Metal tråden

Svar
Elgen
Innlegg: 3304

Re: Metal tråden

Legg inn av Elgen »

Dette kom i posten i dag, Obituary -Obituary (2017) altså. Har hørt en del på det så like greit å kjøpe det.

Bilde

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Elgen skrev: fre feb 03, 2023 8:04 pm Dette kom i posten i dag, Obituary -Obituary (2017) altså. Har hørt en del på det så like greit å kjøpe det.

Bilde
Kongealbum. Synes Obituary leverer stabilt 🤘

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

TrondLFC skrev: fre feb 03, 2023 8:31 pm
Elgen skrev: fre feb 03, 2023 8:04 pm Dette kom i posten i dag, Obituary -Obituary (2017) altså. Har hørt en del på det så like greit å kjøpe det.
► Show Spoiler
Kongealbum. Synes Obituary leverer stabilt 🤘
Jepp, så dem på Sentrum Scene sent i 1993, har vært fan en stund kan man si ;)

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Jeg er glad i såkalt "epic/atmospheric black metal", hvor Caladan Brood er blant de mest kjente og kjære. Jeg har også nettopp lest ferdig The Witcher-sagaen, og ble da positivt overrasket da et for meg ukjent band nylig ga ut et epic/atmospheric bm album basert på Sapkowskis serie, som jeg likte veldig godt (selv om jeg har en del pet peeves).



De har nok lagt musikken noe tett opp til Caladan Brood til tider, men siden disse amerikanerne kun har ett album fra 2013 syns jeg det går helt fint.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Tester ut Caladan Brood. Lenge siden jeg har forsøkt meg på ukjente band når det gjelder black metal

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Foretrekker kjappere type black metal enn det jeg lyttet til

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

vadefugl skrev: ons feb 08, 2023 11:59 pm Foretrekker kjappere type black metal enn det jeg lyttet til
Ja spesielt raskt/hardt er det jo ikke. Det er ikke mye Black Metal igjen i Atmospheric Black Metal. Bare sjekk ut Lustre...

HarryH

Legg inn av HarryH »

Litt for mye tullprat her nå etter min smak. På tide med et seriøst innslag.


TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

HarryH skrev: fre feb 10, 2023 1:28 am Litt for mye tullprat her nå etter min smak. På tide med et seriøst innslag.

Den som ikke har gjemt seg nå, den må stå. Artig å se Olve og Harald i sin ungdom :)

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

TrondLFC skrev: fre feb 03, 2023 8:31 pm
Elgen skrev: fre feb 03, 2023 8:04 pm Dette kom i posten i dag, Obituary -Obituary (2017) altså. Har hørt en del på det så like greit å kjøpe det.

Bilde
Kongealbum. Synes Obituary leverer stabilt 🤘
Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre. Bør kanskje vurdere å høre på litt mer post-2000 der.

Lezah

Legg inn av Lezah »

GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Lezah skrev: fre feb 10, 2023 3:05 pm
GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)
Jeg har ikke fulgt med så mye som jeg gjorde tidligere, men enkelte band og deres utgivelser har jeg fått med meg det er ikke helsvart (høhø)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: fre feb 10, 2023 3:05 pm
GiPazzini_85 skrev: fre feb 10, 2023 11:18 am Obituary er på en måte et band man har glemt litt da dødsmetallsjangeren har mer eller mindre dødd ut når de større aktørene enten har lagt inn årene eller blitt for dårlige eller sjangeren har delt seg opp i mindre interessante delsjangre.
Er det så mange av de store DM-bandene som har gitt seg, egentlig? Death er jo klink, men ellers? Du har sikkert rett, bare ved kjapp brainstorming kom jeg ikke på all verdens :)

(Blitt for dårlige-kategorien er noe annet, der kan jeg si meg enig i et par tilfeller)
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.

