Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Kamptråd Slovenia(B) og Serbia(H) Nations League 2022/23

Legg inn av Korgutt »

NÅR: Lørdag 24.september kl.1800 og Tirsdag 27.september kl.2045
HVOR: Stadion Stožice Ljubljana og Ullevål Stadion Norge
TV: TV2 og TV2 Play
DOMMERE: Vil bli kunngjort 2-3 dager før hver kamp.

RESULTATER I PULJEN HITTIL:
Serbia vs Norge 0-1
Slovenia vs Sverige 0-2
Sverige vs Norge 1-2
Serbia vs Slovenia 4-1
Sverige vs Sverige 0-1
Norge vs Slovenia 0-0
Norge vs Sverige 3-2
Slovenia vs Serbia 2-2

GJENSTÅENDE KAMPER:
Slovenia vs Norge
Serbia vs Sverige
Sverige vs Slovenia
Norge vs Serbia

Landslagstroppen: Regner med at den kommer førstkommende tirsdag mellom 1100 og 1200 en gang. Troppen vil bestå av 26 spillere og benken kan inneholde de resterende 15.

Da er vi her igjen. Det nærmer seg de 2 siste kampene i Nations League og vi skal få svar på om Norge rykker opp til League A eller blir værende i League B. Forutsetningene er enkle sånn sett. Tar Norge flere poeng borte mot Slovenia enn det Serbia gjør hjemme mot Sverige så er opprykk sikret før siste kamp mot Serbia.
Tar Norge og Serbia like mange poeng så er det kampen på Ullevål som avgjør hvem som rykker opp. Og skulle Serbia ta flere poeng hjemme mot Sverige enn det Norge gjør i Ljubljana så er det akkurat det samme som skjer her. For Norge sitt vedkommende så holder det med uavgjort mot Serbia i de 2 siste scenariene.
Opprykk til League A sikrer samtidig seeding i Pot 2 når EM-kvalifiseringspuljene skal trekkes 9.oktober. Det samme skjer dersom Norge blir beste toer i League B. Hvor Norge ligger veldig godt an dersom vi mislykkes med å rykke opp. I toertabellen strykes kampene mot sisteplasserte pga Russland sin utestengelse. Så Norge står per dags dato med 9 poeng på toertabellen om den skulle bli bruk for.

Så hva tror dere? Blir det opprykk? Og når vil det eventuelt skje? Selv tipper jeg avgjørelsen faller på Ullevål da jeg antar både Serbia og Norge vil vinne sine kamper.
Kjør debatt.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 am NÅR: Lørdag 24.september kl.1800 og Tirsdag 27.september kl.2045
HVOR: Stadion Stožice Ljubljana og Ullevål Stadion Norge
TV: TV2 og TV2 Play
DOMMERE: Vil bli kunngjort 2-3 dager før hver kamp.

RESULTATER I PULJEN HITTIL:
Serbia vs Norge 0-1
Slovenia vs Sverige 0-2
Sverige vs Norge 1-2
Serbia vs Slovenia 4-1
Sverige vs Sverige 0-1
Norge vs Slovenia 0-0
Norge vs Sverige 3-2
Slovenia vs Serbia 2-2

GJENSTÅENDE KAMPER:
Slovenia vs Norge
Serbia vs Sverige
Sverige vs Slovenia
Norge vs Serbia

Landslagstroppen: Regner med at den kommer førstkommende tirsdag mellom 1100 og 1200 en gang. Troppen vil bestå av 26 spillere og benken kan inneholde de resterende 15.

