That time of the year again.
Håper alle som har nytte av Fridiskusjon bidrar med noen kroner.
https://www.spleis.no/project/325141
Håper alle som har nytte av Fridiskusjon bidrar med noen kroner.
https://www.spleis.no/project/325141
Fantasy Premier League 2022-2023
- HeskeyTime
- Has thanked: 82 times
- Been thanked: 91 times
Fantasy Premier League 2022-2023
Ny sesong, nye muligheter! Nytt av året er fritt med bytter under VM, så blir i praksis en trippel wildcard-sesong.
Ligakode og autojoin-link under:
https://fantasy.premierleague.com/leagu ... oin/ek2fft
ek2fft
ek2fft
- These users thanked the author HeskeyTime for the post (total 3):
- animals • Dejan_Stankovic89 • Mr.Meep
Det er ingenting som gir fordel til casuals. Om man som dedikert fantasyspiller som bruker tid på spillet er bekymret for at "casuals" som spiller litt her og der skal få det så lett at de slår deg, så burde du bekymre deg over andre ting.
Prisene er lave, det skal bli mye poeng i år ser det ut til. Ser mange på twitter er tidlig ute og sutrer over at template dominerer og "alle" har like lag. Det er det samme hvert eneste år. Ikke verdt å bruke en kalori på imo. Lave priser gir muligheter til stor variasjon i lagene om man klarer å se litt utenfor egen twitter-sirkel. Eventuelt så kan man gå for template og heller vente et par runder med å skille seg ut fra hovedgruppen (som sannsynligvis ikke er hovedgruppen engang, det er en enorm spillerbase som ikke er i din informasjonssfære).
Summa sumarum: Nydelig med ny fantasysesong. Det blir moro.
Prisene er lave, det skal bli mye poeng i år ser det ut til. Ser mange på twitter er tidlig ute og sutrer over at template dominerer og "alle" har like lag. Det er det samme hvert eneste år. Ikke verdt å bruke en kalori på imo. Lave priser gir muligheter til stor variasjon i lagene om man klarer å se litt utenfor egen twitter-sirkel. Eventuelt så kan man gå for template og heller vente et par runder med å skille seg ut fra hovedgruppen (som sannsynligvis ikke er hovedgruppen engang, det er en enorm spillerbase som ikke er i din informasjonssfære).
Herlig HeskeyHeskeyTime skrev: ↑ons jul 06, 2022 8:18 am Ny sesong, nye muligheter! Nytt av året er fritt med bytter under VM, så blir i praksis en trippel wildcard-sesong.
ek2fft

Det du sa! Med dyre priser blir hvertfall å gå for det trygge. Alle lag er "like" første runde. Sånn blir det uansett hvor mye noen koster. Det vil jo alltid bli konsensus om hvem som er de gode valgene.k9b skrev: ↑ons jul 06, 2022 8:51 am Det er ingenting som gir fordel til casuals. Om man som dedikert fantasyspiller som bruker tid på spillet er bekymret for at "casuals" som spiller litt her og der skal få det så lett at de slår deg, så burde du bekymre deg over andre ting.
- TheIceman10
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 113 times
Første utkast, uten for mye drodling:
Mendy
Chilwell - TAA - Cancelo - Perisic
Salah - Diaz - Barnes - Neto
Haaland - Mitro
Steele; Tomiyasu, Colback, Archer
Mye snacks i år, og som nevnt er det ikke stort lettere å velge fra butikkhylla til tross for gjennomgående lavere priser..
Mendy
Chilwell - TAA - Cancelo - Perisic
Salah - Diaz - Barnes - Neto
Haaland - Mitro
Steele; Tomiyasu, Colback, Archer
Mye snacks i år, og som nevnt er det ikke stort lettere å velge fra butikkhylla til tross for gjennomgående lavere priser..
- HeskeyTime
Og frem som vingback i år. Kan fort bli årets Livramento som 4,0 forsvarer. Spørsmålet er egentlig om man beholder en 4,0 i år, eller bruker en av de mange budsjett-forsvarerne som førstebenk/rotasjon, når 3-4 vingbacker allerede er satt (Trent, James, Perisic, Cancelo) i de fleste lag.
- Firminoooo
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Er det noen som vurder å starte med Kane GW1 og skifte til Håland GW2? Ser fristende ut.
- Ale
- Has thanked: 3800 times
- Been thanked: 2442 times
Skal cappe Haaland fra runde 1 til runde 38.
-
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 60 times
Tipper Perisic blir rullert eller byttet ut jevnt og trutt. Fremdeles god spiller, men klarer neppe kampbelastningen og tempoet.
