Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Svar
startelver

Re: Finale VM 2022 Argentina - Frankrike

Legg inn av startelver »

Tenk å score hat-trick i VM-finalen og sitte å sture på benken etterpå.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

Wengerist skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Argentina er heldigvis konkurs på samme måte som Messi er moralsk konkurs.
Hvorfor er det heldigvis?

Champis

Legg inn av Champis »

Tenk å score hat trick i en VM-finale, og så taper laget ditt! Kommer det til å skje igjen?

guru

Legg inn av guru »

Ble litt fristet til å hente opp noen flotte utsagn i Argentina-Saudi-tråden nå :)

lsklars

Legg inn av lsklars »

Visa skrev: søn des 18, 2022 7:05 pm Håper Messi ikke blir en kokainstøvsuger som Maradona.
Prøv askestøvsuger

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

:heart: Kun Agüero vandrer rundt med trommen. :heart:

Hadde det ikke vært for hjerteproblemene hans så skulle han ha vært ute på banen sammen med resten.

Dette Argentina-laget har vært Lionel Messi og Sergio Agüero sitt lag siden U20-VM i 2005.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

lsklars skrev: søn des 18, 2022 7:07 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 7:05 pm Håper Messi ikke blir en kokainstøvsuger som Maradona.
Prøv askestøvsuger
Støvsuger bare euros og rijal fremover, den godeste Messi. Og gjemmer dem i Cayman Islands.
Sist redigert av nottimagiche den søn des 18, 2022 7:09 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Detvareingang skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Totalt sett fult fortjent seier til Argentina, var best i dag. Eg har ikkje forhold til noen av lagene, så for meg var det ein helt fullstendig nøytral finale. Tenkte litt på det, burde Frankrike holdt igjen ett bytte å bytta ut Loris før straffekonkurransen? Aldri sett på han som noen god straffe keeper. Aner ikkje hvordan disse på benken er. Hadde nok gått Argentina sin vei uansett, Martinez er ekstrem på straffer.
Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.

Legendag

Legg inn av Legendag »

For et forferdelig andre halvår for Ronaldo, deilig! Gråter vel han nå

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Zanick skrev: søn des 18, 2022 7:01 pm
Soccermannen skrev: søn des 18, 2022 7:00 pm Messi vinner VM igjen om 4 år.
Er vel ingen grunn til at ikke Messi skal holde nivået som 39-åring? Har han sagt dette er siste VM?
Alle sier at dette er hans siste kamp. Men har ikke sett noe sitat fra Messi. Håper han fortsetter på landslaget og på klubblag i Europa i 4 år til.

taknina

Legg inn av taknina »

At en kan vinne ett VM med en stopper som otamendi forteller vel noe om at nivået ikke er så skyhøyt som mange vil ha det til. For kjeden i ett fotballag er heller ikke sterkere enn den svakeste lenka selv om mange mener noe annet.

Så skal det jo sies at han har vært veldig skjerpet under dette mesteskapet da but still.

startelver

Legg inn av startelver »

PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm
Detvareingang skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Totalt sett fult fortjent seier til Argentina, var best i dag. Eg har ikkje forhold til noen av lagene, så for meg var det ein helt fullstendig nøytral finale. Tenkte litt på det, burde Frankrike holdt igjen ett bytte å bytta ut Loris før straffekonkurransen? Aldri sett på han som noen god straffe keeper. Aner ikkje hvordan disse på benken er. Hadde nok gått Argentina sin vei uansett, Martinez er ekstrem på straffer.
Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.
Enig, England vill nok havnet i finalen med et litt heldigere utfall i kvarten.

lsklars

Legg inn av lsklars »


nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm
Detvareingang skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Totalt sett fult fortjent seier til Argentina, var best i dag. Eg har ikkje forhold til noen av lagene, så for meg var det ein helt fullstendig nøytral finale. Tenkte litt på det, burde Frankrike holdt igjen ett bytte å bytta ut Loris før straffekonkurransen? Aldri sett på han som noen god straffe keeper. Aner ikkje hvordan disse på benken er. Hadde nok gått Argentina sin vei uansett, Martinez er ekstrem på straffer.
Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.
Enig i at Mbappe er brukbar.

Jukka

Legg inn av Jukka »

Få av den jævlige studiopraten og kjør med lyd fra stadionet!

Taururu

Legg inn av Taururu »

nottimagiche skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm
lsklars skrev: søn des 18, 2022 7:07 pm
Visa skrev: søn des 18, 2022 7:05 pm Håper Messi ikke blir en kokainstøvsuger som Maradona.
Prøv askestøvsuger
Støvsuger bare euros og rijal fremover, den godeste Messi. Og gjemmer dem i Cayman Islands.
Men Messi er jo bare fotballspiller, ikke økonom eller jurist🙆‍♂️

b0lle

Legg inn av b0lle »

Er Mbappe verdens nest beste nå bak Haaland? Leverer en god kanp.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Taururu skrev: søn des 18, 2022 7:05 pm
Crazy Horse skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm
Taururu skrev: søn des 18, 2022 6:59 pm Spennende å se hvordan menneskerettighetene blir ivaretatt fremover i Qatar, og ikke minst om FIFA har lært noe som helst.
Kan du for fan ikke finne andre steder å messe om det der etter en slik finale ?
Ja, det er ikke passende å snakke om brudd på menneskerettigheter når en skattebetalingsvillig spiller blir helten i det flotte VM'et i Qatar.
Det er jo egen tråd her for de som boikotter. Vi som ser kan ikke skrive der. Etter denne finalen er ikke menneskerettigheter det jeg tenker på. Leve toppfotballen, men ja, håper mennesker og dyr rundt om i hele verden får det bedre. For all del, også mennesker i Qatar (intet ironivarsel).

