Manchester United

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Manchester United

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: tor okt 20, 2022 11:16 am
tbb skrev: tor okt 20, 2022 11:05 am
Harduetforslag skrev: tor okt 20, 2022 10:35 am

Synes det er merkelig å skryte av at Hooper ikke blåser, men det sier vel kanskje noe om nivået på dommerne i England. Linjedommer løfter først flagget for offside etter at Shaw har fått kontroll over ballen og starter kontringen, det ville vært fullstendig galskap å blåst i en slik situasjon.

Ellers synes jeg at han legger lista på et fint nivå i 1 omgangen, men i 2 omgang så sklir det ut av kontroll uten at han greier å ta tak i det. Nedsiden ved å tillate mye er jo at det fort kan skli ut av kontroll, og da skal man være klar til å roe ting ned for å unngå at at risikoen for skader øker. Tottenham har en rekke situasjoner hvor de kommer hardt inn i ryggen på motspiller, knottene i ankel, uten at dommer reagerer. Den på Bruno er illevarslende, så følger de opp med en langt verre mot Rashford hvor dommer ikke engang registrerer forseelsen.

Edit: Ikke minst synes jeg det er svakt at han umiddelbart blåser for hodeskade på Dier, mens han lar Tottenham fortsette angrepet sitt mens Dalot ligger nede og holder seg til ansiktet samtidig som han opphever alt som eksisterer av offside. Hadde Tottenham scoret der så hadde det vært smått absurd
Slik det er blitt burde han blåse. Samtidig er det irriterende at en sleip jævel som Dalot kan få ballen i øvre del av brystet, legge seg ned og holde seg til hodet for å få stopp i spillet. Ser jo at han later som han mistet pusten (garantert filming), men skal det være slik at man kan stoppe angrep om man blir truffet av en ball fra hodet og opp?
Tja, Dalot vrir hodet unna når Kane drar til, blir da truffet på skrått i ansiktet i halsregionen.

Bilde
Joda, bra bilde.

Skal man virkelig stoppe angrep pga slike situasjoner? Hva sier reglementet? Ikke er det hodeskade og ikke er det veldig farlig. Ikke akkurat J8, heller…

(Det er åpenbart ikke i nærheten av å være et hardt skudd.)
Sist redigert av tbb den tor okt 20, 2022 11:31 am, redigert 1 gang totalt.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

qbah skrev: tor okt 20, 2022 12:00 am Det forutsetter i så fall en kontrakt med langt lavere lønn og en forventingsavklaring om at han skal være en squad player. Selv om han fortsetter å komme til sjanser, og det er vel og bra det, så kan vi ikke sette vår lit til en sånn kronisk sjansesløser til å være vår frontmann der oppe.
Enig i alt her.

Å ha med Rashford videre som en viktig del av tropp hadde vært fint, men til riktig pris. Når det kommer til det siste du er inne på så vil det føre til at han skårer mer fordi at det er flere sjanser totalt sett, men det vil fortsatt fort være bingoartet rundt utfallet på hver og en av sjansene.

I min måte å se det på, så burde han hatt minst 2 ev 3 skåringer på disse siste 2 kampene, og da basert på antallet sjanser og størrelsen av de. Det koster å ikke sette 1-0 i kampene for å kunne gi laget en lettere reise i kampen, og som i Newcastlekampen også betyr poengtap..

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: tor okt 20, 2022 11:23 am Skal man virkelig stoppe angrep pga slike situasjoner? Hva sier reglementet? Ikke er det hodeskade og ikke er det veldig farlig. Ikke akkurat J8, heller…
Nå var det ikke mye hodeskade den andre veien heller. Regelverket sier at man skal stoppe spill om man misstenker og ser sjanse for hodeskade. Så da koker det ned til hva dommer ser eller hva han bedømmer.

I Dalots tillfelle tipper jeg at han ikke helt så hvor ballen tok og mer at den tok i brøstet og at det var overspilling fra han. Men bildene og reprisen viser til at den traff et sted jeg ikke helt trodde på når jeg så det live.

