Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Kærlighed

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av Kærlighed »


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

UXA

Sesong 2 av Thomas Seltzer sin dokumentarserie om USA. Ny god sesong. For et land..

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Ble også ferdig med gjensynet av The Leftovers på fredag. Strålende gjensyn.

Gode karakterer og gode storylines. På gjensynet er det nok Nora og Matt Durst sine karakterutviklinger som treffer meg best, men Justin Theroux er strålende som Kevin Garvey. Og så har man musikken til Max Richter som er like hjerteskjærende hver gang.

SirJames

Legg inn av SirJames »

House of the Dragon, sesong 1

God underholdning

8/10

Tormund

Legg inn av Tormund »

SirJames skrev: tir okt 25, 2022 1:36 pm House of the Dragon, sesong 1

God underholdning

8/10
e9

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Noen som har fått sett Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities? Kom ut i dag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

LeCoq skrev: tir okt 25, 2022 8:03 pm Noen som har fått sett Guillermo del Toro's Cabinet of Curiosities? Kom ut i dag.
Skal nok fortæres i løpet av uka.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

ElGuaje skrev: tir okt 25, 2022 12:24 am UXA

Sesong 2 av Thomas Seltzer sin dokumentarserie om USA. Ny god sesong. For et land..
Nei, denne gangen ble det litt for mye "Seltzer & friends". Slapt og "sett det ørten ganger før". UXA sesong 1 var bra, men den enkeltepisoden ifm valget 2016 var suverent best. I andre sesong måtte se om igjen episodene fordi jeg duppet av flere ganger.

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 10:35 am
GatlingGun skrev: man okt 24, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Hva hvor hvem hvordan huh?
Disney+.

Lip!!!!! ❤️

Denne vil jeg se!

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kibby skrev: ons okt 26, 2022 3:28 am Lip!!!!! ❤️

Denne vil jeg se!
Samme her. Har ikke sett Jeremy Allen White i annet enn Shameless, så litt spent på om han klarer å løsrive seg fra Lip.
Sist redigert av Knaberaps den ons okt 26, 2022 3:37 am, redigert 1 gang totalt.

kibby

Legg inn av kibby »

Knaberaps skrev: ons okt 26, 2022 3:37 am
kibby skrev: ons okt 26, 2022 3:28 am Lip!!!!! ❤️

Denne vil jeg se!
Samme her. Har ikke sett Jeremy Allen White i annet enn Shameless, så litt spent om han klarer å løsrive seg fra Lip.
Ikke jeg heller! Spent på det samme.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

kibby skrev: ons okt 26, 2022 3:37 am Ikke jeg heller! Spent på det samme.
Satan. Det tok 20 sek. før jeg redigerte, og likevel var du så kjapp at det ble registrert. Det må jo nesten bli en tommel for det...

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Helt nydelig. Ikke en karakter man ikke liker i serien, kanskje med unntak av Sydney. Synes både Richie og Carmy er helt fantastiske.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bone8 skrev: tor okt 27, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Helt nydelig. Ikke en karakter man ikke liker i serien, kanskje med unntak av Sydney. Synes både Richie og Carmy er helt fantastiske.
Ganske enig her.

Det «artige» med Sidney er at hun er den eneste som er tilnærmet normal i serien, sammen med muligens søstera til Carmen, men fordi resten av galleriet er såpass kaotiske så føles det ikke nødvendigvis ut som om at hun passer inn i det. Muligens fordi hun prøver å finne sin egen plass i kaoset?

Uansett, digger ikke Sidney, men misliker henne ikke. Hun er nok en karakter med mye potensialet i sesong to, som det virker som er noe som kan komme en gang i løpet av 2023.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Chromeback skrev: tor okt 27, 2022 11:02 am
Bone8 skrev: tor okt 27, 2022 10:15 am
Chromeback skrev: man okt 24, 2022 7:44 am The Bear

Årets serie? Kanskje ikke, men den fortjener absolutt å være med i diskusjonen.

For ett gjennomført kaos fra start til slutt.

9/10
Helt nydelig. Ikke en karakter man ikke liker i serien, kanskje med unntak av Sydney. Synes både Richie og Carmy er helt fantastiske.
Ganske enig her.

