Liverpool Football Club - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jaauda
Innlegg: 1917

Re: Liverpool Football Club - Klubbtråd

Legg inn av Jaauda »

Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:10 pm
TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Paul Konchesky og Christian Poulsen!
Disse husker i hvert fall jeg godt, om det ikke er gode minner. Ferri har jeg fullstendig glemt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:10 pm
TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Paul Konchesky og Christian Poulsen!
Jeg lurer på hva som skulle fått meg til å bry meg om en slik legendekamp? Kanskje en line up som denne:

Groobelaar

Jones - Hyypia - Hansen - Kennedy

StevieG - Whelan - Souness

King Kenny - Fowler - Suarez

Og sjøl det er kanskje.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
--- Jan Kromkamp

Saliph

Legg inn av Saliph »

TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Salif Diao?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 11:23 pm Målvakter: Jerzy Dudek, Sander Westerveld

Forsvar: Martin Skrtel, Bjørn Tore Kvarme, Glen Johnson, Djimi Traore, Fábio Aurélio, Stéphane Henchoz, Gregory Vignal, Alvaro Arbeloa

Midtbane: Xabi Alonso, Luis Garcia, Anthony Le Tallec, Salif Diao, Momo Sissoko, Mark González, Albert Riera

Angrep: Maxi Rodriguez, Robbie Keane, Andriy Voronin, Stewart Downing, Florent Sinama-Pongolle

De markerte kan forsvare en plass i en slik kamp, og da har jeg jo vært veldig snill. Skjønner at man spiller for veldedighet og bra det, men kan godt roe ned intervallet på disse kampene når man stort sett bare samler ræl.

Kvarme (97-99) har vel lengre fartstid i legendekampene enn under sin aktive karriere.
@Saliph Han var allerede med i troppen som startet denne diskusjonen.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Wellé skrev: fre sep 23, 2022 3:08 pm
Ministeren skrev: tir sep 20, 2022 11:23 pm Målvakter: Jerzy Dudek, Sander Westerveld

Forsvar: Martin Skrtel, Bjørn Tore Kvarme, Glen Johnson, Djimi Traore, Fábio Aurélio, Stéphane Henchoz, Gregory Vignal, Alvaro Arbeloa

Midtbane: Xabi Alonso, Luis Garcia, Anthony Le Tallec, Salif Diao, Momo Sissoko, Mark González, Albert Riera

Angrep: Maxi Rodriguez, Robbie Keane, Andriy Voronin, Stewart Downing, Florent Sinama-Pongolle

De markerte kan forsvare en plass i en slik kamp, og da har jeg jo vært veldig snill. Skjønner at man spiller for veldedighet og bra det, men kan godt roe ned intervallet på disse kampene når man stort sett bare samler ræl.

Kvarme (97-99) har vel lengre fartstid i legendekampene enn under sin aktive karriere.
@Saliph Han var allerede med i troppen som startet denne diskusjonen.
!

Spenstig tropp da.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:10 pm
TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Paul Konchesky og Christian Poulsen!
Ikke glem Frode Kippe.

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:17 pm Forøvrig veldig skuffende å se at Pearce allerede er ute med bestillingsarbeid som mer eller mindre sier rett ut at vi ikke har råd til Bellingham, jeg burde ha visst bedre, men lever alltid i håpet. Hva i helvete var det vi sparte oss til fant for i sommer hvis Bellingham aldri var en mulighet senere? Nedslående greier, må si det.
Flaks vi lånte Arthur da.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Sean Dundee :P

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

SirJames skrev: fre sep 23, 2022 4:40 pm
Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:10 pm
TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
Paul Konchesky og Christian Poulsen!
Ikke glem Frode Kippe.
Hvis vi først skal fremme forsvarslegender så går jeg for Philipp Degen - det var jo i all praksis han som formet den moderne høyreback-rollen som Trent har adoptert i dag. Og hvor blir det av hurtigtoget Nunez? Når vi snakker om lynvinger ala Gonzalez.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Funkhouser skrev: fre sep 23, 2022 6:39 pm
SirJames skrev: fre sep 23, 2022 4:40 pm
Machine_Head skrev: fre sep 23, 2022 1:10 pm

