Godt om woke

Svar
Texas_John

Re: Godt om woke

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: ons nov 09, 2022 10:48 am No jobbar eg stort sett innan helse og det er veldig sjeldan at personaltoalett er kjønnsdelt. Når eg for 25 år sidan jobba innan byggbransjen var det og sjeldan med kjønnsdelte personaltoalett.
Texas sine fantasiar om svømmehallar vil eg ikkje dragast inn i.
Har aldri opplevd noe annet enn kjønnsdelte toaletter på verken universitetet jeg studerte på eller de tre siste arbeidsplassene mine.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Studenter som tar master i likestilling og mangfold ved NTNU mener at forelesere feilkjønner dem.

Universitetsavisa (UA) skriver at tillitsvalgt har rapportert til ledelsen om at studenter opplever at ansatte tiltaler dem med et språk som ikke tilsvarer det kjønnet de selv identifiserer seg med.

https://resett.no/2022/11/09/studenter- ... latterlig/

Dette går nok "rett hjem" hos @MRSA & co

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: ons nov 09, 2022 1:30 pm
MRSA skrev: ons nov 09, 2022 10:48 am No jobbar eg stort sett innan helse og det er veldig sjeldan at personaltoalett er kjønnsdelt. Når eg for 25 år sidan jobba innan byggbransjen var det og sjeldan med kjønnsdelte personaltoalett.
Texas sine fantasiar om svømmehallar vil eg ikkje dragast inn i.
Har aldri opplevd noe annet enn kjønnsdelte toaletter på verken universitetet jeg studerte på eller de tre siste arbeidsplassene mine.
:lol: :lol: :lol:

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Woke er som en pedofil. Han skjuler det gjennom utad å hate pedofile mer enn andre.
Jeg tok opp dette med en negertigger på T-banen i sted. "HEN" nikket samtykkende da jeg kasta oppi to tiere.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: ons nov 09, 2022 1:30 pm
MRSA skrev: ons nov 09, 2022 10:48 am No jobbar eg stort sett innan helse og det er veldig sjeldan at personaltoalett er kjønnsdelt. Når eg for 25 år sidan jobba innan byggbransjen var det og sjeldan med kjønnsdelte personaltoalett.
Texas sine fantasiar om svømmehallar vil eg ikkje dragast inn i.
Har aldri opplevd noe annet enn kjønnsdelte toaletter på verken universitetet jeg studerte på eller de tre siste arbeidsplassene mine.
På universitet er det nok fortsatt vanleg med kjønnsdelt toalett, men reknar med at viss dei har personaltoalett så vil det nok ikkje vere kjønnsdelt. At du jobbar på gammaldagse arbeidsplassar er ditt problem.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: ons nov 09, 2022 2:07 pm På universitet er det nok fortsatt vanleg med kjønnsdelt toalett, men reknar med at viss dei har personaltoalett så vil det nok ikkje vere kjønnsdelt. At du jobbar på gammaldagse arbeidsplassar er ditt problem.
Det kunne aldri falt meg inn å jobbe et sted man ikke erkjenner at det finnes kun to kjønn; mann og kvinne, og at disse fortjener separate toaletter og garderober.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Texas_John skrev: ons nov 09, 2022 1:31 pm Studenter som tar master i likestilling og mangfold ved NTNU mener at forelesere feilkjønner dem.
Verden har blitt gal. Mye kan raskts løses som Eikrem foreslår, ikke er studiene verdt noe, og heller ikke arbeidsplassene de kommer til etterpå:
– Min enkle løsning er følgende: Legg ned alle disse krenkelsesstudiene som tilbyr verden null og niks.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Bilde

Dette er altså et arrangement som skulle arrangeres av en studentgruppe ved et universitet i USA.
https://resett.no/2022/11/14/avlyser-ar ... -cis-menn/

Det er noe påfallende ved at disse forakter hvite cis-menn så inderlig at de trenger egne temakvelder hvor de kan hate dem i fellesskap. I alle andre samfunn enn der hvor hvite cis-menn er i flertall og styrer, hadde de hatt det veldig mye verre.
Sist redigert av Texas_John den man nov 14, 2022 7:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Machine_Head skrev: ons nov 09, 2022 10:55 am
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 9:20 pm
Sulfat skrev: søn sep 04, 2022 2:57 pm Norsk humor 2003:


Norsk virkelighet 2022:
https://www.vg.no/forbruker/livsstil/i/ ... jonshemmet
Faen meg skremmende.
"Jeg føler ikke for å være Svein idag!"