Det «artige» med Sidney er at hun er den eneste som er tilnærmet normal i serien, sammen med muligens søstera til Carmen, men fordi resten av galleriet er såpass kaotiske så føles det ikke nødvendigvis ut som om at hun passer inn i det. Muligens fordi hun prøver å finne sin egen plass i kaoset?

Uansett, digger ikke Sidney, men misliker henne ikke. Hun er nok en karakter med mye potensialet i sesong to, som det virker som er noe som kan komme en gang i løpet av 2023.
Samtidig som hun kanskje er den mest "normale" virker det som hun har mye bagasje, som påvirker valgene hennes
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bone8 skrev: tor okt 27, 2022 11:21 am
Chromeback skrev: tor okt 27, 2022 11:02 am
Bone8 skrev: tor okt 27, 2022 10:15 am

Helt nydelig. Ikke en karakter man ikke liker i serien, kanskje med unntak av Sydney. Synes både Richie og Carmy er helt fantastiske.
Ganske enig her.

Det «artige» med Sidney er at hun er den eneste som er tilnærmet normal i serien, sammen med muligens søstera til Carmen, men fordi resten av galleriet er såpass kaotiske så føles det ikke nødvendigvis ut som om at hun passer inn i det. Muligens fordi hun prøver å finne sin egen plass i kaoset?

Uansett, digger ikke Sidney, men misliker henne ikke. Hun er nok en karakter med mye potensialet i sesong to, som det virker som er noe som kan komme en gang i løpet av 2023.
Samtidig som hun kanskje er den mest "normale" virker det som hun har mye bagasje, som påvirker valgene hennes
► Show Spoiler
Godt poeng!

Hun fremstår nok som en tror hun er mer klar enn det hun egentlig er, noe Carmen ser med en gang og deretter behandler henne etter det også.

Serien er jo merket som drama og komedie, men vil egentlig si at det er en coming-of-age serie mer enn noe annet, og det gjelder egentlig for hele galleriet, uansett alder.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Chromeback skrev: tor okt 27, 2022 11:27 am
Bone8 skrev: tor okt 27, 2022 11:21 am
Chromeback skrev: tor okt 27, 2022 11:02 am

Ganske enig her.

Det «artige» med Sidney er at hun er den eneste som er tilnærmet normal i serien, sammen med muligens søstera til Carmen, men fordi resten av galleriet er såpass kaotiske så føles det ikke nødvendigvis ut som om at hun passer inn i det. Muligens fordi hun prøver å finne sin egen plass i kaoset?

Uansett, digger ikke Sidney, men misliker henne ikke. Hun er nok en karakter med mye potensialet i sesong to, som det virker som er noe som kan komme en gang i løpet av 2023.
Samtidig som hun kanskje er den mest "normale" virker det som hun har mye bagasje, som påvirker valgene hennes
► Show Spoiler
Godt poeng!

Hun fremstår nok som en tror hun er mer klar enn det hun egentlig er, noe Carmen ser med en gang og deretter behandler henne etter det også.

Serien er jo merket som drama og komedie, men vil egentlig si at det er en coming-of-age serie mer enn noe annet, og det gjelder egentlig for hele galleriet, uansett alder.
Yes, Jeff.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

The Bear(Disney+). Viser til postene over:)

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Flott å se flere like The Bear

arknath

Legg inn av arknath »

Sett 3 episoder til nå av The Peripheral. Virker ekstremt lovende. Sci-fi

SirJames

Legg inn av SirJames »

arknath skrev: fre okt 28, 2022 11:54 am Sett 3 episoder til nå av The Peripheral. Virker ekstremt lovende. Sci-fi
Enig i dette, godt laget og noe forfriskende over det hele so far.

startelver

Legg inn av startelver »

SirJames skrev: fre okt 28, 2022 1:38 pm
arknath skrev: fre okt 28, 2022 11:54 am Sett 3 episoder til nå av The Peripheral. Virker ekstremt lovende. Sci-fi
Enig i dette, godt laget og noe forfriskende over det hele so far.
Jeg har også sett første episode av denne når jeg besøkte naboen. Men har ikke Prime, får se om jeg får lastet de ned etterhvert,. Dette er akkurat sånne serier jeg liker.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

House of the dragon (Hbo Max). Har hørt at den ble omtalt som en "såpeopera med drager". Litt treig innimellom kanskje, men syns det var fin underholdning. Fin avslutning som legger lista for en ny sesong. 8/10