Da er vi her igjen. Det nærmer seg de 2 siste kampene i Nations League og vi skal få svar på om Norge rykker opp til League A eller blir værende i League B. Forutsetningene er enkle sånn sett. Tar Norge flere poeng borte mot Slovenia enn det Serbia gjør hjemme mot Sverige så er opprykk sikret før siste kamp mot Serbia.
Tar Norge og Serbia like mange poeng så er det kampen på Ullevål som avgjør hvem som rykker opp. Og skulle Serbia ta flere poeng hjemme mot Sverige enn det Norge gjør i Ljubljana så er det akkurat det samme som skjer her. For Norge sitt vedkommende så holder det med uavgjort mot Serbia i de 2 siste scenariene.
Opprykk til League A sikrer samtidig seeding i Pot 2 når EM-kvalifiseringspuljene skal trekkes 9.oktober. Det samme skjer dersom Norge blir beste toer i League B. Hvor Norge ligger veldig godt an dersom vi mislykkes med å rykke opp. I toertabellen strykes kampene mot sisteplasserte pga Russland sin utestengelse. Så Norge står per dags dato med 9 poeng på toertabellen om den skulle bli bruk for.

Så hva tror dere? Blir det opprykk? Og når vil det eventuelt skje? Selv tipper jeg avgjørelsen faller på Ullevål da jeg antar både Serbia og Norge vil vinne sine kamper.
Kjør debatt.
Veldig god redegjørelse for ståa.
Det er vel egentlig så enkelt at jeg vil vite om Haaland har dratt på seg en skade av noe slag før jeg tør tippe noe utfall her.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Seriøst, må dere ha samme avatar?

benib

Legg inn av benib »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 amLandslagstroppen: Regner med at den kommer førstkommende tirsdag mellom 1100 og 1200 en gang. Troppen vil bestå av 26 spillere og benken kan inneholde de resterende 15.
26 spillere er vel litt i overkant for to kamper? Er det bekreftet at det skal tas ut så mange? Det normale er jo 23 stk i troppen, men det ble tatt ut noen ekstra forrige samling pga fire kamper på få dager.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hadde planer om se Serbiakampen på Ullevaal men det er utsolgt gitt. Spesielt i sånne perioder skulle vi hatt et litt større stadion enn vesle Ullevaal.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

benib skrev: ons sep 07, 2022 11:36 am
Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 amLandslagstroppen: Regner med at den kommer førstkommende tirsdag mellom 1100 og 1200 en gang. Troppen vil bestå av 26 spillere og benken kan inneholde de resterende 15.
26 spillere er vel litt i overkant for to kamper? Er det bekreftet at det skal tas ut så mange? Det normale er jo 23 stk i troppen, men det ble tatt ut noen ekstra forrige samling pga fire kamper på få dager.
Tror det er tak som har blitt satt av de styrende organene. UEFA/FIFA. Ble bestemt på sankthansaften i år. Først og fremst til det kommende VM men ble også gjort gjeldende til vanlige landskamper.

Albino

Legg inn av Albino »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 am Sverige vs Sverige 0-1
Overraskende, men ikke overraskende.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 am NÅR: Lørdag 24.september kl.1800 og Tirsdag 27.september kl.2045
HVOR: Stadion Stožice Ljubljana og Ullevål Stadion Norge
TV: TV2 og TV2 Play
DOMMERE: Vil bli kunngjort 2-3 dager før hver kamp.

RESULTATER I PULJEN HITTIL:
Sverige vs Sverige 0-1
Her skal det vel stå Sverige vs Serbia 0-1

benib

Legg inn av benib »

Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 11:42 am
benib skrev: ons sep 07, 2022 11:36 am
Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 10:13 amLandslagstroppen: Regner med at den kommer førstkommende tirsdag mellom 1100 og 1200 en gang. Troppen vil bestå av 26 spillere og benken kan inneholde de resterende 15.
26 spillere er vel litt i overkant for to kamper? Er det bekreftet at det skal tas ut så mange? Det normale er jo 23 stk i troppen, men det ble tatt ut noen ekstra forrige samling pga fire kamper på få dager.
Tror det er tak som har blitt satt av de styrende organene. UEFA/FIFA. Ble bestemt på sankthansaften i år. Først og fremst til det kommende VM men ble også gjort gjeldende til vanlige landskamper.
Skjønner, men for to Nations League-kamper må det jo nesten være mer hensiktsmessig å begrense seg til 23 spillere? Det bør i hvertfall gjøre forberedelsene til kamp enklere.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

benib skrev: ons sep 07, 2022 11:57 am
Korgutt skrev: ons sep 07, 2022 11:42 am
benib skrev: ons sep 07, 2022 11:36 am

