Munch

Svar
Brukeravatar
Senior
Innlegg: 110

Re: Munch

Legg inn av Senior »

Da skaperordet lød og den Allmektige skapte den blå planeten, med sitt helt unike miljø gjort i stand for
mennesket og alle andre levende skapninger - da er nok dette en like unik engangshendelse i tid og rom
som du og jeg, og hvert enkelt menneske, er det.
Tror jeg ;)

Og så vidt jeg vet har man ikke funnet planeter eller himmellegemer som har de helt grunnleggende betingelser for at det kan være liv der.

Men det er selvsagt fullt lovlig å TRO at slike steder finnes - i likhet med alt det andre vi mennesker tror og ikke tror på ;)

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Senior skrev: lør mai 28, 2022 11:22 pm Da skaperordet lød og den Allmektige skapte den blå planeten, med sitt helt unike miljø gjort i stand for
mennesket og alle andre levende skapninger - da er nok dette en like unik engangshendelse i tid og rom
som du og jeg, og hvert enkelt menneske, er det.
Tror jeg ;)

Og så vidt jeg vet har man ikke funnet planeter eller himmellegemer som har de helt grunnleggende betingelser for at det kan være liv der.

Men det er selvsagt fullt lovlig å TRO at slike steder finnes - i likhet med alt det andre vi mennesker tror og ikke tror på ;)
Salme 115:16 sier jo at han ga jorden til menneskene.
Så "mennesker" finnes det jo ikke noe annet sted.
Men det er mye liv der ute - kalt engler av forskjellig slag, både gode og onde.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

VERDEN
Rekordmange ville se Munch i Paris
Over 720.000 mennesker har besøkt en Edvard Munch-utstilling i Paris. Det er det største besøkstallet den norske kunstneren har hatt utenfor Norge noensinne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Filosofi, religion og livssyn»