Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Gorgi »

Ljot skrev: man nov 28, 2022 9:01 pm
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 7:47 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 6:28 pm
Takk for at du på slikt overtydelig vis illustrerer mitt poeng.
Du liker kanskje ikke bokbål men du liker varmen
Meh igjen. Bokbål og varmende flammer, du liksom. Jeg ser hva du prøver på, så jeg skal mate det inn med rømmeskjeer. Du skal ikke få dø i synden.

For det første har jeg i mange innlegg i denne tråden vært overtydelig på at jeg synes alle skal få si hva de mener. Hvis du vil sutre og kveike over at noen vil ta fra deg plattformen din til å tale fra så er det ikke meg. Men kanskje du generaliserer slik at alle vi proukrainere blir en eneste uvasket grå og ond ytringsfrihetsfiendlig og bokbålsvennlig masse? Noe som i tilfelle nok en gang illustrerer poenget mitt.

For det andre bør ikke de som løper Kreml sitt ærend snakke for høyt om bokbål og annen undertrykkelse av den frie tale. Hvordan er det egentlig med den frie tales livsvilkår i Moskva, St. Petersburg, Minsk? Hvordan har dere det i Norge og på FD i sammenligning?

For det tredje, hvor snakkes det mest om å (atom)brenne mennesker, som ifølge filosofer og nyfrelste exphilstudenter er hvor man ender opp hvis man brenner bøker? I Moskva, i Kyiv eller her på FD? Jeg hører ikke at de 'balanserte' går i rette med de krakilske sendingene på russisk mainstream-TV, hvor de ønsker å stråle oss i vesten tilbake til steinalderen. Men så snart noen er litt strenge med de på et lite forum i Norge snakkes det om bokbål...

For det fjerde, hva forventer du egentlig? At de som målbærer ensidig ytringsfrihetsfiendtlig og menneskerettsfiendlig støtte til den russiske invasjonen skal strykes medhårs og gis skryt for hvor flinke de er til å være kontrære? At vi skal gi oss ende over i beundring av deres dype innsikter, når de egentlig har slukt stpetersburgkjellernes propagandafremstøt med søkk, snøre og dupp?

La oss avslutte med det ytringsfrihet er. Ytringsfrihet er din frihet til å ytre dine synspunkter uten fare for straff og sanksjoner fra myndigheter. Din ytringsfrihet medfører ikke en plikt for andre til å bære dine ytringer frem. Dersom dine ytringer, meninger og holdninger faller igjennom i den forstand at få andre liker dem og mange andre blir sinte av dem er det fortsatt ikke et angrep på din ytringsfrihet.

Den bokbålsreferansen din kan du stikke opp i stjerten, der den hører hjemme. Så kan du la den varme deg der.
Du treffer så til de grader spikeren midt på hodet. Den går tvers gjennom en 6’’ plank….

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Ljot skrev: man nov 28, 2022 9:01 pm
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 7:47 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 6:28 pm
Takk for at du på slikt overtydelig vis illustrerer mitt poeng.
Du liker kanskje ikke bokbål men du liker varmen
Meh igjen. Bokbål og varmende flammer, du liksom. Jeg ser hva du prøver på, så jeg skal mate det inn med rømmeskjeer. Du skal ikke få dø i synden.

For det første har jeg i mange innlegg i denne tråden vært overtydelig på at jeg synes alle skal få si hva de mener. Hvis du vil sutre og kveike over at noen vil ta fra deg plattformen din til å tale fra så er det ikke meg. Men kanskje du generaliserer slik at alle vi proukrainere blir en eneste uvasket grå og ond ytringsfrihetsfiendlig og bokbålsvennlig masse? Noe som i tilfelle nok en gang illustrerer poenget mitt.

For det andre bør ikke de som løper Kreml sitt ærend snakke for høyt om bokbål og annen undertrykkelse av den frie tale. Hvordan er det egentlig med den frie tales livsvilkår i Moskva, St. Petersburg, Minsk? Hvordan har dere det i Norge og på FD i sammenligning?

For det tredje, hvor snakkes det mest om å (atom)brenne mennesker, som ifølge filosofer og nyfrelste exphilstudenter er hvor man ender opp hvis man brenner bøker? I Moskva, i Kyiv eller her på FD? Jeg hører ikke at de 'balanserte' går i rette med de krakilske sendingene på russisk mainstream-TV, hvor de ønsker å stråle oss i vesten tilbake til steinalderen. Men så snart noen er litt strenge med de på et lite forum i Norge snakkes det om bokbål...

For det fjerde, hva forventer du egentlig? At de som målbærer ensidig ytringsfrihetsfiendtlig og menneskerettsfiendlig støtte til den russiske invasjonen skal strykes medhårs og gis skryt for hvor flinke de er til å være kontrære? At vi skal gi oss ende over i beundring av deres dype innsikter, når de egentlig har slukt stpetersburgkjellernes propagandafremstøt med søkk, snøre og dupp?

La oss avslutte med det ytringsfrihet er. Ytringsfrihet er din frihet til å ytre dine synspunkter uten fare for straff og sanksjoner fra myndigheter. Din ytringsfrihet medfører ikke en plikt for andre til å bære dine ytringer frem. Dersom dine ytringer, meninger og holdninger faller igjennom i den forstand at få andre liker dem og mange andre blir sinte av dem er det fortsatt ikke et angrep på din ytringsfrihet.