26 spillere er vel litt i overkant for to kamper? Er det bekreftet at det skal tas ut så mange? Det normale er jo 23 stk i troppen, men det ble tatt ut noen ekstra forrige samling pga fire kamper på få dager.
Tror det er tak som har blitt satt av de styrende organene. UEFA/FIFA. Ble bestemt på sankthansaften i år. Først og fremst til det kommende VM men ble også gjort gjeldende til vanlige landskamper.
Skjønner, men for to Nations League-kamper må det jo nesten være mer hensiktsmessig å begrense seg til 23 spillere? Det bør i hvertfall gjøre forberedelsene til kamp enklere.
Forsåvidt enig med deg. Holder med det gamle taket på 23 spillere. Så får vi se hvordan Solbakken tenker på tirsdag.

benib

Legg inn av benib »

Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kalle73 skrev: ons sep 07, 2022 11:25 am Seriøst, må dere ha samme avatar?
Regner med at du har sett det nå men det er altså default avataren for de av oss som ikke har rota oss til å skaffe en avatar.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Everenga skrev: ons sep 07, 2022 1:38 pm
Kalle73 skrev: ons sep 07, 2022 11:25 am Seriøst, må dere ha samme avatar?
Regner med at du har sett det nå men det er altså default avataren for de av oss som ikke har rota oss til å skaffe en avatar.
Herrejesus.... skal det liksom være bedre enn tannhjula??

aderyn

Legg inn av aderyn »

benib skrev: ons sep 07, 2022 12:06 pm Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha
Grei nok tropp det men savner Strand Larsen. Ingen U21 samling nå så han bør være med foran Berisha. Har også personlig Midtsjø/Tronstad foran Berg akkurat nå, som har noe å bevise igjen, men tror Berg kommer med pga kontinuitet. Nyland blir også å finne i troppen om han finner seg ny klubb, så får vi se om det skjer innen den tid. Godt mulig han kan komme med uansett.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: ons sep 07, 2022 3:01 pm
benib skrev: ons sep 07, 2022 12:06 pm Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha
Grei nok tropp det men savner Strand Larsen. Ingen U21 samling nå så han bør være med foran Berisha. Har også personlig Midtsjø/Tronstad foran Berg akkurat nå, som har noe å bevise igjen, men tror Berg kommer med pga kontinuitet. Nyland blir også å finne i troppen om han finner seg ny klubb, så får vi se om det skjer innen den tid. Godt mulig han kan komme med uansett.
Grunnen til at jeg tror Berisha blir valget igjen er nok fordi Strand Larsen er ganske lik spillertype som Sørloth hvorav Berisha gir oss noe helt annet.

startelver

Legg inn av startelver »

Kalle73 skrev: ons sep 07, 2022 1:55 pm
Everenga skrev: ons sep 07, 2022 1:38 pm
Kalle73 skrev: ons sep 07, 2022 11:25 am Seriøst, må dere ha samme avatar?
Regner med at du har sett det nå men det er altså default avataren for de av oss som ikke har rota oss til å skaffe en avatar.
Herrejesus.... skal det liksom være bedre enn tannhjula??
Faktisk mye bedre, de tannhjula fikk meg til å scrolle fortere igjennom , endelig et vennlig fjes bak avataren.

startelver

Legg inn av startelver »

