Fantasy Premier League 2022-2023

Svar
startelver

Re: Fantasy Premier League 2022-2023

Legg inn av startelver »

Har jo hatt en elendig start på denne sesongen, men den siste tiden har jeg ihvertfall klatret opp til 650k overall. Og topp 2200 siste GW.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: fre aug 05, 2022 9:34 am Slutt å være fornuftig :( Vet forresten om dette, og det begynner å sige inn at jeg bare forsøker å være hipster.

Men: Sjekket opp i dette her om dagen, og det er jo omstendigheter som gjør at man kan argumentere i mot. Siden januar startet han 7 kamper i PL. Han hadde samtidig 3 innhopp på 10+ min. I denne perioden scoret han 6 mål og hadde 1 assist, som isolert sett er bra. Men 4 av målene+assisten kom i en kamp (Watford), hvor han også hadde en xG på voldsomme 2.16. I de øvrige kampene han startet hadde han:

City (65 min): xG 0.07 xA 0.02 - ingen målpoeng
Soton (28 min): xG 0.09 xA 0.00- ingen målpoeng
Eve (11 min): xG 0.00 xA 0.00- ingen målpoeng
Burnley (25 min): xG 0.68 xA 0.00- ingen målpoeng
Liv: (85 min): xG 0.68 xA 0.58 - 1 mål
Wat (90 min): xG 2.16 xA 0.58 - 4 mål og 1 målgivende
Leeds (90min): xG 0.58 xA 0.66 - 1 mål
New (66 min): xG 0.00 xA 0.00 - ingen målpoeng
West H: (90 min): xG 0.23 xA 0.10 - ingen målpoeng
Villa (90 min): xG 0.70 xA 0.15 - ingen målpoeng

Dette betyr:

xG mot Watford: 2.16
xG i 9 andre kamper (7 over 60 min): 3.03

xG+xA pr 90min uten Watford-kampen - 0.63, som fortsatt er ganske bra.

Hadde Jesus startet sesongen på samme måte som han avsluttet fjorårssesongen (som fast midtspiss for ligaens beste offensive lag) så hadde ikke mange eiet ham i runde 5 :)

Men ja, jeg vet at dette blir litt sånn å finne argumenter som taler min sak istedenfor å veie dem opp mot det overveiende antall faktorer som taler for motsatt avgjørelse. Men jeg mener fortsatt at Jesus er en begrenset spiller, og at fast spilletid ikke automatisk gjør ham ''må ha''. Men det er isolert, og man ser ikke kun på dette i FPL selvsagt. Prisen er som du sier satt feil, og det gjør jo ham ekstremt juicy, selvsagt sammen med hans og Arsenal sin preseason og program.
I en sesong der jeg har bommet med absolutt alt så er faktisk Jesus-vurderingen før sesongen det eneste som står seg sånn noenlunde. Bare så synd at jeg vaklet etter den sinnssyke GW2 (hvor han fikk angst og tok ham inn). Og at jeg hadde Bamford som ble skadet etter 20 min i GW2 istedenfor.

Etter GW2 har Jesus spilt 12 kamper. Fasit: 3 mål og 4 ast - 48 FPL-poeng. Andre spillere som har levert mer eller ca like mye poeng i samme periode:

Toney 66 (1 kamp mindre)
Firmino 68
Solanke 55 (1 kamp mindre)
Mitro 49 (3 færre kamper)
Adams 48 (!)
Wilson 47 (5 færre kamper)

Jesus sin xG i denne perioden er imidlertid skyhøy, han har bare ikke konvertert. Arsenal har også vært mye, mye bedre enn jeg trodde.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Gikk videre i cupen pga Moreno kom inn og scora 2 mål, noe som gjorde at jeg vant på antall scorede mål siden vi begge hadde 42 poeng

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

MentalM skrev: ons nov 16, 2022 2:57 pm Gikk videre i cupen pga Moreno kom inn og scora 2 mål, noe som gjorde at jeg vant på antall scorede mål siden vi begge hadde 42 poeng
Nydelig. Selv røk jeg i cupen med 2 poeng mot en fyr som cappet MacAllister og benket Haaland. Elsker FPL.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

