Tråden for filmbabes

Svar
Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Re: Tråden for filmbabes

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ka9nen skrev: ons sep 07, 2022 5:09 pm Er stadig stormforelsket i Faye Dunaway, hun har ei slik deilig stemme også.
Ikke så vanskelig å forstå, nei. Selv fikk man kanskje kjennskap til henne, først da via mye senere og mulig ikke like fullt imponerende filmer, der Dunston Checks In (1996) likevel fremsto som ei underholdende familie-komedie, men var vel først med Network (1976) og Barfly (1987) at en for alvor begynte å få opp øya for Dunaway.

Ikke noe minus at en behagelig stemme også medfølger ei behagelig dame, for ikke alle der det går helt hånd i hånd, men heldigvis finnes det jo måter å takle det på. Ei av disse, må vel sies å være Jennifer Tilly, utrolig sexy men stemmen hennes kunne fint vært muta ned (hvert fall i perioder), og kunne vel også føye til Fran Drescher i samme slengen, som man falt pladask for i Nanny, samt en eller annen random Robin Williams film, hvor en kar omtalte baken hennes som: "En der kunne knekke ei valnøtt i to" med.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
På den annen side, ville tvilsomt karrierene deres vært så langvarige, om det ikke var for stemmeprakten deres, enten man var fan av den eller ei, og særlig Tilly har vel nytt godt av utallige innhopp i animerte tv-serier og ikke minst som animert drapsdukke attpåtil.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg forbinder Jennifer Tilly først og fremst fra poker, men må sette meg nærmere inn i filmene skjønner jeg :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ka9nen skrev: ons sep 07, 2022 6:29 pm Jeg forbinder Jennifer Tilly først og fremst fra poker, men må sette meg nærmere inn i filmene skjønner jeg :)
Skjønte fint lite, når en starta å lete litt opp av Jennifer av bilder og gifs, og massevis av pokerrelatert ankom og det har jeg nok ikke så veldig interesse av, men uansett ei flott dame, som om en ikke er så kjent med, men ønsker å få en god innledning i hennes filmkarriere, så er jo den erotiske krimthrilleren Bound (1996), en meget god måte å påbegynne reisen.
Bilde
Søsteren Meg Tilly er også ei man er svak for, tross av å kanskje være litt mer "tilbakeholden" i valg av roller, da enn sin litt mer pågående storesøster.
Men dukket nå opp i en rekke solide 80-talls filmer/roller, og hvor særlig The Big Chill og Psycho II (begge i 1983) er vel verdt å se.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Husker Jennifer Tilly fra The Getaway (1994)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons sep 07, 2022 6:47 pm Husker Jennifer Tilly fra The Getaway (1994)
Regner med du fikk sett den ukutta versjonen, selv om en litt i tvil hvor mye som egentlig er kutta vekk. Endte jo med ei såkalt "uncut" Blu-ray (tysk versjon) som viste jo meget av Kim Basinger, men så senere, finner en ut at enda ei forlenget og enda mer ukuttet filmutgave eksisterer.
Tviler på om at en vil kaste bort mer penger på samme film, bare noe mer hud inkludert, da disse sikkert ligger for lengst oppe, gratis på nettet, men slettes ingen dårlig remake.

Hitherto

Legg inn av Hitherto »

Endelig en tråd som kan tilfredsstille mine objektiviserende og dekadente behov.

Usikker på eksakt når jeg fikk sansen for Kate Beckinsale - tror jeg hørte om henne allerede på slutten av 90-tallet da hun ble behandlet som en slags britisk Maria Bonnevie. Det var noe med framtoningen hennes i Underworld serien som framstod mer elegant og troverdig enn de fleste andre skuespillerinnene som forsøkte seg som action-babez på den tiden. I motsetning til flere andre kom hun fra en "seriøs" skuespillerbakgrunn med alskens kostymedramaer og det virker som hun benyttet noe av den erfaringen i de amerikanske filmene hun begynte med fra 2000-tallet av.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Ei annen søt og sexy 80-talls blondine, er jo Courtney Thorne-Smith, der muligens siste tiårene (eller mer), er best kjent fra tv-mediet og serier ala Alle Elsker Jim eller Two and a Half Men, mens for min del, ble det nå full klaff når en så henne i den latterlige Revenge of the Nerds II: Nerds in Paradise (1987), og mye senere ut, i Summer School (1987).
Har en følelse av at hun har langt flere godfilmer fra den tid på lur, men dit har man ikke rukket å komme, enda.

Bilde
Bilde
Bilde

nlc

Legg inn av nlc »



Jeg får hjertestopp av ernkelte av blikkene hennes, men så har jeg sær smak, så kanskje hun ikke hører hjemme her

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Hitherto skrev: ons sep 07, 2022 6:52 pm Endelig en tråd som kan tilfredsstille mine objektiviserende og dekadente behov.

