Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:13 pm Ekstremt god gjennomgang av hvorfor vi dominerte Man Utd så mye som vi gjorde:
Useriøst. Det var jo en ganske jevn kamp som vi vant på flyt. Hilsen FD-kamptråden.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:39 pm Jesus har sagt til Khabib i går (på video) at han håper å være tilbake innen 5 uker. Det er vel litt ute i mars-isj og rundt da EL starter opp igjen. Krysser fingre og tær for det. Ideelt med begge spissene tilgjengelig derfra og ut.
Det er 5 uker til 27.02.

Premierinjuries hadde ham først som mulig retur 25.02, men rettet etterhvert til 18.03.

Sannheten ligger vel da antakelig et sted mellom de to datoene.

PL kampene våre i den perioden er:

EPL 04-03-23 Arsenal vs Bournemouth
EPL 11-03-23 Fulham vs Arsenal
EPL 18-03-23 Arsenal vs Crystal Palace

Det viktigste er at han får spilt seg i form før Anfield 08.04. Dels fordi det er en veldig tricky fixture, men også fordi det er startskuddet på rekken av vanskelige kamper som avsluttes på St. James' 06.05.

Joda, EL og mulig trofe og stas, og greier og greier. Men PL er klart viktigst uansett.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

BigTonyAdams skrev: man jan 23, 2023 4:35 pm
Enzino skrev: man jan 23, 2023 12:55 pm
BigTonyAdams skrev: man jan 23, 2023 11:15 am Liverpool hadde 51 poeng etter 19 kamper i 18/19-sesongen og fikk andreplass.
Så jeg tar det helt med ro enda mtp. noe ligagull.
Nyter bare hver dag og hver kamp framover.
Av nysgjerrighet: hvor mange poeng hadde City etter 20 kamper den sesongen?
Omtrentlig like mye som Liverpool hadde, hovedpoenget mitt ligger mest på at City er kapable og har gjort dette flere ganger før, altså rader opp med 50+- poeng på en halv sesong, de kan også fint gjøre det igjen, spesielt mtp. cheat koden de nå har på topp.
Da må vi altså igjen gjøre en tilnærmet perfekt halv sesong for å vinne.
Har ikke lyst til å være negative-Nils nå, men tvilen sitter der fortsatt.

Derfor er jeg i det lynne at jeg bare nyter ferden vi er nå, er dog redd for at hvis vi skulle feile så snur stemningen radikalt innad i klubben.
Vi vet jo bare ved å følge denne tråden at vi har noen som hungrer nærmest etter å kunne bli negative igjen.
Harmonien vi har har innad og utenfor klubben nå mener jeg er en av hovedårsakene til resultater som i går, men denne vet vi av erfaring er veldig skjør også.
Jeg tror bookiene har helt rett, og at vi er litt over 50% for gull denne sesongen.

City har et enormt toppnivå, og de kan rade seiere som ingen andre når alt klikker på plass. Men de har ikke sett like suverene ut denne sesongen på tross av de har et umenneskelig beist på topp. Midtbanen er ikke like suveren som den en gang var, og navnene i forsvar er ikke superskremmende.

Selvsagt er det godt mulig at de vinner ligaen og vi blir nr. 2. Uansett har vi gjort en helt spinnvill først halvdel av sesongen. Og jeg tror vi får mye glede av dette laget i mange år fremover.

Jeg er ikke der at jeg tror at vi kollapser om det blir 2. plass i ligaen i år. Det tror jeg bare hadde gjort troppen enda mer sulten. Bare se hvordan laget har respondert på CL-skuffelsen fra i fjor.

Noen supportere lever dessverre av å ytre misbehag ved alle mulige og umulige anledninger. De får vi ikke gjort noe med.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: man jan 23, 2023 6:45 pm
Jeg tror bookiene har helt rett, og at vi er litt over 50% for gull denne sesongen.