Den bokbålsreferansen din kan du stikke opp i stjerten, der den hører hjemme. Så kan du la den varme deg der.
Autopilot?
Jada. Vi er snille og de som ikke er enige er slemme. Og er det ikke slemme, så later vi som at de er slemme. Vestlig utenrikspolitikk

Deila

Legg inn av Deila »

Syrlig skrev: man nov 28, 2022 9:50 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 9:01 pm
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 7:47 pm

Du liker kanskje ikke bokbål men du liker varmen
► Show Spoiler
Autopilot?
Å kaste stein i glasshus?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Varulv2468 skrev: man nov 28, 2022 7:40 pm
Fernandovonarb skrev: man nov 28, 2022 7:24 pm Alle monner drar. Først har gassprisen stupt, og nå har jaggu oljeprisen fulgt samme trend. Egentlig logisk, men likevel greit å få det konstatert. Krigskassen til klovnen vil slite med å holde krigen i gang fremover.

Vi skal ikke tvinge pristak på disse som vil kjøpe russisk olje. Det er nok med å stoppe all kjøp eller ha pristak i disse landene som bryter med Russland - fordi det vil betyr at disse som vil ha russisk olje, vil forlange rabatt. I Kina er oljelagrene overmettet, og OPEC ser ut til å splittes opp pga. inflasjon som gjør at mange vil selge mer olje. Det betyr da at russerne vil få færre kunder - Tyrkia er en av disse - og få en minsket andel av oljemarkedet. De sliter allerede med å utbedre oljeproduksjonsinfrastrukturen.

Det virker som at Bidens nye skrittet ved å jage ned hans egne folk for å forbryte seg mot hans politikk omkring Kina og mikrobrikkene har fått en elektrisk spredning globalt sett, ettersom mange som tidlig trodde de var urørlige, nå kikker seg over skuldrene. Det kostet sitt, men nå er det trolig på bedre veger. Da gjenstår det bare kraftbørsens priskontroll som enhver kunne lese i avisa, er blitt bokstavelig talt fanget av vinden, det må avsluttes når den kaldeste perioden starte, trolig ved nyttåret.

Den russiske økonomien er nå på vei nedover. Hadde det ikke vært for et ufattelig geni, ville Russlands økonomi ha brutt sammen for lenge siden. Det viktigste er å opprettholde sanksjonsregimet mot Russland - ved å returnere til handelsforbudet av militærsgraderte og dualrolles varer mellom Vesten og Sovjetunionen i 1950-1991. Det skal fortsette for meget mange år uansett Ukrainas skjebne.
Du uttrykker deg like godt som Steinfeld, med samme innsikt, imponerende

Brukeravatar
Garindan  
Innlegg: 1984

Legg inn av Garindan »

Fernandovonarb skrev: man nov 28, 2022 7:24 pm Alle monner drar. Først har gassprisen stupt, og nå har jaggu oljeprisen fulgt samme trend. Egentlig logisk, men likevel greit å få det konstatert. Krigskassen til klovnen vil slite med å holde krigen i gang fremover.

Ja, det er en ting jeg kom til å tenke på, som jeg lurer på. Er det gassprisen som har gått ned, eller er det LNG-prisen? For det er to helt forskjellige priser. Europeiske land betaler nå "skjorta" for amerikansk LNG, som fører til at bedrifter i spesielt Tyskland flagger ut til land som Kina og USA. Spent på hvor lenge EU og de grønne i Tyskland varer egentlig.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: man nov 28, 2022 11:30 pm Bomber med vinger og en rekkevidde på 150 kilometer kan komme til å bli brukt i Ukraina. Kan nå mål på Krim og i Russland.

Våpenet heter GLSDB og har vært under utvikling siden 2014. Får ukrainerne disse flygende bombene vil de kunne nå russiske mål som nå er utenfor rekkevidde. Det er Reuters som skriver at Boeing og Saab ønsker å levere systemet til ukrainerne. De vil ikke gjøre dette gratis. De ønsker at amerikanerne kjøper bombene og gir dem til Ukraina.
Kunne kanskje solgt de for produksjonskosnadene?

Brukeravatar
Garindan  
Innlegg: 1984

Legg inn av Garindan »

Varulv2468 skrev: man nov 28, 2022 7:40 pm
Fernandovonarb skrev: man nov 28, 2022 7:24 pm Alle monner drar. Først har gassprisen stupt, og nå har jaggu oljeprisen fulgt samme trend. Egentlig logisk, men likevel greit å få det konstatert. Krigskassen til klovnen vil slite med å holde krigen i gang fremover.
► Show Spoiler
Vi skal ikke tvinge pristak på disse som vil kjøpe russisk olje. Det er nok med å stoppe all kjøp eller ha pristak i disse landene som bryter med Russland - fordi det vil betyr at disse som vil ha russisk olje, vil forlange rabatt. I Kina er oljelagrene overmettet, og OPEC ser ut til å splittes opp pga. inflasjon som gjør at mange vil selge mer olje. Det betyr da at russerne vil få færre kunder - Tyrkia er en av disse - og få en minsket andel av oljemarkedet. De sliter allerede med å utbedre oljeproduksjonsinfrastrukturen.

Det virker som at Bidens nye skrittet ved å jage ned hans egne folk for å forbryte seg mot hans politikk omkring Kina og mikrobrikkene har fått en elektrisk spredning globalt sett, ettersom mange som tidlig trodde de var urørlige, nå kikker seg over skuldrene. Det kostet sitt, men nå er det trolig på bedre veger. Da gjenstår det bare kraftbørsens priskontroll som enhver kunne lese i avisa, er blitt bokstavelig talt fanget av vinden, det må avsluttes når den kaldeste perioden starte, trolig ved nyttåret.

