Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Svar
Chromeback

Re: Kamptråd Spania(B) og Georgia(B) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Chromeback »

Greit mye frustrasjon hos Martin nå, ja. Godt han er såpass godt skolert ifht media, men kunne vært gøy å sett han blåse ut litt.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Georgia kampen på tirsdag blir make it or break it.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Hvorfor gå på disse forhåpningene? Spania nuker såklart Norge. Litt som at noen tror RBK vinner i år, det er fryktelig patetisk.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

MadBum skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.
Ok

Visa

Legg inn av Visa »

Martin (15) RASER mot dommeren!

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Mye bra å ta med seg her da. Midtbanen god, Sørloth god i første, forsvarsfireren som starter god i lange tider.
Bjørkan bør aldri nevnes i landslagssammenheng igjen.

Jukka

Legg inn av Jukka »

I Aursnes, Ødegaard og Berg er det definitivt noe å bygge videre på. Berge burde aldri startet, og og Moi er helt ute av form. Skjønner heller ikke disse backbyttene som kommer i hver forbanna kamp og som alltid gjør oss dårligere.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

MadBum skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.
Han vinner masse baller og dekker rommene mellom midtbaneleddet og forsvaret. Det er ikke flashy, men det hadde nok vært mer innlysende om man hadde erstattet han med en annen spiller og sammenliknet like situasjoner. Han dreper mange overganger.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bedre spillemessig enn forventet. Resultatet akkurat som forventet.

Synd med den dårlige starten. Fra 15-75 min er vi helt på høyde med spanjolene. Det hadde jeg aldri trodd. Er uansett ikke i kamp borte mot Spania vi skal ta poengene som kvalifiserer oss til EM. Eller sagt på en annen måte, vi tapte ingen muligheter til å kvale i dag.

Den neste kampen er derimot ekstremt avgjørende.

Klarer dessverre ikke å tro på Solbakken. Dette spillermaterialet er egentlig godt nok til å kvale.

guru

Legg inn av guru »

Synd ikke Brauten spilte. Da hadde vi nok vunnet 4-3.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Bare litt krøll mot Skottland nå så er man i gang med den sedvanlige TV-plassen til enda et mesterskap.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Nordlys skrev: lør mar 25, 2023 10:51 pm
MadBum skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.
Han vinner masse baller og dekker rommene mellom midtbaneleddet og forsvaret. Det er ikke flashy, men det hadde nok vært mer innlysende om man hadde erstattet han med en annen spiller og sammenliknet like situasjoner. Han dreper mange overganger.
MadBum er jo halve dagen i Glimt-tråder og troller. Bare å la han holde på :lol:

Champis

Legg inn av Champis »

Taururu skrev: lør mar 25, 2023 4:50 pm
Champis skrev: lør mar 25, 2023 4:16 pm
LeSorcier skrev: lør mar 25, 2023 2:19 pm

Der treffer du nok bra. I følge ryktene skal Hanches personlige rekord ligge på syv (nesten åtte).

Hanche-Olsen er litt undervurdert med ball, men han har ikke sett så bra ut i flere av landskampene.
Sett han i klubblag, alltid null risiko. Kælker om det er halvpress eller gir bort innkast. Fryktelig enkel spiller

Da har du ikke sett han nok. Fikk skryt i agent for kvaliteten med ball, som også gjorde at han ble brukt en del på back. Bra med ball i Stabæk. Han er ikke veldig god med ball, men bedre enn det inntrykket han har etterlatt på landslaget.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hva skal vi si etter dette?
Vi er gode, vi er faktiske det beste laget.
Spansk rulling og juksing, en dommer som er imot oss og brente sjanser.

Må si at vi hadde fortjent så mye mer, men som vanlig dessverre alt av marginer går imot

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Sodajr skrev: lør mar 25, 2023 10:41 pm
Guarnere skrev: lør mar 25, 2023 10:38 pm De tre svakeste idag. Bjørkan, Berg og Solbakken. Finn en fellesnevner.
Berg var ikke svak
Ikke svak, men heller ikke god. Han vant svært få dueller, og bidro lite offensivt bortsett fra pasningen til Sørloth. Det er verre med Bjørkan. Stiller spørsmålstegn ved Solbakkens vurderinger. Tar ut en god Meling, og setter innpå en spiller som mislykkes fullstendig både i Tyskland og Nederland. Sendes gratis hjem til Bodø etter terminering av kontrakt. Det betyr at eier anser ham som verdiløs. At Solbakken har tillit til slike spillere er uforståelig. Han er ikke god nok for dette nivået. De to store spillerne for meg var Aursnes og Ødegaard. Aursnes var suveren. Har ellers en stygg mistanke om at et nytt Spania med ny trener lot oss slippe inn i kampen etter 1-0. Sitter alltid med en mistanke om at slike lag kan skru opp tempoet om de vil, noe de beviste de siste 15 min av 2. omgang.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Guarnere skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Georgia kampen på tirsdag blir make it or break it.
Nei det tror jeg absolutt ikke.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Aursnes meget god. Berge, Aursnes, Ødegård på midten skal være en meget god midtbane. Legg til Braut og Østigård, og vi er én stopper og en keeper unna en sentrallinje som er konkurransedyktig på topp topp nivå.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Greit nok at Schjelderup og Nusa ikke spiller mye for sine respektive klubblag, men sliter med å se at de hadde gjort det dårligere enn Moi i kveld. Mannen er helt ute av form. Den relasjonen han hadde med Meling er også totalt forduftet.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