City har et enormt toppnivå, og de kan rade seiere som ingen andre når alt klikker på plass. Men de har ikke sett like suverene ut denne sesongen på tross av de har et umenneskelig beist på topp. Midtbanen er ikke like suveren som den en gang var, og navnene i forsvar er ikke superskremmende.

Selvsagt er det godt mulig at de vinner ligaen og vi blir nr. 2. Uansett har vi gjort en helt spinnvill først halvdel av sesongen. Og jeg tror vi får mye glede av dette laget i mange år fremover.

Jeg er ikke der at jeg tror at vi kollapser om det blir 2. plass i ligaen i år. Det tror jeg bare hadde gjort troppen enda mer sulten. Bare se hvordan laget har respondert på CL-skuffelsen fra i fjor.

Noen supportere lever dessverre av å ytre misbehag ved alle mulige og umulige anledninger. De får vi ikke gjort noe med.
Jeg vil bare minne om at bookiene hadde Liverpool som relativt klar favoritt til å vinne serien etter 20 kamper i januar 2019 også, da de lå 7 poeng foran City.

Dette er en av grunnene til at jeg knapt ser på odds i det hele tatt, for slike utfall. Ikke når det er så mange kamper igjen å spille. Det gjelder naturligvis også slike modeller som er nevnt i tråden her. Det er så mange faktorer som spiller inn over så lang tid, at for meg er det lite annet enn tidsfordriv å sitte og følge med på.

Men dette har jeg vel nevnt et par ganger ja. Ikke min mening å være partey pooper her asså :lol:

DennisB

Legg inn av DennisB »

LeCoq skrev: man jan 23, 2023 8:10 pm
Aldri hørt om, fra Spezia?
Okey, de vet vel hva de gjør, gutta våre. Spennende polakk.
En ny spiller med tattis der altså.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

DennisB skrev: man jan 23, 2023 8:28 pm
LeCoq skrev: man jan 23, 2023 8:10 pm
Aldri hørt om, fra Spezia?
Okey, de vet vel hva de gjør, gutta våre. Spennende.
En ny spiller med tattis der altså.
Pablo Mari v2.

Snellman

Legg inn av Snellman »

LeCoq skrev: man jan 23, 2023 8:10 pm https://twitter.com/afcstuff
Det var da fælt så mye penger "småklubben" Arsenal skulle bruke under de to siste vinduene, da!

- Hilsen særs oppegående Chelsea-supp. som holder med et lag som "bare" har brukt tre ganger så mye... *Host

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: man jan 23, 2023 8:28 pm
LeCoq skrev: man jan 23, 2023 8:10 pm
Aldri hørt om, fra Spezia?
Okey, de vet vel hva de gjør, gutta våre. Spennende polakk.
En ny spiller med tattis der altså.
Spilte alle Polens kamper i VM

Snellman

Legg inn av Snellman »

Moist skrev: søn jan 22, 2023 10:50 pm Når det er sagt så synes jeg at Tifo IRL på youtube kjører fine analyser på kamper, her fra dagens kamp!

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:13 pm Jeg anbefaler denne Athletic-artikkelen på det sterkeste for de som er medlem der.
Er dette samme analyse? Jeg har ikke abonnement, men det er som du sier en veldig god gjennomgang (i videoen hvertfall).

Moist

Legg inn av Moist »

Snellman skrev: man jan 23, 2023 8:45 pm
Moist skrev: søn jan 22, 2023 10:50 pm Når det er sagt så synes jeg at Tifo IRL på youtube kjører fine analyser på kamper, her fra dagens kamp!