Hva er oddsen på at Haaland og Ødegaard holder seg skadefri frem til landslagspausen? Er så typisk at det skjer noe med det hardkjøret som har vært.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

startelver skrev: ons sep 07, 2022 7:56 pm Hva er oddsen på at Haaland og Ødegaard holder seg skadefri frem til landslagspausen? Er så typisk at det skjer noe med det hardkjøret som har vært.
Tror nok at klubbene er vel så bekymret vice versa.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

startelver skrev: ons sep 07, 2022 7:56 pm Hva er oddsen på at Haaland og Ødegaard holder seg skadefri frem til landslagspausen? Er så typisk at det skjer noe med det hardkjøret som har vært.
City vil nok gjøre sitt ytterste for å få Braut skadeerklært før landskampene.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Ganske overrasket over at Haaland har spilt hver kamp nå. Håper han får hvile i neste kamp.

startelver

Legg inn av startelver »

Norgefoot skrev: ons sep 07, 2022 7:59 pm Ganske overrasket over at Haaland har spilt hver kamp nå. Håper han får hvile i neste kamp.
Er også overrasket over det, han ble jo brukt hardt i Dortmund før skadeavbrekket kom. Mulig legeteamet i City har mye bedre kontroll selvsagt.

Kanskje Pep gambler på at det skal holde frem til VM så får han hvile nok.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Tinkler skrev: ons sep 07, 2022 11:37 am Hadde planer om se Serbiakampen på Ullevaal men det er utsolgt gitt. Spesielt i sånne perioder skulle vi hatt et litt større stadion enn vesle Ullevaal.
Var tidlig ute, så fikk ordnet meg biletter på første rad. Gleder meg faktisk skikkelig.

Om våre nøkkelspillere holder seg skadefrie (Ødegaard, Haaland, Berge etc) tror jeg vi vinner begge de siste kampene. Gjør ikke noe om Østigård får spille mye i Napoli frem til den tid heller.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Norgefoot skrev: ons sep 07, 2022 7:59 pm Ganske overrasket over at Haaland har spilt hver kamp nå. Håper han får hvile i neste kamp.
Syns Guardiola er flink til å ta han av da. Spiller som regel ikke mer enn 60-70 min.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Norge slår Slovenia og Sverige tar poeng i Serbia. Game, set og match.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Mandag 12.september kl.1400
MERK TIDEN!
Da kommer uttaket.
https://fb.me/e/5qRLr5u0A

benib

Legg inn av benib »

TheRealArt_Verified skrev: ons sep 07, 2022 7:59 pm
startelver skrev: ons sep 07, 2022 7:56 pm Hva er oddsen på at Haaland og Ødegaard holder seg skadefri frem til landslagspausen? Er så typisk at det skjer noe med det hardkjøret som har vært.
City vil nok gjøre sitt ytterste for å få Braut skadeerklært før landskampene.
Da ble sjansene adskillig mindre. Haaland skal mest sannsynlig bare spille en kamp før landslagspausen. CL mot Borussia Dortmund neste uke.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

benib skrev: ons sep 07, 2022 12:06 pm Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha

4 midtspisser og 1 ving når man skal spille med én midtspiss?

Vet at King og Sørloth gjerne brukes på kant, men skulle gjerne sett en spiss mindre og en kant mer. Berisha ut og kanskje Ceide inn, selv om han ikke har spilt så mye i år. Han viste seg bra frem på u21.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: fre sep 09, 2022 1:31 pm
benib skrev: ons sep 07, 2022 12:06 pm Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha

4 midtspisser og 1 ving når man skal spille med én midtspiss?

