Norsk politi - samletråd

Svar
Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av Soteria »

Justice 97 skrev: man jan 30, 2023 1:30 pm
stc887 skrev: man jan 30, 2023 12:58 pm Verdens beste politi
https://www.smp.no/nyheter/i/vewbnl/spe ... i-aalesund
Løgnhalsene prøvde seg ja, heldigvis er det noen som har fått det på film. Politiet er upålitelig og må aldri stoles på, de lyver uten å nøle for å beskytte seg selv, som denne saken viser. Det er ikke så lenge siden en mann ble skutt med 19 skudd etter politi skulle bistå med helsehjelp. Synd det ikke er filmet, for jeg tviler ikke på at noe blir skjult der også for å beskytte udugelig politi.
Det er skremmende at de lyver, men er antagelig vanskeligere å jukse med det som skjedde i Lavangen. Fordi de måtte ha slept en mann inn i den høye hjullasteren, hvis han ikke satt der allerede? En veltet og skadet politibil er sikkert noe de kunne ha arrangert.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

https://www.vg.no/nyheter/i/nQv71B/tor- ... t-sjaafoer

Noen som vet hvor jeg finner denne dommen? Har prøvd å lete selv...

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Her kan alle dere anarkister se hvor flinke politiet er med gærninger som vifter med våpen. Mange ganger lot de denne karen sikte på politiet før de løste saken på en ypperlig måte uten at noen kommer til skade. Her har de selv risikert livet for å redde denne idiotens liv. Det er kun i nødverge de skyter folk, og da er det nødvendig. Så dyktige er politiet i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3 ... jon-i-oslo

William_S

Legg inn av William_S »

Ikke direkte med politiet å gjøre men fy faen. Hans menneskerettigheter må ha blitt brutt under soning. :evil:
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/ble- ... 1.16271050

William_S

Legg inn av William_S »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 10:50 am
William_S skrev: tor feb 09, 2023 7:31 am Ikke direkte med politiet å gjøre men fy faen. Hans menneskerettigheter må ha blitt brutt under soning. :evil:
https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/ble- ... 1.16271050
Passer utmerket i tråden denne historien, som er en skandale og må være brudd på menneskerettigheter. Cannabisen han bruker er ikke egnet til å ruse seg på, den gir absolutt ingen rus-effekt. Likevel oppfører fengsel og kommune seg som om han er rusmisbruker. Men piller, det har de ikke noe i mot å trykke i trynet på ham, de forbanna hyklerne.

Har kjent til Sørelvmo i mange år, kjenner historien hans, og vet hva han har vært gjennom, det er en skam hvordan han er blitt behandlet. De menneskefiendtlige kjeltringene i NNPF er en stor grunn til at det er slik, for de har medlemmer fra både politi, toll og fengselsansatte i den organisert løgnaktige foreningen sin.
Ja at fyren i det hele tatt fikk en ubetinget dom for å dyrke den sårt tiltrengte cannabisen hans hjemme er jo sykt. Er bruken godkjent av lege til et klart formål så bør dette være på blå resept eller at det burde være lov å dyrke det selv til personlig bruk. Jeg tror ikke han her hadde tenkt å selge cannabisen. Mye av dette hadde uansett vært løst om vi hadde gått i retning av mange delstater i USA og Canada og rett og slett bare avkriminalisert det hele. Fyren er jo ufør også så god råd har han neppe.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:46 pm Mehl åpner for å skifte navn? Hva har hun med det å gjøre, kan hun blande seg inn i hva en privat forening skal kalle seg?

Mehl svarer om kritisk politirapport: Ingen tillitskrise i politiet.–Justisminister Emilie Enger Mehl åpner for å skifte navn på Norsk Narkotikapolitiforening, men avviser tillitskrise i politiet. SV og Venstre krevde i dag svar på hva justisministeren vil gjøre med uheldig rolleblanding i politiet.
Selvfølgelig kan hun det, og det står i linken du har lagt ut. Private foreninger skal ikke bruke offentlig bevegelser som politi, i sine navn.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 3:43 pm
ehall skrev: tor feb 09, 2023 3:25 pm
Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:46 pm Mehl åpner for å skifte navn? Hva har hun med det å gjøre, kan hun blande seg inn i hva en privat forening skal kalle seg?