Usikker på eksakt når jeg fikk sansen for Kate Beckinsale - tror jeg hørte om henne allerede på slutten av 90-tallet da hun ble behandlet som en slags britisk Maria Bonnevie. Det var noe med framtoningen hennes i Underworld serien som framstod mer elegant og troverdig enn de fleste andre skuespillerinnene som forsøkte seg som action-babez på den tiden. I motsetning til flere andre kom hun fra en "seriøs" skuespillerbakgrunn med alskens kostymedramaer og det virker som hun benyttet noe av den erfaringen i de amerikanske filmene hun begynte med fra 2000-tallet av.
Kate Beckinsale ja, hva en ikke har måtte lide seg gjennom av "kremfilm", kun grunnet denne flotte dama. Men har vel sett alt av Underworld filmene, og den generiske Total Recall remaken, og det ville nok aldri skjedd, om det ikke var for Kates bidrag som forførende actionheltinne.

Rart det du nevner, angående når en først fikk sansen for henne, da den utgaven (meget tidlige sådan), kom for min del via den små søte og sjarmerende (eller så man syntes en gang i tid) britiske svindler-komedien Shooting Fish (1997), som pappa hadde en gang på VHS.
Der hadde hun meget kort hår, mulig ikke fått fiksa på tenna sine, og fått "Hollywood-gliset enda", men trengte hun egentlig det?

Og angående meget sexy damer der taklet overgangen til forførende actionheltinner, så må vel Natasha Henstridge i Species filmene nevnes:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Ei slags hybrid av Aliens og Basic Instinct, men de to første filmene var utmerket underholdning, mens resten av serien falt vel ned i rett-på-video kvalitet.
Uansett, Natasha maktet å kombinere både det å være sexy, sjenert og forførende, med iskald drapsmaskin, og nei, står nok igjen som en av de mest uimotståelige sci-fi film damene, der en absolutt kunne se for seg, ha gjort ei langt større karriere som actionheltinne utover 90-tallet, men mulig da Milla Jovovich som ankom ikke langt unna, tok en del av de lignende rollene, og gjorde de muligens bedre eller mer suksessfullt. Men mer sexy enn Natasha? No way!

Angående Henstridge og scenen hvor hun sprader rundt i hvit behå, så mulig ei referanse til Seinfeld og karakteren Sue-Ellen Mishke, eller kanskje den karakteren igjen var basert på Species og Sil?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

nlc skrev: ons sep 07, 2022 7:13 pm

Jeg får hjertestopp av ernkelte av blikkene hennes, men så har jeg sær smak, så kanskje hun ikke hører hjemme her
Er det Shes All That fra 1999? Husker aldri navnet på dama, men ble heftig parodiert i teen-sex komedien Not Another Teen Movie (2001) og hvor ei lignende karakter, plutselig fjerner brillene, tannreguleringen og bestemorstrøya (eller var det trusa?) og vips, så var hun ei smellheit sexbombe, som utrolig nok ingen hadde kastet bort et sekund på, før den store "stygge andungen om til vakker svane" forvandlingen var komplett.

Tror han som spilte The Sherminator i American Pie filmene, også fikk seg en kjip ekstra påfyll, da med noe kjønnsorgan hår oppå pizzastykket sitt, da som hevn for noe tidligere ut, og måtte spise det foran hele skolen. Nasty.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

nlc skrev: ons sep 07, 2022 7:13 pm

Jeg får hjertestopp av ernkelte av blikkene hennes, men så har jeg sær smak, så kanskje hun ikke hører hjemme her
Flott hun, har hatt mine skitne fantasier om henne selv.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Siden @nlc åpnet døren til Rachael Leigh Cook!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Strider

Legg inn av Strider »

Har ikke lest gjennom alle 7 sidene men hun i Ali G filmen:

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Husker jeg var på besøk hos en kompis for mange år siden og han hadde klemt på teenie serien Roswell. Der ble jeg kjapt gira på Shiri Appleby. Hun var dog ikke en av disse som akkurat blir penere med årene, så jeg får knalle til med noen bilder fra hennes storhetstid.

Bilde

Bilde

Bilde

nlc

Legg inn av nlc »

Frank.N.Steen skrev: ons sep 07, 2022 7:35 pm
Er det Shes All That fra 1999? Husker aldri navnet på dama, men ble heftig parodiert i teen-sex komedien Not Another Teen Movie (2001) og hvor ei lignende karakter, plutselig fjerner brillene, tannreguleringen og bestemorstrøya (eller var det trusa?) og vips, så var hun ei smellheit sexbombe, som utrolig nok ingen hadde kastet bort et sekund på, før den store "stygge andungen om til vakker svane" forvandlingen var komplett.

