Man Utd - Transfetråd ‘22

Svar
BlueCheese
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av BlueCheese »

KjetilHelle skrev: lør jun 18, 2022 4:15 pm
Ale skrev: lør jun 18, 2022 4:11 pm
KjetilHelle skrev: lør jun 18, 2022 4:02 pm Vi lærer ikkje mye som klubb. Er du noen dealer som nærmer seg UTENOM de Jong? Timber og Antony ser tøffere ut. Utenom det er det knuskande stille. Arsenal, Spurs, City, Liverpool og Chelsea kommer nok ha bedre busjett og smartere bruk av pengene. Pluss dei allerede bedre enn oss i utgangspunktet.0

Nesten så eg ikkje vil ha de Jong. Vi kommet til og bruke store deler av sommeren på, så får man litt semi panikk og kjøper noen spillere som resten ikkje vil ha.
Du vil ikke ha De Jong? Noe av det psykere jeg har lest her inne faktisk. For alternativet er et nytt år med McT og Fred.
Klart eg vi ha de Jong. Men ikkje som konsekvens på att hele sommeren blir en dra kamp mot Barcelona. Vi trenger spillere i mange posisjoner. Vi har mindre budsjett enn planlagt.

Sjølv med en forsvarsspiller etc betyr det fremdeles att Maguire kommer til og spille.

Uansett får vi se ka det blir til. Men lukter en vanlig Glazers sommervindu lang vei.
Selvfølgelig kommer Maguire til å spille. Han er den beste forsvarspilleren vi har.

Brukeravatar
Chromeback
Has thanked: 340 times
Been thanked: 274 times

Legg inn av Chromeback »

KjetilHelle skrev: lør jun 18, 2022 4:02 pm Vi lærer ikkje mye som klubb. Er du noen dealer som nærmer seg UTENOM de Jong? Timber og Antony ser tøffere ut. Utenom det er det knuskande stille. Arsenal, Spurs, City, Liverpool og Chelsea kommer nok ha bedre busjett og smartere bruk av pengene. Pluss dei allerede bedre enn oss i utgangspunktet.0

Nesten så eg ikkje vil ha de Jong. Vi kommet til og bruke store deler av sommeren på, så får man litt semi panikk og kjøper noen spillere som resten ikkje vil ha.
Du vil ikke ha De Jong? Noe av det psykere jeg har lest her inne faktisk. For alternativet er et nytt år med McT og Fred.
Klart eg vi ha de Jong. Men ikkje som konsekvens på att hele sommeren blir en dra kamp mot Barcelona.
Det blir det nok ikke. Barca burde vel ha listene sine klare 30. juni, selv om dette selvfølgelig ikke er en fast dato mtp Frenkie.

Men blir ikke overrasket hvis alt er avklart før denne datoen. Etter dette går han vel opp €3m i årslønn, hvis informasjonen fra Barca-tråden stemmer. Barca betaler vel også ut lønn to ganger i året, så det burde vel være på plass før den tid.

tbb
Has thanked: 26 times
Been thanked: 175 times

Legg inn av tbb »

Vi trenger flere kjøp. Vi har et stramt budsjett. Men for all del, ikke bruk tid på å strukturere det dyreste kjøpet slik at budsjettet strekker lengst mulig. Viktigere at dette går fort…
These users thanked the author tbb for the post:
Lezah

TrueTopRed
Has thanked: 71 times
Been thanked: 78 times

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: lør jun 18, 2022 4:35 pm Viktigere at dette går fort…
Det er lov å ha 2 tanker i hodet samtidig, jeg ser hva han mener.

Unitedfan som sikkert husker at både Sancho og Bruno kom ved en senere annledning/vindu etter lignende prosedyre...vi vet også at det kanskje finnes en annen mulighet her. At han ikke kommer i det hele tatt og at saken opptar all tid som kunne vært brukt på det andre. Jeg tror det er hva han mener.