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:13 pm Jeg anbefaler denne Athletic-artikkelen på det sterkeste for de som er medlem der.
Er dette samme analyse? Jeg har ikke abonnement, men det er som du sier en veldig god gjennomgang (i videoen hvertfall).
Tifo IRL er en del av Athletic ja, men om det er samme analyse og samme person, det vet jeg ikke siden det var betal artikkel

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Enzino skrev: man jan 23, 2023 6:45 pm
BigTonyAdams skrev: man jan 23, 2023 4:35 pm
Enzino skrev: man jan 23, 2023 12:55 pm

Av nysgjerrighet: hvor mange poeng hadde City etter 20 kamper den sesongen?
Omtrentlig like mye som Liverpool hadde, hovedpoenget mitt ligger mest på at City er kapable og har gjort dette flere ganger før, altså rader opp med 50+- poeng på en halv sesong, de kan også fint gjøre det igjen, spesielt mtp. cheat koden de nå har på topp.
Da må vi altså igjen gjøre en tilnærmet perfekt halv sesong for å vinne.
Har ikke lyst til å være negative-Nils nå, men tvilen sitter der fortsatt.

Derfor er jeg i det lynne at jeg bare nyter ferden vi er nå, er dog redd for at hvis vi skulle feile så snur stemningen radikalt innad i klubben.
Vi vet jo bare ved å følge denne tråden at vi har noen som hungrer nærmest etter å kunne bli negative igjen.
Harmonien vi har har innad og utenfor klubben nå mener jeg er en av hovedårsakene til resultater som i går, men denne vet vi av erfaring er veldig skjør også.
Jeg tror bookiene har helt rett, og at vi er litt over 50% for gull denne sesongen.

City har et enormt toppnivå, og de kan rade seiere som ingen andre når alt klikker på plass. Men de har ikke sett like suverene ut denne sesongen på tross av de har et umenneskelig beist på topp. Midtbanen er ikke like suveren som den en gang var, og navnene i forsvar er ikke superskremmende.

Selvsagt er det godt mulig at de vinner ligaen og vi blir nr. 2. Uansett har vi gjort en helt spinnvill først halvdel av sesongen. Og jeg tror vi får mye glede av dette laget i mange år fremover.

Jeg er ikke der at jeg tror at vi kollapser om det blir 2. plass i ligaen i år. Det tror jeg bare hadde gjort troppen enda mer sulten. Bare se hvordan laget har respondert på CL-skuffelsen fra i fjor.

Noen supportere lever dessverre av å ytre misbehag ved alle mulige og umulige anledninger. De får vi ikke gjort noe med.
Ja jeg leser med et halvt øye alle predikasjoner fra supercomputere, analyseverktøy fra Twitter-brukere og bookier, men vi løper fortsatt mot Ben Johnson på dop.
Alle slike data var veldig positive i fjor også mtp. topp fire, da plukket de nok ikke opp skader og liten tropp.

Jeg må nok bli ordentlig bevist motsatt før jeg våger å tru, inntil videre nyter jeg som sagt bare øyeblikket.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Dere bør se analysen fra SkySports.Mye skryt til The Arsenal.

Bilde

Snellman

Legg inn av Snellman »

En siste liten ting fra meg: er jeg en av få gooners som ikke har sett "All or nothing" enda?
Jeg planlegger å gjøre det, men så mye bedre det forløpig har gått denne sesongen enn under den forrige mistenker jeg at innspillingen av serien var en stor belastning for klubben, og sånn sett burde hele dritten heller boikottes, men...

DennisB

Legg inn av DennisB »

ulfarne skrev: man jan 23, 2023 8:43 pm
DennisB skrev: man jan 23, 2023 8:28 pm Aldri hørt om, fra Spezia?
Okey, de vet vel hva de gjør, gutta våre. Spennende polakk.
En ny spiller med tattis der altså.
Spilte alle Polens kamper i VM
Okey, da kan han sikkert litt om fotball.

Og jeg som faktisk så et par kamper med Polen, men la nok mest merke til vår tidligere kjederøyker mellom stengene. Stensni, som de sier på NRK :D

startelver

Legg inn av startelver »

Helt enig, bookiene har rett. Grattis!!!

