Liverpool lagt ut for salg

Svar
Funkhouser

Re: Liverpool lagt ut for salg

Legg inn av Funkhouser »

Har, helt ubegrunnet og stikk i strid med at FSG består av (kyniske) businessmenn, troen på at FSG selger til noe halvveis anstendig. Kanskje bare det man kaller håp.

Rykter om Qatar og spesielt KSA vil jo uansett florere ettersom de er godt inne i fotballen allerede og dette er en unik sportsvaskingsmulighet. Men frykter naturlig nok at det blir noen år uten Liverpool fremover for min del, og har ingen tro på at ikke sportsvaskere vil bli ønsket velkommen også her av mange nok til at det vil funke om det skulle ende med slike eiere.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Funkhouser skrev: søn nov 27, 2022 2:18 pm Har, helt ubegrunnet og stikk i strid med at FSG består av (kyniske) businessmenn, troen på at FSG selger til noe halvveis anstendig. Kanskje bare det man kaller håp.

Rykter om Qatar og spesielt KSA vil jo uansett florere ettersom de er godt inne i fotballen allerede og dette er en unik sportsvaskingsmulighet. Men frykter naturlig nok at det blir noen år uten Liverpool fremover for min del, og har ingen tro på at ikke sportsvaskere vil bli ønsket velkommen også her av mange nok til at det vil funke om det skulle ende med slike eiere.
Wishful thinking, ja.

Trenger bare et lite snev av realisme for å skjønne at "Money talks" også er livsfilosofien til FSG.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

SirJames skrev: søn nov 27, 2022 1:48 pm Ja ja, det var moro så lenge det varte
Det går sikkert bra. Har nemlig fra nokså sikre kilder at kjøperen er den Saudiske menneskerettighetsentusiasten og sukkerspinnprodusenten Ahmed bin Snill al Godklump.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

SirJames skrev: søn nov 27, 2022 2:23 pm
Funkhouser skrev: søn nov 27, 2022 2:18 pm Har, helt ubegrunnet og stikk i strid med at FSG består av (kyniske) businessmenn, troen på at FSG selger til noe halvveis anstendig. Kanskje bare det man kaller håp.

Rykter om Qatar og spesielt KSA vil jo uansett florere ettersom de er godt inne i fotballen allerede og dette er en unik sportsvaskingsmulighet. Men frykter naturlig nok at det blir noen år uten Liverpool fremover for min del, og har ingen tro på at ikke sportsvaskere vil bli ønsket velkommen også her av mange nok til at det vil funke om det skulle ende med slike eiere.
Wishful thinking, ja.

Trenger bare et lite snev av realisme for å skjønne at "Money talks" også er livsfilosofien til FSG.
Ja, men så lenge intet er avgjort er det fremdeles lov å håpe at en enorm avkastning på investeringen holder, at den ikke trenger å være gigantisk.
Jeg tror fortsatt de vil selge med vett og ha good standing til fansen etter salget.
FSG har i alle fall vært interessant i klubben frem til nå, i motsetning til Galzers

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Good standing? De er jo knapt i Liverpool i dag, hvorfor skulle de bry seg om hvem de selger til etter at de er ute av klubben?

For all del, FSG har gjort mye bra, men de selger til dem som byr mest, slik enhver annen ville gjort (også meg selv).

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:30 pm Good standing? De er jo knapt i Liverpool i dag, hvorfor skulle de bry seg om hvem de selger til etter at de er ute av klubben?

For all del, FSG har gjort mye bra, men de selger til dem som byr mest, slik enhver annen ville gjort (også meg selv).
Vi får se om det blir som du sier, jeg håper virkelig ikke det skjer, og har litt troen på at det ikke skjer også

Deila

Legg inn av Deila »

seriemester2013 skrev: søn nov 27, 2022 11:34 pm
Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:30 pm Good standing? De er jo knapt i Liverpool i dag, hvorfor skulle de bry seg om hvem de selger til etter at de er ute av klubben?

