Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Taururu

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 12:51 pm

Kanttalentet vi har savnet ser ut til å landes as we speak. Nosakhare Dahl er ett år yngre enn Mvuka og hadde 6+6 for KFUM i OBOS i fjor.

Ble av TV2 rangert som det største talentet i OBOS-ligaen på plassen foran Syver Skeide:

https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

Fant en liten snutt:

Sett Kåffa en del og dette er en spennende kar. Har ment at Enga burde hentet han tidligere, men det skjedde ikke. Kan bli veldig god for dere, men tror nok sesongen 2023 vil bli for tidlig for det store ghennombruddet

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: fre mar 24, 2023 3:50 pm
Champis skrev: fre mar 24, 2023 3:30 pm
mogandisu skrev: fre mar 24, 2023 1:28 pm KFUM har allerede annonsert signeringen av erstatteren så da blir nok Nosa annonsert ganske snart.

Spennende signering! Veldig rask og direkte i spillestilen.

Litt mindre teknisk register å spille på enn f.eks Mvuka, men sammenlignbar på noen områder.

Og det er nettopp det jeg er mest usikker på med Nosa. Er han god nok på små flater for Glimt? Både teknisk, men ikke minst mtp. forståelse, valg og det å sette opp kombinasjoner og relasjoner med andre når man spiller motstander lav? Han er kvikk, bra fart, og vil helt klart være en trussel i flere deler av spillet. Men ikke like gå 1v1. Han er selvsagt ung og langt fra ferdig utviklet, og KK har vist flere ganger at han kan få spillere - spesielt kantene, til å forstå mer fotball og bli bedre i sin rolle. Enorm utvikling der på både Hauge, Solbakken, Mvuka, Layouni og delvis Zinckernagel. Men litt spent, det må jeg si.
Hadde han vært så ung og så utvikla som spiller, så hadde han ikke havna i Glimt, for å si det sånn...

Nei, men nå tenker jeg mer på potensiale og hvilke egenskaper han har i forhold til Glimt sin måte å spille på.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Liker dette og har ventet på en ving lenge nå! Unge spillere med x-faktor som kan formes i vårt system er ypperlig. Tar kjapt 1-2 år før en spiller er inne i det, men da pleier det å bli meget bra!

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 5:03 pm Så gode driblere som Mvuka ser man ikke ofte i norsk fotball. Det er en standard man nesten ikke kan legge lista på. Viktigste for Glimt er å finne spillere som har x-faktor på noe og jobbe med resten av pakken.

Nå har vi så skyhøyt teknisk nivå i midtbaneleddet at det rå fysikk og målpoeng er viktigere enn mye annet fra fronttrioen.

Enig i det, men det krever litt spesielle egenskaper å få mange målpoeng i den fronttrioen som skal spille mot mange lavtliggende lag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

https://highlights.obos-ligaen.no/playl ... zt726dmasp

Her er mål og assist fra Nosa i 22.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: fre mar 24, 2023 5:38 pm https://highlights.obos-ligaen.no/playl ... zt726dmasp

Her er mål og assist fra Nosa i 22.
Blir denne Petter Nosaetellerannet Dahl kalt Nosa?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@netrebske Det er det han bruker på drakten

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Er dette lista KK og co går etter? Nr 1-2 så langt i hvertfall


https://www.tv2.no/sport/fotball/dette- ... /15559662/

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Bjørkan akkurat like dårlig i forsvar som vi husker fra tidligere. Var veldig bekymret idet han ble byttet inn i går

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Ja, var litt av en marerittkveld for godeste Fredrik i går. Heldigvis trenger ikke vi at han skal være en internasjonal klassespiller for at han skal være mer enn god nok for oss. Utvikler han det defensive så får han nye sjanser i utlandet i fremtiden. Tror det var smart å komme hjem nå for å forbedre de områdene han trenger å forbedre for å bedre takle det høyeste nivået.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nå er lille Aasa en ving som sin far i utgangspunktet og har alltids vært best forover i bannen men man har merket at det utlandsoppholdet hans ikke var det beste for han for å si det mildt, han har virket usikker begge veier og spesielt bakover etter tilbakekomsten og meget rusten, synes egentlig Sørensen har vært bedre så langt, men tipper noen timer med Mannsverk gjør underverker samt det å fp kamper i beina igjenn. Han kan godt få slippe landslaget en stund og heller konse seg om B/G og utvikle seg sjøl og komme i form før han blir tatt ut atter en gang.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Bjørkan er ikke seg selv nei, det er tydelig. Veldig få sugende løp som vi er vant med å se han, nå i oppkjøringen. Egentlig litt merkelig at han får tillit på landslaget før han er i skikkelig form igjen. Men Solbakken virket tydelig på at han hadde imponert på trening

boombis

Legg inn av boombis »

Uansett hvem som spiller på landslaget, så taper det. Kanskje vi rett og slett skal spare penger på å legge det ned?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@boombis Det var vel å ta litt vell hardt i? Er lov å håpe at de skal klare å vinne mot de fleste andre i gruppa, men Spania er en hard nøtt å knekke samt når man spiller i mot et såpass bra lag og i tillegg har hele dommerteamet med VAR i mot seg så blir det ekstra vanskelig. Må bare få opp noen vinger og en keeper som spiller fotball fast så blir det knall og at Østigård også får spilt litt mere.

