Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Folk_flesk

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Folk_flesk »

Det var bra. Da slipper vi antakeligvis et desperat spiss-kjøp helt på tampen. Det er vel kanskje mer midtbanen man må se på hvis det er slik at Utrecht stikker av med Jensen. Kunne fortsatt tenkt meg en solid forsterkning som kan gå rett inn og håper det jobbes med det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 11:12 pm Det var bra. Da slipper vi antakeligvis et desperat spiss-kjøp helt på tampen. Det er vel kanskje mer midtbanen man må se på hvis det er slik at Utrecht stikker av med Jensen. Kunne fortsatt tenkt meg en solid forsterkning som kan gå rett inn og håper det jobbes med det.
Midtbanespillere har vi flusst av. Vi er mer sårbare på topp.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: man jan 30, 2023 11:44 am Selges Sæter, sitter vi igjen med.

Skadeplaget Vecchia
Ingason som har til gode å overbevise
Thorvaldsson som åpenbart ikke har de beste holdningene til trening, men heldigvis for han har vi verdens lengste oppkjøring i Norge så han kommer nok sakte men sikkert i form.

Spent på hva Rekdal og Dorsin kan få tak i.
Dette frykter jeg, sterkt. Har ikke trua på at vi klarer å lande en fisk som erstatter både Tengstedt og Sæter umiddelbart.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... te/9613288

Jensen til Utrecht, som har en danske som trener.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 11:12 pm Det var bra. Da slipper vi antakeligvis et desperat spiss-kjøp helt på tampen. Det er vel kanskje mer midtbanen man må se på hvis det er slik at Utrecht stikker av med Jensen. Kunne fortsatt tenkt meg en solid forsterkning som kan gå rett inn og håper det jobbes med det.
Tok sin tid før Victor Jensen ble god for Rosenborg i fjor. Han er bedre til å spille ball enn å gå inn i dueller. Mister noe offensivt med ham. Derimot har Rosenborg forsterket seg betydelig defensivt med Santari. Behovet for å score mange mål, blir mindre hvis laget blir bedre defensivt i år. Det virker som trenerne er fornøyde med ungguttene Broholm og Nypan. Og så har vi Tobias Børkeeiet, Morten Bjørlo og Vebjørn Hoff. Og Holse selvfølgelig. Erstatteren til Victor Jensen er i klubben - Santari. Tror ikke på kjøp av midtbanespiller.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Gunder skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 11:12 pm Det var bra. Da slipper vi antakeligvis et desperat spiss-kjøp helt på tampen. Det er vel kanskje mer midtbanen man må se på hvis det er slik at Utrecht stikker av med Jensen. Kunne fortsatt tenkt meg en solid forsterkning som kan gå rett inn og håper det jobbes med det.
Tok sin tid før Victor Jensen ble god for Rosenborg i fjor. Han er bedre til å spille ball enn å gå inn i dueller. Mister noe offensivt med ham. Derimot har Rosenborg forsterket seg betydelig defensivt med Santari. Behovet for å score mange mål, blir mindre hvis laget blir bedre defensivt i år. Det virker som trenerne er fornøyde med ungguttene Broholm og Nypan. Og så har vi Tobias Børkeeiet, Morten Bjørlo og Vebjørn Hoff. Og Holse selvfølgelig. Erstatteren til Victor Jensen er i klubben - Santari. Tror ikke på kjøp av midtbanespiller.
Han heter Santeri.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Ev. Väänänen for oss som enda ikke er på fornavn med ham.

At Sæter blir reduserer jo muligheten for et nytt kjøp, men magefølelsen tilsier at det kommer inn en til.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tipper klubben går for Sadiku om han ikke er solgt i løpet av dagen.

Gunder

Legg inn av Gunder »

AxelRudi skrev: tir jan 31, 2023 1:36 pm
Gunder skrev: tir jan 31, 2023 1:25 pm
Folk_flesk skrev: man jan 30, 2023 11:12 pm Det var bra. Da slipper vi antakeligvis et desperat spiss-kjøp helt på tampen. Det er vel kanskje mer midtbanen man må se på hvis det er slik at Utrecht stikker av med Jensen. Kunne fortsatt tenkt meg en solid forsterkning som kan gå rett inn og håper det jobbes med det.
Tok sin tid før Victor Jensen ble god for Rosenborg i fjor. Han er bedre til å spille ball enn å gå inn i dueller. Mister noe offensivt med ham. Derimot har Rosenborg forsterket seg betydelig defensivt med Santari. Behovet for å score mange mål, blir mindre hvis laget blir bedre defensivt i år. Det virker som trenerne er fornøyde med ungguttene Broholm og Nypan. Og så har vi Tobias Børkeeiet, Morten Bjørlo og Vebjørn Hoff. Og Holse selvfølgelig. Erstatteren til Victor Jensen er i klubben - Santari. Tror ikke på kjøp av midtbanespiller.
Han heter Santeri.
Det gjør han.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 millioner i årslønn + bonuser. Han krever 2.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... er-partene

Jeg vil ikke kalle det er dårlig tilbud.

qbah

Legg inn av qbah »

Zanick skrev: tir jan 31, 2023 12:21 pm https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... te/9613288

Jensen til Utrecht, som har en danske som trener.