Nå er jeg ikke noe fan av å henge seg opp i dommer og fremstå som en særdeles dårlig taper, men dommeren har ikke fremstått som helt nøytral i de siste kampene, uten at jeg av den grunn påstår at han agjorde kampene heller. Men det er mye som blir blåst på den ene veien som ikke går den andre. Bla når Rash blir sparket ned på slutten der, uten at dommer gjør noe som helst. Var noen sånne iløpet av kampen.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

tbb skrev: tor okt 20, 2022 11:23 am

Joda, bra bilde.

Skal man virkelig stoppe angrep pga slike situasjoner? Hva sier reglementet? Ikke er det hodeskade og ikke er det veldig farlig. Ikke akkurat J8, heller…

(Det er åpenbart ikke i nærheten av å være et hardt skudd.)
Takk.

Tja, som utgangspunkt så kan man hvertfall legge lista på samme nivå gjennom hele kampen. Hooper er lynkjapp når Dier stopper skuddet til Dalot med ansiktet, da tenker jeg at det ikke er all verdens grunnlag for ikke å gjøre det samme når Dalot får ballen i halsregionen og blir liggende. Hooper tar jo også fløyta til munnen før han plutselig ombestemmer seg og lar Tottenham fullføre angrepet før han blåser.

Ellers trenger ikke skuddet være nevneverdig hardt for at det skal være problematisk ref pust, så lenge man bare treffer "rett"

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Harduetforslag skrev: tor okt 20, 2022 11:47 am
tbb skrev: tor okt 20, 2022 11:23 am

Joda, bra bilde.

Skal man virkelig stoppe angrep pga slike situasjoner? Hva sier reglementet? Ikke er det hodeskade og ikke er det veldig farlig. Ikke akkurat J8, heller…

(Det er åpenbart ikke i nærheten av å være et hardt skudd.)
Takk.

Tja, som utgangspunkt så kan man hvertfall legge lista på samme nivå gjennom hele kampen. Hooper er lynkjapp når Dier stopper skuddet til Dalot med ansiktet, da tenker jeg at det ikke er all verdens grunnlag for ikke å gjøre det samme når Dalot får ballen i halsregionen og blir liggende. Hooper tar jo også fløyta til munnen før han plutselig ombestemmer seg og lar Tottenham fullføre angrepet før han blåser.

Ellers trenger ikke skuddet være nevneverdig hardt for at det skal være problematisk ref pust, så lenge man bare treffer "rett"
Blir tross alt en skjønnsmessig vurdering dette også? Ikke særlig vanskelig å se at det er to forskjellige situasjoner. Både mht hvor hardt «skuddet» var (hvis det til Kane kan kalles det), og konsekvensen av å blåse på noe som reelt sett ikke er farlig.

Jeg synes den svakeste avgjørelsen var den på Rashford. Klart kort. Ellers likte jeg veldig godt lista i går. Mange dommere er for feige til det å la så mye gå (selv om det tydeligvis er instruks å gjøre det).

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Joda, Fred hadde en svært god kamp i går, men min BB går likevel til Bruno.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

greyserpent skrev: tor okt 20, 2022 2:09 pm Joda, Fred hadde en svært god kamp i går, men min BB går likevel til Bruno.
Bruno på gang igjen? På tide å ta ham inn på fantasy?

qbah

Legg inn av qbah »

Var Casemiro veldig god i går, eller er det bare jeg som er vel preget over at midtbanen vår endelig så ut til å være bra dynamisk sammen og hadde en god kamp alle sammen? Enkelte av gjenvinningene hans får meg til å juble like høyt som når Maguire scorer på corner.

taknina

Legg inn av taknina »

greyserpent skrev: tor okt 20, 2022 2:09 pm Joda, Fred hadde en svært god kamp i går, men min BB går likevel til Bruno.
Ikke noe feil i å mene det men det kom jo mye, mest pga at Fred og Casemiro fungerete perfekt i sin utførelse av sine jobber, roller i denne kampen. Så en som Bruno kan brilliere i sin.

qbah

Legg inn av qbah »