Vet at King og Sørloth gjerne brukes på kant, men skulle gjerne sett en spiss mindre og en kant mer. Berisha ut og kanskje Ceide inn, selv om han ikke har spilt så mye i år. Han viste seg bra frem på u21.
Nå fungerte det veldig bra med Sørloth på kant forrige samling og Evjen er jo også en høyrekant som kan gi oss alternativer. Venter jo bare på at det skal komme opp flere kantspillere som matcher kvaliteten til laget forøvrig, men når man ikke har spillerne til det så kan det være like greit å stole på at Sørloth og King gjør en jobb på kanten.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Ser for meg at disse er relativt trygge for uttaket. Tok ikke med keepere.
BackMidtstopperAnkerIndreløperKantSpiss
MelingStrandbergBergeØdegaardMoiHaaland
BjørkanØstigårdAursnesThorstvedtKingSørloth
HolmgrenHancheThorsby
RyersonAjer
Dette er da 17 utespillere + 3 keepere så har man da 20 av enten 23 eller 26 mann totalt i troppen, antar 26 er den nye standarden. Det er da 6 plasser igjen. King oppført som kantspiller fordi jeg tviler sterkt på at han kommer til å spille noe mer på spissplass på landslaget, og da blir han som kant å regne.

Så tror jeg Patrick Berg kommer med for å ha et anker til, i tilfelle man ønsker å bruke Berge som indreløper. Alternativt Ole Selnæs? 21.

Heller ikke unaturlig at det er en forsvarsspiller til i troppen, kanskje Jesper Daland fra U21 de ikke spiller tellende kamper? Alternativt Stian Gregersen? 22.

Så kommer jeg sikkert til å få litt shit for dette, men tror Mats Møller Dæhli kommer med. Ja han spiller i 2. Bundesliga og har ikke den beste klubbhverdagen, men jeg synes han stort sett gjør gode landskamper når han byttes inn. Smart spiller, god i presset (løper som besatt). 23.

Fortsatt litt tynt bekledd på kantene, og jeg tror ikke Jens Petter Hauge kommer med. Litt dårlig stim på han for tiden. Tror heller ikke Dønnum er med, og Ola Solbakken er skadet. Dennis Johnsen tror jeg ikke er med. Tipper enten Osame Sahraoui eller Håkon Evjen blir flyttet opp fra U21 på denne samlingen som kantspillere, men tror kanskje ikke det blir begge to. 24 (25).

Så tror jeg de siste plassene går til Veton Berisha og/eller Jørgen Strand Larsen, avhengig av om det blir Osame og/eller Evjen. 26.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

benib skrev: fre sep 09, 2022 1:40 pm
Kakebart skrev: fre sep 09, 2022 1:31 pm
benib skrev: ons sep 07, 2022 12:06 pm Mitt tips (og ønske) hvis alle er skadefri:

Keepere:
Andre Hansen
Mads Hedenstad Christensen
Sten Grytebust

Forsvar:
Stefan Strandberg
Leo Østigård
Kristoffer Ajer
Andreas Hanche-Olsen
Birger Meling
Fredrik Bjørkan
Marcus Holmgren Pedersen
Julian Ryerson

Midtbane:
Martin Ødegaard
Sander Berge
Fredrik Aursnes
Patrick Berg
Morten Thorsby
Kristian Thorstvedt
Mohamed Elyounoussi
Håkon Evjen

Angrep:
Erling Haaland
Alexander Sørloth
Joshua King
Veton Berisha

4 midtspisser og 1 ving når man skal spille med én midtspiss?

Vet at King og Sørloth gjerne brukes på kant, men skulle gjerne sett en spiss mindre og en kant mer. Berisha ut og kanskje Ceide inn, selv om han ikke har spilt så mye i år. Han viste seg bra frem på u21.
Nå fungerte det veldig bra med Sørloth på kant forrige samling og Evjen er jo også en høyrekant som kan gi oss alternativer. Venter jo bare på at det skal komme opp flere kantspillere som matcher kvaliteten til laget forøvrig, men når man ikke har spillerne til det så kan det være like greit å stole på at Sørloth og King gjør en jobb på kanten.
Husker Solbakken snakka litt om at han så på klipp og blant annet lurte på hvem som kunne drible fra høyre. Om man ser på troppen her så mangler det driblere. Både Evjen og Sørloth kan ha en kantrolle, men ingen av dem er driblere. Tror Solbakken vil ha med en dribler til, utenom Moi.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»