Wellé

Legg inn av Wellé »

startelver skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm Helt enig, bookiene har rett. Grattis!!!
Hva er det du får ut av dette? Det er helt greit å si at vi er favoritter, det har jeg forståelse for at man mener, mdn hvorfor skal du «krone» oss etter halvspilt liga. Taper vi de to neste kommer du til å «krone» City. Det er bare så jævla meningsløst og uinteressant.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Snellman skrev: man jan 23, 2023 8:45 pm
Moist skrev: søn jan 22, 2023 10:50 pm Når det er sagt så synes jeg at Tifo IRL på youtube kjører fine analyser på kamper, her fra dagens kamp!

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:13 pm Jeg anbefaler denne Athletic-artikkelen på det sterkeste for de som er medlem der.
Er dette samme analyse? Jeg har ikke abonnement, men det er som du sier en veldig god gjennomgang (i videoen hvertfall).
Nei, det er Tifo. Som noen andre påpekte så er de eid av The Athletic, men denne artikkelen var skrevet av Michael Cox, som tidligere hadde nettsiden Zonal Marking for de som leste litt på den.

Man kan høre han på Athletic-podcasten, The Athletic Football Tactics Podcast. Anbefaler den hvis man er interessert i litt mer taktisk dyptgående analyser, kombinert med dataanalyse. Gidder ikke å høre på alle podcastene deres siden det er noen jeg ikke er så interessert i, men tror jeg hører på litt over halvparten (slippes en gang i uken).

Han er også med Athletic sin Arsenal-podcast, Handbrake Off

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 10:05 pm
startelver skrev: man jan 23, 2023 9:25 pm Helt enig, bookiene har rett. Grattis!!!
Hva er det du får ut av dette? Det er helt greit å si at vi er favoritter, det har jeg forståelse for at man mener, mdn hvorfor skal du «krone» oss etter halvspilt liga. Taper vi de to neste kommer du til å «krone» City. Det er bare så jævla meningsløst og uinteressant.
Han har begynt å selv tro på sine magiske egenskaper.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 10:11 pm
Snellman skrev: man jan 23, 2023 8:45 pm
Moist skrev: søn jan 22, 2023 10:50 pm Når det er sagt så synes jeg at Tifo IRL på youtube kjører fine analyser på kamper, her fra dagens kamp!

Wellé skrev: man jan 23, 2023 4:13 pm Jeg anbefaler denne Athletic-artikkelen på det sterkeste for de som er medlem der.
Er dette samme analyse? Jeg har ikke abonnement, men det er som du sier en veldig god gjennomgang (i videoen hvertfall).
Nei, det er Tifo. Som noen andre påpekte så er de eid av The Athletic, men denne artikkelen var skrevet av Michael Cox, som tidligere hadde nettsiden Zonal Marking for de som leste litt på den.

Man kan høre han på Athletic-podcasten, The Athletic Football Tactics Podcast. Anbefaler den hvis man er interessert i litt mer taktisk dyptgående analyser, kombinert med dataanalyse. Gidder ikke å høre på alle podcastene deres siden det er noen jeg ikke er så interessert i, men tror jeg hører på litt over halvparten (slippes en gang i uken).

Han er også med Athletic sin Arsenal-podcast, Handbrake Off
"McTominay was largely ignored by his team mates" :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Interessant den scoringsstatistikken på minutter.

Kan selvsagt være tilfeldig. Men ser nesten ut som om vi bevisst "hviler" laget i 30-45 og 60-75, for å kjøre Max energi 1-30, 45-60 og 75-90.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Saka hadde 14 touch inne i Manchester Uniteds box. Det er spinnvilt faktisk.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jan 23, 2023 10:31 pm Saka hadde 14 touch inne i Manchester Uniteds box. Det er spinnvilt faktisk.
Man Utd hadde 12 totalt😂