Men nokk og landslaget for min del. Hører det har vært bra trøkk på trening i dag så langt fra de fleste.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

JonSnow skrev: søn mar 26, 2023 2:38 pm Nå er lille Aasa en ving som sin far i utgangspunktet og har alltids vært best forover i bannen men man har merket at det utlandsoppholdet hans ikke var det beste for han for å si det mildt, han har virket usikker begge veier og spesielt bakover etter tilbakekomsten og meget rusten, synes egentlig Sørensen har vært bedre så langt, men tipper noen timer med Mannsverk gjør underverker samt det å fp kamper i beina igjenn. Han kan godt få slippe landslaget en stund og heller konse seg om B/G og utvikle seg sjøl og komme i form før han blir tatt ut atter en gang.
Bjørkan har jo aldri vært god når det kommer baller i bakrom. Både han og Brice er svake der, Sampsted var en ener der. Og Bjørkan kom jo inn mot Spania i håp om å få skapt flere sjanser. Bare synd han fikk i oppgave å passe på tre spanske spillere på 2-0, med Joselu på 192cm som ble målscorer.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Så gårdagens U20 kamp og må si at Nosa Dahl er meget spennede ving. Meget rask, bra inlegg og meget bra skudd på målet og i tillegg jobber han meget bra bakover. Om ikke Fiabema var så sinssykt svak på avslutninger(noe han har lært i barteland) så hadde det blitt flere assister også. Begge Dahl på høyresiden bør vi vurdere . Den ene ving og den andre back.

Terklidsen på Strømsgodset var nokk MOM og en generell bra midtbane.

Jatta på venstrevingen var noe helt annet enn som spiss, meget god rett og slett. Herlige avslutninger, rask god teknikk, men må få av seg litt egotakter og lære at motstandere bruker ufine middler uten å skulle ta tilbake da blir han skummelt god for VIF. En jeg kunne ha tenkt meg å sett i hel gult men det skjer nokk ikke.

Venstrebacken var bra han og, men der er vi dekket så det holder.

Og start sin keeper, tryggheten selv med ball i beina, slår meget presist langt i tillegg og tok for seg i feltet.


Nordås: mye armer og bein litt over alt, men får seg et spillemål på sine 55 min og har flere herlige detaljer, meget bra i linkup spillet. Ser litt ut som en kalv til tider når han skal stokke de lange beina sine og andre ganger som en skikkelig teknikker. Men jobber på for laget hele veien og 3 mål på 2 kampet mot Italia og romania U20 er bra det.


Mwuka, var en skygge av seg selv fra Italia kampen hvor han herjet og var MOM, men får med seg en assist. Jobber bra bakover og prøver litt men blir ikke brukt så mye av de andre og ser ut som han går litt lei og blir byttet ut med Nossa Dahl etter 55 min som virkelig er spillelysten. Er dette det som skjer i sommer for oss? Mwuka ut Nosa Dahl inn?

Sjøvold kommer også innpå etter ca. 55 min som inndreløper og viser seg meget bra fram, blir solid for oss framover og trenger spilletid så håper KK bruker han som innbytter en god del, meget smart spiller som har en del bra framover i banen og jobber bra bakover, at Fiabema går i atter en offside på lobben til Sjøvold irriterte meg for den hadde fortjent å bli et meget bra mål ut av. Var som å se det samme Hugo gjorde i mot Ranheim i cupen dom Sjøvold skåret på.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nå er det vel Deadline Day - Noreg på fredag. Tror vi det kommer inn noen fler før klokka slår?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Nordlys skrev: søn mar 26, 2023 1:57 pm Ja, var litt av en marerittkveld for godeste Fredrik i går. Heldigvis trenger ikke vi at han skal være en internasjonal klassespiller for at han skal være mer enn god nok for oss. Utvikler han det defensive så får han nye sjanser i utlandet i fremtiden. Tror det var smart å komme hjem nå for å forbedre de områdene han trenger å forbedre for å bedre takle det høyeste nivået.
Er det bare jeg som syns at Sørensen er like god som Bjørkan?