Mehl svarer om kritisk politirapport: Ingen tillitskrise i politiet.–Justisminister Emilie Enger Mehl åpner for å skifte navn på Norsk Narkotikapolitiforening, men avviser tillitskrise i politiet. SV og Venstre krevde i dag svar på hva justisministeren vil gjøre med uheldig rolleblanding i politiet.
Selvfølgelig kan hun det, og det står i linken du har lagt ut. Private foreninger skal ikke bruke offentlig bevegelser som politi, i sine navn.
Nei, men likevel har de gjort det, i mange år, under mange justisministre. Derav spørsmålet mitt. De har tydeligvis ikke hatt problemer med navnet, før nå, når de har fått det inn med teskje at det er problematisk. Ganske utrolig at mennesker i denne posisjonen ikke oppfatter det som problematisk selv, når mange har pekt på det, over mange år. Det måtte et utvalg til for at øynene skulle åpnes. Får inntrykk av at justisministrene ikke har evnet å tenke en så åpenbar tanke av seg selv. Ikke en gang Mehl, som er utdannet jurist har sett det problematiske, før hun ble tvunget til det av rolleforståelsesutvalget.
Ja, ganske så utrolig noen kan holde på i så mange år, men betyr jo at de er beskyttet av folk som er veldig høyt oppe i systemet. For en sjelden gangs skyld har et offentlig utvalgt gjort nytte av seg! Normalt er det bare sløsing med mye bruk av byråkrater og offentlig ressurser.

Men hva annet kan vi forvente av en altfor ung dame som justisminister? Hun evner jo ikke engang å skjønne at det er problematisk å ha en kinesisk app på sin jobbmobil.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:46 pm Mehl åpner for å skifte navn? Hva har hun med det å gjøre, kan hun blande seg inn i hva en privat forening skal kalle seg?

Mehl svarer om kritisk politirapport: Ingen tillitskrise i politiet.–Justisminister Emilie Enger Mehl åpner for å skifte navn på Norsk Narkotikapolitiforening, men avviser tillitskrise i politiet. SV og Venstre krevde i dag svar på hva justisministeren vil gjøre med uheldig rolleblanding i politiet.

I sitt svar til Stortinget sa Emilie Enger Mehl at det er viktig å skille mellom politiet og foreningens roller. Samtidig tok hun politiet i forsvar. – Jeg tar konklusjonen på alvor. Men jeg vil advarer mot å trekke konklusjonene for langt, om at det er en generell tillitskrise i politiet. Justisministeren avviser at rolleblandingen også kan ha ført til at politifolk har gått for langt i å bruke tvangsmidler i mindre alvorlige narkotikasaker.
Sikkert bare tilfeldig at tilliten til politiet synker på siste barometer som var i Politiet sin egen undersøkelse blant annet.

Siste punkt ref tvangsmiddelbruk er allerede dokumentert godt at NNPF har hatt mandat til å drive opplæring og at opplæringen har vært i strid med straffeprosessloven mtp tvangsmidler man har benyttet så Mehl har enten ikke lest rapporten, opererer som spinndoktorer eller er ruset på.jobb.

Hedning

Legg inn av Hedning »

stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:42 pm
Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:46 pm Mehl åpner for å skifte navn? Hva har hun med det å gjøre, kan hun blande seg inn i hva en privat forening skal kalle seg?

Mehl svarer om kritisk politirapport: Ingen tillitskrise i politiet.–Justisminister Emilie Enger Mehl åpner for å skifte navn på Norsk Narkotikapolitiforening, men avviser tillitskrise i politiet. SV og Venstre krevde i dag svar på hva justisministeren vil gjøre med uheldig rolleblanding i politiet.

I sitt svar til Stortinget sa Emilie Enger Mehl at det er viktig å skille mellom politiet og foreningens roller. Samtidig tok hun politiet i forsvar. – Jeg tar konklusjonen på alvor. Men jeg vil advarer mot å trekke konklusjonene for langt, om at det er en generell tillitskrise i politiet. Justisministeren avviser at rolleblandingen også kan ha ført til at politifolk har gått for langt i å bruke tvangsmidler i mindre alvorlige narkotikasaker.
Sikkert bare tilfeldig at tilliten til politiet synker på siste barometer som var i Politiet sin egen undersøkelse blant annet.

