Været hos deg her og nå
-
Re: Været hos deg her og nå
I går var det varmt, veldig varmt.
Og det blir varmt og innestengt inne - bor i blokk på toppen (bare 3.etasjer, men dog).
Varmepumper har vi ikke lov til å ha her.
Vurderer utvendige persienner, sikkert kostbart, men likevel.
Setter om kvelden jeg bordvifte til å blåse på beina, spesielt leggene, det har en veldig god effekt.
Å trene i varmen er fint.
Nå er det allerede 23 grader, men nesten 25 inne.
Og det blir varmt og innestengt inne - bor i blokk på toppen (bare 3.etasjer, men dog).
Varmepumper har vi ikke lov til å ha her.
Vurderer utvendige persienner, sikkert kostbart, men likevel.
Setter om kvelden jeg bordvifte til å blåse på beina, spesielt leggene, det har en veldig god effekt.
Å trene i varmen er fint.
Nå er det allerede 23 grader, men nesten 25 inne.
-
Den er helt sikkert fin og bra, men jeg dekker meg til så mye som mulig; altså minst mulig sol.LeSorcier skrev: tor jun 15, 2023 8:15 pmNår været er som i dag, er det bare å jobbe med brunfargen! Jeg kan anbefale denne:return_of_drakkar skrev: tor jun 15, 2023 3:22 pm Opp til 32 garder på det meste i dag, men sp kom skyer og det har faktisk regnet litt også, men ikke all verden.
Men ikke noe torden,. og bra er det fordi det kunne saktens lagd branner i skog og mark nå.
Det er lite vind.
Screenshot_20230615_201346_Samsung Internet.jpg

Nå er det 23 klokka 10:12, sol og noen steder noe som kan ligne på sky-slør, og null vind.
Det blir nok 30 i dag også.
Ser stadig folk med boblejakke og langbukser, for en stor del av verden er ikke dette spesielt varmt, kanskje til og med kaldt. Det handler om hva man er vant til, og nordmenn er vant til at det stort sett er iskaldt.
Jepp. Det er ikke noe fint og flott med slik varme dag etter dag.return_of_drakkar skrev: lør jun 17, 2023 10:15 amDen er helt sikkert fin og bra, men jeg dekker meg til så mye som mulig; altså minst mulig sol.LeSorcier skrev: tor jun 15, 2023 8:15 pmNår været er som i dag, er det bare å jobbe med brunfargen! Jeg kan anbefale denne:return_of_drakkar skrev: tor jun 15, 2023 3:22 pm Opp til 32 garder på det meste i dag, men sp kom skyer og det har faktisk regnet litt også, men ikke all verden.
Men ikke noe torden,. og bra er det fordi det kunne saktens lagd branner i skog og mark nå.
Det er lite vind.
Screenshot_20230615_201346_Samsung Internet.jpg![]()
Nå er det 23 klokka 10:12, sol og noen steder noe som kan ligne på sky-slør, og null vind.
Det blir nok 30 i dag også.
Veldig uvant.
Nå er det _sommer_.
Hører folk lure på hvorfor (andre) folk reiser til Spania i disse dagee.
Hører folk lure på hvorfor (andre) folk reiser til Spania i disse dagee.
Da målte jeg nedttopp 31,5 i skyggen på balkongen (sol rett på nå, så blir godt og varmt i krokene) og verre: 29.2 på kjøkkenet, som ligger mot balkonge. Merker det godt inne nå, at spesielt solsidene (delvis sol på stua om morgenen, så fra formiddag og til kveld på balkong, som jo normalt er perfekt...) blir godt varma opp. Men likevel er det fortsatt 28.4 i stua nå....
... typisk hetebølge-greie. Ser heldigvis at det er varslet kjøligere vær og noe regn til i morgen. Skulle gjort en del rydding og pakking, og det er ikke trivelig i 30 grader.
... typisk hetebølge-greie. Ser heldigvis at det er varslet kjøligere vær og noe regn til i morgen. Skulle gjort en del rydding og pakking, og det er ikke trivelig i 30 grader.
Sola har passert balkongen, så bør bli under 40 grader der snart. Den er delvis overbygd, så sist jeg var ute så kunne jeg spise lufta.
Kjølige 28-ish grader inne, 30 grader ute.
Kjølige 28-ish grader inne, 30 grader ute.
Gleder meg vilt til noen dager med kjøligere vær, har mye jeg må få gjort utendørs og jeg klapper helt sammen av 32 som i dag
-
22,8 ute og 24,9 inne. Det er overskyet og vindstille. Jeg håper det blir mindre varmt en stund nå slik at innetempen kan falle litt.
Prikk likt været på min kant av plankebyen.return_of_drakkar skrev: søn jun 18, 2023 10:09 am 22,8 ute og 24,9 inne. Det er overskyet og vindstille. Jeg håper det blir mindre varmt en stund nå slik at innetempen kan falle litt.
Det har kommet enkelte bittesmå regndråper, men de tørker bort ett sekund etter at de har landet.
Fint at tempen har gått ned fra 30 og vel så det.
-
Tempen ute er nå 18, men 25 som tidligere i dag (24,9 var det da) inne.
Det tar i murblokker absolutt tid før noe skjer.
Det har regnet sammenhengende siden cirka klokka 13 - og til dels også ganske brukbart.
Det tar i murblokker absolutt tid før noe skjer.
Det har regnet sammenhengende siden cirka klokka 13 - og til dels også ganske brukbart.
-
16 grader og lett regn. Halvparten grader av i går ettermiddag. Lufter godt ut nå.
-
Høres herlig ut. "Kulden" har ikke kommet til Vestlandet ennå., men er ventet å komme i morgen.return_of_drakkar skrev: søn jun 18, 2023 8:01 pm 16 grader og lett regn. Halvparten grader av i går ettermiddag. Lufter godt ut nå.
-
16 grader på morgenen. Det har regnet hele natta, og nå regner det kraftig.
Jeg har vært på Sørlandet en uke, fantastisk vær.
Kommer hjem og sjekker termometeret, det viser en maks temp på 54 grader i solen, det er ny rekord her, aldri vært over 50.
Kommer hjem og sjekker termometeret, det viser en maks temp på 54 grader i solen, det er ny rekord her, aldri vært over 50.
Da er det slutt på sommeren inntil videre. Regn og overskyet, godt under 20 grader.
Her i indre Vestland er det tynt skylag som sola stikker igjennom rett som det er. 23 grader ute. 0,1 mm nedbør til nå i juni. Helt tragisk. Ser ikke ut til å komme særlig idag heller ifølge YR.
Høljende regn på sør og vestlandet. Men skal visst bli sommer igjen til helgen.
Tipper bøndene er happy nå så de slipper å klage i media.
Tipper bøndene er happy nå så de slipper å klage i media.
-
cirka 22 grarder, vindstille og er halvvlett skydekke. I morges ved 6-tiden var det 17 grader og fin morgentåke.
Det regner i plankebyen!
Ganske etterlengtet regn siden det har vært alt for tørt alt for lenge.
Deilig å tusle litt rundt i T-skjorta og bli våt uten å bli kald.
Ganske etterlengtet regn siden det har vært alt for tørt alt for lenge.
Deilig å tusle litt rundt i T-skjorta og bli våt uten å bli kald.
-
Det er 21 grader og lett regn ,men YR spår mye regn resten av dagen, Det trengs også.