Situasjonen i Ukraina Del 3
Re: Situasjonen i Ukraina Del 3
Ikke akkurat fullsatt sal når Zelensky får sine minutter i den Franske nasjonalforsamlingen..
pølsa skrev: fre jun 07, 2024 9:46 amOg det er noe du selvfølgelig kan vise kilde på? (De statistikkene jeg har sett er flere Europeiske land over Russland i alkohol konsum)Hjulbeint skrev: fre jun 07, 2024 9:10 ampølsa skrev: fre jun 07, 2024 8:18 am
"Tre unge jenter går forbi to fulle menn", denne artikkelen ble jo bare komisk. Som om det ikke skjer over alt i denne verden?
Du fikk ikke med deg poenget?
Krever litt tankegang, nemligen at alkoholforbruket har steget drastisk, i et land med allerede stort alkoholforbruk.
Selvfølgelig.
Recorded per capita consumption of pure alcohol (litres) per adult 15 years of age and over per year
Country 1996[7] 2016[8]
Moldova 8.62 15.2
Lithuania 6.23 15.0
Czech Republic 14.35 14.4
Seychelles – 13.8
Germany 11.67 13.4
Nigeria 0.66 13.4
Ireland 11.90 13.0
Luxembourg 14.35 13.0
Latvia 8.70 12.9
Bulgaria 9.52 12.7
France 13.74 12.6
Romania 10.88 12.6
Slovenia 15.15 12.6
Portugal 13.57 12.3
Belgium 10.94 12.1
Russia 8.08 11.7
Austria 11.90 11.6
Estonia[a] 8.07 11.6
World Health Organization (WHO) data
Og du har alltid fått kilder av meg når du har bedt om det.
- Big George
Hvorfor noen gidder å diskutere med folk som støtter invasjon voldtekt tortur og drap er en gåte.
Støtter man Russland sier det egentlig alt.
Støtter man Russland sier det egentlig alt.
- Big George
Putin crisis as Russian missiles and drones wiped out by Ukraine in country-wide barrage
Ukrainian forces successfully thwarted a large-scale Russian missile and drone assault targeting multiple cities.
Vladimir Putin has suffered a huge setback after Ukrainian forces successfully intercepted a large-scale Russian air assault targeting multiple cities early this morning.
The surprise attack involved several missiles and nearly 50 drones, aimed at various regions, including the capital Kyiv and the western oblast of Khmelnytskyi.
Ukrainian forces successfully thwarted a large-scale Russian missile and drone assault targeting multiple cities.
Vladimir Putin has suffered a huge setback after Ukrainian forces successfully intercepted a large-scale Russian air assault targeting multiple cities early this morning.
The surprise attack involved several missiles and nearly 50 drones, aimed at various regions, including the capital Kyiv and the western oblast of Khmelnytskyi.
- Big George
Germany considers giving Ukraine another Patriot system - Bloomberg
As Ukrinform reported, on 31 May, German Foreign Minister Annalena Burbock said that Germany would provide Ukraine with ...
Reuters
8 ton MSN
Putin says Russia does not need to use nuclear weapons for victory in Ukraine
Russian President Vladimir Putin said on Friday that the idea of moving the headquarters of major companies to regions ...
As Ukrinform reported, on 31 May, German Foreign Minister Annalena Burbock said that Germany would provide Ukraine with ...
Reuters
8 ton MSN
Putin says Russia does not need to use nuclear weapons for victory in Ukraine
Russian President Vladimir Putin said on Friday that the idea of moving the headquarters of major companies to regions ...
- Big George
There are conflicting accounts rising after a deadly attack on the Russian-held city of Luhansk in eastern Ukraine amid fighting raging in that oblast. The Russians say civilian targets were hit by U.S.-made Army Tactical Missile System (ATACMS) short-range ballistic missiles while Ukrainian sources say military targets were struck. There were several claims that Ukraine used the unitary warhead (single high explosive) variant of the ATACMS, which would mark one of its first such uses. Video of the strikes show unitary warheads being used. Previous ATACMS strikes have used versions loaded with cluster munitions, aside from possibly one we know about.
