Nissene i bingen

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Nissene i bingen

Legg inn av oddvar_kjempebra »

kibby skrev: tor nov 11, 2021 8:50 pm
TerryMcDermott skrev: tor nov 11, 2021 2:51 pm --- Tar det for gitt at Bent Leikvoll drar hjem seieren her.
På tide å vinne igjen nå ja. Tenker nok han vil ha revansje siden han ikke vant sist.
Han vant sist. Men spilte bort premiesummen.

kibby

Legg inn av kibby »

Nattevakt skrev: man nov 29, 2021 5:15 pm
kibby skrev: man nov 29, 2021 5:12 pm
Nattevakt skrev: man nov 29, 2021 3:43 pm

Fet serie, Trond Fausa aurvåg var fin i den rollen
Ja, den var bra. Likte begge sesongene. Eneste serien jeg også har likt Ine Jansen.
What?! er det 2 sesonger? da må jeg få tak i den andre
Jepp, sesong 1 gikk i 2017 og sesong 2 i 2019 ;)

Centrist

Legg inn av Centrist »

Sett ett par videosnutter av det de legger ut på Facebook. Var redd man skulle bli negativt overrasket pga. hypen, men foreløpig ser dette helt episk ut. Det gledes!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Episode 1 ute på Discovery+ nå!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Knallbra første episode.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Nydelig start. Meget lovende dette.

TWU

Legg inn av TWU »

Fikk faktisk frem en liten latter mot slutten, og (faktisk spoiler)
► Show Spoiler

mashadar

Legg inn av mashadar »

kibby skrev: man nov 29, 2021 5:20 pm
Nattevakt skrev: man nov 29, 2021 5:15 pm
kibby skrev: man nov 29, 2021 5:12 pm

Ja, den var bra. Likte begge sesongene. Eneste serien jeg også har likt Ine Jansen.
What?! er det 2 sesonger? da må jeg få tak i den andre
Jepp, sesong 1 gikk i 2017 og sesong 2 i 2019 ;)
Synes riktignok at sesong 2 er markant svakere enn sesong 1. Ble litt for mye fokus på krimgåten og for lite humor. Dessuten var hele settingen mye bedre i sesong 1. Hverken Atle Antonsen eller Kevin Vågenes hadde særlig morsomme karakterer i ses. 2 i forhold til ses.1.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Deilig spark til woke-helvete fra Eckbo i episode to, latterliggjøring er veien å gå.

TWU

Legg inn av TWU »

Som en person med viss tilknytning til NHH må jeg bare si at han økonomistudenten er en pinlig troverdig karakter…

Queenie

Legg inn av Queenie »

GoingKronos skrev: tor des 02, 2021 1:02 pm Deilig spark til woke-helvete fra Eckbo i episode to, latterliggjøring er veien å gå.
Elsk!

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Dette lover ekstremt bra. Virkelig.

lsklars

Legg inn av lsklars »

► Show Spoiler

Falcon

Legg inn av Falcon »

mitt tips: årets variant er at
► Show Spoiler

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Nydelig start på denne sesongen.
► Show Spoiler

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Herlig serie, både kona og jeg ler høyt! Espen Eckbo er et geni.

Og dette selv om vi ikke har sett annet enn reklame for Paradis og Ex on B,,, ol

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Savner Rino. Kanskje han returnerer nå somen Eckbo-karakter er kasta ut?

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

lsklars skrev: tor des 02, 2021 6:42 pm
► Show Spoiler
Det var jo helt på sin plass. Visse ting vel man ikke se, og tenk hvor mange klager man ville fått om han ikke ble fjernet, og man ikke hadde sladdet ansiktet.

TWU

Legg inn av TWU »

Bakkus skrev: tor des 02, 2021 8:40 pm Savner Rino. Kanskje han returnerer nå somen Eckbo-karakter er kasta ut?
Han
► Show Spoiler

12dd

Legg inn av 12dd »

Bakkus skrev: tor des 02, 2021 8:40 pm Savner Rino. Kanskje han returnerer nå somen Eckbo-karakter er kasta ut?
Rhino var såvidt å skimte i første episode. Regner med at han får hovedrollen i et par episoder. Legendarisk karakter med veldig lite skjermtid.