MentalM skrev: ons nov 16, 2022 2:57 pm Gikk videre i cupen pga Moreno kom inn og scora 2 mål, noe som gjorde at jeg vant på antall scorede mål siden vi begge hadde 42 poeng
Herlig! 😊

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Lew_Ashby skrev: ons nov 16, 2022 2:53 pm
Lew_Ashby skrev: fre aug 05, 2022 9:34 am Slutt å være fornuftig :( Vet forresten om dette, og det begynner å sige inn at jeg bare forsøker å være hipster.

Men: Sjekket opp i dette her om dagen, og det er jo omstendigheter som gjør at man kan argumentere i mot. Siden januar startet han 7 kamper i PL. Han hadde samtidig 3 innhopp på 10+ min. I denne perioden scoret han 6 mål og hadde 1 assist, som isolert sett er bra. Men 4 av målene+assisten kom i en kamp (Watford), hvor han også hadde en xG på voldsomme 2.16. I de øvrige kampene han startet hadde han:

City (65 min): xG 0.07 xA 0.02 - ingen målpoeng
Soton (28 min): xG 0.09 xA 0.00- ingen målpoeng
Eve (11 min): xG 0.00 xA 0.00- ingen målpoeng
Burnley (25 min): xG 0.68 xA 0.00- ingen målpoeng
Liv: (85 min): xG 0.68 xA 0.58 - 1 mål
Wat (90 min): xG 2.16 xA 0.58 - 4 mål og 1 målgivende
Leeds (90min): xG 0.58 xA 0.66 - 1 mål
New (66 min): xG 0.00 xA 0.00 - ingen målpoeng
West H: (90 min): xG 0.23 xA 0.10 - ingen målpoeng
Villa (90 min): xG 0.70 xA 0.15 - ingen målpoeng

Dette betyr:

xG mot Watford: 2.16
xG i 9 andre kamper (7 over 60 min): 3.03

xG+xA pr 90min uten Watford-kampen - 0.63, som fortsatt er ganske bra.

Hadde Jesus startet sesongen på samme måte som han avsluttet fjorårssesongen (som fast midtspiss for ligaens beste offensive lag) så hadde ikke mange eiet ham i runde 5 :)

Men ja, jeg vet at dette blir litt sånn å finne argumenter som taler min sak istedenfor å veie dem opp mot det overveiende antall faktorer som taler for motsatt avgjørelse. Men jeg mener fortsatt at Jesus er en begrenset spiller, og at fast spilletid ikke automatisk gjør ham ''må ha''. Men det er isolert, og man ser ikke kun på dette i FPL selvsagt. Prisen er som du sier satt feil, og det gjør jo ham ekstremt juicy, selvsagt sammen med hans og Arsenal sin preseason og program.
I en sesong der jeg har bommet med absolutt alt så er faktisk Jesus-vurderingen før sesongen det eneste som står seg sånn noenlunde. Bare så synd at jeg vaklet etter den sinnssyke GW2 (hvor han fikk angst og tok ham inn). Og at jeg hadde Bamford som ble skadet etter 20 min i GW2 istedenfor.

Etter GW2 har Jesus spilt 12 kamper. Fasit: 3 mål og 4 ast - 48 FPL-poeng. Andre spillere som har levert mer eller ca like mye poeng i samme periode:

Toney 66 (1 kamp mindre)
Firmino 68
Solanke 55 (1 kamp mindre)
Mitro 49 (3 færre kamper)
Adams 48 (!)
Wilson 47 (5 færre kamper)

Jesus sin xG i denne perioden er imidlertid skyhøy, han har bare ikke konvertert. Arsenal har også vært mye, mye bedre enn jeg trodde.
Mye likt slik han fremsto i City altså. Trodde jo tidlig denne sesongen at han ville levere jevnere og fremstå mer effektiv for et Arsenal hvor han han var bunnsikker på å starte "alle" kamper. Men den gang ei ;)