Immolation, Hate Eternal og Deicide har alle gitt ut fete skiver etter 2010. Nile leverer kvalitet gang etter gang. Death toget holdes tøffende under Death to All uten at det har kommet noe nytt materiale, men who cares :twisted:

Jeg vil igjen nevne Blood Red Throne som holder koken som faen her hjemme. Grisefet DM og noen aldeles herlige liveopptredener. Jeg glemmer garantert noen som jeg kommer med senere

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Har ikke bidratt med noe grimt så langt i tråden. Fikser det med disse rogalendingene:



Og når jeg tenker meg om, denne klassikeren her:


Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
Abs. Og band som Gojira, Behemoth, Carcass, Dying Fetus lever også, og spiller for støtte publikum enn noensinne (kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Lezah skrev: lør feb 11, 2023 5:18 pm
Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
(kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.


Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: lør feb 11, 2023 5:18 pm
Kjappfot1917 skrev: fre feb 10, 2023 5:29 pm
Kommer vel an på hva man anser som "stor". Obituary, Suffocation, Cannibal Corpse, Vader, Hypocricy er alle i full sving. De 3 førstnevnte har gitt ut sine - diskutabelt så klart - beste skiver de siste 5-10 årene mens Vader stuper i kvalitet og Hypocricy driver og vrøvler om konspirasjonsteorier og annen svada jeg blir litt oppgitt av å høre på.
Abs. Og band som Gojira, Behemoth, Carcass, Dying Fetus lever også, og spiller for støtte publikum enn noensinne (kom på at Morbid Angel fremdeles eksisterer men der henger jeg virkelig etter).
Behemoth vil for meg havne mer i BM enn DM bøtta. De andre tre er jeg enig i og tenkte i samme baner etter jeg posta igår. Gojira ga ut ei bra skive i fjor, litt tilbake til røttene. Carcass oppdaget jeg i skrivende stund ga ut ei skive i 2021 (Torn Arteries)...flaaaaaaaaut!!! Setter den på sporenstreks!!
Dying Fetus er sinnsykt morsomt. De drar gore til nye høyder jo mer jeg hører på de, og riff og låter generelt er knalltøft

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

dobbel

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 7:07 pm
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.


[/quote]

Ikke hørt den heller. Dette nærmer seg tur til skauen med et kort rep...Setter på når jeg har hørt ei stund på gla'metall med Carcass ;)

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Carcass er konge. Heller ikke feil at de er fra Liverpool😎

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: lør feb 11, 2023 9:59 pm Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk
Heartwork og Surgical Steel er helt sjef.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kjappfot1917 skrev: lør feb 11, 2023 8:24 pm
TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 7:07 pm
Kom ut med forrige album, Kingdoms Disdained i 2017. Singelen Piles of Little Arms er en kjekk låt for hele familien.

Ikke hørt den heller. Dette nærmer seg tur til skauen med et kort rep...Setter på når jeg har hørt ei stund på gla'metall med Carcass ;)
[/quote]
Kongealbum. Anbefales på full guffe til ungene rett før leggetid etter at de er proppet full i brus og godteri😉

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

TrondLFC skrev: lør feb 11, 2023 11:08 pm
Kongealbum. Anbefales på full guffe til ungene rett før leggetid etter at de er proppet full i brus og godteri😉
[/quote]

Måtte sette på fra og med Illud den første. MA er grisetøft, selv om dette er relativt annerledes fra f.eks Altars of Madness. Ungene mine er såpass herdet at jeg må nok slite for å finne noe de reagerer spesielt på :lol: :mrgreen:

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

vadefugl skrev: lør feb 11, 2023 9:59 pm Hører på Carcass nå. Ser faktisk ut til at det er min type musikk
Carcass er noe for seg selv. De er knallgode musikere som klarer å kombinere melodiøsitet med brutalitet på en måte ikke mange andre klarer. Og så er de lite repetative ift f.x en del av de svenske melodeath bandene...heldigvis

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Noen måneder siden denne kom. Synes Darkthrone alltid leverer og denne er intet unntak.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath

Lezah

Legg inn av Lezah »

vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Lezah skrev: fre feb 17, 2023 9:13 am
vadefugl skrev: tor feb 16, 2023 11:24 pm Låta og skiva til Darkthrone minner meg om en blanding av Satyricon og Black Sabbath
50/50 bais/bra, mao?

:D
Grei plate hvis man klarer å godta at bandet ikke lenger spiller Black Metal. Blir noe positivt overrasket over retningen de har tatt

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Nå lytter jeg til Anthrax sin skive fra 2022. Ganske så bra musikk, skikkelig energi

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»