Rosenborg - Klubbtråd

Svar
aderyn

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av aderyn »

Sulfat skrev: man nov 28, 2022 4:06 pm Er ikke han ganske middelmådig?
Rykka vel ned fra Nederlandsk Eredivisie, og satt til slutt på benken når laget rykket ned. Så ikke altfor lovende. Trodde RBK skulle hente på en noe høyere hylle. Men hvem vet. Haugan rykka jo ned fra Allsvenskan og ble så god som han har vært i år.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hopper ikke i taket over denne signeringen, men den trenger ikke være så dum allikevel. Har mye erfaring, vant til å spille i trebackslinje også tror jeg det er vanskelig å finne noen som er åpenbart bedre på free transfer. Men dette betyr at Giampaoli ikke vender tilbake.
Kjetil Rekdal skrev: I fotball er det farlig å si hundre prosent, men det er lite sannsynlig at vi prøver mer på Renzo nå. Når det ikke så ut til å gå var det en venstrebeint stopper som var førsteprioritet, sier Rekdal.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Middelmådig eller verre hver eneste gang jeg har sett han i Danmark. Dorsin fortsetter å herje.

qbah

Legg inn av qbah »

thewaterfall skrev: man nov 28, 2022 4:26 pm Hopper ikke i taket over denne signeringen, men den trenger ikke være så dum allikevel. Har mye erfaring, vant til å spille i trebackslinje også tror jeg det er vanskelig å finne noen som er åpenbart bedre på free transfer. Men dette betyr at Giampaoli ikke vender tilbake.
Kjetil Rekdal skrev: I fotball er det farlig å si hundre prosent, men det er lite sannsynlig at vi prøver mer på Renzo nå. Når det ikke så ut til å gå var det en venstrebeint stopper som var førsteprioritet, sier Rekdal.
Gir noe mening da, ja. Kan ikke se for meg det nødvendigvis betyr at han tar plassen til Rogers automatisk da.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

26 åring på fireårskontrakt, åpenbart hentet inn for å være en kontiniutsbærer i mange år. Avhengig av å treffe på denne overgangen.

Fint med en ny venstrebeintspiller etter skademarerittet til Augustinsson.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Dewaz skrev: man nov 28, 2022 4:30 pm Middelmådig eller verre hver eneste gang jeg har sett han i Danmark. Dorsin fortsetter å herje.
Ja, for du føler han har herja (med negativt fortegn) de siste vinduene?

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Må si at forventningen ikke helt helt skrudd i taket - men det kan jo vise seg å vær en brukbar signering. Åpen for at dette er en tiltrengt forsterkning sånn totalt sett, uten at overgangsbudsjettet belastes all verden!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Betyr vel også at Hasan Karacuay (?) fra Ham-Kam heller ikke kommer vil jeg tro. Jeg tror de er fornøyde med trioen Reitan-Henriksen-Rogers og dermed ikke ser for seg å bruke masse penger på et åpenbart førstevalg da budsjettet nok er begrenset. Henriksen sin plass er bankers, så kjemper nok Rogers med både Reitan og Yttergård Jenssen om spilletid på en av plassene som sidestopper.

HarryH

Legg inn av HarryH »

UYJ vil nok framstå som en meget solid ES-stopper når han får tillit.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

HarryH skrev: man nov 28, 2022 5:11 pm UYJ vil nok framstå som en meget solid ES-stopper når han får tillit.
Vi får satse på at UYJ blir neste sesongs Eirik Haugan. En som ingen har voldsomme forventninger til på forhånd, men slår til i full blomst.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Kan fort skje det. Tipper han er forholdsvis trygg i frispillingsfasen etter tida i Nederland og Danmark.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ikke så veldig overraskende etter dagens signering, men nå bekreftes det at Giampaoli er ferdig i klubben.

qbah

Legg inn av qbah »

Som forventet det, ja.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg husker at UYJ var en det ble pratet mye om for noen år siden. Var vel en man trodde skulle bli en utfordrer til midtstopperplassen på landslaget. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett han spille på mange år. Men jeg ser det skrives på rbkweb at han ikke er spesielt rask. Stemmer dette? I så fall er jeg litt skeptisk. Er det noe vi trenger i forsvaret nå er det hurtighet.