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: man jan 23, 2023 10:35 pm
Enzino skrev: man jan 23, 2023 10:31 pm Saka hadde 14 touch inne i Manchester Uniteds box. Det er spinnvilt faktisk.
Man Utd hadde 12 totalt😂
Jeg synes det er ultra-fascinerende at en del i kamptråden faktisk mente dette var en jevn kamp (antakelig fordi det stod 1-1 og 2-2 så lenge). Jeg kan ikke huske sist gang vi spilte et big 6 lag så til de grader inn i eget mål. ManU forsvarte seg veldig godt (og det er ganske rått å kunne si det når de slapp inn 3 mål, det sier sitt om dominansen), men hadde de ikke vært så ekstremt effektive på de få sjansene de skapte, hadde kampen vært avgjort etter 45-60 min.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Tottenham er som et gnagsår man ikke blir kvitt.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wengerist skrev: søn jan 22, 2023 9:40 pm Zinchenko banens ener for meg. For en kamp av ham!
Jeg synes det er mange som gjør en god kamp, og primært er det laget som står frem.

Men enig at Zinchenko var ekstremt god. Synes også Saka var veldig dominerende (han hadde 14 toucher i ManUs boks, som er spinnvilt), han terroriserte hele venstre siden til ManU. Både Shaw og Eriksen må ha gått svimle i gardroben. Shaw var jo så svimmel at han mente ManU hadde fortjent poeng i post-match intervjuet. :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: man jan 23, 2023 11:02 pm Tottenham er som et gnagsår man ikke blir kvitt.
14 poeng og 2 hengekamper. De har ikke akkurat heng.

Bedre med dem i topp 4 enn Newcastle imo, selv om de skal være erkerivalen vår.

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Takk Gud for at jeg ikke holder med Chelsea. En klubb hvis mest interessante diskusjonstema er langtidskontrakter og hvordan omgå FFP. Gøy med fotball...

MentalM

Legg inn av MentalM »

Bjørn skrev: tir jan 24, 2023 9:50 am Takk Gud for at jeg ikke holder med Chelsea. En klubb hvis mest interessante diskusjonstema er langtidskontrakter og hvordan omgå FFP. Gøy med fotball...
Alle fotballfans burde gå gjennom et nedrykk, så man får nedturene også. :mrgreen:

Wellé

Legg inn av Wellé »

Bjørn skrev: tir jan 24, 2023 9:50 am Takk Gud for at jeg ikke holder med Chelsea. En klubb hvis mest interessante diskusjonstema er langtidskontrakter og hvordan omgå FFP. Gøy med fotball...
Jeg er litt overrasket over at det ikke har vært mer fokus på kampen deres mot Liverpool. Det var lett å bli blendet av de dårlige taktiske valgene eller den svake tekniske kvaliteten, men strukturen som lå i bunn hos Chelsea var veldig god. Automatikken på hva de skal gjøre med ballen når de får den er ikke på plass, men hvis man fulgte med så så man at spillerne til Chelsea nesten alltid hadde gode pasningsvalg hvis de bare hadde hatt bedre oversikt. Nå er jeg som fan av fotball ekstremt fan av begge trenerne som sto på sidelinjen i den kampen, men det var Chelsea som jeg syns så best coachet ut i den kampen, og det sier ikke lite når det er Klopp som står ved siden av han.

Og dette er ikke gode nyheter for resten av PL. Det betyr at vi nærmer oss at Potter får drillet inn systemet sitt. Et system som jeg antar alle vet at jeg har ekstremt stor tro på, og som på mange måter minner om vårt eget. Han skaper triangler over hele banen som gjør at det nærmest er umulig å dekke opp alle pasningsalternativene og vinklene hvis man presser høyt, slik Liverpool gjør. Jeg antar at vi er enda noen steg unna fra at det ser bra ut når de møter kompakte lag, men jeg så definitivt fremskritt i hvordan de så ut. Vi vet jo også at de har en haug med folk fra rekrutteringsavdelingen fra Brighton og Red Bull-systemet. To organisasjoner som har vært i ypperste verdensklasse på å identifisere spillere, så jeg forventer at de etterhvert vil finne spillere som både har den tekniske og taktiske forståelsen for å passe inn i systemet til Potter, men på et enda høyere nivå enn de han hadde i Brighton.

Forhåpentligvis så skjer denne utviklingen så sakte at Big Yank Boehly gir han fyken før han virkelig får det på plass.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»