Video emerged on social media showing explosions erupting from a large building and people running for safety, some screaming.
Russia’s Defense Ministry on Friday accused Ukraine of using five ATACMS on residential buildings and other civilian structures in Luhansk, Reuters reported.
"The air defense forces managed to shoot down most of the shells," Leonid Pasechnik, the Russia-installed governor of the region, said on his Telegram channel. "But, unfortunately, some of the missiles reached their target and destroyed civilian infrastructure. There were civilian casualties and damage to buildings."
At least three people were killed in that attack and 35 wounded in the strike, said Pasechnik.
He added that 33 high-rise buildings in the eastern part of the city were damaged. “Two schools, three kindergartens and the Luhansk College of Information Technologies and Entrepreneurship were also damaged during the shelling.”
Ukrainian sources, however, say the attack was on a military installation in that city, hitting a building being used by the Russian military as a barracks.
Video emerged on social media showing explosions erupting from a large building and people running for safety, some screaming.
Russia’s Defense Ministry on Friday accused Ukraine of using five ATACMS on residential buildings and other civilian structures in Luhansk, Reuters reported.
"The air defense forces managed to shoot down most of the shells," Leonid Pasechnik, the Russia-installed governor of the region, said on his Telegram channel. "But, unfortunately, some of the missiles reached their target and destroyed civilian infrastructure. There were civilian casualties and damage to buildings."
At least three people were killed in that attack and 35 wounded in the strike, said Pasechnik.
He added that 33 high-rise buildings in the eastern part of the city were damaged. “Two schools, three kindergartens and the Luhansk College of Information Technologies and Entrepreneurship were also damaged during the shelling.”
Ukrainian sources, however, say the attack was on a military installation in that city, hitting a building being used by the Russian military as a barracks.
- Big George
Alle statistikker er basert på landets myndigheter og deres grad av ærlighet .Vi vet at land som Russland og Kina data ikke er pålitelige. Russerne har et vanvittig alkoholforbruk som myndighetene ikke er særlig villig til å utlevere.
- Big George
ISW skriver i natt:
Russian President Vladimir Putin articulated a theory of victory in Ukraine on June 7 that assumes that Russian forces will be able to continue gradual creeping advances indefinitely, prevent Ukraine from conducting successful operationally significant counteroffensive operations, and win a war of attrition against Ukrainian forces
Russian President Vladimir Putin articulated a theory of victory in Ukraine on June 7 that assumes that Russian forces will be able to continue gradual creeping advances indefinitely, prevent Ukraine from conducting successful operationally significant counteroffensive operations, and win a war of attrition against Ukrainian forces
-
Hvordan vet du at Russland ikke er pålitelig og hvordan vet du at Ukraina er pålitelig?Big George skrev: lør jun 08, 2024 4:08 am Alle statistikker er basert på landets myndigheter og deres grad av ærlighet .Vi vet at land som Russland og Kina data ikke er pålitelige. Russerne har et vanvittig alkoholforbruk som myndighetene ikke er særlig villig til å utlevere.
Er Norge pålitelige?
-
Dette er nok mere enn en teori Big G. Er nok det som er i ferd med å skje i praksis og dette var ganske åpenlyst for en del av oss før dette startet så kanskje det ikke var så lurt å provosere Russland til dette punktet alikevel. Ihvertfall ikke hvis man er Ukrianer.Big George skrev: lør jun 08, 2024 5:36 am ISW skriver i natt:
Logistikken tilsier at Russland vinner dette uansett.
NATO Secretary General Jens Stoltenberg is scrapping plans to set up a five-year fund of military aid for Ukraine after facing pushback from alliance members, and is instead asking countries to keep up their current contributions, people familiar with the matter said.
Bloomberg
Bloomberg
Har Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 7:35 amHvordan vet du at Russland ikke er pålitelig og hvordan vet du at Ukraina er pålitelig?Big George skrev: lør jun 08, 2024 4:08 am Alle statistikker er basert på landets myndigheter og deres grad av ærlighet .Vi vet at land som Russland og Kina data ikke er pålitelige. Russerne har et vanvittig alkoholforbruk som myndighetene ikke er særlig villig til å utlevere.