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Da har jeg sett ferdig The Leftovers, og det er kun kjærligheten jeg har til The Sopranos som hindrer meg fra å kunne si at det er den beste tv-serien jeg noensinne har sett. Uten å gå inn i mye detaljer så har The Leftovers rørt i mye mer i meg emosjonelt og i meg som person enn andre serier har (egentlig mer enn mange andre medier også), ved å ha en så utrolig sterk blanding av en fantastisk historie, noe av den sterkeste dialogen jeg har sett mellom karakterer som er så velrealiserte og velspilte at de like gjerne kunne vært ekte mennesker, og selvfølgelig den makeløst rørende musikken til Max Richter som drar i hjertestringene mine nærmest på bestilling.

Retningen og tonen til serien endret seg veldig spesielt fra første sesong til de to siste, men den fanget alltid oppmerksomheten min fullstendig, og dette intensiverte seg mer og mer etterhvert som det gikk mot slutten. Jeg vil ikke spoile noe da jeg har et sterkt ønske om at flere skal se på denne undersette perlen, men finalen av The Leftovers er den beste jeg noensinne har sett, og den var så sterk at jeg tidvis hulkegråt som et lite barn samtidig som at jeg følte historien faktisk ikke kunne blitt avsluttet på en bedre måte.

Alle sentrale karakterer i serien er veldig sterke, men det må bli Justin Theroux som Kevin Garvey og Carrie Coon som Nora Durst som er mine favoritter. Jeg ante ikke at Theroux var istand til å spille så fryktelig godt som han gjør gjennom hele serien, og karakteren Kevin er så kompleks men dypest inne god at man ikke kan annet enn å ønske at han skal ha det bra. Det samme gjelder Nora, jeg tror jeg knapt har hatt mer sympati for en karakterer i en serie enn det jeg har hatt for henne. Det er rart at ikke Carrie Coon er en verdensstjerne på lik linje med de største kvinnelige skuespillerne, for hun er rett og slett helt eksepsjonell.
► Show Spoiler
Christopher Eccleston som Matt Jamison må også nevnes, da han på mange måter er den mest sentrale karakteren i serien etter de to jeg har nevnt. Han også er en veldig komplisert person som ikke alltid gjør de helt rette tingene, men han er tvers igjennom god og skuespillet til Eccleston er tidvis så autentisk og ektefølt at det nesten ikke er til å tro.

The Leftovers er en serie jeg for alltid kommer til å ha med meg videre i livet mitt, og jeg gleder meg til jeg skal ha den første av det som sikkert blir mange gjensyn. Den har fått meg til å tenke over og huske på hvor viktig det er for oss å ha mennesker vi er glad i og bryr oss om, og hvor triste og tomme livene våre hadde vært uten de menneskelige forbindelsene vi er så heldige å ha, men som vi ofte kan ta for gitt.

Hvis det ikke er tydelig allerede så er dette en serie jeg gir 10/10, og det er en serie alle bør gi en sjanse.

Cabal

Legg inn av Cabal »

Machine_Head skrev: søn okt 30, 2022 12:47 pm Da har jeg sett ferdig The Leftovers, og det er kun kjærligheten jeg har til The Sopranos som hindrer meg fra å kunne si at det er den beste tv-serien jeg noensinne har sett.
Begynner å bli en stund siden jeg så den nå, kanskje en ny gjennomgang er på sin plass.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Gangs of London, sesong 2

Like vakker og vellaget som sesong 1. De av dere som har sett "Banshee" vet hvor gjennomført og grundig de lagde slåss-scenene. Her har de matchet det, and then some. I tillegg til helt nydelige og mindblowing skytescener i S01/S02.

Legg til gode skuespillere, et gjennomtenkt manus og ikke minst et vanvittig driv, så blir dette bærre lekkert.

9.2/10

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Fringegirl skrev: søn okt 30, 2022 10:51 pm Begynt på Pieces of Her (Netflix) med Toni Collette. Lovende start.
Var spennende mens den foregikk, men ble raskt glemt.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Har sett meg gjennom Thomas Seltzers UXA (begge sesongene). Litt usikker på hva jeg syns. Blir litt overfladisk og går ikke nok i dybden, men gir jo et inntrykk av problemene, historien bak og litt av de utfordringene de står overfor der borte. 7/10.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

The Bastard Son & The Devil Himself på Netflix. Ganske bra serie. Vil gi den 6/10.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»