Kjipt, men var vel som forventet. Noen som har hørt noe om overgangssum ?

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: tir jan 31, 2023 8:55 pm Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 millioner i årslønn + bonuser. Han krever 2.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... er-partene

Jeg vil ikke kalle det er dårlig tilbud.
Et veldig bra bud. Og ikke ei krone mer enn han fortjener. Per nå har klubben gjort alt riktig i denne saken.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

newsflash skrev: tir jan 31, 2023 8:55 pm Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 millioner i årslønn + bonuser. Han krever 2.

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/ ... er-partene

Jeg vil ikke kalle det er dårlig tilbud.
Sæters lønnkrav på 2 mill er ikke urimelig men så er spørsmålet hva han krever i SOF og bonuser. Her den store forskjellen muligens ligger?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tengstedt lå vel også på rundt 1,5 mill mener jeg. Det er strammere rundt pengesekken nå og jeg synes 1,5 mill + div bonuser er et greit tilbud. Han har tross alt bare én god sesong i ES bak seg, og videresalgsverdien kommer trolig ikke til å bli større siden han fyller 27 om ca. 2 måneder.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Gi ham 1.5m grunnlønn, pluss 25k per seriemål så får han 2m hvis han putter 20.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Sæter vår nye nummer 9


Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Gunder skrev: man jan 30, 2023 12:49 pm Jeg forholder meg rolig, sier Sæter. Etter at Rosenborg har takket nei til to bud.
Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.

HarryH

Legg inn av HarryH »

izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 4:08 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 12:49 pm Jeg forholder meg rolig, sier Sæter. Etter at Rosenborg har takket nei til to bud.
Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.
Her tror jeg du er feilinformert.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Bra at han har fått ny drakt da. Går det an å sy inn en kontrakt i drakten?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Forstår vi det sånn at Sæter har skrevet ny kontrakt? Den tweeten tyder for meg på det.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Fernandovonarb skrev: ons feb 01, 2023 4:35 pm Forstår vi det sånn at Sæter har skrevet ny kontrakt? Den tweeten tyder for meg på det.
?

Merkelig tolkning spør du meg.

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Lity risk/reward greie. Regner med han ønsker seg til utlandet en tur før han runder 30. hvis han har en ok sesong bør vi få 10-15 mill for han ganske greit. Da er ikke en lønn på 2 mill for 2023 veldig dyrt. Alternativt går han gratis etter sesongen.

Så er det jo såklart mulig han faller gjennom og vi sitter igjen med lønningen de neste 3 årene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

bønna1/2 skrev: ons feb 01, 2023 4:41 pm
Fernandovonarb skrev: ons feb 01, 2023 4:35 pm Forstår vi det sånn at Sæter har skrevet ny kontrakt? Den tweeten tyder for meg på det.
?

Merkelig tolkning spør du meg.
Ville de profilert ham og gitt ham nr 9 via en tweet uten ny kontrakt? Synes det var litt påfallende siden stemningen mellom partene har vært alt annet enn god.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Fernandovonarb skrev: ons feb 01, 2023 4:46 pm
bønna1/2 skrev: ons feb 01, 2023 4:41 pm
Fernandovonarb skrev: ons feb 01, 2023 4:35 pm Forstår vi det sånn at Sæter har skrevet ny kontrakt? Den tweeten tyder for meg på det.
?

Merkelig tolkning spør du meg.
Ville de profilert ham og gitt ham nr 9 via en tweet uten ny kontrakt? Synes det var litt påfallende siden stemningen mellom partene har vært alt annet enn god.
Selvfølgelig. Vinduet er (i all hovedsak) stengt. Man velger å informere om at Ole har nytt draktnummer, that`s it. Om han likevel skulle vært solgt i dag, så ville nok det fremkommet av tweeten også.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

TomBrady12 skrev: ons feb 01, 2023 4:44 pm Lity risk/reward greie. Regner med han ønsker seg til utlandet en tur før han runder 30. hvis han har en ok sesong bør vi få 10-15 mill for han ganske greit. Da er ikke en lønn på 2 mill for 2023 veldig dyrt. Alternativt går han gratis etter sesongen.

Så er det jo såklart mulig han faller gjennom og vi sitter igjen med lønningen de neste 3 årene.
Veldig rart at de nekter ham å dra for de relativt gode budene som kom og samtidig ikke vil gi ham en brukbar kontrakt

Gunder

Legg inn av Gunder »

izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 4:08 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 12:49 pm Jeg forholder meg rolig, sier Sæter. Etter at Rosenborg har takket nei til to bud.
Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.
2 mill er ikke langt over det andre får i lønn. En annen spiss Vecchia har 2,6 mill i lønn.