Den russiske økonomien er nå på vei nedover. Hadde det ikke vært for et ufattelig geni, ville Russlands økonomi ha brutt sammen for lenge siden. Det viktigste er å opprettholde sanksjonsregimet mot Russland - ved å returnere til handelsforbudet av militærsgraderte og dualrolles varer mellom Vesten og Sovjetunionen i 1950-1991. Det skal fortsette for meget mange år uansett Ukrainas skjebne.
Mens Biden tapper oljelagrene i USA. Det finnes alltid kjøpere til olje. Det er selgers marked, ikke kjøpers marked. Derfor vil ethvert forsøk på pristak feile. Biden var også for en tid siden i SA og prøvde å overtale MBS til å øke oljeproduksjonen, men fikk ikke gehør. MBS med Putin og Opec+ kutter oljeproduksjonen, noe som gir bra priser for disse, mens USA prøver å balansere prisen ved å bruke av sine oljelagre. Virker som SA spiller mer på lag med Russland enn USA nå om dagen gitt. Russisk olje blir mer verdt, og mer uunværlig. Det er en gåte hvordan USA og lakeiene i EU skal klare å få til noe pristak på olje da.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Syrlig skrev: man nov 28, 2022 9:50 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 9:01 pm
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 7:47 pm

Du liker kanskje ikke bokbål men du liker varmen
Meh igjen. Bokbål og varmende flammer, du liksom. Jeg ser hva du prøver på, så jeg skal mate det inn med rømmeskjeer. Du skal ikke få dø i synden.

For det første har jeg i mange innlegg i denne tråden vært overtydelig på at jeg synes alle skal få si hva de mener. Hvis du vil sutre og kveike over at noen vil ta fra deg plattformen din til å tale fra så er det ikke meg. Men kanskje du generaliserer slik at alle vi proukrainere blir en eneste uvasket grå og ond ytringsfrihetsfiendlig og bokbålsvennlig masse? Noe som i tilfelle nok en gang illustrerer poenget mitt.

For det andre bør ikke de som løper Kreml sitt ærend snakke for høyt om bokbål og annen undertrykkelse av den frie tale. Hvordan er det egentlig med den frie tales livsvilkår i Moskva, St. Petersburg, Minsk? Hvordan har dere det i Norge og på FD i sammenligning?

For det tredje, hvor snakkes det mest om å (atom)brenne mennesker, som ifølge filosofer og nyfrelste exphilstudenter er hvor man ender opp hvis man brenner bøker? I Moskva, i Kyiv eller her på FD? Jeg hører ikke at de 'balanserte' går i rette med de krakilske sendingene på russisk mainstream-TV, hvor de ønsker å stråle oss i vesten tilbake til steinalderen. Men så snart noen er litt strenge med de på et lite forum i Norge snakkes det om bokbål...

For det fjerde, hva forventer du egentlig? At de som målbærer ensidig ytringsfrihetsfiendtlig og menneskerettsfiendlig støtte til den russiske invasjonen skal strykes medhårs og gis skryt for hvor flinke de er til å være kontrære? At vi skal gi oss ende over i beundring av deres dype innsikter, når de egentlig har slukt stpetersburgkjellernes propagandafremstøt med søkk, snøre og dupp?

La oss avslutte med det ytringsfrihet er. Ytringsfrihet er din frihet til å ytre dine synspunkter uten fare for straff og sanksjoner fra myndigheter. Din ytringsfrihet medfører ikke en plikt for andre til å bære dine ytringer frem. Dersom dine ytringer, meninger og holdninger faller igjennom i den forstand at få andre liker dem og mange andre blir sinte av dem er det fortsatt ikke et angrep på din ytringsfrihet.

Den bokbålsreferansen din kan du stikke opp i stjerten, der den hører hjemme. Så kan du la den varme deg der.
Autopilot?
Jada. Vi er snille og de som ikke er enige er slemme. Og er det ikke slemme, så later vi som at de er slemme. Vestlig utenrikspolitikk
Var det alt du klarte å lire av deg i et tilsvar til et meget godt innlegg ? Imponerende. Jeg gjør det enklere med min ytringsfrihet. Dagens Russland med sine ledere er en terrorstat ! De russiske soldatene i Ukraina er terrorstatens tjenere og fortjener ikke noe bedre enn døden eller lemlestelse om de ikke flykter hjem. Personer som helt eller bare delvis støtter terrorstaten er fascister.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Garindan skrev: tir nov 29, 2022 12:09 am
Varulv2468 skrev: man nov 28, 2022 7:40 pm
Fernandovonarb skrev: man nov 28, 2022 7:24 pm Alle monner drar. Først har gassprisen stupt, og nå har jaggu oljeprisen fulgt samme trend. Egentlig logisk, men likevel greit å få det konstatert. Krigskassen til klovnen vil slite med å holde krigen i gang fremover.
► Show Spoiler
Vi skal ikke tvinge pristak på disse som vil kjøpe russisk olje. Det er nok med å stoppe all kjøp eller ha pristak i disse landene som bryter med Russland - fordi det vil betyr at disse som vil ha russisk olje, vil forlange rabatt. I Kina er oljelagrene overmettet, og OPEC ser ut til å splittes opp pga. inflasjon som gjør at mange vil selge mer olje. Det betyr da at russerne vil få færre kunder - Tyrkia er en av disse - og få en minsket andel av oljemarkedet. De sliter allerede med å utbedre oljeproduksjonsinfrastrukturen.