Paul Konchesky og Christian Poulsen!
Ikke glem Frode Kippe.
Hvis vi først skal fremme forsvarslegender så går jeg for Philipp Degen - det var jo i all praksis han som formet den moderne høyreback-rollen som Trent har adoptert i dag. Og hvor blir det av hurtigtoget Nunez? Når vi snakker om lynvinger ala Gonzalez.
Enig i dette, selvsagt. Legg til Vegard Heggem nå, så har vi et lag som oser legende lang vei.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »

SirJames skrev: fre sep 23, 2022 6:44 pm
Funkhouser skrev: fre sep 23, 2022 6:39 pm
SirJames skrev: fre sep 23, 2022 4:40 pm

Ikke glem Frode Kippe.
Hvis vi først skal fremme forsvarslegender så går jeg for Philipp Degen - det var jo i all praksis han som formet den moderne høyreback-rollen som Trent har adoptert i dag. Og hvor blir det av hurtigtoget Nunez? Når vi snakker om lynvinger ala Gonzalez.
Enig i dette, selvsagt. Legg til Vegard Heggem nå, så har vi et lag som oser legende lang vei.
Vi må heller ikke glemme Josemi (i fare for at han allerede er nevnt), var egentlig han som banet vei for den moderne høyrebacken eksemplifisert av Degen og perfeksjonert av TAA.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

TheOpiate skrev: fre sep 23, 2022 11:31 am Hvem blir nestemann som dukker opp i en legendetropp, Jean Michel Ferri?
N'Gog, Amoo og Ngoo.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Simen Pongolle scorer for "legendene"

Corvus

Legg inn av Corvus »

Ser at man nå virker å være klare for å tilby Keita ny og forbedret kontrakt. Er det virkelig noe man vil prioritere? Hvor mange år har han vært i klubben, og hvor mange kamper han han klart å spille etter hverandre mellom de flere titalls skadene sine?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Corvus skrev: søn sep 25, 2022 3:52 pm Ser at man nå virker å være klare for å tilby Keita ny og forbedret kontrakt. Er det virkelig noe man vil prioritere? Hvor mange år har han vært i klubben, og hvor mange kamper han han klart å spille etter hverandre mellom de flere titalls skadene sine?
Spørsmålet er vel heller om man ønsker å gi han bort gratis?

Hvis vi slipper Ox og får inn et storkjøp som setter Keita ned fra fjerdevalg til femtevalg så kan det kanskje holde ett år før vi selger?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Situasjonen med Keita er vanskelig.

Han er såpass god når han er tilgjengelig at man må bla opp rimelig mye spenn for å erstatte den kvaliteten. Rent økonomisk kan det dermed være fornuftig å beholde ham.

På den annen side sett så er han alt for lite tilgjengelig, og vi må snart ha lært av skadekrisene. Det hjelper lite at han er skikkelig god når han er i form, når den formen kun varer få kamper om gangen.

Personlig vil jeg gjerne kvitte meg med ham, Ox og Milner. Inn med to stk «Bellinghams» og ett røverkjøp. Hvem? Aner ikke. Realistisk? Neppe.

Edit: og jeg er uenig, @Faquarl . Ved lengre, skadefrie opphold er Keita et førstevalg på midtbanen. Den store utfordringen er hans tilgjengelighet over tid. Det ødelegger også litt for hans rolle som femtevalg.

Vi lever etter mitt skjønn bedre med en jevnere og tilgjengelig midtbanespiller, selv om man muligens går litt ned i toppnivå. Men vanskelig.
Sist redigert av Ministeren den søn sep 25, 2022 7:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Har Keita vært på banen under landslagspausen nå?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Skadeutsatt tenåring med tre innhopp for Sunderland incoming.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Eldon skrev: søn sep 25, 2022 8:19 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Skadeutsatt tenåring med tre innhopp for Sunderland incoming.
:lol: :lol:

Linket til Brøndby, men vi kapret ham i siste liten.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bra oppmøte på Anfield i kveld, ikke så bra resultat hittil...