- HeskeyTime
I fjor startet han 35 kamper i Serie A, ble byttet ut i 16, men kun 3 kamper han ikke rundet 60 minutter. Dette var i 3.runde, taktisk bytte til pause mot Torino, og i siste serierunde. Tror ikke det er det fysiske vi skal ta han på til tross alderen, men da heller være redd Conte sine bytter. Det var overraskende sjeldent at han byttet vingbacker siden han kom til Spurs, som oftest var det Reguillon/Sessegnon i 75.minutt som ble rotert her. Virker også mest taktisk å ta ut Perisic mot slutten av kamper, for bedre defensivt alternativ (skjedde flere ganger med stopper inn og Davies på vingback ved ledelse i fjor).
Før Champions League starter tipper jeg Perisic starter alt i PL. En forsvarsspiller som blir byttet ut etter 60 minutter er perfekt for laget frem til første WC.
Da var man i gang med å leke seg litt med lag.
Endte opp med dette som mitt første draft. Kun ca. 299 igjen
Egentlig ganske deilig å se at man ikke har nubbsjans på å få in Son uten å ofre en av de andre
Raya
TAA-Robertson-Cancelo-James
Salah(C)-Martinelli-Neto-Grealish
Jesus-Haaland
Benk:
Balcombe, Rodon, Andreas, Greenwood
(Rodon blir vel fort til Phillips eller William når(om) de bytter klubb)
Et annet interessant lag er 5 bak. Trippier inn for Rodon, og Martinelli eller Neto ut for en 4.5, mest sannsynlig Colback.
Endte opp med dette som mitt første draft. Kun ca. 299 igjen

Egentlig ganske deilig å se at man ikke har nubbsjans på å få in Son uten å ofre en av de andre
Raya
TAA-Robertson-Cancelo-James
Salah(C)-Martinelli-Neto-Grealish
Jesus-Haaland
Benk:
Balcombe, Rodon, Andreas, Greenwood
(Rodon blir vel fort til Phillips eller William når(om) de bytter klubb)
Et annet interessant lag er 5 bak. Trippier inn for Rodon, og Martinelli eller Neto ut for en 4.5, mest sannsynlig Colback.
- Lew_Ashby
- Has thanked: 835 times
- Been thanked: 1461 times
Elsker Olise til 5.5. Har satt opp første lag nå, som selvsagt avhenger av at Broja selges og at DVB ser ut til å få en renessanse under ETH i treningskampene. Perisic kommer vel inn også, men dette er absolutt første oppsett som kommer til å se helt annerledes ut i august.
Raya
Trippier-James-Robertson-Cancelo-Justin
Salah(c)-Diaz-Olise
Jesus-Haaland
(Balcombe-DVB-Broja-Andreas) 0.5ITB.
Raya
Trippier-James-Robertson-Cancelo-Justin
Salah(c)-Diaz-Olise
Jesus-Haaland
(Balcombe-DVB-Broja-Andreas) 0.5ITB.
Første draft:
Sa (Forster)
James - Cancelo - Doherty - Cash (Vestergaard)
Son - Diaz - Barnes - Ward-Prowse (Ramsey)
Haaland - Jesus (Edouard)
Blir nok utallige endringer frem mot 5.August, men foreløpig nogenlunde fornøyd. Usikker på hva skade situasjonen er rundt Doherty, for er han frisk er han en no-brainer for min del, men mtp hvor få som har valgt han foreløpig bekymrer det meg litt. Er heller ikke veldig komfertabel med å stå uten både TAA og Robbo, men det måtte bli sånn foreløpig for å få på resten. Salah er som alltids en risiko å stå uten, men gambler foreløpig på at Diaz leverer nok. Så ble det også et vrient valg mellom James og Chilwell, men for nå ble det James.
Sa (Forster)
James - Cancelo - Doherty - Cash (Vestergaard)
Son - Diaz - Barnes - Ward-Prowse (Ramsey)
Haaland - Jesus (Edouard)
Blir nok utallige endringer frem mot 5.August, men foreløpig nogenlunde fornøyd. Usikker på hva skade situasjonen er rundt Doherty, for er han frisk er han en no-brainer for min del, men mtp hvor få som har valgt han foreløpig bekymrer det meg litt. Er heller ikke veldig komfertabel med å stå uten både TAA og Robbo, men det måtte bli sånn foreløpig for å få på resten. Salah er som alltids en risiko å stå uten, men gambler foreløpig på at Diaz leverer nok. Så ble det også et vrient valg mellom James og Chilwell, men for nå ble det James.