Samtidig trenger man flere kjøp, så er det naturlig å tro at targets kan forsvinne til andre klubber i takt med at vi venter på De Jong. Bare en tanke fra min side

Brukeravatar
Ale
Has thanked: 872 times
Been thanked: 529 times

Legg inn av Ale »

Brukeravatar
Hardy-guttene
Has thanked: 16 times
Been thanked: 20 times

Legg inn av Hardy-guttene »

Ale skrev: søn jun 19, 2022 2:28 am
16 timer om dagen for å lande de Jong, i hvor mange dager?
Og hva gjør han i alle disse timene, SnapChat, Zoom, telefon, epost, etc, med spiller, foreldre, agent, klubb, Nike, etc?

greyserpent
Has thanked: 117 times
Been thanked: 258 times

Legg inn av greyserpent »

BlueCheese skrev: lør jun 18, 2022 4:21 pm

Klart eg vi ha de Jong. Men ikkje som konsekvens på att hele sommeren blir en dra kamp mot Barcelona. Vi trenger spillere i mange posisjoner. Vi har mindre budsjett enn planlagt.

Sjølv med en forsvarsspiller etc betyr det fremdeles att Maguire kommer til og spille.

Uansett får vi se ka det blir til. Men lukter en vanlig Glazers sommervindu lang vei.
Selvfølgelig kommer Maguire til å spille. Han er den beste forsvarspilleren vi har.
:lol:

taknina
Has thanked: 426 times
Been thanked: 97 times

Legg inn av taknina »

I mitt hode er det den manageren og hans personlighet som styrer i det gitte øyblikket som definerer DNAet i en klubb.

Det er han spillerne og hele organisasjonen responderer eller ikke på.

Så enkelt og så vanskelig.

Brukeravatar
missChance  
Moderator
Has thanked: 259 times
Been thanked: 347 times

Legg inn av missChance »

🤷‍♀️

Brukeravatar
Kærlighed
Has thanked: 18 times
Been thanked: 28 times

Legg inn av Kærlighed »

Van Gaal er virkelig ikke glad i United :lol:

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

missChance skrev: søn jun 19, 2022 3:09 pm

🤷‍♀️
Ser ikke hvordan dagens spillere lar seg kjøre med som om Van Gaal ville sitte på stillingen resten av sitt liv osv. Hvorfor ikke bare stole på at han tar plass når han tross alt ville blitt håndplukket av manageren?

På en annen side, så var det kanskje også et tegn på at han var "feil spiller" for oss.
Sist redigert av TrueTopRed den søn jun 19, 2022 3:46 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Moderator
Has thanked: 28 times
Been thanked: 107 times

Legg inn av Jolla »

Hardy-guttene skrev: søn jun 19, 2022 8:47 am 16 timer om dagen for å lande de Jong, i hvor mange dager?
Det kalles løgn, eller rettere sagt å si sannheten på en måte som du tror folk vil høre den men ikke forstå hva som ligger bak.

Dette er nok en tid på året hvor Murtogh bruker tilnærmet hele tiden sin på jobb. Og én av tingene han jobber med er overganger som for eksempel Frenkie de Jong. Således så kan du si at han er på jobb 16 timer om dagen for å sikre seg Frenkie.

Brukeravatar
Jolla
Moderator

Legg inn av Jolla »

Jeg vil adressere to ting jeg har lest i denne tråden.

Påstand 1: Manchester United er en gniten klubb som sparer på pengene sine, ikke møter selgende klubbs krav og således misser overganger.