Det virker som at Bidens nye skrittet ved å jage ned hans egne folk for å forbryte seg mot hans politikk omkring Kina og mikrobrikkene har fått en elektrisk spredning globalt sett, ettersom mange som tidlig trodde de var urørlige, nå kikker seg over skuldrene. Det kostet sitt, men nå er det trolig på bedre veger. Da gjenstår det bare kraftbørsens priskontroll som enhver kunne lese i avisa, er blitt bokstavelig talt fanget av vinden, det må avsluttes når den kaldeste perioden starte, trolig ved nyttåret.

Den russiske økonomien er nå på vei nedover. Hadde det ikke vært for et ufattelig geni, ville Russlands økonomi ha brutt sammen for lenge siden. Det viktigste er å opprettholde sanksjonsregimet mot Russland - ved å returnere til handelsforbudet av militærsgraderte og dualrolles varer mellom Vesten og Sovjetunionen i 1950-1991. Det skal fortsette for meget mange år uansett Ukrainas skjebne.
Mens Biden tapper oljelagrene i USA. Det finnes alltid kjøpere til olje. Det er selgers marked, ikke kjøpers marked. Derfor vil ethvert forsøk på pristak feile. Biden var også for en tid siden i SA og prøvde å overtale MBS til å øke oljeproduksjonen, men fikk ikke gehør. MBS med Putin og Opec+ kutter oljeproduksjonen, noe som gir bra priser for disse, mens USA prøver å balansere prisen ved å bruke av sine oljelagre. Virker som SA spiller mer på lag med Russland enn USA nå om dagen gitt. Russisk olje blir mer verdt, og mer uunværlig. Det er en gåte hvordan USA og lakeiene i EU skal klare å få til noe pristak på olje da.
Østen's lakeier lever i trua ser jeg :lol:

Leif_8

Legg inn av Leif_8 »

DennisB skrev: søn nov 20, 2022 12:00 pm
Leif_8 skrev: søn nov 20, 2022 1:32 am
bundetrente skrev: lør nov 12, 2022 8:22 pm

Er det sånn at dere går rundt og tror at krig under normale omstendigheter er noe som kun er littegran kjipt, men holdbart? Alt det som nevnes her, og enda verre ting også, er helt i tråd med det en kan forvente av krig. Krig er grusomt. Det er gjerne derfor det jobbes for en fredsavtale som kan tre i kraft så fort som mulig.
Patetisk med pekefingere mot Russland...moral er drit i krigssituasjoner og skjønner folk ikke dette, så blir det å betale...Sorry, får stå på grensa å vifte med flagget🤡

Idioter...

MVHleif, Gud er god
Et endeløst rør, men dette her? "Patetisk med pekefingre mot Russland"?

Hva synes du Vesten skal gjøre da? Sette ræva til, smøre seg inn og spre skinkene godt? La russerne få voldta, true, terrorisere og begå folkemord?

Hvis vi er idioter, så... ja, ingen ytterligere kommentar nødvendig.

Du får hente fram bibelen. Den er sikkert til god hjelp for de mest fanatisk religiøse i disse dager.
Vel, er foreløpig ikke noe millitært som er blitt gjort, som ikke vesten/USA har gjort tidligere.

Selv er jeg nordmann og er mere opptatt av at vi her i Norge, skal slippe "å spre skinkene godt".

"Idiotien" ligger i at folket her inne på FD, lar seg ikke merke med at ms media, sosial media og faktasjekkere simpelthen har byttet ut "Corona" med "Ukraina" og ukritisk tilatt Norge å aktivt delta i denne konflikt, som egentlig handler om USAs geopolitiske ambisjoner.

Nuvell, mens vi venter på revolusjon i Russland, Putins sykdommer og Ukrainas seier så kan BCC melde at Zelensky nå ber ukrainere om å forlate landet, som seg hør og bør når en vinner en krig. Faskern 😠

MVHleif, Gud er god

Hmm

Legg inn av Hmm »

Leif_8 skrev: tir nov 29, 2022 3:18 am
DennisB skrev: søn nov 20, 2022 12:00 pm
Leif_8 skrev: søn nov 20, 2022 1:32 am

Patetisk med pekefingere mot Russland...moral er drit i krigssituasjoner og skjønner folk ikke dette, så blir det å betale...Sorry, får stå på grensa å vifte med flagget🤡

Idioter...

MVHleif, Gud er god
Et endeløst rør, men dette her? "Patetisk med pekefingre mot Russland"?

Hva synes du Vesten skal gjøre da? Sette ræva til, smøre seg inn og spre skinkene godt? La russerne få voldta, true, terrorisere og begå folkemord?

Hvis vi er idioter, så... ja, ingen ytterligere kommentar nødvendig.

Du får hente fram bibelen. Den er sikkert til god hjelp for de mest fanatisk religiøse i disse dager.
Vel, er foreløpig ikke noe millitært som er blitt gjort, som ikke vesten/USA har gjort tidligere.

Selv er jeg nordmann og er mere opptatt av at vi her i Norge, skal slippe "å spre skinkene godt".

"Idiotien" ligger i at folket her inne på FD, lar seg ikke merke med at ms media, sosial media og faktasjekkere simpelthen har byttet ut "Corona" med "Ukraina" og ukritisk tilatt Norge å aktivt delta i denne konflikt, som egentlig handler om USAs geopolitiske ambisjoner.

Nuvell, mens vi venter på revolusjon i Russland, Putins sykdommer og Ukrainas seier så kan BCC melde at Zelensky nå ber ukrainere om å forlate landet, som seg hør og bør når en vinner en krig. Faskern 😠

MVHleif, Gud er god
Oii, så du mener Russland kan invadere Ukraina, bombe og legge mullionbyer øde, stjele, voldta og drepe og skade hundretusenvis av ukrainere pga USAs geopolitiske ambisjoner?