Tror han som spilte The Sherminator i American Pie filmene, også fikk seg en kjip ekstra påfyll, da med noe kjønnsorgan hår oppå pizzastykket sitt, da som hevn for noe tidligere ut, og måtte spise det foran hele skolen. Nasty.
Har jeg ikke sett, men det er en film som fortjener gode parodier. Var bare en random gif, jeg burde valgt noe bedre

nlc

Legg inn av nlc »

4pLaY skrev: ons sep 07, 2022 8:35 pm Siden @nlc åpnet døren til Rachael Leigh Cook!


Jah, det er det der jeg snakker om

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

nlc skrev: tor sep 08, 2022 2:07 pm Har jeg ikke sett, men det er en film som fortjener gode parodier. Var bare en random gif, jeg burde valgt noe bedre
Fikk faktisk en VHS av den i 1999-00 til en bursdag. Så den kun 1 eller 2 ganger, men forble jo en for mange, nostalgisk tenårings-komedie og innehadde jo mange lovende og unge navn, tror Paul Walker blant annet, også dukket opp her, mens Freddie Prinze Jr. var en det ble forsøkt satset tungt på, men virket ikke som en der maktet å ha nok sjarm og talent til å spille noe annet enn populære fotballelever og når han prøvde ut litt mer "seriøse" jobber, stivna han fullstendig. Men tviler på at han var så lei seg, for endte jo opp med Sarah Michelle Gellar.

Men gifen du valgte, var da slettes ikke gæren, og ganske så ikonisk for den perioden med tenåringsfilmer.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

TylerDurdenNorway skrev: ons sep 07, 2022 8:43 pm Har ikke lest gjennom alle 7 sidene men hun i Ali G filmen:
► Show Spoiler
Aldri sett filmen før, men dama i videoen ligna litt på hun som spilte kona til skurken i Arnolds Collateral Damage (2002).

nlc

Legg inn av nlc »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 08, 2022 2:15 pm
nlc skrev: tor sep 08, 2022 2:07 pm Har jeg ikke sett, men det er en film som fortjener gode parodier. Var bare en random gif, jeg burde valgt noe bedre
Fikk faktisk en VHS av den i 1999-00 til en bursdag. Så den kun 1 eller 2 ganger, men forble jo en for mange, nostalgisk tenårings-komedie og innehadde jo mange lovende og unge navn, tror Paul Walker blant annet, også dukket opp her, mens Freddie Prinze Jr. var en det ble forsøkt satset tungt på, men virket ikke som en der maktet å ha nok sjarm og talent til å spille noe annet enn populære fotballelever og når han prøvde ut litt mer "seriøse" jobber, stivna han fullstendig. Men tviler på at han var så lei seg, for endte jo opp med Sarah Michelle Gellar.

Men gifen du valgte, var da slettes ikke gæren, og ganske så ikonisk for den perioden med tenåringsfilmer.
Helt sant. Man får et forhold til slike filmer fordi man minnes omstendighetene rundt, eller bare feelingen på den tiden, og så ser man den igjen mye senere og skjønner at fra nå av forblir den en guilty pleasure.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

nlc skrev: tor sep 08, 2022 2:24 pm Helt sant. Man får et forhold til slike filmer fordi man minnes omstendighetene rundt, eller bare feelingen på den tiden, og så ser man den igjen mye senere og skjønner at fra nå av forblir den en guilty pleasure.
Den og debuten (hvert fall tidligste man kan huske å ha sett begge i) til Julia Stiles og Heath Ledger i Everything I Hate About You, eller var det 10 Things I Hate About You?, men uansett to meget populære romantiske tenåringsfilmer fra sommer 99, selv om en på den tid var nok mer opptatt av Austin Powers and The Spy Who Shagged Me og ulike amerikanske grøssere.

Av tv-serier i samme tid, der bød på mange etter hvert kjente og unge navn og fjes, så hadde man selvsagt Dawsons Creek, der jentene i klassen prøvde å lure oss gutta til å se sammen med dem, men de lyktes bedre med den litt mindre kjente, men like nostalgiske Livet På Kennedy High, eller Popular der gikk vel i en eller to sesonger (1999-2001) før det ble avsluttet med en real cliffhanger, og så skjedde det ikke noe mer.
Synd, for hadde litt sans for dens mer frekke og løsere tone og ikke minst større galleri av likandes karakterer, fordelt over "vinner" og "taper" gjengene på videregående skole.