Jeg er sterkt uenig. Om noe så vil jeg si at Manchester United har vist at de er mer villige til å betale ekstra for å sikre spillere fra motvillige selgere enn de fleste klubber i verden. Dette er også grunnen til at Manchester United ofte ender opp med å betale mer enn Fiorentina for å sikre seg spillere. Jeg mener ikke at de MÅ betale mer, eller at det faktisk er noe særlig til "tilleggsavgift" som Manchester United og engelske klubber må ut med siden selgende klubb vet at de har penger - noe som er en ganske vanlig teori i fotballverden. Jeg tror det er noe slikt som at Fiorentina for eksempel ser på en spiller som av markedet generelt blir verdsatt til €20 mill. Fiorentina byr €20 mill, men klubben som eier spilleren vet at denne spilleren fungerer godt i laget, og har ikke den samme garantien hvis de skulle erstattet ham med en annen spiller som også generelt ble verdsatt til €20 mill. Således så vil den selgende klubben ha €30 mill for spilleren. Fiorentina sier rett ut at det har de ikke råd til, og beveger seg videre til andrevalget sitt. Manchester United derimot (og de fleste engelske klubber) er i en såpass priviligert posisjon at de har mulighet til å kjøpe denne spilleren til €30 mill isteden for å kjøpe andrevalget sitt til €20 mill. Så dermed betaler de mer.

Påstand 2: Manchester United er en av de dårligste klubbene på å sikre overganger. De prøver seg på åtte-ti transfermål men ender kun opp med to.

Igjen så er jeg uenig, men jeg kan forstå hvor denne meningen kommer fra. Du hører ekstremt mye om ryktene til Manchester United i media. Det at Wigan Athletic iløpet av et sommervindu kom langt i forhandlinger og la inn konkrete bud på åtte forskjellige spillere og så endte opp med ingen av dem er noe som du ikke får med deg i samme grad. Dessuten så er alltid 80%+ av alle rykter bare rent sprøyt. Når det da er flere rykter rundt en klubb så blir det også mer sprøyt. Så ikke bare hører du om disse åtte transfermålene som klubben genuint sikter seg inn på, men du hører også om at Murtogh har hatt et møte med Lautaro Martínez i Milan (til tross for at Martínez er i Florida på ferie). Du hører at Arnold hadde en lengre samtale med agenten til Mikel Merino for å løse midtbaneproblemene. Du hører at ETH ønsker å ha med seg Mazraoui fra Ajax, men akk, dere tapte drakampen mot Bayern München helt på tampen. Således så kan det føles som om det er nederlag etter nederlag.

Videre vil jeg bare kommentere mitt forrige innlegg. Selv om vi som supportere leser fjorten forskjellige artikler eller tweeter om at FDJ nærmer seg Manchester United, eller kanskje at vi leser at nå virker det mer sannsynlig at han blir i Barcelona fordiattederforatte, så betyr ikke det at NOE har forandret seg fra dagen i forveien. John Murtogh sitter IKKE i 16 timer i strekk og jobber for å overtale Barcelona, agent og FDJ om at denne overgangen skal skje. Manchester United har gjort sitt standpunkt klart, Barcelona har gjort sitt standpunkt klart, Frenkie de Jong har gjort sitt standpunkt klart. Alle tre partene vurderer innad sine muligheter og sine styrker og svakheter rundt forhandlingen, men det kan gjerne gå en dag uten noe særlig spesifikk forhandling eller kontakt. John Murtogh sitt overordnede mål er ikke å skaffe FDJ - eller noen enkeltspiller. Hans mål er å gjøre det beste for Manchester United, og hvis det å holde seg på den summen som de har kommet frem til at er forsvarlig, og heller gå for en annen spiller hvis det ikke blir akseptert er det som han og hans team vurderer som å være det beste for Manchester United så er det det de bør gjøre.

Hvis man fokuserer på den faktiske oversikten over overganger dere har gjort - og ikke på at karer som Sneijder og Gaitán ikke kom slik ryktene sa - så er det ingenting som tyder på at Manchester United ikke klarer å hente spillere. Det er ikke akkurat der problemet ligger.
These users thanked the author Jolla for the post:
Hetfield

Brukeravatar
Jolla
Moderator

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn jun 19, 2022 4:23 pm
Selv om vi som supportere leser fjorten forskjellige artikler eller tweeter om at FDJ nærmer seg Manchester United, eller kanskje at vi leser at nå virker det mer sannsynlig at han blir i Barcelona fordiattederforatte, så betyr ikke det at NOE har forandret seg fra dagen i forveien.
@Ale Denne er tilsiktet deg, vennen. :heart:

Brukeravatar
Jolla
Moderator

Legg inn av Jolla »

Hans mål er å gjøre det beste for Manchester United, og hvis det å holde seg på den summen som de har kommet frem til at er forsvarlig, og heller gå for en annen spiller hvis det ikke blir akseptert er det som han og hans team vurderer som å være det beste for Manchester United så er det det de bør gjøre.
Jeg vil presisere at jeg ikke mener at Manchester United har vært drevet bra de siste årene. Jeg mener det har vært (og er(?)) store problemer innad i organisasjonen, og at det slett ikke har vært noe mønsterbruk.
Det er absolutt innafor å kritisere Manchester United - også når det gjelder overganger. Jeg synes at de til tider har brukt pengene sine feil, og gått for feil spillere, enten gjennom at de etter min mening var overvurdert eller rett og slett fordi de tydeligvis ikke fungerte med den treneren eller den spillergruppen de hadde på det tidspunktet.

Det eneste jeg kommenterer på er at jeg føler at feil ting blir kritisert.

Brukeravatar
Lezah
Has thanked: 188 times
Been thanked: 236 times

Legg inn av Lezah »

Patetisk av @Jolla å skeive noe vettugt kontra "jeg har lest noe på nett og er herved i harnisk, pluss at jeg nå har enorm innsikt i overgangene til X antall klubber+klikker max assa."
These users thanked the author Lezah for the post:
Hetfield

greyserpent
Has thanked: 117 times
Been thanked: 258 times

Legg inn av greyserpent »

Jolla skrev: søn jun 19, 2022 4:31 pm
Hans mål er å gjøre det beste for Manchester United, og hvis det å holde seg på den summen som de har kommet frem til at er forsvarlig, og heller gå for en annen spiller hvis det ikke blir akseptert er det som han og hans team vurderer som å være det beste for Manchester United så er det det de bør gjøre.
Jeg vil presisere at jeg ikke mener at Manchester United har vært drevet bra de siste årene. Jeg mener det har vært (og er(?)) store problemer innad i organisasjonen, og at det slett ikke har vært noe mønsterbruk.
Det er absolutt innafor å kritisere Manchester United - også når det gjelder overganger. Jeg synes at de til tider har brukt pengene sine feil, og gått for feil spillere, enten gjennom at de etter min mening var overvurdert eller rett og slett fordi de tydeligvis ikke fungerte med den treneren eller den spillergruppen de hadde på det tidspunktet.

I lys av dette, så kan man kanskje forstå hvilken stor manager SAF i virkeligheten var.
These users thanked the author greyserpent for the post:
Hetfield

Brukeravatar
Lezah

Legg inn av Lezah »

greyserpent skrev: søn jun 19, 2022 7:51 pm

I lys av dette, så kan man kanskje forstå hvilken stor manager SAF i virkeligheten var.
Det måtte Jolla til for å se lyset :) ?

Brukeravatar
Yesil  
Has thanked: 89 times
Been thanked: 80 times

Legg inn av Yesil »

These users thanked the author Yesil for the post:
tbb

tbb
Has thanked: 26 times
Been thanked: 175 times

Legg inn av tbb »

Et par gode innlegg som jeg stiller meg bak.

Jeg vet ikke hvorfor det blir slik. Kombinasjon av flere ting? Sutrekoppene, som ønsker å kritisere alt mulig, uten å helt forstå hvordan dette henger sammen, blir veldig høylytte og dominerende?

Mitt inntrykk er at mange som har vært kritiske til Man Utd på VGD de siste årene, men som er mer nyanserte i deres tilnærming, nærmest resignerer. Man gidder ikke. Gidder ikke blir en del av hylekoret. Gidder ikke komme med noe mer negativt. Gidder ikke gi ammunisjon.