Jeg trodde vi var enige om at dette var Putin og lederskapets krig for å beholde makten og den ekstreme rikdommen de har stjålet til seg.

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Crazy Horse skrev: tir nov 29, 2022 12:18 am
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 9:50 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 9:01 pm
Meh igjen. Bokbål og varmende flammer, du liksom. Jeg ser hva du prøver på, så jeg skal mate det inn med rømmeskjeer. Du skal ikke få dø i synden.

For det første har jeg i mange innlegg i denne tråden vært overtydelig på at jeg synes alle skal få si hva de mener. Hvis du vil sutre og kveike over at noen vil ta fra deg plattformen din til å tale fra så er det ikke meg. Men kanskje du generaliserer slik at alle vi proukrainere blir en eneste uvasket grå og ond ytringsfrihetsfiendlig og bokbålsvennlig masse? Noe som i tilfelle nok en gang illustrerer poenget mitt.

For det andre bør ikke de som løper Kreml sitt ærend snakke for høyt om bokbål og annen undertrykkelse av den frie tale. Hvordan er det egentlig med den frie tales livsvilkår i Moskva, St. Petersburg, Minsk? Hvordan har dere det i Norge og på FD i sammenligning?

For det tredje, hvor snakkes det mest om å (atom)brenne mennesker, som ifølge filosofer og nyfrelste exphilstudenter er hvor man ender opp hvis man brenner bøker? I Moskva, i Kyiv eller her på FD? Jeg hører ikke at de 'balanserte' går i rette med de krakilske sendingene på russisk mainstream-TV, hvor de ønsker å stråle oss i vesten tilbake til steinalderen. Men så snart noen er litt strenge med de på et lite forum i Norge snakkes det om bokbål...

For det fjerde, hva forventer du egentlig? At de som målbærer ensidig ytringsfrihetsfiendtlig og menneskerettsfiendlig støtte til den russiske invasjonen skal strykes medhårs og gis skryt for hvor flinke de er til å være kontrære? At vi skal gi oss ende over i beundring av deres dype innsikter, når de egentlig har slukt stpetersburgkjellernes propagandafremstøt med søkk, snøre og dupp?

La oss avslutte med det ytringsfrihet er. Ytringsfrihet er din frihet til å ytre dine synspunkter uten fare for straff og sanksjoner fra myndigheter. Din ytringsfrihet medfører ikke en plikt for andre til å bære dine ytringer frem. Dersom dine ytringer, meninger og holdninger faller igjennom i den forstand at få andre liker dem og mange andre blir sinte av dem er det fortsatt ikke et angrep på din ytringsfrihet.

Den bokbålsreferansen din kan du stikke opp i stjerten, der den hører hjemme. Så kan du la den varme deg der.
Autopilot?
Jada. Vi er snille og de som ikke er enige er slemme. Og er det ikke slemme, så later vi som at de er slemme. Vestlig utenrikspolitikk
Var det alt du klarte å lire av deg i et tilsvar til et meget godt innlegg ? Imponerende. Jeg gjør det enklere med min ytringsfrihet. Dagens Russland med sine ledere er en terrorstat ! De russiske soldatene i Ukraina er terrorstatens tjenere og fortjener ikke noe bedre enn døden eller lemlestelse om de ikke flykter hjem. Personer som helt eller bare delvis støtter terrorstaten er fascister.
Han har fire punkter som ikke handler om det jeg tar opp. Det er bare masse ord på autopilot. Det er bare avsporinger.

Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 7:29 am
Crazy Horse skrev: tir nov 29, 2022 12:18 am
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 9:50 pm

Autopilot?
Jada. Vi er snille og de som ikke er enige er slemme. Og er det ikke slemme, så later vi som at de er slemme. Vestlig utenrikspolitikk
Var det alt du klarte å lire av deg i et tilsvar til et meget godt innlegg ? Imponerende. Jeg gjør det enklere med min ytringsfrihet. Dagens Russland med sine ledere er en terrorstat ! De russiske soldatene i Ukraina er terrorstatens tjenere og fortjener ikke noe bedre enn døden eller lemlestelse om de ikke flykter hjem. Personer som helt eller bare delvis støtter terrorstaten er fascister.
Han har fire punkter som ikke handler om det jeg tar opp. Det er bare masse ord på autopilot. Det er bare avsporinger.

Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.
Whatabout Irak a?

Hmm

Legg inn av Hmm »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 7:29 am
Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.
Det vi vet er at Russland driver mediekampanje i vesten via trollfabrikker etc. Hvem andre og for hva?

Henger slutten på Saddams regime sammen med Russlands rasering og drapsbølge i Ukraina?

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Hmm skrev: tir nov 29, 2022 7:55 am
Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 7:29 am
Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.
Det vi vet er at Russland driver mediekampanje i vesten via trollfabrikker etc. Hvem andre og for hva?

Henger slutten på Saddams regime sammen med Russlands rasering og drapsbølge i Ukraina?
Det ene utelukker ikke det andre.
Det er en kampanje mot Russland i vesten.
Ja Irak ble angrepet av samme grunn som Ukraina

Hmm

Legg inn av Hmm »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 8:50 am
Hmm skrev: tir nov 29, 2022 7:55 am
Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 7:29 am
Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.
Det vi vet er at Russland driver mediekampanje i vesten via trollfabrikker etc. Hvem andre og for hva?

Henger slutten på Saddams regime sammen med Russlands rasering og drapsbølge i Ukraina?
Det ene utelukker ikke det andre.
Det er en kampanje mot Russland i vesten.
Ja Irak ble angrepet av samme grunn som Ukraina
Det ene utelukker ikke det andre. Men hvilken mediekampanje er det vesten kjører mot Russland? Hva er budskapet?