Samtidig er det en del positive ting med denne signeringen:
- Han er norsk. Men Giampaoli ut og UYJ inn har vi enda en plass på utlendingskvoten, skulle vi finne noen som forsterker oss.
- Han er i en fin alder. Vi trenger også noen spillere i alderen 25-28 mener jeg. Han har fortsatt mange år igjen som spiller, samtidig som at han kanskje ikke er like interessant for utenlandske klubber hvis han skulle slå til. Litt som Reginiussen da han kom. Med andre ord kan han potensielt bli en kontinuitetsbærer.
- Vi trengte en venstrebent stopper. Spesielt i en 3-backslinje er det fint at venstre stopper er venstrebent.

qbah

Legg inn av qbah »

Deler mye av det du tenker det. Akkurat det siste der tror jeg fort er litt undervurdert og vil potensielt hjelpe oss i frispillingsfasen hvor vi har mye å gå på enda.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

trønderen skrev: man nov 28, 2022 11:38 pm Jeg husker at UYJ var en det ble pratet mye om for noen år siden. Var vel en man trodde skulle bli en utfordrer til midtstopperplassen på landslaget. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett han spille på mange år. Men jeg ser det skrives på rbkweb at han ikke er spesielt rask. Stemmer dette? I så fall er jeg litt skeptisk. Er det noe vi trenger i forsvaret nå er det hurtighet.

Samtidig er det en del positive ting med denne signeringen:
- Han er norsk. Men Giampaoli ut og UYJ inn har vi enda en plass på utlendingskvoten, skulle vi finne noen som forsterker oss.
- Han er i en fin alder. Vi trenger også noen spillere i alderen 25-28 mener jeg. Han har fortsatt mange år igjen som spiller, samtidig som at han kanskje ikke er like interessant for utenlandske klubber hvis han skulle slå til. Litt som Reginiussen da han kom. Med andre ord kan han potensielt bli en kontinuitetsbærer.
- Vi trengte en venstrebent stopper. Spesielt i en 3-backslinje er det fint at venstre stopper er venstrebent.
+ Vi får en bedre forsvarer på venstre side. Han er stor, rutinert, god i lufta, god til å markere og posisjonere seg. Han er vanskelig å komme forbi.
+ Han er veldig god offensivt med ball. Han har en veldig god fot, og tør å spille. Men har tar ikke unødvendig risiko.
+ Han er en ledertype, og det er en voldsom vilje og guts i mannen. Det trenger vi i et ungt lag.

- Usikker på tempoet når vi står høyt, det er derimot mindre viktig i en 3er. Vi har uansett Reitan og Rogers til de kampene vi trenger det.

Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt.
Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.

Champis

Legg inn av Champis »

AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:36 am
trønderen skrev: man nov 28, 2022 11:38 pm Jeg husker at UYJ var en det ble pratet mye om for noen år siden. Var vel en man trodde skulle bli en utfordrer til midtstopperplassen på landslaget. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett han spille på mange år. Men jeg ser det skrives på rbkweb at han ikke er spesielt rask. Stemmer dette? I så fall er jeg litt skeptisk. Er det noe vi trenger i forsvaret nå er det hurtighet.

Samtidig er det en del positive ting med denne signeringen:
- Han er norsk. Men Giampaoli ut og UYJ inn har vi enda en plass på utlendingskvoten, skulle vi finne noen som forsterker oss.
- Han er i en fin alder. Vi trenger også noen spillere i alderen 25-28 mener jeg. Han har fortsatt mange år igjen som spiller, samtidig som at han kanskje ikke er like interessant for utenlandske klubber hvis han skulle slå til. Litt som Reginiussen da han kom. Med andre ord kan han potensielt bli en kontinuitetsbærer.
- Vi trengte en venstrebent stopper. Spesielt i en 3-backslinje er det fint at venstre stopper er venstrebent.
+ Vi får en bedre forsvarer på venstre side. Han er stor, rutinert, god i lufta, god til å markere og posisjonere seg. Han er vanskelig å komme forbi.
+ Han er veldig god offensivt med ball. Han har en veldig god fot, og tør å spille. Men har tar ikke unødvendig risiko.
+ Han er en ledertype, og det er en voldsom vilje og guts i mannen. Det trenger vi i et ungt lag.