Siste punkt ref tvangsmiddelbruk er allerede dokumentert godt at NNPF har hatt mandat til å drive opplæring og at opplæringen har vært i strid med straffeprosessloven mtp tvangsmidler man har benyttet så Mehl har enten ikke lest rapporten, opererer som spinndoktorer eller er ruset på.jobb.
Den synkende tilliten må du ikke snakke om. Det kan svekke tilliten ifølge Meh som det står i linken over her:

Hun advarte mot å trekke konklusjonene i rapporten for langt, fordi hun mente det kan svekke tilliten til politiet.

Tror bare PWA er en justisminister jeg har likt mindre.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Hedning skrev: tor feb 09, 2023 5:06 pm
stc887 skrev: tor feb 09, 2023 4:42 pm
Justice 97 skrev: tor feb 09, 2023 12:46 pm Mehl åpner for å skifte navn? Hva har hun med det å gjøre, kan hun blande seg inn i hva en privat forening skal kalle seg?

Mehl svarer om kritisk politirapport: Ingen tillitskrise i politiet.–Justisminister Emilie Enger Mehl åpner for å skifte navn på Norsk Narkotikapolitiforening, men avviser tillitskrise i politiet. SV og Venstre krevde i dag svar på hva justisministeren vil gjøre med uheldig rolleblanding i politiet.

I sitt svar til Stortinget sa Emilie Enger Mehl at det er viktig å skille mellom politiet og foreningens roller. Samtidig tok hun politiet i forsvar. – Jeg tar konklusjonen på alvor. Men jeg vil advarer mot å trekke konklusjonene for langt, om at det er en generell tillitskrise i politiet. Justisministeren avviser at rolleblandingen også kan ha ført til at politifolk har gått for langt i å bruke tvangsmidler i mindre alvorlige narkotikasaker.
Sikkert bare tilfeldig at tilliten til politiet synker på siste barometer som var i Politiet sin egen undersøkelse blant annet.

Siste punkt ref tvangsmiddelbruk er allerede dokumentert godt at NNPF har hatt mandat til å drive opplæring og at opplæringen har vært i strid med straffeprosessloven mtp tvangsmidler man har benyttet så Mehl har enten ikke lest rapporten, opererer som spinndoktorer eller er ruset på.jobb.
Den synkende tilliten må du ikke snakke om. Det kan svekke tilliten ifølge Meh som det står i linken over her:

Hun advarte mot å trekke konklusjonene i rapporten for langt, fordi hun mente det kan svekke tilliten til politiet.

Tror bare PWA er en justisminister jeg har likt mindre.
Kan ikke svekke tilliten når den er på null. Akkurat som du ikke kan gå i minus på et kontantkort.

Mehl er ihvertfall tidenes mest servile justisminister.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »


Denne kan bli spennende å høre. Wolfgang har lange podcaster og er innom mye relevante temaer når han har gjester, ofte flere timer lange episoder og HF Martiniussen er glad i i snakke.

Spørs om dette er noe for Ola Dunk eller om det blir for snevert/sært.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Siden det allerede er nevnt her, og har forsåvidt sammenheng med politiet. Var det i det hele tatt noen som orket å følge med på interpellasjonen fra Løvebakken i dag? Man visste jo hva som kom fra alle kanter, og intet nytt under solen. Har knapt orket å lest NarkoTwitter i dag, hvor man selvfølgelig kritiserer Mehl og PwA. Selv mediene bryr seg ikke.


perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

stc887 skrev: fre mai 20, 2022 7:40 pm
Kongemannen skrev: fre mai 20, 2022 7:14 pm Politiet kommer EN time etter at knivdesperadoen ble sikret av lokale hverdagshelter. Nå tok jo Brannvesenet over ,men det er jo strengt talt ikke deres jobb.
Er faktisk det i en viss grad. Fra Juni 16 ble det plikt for brann og ambulanse å vurdere om de kan stanse en voldelig hendelse. Slik er livet på bøgda når det tar 1 timme eller 2 for eller om polititet i det hele tatt dukker opp.
https://www.nrk.no/rogaland/vil-gi-bran ... 1.12960451
..og innen den tida har "pøbelen" hengt deg. Stoler faktisk ikke på å få hjelp særlig hurtig fra den kanten....dersom jeg hadde trengt det. Da må de være lov å forsvare seg med det en har for hånd...........................ville jeg tro? En gang hette det selvforsvar. Tror ikke det.....angriper skal ikke beskadiges hvis mulig????????????????? Ola Dunk og Norge A/S

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Deilig å se slike idioter bli tatt av politiet i hvert fall.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15506272/

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Soccermannen skrev: tir feb 14, 2023 5:58 pm Deilig å se slike idioter bli tatt av politiet i hvert fall.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15506272/
Fint de blir tatt, men finnes det noen andre enn bilister i Norge som får fengsel uten å gjøre noe(n) skade?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

ehall skrev: tir feb 14, 2023 6:32 pm
Soccermannen skrev: tir feb 14, 2023 5:58 pm Deilig å se slike idioter bli tatt av politiet i hvert fall.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15506272/
Fint de blir tatt, men finnes det noen andre enn bilister i Norge som får fengsel uten å gjøre noe(n) skade?
De som løper rundt med våpen.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

LANISTA skrev: tir feb 14, 2023 6:35 pm
ehall skrev: tir feb 14, 2023 6:32 pm
Soccermannen skrev: tir feb 14, 2023 5:58 pm Deilig å se slike idioter bli tatt av politiet i hvert fall.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/he ... /15506272/
Fint de blir tatt, men finnes det noen andre enn bilister i Norge som får fengsel uten å gjøre noe(n) skade?
De som løper rundt med våpen.
Mulig, men jeg kan ikke huske en sak. Har du en link?

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

ehall skrev: tir feb 14, 2023 7:05 pm
LANISTA skrev: tir feb 14, 2023 6:35 pm
ehall skrev: tir feb 14, 2023 6:32 pm

Fint de blir tatt, men finnes det noen andre enn bilister i Norge som får fengsel uten å gjøre noe(n) skade?
De som løper rundt med våpen.
Mulig, men jeg kan ikke huske en sak. Har du en link?
Når politiet kommer, prøver jeg å holde bilde- og videobevis til et minimum.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

ehall skrev: tir feb 14, 2023 7:05 pm
LANISTA skrev: tir feb 14, 2023 6:35 pm
ehall skrev: tir feb 14, 2023 6:32 pm

Fint de blir tatt, men finnes det noen andre enn bilister i Norge som får fengsel uten å gjøre noe(n) skade?
De som løper rundt med våpen.
Mulig, men jeg kan ikke huske en sak. Har du en link?
Egentlig ikke så interessant, da. Et kjøretøy på noen tonn er moren av alle våpen på norske gater:)

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

B.O.B. skrev: man feb 06, 2023 6:40 am Her kan alle dere anarkister se hvor flinke politiet er med gærninger som vifter med våpen. Mange ganger lot de denne karen sikte på politiet før de løste saken på en ypperlig måte uten at noen kommer til skade. Her har de selv risikert livet for å redde denne idiotens liv. Det er kun i nødverge de skyter folk, og da er det nødvendig. Så dyktige er politiet i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3 ... jon-i-oslo
Her også, løser vektere&politiet problemet med en obsternasig guttunge - på eksemplarisk vis. Heldigvis ikke i Norge
https://www.dagbladet.no/video/rF4O1CL2

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Her er også et eksempel på hvor gode politiet er til å deeskalere situasjonen og uskadeliggjøre en farlig person. De er jammen meg flinke.


FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Samtidig blir de sadistiske tendensene deres validert gjennom å bli fremstilt som helter i de dystopiske TV-seriene de deltar i.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.tv2.no/sport/politimann-sus ... /15510373/

Politimann suspendert etter TV2-avsløringene.

