Manchester United

Svar
Retnuh

Re: Manchester United

Legg inn av Retnuh »

Reddington skrev: tor okt 13, 2022 5:35 pm
Lezah skrev: tor okt 13, 2022 10:26 am
Reddington skrev: ons okt 12, 2022 10:57 pm Men Lautaro Martinez, der har du spiss. Har mer eller mindre alt. Hadde vært en drømmesignering.
En på jobb er Inter-supporter, han får nok tårer i lynene av dette for han har revet av seg det meste av håret pga fyren (selv om han som alle andre så at han hadde en god kamp i går).
Hvorfor?
Jeg lurer også på hvorfor kollegaen har valgt å bli Inter-supporter

Lezah

Legg inn av Lezah »

Reddington skrev: tor okt 13, 2022 5:35 pm
Lezah skrev: tor okt 13, 2022 10:26 am
Reddington skrev: ons okt 12, 2022 10:57 pm Men Lautaro Martinez, der har du spiss. Har mer eller mindre alt. Hadde vært en drømmesignering.
En på jobb er Inter-supporter, han får nok tårer i lynene av dette for han har revet av seg det meste av håret pga fyren (selv om han som alle andre så at han hadde en god kamp i går).
Hvorfor?
Fordi han er en frustrerende spiller som etter hans mening er ekstremt hypet opp, og han er gira på salg.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

TrueTopRed skrev: tir okt 11, 2022 2:52 pm Spm 1)

Bør De Gea gå på fri til sommeren, utløse optionen på et år og 4 mill i uken, eller gi han et litt lengre kontraktsforslag som er langt lavere enn det han tjener nå.

Spm 2)

Bør Dalot gå på fri til sommeren, utløse optionen på et år og 25k i uken, eller gi han et litt lengre kontraktsforslag som er endel bedre betalt enn det han tjener nå.

-

Noen som våger å ta et standpunkt?
1) Har ingen sterk formening, men kan se for meg at klubben utløser opsjonen for å gi seg selv litt bedre tid. Stallen som helhet har en del hull og mangler. DDG har sine begrensninger, men er en såpass god skuddstopper at det ikke er her jeg anser at det brenner på dass. Kan fint se for meg at han går gratis sommeren ‘24, da jeg tviler på at klubben selger i sommer. Da ser jeg for meg at det er mer aktuelt at ETH uttrykker at utspillsfasen er en så stor prio at man må få en mer teknisk solid keeper inn. Da mener jeg ikke Dean Henderson, som har brent broer og kvalitativt ikke er god nok imo.

2) Dalot kan fint forlenges for min del, det har han fortjent mtp hva han har vist, samt en lønnsøkning fra det jeg leser er en temmelig beskjeden kontrakt. Jeg har noen bekymringer med han, da spesielt hvor varierende pasningsspillet hans er - han bør nærmest få forbud mot å spille tversoverpasninger når laget ikke er i etablert angrep. Men slike ting tror jeg man fremdeles skal være i stand til å luke vekk, og at han kan kjempe om å være en form for rotasjonsspiller. Han kan bli en solid back, men jeg håper vi kommer til det stadiet der heller ikke Dalot er god nok. Foretrekker han uansett over AWB alle dager i uka, som vel de fleste her inne gjør.

Kent

Legg inn av Kent »

Utrolig deilig å se at AWB har havnet fullstendig ute i kulda.

Må være et av tidenes verste kjøp.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Crynix skrev: fre okt 14, 2022 9:17 am
TrueTopRed skrev: tir okt 11, 2022 2:52 pm
► Show Spoiler
1) Har ingen sterk formening, men kan se for meg at klubben utløser opsjonen for å gi seg selv litt bedre tid. Stallen som helhet har en del hull og mangler. DDG har sine begrensninger, men er en såpass god skuddstopper at det ikke er her jeg anser at det brenner på dass. Kan fint se for meg at han går gratis sommeren ‘24, da jeg tviler på at klubben selger i sommer. Da ser jeg for meg at det er mer aktuelt at ETH uttrykker at utspillsfasen er en så stor prio at man må få en mer teknisk solid keeper inn. Da mener jeg ikke Dean Henderson, som har brent broer og kvalitativt ikke er god nok imo.