For all del, FSG har gjort mye bra, men de selger til dem som byr mest, slik enhver annen ville gjort (også meg selv).
Vi får se om det blir som du sier, jeg håper virkelig ikke det skjer, og har litt troen på at det ikke skjer også
Om det skjer så blir det forhåpentligvis så store protester og opptøyer at hele salget faller igjennom.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Funkhouser skrev: søn nov 27, 2022 2:18 pm Har, helt ubegrunnet og stikk i strid med at FSG består av (kyniske) businessmenn, troen på at FSG selger til noe halvveis anstendig. Kanskje bare det man kaller håp.

Rykter om Qatar og spesielt KSA vil jo uansett florere ettersom de er godt inne i fotballen allerede og dette er en unik sportsvaskingsmulighet. Men frykter naturlig nok at det blir noen år uten Liverpool fremover for min del, og har ingen tro på at ikke sportsvaskere vil bli ønsket velkommen også her av mange nok til at det vil funke om det skulle ende med slike eiere.
Kjenner jeg menneskenaturen rett så blir klubben solgt til de som betaler mest.

De fleste av oss ville sikkert spilt for City for 10mill+ i uka om sjansen var der.

Deila

Legg inn av Deila »

Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:46 pm Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.
Fans har mer makt enn du tror. Årsaken til at Super League ikke ble noe av var grunnet så store og høylytte protester at klubbene ble tvunget til å trekke seg.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Kan garantere ville tilstander om koalisjonen Qatar Saudi skulle materialisere seg, om man ikke har sett opptøyer fra fansen før, så vil man se det da.
Kan ikke skjønne om FSG vil klubben og supporterne så vondt.
Nå må Paul McCartney på banen å ta initiativ til at næringslivet i Liverpool med de høyste velstående går sammen om å opprette et fond som kan kjøpe klubben
Sist redigert av seriemester2013 den man nov 28, 2022 12:05 am, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

seriemester2013 skrev: man nov 28, 2022 12:01 am Kan garantere ville tilstander om koalisjonen Qatar Saudi skulle materialisere seg, om man ikke har sett opptøyer fra fansen før, så vil man se det da.
Kan ikke skjønne om FSG vil klubben og supporterne så vondt
Om et sånt salg hadde skjedd hos Liverpool eller United så hadde det blitt opptøyer på nivåer som man ikke har sett før. Det er forskjellen på Liverpool/United kontra City/Newcastle.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Deila skrev: søn nov 27, 2022 11:58 pm
Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:46 pm Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.
Fans har mer makt enn du tror. Årsaken til at Super League ikke ble noe av var grunnet så store og høylytte protester at klubbene ble tvunget til å trekke seg.
Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Super League var en pengeliga, dette dreier seg om salg av klubben. Hvorfor skal FSG bry seg om sinna supportere etter et salg?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Deila skrev: man nov 28, 2022 12:03 am
seriemester2013 skrev: man nov 28, 2022 12:01 am Kan garantere ville tilstander om koalisjonen Qatar Saudi skulle materialisere seg, om man ikke har sett opptøyer fra fansen før, så vil man se det da.
Kan ikke skjønne om FSG vil klubben og supporterne så vondt
Om et sånt salg hadde skjedd hos Liverpool eller United så hadde det blitt opptøyer på nivåer som man ikke har sett før. Det er forskjellen på Liverpool/United kontra City/Newcastle.
Dommene for Superliga-protester tikker inn nå for tiden ser jeg.

Deila

Legg inn av Deila »