Er Norge pålitelige?
Da Ukraina gav fra seg atomvåpene, skrev Russland under en avtale der de lovet å respektere Ukrainske grenser, inklusiv Krim.
Brutt av Putin
Da Russland invaderte Krim, stengte han i praksis, Ukrainas muligheter til å seile fritt ut i Svartehavet fra Assorhavet.
Brudd på fri ferdsel på havet. Alvorlig brudd av Putin, både av nasjonal rett og internasjonale avtaler om fri ferdsel.
Lovnad om åpen og fri tilgang til alle saker angående nedskytingen av Malaisias fly.
Brutt av Putin.
Angrep på Donbas, utført av russiske styrker.
Brudd av et haug med avtaler om mellomstatlige avtaler.
Putin brøt alle slike.
Angrep på Georgia, det samme.
Minsk 2 brutt av Putin, før noen andre parter hadde fått tatt stilling til den.
Putin bygde opp styrker langs Ukrainas grenser, Putin lovet og sa at dette bare var øvelse.
Brutt av Putin.
Og dette er bare noen av alle de avtaler Putler har underskrevet og lovet, som Putin har brutt.
Så man må være svært naiv, hvis man stoler på Putin.
dette var ganske åpenlyst for en del av oss før dette startet så kanskje det ikke var så lurt å provosere Russland til dette punktet alikevel. Ihvertfall ikke hvis man er Ukrianer.
Jævla dumt at Churchill med flere provoserte Hitler til å gå til krig også, går jeg ut fra at sånne som deg og andre likesinnede mener, eller tar jeg feil der også?
Tyskland og Sovjet var jo pærlevenner på det tidspunktet, med nært industrielt samarbeid.
Jævla dumt at Churchill med flere provoserte Hitler til å gå til krig også, går jeg ut fra at sånne som deg og andre likesinnede mener, eller tar jeg feil der også?
Tyskland og Sovjet var jo pærlevenner på det tidspunktet, med nært industrielt samarbeid.
Og de vestlige støttet Hitler økonomisk slik at han til slutt fikk maktaHjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:15 am dette var ganske åpenlyst for en del av oss før dette startet så kanskje det ikke var så lurt å provosere Russland til dette punktet alikevel. Ihvertfall ikke hvis man er Ukrianer.
Sikker på at vi ikke var på lag med Hitler også? Hvorfor ikke dra det helt ut for å være sikker hvor jævlig vi i vesten er i alle sammenhenger. Når skal du komme ut som en pro russeren du egentlig er? Nå har du sittet her å mast i over to år, ikke sett et innlegg fra deg der Russland gjør noe galt. Samtlige av dine innlegg havner om hva vi gjør feil, hvor jævlig vi er, der du skal poengtere at vi ikke er de gode i denne konflikten. Du skal ha creds for at du faktisk gidder dette pisset.pølsa skrev: lør jun 08, 2024 9:18 amOg de vestlige støttet Hitler økonomisk slik at han til slutt fikk maktaHjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:15 am dette var ganske åpenlyst for en del av oss før dette startet så kanskje det ikke var så lurt å provosere Russland til dette punktet alikevel. Ihvertfall ikke hvis man er Ukrianer.
-
USA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 amHar Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 7:35 amHvordan vet du at Russland ikke er pålitelig og hvordan vet du at Ukraina er pålitelig?Big George skrev: lør jun 08, 2024 4:08 am Alle statistikker er basert på landets myndigheter og deres grad av ærlighet .Vi vet at land som Russland og Kina data ikke er pålitelige. Russerne har et vanvittig alkoholforbruk som myndighetene ikke er særlig villig til å utlevere.
Er Norge pålitelige?
Da Ukraina gav fra seg atomvåpene, skrev Russland under en avtale der de lovet å respektere Ukrainske grenser, inklusiv Krim.
Brutt av Putin
Da Russland invaderte Krim, stengte han i praksis, Ukrainas muligheter til å seile fritt ut i Svartehavet fra Assorhavet.
Brudd på fri ferdsel på havet. Alvorlig brudd av Putin, både av nasjonal rett og internasjonale avtaler om fri ferdsel.