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Toney er ferdig? Trist

Gamblet tungt på kamper... lang utestengelse antar jeg

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

EspenLie skrev: ons nov 16, 2022 6:51 pm Toney er ferdig? Trist

Gamblet tungt på kamper... lang utestengelse antar jeg
Blir nokk 1-2 år er ganske mye dette også 280 +

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 6:53 pm
EspenLie skrev: ons nov 16, 2022 6:51 pm Toney er ferdig? Trist

Gamblet tungt på kamper... lang utestengelse antar jeg
Blir nokk 1-2 år er ganske mye dette også 280 +
Barton ble vel utestengt først i 18 mnd, før straffen ble redusert til 13 mnd. Men muligens det i Barton sitt tilfelle var snakk om mindre enn de 232 bruddene det er snakk om for Toney sin del?

https://www.tv2.no/sport/premier-league ... /15276675/

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

K-Torget skrev: ons nov 16, 2022 7:14 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 6:53 pm
EspenLie skrev: ons nov 16, 2022 6:51 pm Toney er ferdig? Trist

Gamblet tungt på kamper... lang utestengelse antar jeg
Blir nokk 1-2 år er ganske mye dette også 280 +
Barton ble vel utestengt først i 18 mnd, før straffen ble redusert til 13 mnd. Men muligens det i Barton sitt tilfelle var snakk om mindre enn de 232 bruddene det er snakk om for Toney sin del?

https://www.tv2.no/sport/premier-league ... /15276675/
Barton var 1200 kamper og 5 han selv spilte i da han fikk 18 måneder. Så kutta de kanskje på antallet kamper og straffen etterhvert...

Da er ikke karrieren hans ødelagt, takk og lov. Men ferdig inntil neste høst/jul

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

EspenLie skrev: ons nov 16, 2022 7:34 pm
K-Torget skrev: ons nov 16, 2022 7:14 pm
Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 6:53 pm

Blir nokk 1-2 år er ganske mye dette også 280 +
Barton ble vel utestengt først i 18 mnd, før straffen ble redusert til 13 mnd. Men muligens det i Barton sitt tilfelle var snakk om mindre enn de 232 bruddene det er snakk om for Toney sin del?

https://www.tv2.no/sport/premier-league ... /15276675/
Barton var 1200 kamper og 5 han selv spilte i da han fikk 18 måneder. Så kutta de kanskje på antallet kamper og straffen etterhvert...

Da er ikke karrieren hans ødelagt, takk og lov. Men ferdig inntil neste høst/jul
Uansett utfall her så er det nok en stor og reell fare for at karrieren til Toney er over...

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Kan det ha vørt derfor han ikke ble innkalt til landslag?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mr.Meep skrev: ons nov 16, 2022 8:39 pm Kan det ha vørt derfor han ikke ble innkalt til landslag?
Det kan godt være grunnen til at han ikke er med til Qatar ja!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2472

Legg inn av BrannLFC »

Noen som vet når Toney-dommen faller? Bør kanskje ut av FPL laget uansett

startelver

Legg inn av startelver »

Toney blir med videre med mindre jeg hører noe annet.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

[*]
startelver skrev: lør nov 19, 2022 3:01 pm Toney blir med videre med mindre jeg hører noe annet.
Vurderer det samme selv. Forhåpentligvis vet man mer når man kommer til julen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bekreftet at Arsenal - City spilles 15 februar. Blir vel fort GW23 da?

Nevi

Legg inn av Nevi »

Så at det var flere lag som hadde fått bekreftet en av sine utsatte kamper.