Det er en allmenn oppfatning at den andre Irak-krigen var en "kontroll over olje" krig. Så rikdom og verdier er Putins motiv til å invadere Ukraina?
Det grusomme regimet til Saddam kan sammenlignes med et land som har utviklet seg positivt og gikk stadig mot et bedre og friere demokrati?

William_S

Legg inn av William_S »

Stoltenberg fortsetter å være klar og tydelig på at man må støtte Ukraina så lenge det trengs. Bra, det er viktig å ikke vike en tomme for Putler.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetss ... ost=115197

Syrlig
Innlegg: 283

Legg inn av Syrlig »

Hmm skrev: tir nov 29, 2022 9:17 am
Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 8:50 am
Hmm skrev: tir nov 29, 2022 7:55 am

Det vi vet er at Russland driver mediekampanje i vesten via trollfabrikker etc. Hvem andre og for hva?

Henger slutten på Saddams regime sammen med Russlands rasering og drapsbølge i Ukraina?
Det ene utelukker ikke det andre.
Det er en kampanje mot Russland i vesten.
Ja Irak ble angrepet av samme grunn som Ukraina
Det ene utelukker ikke det andre. Men hvilken mediekampanje er det vesten kjører mot Russland? Hva er budskapet?

Det er en allmenn oppfatning at den andre Irak-krigen var en "kontroll over olje" krig. Så rikdom og verdier er Putins motiv til å invadere Ukraina?
Det grusomme regimet til Saddam kan sammenlignes med et land som har utviklet seg positivt og gikk stadig mot et bedre og friere demokrati?
Jeg har gitt eksempel.
Bombing av kritisk infrastruktur nesten uten sivile tap blir sett på som terror når det er Russland.
Lista for terror legger nesten på gulvet.
Irak krigen handlet om masseødeleggelse våpen og USAs sikkerhet.
Verden er full an grusomme regimer det er en bort forklaring.
Irak ble grusommere etter invasjonen.

Hmm

Legg inn av Hmm »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 9:33 am
Hmm skrev: tir nov 29, 2022 9:17 am
Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 8:50 am

Det ene utelukker ikke det andre.
Det er en kampanje mot Russland i vesten.
Ja Irak ble angrepet av samme grunn som Ukraina
Det ene utelukker ikke det andre. Men hvilken mediekampanje er det vesten kjører mot Russland? Hva er budskapet?

Det er en allmenn oppfatning at den andre Irak-krigen var en "kontroll over olje" krig. Så rikdom og verdier er Putins motiv til å invadere Ukraina?
Det grusomme regimet til Saddam kan sammenlignes med et land som har utviklet seg positivt og gikk stadig mot et bedre og friere demokrati?
Jeg har gitt eksempel.
Bombing av kritisk infrastruktur nesten uten sivile tap blir sett på som terror når det er Russland.
Lista for terror legger nesten på gulvet.
Irak krigen handlet om masseødeleggelse våpen og USAs sikkerhet.
Verden er full an grusomme regimer det er en bort forklaring.
Irak ble grusommere etter invasjonen.
En dag for litt siden sendte Russlands ledere over 100 kryssermissiler over Ukraina. Til sammen har de sendt tusenvis. Og ja, de treffer infrastruktur i et land der det bor mer enn 40 milloner sivile, og vinteren kommer! Og de treffer boligblokker og lander i sentrum av millionbyer. Hvilken kampanje er det vesten kjører? Har vestlige medier rett i alt de skriver, selvfølgelig ikke. Men hvilket budskap er det de formidler som du mener er så fryktelig feil? Hvis du ikke mener at Russland terroriserer det ukrainske folket, hva er det da russerne gjør? Hvordan skal vestlige medier forklare missilene som kan medøre at millioner fryser til døde i vinter? Alle mener Russland gjorde feil i å angripe Ukraina, alle mener Russland ikke kan anektere et annet lands territorie, og alle mener at Russland ikke kan bestemme over Ukraina på noe som helst vis.

Det er ikke en mediekampanje, det er en brutal og utslettende krig mot et fritt demokratisk land i Europa.

Verden er full av regimer vi ikke ønsker. ja! Russland er ett av de som nå sammenlignes med slike land. Dessverre så er ikke alle land klare for demokrati, det tar generasjoner å skape den tilliten som må til for å få gode demokrati, f.eks slik som Norge. Saddam var ingen "godkar", og Irak sliter med sitt skjøre demokrati. Men at en positiv demokratiutvikling i Ukraina skal belønens med full invasjon, massedrap og mål om underkastelse skal sammenligens med Irak er absurd.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Husk nå da, at Russland har på sin CV at de alltid går til angrep på naboland dersom de tror de er sterkere enn naboen.
NATO-landet Norge har ikke blitt angrepet.
Gjett hvorfor......

Tojuling

Legg inn av Tojuling »

Syrlig skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 2:53 pm
Garindan skrev: man nov 28, 2022 2:39 pm

En god dose projisering i dette innlegget ja. Det ser man en god del av i mediene også.
Meh. Det er en observasjon som står seg godt. Noen mener at vi proukrainere har et ensidig syn på konflikten og ikke klarer å se 'det store bildet'. Mange av disse igjen leter frenetisk rundt over hele internett etter hvert eneste lille mulighet til å finne og spre FUD. De graver rundt i internettets hjerte, nyrer, lever og endetarm for å finne muligheter til å støtte Kreml, demonisere Ukraina, peke på russisk 'suksess' og/eller forvitring av vestens samlede front for Ukraina. Og så klager de, ironisk nok, på proukrainsk naivisme og ensidighet. Vet nå ikke hvem som til slutt projiserer hvem, jeg...
LoL

Det sto i Dagbladet her om dagen at 2 sivile døde når russerne bombet med 100 krysserraketter for ikke så lenge sida . De bomba kritisk infrastruktur noe som gjør det vanskelig for Ukraina å forsyne den enorme hæren sin.