Lovnad om åpen og fri tilgang til alle saker angående nedskytingen av Malaisias fly.
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Putin bygde opp styrker langs Ukrainas grenser, Putin lovet og sa at dette bare var øvelse.
Brutt av Putin.
Og dette er bare noen av alle de avtaler Putler har underskrevet og lovet, som Putin har brutt.
Dessuten setter du opp en bønsj med stråmenn her som jeg nødvendigvis tar med en klype salt , som vanlig. Du sliter litt med å bryte ut av psykosen din også skjønner jeg , greit nok , alt dette får stå på din regning.
Men hva forteller det oss om deg som menneske? Vi tenker nok vårt om hvordan du egentlig er og hva slags forferdelig menneskesyn du har. (jeg bare henger på en sånn til slutt siden det er akkurat hva du gjør i hvert eneste innlegg du skriver , sånn i tilfelle poenget unnslipper deg , noe jeg antar at det gjør. )
Det er egentlig fantastisk, at du som anklager andre for å diskutere person og bruke stråmenn, bare bruker disse metodene her.Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 amUSA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 amHar Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 7:35 am
Hvordan vet du at Russland ikke er pålitelig og hvordan vet du at Ukraina er pålitelig?
Er Norge pålitelige?
Brutt av Putin
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Brutt av Putin.
Dessuten setter du opp en bønsj med stråmenn her som jeg nødvendigvis tar med en klype salt , som vanlig. Du sliter litt med å bryte ut av psykosen din også skjønner jeg , greit nok , alt dette får stå på din regning.
Men hva forteller det oss om deg som menneske? Vi tenker nok vårt om hvordan du egentlig er og hva slags forferdelig menneskesyn du har. (jeg bare henger på en sånn til slutt siden det er akkurat hva du gjør i hvert eneste innlegg du skriver , sånn i tilfelle poenget unnslipper deg , noe jeg antar at det gjør. )
Ingen ting i "svaret" ditt har noe som helst med mitt innlegg.
USA in blandingen din, er et typisk eksempel på bruk av stråmenn.Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 amUSA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 amHar Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 7:35 am
Hvordan vet du at Russland ikke er pålitelig og hvordan vet du at Ukraina er pålitelig?
Er Norge pålitelige?
Brutt av Putin
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Brutt av Putin.
Men siden du er ekspert på USAs brudd på inngåtte avtaler.
Kan du nevne 5 slike avtaler USA har inngått med andre land som de ensidig har brutt?
Jeg er ikke så bra på dette, så jeg vil like å få opplyst litt om USAs brudd på inngåtte internasjonale avtaler mellom USA og andre stater.
Skulle være enkelt, når du vet om hundrevis.
-
Da vet ikke du hva en stråmann er.Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 10:19 amUSA in blandingen din, er et typisk eksempel på bruk av stråmenn.Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 amUSA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 am
Har Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?
Brutt av Putin
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Brutt av Putin.
Kan du nevne 5 slike avtaler USA har inngått med andre land som de ensidig har brutt?
Jeg er ikke så bra på dette, så jeg vil like å få opplyst litt om USAs brudd på inngåtte internasjonale avtaler mellom USA og andre stater.
Dette er da barnelærdom , visste du virkelig ikke dette?
Tydeligvis ikke.Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 10:32 amDa vet ikke du hva en stråmann er.Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 10:19 amUSA in blandingen din, er et typisk eksempel på bruk av stråmenn.Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 am
USA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?
Dette er da barnelærdom , visste du virkelig ikke dette?
Siden du hevder jeg tar feil.
Men du kan sikkert forklare meg hva stråmenn er?
Venter på ditt opplysende svar.
-
De vet utmerket godt hva det er de setter igang. Takstameteret går og vi lar sentralbanken finansiere hele blodbadet så gjør vi opp regninga til slutt.Frode57 skrev: lør jun 08, 2024 11:55 am Der er typisk vesten å gå inn i en krig uten noen anelse om hvordan de kan komme ut av den
Krig = $ , € og £.
For noen er disse krigene en enorm suksess.
Det kan virke som det militære komplekset og landene som produserer våpen tjener på krig. Det gjelder helt til de selv må betale for våpnene og ammo og sende soldater.