12dd

Legg inn av 12dd »

GoingKronos skrev: tor des 02, 2021 1:02 pm Deilig spark til woke-helvete fra Eckbo i episode to, latterliggjøring er veien å gå.
Satan jeg lo da han ble sladdet. Helt konge humor.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Espen Eckbo er et geni. "Når en nisse blir kansellert." Fantastisk humor
Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt

TWU

Legg inn av TWU »

Personlig var det morsomste hittil kryssklippingen mellom han revisoren fra Bergen og Bent - med tatoveringen og alt det der - etterfulgt av den herlige nostalgien ved første utsendelse

kibby

Legg inn av kibby »

Centrist skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt
Han Even Kvam <3 Sjølvaste hotelldirektøren!!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Centrist skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm Espen Eckbo er et geni. "Når en nisse blir kansellert." Fantastisk humor
Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt
Det var tidenes beste ørefik til krenkamafiaen. Jeg digget det. Jeg satt i stolen og ga applaus.

Alexis Munthe er helt strålende. Den mimikken hans er priceless. Ler bare jeg ser han. Og det med at de parodierer en trønder og gir han dialekt fra Molde burde fornærmet, men jeg kjenner til såpass mange moldensere med samme stil at jeg ikke er forundret over valget.

Det er så trist med slike timinutters episoder. De kunne i allefall gitt oss 15-20 minutter, her er det så mye å spille på at det blir litt for hektisk å se på.
Sist redigert av PapaSmurf den fre des 03, 2021 2:18 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

kibby skrev: fre des 03, 2021 2:05 am
Centrist skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt
Han Even Kvam <3 Sjølvaste hotelldirektøren!!
Trodde han skulle være Audun Sørseth?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lok1 skrev: fre des 03, 2021 2:18 am
kibby skrev: fre des 03, 2021 2:05 am
Centrist skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt
Han Even Kvam <3 Sjølvaste hotelldirektøren!!
Trodde han skulle være Audun Sørseth?
Kjennerne sier det er som å høre Kvams uttalelser. Jeg må innrømme at jeg ikke kjente til Kvam fra før, men har googlet og må si meg enig. Mulig de har mikset Kvam og Lorden.

kibby

Legg inn av kibby »

lok1 skrev: fre des 03, 2021 2:18 am
kibby skrev: fre des 03, 2021 2:05 am
Centrist skrev: tor des 02, 2021 9:03 pm Ellers er det noe med Alexis Munthe som er veldig morsomt
Han Even Kvam <3 Sjølvaste hotelldirektøren!!
Trodde han skulle være Audun Sørseth?
Dialekta helt klart Lord Audun Sørseth. Men hørte Harm og Hegseth si i Panelet at det var han Even Kvam.

kibby

Legg inn av kibby »

Hvis noen ser Maskorama: Det var Even Kvam Jan Thomas tippet var inni Heldiggrisen for et par uker tilbake :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kibby skrev: fre des 03, 2021 2:26 am
lok1 skrev: fre des 03, 2021 2:18 am
kibby skrev: fre des 03, 2021 2:05 am

Han Even Kvam <3 Sjølvaste hotelldirektøren!!
Trodde han skulle være Audun Sørseth?
Dialekta helt klart Lord Audun Sørseth. Men hørte Harm og Hegseth si i Panelet at det var han Even Kvam.
Siden jeg er herfra så kan jeg si at det geografisk sett ikke er langt mellom moldedialekt og det vi kaller pekailldialekt, altså averøydialekt. Men dialektene er ganske ulike. Der lorden kommer fra snakker de nordmørsdialekt og ikke romsdalsdialekt. Heller faktisk mer mot trøndersk lordens måte å snakke på.

Et eksempel:

Bokmål: Jeg mener at det var på sin plass

Averøy: E mænna ætt det va på sinj plass

Molde/Alexis Munthe: I meine at det va på sin plass.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»