Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

Det blir en interessant middag senere. Har litt i skap/kjøleskap/fryser som skal spises opp, uten at jeg har helt oversikten over akkurat hva jeg har eller i hvilke mengder... Eneste jeg har gitt meg selv tillatelse til å handle i dag er snus og Pepsi Max.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Tema i dag er å bruke den herlige kraften fra gårsdagens hønekoking og lage en snasen saus
Mange koker vel høna til hønsefrikasse dagen før, og det er der jeg er nå.
Har alle de nødvendige grønnsakene og gode poteter, så dette kan bli godt!

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tor jan 26, 2023 2:29 pm Det blir en interessant middag senere. Har litt i skap/kjøleskap/fryser som skal spises opp, uten at jeg har helt oversikten over akkurat hva jeg har eller i hvilke mengder... Eneste jeg har gitt meg selv tillatelse til å handle i dag er snus og Pepsi Max.
Hiv alt sammen, bortsett fra snusen, i en blender og la det stå til.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 3:52 pm
Glycinello skrev: tor jan 26, 2023 2:29 pm Det blir en interessant middag senere. Har litt i skap/kjøleskap/fryser som skal spises opp, uten at jeg har helt oversikten over akkurat hva jeg har eller i hvilke mengder... Eneste jeg har gitt meg selv tillatelse til å handle i dag er snus og Pepsi Max.
Hiv alt sammen, bortsett fra snusen, i en blender og la det stå til.
PMaxen også?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tor jan 26, 2023 3:55 pm
SirJames skrev: tor jan 26, 2023 3:52 pm
Glycinello skrev: tor jan 26, 2023 2:29 pm Det blir en interessant middag senere. Har litt i skap/kjøleskap/fryser som skal spises opp, uten at jeg har helt oversikten over akkurat hva jeg har eller i hvilke mengder... Eneste jeg har gitt meg selv tillatelse til å handle i dag er snus og Pepsi Max.
Hiv alt sammen, bortsett fra snusen, i en blender og la det stå til.
PMaxen også?
Ja, må jo ha væske for å løse opp ingrediensene

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 3:52 pm
Glycinello skrev: tor jan 26, 2023 2:29 pm Det blir en interessant middag senere. Har litt i skap/kjøleskap/fryser som skal spises opp, uten at jeg har helt oversikten over akkurat hva jeg har eller i hvilke mengder... Eneste jeg har gitt meg selv tillatelse til å handle i dag er snus og Pepsi Max.
Hiv alt sammen, bortsett fra snusen, i en blender og la det stå til.
Takk for forslaget :lol:

Det ble ikke så altfor langt unna om en ser bort fra blenderen. Gulrot, brokkoli, løk, hvitløk, tomat, sjampinjong ble stekt sammen med litt kylling og ymse krydder. Ris, en klunk fløte og sriracha ble tilsatt og sammensurret til en slags gryterett. Den middagen ble bokstavelig talt til mens den ble laget. Pepsi Max til drikke og snus til dessert.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Hadde en slags gryterett i kantinen i dag. Egentlig grei på smak, men tør ikke engang begynne å tippe hva som var i den.

Kjøper middag i morgen. Blir sikkert noe thai-mat.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

SirJames skrev: tor jan 26, 2023 10:22 am Hver sin smak, men det er jo temmelig åpenbart at grillede grillpølser får frem mer av smakene enn ved å trekke dem i vann.

Jeg håper for guds skyld at folk ikke trekker ostepølser i vann også.
Vil vel heller si omvendt - grillede pølser får en smak av grill/stekning/stekeskporpe - ekstra røyk - og de blir også saltere. Pølsene som trekker beholder mer av den delikate egensmaken og den nennsome krydringen i Gilde Grillpølser kommer perfekt til sin rett når de blir korrekt tilberedt: Trukket i vann!!!!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Her i dag ble det potetball fra Fjordland. Tilbud på Meny til en hyggelig pris. Og det er torsdag. Neste torsdag tilbringes ved Kapp det gode håp, og der er det neppe håp om å få potetball.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: tor jan 26, 2023 10:14 pm
SirJames skrev: tor jan 26, 2023 10:22 am Hver sin smak, men det er jo temmelig åpenbart at grillede grillpølser får frem mer av smakene enn ved å trekke dem i vann.