Nå tjener Kina. Afrika og sør Amerika mest på krigen
USA holder på å få en ny hengemyr. Norge og vesten likeså.
Krig er fint om en vinner og får betalt. Brann skatter.
Nå tjener Kina. Afrika og sør Amerika mest på krigen
USA holder på å få en ny hengemyr. Norge og vesten likeså.
Krig er fint om en vinner og får betalt. Brann skatter.
HeiUmulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 amUSA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 amHar Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?Umulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 7:35 am
Er Norge pålitelige?
Brutt av Putin
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Brutt av Putin.
Jeg spurte deg pent om du kunne vise meg noen av disse hundrevis av avtaler,, internasjonale avtaler selvfølgelig, som USA har tegnet med andre land, som de har brutt.
Og også disse som Norge har brutt, i følge deg.
Så langt har jeg ikke fått noen eksempler.
Var alt bare en bløff fra deg?
Vennlig hilsen
-
Ja det kan du jaggu sitte og lure på min hjulbeinte venn..Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 3:17 pmHeiUmulius Von Vrang skrev: lør jun 08, 2024 9:47 amUSA har skrevet under hundrevis av internasjonale avtaler og de har brutt allesammen. Hvilke avtaler har Norge respektert?Hjulbeint skrev: lør jun 08, 2024 9:09 am
Har Russland under Putler noen gang holdt seg til avtaler?
Brutt av Putin
Brutt av Putin.
Putin brøt alle slike.
Brutt av Putin.
Jeg spurte deg pent om du kunne vise meg noen av disse hundrevis av avtaler,, internasjonale avtaler selvfølgelig, som USA har tegnet med andre land, som de har brutt.
Og også disse som Norge har brutt, i følge deg.
Så langt har jeg ikke fått noen eksempler.
Var alt bare en bløff fra deg?
Vennlig hilsen
Hvis du gjør et enkelt søk for deg selv på temaet så finner du ut dette selv rimelig fort.
Om Norge har brutt avtaler? Tja , mulig vi har vært bedre på dette da vi er et mindre land. Man kan uansett stole på at Norge gjør absolutt alt USSA ber om og det gjør oss vel pålitelige på et vis og for noen i det minste.
Krig kommer der snakk ikke holder.
Det er den ultimate mistillit mellom parter.
Danskene hadde retten på sin side i 1864 da tyskerne/Prøysen fant det for godt å forlange halve Sleswig som danskene mistet hele I det årets krig.
Danskene fikk tilbake halve Sleswig på 20 tallet etter 2. Verdenskrig.
Sønder Jylland heter området.
Danevirke. Gamle danske festningsverk ligger i Tyskland.
Finland hadde tilgang til atlanterhavet før 2. Verdenskrig. Kronprinsesse Martha dro fra nord Finland .
Hellas er et relativt ungt land. Var endel av det osmanske riket.
Derfor sier jeg at imperier kommer og går.
Nasjoner og folkeslag består.
Men selv de kan forgå og bli oppslukt av nye dominerende tanker.
Ukraina får nå ganske hard medfart. Vanskelig å tro på en varig god løsning, særlig når fremtiden for vestens dominerende stilling i verden er så utfordret.
Det er den ultimate mistillit mellom parter.
Danskene hadde retten på sin side i 1864 da tyskerne/Prøysen fant det for godt å forlange halve Sleswig som danskene mistet hele I det årets krig.
Danskene fikk tilbake halve Sleswig på 20 tallet etter 2. Verdenskrig.
Sønder Jylland heter området.
Danevirke. Gamle danske festningsverk ligger i Tyskland.
Finland hadde tilgang til atlanterhavet før 2. Verdenskrig. Kronprinsesse Martha dro fra nord Finland .
Hellas er et relativt ungt land. Var endel av det osmanske riket.
Derfor sier jeg at imperier kommer og går.
Nasjoner og folkeslag består.
Men selv de kan forgå og bli oppslukt av nye dominerende tanker.
Ukraina får nå ganske hard medfart. Vanskelig å tro på en varig god løsning, særlig når fremtiden for vestens dominerende stilling i verden er så utfordret.