Fy faen så geniale Bård og Harald var sammen, nær profetiske de gutta der.
Haha, hadde glemt den der. Fantastisk bra, og samtidig skremmende at vi har folk som er nettopp slik i fullt alvor i 2022

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Corvus skrev: man nov 14, 2022 7:03 pm
Haha, hadde glemt den der. Fantastisk bra, og samtidig skremmende at vi har folk som er nettopp slik i fullt alvor i 2022
En gang i tiden var dette litt overdrevent, nå er det tatt på kornet :?

BTJ var forut for sin tid rett og slett.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Ka9nen skrev: man nov 14, 2022 7:07 pm
Corvus skrev: man nov 14, 2022 7:03 pm
Haha, hadde glemt den der. Fantastisk bra, og samtidig skremmende at vi har folk som er nettopp slik i fullt alvor i 2022
En gang i tiden var dette litt overdrevent, nå er det tatt på kornet :?

BTJ var forut for sin tid rett og slett.
Bare Bård Tufte…?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Dagens gladsak fra woke-universet:

Den tidligere mannen og nåværende modellen Brian Nguyen vant nylig en kvinnelig skjønnhetskonkurranse, en underkonkurranse av Miss America.

Bilde

https://www.thetealmango.com/entertainm ... -reaction/

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Texas_John skrev: man nov 14, 2022 11:04 pm Dagens gladsak fra woke-universet:

Den tidligere mannen og nåværende modellen Brian Nguyen vant nylig en kvinnelig skjønnhetskonkurranse, en underkonkurranse av Miss America.

Bilde

https://www.thetealmango.com/entertainm ... -reaction/
Blei du kåt texasdonald?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Texas_John skrev: man nov 14, 2022 11:04 pm Dagens gladsak fra woke-universet:

Den tidligere mannen og nåværende modellen Brian Nguyen vant nylig en kvinnelig skjønnhetskonkurranse, en underkonkurranse av Miss America.
► Show Spoiler
https://www.thetealmango.com/entertainm ... -reaction/
Som sagt, nasty greier

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Corvus skrev: man nov 14, 2022 7:03 pm
Machine_Head skrev: ons nov 09, 2022 10:55 am
Ka9nen skrev: søn sep 04, 2022 9:20 pm

Faen meg skremmende.
"Jeg føler ikke for å være Svein idag!"

Fy faen så geniale Bård og Harald var sammen, nær profetiske de gutta der.
Haha, hadde glemt den der. Fantastisk bra, og samtidig skremmende at vi har folk som er nettopp slik i fullt alvor i 2022
Fantastisk humor. Ville de sluppet unna med dette i 2022 ? De ville jo krenket 0,1 promille av den norske befolkningen som har en pokker så sterk stemme av en eneste grunn. At MSM setter dette på dagsordenen, og gir disse ekstremistene en mikrofon. Min ektefelle er fan av P1. På bilferie i Norge i sommer ble jeg tvunget til å velge denne kanalen og aksepterte for fredens skyld. Norsk intetsigende singer - songwriter musikk med kvinnelige vokalister&komponister som når Freddie Mercury, Neil Young og John Lennon til fotbladet, og LHBT i halve sommer. Jeg har absolutt ingenting i mot homofile, men må dette fokuseres på hele tiden ? Nå kjørte vi et par uker etter skytingen på London Pub, men likevel …

Woke er en medieskapt greie hvor de gir enkelte unge lett krenkbare sjeler langt mer oppmerksomhet enn de fortjener, og som er fullstendig i utakt med den klare majoritet av folket. For egen del bryr jeg meg ikke. Kutter stort sett NRK og MSM media og koser meg med gammel humor som Bård og Harald, KLM, Monty Pyton mv..

Corvus

Legg inn av Corvus »

busemannen skrev: man nov 14, 2022 11:07 pm
Texas_John skrev: man nov 14, 2022 11:04 pm Dagens gladsak fra woke-universet:

Den tidligere mannen og nåværende modellen Brian Nguyen vant nylig en kvinnelig skjønnhetskonkurranse, en underkonkurranse av Miss America.