Dagbladet kalte det for terror.

Så man kan lese CIA-propagandaen i mainstream media. Ingen trenger å fortelle deg det.

Så du mener at å bombe infrastruktur som strøm og varme til sivile er en fin ting.
Da har du vist hvor hvem du er og ditt menneskesyn. Ærligheten din skal du ha for.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Syrlig skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 2:53 pm
Garindan skrev: man nov 28, 2022 2:39 pm

En god dose projisering i dette innlegget ja. Det ser man en god del av i mediene også.
Meh. Det er en observasjon som står seg godt. Noen mener at vi proukrainere har et ensidig syn på konflikten og ikke klarer å se 'det store bildet'. Mange av disse igjen leter frenetisk rundt over hele internett etter hvert eneste lille mulighet til å finne og spre FUD. De graver rundt i internettets hjerte, nyrer, lever og endetarm for å finne muligheter til å støtte Kreml, demonisere Ukraina, peke på russisk 'suksess' og/eller forvitring av vestens samlede front for Ukraina. Og så klager de, ironisk nok, på proukrainsk naivisme og ensidighet. Vet nå ikke hvem som til slutt projiserer hvem, jeg...
LoL

Det sto i Dagbladet her om dagen at 2 sivile døde når russerne bombet med 100 krysserraketter for ikke så lenge sida . De bomba kritisk infrastruktur noe som gjør det vanskelig for Ukraina å forsyne den enorme hæren sin.

Dagbladet kalte det for terror.

Så man kan lese CIA-propagandaen i mainstream media. Ingen trenger å fortelle deg det.
Du kunne kanskje nevnt at av disse 100 missilene, ble minst 70 skutt ned? Eller passer ikke det det russiske og ditt eget narrativ? Uredelighet kalles slikt. De sivile dødstallene ville vært mye høyere om disse 70+ missilene også fant veien til sine "mål".

Selvsagt er det reinspikka terror. Hadde dette vært områder som Russland ville overta, eller invadere nå, så kunne man kanskje sett på det som kritisk infrastruktur i forhold til det. Men det er det jo ikke. Dette er områder russerne ikke har interesse av å erobre lenger. Ergo er det et direkte angrep på sivile i disse områdene langt unna frontene, og er per definisjon terror mot sivile, fordi det er de som lider av disse angrepene.

Disse terrorangrepene spiller svært liten rolle for militære forsyninger til frontene (som vel var ditt poeng), men derimot stor rolle for den sivile befolkningen, som vil fryse nøttene av seg, og være uten vann. Du bommer grovt her, og viser ditt sanne jeg, og hvor du tilhører.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dere lærer ikke ser jeg. Forstår dere ikke at dere lar Syrlig kuppe tråden om alle skal forsøke å forklare han at han tar feil?

En ting er jo at dette er et diskusjonsforum. Men det er også lov å skjønne at man blir en nyttig lakei for de som ønsker å spre russisk propaganda om man hele tiden skal forsøke å overtale en som har alle andre hensikter enn å la seg overtale?

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

fargerik skrev: tir nov 29, 2022 10:41 am Husk nå da, at Russland har på sin CV at de alltid går til angrep på naboland dersom de tror de er sterkere enn naboen.
NATO-landet Norge har ikke blitt angrepet.
Gjett hvorfor......
Begynner det på N og slutter på ATO?

DennisB

Legg inn av DennisB »

PapaSmurf skrev: tir nov 29, 2022 11:32 am Dere lærer ikke ser jeg. Forstår dere ikke at dere lar Syrlig kuppe tråden om alle skal forsøke å forklare han at han tar feil?

En ting er jo at dette er et diskusjonsforum. Men det er også lov å skjønne at man blir en nyttig lakei for de som ønsker å spre russisk propaganda om man hele tiden skal forsøke å overtale en som har alle andre hensikter enn å la seg overtale?
Så fort det kan se ut som at disse prorusserne kupper tråden, så kan det være greit å la være å svare dem. Men ellers synes jeg det er viktig med noen motstemmer, som forklarer hvor feil de tar. Ellers blir deres "fasit" stående, og de som ikke frekventerer tråden så ofte, kan få et helt feil bilde av krigen.

Ingen svarer for at disse skal endre mening, det vet vi at de ikke gjør.
En ting er at vi som traver her hver dag skjønner hva disse vil oppnå, en annen ting gjelder for de som bare er innom en gang i blant.

OrmenLange
Innlegg: 1807

Legg inn av OrmenLange »

DennisB skrev: tir nov 29, 2022 11:24 am
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm
Ljot skrev: man nov 28, 2022 2:53 pm
Meh. Det er en observasjon som står seg godt. Noen mener at vi proukrainere har et ensidig syn på konflikten og ikke klarer å se 'det store bildet'. Mange av disse igjen leter frenetisk rundt over hele internett etter hvert eneste lille mulighet til å finne og spre FUD. De graver rundt i internettets hjerte, nyrer, lever og endetarm for å finne muligheter til å støtte Kreml, demonisere Ukraina, peke på russisk 'suksess' og/eller forvitring av vestens samlede front for Ukraina. Og så klager de, ironisk nok, på proukrainsk naivisme og ensidighet. Vet nå ikke hvem som til slutt projiserer hvem, jeg...
LoL

Det sto i Dagbladet her om dagen at 2 sivile døde når russerne bombet med 100 krysserraketter for ikke så lenge sida . De bomba kritisk infrastruktur noe som gjør det vanskelig for Ukraina å forsyne den enorme hæren sin.