Det minner meg litt om det ene bedet i hagen som akkurat nå er veldig dominert av ugress. Det er ikke bare at er veldig mye der jeg skulle ønske ikke var der, det jeg skulle ønske var der er også borte.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Jolla skrev: søn jun 19, 2022 4:31 pm Det eneste jeg kommenterer på er at jeg føler at feil ting blir kritisert.
Gjør du virkelig det? Jeg tror det er langt mer kritikk av det du peker på som den mest åpenbare feilen.
Jeg sitter med følelsen av at du faller litt inn i en liten felle i den vurderingen du gjør der.

Jeg ser for meg at den faktiske kritikken i denne tråden er veldig liten på det du tar opp der, men at det derimot får veldig mye fokus (og her er fellen jeg tenker på) også får det du redigerer med et senere innlegg (det jeg siterer over) og det du skriver som hovedissue veldig mye kritikk, som seg bør.

Ser man på det united har drevet med på markedet når det kommer til valg/vurderinger av spillere og managere, så er det vel egentlig lite som ikke fortjener noe form for kritikk, så ille har det vært.

Å betale £30m formye for en AWB gjør selvfølgelig at en deal går i boks. Så sånn sett er united fortsatt kapable til å få ting til. Men Bruno virker som et smart kjøp på forhånd, samme med Sancho. Begge de kom et vindu eller 3 senere. Det er vel mer den type deals som man sliter med. Spillere som fortsatt har igjen kontrakt og kan ha en funksjon der.

Brukeravatar
Ale

Legg inn av Ale »

Jolla skrev: søn jun 19, 2022 4:24 pm
Selv om vi som supportere leser fjorten forskjellige artikler eller tweeter om at FDJ nærmer seg Manchester United, eller kanskje at vi leser at nå virker det mer sannsynlig at han blir i Barcelona fordiattederforatte, så betyr ikke det at NOE har forandret seg fra dagen i forveien.
Hva er siste nytt angående F De Jong? Kommer han eller ikke? Merker jeg har vært litt avkoblet denne helgen ang. det.

Mehell
FD Supporter
Has thanked: 218 times
Been thanked: 289 times

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: søn jun 19, 2022 9:57 pm
Hva er siste nytt angående F De Jong? Kommer han eller ikke? Merker jeg har vært litt avkoblet denne helgen ang. det.
Siste nytt er at det vel ikke er noe nytt. Vi vet altså ikke enda.
Skal jeg tippe så vil det bli på at han enten blir i Barcelona eller at han havner i PSG eller noe slikt. (Men så er jeg ca like treffsikker som startelver for tiden, så kanskje man ikke skal legge alt for stor vekt på hva jeg kommer med av tips..)

Brukeravatar
Ale

Legg inn av Ale »

Mehell skrev: søn jun 19, 2022 10:02 pm
Ale skrev: søn jun 19, 2022 9:57 pm

Siste nytt er at det vel ikke er noe nytt. Vi vet altså ikke enda.
Skal jeg tippe så vil det bli på at han enten blir i Barcelona eller at han havner i PSG eller noe slikt. (Men så er jeg ca like treffsikker som startelver for tiden, så kanskje man ikke skal legge alt for stor vekt på hva jeg kommer med av tips..)
Okay. Jeg bruker ikke mer tid på denne sagaen nå.

KjetilHelle
Has thanked: 2 times
Been thanked: 9 times

Legg inn av KjetilHelle »

De Jong er vel på ferie. Vi har muligens et budsjett 120m pund er rikrig

Frankie de Jong 70m
Timber 35m
Eriksen Gratis

15mill igjen
Er dette et bra vindu?

Mehell
FD Supporter
Has thanked: 218 times
Been thanked: 289 times

Legg inn av Mehell »

KjetilHelle skrev: søn jun 19, 2022 10:05 pm De Jong er vel på ferie. Vi har muligens et budsjett 120m pund er rikrig

Frankie de Jong 70m
Timber 35m
Eriksen Gratis

15mill igjen
Er dette et bra vindu?
Eriksen har uttalt at han vil bli boende i London, så da er det Brentford og Tottenham som er alternativene. Vi er visstnok ute av kampen der.
Timber kommer vel ikke fordi Van Gaal har truet med å ta fra ham landslagsplassen hvis han ikke spiller hver kamp for oss, så han kan vi kanskje se bort fra, og de Jong kan fort bli vår nye Sneijder.
Sist redigert av Mehell den søn jun 19, 2022 10:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Saliph
Has thanked: 221 times
Been thanked: 262 times

Legg inn av Saliph »

De Jong går nok i boks snart, med mindre det skjer noe uforutsett, som f.eks. at en av oljeklubbene plutselig bestemmer seg for at de ønsker ham.