Ale skrev: tor okt 20, 2022 2:30 pm
qbah skrev: tor okt 20, 2022 2:29 pm Var Casemiro veldig god i går, eller er det bare jeg som er vel preget over at midtbanen vår endelig så ut til å være bra dynamisk sammen og hadde en god kamp alle sammen? Enkelte av gjenvinningene hans får meg til å juble like høyt som når Maguire scorer på corner.
Casemiro var outstanding.
Utrolig deilig å ha en slik spiller på laget og på midtbanen. Som du bare vet leverer, hver gang (ofte), og hvor toppnivået er sinnssykt.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Lezah skrev: tor okt 20, 2022 9:02 am
DuncanE skrev: tor okt 20, 2022 3:05 am
Lezah skrev: tor okt 20, 2022 12:17 am Fred har vært den av midtbanespillerne våre som ikke har hatt en god periode i det hele tatt denne sesongen. Syns alle andre har hatt gode stunder, av forskjellig varighet. Med det kampprogrammet vårt er det fantastisk å ha alternativer på midten som er litt på sak.
Han har jo knapt spilt. Noen 90-minuttere på rad nå, så kommer prestasjonene. Kan ikke disse besservisserne som har karakterisert Fred som en skam for klubben bare rekke en hånd i været?
Jeg håper der, men må jo gå an å levere selv i innhopp. Han har ikke vært bra verken fra benk eller start før i går, hvor han var enorm. Og jeg har sansen for fyren, bare så det er sagt. Han har masse gode kvaliteter jeg alltid har sett for meg ville passe ETH perfekt.
Ja, selvsagt ikke myntet på deg. Vi har folk her inne som har krevd salg av hele førstelaget. Og ment de ikke holder Championship-klasse. Som deGea, Shaw, Dalot, McT, Fred, Bruno, Martial og Rash.

Shaw, Fred, Bruno og Rash var alle strålende i går, etter min mening. Når de så til de grader bidrar til utspilling av en av PL aller beste klubber (i år) og trenere så indikerer dette at man holder mer enn greit nivå.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Sies at Ronaldo ikke gikk i garderoben, men at han reiste rett ut av stadion. DET er faen meg elendig det.
Ser ut som han ikke takler at han verken er god nok eller interessant nok for andre klubber. Sikkert tungt å for første gang i karrieren kjenne at man ikke er førstevalg lengre, men kom an.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Megapixsel skrev: tor okt 20, 2022 3:41 pm Sies at Ronaldo ikke gikk i garderoben, men at han reiste rett ut av stadion. DET er faen meg elendig det.
Ser ut som han ikke takler at han verken er god nok eller interessant nok for andre klubber. Sikkert tungt å for første gang i karrieren kjenne at man ikke er førstevalg lengre, men kom an.
Man så vel tendenser til dette allerede i RM.
Når klubben ikke lenger var interessert i å bli med på nye monsterkontrakter så ble løsningen for hans del å dra til Juventus.
Ganske rart sett i ettertid, tror han raskt kunne hanket inn en ny CL-tittel og muligens enda en Ballon d'Or om han ble værende og eventuelt la opp i RM.

startelver

Legg inn av startelver »

Grattis med seieren, tror selv City kunne slitt mot dere i går. Som å se Ajax under ETH.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Megapixsel skrev: tor okt 20, 2022 3:41 pm Sies at Ronaldo ikke gikk i garderoben, men at han reiste rett ut av stadion. DET er faen meg elendig det.
Ser ut som han ikke takler at han verken er god nok eller interessant nok for andre klubber. Sikkert tungt å for første gang i karrieren kjenne at man ikke er førstevalg lengre, men kom an.
Good riddance. Skal bli godt å bli kvitt ham.

Hvor ble det forresten av intervjuet han lovde, der han skulle fortelle sannheten?

Jack

Legg inn av Jack »

La han trene med juniorlaget til kontrakten går ut.


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jack_Daniels skrev: tor okt 20, 2022 6:21 pm La han trene med juniorlaget til kontrakten går ut.

Vil vi virkelig la han lære dem en slik innstilling?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Bone8 skrev: tor okt 20, 2022 2:10 pm
greyserpent skrev: tor okt 20, 2022 2:09 pm Joda, Fred hadde en svært god kamp i går, men min BB går likevel til Bruno.
Bruno på gang igjen? På tide å ta ham inn på fantasy?
Var i playmaker-humør igjen. Skapte 9 sjanser.