Uansett, av de man husker best, så må jo disse damene nevnes:
Bilde
Leslie Bibb
Bilde
Bilde
Bilde
Carly Pope
Bilde
Tamara Mello

Leslie Bibb ble vel mest benyttet innen tv-serier, deriblant Nip/Tuck, men kan ikke huske å ha sett de andre frøknene i særlig annet, men er jo evigheter siden sist man var innom en episode av nevnte tenåringsserie.

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Tror ikke hun har vært nevnt her enda og det er nesten en skam ;). Elizabeth McGovern var hot i sine yngre dager.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 08, 2022 3:07 pm Tror ikke hun har vært nevnt her enda og det er nesten en skam ;). Elizabeth McGovern var hot i sine yngre dager.
Elizabeth var definitivt heit på 80-tallet, og virket å ha noe på gang, men mulig ting ikke helt tok av utover 90-tallet.
Husker henne jo godt fra Once Upon a Time in America, Johnny Handsome og A Shock to the System, men deretter og ut, kan en ikke huske å ha sett så mye mer til henne innen film.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Angående McGovern, så jeg jo tidligere i sommer, den litt skuffende Ragtime (1981), der tross et imponerende galleri av talenter, fremsto altfor oppstykka og rotete, men Elizabeth var det fint lite å utsette på:
Bilde

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 08, 2022 3:28 pm
4pLaY skrev: tor sep 08, 2022 3:07 pm Tror ikke hun har vært nevnt her enda og det er nesten en skam ;). Elizabeth McGovern var hot i sine yngre dager.
Elizabeth var definitivt heit på 80-tallet, og virket å ha noe på gang, men mulig ting ikke helt tok av utover 90-tallet.
Husker henne jo godt fra Once Upon a Time in America, Johnny Handsome og A Shock to the System, men deretter og ut, kan en ikke huske å ha sett så mye mer til henne innen film.
Hun ble gift med en engelskmann om jeg husker rett og bor vel i England nå. Kan nok muligens være en grunn, at hun heller prioriterte eksteskap foran jobben.

Husker henne selv best fra Once Upon, tror jeg ble nesten forelska i damen i mine veldig mye yngre dager på grunn av filmen ;).

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 08, 2022 3:31 pm Angående McGovern, så jeg jo tidligere i sommer, den litt skuffende Ragtime (1981), der tross et imponerende galleri av talenter, fremsto altfor oppstykka og rotete, men Elizabeth var det fint lite å utsette på:
Bilde
Flott smil =).

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

4pLaY skrev: tor sep 08, 2022 3:38 pm Flott smil =).
Ja, man blir smått glad av å se henne på den tiden, selv om rollefiguren hennes i Ragtime egentlig ikke var så mye å smile av, mer en tragisk skjebne, der vakla seg gjennom, fra ulike scener og ikke helt heldig med valg av menn hun omgikk med.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Madeleine Stowe var også ei meget aktiv og flott dame, særlig på første halvdel av 90-tallet.
Men filmen som virkelig gjorde meg fan, var nok den litt middelmådige forsøket i å melke Body Heat (1981), men ja, Stowe gjorde så absolutt den langt mer severdig.
Bilde

Strider

Legg inn av Strider »

Frank.N.Steen skrev: tor sep 08, 2022 2:19 pm
TylerDurdenNorway skrev: ons sep 07, 2022 8:43 pm Har ikke lest gjennom alle 7 sidene men hun i Ali G filmen:
► Show Spoiler
Aldri sett filmen før, men dama i videoen ligna litt på hun som spilte kona til skurken i Arnolds Collateral Damage (2002).
Ser ikke ut som hun var i den. Rhona Mitra
https://m.imdb.com/name/nm0593961/filmo ... _=m_nmfm_1

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

TylerDurdenNorway skrev: tor sep 08, 2022 8:12 pm Ser ikke ut som hun var i den. Rhona Mitra
https://m.imdb.com/name/nm0593961/filmo ... _=m_nmfm_1
Nei, det var nok ikke samme dama, og hun i Arnie filmen hadde vel fått leppene sine "stukket av en haug med bier" en gang for mye, for det så hvert fall slik ut, og virket faktisk som hun nesten hadde problemer med å lukke munnen helt igjen, grunnet hvor fyldige leppene var endt opp som.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Helgens gjensyn med Hamilton (1998), var vel ei grei påminnelse om at tråden trenger noen skandinaviske babes også, der spesielt Lena Olin er ei som en ikke kan unngå å nevne:
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Ikke sett for mange av hennes tidligere og mye senere svenske filmer, men definitivt ei som var umulig å ikke legge godt merke til, da i mer skurke femme fatale aktige roller i større 90-talls utgivelser ala Romeo is Bleeding (1993) og The Ninth Gate (1999), hvor hun utviste en meget sexy og selvsikker dame, som en ikke roter seg borti, om en da ikke vil bli brent i forsøket.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»