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

taknina skrev: søn des 18, 2022 7:10 pm At en kan vinne ett VM med en stopper som otamendi forteller vel noe om at nivået ikke er så skyhøyt som mange vil ha det til. For kjeden i ett fotballag er heller ikke sterkere enn den svakeste lenka selv om mange mener noe annet.

Så skal det jo sies at han har vært veldig skjerpet under dette mesteskapet da but still.
Både Otamendi og Romero er jo spillere som sørger for total hodemist med jevne mellomrom. Det har vært få lag i VM som har vært bunnsolide defensivt, eneste jeg kommer på i farten er Marokko. Følger egentlig trenden i internasjonal fotball for tiden.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Fikk ikke sett ekstraomgangene og straffekonken før nå pga snømåking og sur kjerring. Fyfaen, jeg er på gråten, faktisk. Messi var tidenes beste uansett før turneringen, men det er så fortjent.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

nottimagiche skrev: søn des 18, 2022 7:10 pm
PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm
Detvareingang skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Totalt sett fult fortjent seier til Argentina, var best i dag. Eg har ikkje forhold til noen av lagene, så for meg var det ein helt fullstendig nøytral finale. Tenkte litt på det, burde Frankrike holdt igjen ett bytte å bytta ut Loris før straffekonkurransen? Aldri sett på han som noen god straffe keeper. Aner ikkje hvordan disse på benken er. Hadde nok gått Argentina sin vei uansett, Martinez er ekstrem på straffer.
Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.
Enig i at Mbappe er brukbar.
Han var jo useless i kvarten, useless i semien og useless i store deler av finalen. Så det er andre som skal ha æren. Griezmann og Giroud var de som tok Frankrike så langt. Så var det for rettferdighetens skyld Mbappé som løftet laget da de trengte det som mest i selve finalen.
Sist redigert av PapaSmurf den søn des 18, 2022 7:13 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

FranciscoM skrev: søn des 18, 2022 7:05 pm
Jolla skrev: søn des 18, 2022 7:03 pm
Mr.Meep skrev: søn des 18, 2022 6:57 pm Gud bedre er Argentina ditt hjem land jolla?
I fotball så er Argentina langt over Norge for meg, ja.
Hvorfor?
Jeg har aldri vært særlig nasjonalistisk av meg. Jeg er blitt mer nasjonalistisk med årene, men som ung så følte jeg meg mer som en borger av verden enn en borger av Norge.

På landslagsnivå så ble jeg frelst av Argentina i VM 2006, og siden da så var det alltid det landslaget jeg fulgte og så kampene til. Man ender jo opp med å lage seg bånd med spillere (selv om man ikke kjenner dem) og for meg så ble det spillere som Kun Agüero, Maxi Rodríguez, Hernán Crespo, Esteban Cambiasso, Javier Zanetti, Juan Román Riquelme, Walter Samuel og selvfølgelig Lionel Messi. Selv om det alltid føltes som juks at Barcelona kunne ha denne spilleren som bare vant kamper (eksempelvis mot Atlético) på egenhånd.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

b0lle skrev: søn des 18, 2022 7:12 pm Er Mbappe verdens nest beste nå bak Haaland? Leverer en god kanp.
Haaland har da aldri vært bedre enn Mbappe.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Taururu skrev: søn des 18, 2022 7:12 pm
nottimagiche skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm
lsklars skrev: søn des 18, 2022 7:07 pm

Prøv askestøvsuger
Støvsuger bare euros og rijal fremover, den godeste Messi. Og gjemmer dem i Cayman Islands.
Men Messi er jo bare fotballspiller, ikke økonom eller jurist🙆‍♂️
Klart at enkeltmennesker er fritatt for sine handlinger ellers i livet når de er gode til å spille fotball.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.
Frankrike har vel i liten grad vært gode som lag tidligere også. Sist VM vant de takket være 3-4 av de beste enkeltspillerne i verden. Kante som DM supplert med en grovarbeider til på midten og defensivt svært gode backer som i veldig stor grad lot Pogba, Griezmann og Mbappe utfolde seg offensivt. Funket som juling.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

lumanpauw skrev: søn des 18, 2022 7:12 pm Fikk ikke sett ekstraomgangene og straffekonken før nå pga snømåking og sur kjerring. Fyfaen, jeg er på gråten, faktisk. Messi var tidenes beste uansett før turneringen, men det er så fortjent.
Skilsmisse. Nå!

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

sexxes skrev: søn des 18, 2022 7:06 pm
Wengerist skrev: søn des 18, 2022 7:02 pm Argentina er heldigvis konkurs på samme måte som Messi er moralsk konkurs.
Hvorfor er det heldigvis?
Fordi det er et rasistisk drittland.
Sist redigert av Wengerist den søn des 18, 2022 7:14 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Det feires i gatene nå!


Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

startelver skrev: søn des 18, 2022 7:06 pm Tenk å score hat-trick i VM-finalen og sitte å sture på benken etterpå.
Ronaldo hadde jublet hemningsløst :lol:

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

KongOlav2 skrev: søn des 18, 2022 7:14 pm
PapaSmurf skrev: søn des 18, 2022 7:08 pm Syns Frankrike var det svakeste laget i Kvartfinale, Semi og Finale.

Men de har gode enkeltspillere som tok dem nesten helt til pokalen.
Frankrike har vel i liten grad vært gode som lag tidligere også. Sist VM vant de takket være 3-4 av de beste enkeltspillerne i verden. Kante som DM supplert med en grovarbeider til på midten og defensivt svært gode backer som i veldig stor grad lot Pogba, Griezmann og Mbappe utfolde seg offensivt. Funket som juling.
Godt poeng at Frankrike faktisk har vært særdeles svekket i dette mesterskapet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»