- Lew_Ashby
- Has thanked: 835 times
- Been thanked: 1461 times
Stææærling i praksis klar for Chelsea. 10.0 er altfor dyrt for en Chelsea-angriper emm, selv om Sterling har skyhøyt målpoengssnitt når han faktisk spiller. Forskjellen offensivt mellom Tuchels Chelsea og Peps City er natt og dag.
10M + 5 bytter gjør at han blir ganske uaktuell for min del tror jeg. Ser også for meg at om Sterling og Raphinha kommer inn, og Tuchel kjører 4-backslinje, så blir James og Chilwell mye mindre interessant på FPL. Ta med at man også har 5 bytter.
Ellers registrerer jeg at "twitter template"-laget er uten Son. "Bare" 25% eid så langt. Kan fort bli en fin diff. Spurs har et bra program.
-
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 204 times
Braut har ikke hatt en tendens til å starte rolig i sine nye klubber. Kane bruker ofte litt tid på å komme igang.Firminoooo skrev: ↑ons jul 06, 2022 1:34 pm Er det noen som vurder å starte med Kane GW1 og skifte til Håland GW2? Ser fristende ut.
Jeg vurderer å starte Kane i GW1 og bytte til Haaland i GW2. Regner med valget mitt blir basert på hva strømmen gjørTomBrady12 skrev: ↑ons jul 06, 2022 11:37 pmBraut har ikke hatt en tendens til å starte rolig i sine nye klubber. Kane bruker ofte litt tid på å komme igang.Firminoooo skrev: ↑ons jul 06, 2022 1:34 pm Er det noen som vurder å starte med Kane GW1 og skifte til Håland GW2? Ser fristende ut.

Haaland debuterte som innbytter i alle sine 3 toppklubber (Molde, Salzburg og Dortmund). Total spilletid på disse 3 debutene er til sammen under 90 minutter.
Resultat? 5 mål.......
I hans CL-debut for Salzburg ble det hat trick.
I hans CL debut for Dortmund ble det 2 mål.
Resultat? 5 mål.......
I hans CL-debut for Salzburg ble det hat trick.
I hans CL debut for Dortmund ble det 2 mål.
-
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 14 times
Andre draft:
Raya
TAA Cancelo James Chilwell
Salah Diaz Saka Neto
Mateta Kane
Klaesson, Pereira, Archer, Bailly
Raya
TAA Cancelo James Chilwell
Salah Diaz Saka Neto
Mateta Kane
Klaesson, Pereira, Archer, Bailly
Noen som skjønner venstrebacken til Spurs? Perisic får nok sjansen og han starter hos meg.
Reguilon fikk mest spilletid av han og Sessegnon ifjor. Jeg har en rar følelse av at sistnevnte blir backup til Perisic i år. Det frister å ha sistnevnte på benken (Sessegnon)
Hva tror dere om Reguilon vs Sessegnon? Perisic er bankers
Reguilon fikk mest spilletid av han og Sessegnon ifjor. Jeg har en rar følelse av at sistnevnte blir backup til Perisic i år. Det frister å ha sistnevnte på benken (Sessegnon)
Hva tror dere om Reguilon vs Sessegnon? Perisic er bankers
- These users thanked the author EspenLie for the post:
- Astonstian
-
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 29 times
Skulle inn å spør om det samme.
Ben Davies ble jo flyttet inn for at de hadde så mange venstrebacker. Og nå kjøper de en ny en igjen. Føler meg ikke trygg på spilletiden, og kommer mest sannsynlig til å gå uten spilleren fra start selv om han er eid av 47%(!)
- These users thanked the author Astonstian for the post:
- EspenLie
Guaita
TAA - Cancelo-James
Kulisevski - Foden - Saka - Diaz
Haaland - Jesus - Johnson
Sanchez - White - Murphy - Vestergaard.
0.0 ITB
Roterer 4.5 keepere.
James kan fort bli til Perisic for å spare 0.5m, avhenger av om Tuchel spiller 4 bak eller fortsetter med 3-4-3.
Haaland kan også bli til Kane når som helst.
White kan fort bli til Neco Williams for å spare ytterligere 0.5m. Spillende 4.0 er alltid digg å ha på benk.
Dersom James (6.0) blir til Perisic (5.5) og White (4.5) blir til N.Wlliams (4.0) , altså 1 mill spart, vil jeg gå for Alisson (5.5) som keeper, og kjøre død 4.0 keeper på benk, samt oppgradere 4.5 Murphy til 5.0 Rice (som garanterer 100p pr sesong)..
Fristende å switche Johnson (6.0) til Edouard/Mateta (5.5) og bruke de 0.5 spart på å oppgradere til 5.5 mid som 5.mann på midten, men da må jeg alltid ha minst 1 stk 5.5 spiller på benk hver runde. Og Johnson spiller nok alt for Forest. Samme gjør fort spissmakkeren og nykommer Awoniyi (6.0).