- Usikker på tempoet når vi står høyt, det er derimot mindre viktig i en 3er. Vi har uansett Reitan og Rogers til de kampene vi trenger det.

Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt.
Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.

Stor og stor, han er 181 cm høy, som er under snittet for midstoppere. Han er helt grei i lufta, men ikke noe mer. Det er ikke i duellspillet man øker kvaliteten med Yttergård Jensen, men mer i det offensive.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:28 pm
AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:36 am
trønderen skrev: man nov 28, 2022 11:38 pm Jeg husker at UYJ var en det ble pratet mye om for noen år siden. Var vel en man trodde skulle bli en utfordrer til midtstopperplassen på landslaget. Jeg må innrømme at jeg ikke har sett han spille på mange år. Men jeg ser det skrives på rbkweb at han ikke er spesielt rask. Stemmer dette? I så fall er jeg litt skeptisk. Er det noe vi trenger i forsvaret nå er det hurtighet.

Samtidig er det en del positive ting med denne signeringen:
- Han er norsk. Men Giampaoli ut og UYJ inn har vi enda en plass på utlendingskvoten, skulle vi finne noen som forsterker oss.
- Han er i en fin alder. Vi trenger også noen spillere i alderen 25-28 mener jeg. Han har fortsatt mange år igjen som spiller, samtidig som at han kanskje ikke er like interessant for utenlandske klubber hvis han skulle slå til. Litt som Reginiussen da han kom. Med andre ord kan han potensielt bli en kontinuitetsbærer.
- Vi trengte en venstrebent stopper. Spesielt i en 3-backslinje er det fint at venstre stopper er venstrebent.
+ Vi får en bedre forsvarer på venstre side. Han er stor, rutinert, god i lufta, god til å markere og posisjonere seg. Han er vanskelig å komme forbi.
+ Han er veldig god offensivt med ball. Han har en veldig god fot, og tør å spille. Men har tar ikke unødvendig risiko.
+ Han er en ledertype, og det er en voldsom vilje og guts i mannen. Det trenger vi i et ungt lag.

- Usikker på tempoet når vi står høyt, det er derimot mindre viktig i en 3er. Vi har uansett Reitan og Rogers til de kampene vi trenger det.

Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt.
Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.
Stor og stor, han er 181 cm høy, som er under snittet for midstoppere. Han er helt grei i lufta, men ikke noe mer. Det er ikke i duellspillet man øker kvaliteten med Yttergård Jensen, men mer i det offensive.
Han er like høy som Markus, ca 187. Wikipedia har feil. Har man god spenst så holder det i massevis. Av det jeg har sett, og det er ikke mye kamper dette året, så synes jeg han klarer seg bra i boks.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:36 am
Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt. Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.
Spennende ;) Dog, når du først og fremst trekker frem behov for en indreløper så tenker du at vi er dekket i sentral posisjon? Børkeeiet imponerte vel ikke voldsom her i fjor?

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

DuncanE skrev: tir nov 29, 2022 6:54 pm
AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:36 am
Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt. Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.
Spennende ;) Dog, når du først og fremst trekker frem behov for en indreløper så tenker du at vi er dekket i sentral posisjon? Børkeeiet imponerte vel ikke voldsom her i fjor?
Nei. Jeg har ikke spesielt mye tro på TB. Men jeg tenker at dette kanskje løser seg i sommer. PCS kan jo også spille sentralt, samt at denne nevnte indreløperen også muligens kan spille der frem til da. Casen med OS potensielt inn i sommer gjør jo at vi ikke bør hente noe der nå.

Uansett virker det som om trenerteamet føler at de må gi TB muligheten til å spille seg i form.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Man bør i alle fall ikke hente en ny sentral før man vet hva OS gjør videre i karrieren sin. Om han forlenger med Zurich, finner seg en annen klubb eller finner veien hjem er vanskelig å spå men Dorsin er garantert på.

qbah

Legg inn av qbah »

thewaterfall skrev: tir nov 29, 2022 7:15 pm Man bør i alle fall ikke hente en ny sentral før man vet hva OS gjør videre i karrieren sin. Om han forlenger med Zurich, finner seg en annen klubb eller finner veien hjem er vanskelig å spå men Dorsin er garantert på.

