Samisk Grand Prix

Svar
Investor

Samisk Grand Prix

Legg inn av Investor »

Hahahaha, seriøst!

anbessa

Legg inn av anbessa »

En fantastisk flott hyllest av Mattis Hætta. For øvrig var det lavt nivå på joikedelen av GPen i år.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Hvor mange millioner svir vi av på dette?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Queenie skrev: lør apr 08, 2023 10:34 pm Hvor mange millioner svir vi av på dette?
Enorme mengder med tusenlapper kanskje? (hvis det er lov å si 😊)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Queenie skrev: lør apr 08, 2023 10:34 pm Hvor mange millioner svir vi av på dette?
NRK dekker Ramadan, nesten minutt for minutt. Faten tar valget etc, så dette bør vel være innafor?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Jeg må innrømme at jeg hoppet over denne fantastiske TV-begivenheten i går. Var det noe scwhung over låta som vant?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Det får nesten holde med dette på NRK Sameland på radio. Men det skal jo være MGP i hodet og ræva på NRK for tiden og når man attpåtil har et samepåskudd så ender dette altså opp som kveldsunderholdning på selveste påskeaften.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Syns det var et fint program, jeg. Låta som ble nummer to i ikke-joik-konkurransen var veldig fin. Når det gjelder joik, må jeg si at jeg ikke bestandig skjønner greia. Det er i hvert fall ei betydelig utfordring å forklare hvilket parti av en joik man liker.

Fazam

Legg inn av Fazam »

GiPazzini_85 skrev: søn apr 09, 2023 10:39 am Det får nesten holde med dette på NRK Sameland på radio. Men det skal jo være MGP i hodet og ræva på NRK for tiden og når man attpåtil har et samepåskudd så ender dette altså opp som kveldsunderholdning på selveste påskeaften.
SGP har eksistert siden 1990. Blant vinnerne er Niko Valkeapää og Ella Marie Hætta Isaksen.
Anmelderne har vært meget positive til konkurransen (i motsetning til MGP).

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldel ... 1.16346638

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Koselig program. Flere fine sanger og flinke artister, de to i finalen i sangdelen var bra. Mye høyere nivå enn i freakshowet MGP og mye mindre av det forbanna vissvasset og den tullete underholdningen av forskjellige slag som de kjører på med gjennom hele sendingene.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»