2) Dalot kan fint forlenges for min del, det har han fortjent mtp hva han har vist, samt en lønnsøkning fra det jeg leser er en temmelig beskjeden kontrakt. Jeg har noen bekymringer med han, da spesielt hvor varierende pasningsspillet hans er - han bør nærmest få forbud mot å spille tversoverpasninger når laget ikke er i etablert angrep. Men slike ting tror jeg man fremdeles skal være i stand til å luke vekk, og at han kan kjempe om å være en form for rotasjonsspiller. Han kan bli en solid back, men jeg håper vi kommer til det stadiet der heller ikke Dalot er god nok. Foretrekker han uansett over AWB alle dager i uka, som vel de fleste her inne gjør.
Om ikke annet så synes jeg Dave virker å ha blitt en bedre sweeper-keeper i det siste. Ivrigere på å komme ut samt tryggere i pasningsvalgene.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Bustyvel skrev: fre okt 14, 2022 9:30 am
Crynix skrev: fre okt 14, 2022 9:17 am
TrueTopRed skrev: tir okt 11, 2022 2:52 pm
► Show Spoiler
1) Har ingen sterk formening, men kan se for meg at klubben utløser opsjonen for å gi seg selv litt bedre tid. Stallen som helhet har en del hull og mangler. DDG har sine begrensninger, men er en såpass god skuddstopper at det ikke er her jeg anser at det brenner på dass. Kan fint se for meg at han går gratis sommeren ‘24, da jeg tviler på at klubben selger i sommer. Da ser jeg for meg at det er mer aktuelt at ETH uttrykker at utspillsfasen er en så stor prio at man må få en mer teknisk solid keeper inn. Da mener jeg ikke Dean Henderson, som har brent broer og kvalitativt ikke er god nok imo.

2) Dalot kan fint forlenges for min del, det har han fortjent mtp hva han har vist, samt en lønnsøkning fra det jeg leser er en temmelig beskjeden kontrakt. Jeg har noen bekymringer med han, da spesielt hvor varierende pasningsspillet hans er - han bør nærmest få forbud mot å spille tversoverpasninger når laget ikke er i etablert angrep. Men slike ting tror jeg man fremdeles skal være i stand til å luke vekk, og at han kan kjempe om å være en form for rotasjonsspiller. Han kan bli en solid back, men jeg håper vi kommer til det stadiet der heller ikke Dalot er god nok. Foretrekker han uansett over AWB alle dager i uka, som vel de fleste her inne gjør.
Om ikke annet så synes jeg Dave virker å ha blitt en bedre sweeper-keeper i det siste. Ivrigere på å komme ut samt tryggere i pasningsvalgene.
Enig!

I såpass stor grad i går at han ble min BB. (Svak motstand skal sies, men jeg ble likevel imponert over tryggheten hans i går.)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kent skrev: fre okt 14, 2022 9:22 am Utrolig deilig å se at AWB har havnet fullstendig ute i kulda.

Må være et av tidenes verste kjøp.
Dalot imponerer ikke, så problemet består.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kent skrev: fre okt 14, 2022 9:22 am Utrolig deilig å se at AWB har havnet fullstendig ute i kulda.
Skader er en rar greie, sånn sett.

Ikke at jeg tror han hadde blitt foretrukket foran Dalot pdd, men et alternativ til å rullere i ny og ne hadde ikke skadet.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Generelt upraktisk å ikke ha et alternativ hvis det skulle oppstå behov.

En annen tanke som melder sin ankomst er jo at det hadde vært fint å fått mest mulig for han på overgangsmarkedet, da hjelper det ikke på at fyren er fullstendig ute av bildet. Denne teorien kanselleres jo uansett ganske så greit av det faktum at vi er ubegripelig dårlig til å selge spillere.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Harduetforslag skrev: fre okt 14, 2022 9:46 am Generelt upraktisk å ikke ha et alternativ hvis det skulle oppstå behov.

En annen tanke som melder sin ankomst er jo at det hadde vært fint å fått mest mulig for han på overgangsmarkedet, da hjelper det ikke på at fyren er fullstendig ute av bildet. Denne teorien kanselleres jo uansett ganske så greit av det faktum at vi er ubegripelig dårlig til å selge spillere.
Korrekt. Blir Dalot skadet nå (han må jo pdd spille alt av kamper i mangel på alternativer så why not) blir det livat på høyrebacken.

Å selge spillere er det bare å gi opp. Verken de i styret eller mange supportere ser problemer med å gi bort spillere/vente ut kontrakter. Eller, vent, vi solgte en unggutt som var en Championships beste spillere forrige sesong for en eske snus og 50 kroner, så det er ikke helt rett. Kanskje vi kan selge Laird-Fernandez-Mejbri for litt potetgull i samme slengen?

Jack

Legg inn av Jack »

greyserpent skrev: fre okt 14, 2022 9:36 am
Kent skrev: fre okt 14, 2022 9:22 am Utrolig deilig å se at AWB har havnet fullstendig ute i kulda.