TAA - Cancelo-James
Kulisevski - Foden - Saka - Diaz
Haaland - Jesus - Johnson
Sanchez - White - Murphy - Vestergaard.
0.0 ITB
Roterer 4.5 keepere.
James kan fort bli til Perisic for å spare 0.5m, avhenger av om Tuchel spiller 4 bak eller fortsetter med 3-4-3.
Haaland kan også bli til Kane når som helst.
White kan fort bli til Neco Williams for å spare ytterligere 0.5m. Spillende 4.0 er alltid digg å ha på benk.
Dersom James (6.0) blir til Perisic (5.5) og White (4.5) blir til N.Wlliams (4.0) , altså 1 mill spart, vil jeg gå for Alisson (5.5) som keeper, og kjøre død 4.0 keeper på benk, samt oppgradere 4.5 Murphy til 5.0 Rice (som garanterer 100p pr sesong)..
Fristende å switche Johnson (6.0) til Edouard/Mateta (5.5) og bruke de 0.5 spart på å oppgradere til 5.5 mid som 5.mann på midten, men da må jeg alltid ha minst 1 stk 5.5 spiller på benk hver runde. Og Johnson spiller nok alt for Forest. Samme gjør fort spissmakkeren og nykommer Awoniyi (6.0).
- HeskeyTime
Greit lag, men tror ikke jeg ville gått for 4 x 8,0 på midtbanen. Hvis Salah/Son/KdB klikker blir det vanskelig å få dem inn uten hits, og det blir lite fleksibelt. Haaland som autocap ville jeg nok heller ikke gått for.
Palace har signert Johnstone som sannsynligvis blir førstekeeper
HeskeyTime skrev: ↑tor jul 07, 2022 2:37 pmGreit lag, men tror ikke jeg ville gått for 4 x 8,0 på midtbanen. Hvis Salah/Son/KdB klikker blir det vanskelig å få dem inn uten hits, og det blir lite fleksibelt. Haaland som autocap ville jeg nok heller ikke gått for.
Takker.
Vanskelig valg å gå uten Salah eller KDB. Gir et mye mere balansert lag. Er villig til å ta sjansen.
Er også inne på å kjøre et veldig budsjettforsvar, med 4.5 over hele fjøla bak der.
Det gir midler til å få inn kanoner på midten og fremme.
Tror ikke det blir allverdens med målløse lag denne sesongen. De fleste er kapable til å score i alle kamper, borte og hjemme.
Har mere tro å mye mål fremover, så roterbart budsjettforsvar kan være greia, der man til en hver tid spiller hjemmeforsvarere.
- Firminoooo
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
« budsjettforsvar kan være greia»Griffen skrev: ↑tor jul 07, 2022 3:04 pmHeskeyTime skrev: ↑tor jul 07, 2022 2:37 pmGreit lag, men tror ikke jeg ville gått for 4 x 8,0 på midtbanen. Hvis Salah/Son/KdB klikker blir det vanskelig å få dem inn uten hits, og det blir lite fleksibelt. Haaland som autocap ville jeg nok heller ikke gått for.
Takker.
Vanskelig valg å gå uten Salah eller KDB. Gir et mye mere balansert lag. Er villig til å ta sjansen.
Er også inne på å kjøre et veldig budsjettforsvar, med 4.5 over hele fjøla bak der.
Tror ikke det blir allverdens med målløse lag denne sesongen. De fleste er kapable til å score i alle kamper, borte og hjemme.
Har mere tro å mye mål fremover, så roterbart budsjettforsvar kan være greia, der man til en hver tid spiller hjemmeforsvarere.
Alt kan jo skje, men hvis det er en ting jeg er sikker på er det at jeg starter med 5 offensive sidebacker fra topplagene. Er jo underpriset hele gjengen og nesten garantert 200 poeng.
I hvert fall 200 poeng ish snitt!Firminoooo skrev: ↑tor jul 07, 2022 3:13 pm« budsjettforsvar kan være greia»Griffen skrev: ↑tor jul 07, 2022 3:04 pm
Takker.
Alt kan jo skje, men hvis det er en ting jeg er sikker på er det at jeg starter med 5 offensive sidebacker fra topplagene. Er jo underpriset hele gjengen og nesten garantert 200 poeng.

Jesus vs 8-midtbanespiller fra start er en interessant problemstilling. Håper man får svar på om Jesus tar straffer eller ikke i pre-season. 8 er et fint price point på midten med gode alternativer hvor det er lett å bytte. Maddison, Saka, Mount, Foden, Diaz etc. Trygg spot å ha penger.