!

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Orker ikke bruke energi på Delaveris. Han var god i 3-4 kamper, deretter skulle han ha topplønn før han forsvant, floppet i Nederland og siden har ingen hørt fra han.

Trist. Delaveris kunne blitt bra han.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Og så har vi Pacos romantiske innstilling til fotballens realiteter. LAN vant på Skagerak på teknisk knockout, seieren mot Tromsø ble av fotball kyndige oppsummert med hjerteinfarktfotball. I Sarpsborg ble vi spilt ringer rundt, og seieren på overtid mot Viking var av det heldige slaget. Så skal det sies at vi burde fått med oss noe i Trondheim og meget vel kunne slått Molde ut av cupen. Summa summarum - Odd ligger på 12 og det gir et riktig bilde av sesongen så langt.

Helt enig i dette.
Men vi må gi laget og Paco tid. Jeg bare håper det ikke blir særlig verre enn hva som ble levert i Molde. Jeg forventer at Odd går ut og styrer kampen mot FKH, så får vi se hvor det bringer oss.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: søn mai 15, 2022 10:13 pm Og så har vi Pacos romantiske innstilling til fotballens realiteter. LAN vant på Skagerak på teknisk knockout, seieren mot Tromsø ble av fotball kyndige oppsummert med hjerteinfarktfotball. I Sarpsborg ble vi spilt ringer rundt, og seieren på overtid mot Viking var av det heldige slaget. Så skal det sies at vi burde fått med oss noe i Trondheim og meget vel kunne slått Molde ut av cupen. Summa summarum - Odd ligger på 12 og det gir et riktig bilde av sesongen så langt.

Helt enig i dette.
Men vi må gi laget og Paco tid. Jeg bare håper det ikke blir særlig verre enn hva som ble levert i Molde. Jeg forventer at Odd går ut og styrer kampen mot FKH, så får vi se hvor det bringer oss.
Når det gjelder Paco, som jeg i utgangspunktet er positiv til, tenker jeg på to ting. Skulle den skrinne poengfangsten fortsette vil han bli dømt til å foreta seg noe drastisk selv om det strider imot hans egen fotballfilosofi aldri så mye. Og ikke vente til runde 28 før han ser på tabellen. Sagt til TA/Varden med glimt i øyet, må vi tro. Det andre er at han i praksis har arvet dagens stall. Og at den er for dårlig og må styrkes betraktelig til sommeren. Det vil jeg hevde om så Odd skulle få et oppsving og vinne komfortabelt i kveld.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: søn mai 15, 2022 10:10 pm Orker ikke bruke energi på Delaveris. Han var god i 3-4 kamper, deretter skulle han ha topplønn før han forsvant, floppet i Nederland og siden har ingen hørt fra han.

Trist. Delaveris kunne blitt bra han.
Skjønt enig! Håper det også med Pacos inntreden blir slutt på dette med å hente ex-oddere eller gå seg bom fast i gamle bekjentskaper som med Svendsen. Tenk om klubben kunne gå utenfor den lille norske fotballfamilien og overraske med spillere som leverer på direkten ala Lunding og Broberg...

Perkele

Legg inn av Perkele »

Gunnar88 skrev: søn mai 15, 2022 10:10 pm Orker ikke bruke energi på Delaveris. Han var god i 3-4 kamper, deretter skulle han ha topplønn før han forsvant, floppet i Nederland og siden har ingen hørt fra han.

Trist. Delaveris kunne blitt bra han.
Tanken min var ikke å hente han tilbake til Odd, kun noen tanker om hans situasjon.
Den har han for øvrig satt seg i selv, eller hans "medhjelpere"..
Han gjorde det jo bra en kort periode, kunne vært noe å bygge videre på om han tenkte litt lenger.
Avsluttet kapittel fra min side :P

cpatton

Legg inn av cpatton »

Perkele - føler meg dønn trygg på at Gunnar også leste deg sånn. En god illustrasjon på spillere det har gått alt for fort med + det å ha mangelfulle støttespillere. Om ikke i samme liga så er John Kitolano et annet eksempel. Skal vi tolke etter Molde-kampen så tredje valg. Og Lauritsen som enda har tilgode å slå gjennom i ES ønsker ikke å fornye og vil ut. Det er temmelig sjukt...

Perkele

Legg inn av Perkele »

Dette forstår jeg godt, men liker ikke om det skulle skje allerede til sommeren...
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man mai 16, 2022 2:19 pm Perkele - føler meg dønn trygg på at Gunnar også leste deg sånn. En god illustrasjon på spillere det har gått alt for fort med + det å ha mangelfulle støttespillere. Om ikke i samme liga så er John Kitolano et annet eksempel. Skal vi tolke etter Molde-kampen så tredje valg. Og Lauritsen som enda har tilgode å slå gjennom i ES ønsker ikke å fornye og vil ut. Det er temmelig sjukt...
Nettopp. Det er helt spinnvilt.

At Lauritsen ikke vil forlenge er for meg en gåte. Sjeldent jeg ser en spiller som svinger så mye i prestasjonene. Alle ønsker at Tobias skal lykkes. Ta opp arven etter Kovacs, Johnsen, Børven, Occean og Mush. Men for å være ærlig, så mener jeg at han ikke er i nærheten. På tross av dette ønsker han seg utenlands og vil ikke forlenge. Det vil overraske meg stort hvis han kan "velge og vrake" i klubber.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Perkele skrev: man mai 16, 2022 2:59 pm Dette forstår jeg godt, men liker ikke om det skulle skje allerede til sommeren...
https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Jeg har ingenting imot at Leopold selges, så lenge prisen er riktig. Kanskje dette også vil ha en positiv innvirkning på Rossbach.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Selvfølgelig om prisen er riktig må det selges, kan jo da blant annet bruke pengene på en god spiss. Som du selv sier har Lauritsen hittil ikke holdt eliteserie nivå!
Scores det mål kan vi vel leve med en litt svakere Rossbach, for han når aldri opp til Leopold sitt nivå. Det er nå min mening.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Perkele skrev: man mai 16, 2022 3:32 pm Selvfølgelig om prisen er riktig må det selges, kan jo da blant annet bruke pengene på en god spiss. Som du selv sier har Lauritsen hittil ikke holdt eliteserie nivå!
Scores det mål kan vi vel leve med en litt svakere Rossbach, for han når aldri opp til Leopold sitt nivå. Det er nå min mening.
Og det kan det godt hende du har rett i.
Det som irriterer meg med Sondre er at han er veldig varierende. Hadde han hevet bunnivået, så er han utvilsomt en god keeper.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Raskt rett før kampstart... Enig ang Rossbach - bunnivået er skremmende svakt, men skulle klubben få et lukurativt tilbud på Wahlstedt så selg. Vi trenger både spiss og ving.
I mitt innlegg tidligere i dag så glemte jeg helt Zekhnini. Nok et eksempel på rask suksess og tilsvarende dårlige rådgivere. Er jo knapt reserve oppe i Molde.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man mai 16, 2022 5:30 pm Raskt rett før kampstart... Enig ang Rossbach - bunnivået er skremmende svakt, men skulle klubben få et lukurativt tilbud på Wahlstedt så selg. Vi trenger både spiss og ving.
I mitt innlegg tidligere i dag så glemte jeg helt Zekhnini. Nok et eksempel på rask suksess og tilsvarende dårlige rådgivere. Er jo knapt reserve oppe i Molde.
Rafik tjener de herligste millioner i Molde, så han lider ingen nød.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»