Må være et av tidenes verste kjøp.
Dalot imponerer ikke, så problemet består.
Jeg synes Dalot har vært god - og statistikken bygger opp om det! Jeg tror du ser deg blind på enkelte "weak moments" i løpet av noen enkeltkamper. Luker Dalot bort disse hårreisende enkeltøyeblikkene har vi en svært solid back i mange, mange år.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jack_Daniels skrev: fre okt 14, 2022 10:00 am Luker Dalot bort disse hårreisende enkeltøyeblikkene har vi en svært solid back i mange, mange år.
Samtidig er det legitimt å spørre om "solid" er bra nok. Men på en annen side så er jo ikke Dalot det største problemet vårt nå.

I en optimal verden hadde vi solgt AWB, og neste sesong latt Dalot og Laird konkurrere om plassen. På sikt, og selv om jeg av en eller annen grunn liker Shaw, kunne vi hatt en lignende situasjon med TM og Fernandez på den andre backen Sistnevnte er høyrebent og kan spill på begge backene, et helt ok pluss i boka. Men det er ikke like "akutt" som høyresiden, og Fernandez skal helst få enda et år til minst på utlån.

Jack

Legg inn av Jack »

Lezah skrev: fre okt 14, 2022 10:09 am
Jack_Daniels skrev: fre okt 14, 2022 10:00 am Luker Dalot bort disse hårreisende enkeltøyeblikkene har vi en svært solid back i mange, mange år.
Samtidig er det legitimt å spørre om "solid" er bra nok. Men på en annen side så er jo ikke Dalot det største problemet vårt nå.

I en optimal verden hadde vi solgt AWB, og neste sesong latt Dalot og Laird konkurrere om plassen. På sikt, og selv om jeg av en eller annen grunn liker Shaw, kunne vi hatt en lignende situasjon med TM og Fernandez på den andre backen Sistnevnte er høyrebent og kan spill på begge backene, et helt ok pluss i boka. Men det er ikke like "akutt" som høyresiden, og Fernandez skal helst få enda et år til minst på utlån.
Selvsagt.

Jeg er helt enig i resten av innlegget ditt, bortsett fra at Alvaro Fernandez ser veldig venstrebent ut.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jack_Daniels skrev: fre okt 14, 2022 10:13 am

Jeg er helt enig i resten av innlegget ditt, bortsett fra at Alvaro Fernandez ser veldig venstrebent ut.
Mulig jeg tar feil og at det er hans prefererte fot men det er fordi han ikke ser utpreget venstre-eller høyrebeint ut, han har scoret flere mål hvor han skjærer inn fra venstre for å skyte med høyre.

Når man snakker om ham, så husker jeg at en kompis en gang mente AF kunne vært en god CDM. Det er noe jeg aldri helt har glemt, han har et poeng.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Alle kan spille høyreback. De to beste høyrebackene vi har hatt i Man Utd var trolig Roy Keane og Owen Hargreaves (husker dere oppgjørene mot Barcelona i 08?).

Nå har vi ikke noen Roy Keane eller Hagreaves i stallen, men så er heller ikke spilleren de skal erstatte akkurat prime-Cafu.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Enig med JD. Han har et veldig godt skudd med høyre da. Apropos venstreback. Shaw ser veldig bra ut igjen. Håper ikke det baare er pga. VM.

Lezah

Legg inn av Lezah »

F_Brandy skrev: fre okt 14, 2022 11:01 am Apropos venstreback. Shaw ser veldig bra ut igjen. Håper ikke det baare er pga. VM.
Trigges han av konkurranse? Våkner liksom litt når det dukker opp en "challenger".

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre okt 14, 2022 10:51 am Alle kan spille høyreback. De to beste høyrebackene vi har hatt i Man Utd var trolig Roy Keane og Owen Hargreaves (husker dere oppgjørene mot Barcelona i 08?).
Uenig. Irwin. Som hos oss ble skjøvet over på venstre. En av mine all-time favorittspillere.

Jack

Legg inn av Jack »


Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: fre okt 14, 2022 10:51 am Alle kan spille høyreback. De to beste høyrebackene vi har hatt i Man Utd var trolig Roy Keane og Owen Hargreaves (husker dere oppgjørene mot Barcelona i 08?).

Nå har vi ikke noen Roy Keane eller Hagreaves i stallen, men så er heller ikke spilleren de skal erstatte akkurat prime-Cafu.
Det + frisparkmålet mot Arsenal var utslagsgivende for at jeg kjøpte meg en #4 Hargreaves-drakt den gang. Den ene sesongen vi fikk maksimalt ut av ham og holdt ham nogenlunde skadefri. Ble vel en 28 kamper fra start eller noe sånt. For et nivå! Synd med skadene..

Kent

Legg inn av Kent »

Kanskje man skal prøve Bruno på høyrebacken i et forsøk på vekke han til livet igjen?