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

@Skraevadottir vi er vel flere som nesten synes Sørensen er bedre i hvertfall av det jeg har hørt fra mange og mange tror Bjørkan skal få slite med å få all spilletid, at den rett og slett blir delt i år om ikke en av dem bare slår til og er så god at han tar plassen.

@Kalle73 ja DD er på fredag, så håper petter nosakhare dahl blir vår før den tid. For han overbeviste i hvertfall meg med sitt spill på U20, var mye bedre enn de få snuttene man fant på YouTube

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Skraevadottir skrev: ons mar 29, 2023 8:21 am
Nordlys skrev: søn mar 26, 2023 1:57 pm Ja, var litt av en marerittkveld for godeste Fredrik i går. Heldigvis trenger ikke vi at han skal være en internasjonal klassespiller for at han skal være mer enn god nok for oss. Utvikler han det defensive så får han nye sjanser i utlandet i fremtiden. Tror det var smart å komme hjem nå for å forbedre de områdene han trenger å forbedre for å bedre takle det høyeste nivået.
Er det bare jeg som syns at Sørensen er like god som Bjørkan?
Jeg syns vel ingen av dem har vært veldig gode på forsvarssida så langt, og Sørensen har vært ganske variabel og tidvis all over the place.
Men at han har et ganske så mye høyere toppnivå inne enn Bjørkan tror jeg det er liten tvil om.
Noen av kombinasjonene mellom han, Grønbæk og Pelle på angrepsdelen har vært helt ekstreme og det går tidvis så fort at jeg ser ingen ES-forsvar som skal klare å henge med om det setter seg.
Sist redigert av Kalle73 den ons mar 29, 2023 9:04 am, redigert 1 gang totalt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

JonSnow skrev: ons mar 29, 2023 8:37 am @Kalle73 ja DD er på fredag, så håper petter nosakhare dahl blir vår før den tid. For han overbeviste i hvertfall meg med sitt spill på U20, var mye bedre enn de få snuttene man fant på YouTube


Bra konto å følge om man er interessert i norske u-landslagsspillere

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Spennende spiller! Ikke noe mer utvikling i denne saken eller?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Da blir det gel ikke lenge før Aspmyra bytter navn til Bådåddjo..

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Må bare nevne at jeg syns Patrick Berg fremstår som en av norges absolutt beste spillere over to kamper.
Tenk at en sånn spiller, i midten av 20-åra, nettop har vendt tilbake til Bodø/Glimt. Tenk på det.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

netrebske skrev: ons mar 29, 2023 9:06 am Da blir det gel ikke lenge før Aspmyra bytter navn til Bådåddjo..
Hvorfor det?

Måtte kanskje bli Suphijeaggi i så fall.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

rdzzl skrev: ons mar 29, 2023 9:11 am Må bare nevne at jeg syns Patrick Berg fremstår som en av norges absolutt beste spillere over to kamper.
Tenk at en sånn spiller, i midten av 20-åra, nettop har vendt tilbake til Bodø/Glimt. Tenk på det.
Aaaand... let the shitposting begin.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Skjønner ikke at det er en "shitpost"?

Er jo åpenbart at Berg bør spille på et høyere nivå enn Eliteserien, så må jo bare nyte denne runde 2 man har med han. Er neimen ikke så sikker på at han spiller for Glimt i slutten av august.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Borealis88 skrev: ons mar 29, 2023 10:32 am Skjønner ikke at det er en "shitpost"?

Er jo åpenbart at Berg bør spille på et høyere nivå enn Eliteserien, så må jo bare nyte denne runde 2 man har med han. Er neimen ikke så sikker på at han spiller for Glimt i slutten av august.
Men jeg lurer jo faktisk på om RC Lens var for høyt nivå, de er jo tross alt på tredjeplass på tabellen i froskeland...

rdzzl

Legg inn av rdzzl »

Kalle73 skrev: ons mar 29, 2023 9:29 am
rdzzl skrev: ons mar 29, 2023 9:11 am Må bare nevne at jeg syns Patrick Berg fremstår som en av norges absolutt beste spillere over to kamper.
Tenk at en sånn spiller, i midten av 20-åra, nettop har vendt tilbake til Bodø/Glimt. Tenk på det.
Aaaand... let the shitposting begin.
Que paso?

dani07

Legg inn av dani07 »

Patrick er topp klasse om han kommer inn i et lag som spiller med en DM. Som indreløper så er han helt grei, spesielt i Norge, men blir veldig anonymt om man sammenligner med indreløper som er spesialiserte der.

Hugo er f.eks 5-10 ganger bedre som ren indreløper (Så er til gjengjeld Patrick sikkert 15x så god som DM vs Hugo)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»