This. Og ja, føler meg trygg på at Dorsin ikke glipper denne ballen dersom det viser seg realistisk.

Hadde du hørt noen navn på de midtbanespillerne utenlands, Axel?

Champis

Legg inn av Champis »

AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:50 pm
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:28 pm
AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:36 am

+ Vi får en bedre forsvarer på venstre side. Han er stor, rutinert, god i lufta, god til å markere og posisjonere seg. Han er vanskelig å komme forbi.
+ Han er veldig god offensivt med ball. Han har en veldig god fot, og tør å spille. Men har tar ikke unødvendig risiko.
+ Han er en ledertype, og det er en voldsom vilje og guts i mannen. Det trenger vi i et ungt lag.

- Usikker på tempoet når vi står høyt, det er derimot mindre viktig i en 3er. Vi har uansett Reitan og Rogers til de kampene vi trenger det.

Men jeg mener også at vi trenger en høyre indreløper som er god begge veier, slik at forsvaret får hjelp. Fotrapp og god ballvinner men fremdeles god offensivt.
Dette vet jeg at vi har sett på minst to spillere som er, i utlandet.
Stor og stor, han er 181 cm høy, som er under snittet for midstoppere. Han er helt grei i lufta, men ikke noe mer. Det er ikke i duellspillet man øker kvaliteten med Yttergård Jensen, men mer i det offensive.
Han er like høy som Markus, ca 187. Wikipedia har feil. Har man god spenst så holder det i massevis. Av det jeg har sett, og det er ikke mye kamper dette året, så synes jeg han klarer seg bra i boks.

Ja, ser at Wyscout sier 186 cm. Jeg stolte på Wikipedia, da jeg alltid har syntes at han ser litt "liten" ut når jeg har sett han. Jeg vet at det har vært litt misnøye med boksspillet hans tidligere hvert fall, men mulig han har blitt noe bedre.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 6:57 pm Casen med OS potensielt inn i sommer gjør jo at vi ikke bør hente noe der nå.
Selnæs inn hadde vært fantastisk, men hva tenker du om det store ankepunktet: lønn? Selnæs er samme alder som Henriksen var når vi hentet han for et par år siden, og Henriksen fikk som vi vet fryktelig høy SOF/lønn. Henriksen var nok mer attraktiv på markedet enn Selnæs er etter flere år i Kina og nå i sveitsisk nedrykkstrid (Zurich har kommet seg, så blir neppe nedrykk), men ingen tvil om at Selnæs vil ha visse krav til lønn. Hvor langt kan/vil RBK strekke seg?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: man nov 28, 2022 5:11 pm UYJ vil nok framstå som en meget solid ES-stopper når han får tillit.
Hoderystende negativ innstilling, Harry.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg håper på det beste, men prøver å være forberedt på det verste.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Champis skrev: ons nov 30, 2022 2:07 am
AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 1:50 pm
Champis skrev: tir nov 29, 2022 1:28 pm

Stor og stor, han er 181 cm høy, som er under snittet for midstoppere. Han er helt grei i lufta, men ikke noe mer. Det er ikke i duellspillet man øker kvaliteten med Yttergård Jensen, men mer i det offensive.
Han er like høy som Markus, ca 187. Wikipedia har feil. Har man god spenst så holder det i massevis. Av det jeg har sett, og det er ikke mye kamper dette året, så synes jeg han klarer seg bra i boks.

Ja, ser at Wyscout sier 186 cm. Jeg stolte på Wikipedia, da jeg alltid har syntes at han ser litt "liten" ut når jeg har sett han. Jeg vet at det har vært litt misnøye med boksspillet hans tidligere hvert fall, men mulig han har blitt noe bedre.
"– Han må få ansvar. Man skal lytte til Ulrik og han skal føle at han er viktig. Til tross for at han er 26 år så er han en veldig erfaren spiller.

Adresseavisen snakker med Flemming Pedersen. FC Nordsjællands trener er en av dem som kjenner Ulrik Yttergård Jenssen aller best.