Jeg håper for guds skyld at folk ikke trekker ostepølser i vann også.
Vil vel heller si omvendt - grillede pølser får en smak av grill/stekning/stekeskporpe - ekstra røyk - og de blir også saltere. Pølsene som trekker beholder mer av den delikate egensmaken og den nennsome krydringen i Gilde Grillpølser kommer perfekt til sin rett når de blir korrekt tilberedt: Trukket i vann!!!!
:lol:

"Ok"

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: tor jan 26, 2023 10:15 pm Her i dag ble det potetball fra Fjordland. Tilbud på Meny til en hyggelig pris. Og det er torsdag. Neste torsdag tilbringes ved Kapp det gode håp, og der er det neppe håp om å få potetball.
Nei, da blir det vel springbok i stedet.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Peanøtter og rødvin.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Har tatt ut hjortekjøttdeig fra fryseren, vet ikke helt om det blir karbonader eller en gryterett, men helt vilt blir det.

God helg!

fargerik

Legg inn av fargerik »

KingKongHalvor skrev: fre jan 27, 2023 9:25 am Har tatt ut hjortekjøttdeig fra fryseren, vet ikke helt om det blir karbonader eller en gryterett, men helt vilt blir det.

God helg!
Nam! Jeg lager Fars Rotmos! Kunne nok være snasent sammen, det der. Ville karbonader og rotmos!!!! sikle sikle...
Men menyen her er Fars Rotmos med noen pølser til.
Morgendagens meny er forøvrig klar.
Konens livrett Stekt Flesk Med Kålstuing.
Men det er i mårå i mårå men ikke i dag...

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

fargerik skrev: fre jan 27, 2023 5:11 pm
KingKongHalvor skrev: fre jan 27, 2023 9:25 am Har tatt ut hjortekjøttdeig fra fryseren, vet ikke helt om det blir karbonader eller en gryterett, men helt vilt blir det.

God helg!
Nam! Jeg lager Fars Rotmos! Kunne nok være snasent sammen, det der. Ville karbonader og rotmos!!!! sikle sikle...
Men menyen her er Fars Rotmos med noen pølser til.
Morgendagens meny er forøvrig klar.
Konens livrett Stekt Flesk Med Kålstuing.
Men det er i mårå i mårå men ikke i dag...
Det hadde nok vært godt, men hadde vissakorv og rotmos forrige dagen. Ender på en gryte med løk og sopp.

Someone

Legg inn av Someone »

En god neve reker og en sjøkreps ble kjøpt inn, ditto en spiralloff.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kremet pasta med reker. Løselig basert på en oppskrift fra godt.no. Servert med hvitløksbaguette.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble god mat på den lokale kinarestauranten her i aften

Biff a la Thai ble det sedvanlige og dermed safe valget.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

SirJames skrev: fre jan 27, 2023 8:47 pm Ble god mat på den lokale kinarestauranten her i aften

Biff a la Thai ble det sedvanlige og dermed safe valget.
Må jo nesten bli Thaibiff når du kjøper mat på Kinasjappe🥳

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag ble det lungemos og vørterøl.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: fre jan 27, 2023 10:10 pm
SirJames skrev: fre jan 27, 2023 8:47 pm Ble god mat på den lokale kinarestauranten her i aften

Biff a la Thai ble det sedvanlige og dermed safe valget.
Må jo nesten bli Thaibiff når du kjøper mat på Kinasjappe🥳
Da jeg skrev valg av rett, visste jeg at en av dere geeks ville kommentere nettopp det :lol:

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jeg gikk på en smell i går - det ble en 5-6 øl før det ble 3 solide (så vidt under 60 prosent) whisky på bar.... Så bar det hjem, før ti, og jeg stakk innom Max Burger på vei hjem. Tydeligvis var jeg såpass påvirket at jeg bestilte en vegetarburger !! - for en fadese, men det var lite folk og det var kjapt å bestille en vanlig burger også. Jeg tok med hele greiene hjem og spiste i sofaen. Vegetarbrugeren ble ikke åpna...