Dagbladet kalte det for terror.

Så man kan lese CIA-propagandaen i mainstream media. Ingen trenger å fortelle deg det.
Du kunne kanskje nevnt at av disse 100 missilene, ble minst 70 skutt ned? Eller passer ikke det det russiske og ditt eget narrativ? Uredelighet kalles slikt. De sivile dødstallene ville vært mye høyere om disse 70+ missilene også fant veien til sine "mål".

Selvsagt er det reinspikka terror. Hadde dette vært områder som Russland ville overta, eller invadere nå, så kunne man kanskje sett på det som kritisk infrastruktur i forhold til det. Men det er det jo ikke. Dette er områder russerne ikke har interesse av å erobre lenger. Ergo er det et direkte angrep på sivile i disse områdene langt unna frontene, og er per definisjon terror mot sivile, fordi det er de som lider av disse angrepene.

Disse terrorangrepene spiller svært liten rolle for militære forsyninger til frontene (som vel var ditt poeng), men derimot stor rolle for den sivile befolkningen, som vil fryse nøttene av seg, og være uten vann. Du bommer grovt her, og viser ditt sanne jeg, og hvor du tilhører.
Er de russiske angrepene på infrastruktur terrorisme? Derom strides de lærde. Jeg synes denne kommentaren av amerikanske general Charles Dunlap diskuterer temaet godt.

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Utholdenheten til noen av 2-siderne er det hvertfall ikke noe å si på. Selv om jeg tipper det må være litt frustrerende å bli satt såppas på plass gang etter gang av Ljot m.fl

Dere minner meg litt om ruzzerne på slagmarka som har en helt unik evne til å bare fortsette å mate på, selv når de blir slakta.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Ukrainerne forbereder seg på nye missilangrep hvert minutt nå. De venter at det neste som kommer blir verre enn det forrige.

Alarmen gikk nettopp i Kyiv, før den stoppet. Et MIG-31 med et KH-47 Kinzhalmissil tok av fra Minsk, men landet rett etter.

Ukrainerne tror det er for å terrorisere dem med "falske" alarmer.

Fokuser heller på hva som skjer enn de russiske trollene.

Bilde
Sist redigert av Troygirl den tir nov 29, 2022 1:06 pm, redigert 1 gang totalt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

OrmenLange skrev: tir nov 29, 2022 12:50 pm
DennisB skrev: tir nov 29, 2022 11:24 am
Syrlig skrev: man nov 28, 2022 6:12 pm

LoL

Det sto i Dagbladet her om dagen at 2 sivile døde når russerne bombet med 100 krysserraketter for ikke så lenge sida . De bomba kritisk infrastruktur noe som gjør det vanskelig for Ukraina å forsyne den enorme hæren sin.

Dagbladet kalte det for terror.

Så man kan lese CIA-propagandaen i mainstream media. Ingen trenger å fortelle deg det.
Du kunne kanskje nevnt at av disse 100 missilene, ble minst 70 skutt ned? Eller passer ikke det det russiske og ditt eget narrativ? Uredelighet kalles slikt. De sivile dødstallene ville vært mye høyere om disse 70+ missilene også fant veien til sine "mål".

Selvsagt er det reinspikka terror. Hadde dette vært områder som Russland ville overta, eller invadere nå, så kunne man kanskje sett på det som kritisk infrastruktur i forhold til det. Men det er det jo ikke. Dette er områder russerne ikke har interesse av å erobre lenger. Ergo er det et direkte angrep på sivile i disse områdene langt unna frontene, og er per definisjon terror mot sivile, fordi det er de som lider av disse angrepene.

Disse terrorangrepene spiller svært liten rolle for militære forsyninger til frontene (som vel var ditt poeng), men derimot stor rolle for den sivile befolkningen, som vil fryse nøttene av seg, og være uten vann. Du bommer grovt her, og viser ditt sanne jeg, og hvor du tilhører.
Er de russiske angrepene på infrastruktur terrorisme? Derom strides de lærde. Jeg synes denne kommentaren av amerikanske general Charles Dunlap diskuterer temaet godt.
Greit nok, det.
Men fyren ble pensjonist i 2010, da.
Og det du linker til er fra hans egen, private bloggside.
(jeg er på farta, og har ikke lest hele innlegget. Får ta det senere)

Hedning

Legg inn av Hedning »

Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 8:50 am
Hmm skrev: tir nov 29, 2022 7:55 am
Syrlig skrev: tir nov 29, 2022 7:29 am
Men å ta for seg det jeg tar opp at det pågår en massiv mediekampanje i vesten gjør han ikke. Demoniseringen når nye høyder mens okkupasjonen av Irak nå er inne i sitt 20. år.
Det vi vet er at Russland driver mediekampanje i vesten via trollfabrikker etc. Hvem andre og for hva?

Henger slutten på Saddams regime sammen med Russlands rasering og drapsbølge i Ukraina?
Det ene utelukker ikke det andre.
Det er en kampanje mot Russland i vesten.
Ja Irak ble angrepet av samme grunn som Ukraina
Er det en kampanje i Russland mot Vesten da?
Eller er alt fryd,og gammen,og dine helter i Russland er stort sett sannferdige?

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»