Starstruck skrev: man nov 28, 2022 12:07 am
Deila skrev: søn nov 27, 2022 11:58 pm
Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:46 pm Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.
Fans har mer makt enn du tror. Årsaken til at Super League ikke ble noe av var grunnet så store og høylytte protester at klubbene ble tvunget til å trekke seg.
Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Super League var en pengeliga, dette dreier seg om salg av klubben. Hvorfor skal FSG bry seg om sinna supportere etter et salg?
Det er absolutt sammenlignbart. Kanskje ikke FSG bryr seg, men det gjør nok i så fall de nye eierne.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Starstruck skrev: man nov 28, 2022 12:07 am
Deila skrev: søn nov 27, 2022 11:58 pm
Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:46 pm Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.
Fans har mer makt enn du tror. Årsaken til at Super League ikke ble noe av var grunnet så store og høylytte protester at klubbene ble tvunget til å trekke seg.
Det er jo ikke sammenlignbart i det hele tatt. Super League var en pengeliga, dette dreier seg om salg av klubben. Hvorfor skal FSG bry seg om sinna supportere etter et salg?
Fordi vi vil de skal bry seg, fordi de kan bry seg, er jo forsvinnende liten sjans for det, men så lenge det er en liten sjans er det fremdeles lov å håpe at kapitalistene vil være fornøyd med mindre, om dette er enormt, kontra vannry og gigantisk fortjeneste.
Så lenge siste ord ikke er sagt, så håper jeg du ender opp med å se at det finnes menneskelige kapitalister der ute, at ikke alle er Gordon Gekko

Moist

Legg inn av Moist »

Deila skrev: søn nov 27, 2022 11:58 pm
Starstruck skrev: søn nov 27, 2022 11:46 pm Meget romantisk tilnærming. Fansen vil naturligvis ha «etiske eiere» men selgende eiere skal ha mest mulig igjen. De har aldri vært lidenskapelige eiere av klubben, dette er business. Hvorfor skulle de bry seg om opptøyer etter et salg?

Det går ikke an å få rikere eiere enn Newcastle, så dersom Liverpool skal henge med de neste 5-10 år ender man opp med noen av de få som kan konkurrere og ikke bryr seg stort om ROI.
Fans har mer makt enn du tror. Årsaken til at Super League ikke ble noe av var grunnet så store og høylytte protester at klubbene ble tvunget til å trekke seg.
Tror trusselen om utkastelse fra nasjonal liga og bøter fra FIFA bidro en god del til avgjørelsene der også

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg er også der at jeg lener meg mot at det er motstanden fra UEFA og FIFA som var tungen på vektskålen.

Nå som superklubbene har forhandlet med UEFA, og at UEFA er med på utviklingen mot en superliga så ser vi ikke den samme fordømmelsen.

taknina

Legg inn av taknina »

Jolla skrev: man nov 28, 2022 4:06 pm Jeg er også der at jeg lener meg mot at det er motstanden fra UEFA og FIFA som var tungen på vektskålen.

Nå som superklubbene har forhandlet med UEFA, og at UEFA er med på utviklingen mot en superliga så ser vi ikke den samme fordømmelsen.
[/quote

















Om en er realist så ser en jo dette rimelig klart.

Om en vil ha hodet over skyene, kanskje ikke.

Men at det vil være motforestillinger av en noget annen natur enn ved overtagelser av Newcastle og City forekommer meg rimlig åpenbart.

Har med historie men først og fremst nåværende standing å gjøre naturligvis.

Det er vel også derfor høye tittler går i arv for alle husker vel hva som skjedde da Jeppe found himself våknende opp i baronens seng.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »


TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Tror ikke du skal legge så mye i den tweeten der. Vil komme masse sånne rykter før vi eventuelt får en avklaring på hva som faktisk skjer

Kent

Legg inn av Kent »

Han virker ihvertfall ikke negativ.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Snart kommer nyheten om at Kong Carol den 2. av Romania og Edward, hertugen av Windsor har slått seg sammen og kjøper Liverpool.

Bare slik at det blir full baluba.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Føkk disse greiene her altså...håper for alt i verden at det ikke blir noe av.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrondLFC skrev: søn des 04, 2022 7:50 pm Føkk disse greiene her altså...håper for alt i verden at det ikke blir noe av.
Med alle mulige forbehold om egen uvitenhet, Sportingsnews breaker neppe noe som helst?! Aldri hørt om stedet før i dag. Sånn sett er det nesten litt kred til han som har klart å koke sammen en story som har gått såpass viralt. Har sett den delt ørten ganger i dag. Oftest av engelske Liverpool-supportere som virker tålig begeistret.