Bilde

https://www.thetealmango.com/entertainm ... -reaction/
Blei du kåt texasdonald?
Mange fine damer her ja, og noe annet.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Herre bevar oss alle. Stopp toget jeg vil av . Meget spesielt at Brian kan vinne ei skjønnhets konkuranse for kvinner.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

En positiv nyhet, tross alt:

En undersøkelse gjort av NRK Nyheter Ung viser at hele 74 prosent av de som svarte, sier de er lei av at folk er så «woke». Bare 26 prosent mener at det er bra at folk er «woke».

https://inyheter.no/2022/11/22/de-unge- ... aere-woke/

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Sulfat skrev: lør jun 04, 2022 1:23 pm Det er ikke bare i Norge vi fjoller oss til i wokens tjeneste, her fra dagens bt.dk: https://www.berlingske.dk/aok/lagkagehu ... t-hedde-en

Den danske bakerikjeden Lagkagehuset vil fra nå av hverken selge kakemenn eller kakekoner, men kun kakepersoner.
Det opplyser Malin Gardeström, som har ansvaret for merkevarebygging og ekstern kommunikasjon i Lagkagehuset, til Berlingske.

»For ikke at låse os fast i en kønsstereotyp forestilling, når vi bygger funktionaliteten i appen, vil vi gerne kalde det for en kageperson og så åbne for, at folk selv kan definere udseende og vælge, om det skal være bukser eller kjole, kort eller langt hår. Rødt, brunt eller sort hår,« siger Malin Gardeström.

Og der var vi i gang med det samme i Norge. På stortinget til og med. https://www.dagbladet.no/nyheter/storti ... n/77892851

Sikkert Trettebergstuen som truet med boikott om de ikke byttet fra kakemenn til kakehen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Sulfat skrev: ons nov 30, 2022 1:02 pm
Sulfat skrev: lør jun 04, 2022 1:23 pm Det er ikke bare i Norge vi fjoller oss til i wokens tjeneste, her fra dagens bt.dk: https://www.berlingske.dk/aok/lagkagehu ... t-hedde-en

Den danske bakerikjeden Lagkagehuset vil fra nå av hverken selge kakemenn eller kakekoner, men kun kakepersoner.
Det opplyser Malin Gardeström, som har ansvaret for merkevarebygging og ekstern kommunikasjon i Lagkagehuset, til Berlingske.

»For ikke at låse os fast i en kønsstereotyp forestilling, når vi bygger funktionaliteten i appen, vil vi gerne kalde det for en kageperson og så åbne for, at folk selv kan definere udseende og vælge, om det skal være bukser eller kjole, kort eller langt hår. Rødt, brunt eller sort hår,« siger Malin Gardeström.

Og der var vi i gang med det samme i Norge. På stortinget til og med. https://www.dagbladet.no/nyheter/storti ... n/77892851

Sikkert Trettebergstuen som truet med boikott om de ikke byttet fra kakemenn til kakehen.
Jeg er svært skeptisk til at det bare er hvite og i beste fall lett kulørte kakepersoner på det bildet. Det fremmer ikke akkurat et inkluderende kakemiljø.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

huff føler meg veldig gammel og udatert nå hehe.
Men kan noen forklare meg veldig enkelt med en eller to setninger hva WOKE betyr.
Hører det hele tiden, tror jeg forstår det, men er litt usikker.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Jhinx skrev: ons nov 30, 2022 2:20 pm huff føler meg veldig gammel og udatert nå hehe.
Men kan noen forklare meg veldig enkelt med en eller to setninger hva WOKE betyr.
Hører det hele tiden, tror jeg forstår det, men er litt usikker.
Woke er engelsk, og betyr å være våkne. Woke er en bevegelse som ser på seg selv som våkne mot ting de oppfatter som urettferdighet i samfunnet, ofte rettet mot kjønn, rase eller seksualitet.

Og det er i og for seg en fin ting å være våken mot urettferdigheter i verden, men så er det mange (som meg) som syns wokebevegelsen ofte tipper over i det parodiske i sin jakt på syndere- som kakemenn som helst bør være kjønnsnøytrale i 2022.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Liberale college-studenter i USA mener mye om white privilege, men når de blir spurt om å gi et eksempel på et slik privilegie greier de ikke å komme med et eneste eksempel:


Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Hysterisk hun dama som mener hun er mer redd for å gå over gate for at hun er skeiv. Tror hun det står trykt i panna hennes? Og bruker et av de mest idiotiske utrykkene, hvit cis mann. College i USA er i dag noe av det mest ødeleggende som finnes, folk som går der blir hjernevasket til å tro på det mest utrolige. Kunne sikkert fått de til å tro på julenissen så lite kritiske de er.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