Brukeravatar
mikemodano
Innlegg: 886
Sted: Oslo

Legg inn av mikemodano »

Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Situasjonen med Keita er vanskelig.
Jeg synes, dessverre, den er såre enkel. Keita bør vekk. Han har aldri greid å holde seg skadefri over tid, og selv om det var oppmuntrende at han faktisk var mer på banen enn på tribunen på seinvinteren og våren i år, så holder det rett og slett ikke. Dersom han hadde vært den eneste av sitt kaliber (for potensialet er jo der; det skal jeg ikke krangle på) som var så hyppig ute, så kunne jeg vært med på å gi ham videre tillit. Under tvil. Når han imidlertid er en del av et ledd der oppjusteringsbehovet er som mest markant, så ser jeg ikke lenger noen formildende omstendigheter for ham. Vekk med seg.
Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Han er såpass god når han er tilgjengelig at man må bla opp rimelig mye spenn for å erstatte den kvaliteten.
Han kommer ikke rett inn og briljerer hver gang etter en skadeperiode, han heller. Den slags er forbeholdt Matip. Man har ikke råd til å sitte på en så skadeutsatt spiller og hver gang vente i flere kamper på at han skal greie å spille seg varm. Jeg er sannelig ikke en gang overbevist om at han har forstått Klopp-ball til fulle. Det er imidlertid vanskelig å holde det imot ham, i så fall, siden han strengt tatt aldri har fått sjansen til å bevise over et lengre tidsperspektiv at han har det som skal til for å være et førstevalg på en av indreløperpostene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ettersom Naby er født i samme stjernetegn som undertegnede, stemmer jeg for at vi beholder ham.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

SirJames skrev: søn sep 25, 2022 8:44 pm Ettersom Naby er født i samme stjernetegn
Hamstringens tegn.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Sander Berge er da ett stort kjøp, eller? Hele 195 på lissa.

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Edit: og jeg er uenig, @Faquarl . Ved lengre, skadefrie opphold er Keita et førstevalg på midtbanen. Den store utfordringen er hans tilgjengelighet over tid. Det ødelegger også litt for hans rolle som femtevalg.

Vi lever etter mitt skjønn bedre med en jevnere og tilgjengelig midtbanespiller, selv om man muligens går litt ned i toppnivå. Men vanskelig.
Når var han det..?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Eldon skrev: søn sep 25, 2022 9:42 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 8:44 pm Ettersom Naby er født i samme stjernetegn
Hamstringens tegn.
:lol: :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 9:49 pm
SirJames skrev: søn sep 25, 2022 6:38 pm
Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 3:58 pm får inn et storkjøp
Hehe, good one :lol:
Sander Berge er da ett stort kjøp, eller? Hele 195 på lissa.
Fair point.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Faquarl skrev: søn sep 25, 2022 9:50 pm
Ministeren skrev: søn sep 25, 2022 7:17 pm Edit: og jeg er uenig, @Faquarl . Ved lengre, skadefrie opphold er Keita et førstevalg på midtbanen. Den store utfordringen er hans tilgjengelighet over tid. Det ødelegger også litt for hans rolle som femtevalg.

Vi lever etter mitt skjønn bedre med en jevnere og tilgjengelig midtbanespiller, selv om man muligens går litt ned i toppnivå. Men vanskelig.
Når var han det..?
Aldri. Poenget mitt var at han da heller ikke kan være et fjerde-/femtevalg, når poenget med slike nettopp er at de er tilgjengelig når førstevalgene roteres.

Keita er nok kvalitetsmessig et førstevalg, men tilgjengelighetsmessig ikke en Liverpool-spiller engang.

For øvrig enig, @mikemodano . Det er nok en blanding av naivitet, romantikk og en uberettiget frykt for at han skal holde seg skadefri og få ut makspotensialet i annen klubb som gjør at jeg i noen grad finner det vanskelig.

Og samme naivitet (eventuelt ukuelig optimisme) må vi vel i all rettferdighetens navn si at Klopp og co også har hatt. Gått inn i flere sesonger med Keita og Ox nå, selv om all erfaring viser at de ikke spiller nok kamper. Nei. Nok nå. Synd, men nødvendig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»