MadBum skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.
Det er i grunn det som er jobben hans, skal ikke vise seg frem mye. Balansere laget, plugge hull og la de to andre utfolde seg - noe de fikk anledning til i dag.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Forferdelig kamp av representasjonen fra Bodø-Glimt. Understreker bare det faktum at BGs suksess handler om kollektivet, spillerne i seg selv er svært begrensede. Dagen KK drar rakner alt.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Taururu skrev: lør mar 25, 2023 10:54 pm Hva skal vi si etter dette?
Vi er gode, vi er faktiske det beste laget.
Spansk rulling og juksing, en dommer som er imot oss og brente sjanser.

Må si at vi hadde fortjent så mye mer, men som vanlig dessverre alt av marginer går imot
Beste laget??

Tror du Spania hadde spilt slik dersom det hadde stått 0-0 lenger enn de 10 første minuttene? Selvsagt hadde vi ikke fått så mye spillerom da. De hadde fortsatt å male på slik de gjorde fram til 1-0.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

MadBum skrev: lør mar 25, 2023 10:49 pm Hva er det egentlig Berg bidrar med? Ikke et eneste offensivt fiber. Bare triller til siden eller bakover.
Han skulle jo hatt en assist i kveld, om Sørloth hadde gjort jobben sin.
Svaret på spørsmålet ditt er at han skal balansere midtbanen, vinne baller, dekke rom. Og det gjorde han med bravur i kveld.

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Nå er det igjen

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hoppidioten skrev: lør mar 25, 2023 10:56 pm
Taururu skrev: lør mar 25, 2023 10:54 pm Hva skal vi si etter dette?
Vi er gode, vi er faktiske det beste laget.
Spansk rulling og juksing, en dommer som er imot oss og brente sjanser.

Må si at vi hadde fortjent så mye mer, men som vanlig dessverre alt av marginer går imot
Beste laget??

Tror du Spania hadde spilt slik dersom det hadde stått 0-0 lenger enn de 10 første minuttene? Selvsagt hadde vi ikke fått så mye spillerom da. De hadde fortsatt å male på slik de gjorde fram til 1-0.
Tror ikke Spania er noe bedre enn de fikk vist, nei. Tvert imot tror jeg vi hadde for mye respekt de første 10

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Tross tapet så synes jeg det var mye positivt i det norske laget. Spanjolene har bedre spillere i de fleste lagdelene, og selv om vi hadde utliknet, sitter jeg med følelsen av at de kunne lagt inn et gir til hvis det skulle bli nødvendig.

Uansett - tidvis godt spill av Norge og jeg er langt mer positiv nå enn før kampen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Crazy Horse skrev: lør mar 25, 2023 10:55 pm Sitter alltid med en mistanke om at slike lag kan skru opp tempoet om de vil, noe de beviste de siste 15 min av 2. omgang.
Tviler på at de blir rundspilt i 70 minutter av fri vilje.

De fire byttene ødela mye for oss. Skulle aldri byttet halve laget på en gang.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Tross tapet så synes jeg det var mye positivt i det norske laget. Spanjolene har bedre spillere i de fleste lagdelene, og selv om vi hadde utliknet, sitter jeg med følelsen av at de kunne lagt inn et gir til hvis det skulle bli nødvendig.

Uansett - tidvis godt spill av Norge og jeg er langt mer positiv nå enn før kampen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Hoppidioten skrev: lør mar 25, 2023 10:56 pm
Taururu skrev: lør mar 25, 2023 10:54 pm Hva skal vi si etter dette?
Vi er gode, vi er faktiske det beste laget.
Spansk rulling og juksing, en dommer som er imot oss og brente sjanser.

Må si at vi hadde fortjent så mye mer, men som vanlig dessverre alt av marginer går imot
Beste laget??

Tror du Spania hadde spilt slik dersom det hadde stått 0-0 lenger enn de 10 første minuttene? Selvsagt hadde vi ikke fått så mye spillerom da. De hadde fortsatt å male på slik de gjorde fram til 1-0.
Tror ikke Spania er noe bedre enn de fikk vist, nei. Tvert imot tror jeg vi hadde for mye respekt de første 10

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Det er vel på tide nå at alle de som har tvilt på Berg kommer med en kollektiv beklagelse her inne?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»