Når det er sagt, selv om denne storien ikke har særlig kredibilitet, man kunne kanskje tro at Qatar-gjengen (QSI) kunne ønske seg en PL-klubb?

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

tbb skrev: søn des 04, 2022 10:27 pm
TrondLFC skrev: søn des 04, 2022 7:50 pm Føkk disse greiene her altså...håper for alt i verden at det ikke blir noe av.
Med alle mulige forbehold om egen uvitenhet, Sportingsnews breaker neppe noe som helst?! Aldri hørt om stedet før i dag. Sånn sett er det nesten litt kred til han som har klart å koke sammen en story som har gått såpass viralt. Har sett den delt ørten ganger i dag. Oftest av engelske Liverpool-supportere som virker tålig begeistret.

Når det er sagt, selv om denne storien ikke har særlig kredibilitet, man kunne kanskje tro at Qatar-gjengen (QSI) kunne ønske seg en PL-klubb?
Tror nok unektelig at det er interesse der nede og at mister Lynch legger dette ut er neppe tatt ut av det blå.
De har nok fått blod på tann i araberland og PL er vel i vinden der som aldri før, så hvorfor stoppe med Man C og Newcastle ? Ikke at det blir samme eierne men ser fort for meg at flere interessenter vender sine øyne mot flere PL klubber.

Greier ikke å la være å være urolig......

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Blir mer og mer urolig jeg også.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Lurer på hvem disse tyskerne som nevnes i artikkelen er?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrondLFC skrev: søn des 04, 2022 11:13 pm
tbb skrev: søn des 04, 2022 10:27 pm
TrondLFC skrev: søn des 04, 2022 7:50 pm Føkk disse greiene her altså...håper for alt i verden at det ikke blir noe av.
Med alle mulige forbehold om egen uvitenhet, Sportingsnews breaker neppe noe som helst?! Aldri hørt om stedet før i dag. Sånn sett er det nesten litt kred til han som har klart å koke sammen en story som har gått såpass viralt. Har sett den delt ørten ganger i dag. Oftest av engelske Liverpool-supportere som virker tålig begeistret.

Når det er sagt, selv om denne storien ikke har særlig kredibilitet, man kunne kanskje tro at Qatar-gjengen (QSI) kunne ønske seg en PL-klubb?
Tror nok unektelig at det er interesse der nede og at mister Lynch legger dette ut er neppe tatt ut av det blå.
De har nok fått blod på tann i araberland og PL er vel i vinden der som aldri før, så hvorfor stoppe med Man C og Newcastle ? Ikke at det blir samme eierne men ser fort for meg at flere interessenter vender sine øyne mot flere PL klubber.

Greier ikke å la være å være urolig......
Jo mer jeg tenker på det, jo mer logisk virker det at QSI er på banen. Dessverre. Det ble på et vis en åpning for dette da Red Bull fikk ha to klubber i CL. I tillegg trenger man kanskje noe nytt etter VM? Uten en Superliga (som de forresten ikke backet) tror jeg dessuten de har enorm interesse av å være i PL også.

Kanskje det til og med er grunnen til at både Man Utd og Liverpool er i markedet? Man ser for seg at betalingsvilligheten deres er så ekstraordinært mye høyere enn andre at det er en så god sjanse at man ikke kan la den glippe? I tillegg gir det selvsagt incentiv til å selge dersom man vet at en konkurrent er i ferd med å bli kjøpt av QSI.

Og fra QSI sitt perspektiv gir det mening å spille Glazer og FSG opp mot hverandre i en forhandling.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Sleng på nyheten om at QSI av en eller annen grunn skal selge seg ned i PSG i år. Dette var, i mine øyne, langt mer overraskende enn at FSG/Glazer selger. Og timingen, med alle tre, er helt spesiell.

Kan det være regulatoriske krav som gjør det lettere å ha to klubber i CL? Eller kan en andel i PSG eller et morselskap være vederlag i en overdragelse? Mye spekulasjoner. Og naturligvis litt far fetched.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»