Formen rimelig bra i dag - i drømme så jeg for meg svin i sursøt saus, så blir kanskje det. Men har også en Lerstang-kylling liggende, så får se det litt an... Blir nok en øl i kveld, men ikke en flaske vin som vanlig er.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Satte en pizzadeig igår, så det blir pizza. Hva slags pizza det blir er fortsatt ubestemt, men tror jeg skal prøve noe nytt i dag.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Glycinello skrev: lør jan 28, 2023 1:42 pm Satte en pizzadeig igår, så det blir pizza. Hva slags pizza det blir er fortsatt ubestemt, men tror jeg skal prøve noe nytt i dag.
Jeg laget en skikkelig langpannepizza i går. Type 80-talls, med kjøttdeig, bacon, pølser, tomat og paprika. Ble rester av den til lunsj i dag.
I kveld blir det bacalao. En stund siden sist, så er stor fare for overspising :lol:

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

I dag ble det blodpudding og vaniljesaus. :cry:

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det med en tørrmodnet T-bone hjem. Perfekt når man er gressenkemann. Så får vi se hva vi gjør med den

Bilde

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Fiskeboller fra Vesterålen
Blir cola og kafelatte utpå kvelden.

Regner med at folk ser Grande Prix

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

morrisey skrev: lør jan 28, 2023 4:53 pm
Glycinello skrev: lør jan 28, 2023 1:42 pm Satte en pizzadeig igår, så det blir pizza. Hva slags pizza det blir er fortsatt ubestemt, men tror jeg skal prøve noe nytt i dag.
Jeg laget en skikkelig langpannepizza i går. Type 80-talls, med kjøttdeig, bacon, pølser, tomat og paprika. Ble rester av den til lunsj i dag.
I kveld blir det bacalao. En stund siden sist, så er stor fare for overspising :lol:
Langpannepizza fra 80-tallet er jo rett og slett dritdigg. Det er forsåvidt bacalao også, så skjønner godt faren:)

Her ble det hvit pizza med reker. Hadde som nevnt lyst til å prøve noe nytt og hadde reker fra før. Rekene ble marinert et par timer i olje, hvitløk og litt chili. Saus av creme fraiche med hvitløk, og litt krydder. Noen strategisk plasserte klatter med pesto, og toppet med rødløk, cherrytomater, soltørket tomat, paprika og ost. Om det slår en langpannepizza med kjøttdeig, bacon og pølser er jeg usikker på, men det var absolutt godkjent. ;)

Someone

Legg inn av Someone »

Someone skrev: lør jan 28, 2023 7:26 pm Her ble det med en tørrmodnet T-bone hjem. Perfekt når man er gressenkemann. Så får vi se hva vi gjør med den
Den ble svært bram kun pannestekt med litt øsing av smør over. Egentlig veldig bra stekt, men var nok litt for rå for kona, så godt jeg var alene hjemme
Ikke verdens "grønneste" tallerken, men tross alt "hjemmealenefest". Parmesanpotetene var en ny varient og en hit, og definitivt noe jeg må prøve igjen. Peppersaus laget på bunnen, men flamberte med rugwhiskey denne gang
Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Lerstang-kylling i dag. Helstekt. Til dette tynne skiver med poteter stekt sammen med løk og litt ost på toppen. Har litt salat og tomat som tilbehør. Drikker vann til. Da blir det rester av sursøt svin i morgen og rester av kyllingen på tirsdag. Da er jeg ferdig med middagslagingen på eget kjøkken på denne siden av midten av februar... Så får man ta igjen med skrei når man kommer tilbake.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»