"Det er opprettet personalsak mot politimannen og treneren, som en rekke kvinner har anmeldt og varslet om for seksuelle overgrep og trakassering."

Etaten fortsetter å levere.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Meget enkel retorikk her...noen saker mot tjenestemenn blant flere tusen så kan ikke etaten stoles på og det kryr av svin. Jeg frykter fremtiden for de fleste yrker i Norge.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Hehe, takk for at du ikke hindrer meg i å bruke min ytringsfrihet til å ha en mening. Lykke til videre i livet, håper du finner lykken en gang og at bitterheten slipper taket :)

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Kjempejobb av komiteen som sikkert har jobbet knallhardt i et par år nå for å forebygge en ny knulletorsdag-skandale. Hvorfor bry seg om å adressere det virkelige problemet, når man bare kan forby alkohol på seminar. Money well spent.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Pckstrm skrev: ons feb 15, 2023 6:25 pm Meget enkel retorikk her...noen saker mot tjenestemenn blant flere tusen så kan ikke etaten stoles på og det kryr av svin. Jeg frykter fremtiden for de fleste yrker i Norge.
"Noen saker mot tjenestemenn?" Det er det så absolutt ikke.

Ikke nok med at det kryr av enkeltsaker, både utenfor og på rusfeltet: Hovedkonklusjonen til Rolleforståelsesutvalget er nettopp at det ikke er tale om enkeltsaker, men det samlede bildet over tid (30 år) som er det mest alvorlige. Da er det verdt å nevnte at bla. NarkoTwitter har dokumentert en rekke andre saker før 90-tallet også. Det er tale om en fryktkultur mot de som står opp, se bla. Bård Byrdal.

Politiets ukultur er dokumentert grundig til et demokratisk kritisk punkt og jeg tør ihvertfall ikke si noe mer enn identifikasjon og "advokat" når jeg prater med politiet.
Men da blir de vel så provosert at de plutselig har skjellig grunn til mistanke om salg av illegale rusmidler, så de kan se litt opp i skinkene mine. Eller nei, det var vel slik at de ikke behøvde noen mistanke? De er jo så forvirret, disse bachelor og master utdannede personene som visstnok er verdens beste politi.

Det er ekstremt synd at politiets ukultur ikke har større fokus i media og offentligheten. Det skaper et mindre press på endring og gjør folk mindre oppmerksomme på hvor ille det står til. Det øker risikoen for at folk utsettes for maktovergrep.

Nei vent. Det er jo farlig å si at politiet bruker for mye makt fordi de må ha tillit, de skal ikke gjøre seg fortjent til den. Spørs om det var Mehl eller deler av NNPF-stabben hennes som kom frem til den konklusjonen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Ikke godt for blodtrykket å titte innom twitter i lunsjen.



Svin.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »


Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Justice 97 skrev: fre feb 17, 2023 5:02 pm Spesialenheten mener Øst politidistrikt bør få 80.000 kroner i bot etter at de delte etterretningsinformasjon om samfunnsdebattant Hege Grostad. «Bruddet på tjenesteplikt førte til at Grostad fikk sine personopplysninger videreformidlet til kommunen, noe som er alvorlig», skriver Spesialenheten i sin avgjørelse. Spesialenheten har nå konkludert med at politiets deling av informasjonen var ulovlig.

I debatten som kom etter at VG skrev om saken, kom det fram at politiet hadde kartlagt Grostads politiske ytringer og aktiviteter på sosiale medier helt siden 2014. Mye av dette delte politiet med kommunen. Det reagerer Spesialenheten spesielt på:

«For Spesialenheten er det særlig vanskelig å se hvordan utlevering av opplysninger om Grostads tilknytning til et fest-konsept i 2015, organisasjonstilhørighet og bosituasjon per 2016 (...) skulle kunne sette Eidsvoll kommune i bedre stand til å treffe en riktigere eller mer velbegrunnet avgjørelse», skriver de.
Den dama der er jeg jævlig uenig med, men det er nok hun med meg også og det å være uenige - er legitimt. Men jaggu har myndighetene invadert hennes liv og noen burde vært dømte til fengselsstraff for å terrorisere henne
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/x ... -sin-vilje

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»