Endringene i terminlista bør vel komme på plass om ikke altfor lenge vil jeg tro.

guru

Legg inn av guru »

Doble gameweeks bekreftet:


K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man nov 28, 2022 7:53 pm Doble gameweeks bekreftet:

:D

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2472

Legg inn av BrannLFC »

guru skrev: man nov 28, 2022 7:53 pm Doble gameweeks bekreftet:

Takk! Min første tanke er å få inn spillere derfra på denne WCen som er nå under VM. Men det kommer kanskje flere DGW annonseringer rundt hjørnet? er jo en del kamper å putte inn. 11 i tallet. Avvente til en dag før frist er greit uansett.

guru

Legg inn av guru »

BrannLFC skrev: tir nov 29, 2022 6:36 am Takk! Min første tanke er å få inn spillere derfra på denne WCen som er nå under VM. Men det kommer kanskje flere DGW annonseringer rundt hjørnet? er jo en del kamper å putte inn. 11 i tallet. Avvente til en dag før frist er greit uansett.
Bare å avvente WC. Skader + spillere som når langt vil ha betydning. Om f.eks. England går helt til finalen, blir jeg overrasket om Kane, Saka, Foden etc. starter i GW17 bare én uke etterpå.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: tir nov 29, 2022 8:55 am
BrannLFC skrev: tir nov 29, 2022 6:36 am Takk! Min første tanke er å få inn spillere derfra på denne WCen som er nå under VM. Men det kommer kanskje flere DGW annonseringer rundt hjørnet? er jo en del kamper å putte inn. 11 i tallet. Avvente til en dag før frist er greit uansett.
Bare å avvente WC. Skader + spillere som når langt vil ha betydning. Om f.eks. England går helt til finalen, blir jeg overrasket om Kane, Saka, Foden etc. starter i GW17 bare én uke etterpå.
Helt enig! Bare å avvente WC!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2472

Legg inn av BrannLFC »

Tok Darwin ut og inn med Mitrovic. Men så lenge selling price og current price er lik er det ingen grunn til å ikke selge nå.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Kan man bytte som en idiot nå?

guru

Legg inn av guru »

Sportsidiot skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm Kan man bytte som en idiot nå?
Du kan bytte så mye du vil uten at det koster noe, men du vil fortsatt miste verdi på spillere som har steget i verdi hvis du tar dem inn igjen. Så for all del ikke gjør den tabben. Bytter du f.eks. ut Haaland og tar han inn igjen, så taper du 0.4M om du hentet han inn for 11.5....

Bruk heller sider som https://fpl.team der du kan "bytte som en idiot" :)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

guru skrev: ons nov 30, 2022 6:31 am
Sportsidiot skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm Kan man bytte som en idiot nå?
Du kan bytte så mye du vil uten at det koster noe, men du vil fortsatt miste verdi på spillere som har steget i verdi hvis du tar dem inn igjen. Så for all del ikke gjør den tabben. Bytter du f.eks. ut Haaland og tar han inn igjen, så taper du 0.4M om du hentet han inn for 11.5....

Bruk heller sider som https://fpl.team der du kan "bytte som en idiot" :)
Med andre ord JA man kan bytte som en idiot om man ikke bryr seg om pris endringer

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Sportsidiot skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm Kan man bytte som en idiot nå?
Jeg bytter som regel som en idiot hver runde, dessverre.... :?

eppaen

Legg inn av eppaen »

Sportsidiot skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm Kan man bytte som en idiot nå?
Er vel gyldig hver runde for min del :p

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mr.Meep skrev: ons nov 30, 2022 7:39 am
guru skrev: ons nov 30, 2022 6:31 am
Sportsidiot skrev: tir nov 29, 2022 11:56 pm Kan man bytte som en idiot nå?
Du kan bytte så mye du vil uten at det koster noe, men du vil fortsatt miste verdi på spillere som har steget i verdi hvis du tar dem inn igjen. Så for all del ikke gjør den tabben. Bytter du f.eks. ut Haaland og tar han inn igjen, så taper du 0.4M om du hentet han inn for 11.5....

Bruk heller sider som https://fpl.team der du kan "bytte som en idiot" :)
Med andre ord JA man kan bytte som en idiot om man ikke bryr seg om pris endringer
😅😅

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»