Sæter kom i laget sent i mai måned. Da begynte Rosenborg å vinne kamper oftere. Med sine 14 mål på 20 kamper i serien har han vært en viktig spiller for at laget kom på 3. plass i serien. Og det betyr spill i Europa i år.

Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 mill. i lønn. Det godtar han ikke. La oss si at Rosenborg skal kjøpe en ny spiss. Kan Rosenborg få tak i en målscorer som skal få maks 1,5 mill i lønn? Nei. Det blir utviklingsprosjekter som er aktuelle. Det forteller meg at 1,5 mill i lønn egentlig er lavt for en spiss som har vist at han er en målscorer. Enten det gjelder Sæter eller en annen spiss.

Gunder

Legg inn av Gunder »

Hvis noen lurer hva man kan få for drøye 1 milliard kroner. Er det bare å ta turen til Granåsen anlegget. Nye anlegget åpnes kl, 19 i dag. Ski VM skal arrangeres der i 2025.
Sist redigert av Gunder den ons feb 01, 2023 5:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Gunder skrev: ons feb 01, 2023 5:47 pm
izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 4:08 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 12:49 pm Jeg forholder meg rolig, sier Sæter. Etter at Rosenborg har takket nei til to bud.
Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.
2 mill er ikke langt over det andre får i lønn. En annen spiss Vecchia har 2,6 mill i lønn.

Sæter kom i laget sent i mai måned. Da begynte Rosenborg å vinne kamper oftere. Med sine 14 mål på 20 kamper i serien har han vært en viktig spiller for at laget kom på 3. plass i serien. Og det betyr spill i Europa i år.

Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 mill. i lønn. Det godtar han ikke. La oss si at Rosenborg skal kjøpe en ny spiss. Kan Rosenborg få tak i en målscorer som skal få maks 1,5 mill i lønn? Nei. Det blir utviklingsprosjekter som er aktuelle. Det forteller meg at 1,5 mill i lønn egentlig er lavt for en spiss som har vist at han er en målscorer. Enten det gjelder Sæter eller en annen spiss.
Er det snakk om en halv mill mer i lønn så er det jo en nobrainer, gitt at tallene er riktige.

Gunder

Legg inn av Gunder »

bønna1/2 skrev: ons feb 01, 2023 5:53 pm
Gunder skrev: ons feb 01, 2023 5:47 pm
izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 4:08 pm

Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.
2 mill er ikke langt over det andre får i lønn. En annen spiss Vecchia har 2,6 mill i lønn.

Sæter kom i laget sent i mai måned. Da begynte Rosenborg å vinne kamper oftere. Med sine 14 mål på 20 kamper i serien har han vært en viktig spiller for at laget kom på 3. plass i serien. Og det betyr spill i Europa i år.

Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 mill. i lønn. Det godtar han ikke. La oss si at Rosenborg skal kjøpe en ny spiss. Kan Rosenborg få tak i en målscorer som skal få maks 1,5 mill i lønn? Nei. Det blir utviklingsprosjekter som er aktuelle. Det forteller meg at 1,5 mill i lønn egentlig er lavt for en spiss som har vist at han er en målscorer. Enten det gjelder Sæter eller en annen spiss.
Er det snakk om en halv mill mer i lønn så er det jo en nobrainer, gitt at tallene er riktige.
Kan ikke kommentere tall jeg ikke vet hvor kommer fra.

Jeg tror det ikke skjer noe vedrørende kontrakt før serien er i gang. Fortsetter Sæter som i fjor. Da blir det kontrakt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Gunder skrev: ons feb 01, 2023 5:47 pm
izzet2015 skrev: ons feb 01, 2023 4:08 pm
Gunder skrev: man jan 30, 2023 12:49 pm Jeg forholder meg rolig, sier Sæter. Etter at Rosenborg har takket nei til to bud.
Han skulle bare ha 2 mil. i årslønn, altså langt over det de andre på laget har. Han tror nok han er verd det.
2 mill er ikke langt over det andre får i lønn. En annen spiss Vecchia har 2,6 mill i lønn.

Sæter kom i laget sent i mai måned. Da begynte Rosenborg å vinne kamper oftere. Med sine 14 mål på 20 kamper i serien har han vært en viktig spiller for at laget kom på 3. plass i serien. Og det betyr spill i Europa i år.

Rosenborg har tilbudt Sæter 1,5 mill. i lønn. Det godtar han ikke. La oss si at Rosenborg skal kjøpe en ny spiss. Kan Rosenborg få tak i en målscorer som skal få maks 1,5 mill i lønn? Nei. Det blir utviklingsprosjekter som er aktuelle. Det forteller meg at 1,5 mill i lønn egentlig er lavt for en spiss som har vist at han er en målscorer. Enten det gjelder Sæter eller en annen spiss.
Så bra at du vet det. Da er det klart men Sæter er ikke verd 2 mill..langt derifra. Så hva er din løsning? Satse på en ustabil Islending. Adressa skrev pm dette i dag

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»