MRSA skrev: fre okt 21, 2022 1:52 pm
Texas_John skrev: fre okt 21, 2022 1:38 pm
MRSA skrev: fre okt 21, 2022 1:24 pm

Har du kjønndelt toalett heime?
Jeg vet at skillet mellom privat og ikke-privat eiendom er et vanskelig konsept å forstå for dere leftister, men hadde du et poeng du ville frem til?
Kvifor vil du tvinge folk til kjønnsdelte toalett når du ikkje har det sjølv?
@MRSA ?
Bilde

Number4

Legg inn av Number4 »

Texas_John skrev: lør des 10, 2022 11:49 am
MRSA skrev: fre okt 21, 2022 1:52 pm
Texas_John skrev: fre okt 21, 2022 1:38 pm

Jeg vet at skillet mellom privat og ikke-privat eiendom er et vanskelig konsept å forstå for dere leftister, men hadde du et poeng du ville frem til?
Kvifor vil du tvinge folk til kjønnsdelte toalett når du ikkje har det sjølv?
@MRSA ?
Bilde
Hva sa damene da?

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Texas_John skrev: lør des 10, 2022 11:49 am
MRSA skrev: fre okt 21, 2022 1:52 pm
Texas_John skrev: fre okt 21, 2022 1:38 pm

Jeg vet at skillet mellom privat og ikke-privat eiendom er et vanskelig konsept å forstå for dere leftister, men hadde du et poeng du ville frem til?
Kvifor vil du tvinge folk til kjønnsdelte toalett når du ikkje har det sjølv?
@MRSA ?
Bilde
Du skal ikkje gi andre skulda når du er ute for å tilfredstille deg sjølv.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

I en kronikk på Dagbladet.no skriver Marie Simonsen følgende:

I sin nye bok «Han, hun og hen», om språk som undertrykker, veileder språkviter Helene Uri leseren om at når hun skriver kvinner mener hun «mennesker som identifiserer seg som kvinner». Det er nok fortsatt en radikal definisjon for noen, men når ordbøkene tar den til seg, er det et signal om at holdningene har vært under endring over lengre tid og nå er akseptert i store deler av befolkningen.
https://www.dagbladet.no/meninger/kvinnemaset/78146241

Deter altså nå akseptert blant store deler av befolkningen at en kvinne er «enhver som identifiserer seg som kvinne». Men hva betyr dette, hva er det de identifiserer seg som?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Texas_John skrev: søn des 25, 2022 10:54 am I en kronikk på Dagbladet.no skriver Marie Simonsen følgende:

I sin nye bok «Han, hun og hen», om språk som undertrykker, veileder språkviter Helene Uri leseren om at når hun skriver kvinner mener hun «mennesker som identifiserer seg som kvinner». Det er nok fortsatt en radikal definisjon for noen, men når ordbøkene tar den til seg, er det et signal om at holdningene har vært under endring over lengre tid og nå er akseptert i store deler av befolkningen.
https://www.dagbladet.no/meninger/kvinnemaset/78146241

Deter altså nå akseptert blant store deler av befolkningen at en kvinne er «enhver som identifiserer seg som kvinne». Men hva betyr dette, hva er det de identifiserer seg som?
--- Kvinner?
Det du egentlig lurer på er jo hva definerer kvinne.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

TerryMcDermott skrev: søn des 25, 2022 11:10 am
Texas_John skrev: søn des 25, 2022 10:54 am I en kronikk på Dagbladet.no skriver Marie Simonsen følgende:

I sin nye bok «Han, hun og hen», om språk som undertrykker, veileder språkviter Helene Uri leseren om at når hun skriver kvinner mener hun «mennesker som identifiserer seg som kvinner». Det er nok fortsatt en radikal definisjon for noen, men når ordbøkene tar den til seg, er det et signal om at holdningene har vært under endring over lengre tid og nå er akseptert i store deler av befolkningen.
https://www.dagbladet.no/meninger/kvinnemaset/78146241

Deter altså nå akseptert blant store deler av befolkningen at en kvinne er «enhver som identifiserer seg som kvinne». Men hva betyr dette, hva er det de identifiserer seg som?
--- Kvinner?
Det du egentlig lurer på er jo hva definerer kvinne.
Definisjonen på en kvinne står der klart og tydelig: mennesker som identifiserer seg som kvinner.

Men hva er det de identifiserer seg som da?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»