Han er sikkert bedre enn Trent defensivt.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Bustyvel skrev: fre okt 14, 2022 9:30 am Om ikke annet så synes jeg Dave virker å ha blitt en bedre sweeper-keeper i det siste. Ivrigere på å komme ut samt tryggere i pasningsvalgene.
Han har i det minste ikke gjort noen større feil i den avdelinga foreløpig denne sesongen, men det gjør uansett ikke at jeg ikke kniper igjen når han kommer i situasjoner som den ene i går, når han var 35m ute fra målet og snappet opp en gjennombruddspasning.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: fre okt 14, 2022 11:04 am
tbb skrev: fre okt 14, 2022 10:51 am Alle kan spille høyreback. De to beste høyrebackene vi har hatt i Man Utd var trolig Roy Keane og Owen Hargreaves (husker dere oppgjørene mot Barcelona i 08?).
Uenig. Irwin. Som hos oss ble skjøvet over på venstre. En av mine all-time favorittspillere.
Usaklig. Siden Irwin ikke var høyreback hos oss. ;)

Ok, går med på Irwin. Og lanserer samtidig Malacia som alternativ på høyreback.

Jack

Legg inn av Jack »

Kent skrev: fre okt 14, 2022 12:22 pm Kanskje man skal prøve Bruno på høyrebacken i et forsøk på vekke han til livet igjen?

Han er sikkert bedre enn Trent defensivt.
Gratulerer med 1600 innlegg.

Btw: Bruno i går hadde 87% pasningssikkerhet, 7 nøkkelpasninger - høyere pasningssikkerhet enn Casemiro og Martinez.
Han "mistet" riktignok ballen 24 ganger, men 14 av disse var innlegg mot en rullatortrengende spiller faststøpt i sement inne i boksen. Kun én gang ble Bruno fratatt ballen av en motspiller. Han sliter riktignok i avgjørende avslutningsøyeblikk, men historien viser at dette nok sitter mer mentalt enn noe annet.

Til sammenligning: En hvilken som helst spiller i 10errollen med de tallene hadde det blitt runket til herifra og til månen.

Måten Ronaldo hemmer oss er at det virker som om medspillerne hans er desperate etter å få ham i gang. Bare Ronaldo er i boksen velger flere av spillerne våre å bare lempe ballen mot ham og håpe på det beste. Jeg er sikker på at ten Hag forsøker å få fjernet denne utendensen fra spillerne våre og samtidig coache de til å bli smartere med ball.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Jack_Daniels skrev: fre okt 14, 2022 12:49 pm Til sammenligning: En hvilken som helst spiller i 10errollen med de tallene hadde det blitt runket til herifra og til månen.
Jeg måtte bare le.. ser for meg Pool-gjengen :lol:

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: fre okt 14, 2022 12:49 pm
Lezah skrev: fre okt 14, 2022 11:04 am
tbb skrev: fre okt 14, 2022 10:51 am Alle kan spille høyreback. De to beste høyrebackene vi har hatt i Man Utd var trolig Roy Keane og Owen Hargreaves (husker dere oppgjørene mot Barcelona i 08?).
Uenig. Irwin. Som hos oss ble skjøvet over på venstre. En av mine all-time favorittspillere.
Usaklig. Siden Irwin ikke var høyreback hos oss. ;)

Ok, går med på Irwin. Og lanserer samtidig Malacia som alternativ på høyreback.
Hehe :)

Ja, ETH sa selv også at han kan spille der, så det funker jo selv om det fortsatt er litt skralt med tre backer hvor den ene er "Blir Han Snart Skadet"-Shaw.

Saliph

Legg inn av Saliph »


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: fre okt 14, 2022 1:12 pm Pinlig type denne Diskerud.

https://www.tv2.no/sport/mix-mener-de-b ... /15186959/
Fra tidligere eller pga denne eposten?
Registrer denne " skriver han i en e-post til TV 2" så antar at han kun svarer på noen spm tilsendt ham, snarerer enn å på eget initativ sende de noe.

Synes han svarer greit.

Saliph

Legg inn av Saliph »

TrueTopRed skrev: fre okt 14, 2022 1:40 pm
Saliph skrev: fre okt 14, 2022 1:12 pm Pinlig type denne Diskerud.

https://www.tv2.no/sport/mix-mener-de-b ... /15186959/
Fra tidligere eller pga denne eposten?
Registrer denne " skriver han i en e-post til TV 2" så antar at han kun svarer på noen spm tilsendt ham, snarerer enn å på eget initativ sende de noe.

Synes han svarer greit.
Det synes du nok.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: fre okt 14, 2022 1:45 pm Det synes du nok.
Det er bare sånn jeg er. Ekstremisten som går klink imot unitedfans på alt og bare for at :-)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»