Eriksen er vel mer usikker. Har snakket om at han vil spille CL, er allerede etablert i London, og har jobbet med Conte før, så han kan vel fort havne i Spurs.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: søn jun 19, 2022 10:10 pm Har snakket om at han vil spille CL
Det jeg reagerte på når han sa det, var når han sa at det ikke var en nødvendighet, men mer noe han gjerne skulle ville gjøre igjen. Det tolker jeg som at han def holder døren åpen for en klubb som United. Så får håpe på det beste.

rommegrot  
Has thanked: 42 times
Been thanked: 15 times

Legg inn av rommegrot »

Hva tenker folk? Han har en glimrende venstefot.

Hetfield  
Has thanked: 130 times
Been thanked: 101 times

Legg inn av Hetfield »

Middels akselerasjon og fart på FM22.

For treig i en høy linje som stopper ;)
These users thanked the author Hetfield for the post:
rommegrot

rommegrot  

Legg inn av rommegrot »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 11:22 am Middels akselerasjon og fart på FM22.

Hehe ja men virker som han er en glimrende leser av spillet. Virker kanskje litt "vill".

Forresten, ordet "preparing" er jeg passe lei av nå.

Hetfield  

Legg inn av Hetfield »

rommegrot skrev: man jun 20, 2022 11:28 am

Hehe ja men virker som han er en glimrende leser av spillet. Virker kanskje litt "vill".

For å være seriøs, så kan han bekle flere posisjoner. Så godt mulig dette er en potettype som EtH føler man mangler.

Brukeravatar
Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 12:13 pm
rommegrot skrev: man jun 20, 2022 11:28 am

For å være seriøs, så kan han bekle flere posisjoner. Så godt mulig dette er en potettype som EtH føler man mangler.
Han blir vår Daley Blind ;)

rommegrot  

Legg inn av rommegrot »

Ja det er fint med en potet absolutt. God med ballen i beina, god passningsfot og en kriger.

Forresten, skal ikke laget samles om én uke bare?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: man jun 20, 2022 1:03 pm Forresten, skal ikke laget samles om én uke bare?
Det er vel noe sånt. Som tia flyr.

rommegrot  

Legg inn av rommegrot »

Eriksen ON. Virker som det står mellom oss og Brentford.

EDIT :

Hetfield  

Legg inn av Hetfield »

Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
These users thanked the author Hetfield for the post:
rommegrot

KongOlav2  
Has thanked: 57 times
Been thanked: 253 times

Legg inn av KongOlav2 »

Hetfield skrev: man jun 20, 2022 1:25 pm Erstatter for Mata vil jeg tro.

Svært god spiller å ha som alternativ og konkurranse til Bruno som har spilt altfor mye i over to år i strekk.
Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?

rommegrot  

Legg inn av rommegrot »

KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm

Betyr det at Van de Beek ryker? Blir mange mann på midten med De Jong, Fred, Mc Tominay, Eriksen, Van de Beek og Bruno. Jeg vil anta at De Jong skal være helt sentral i dette? Hvordan vil laget bli komponert for at det skal fungere optimalt med disse gutta?
Jeg skulle ønske vi kjøpte en defensiv midtbane som spiller siden av De Jong. Så kan Bruno og Eriksen kjempe om 10er rollen. McFred kan være squad spillere.

Hetfield  

Legg inn av Hetfield »

KongOlav2 skrev: man jun 20, 2022 1:29 pm

Vil tro det. Han har ikke bevist at han takler tempoet og intensiteten i PL over en hel sesong, så da går ETH for noen som holder nivået.

Svar

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»