– Ulrik er en lagspiller. Han har forståelse for helheten og bidrar uansett om han starter eller er på benken. Han er veldig god til å veilede de unge spillerne og en lagspiller som alle trenere elsker å jobbe med, sier Pedersen.

– Ulrik er en spillende midtstopper. Han har en god venstrefot med både langpasninger og korte pasninger gjennom ledd. Han er rolig med ballen og kan oppsøke press, sier Pedersen.

– Han har scoret mange mål etter hjørnespark, hvor han dukker opp og setter ballen i mål som en angriper. Derfor har vi kalt ham «fox in the box». Han har målnese, sier treneren.
– Så er han dyktig i hodespillet og til å forsvare innlegg. Han er flink til å lese spillet og sette høyden på forsvarslinja, sier Pedersen.

– Lenge så det ut til at han skulle videre til en større klubb i utlandet, men den rette muligheten dukket nok ikke opp. Dermed ble det en litt lunken løsning med Willem, sier Schmidt i Bold.dk.

I Willem startet han 19 av de første 20 kampene, hvor det ble fem seiere. Etter nyttår startet han knapt en kamp. Willem rykket ned og Yttergård Jenssen avbrøt kontrakten etter ett år.

En skade i FCN gjorde at han returnerte til sin gamle klubb.

– Ulrik hjalp oss på et tidspunkt hvor vi virkelig hadde bruk for det. Vi visste akkurat hva han sto for og han leverte akkurat det: Steinhardt arbeid og fantastisk disiplin. Spesielt i seieren mot FC København leverte han et forbilledlig stykke arbeid, sa sportssjef Jan Laursen til klubbens nettside mandag.>

– Jeg er sikker på at han vil passe godt inn. Rosenborg får en veldig dyktig spiller som vil hjelpe laget, sier Pedersen."

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... allenavnet

Det høres jo bra ut dette. Tipper Ulrik er litt undervurdert på grunn av utfordringen med hurtighet, og at han holder høyt eliteserienivå.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

qbah skrev: tir nov 29, 2022 10:12 pm
thewaterfall skrev: tir nov 29, 2022 7:15 pm Man bør i alle fall ikke hente en ny sentral før man vet hva OS gjør videre i karrieren sin. Om han forlenger med Zurich, finner seg en annen klubb eller finner veien hjem er vanskelig å spå men Dorsin er garantert på.

This. Og ja, føler meg trygg på at Dorsin ikke glipper denne ballen dersom det viser seg realistisk.

Hadde du hørt noen navn på de midtbanespillerne utenlands, Axel?
Jeg har et par, men ikke noe jeg vil nevne før noe er klart med den mest aktuelle. Det kan bli uka her det altså. Ønsker ikke å ødelegge med at det kommer ut så flere kaster seg inn.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Zanick skrev: ons nov 30, 2022 2:24 am
AxelRudi skrev: tir nov 29, 2022 6:57 pm Casen med OS potensielt inn i sommer gjør jo at vi ikke bør hente noe der nå.
Selnæs inn hadde vært fantastisk, men hva tenker du om det store ankepunktet: lønn? Selnæs er samme alder som Henriksen var når vi hentet han for et par år siden, og Henriksen fikk som vi vet fryktelig høy SOF/lønn. Henriksen var nok mer attraktiv på markedet enn Selnæs er etter flere år i Kina og nå i sveitsisk nedrykkstrid (Zurich har kommet seg, så blir neppe nedrykk), men ingen tvil om at Selnæs vil ha visse krav til lønn. Hvor langt kan/vil RBK strekke seg?
Ole har jo tjent 100mill minst i utlandet, så det er nok ikke lønna som stopper han der. Markus hadde vel kanskje tjent 10-15% av dette, så det er jo en forskjell. Dette ordner seg om Ole bestemmer seg for at tiden er inne.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Den største fordelen med UYJ er vel kanskje at han ikke er eller vil bli så god at han blir en åpenbar kandidat for en ny utenlandstur. En spiller som kan være en kontinuitetsbærer i noen år fremfor å stikke av ved nesten første anledning. RBK har jo voldsomme utskiftninger de siste 3-4 årene. Det hadde jo vært en stor fordel for dem om de unngikk det i årene fremover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»