Næh, litt tidlig enda. Må ha flere gode kamper på rappen skal man si at han er tilbake på sist beste nivå.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Megapixsel skrev: tor okt 20, 2022 3:41 pm Sies at Ronaldo ikke gikk i garderoben, men at han reiste rett ut av stadion. DET er faen meg elendig det.
Ser ut som han ikke takler at han verken er god nok eller interessant nok for andre klubber. Sikkert tungt å for første gang i karrieren kjenne at man ikke er førstevalg lengre, men kom an.
Hadde han gått ned 80 % i lønn kunne han ha vært interessant for flere CL-klubber utenom de store, men den fyren skal ha i pose og sekk.

Da får han sitte på tribunen frem til januar hvor man blir enige om en kompensasjonsavtale hvor han går da.
Sist redigert av Hetfield den tor okt 20, 2022 6:41 pm, redigert 1 gang totalt.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Jack_Daniels skrev: tor okt 20, 2022 6:21 pm La han trene med juniorlaget til kontrakten går ut.

Dyr junior, gitt. Er vel bare å gjøre det man kan for å skippe han til første og beste mottaker i januar? Evt bli enige om å terminere kontrakten.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Kontant reaksjon!

Cristiano Ronaldo will not be part of the Manchester United squad for this Saturday’s Premier League game against Chelsea.

The rest of the squad is fully focused on preparing for that fixture. https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... nham-match

Reddington

Legg inn av Reddington »

Ronaldo droppa fra troppen til lørdag. Vil mest sannsynlig måtte trene alene fremover.


Kjør deg da Ten Hag.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Hardy-guttene skrev: tor okt 20, 2022 5:59 pm
Megapixsel skrev: tor okt 20, 2022 3:41 pm Sies at Ronaldo ikke gikk i garderoben, men at han reiste rett ut av stadion. DET er faen meg elendig det.
Ser ut som han ikke takler at han verken er god nok eller interessant nok for andre klubber. Sikkert tungt å for første gang i karrieren kjenne at man ikke er førstevalg lengre, men kom an.
Good riddance. Skal bli godt å bli kvitt ham.

Hvor ble det forresten av intervjuet han lovde, der han skulle fortelle sannheten?
Det hadde sikkert kommet hadde han forlatt klubben.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

100% riktig avgjørelse. Det meste er vel sagt om denne saken, men er rett og slett sjokkerende.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jøss, offisiell uttalelse på hjemmesiden til og med. Spesielt. Man gidder ikke engang prøve å beskytte fyren.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: tor okt 20, 2022 7:02 pm Jøss, offisiell uttalelse på hjemmesiden til og med. Spesielt. Man gidder ikke engang prøve å beskytte fyren.
Jeg trodde han "bare" hatt gått før kampen var over, men hvis han faktisk nektet å bli byttet inn, må han vel være ferdig?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Der snakker vi raskt og besluttsomt grep..

Håper han ikke kommer tilbake, ser heller at McNeill får noen innhopp til Martial er skadefri.

Saliph

Legg inn av Saliph »

missChance skrev: tor okt 20, 2022 7:05 pm
Saliph skrev: tor okt 20, 2022 7:02 pm Jøss, offisiell uttalelse på hjemmesiden til og med. Spesielt. Man gidder ikke engang prøve å beskytte fyren.
Jeg trodde han "bare" hatt gått før kampen var over, men hvis han faktisk nektet å bli byttet inn, må han vel være ferdig?
Med mindre han plutselig gror frem litt selvinnsikt og beklager seg dypt og ydmykt overfor Ten Hag og lagkameratene så antar jeg det ja.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »



Well that escalated quickly..
Sist redigert av Hetfield den tor okt 20, 2022 7:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Saliph skrev: tor okt 20, 2022 7:07 pm
missChance skrev: tor okt 20, 2022 7:05 pm
Saliph skrev: tor okt 20, 2022 7:02 pm Jøss, offisiell uttalelse på hjemmesiden til og med. Spesielt. Man gidder ikke engang prøve å beskytte fyren.
Jeg trodde han "bare" hatt gått før kampen var over, men hvis han faktisk nektet å bli byttet inn, må han vel være ferdig?
Med mindre han plutselig gror frem litt selvinnsikt og beklager seg dypt og ydmykt overfor Ten Hag og lagkameratene så antar jeg det ja.
Det ville vel være vel optimistisk å tro.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»