Tyske elbiler er best!

Svar
Hollabaloo

Tyske elbiler er best!

Legg inn av Hollabaloo »

Ifølge Tesla-Bjørn som i løpet av en 4min 25sek video gir deg de 30 grunnene:


rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Digger duggen i lyktene!
Tok en Toyota hele 20 år å samle bare en brøkdel av den fukten der.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 10:29 pm Digger duggen i lyktene!
Tok en Toyota hele 20 år å samle bare en brøkdel av den fukten der.
I rettferdighetens navn, kan nok hende det hadde vært dugg i noen lykter før i tiden også dersom de hadde brukt LED (som ikke avgir på langt nær like mye varme som halogen)

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Hollabaloo skrev: tir apr 11, 2023 10:31 pm
rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 10:29 pm Digger duggen i lyktene!
Tok en Toyota hele 20 år å samle bare en brøkdel av den fukten der.
I rettferdighetens navn, kan nok hende det hadde vært dugg i noen lykter før i tiden også dersom de hadde brukt LED (som ikke avgir på langt nær like mye varme som halogen)
Ikke spor av diskusjonen med fakta.

Hollabaloo

Legg inn av Hollabaloo »

Haugzu skrev: tir apr 11, 2023 10:32 pm Ikke spor av diskusjonen med fakta.
Beklager! :)

Jan

Legg inn av Jan »

For en gangs skyld fattet TB seg i korthet. I tillegg var det et snev av humor.

SUV

Legg inn av SUV »

Min Isuzu dieselbil er enda bedre.

Jeg synes det gikk begredelig seint over den fartsdumpa der han uttalte at tyskerne har det beste hjulopphenget, og det var veldig få cm margin til at han dunket nedpå der. Jeg er jo vant til å kunne fortsette i fartsgrensa når jeg kommer til fartshumper, med unntak av når bilen foran meg bremser ned så jeg også tvinges til det (avpasser selvfølgelig farta etter føreforhold og oversikt og slikt uavhengig av om det er fartshumper eller ikke).

Automatisk hengerfesteutfelling hadde den tyske bilen. På min bil er hengerfestet ute og klart til bruk hele tiden, uten at man må felle det ut først.

Han kunne veive med beinet under bilen og vente en stund så kunne han lempe bananeskene inn i bagasjerommet på BMW-en, og samme prosess når de skulle ut igjen. Jeg kan bare lempe dem oppi planet uten denne venteprosessen, og ta dem ut av planet like fort og enkelt. Og hvis lasta består av noen kanner diesel eller lignende så slipper man å ha lukta av dem inn i kupeen.

Så satt han i baksetet og skrøt av komforten, jeg vil heler sitte foran hvor det også er bedre oversikt, og oversikten er enda bedre når man kommer litt opp i høyden slik man gjør på min bil.

BMW-en hadde stoffmatter så han måtte ta av seg skoa inni bilen. Der er min bil mye bedre med gummimatter så søle og lignende ikke griser til stoffet, men lett kan tømmes ut.

Også har jeg ikke dugg i lyktene mine.

Sånn falsk og rar motorlyd som BMW-en har jeg heller ikke.

Har TeslaBjørn blitt sponset av konkurrenten til Tesla?

Han sa forresten at tyskeren hadde elektriske dører, men det har da Tesla også. Jeg har da sett video av at en Tesla står og helt automatisk dunker døra gjentatte ganger inn i en skinnende blank bil som stor på siden (feilvurderer vel avstanden pga speil-effekten som lett kan narre en til å tro det er dobbelt så stor avstand).

Fago

Legg inn av Fago »

SUV skrev: ons apr 12, 2023 10:09 pm Min Isuzu dieselbil er enda bedre.

Jeg synes det gikk begredelig seint over den fartsdumpa der han uttalte at tyskerne har det beste hjulopphenget, og det var veldig få cm margin til at han dunket nedpå der. Jeg er jo vant til å kunne fortsette i fartsgrensa når jeg kommer til fartshumper, med unntak av når bilen foran meg bremser ned så jeg også tvinges til det (avpasser selvfølgelig farta etter føreforhold og oversikt og slikt uavhengig av om det er fartshumper eller ikke).

Automatisk hengerfesteutfelling hadde den tyske bilen. På min bil er hengerfestet ute og klart til bruk hele tiden, uten at man må felle det ut først.

Han kunne veive med beinet under bilen og vente en stund så kunne han lempe bananeskene inn i bagasjerommet på BMW-en, og samme prosess når de skulle ut igjen. Jeg kan bare lempe dem oppi planet uten denne venteprosessen, og ta dem ut av planet like fort og enkelt. Og hvis lasta består av noen kanner diesel eller lignende så slipper man å ha lukta av dem inn i kupeen.

Så satt han i baksetet og skrøt av komforten, jeg vil heler sitte foran hvor det også er bedre oversikt, og oversikten er enda bedre når man kommer litt opp i høyden slik man gjør på min bil.

BMW-en hadde stoffmatter så han måtte ta av seg skoa inni bilen. Der er min bil mye bedre med gummimatter så søle og lignende ikke griser til stoffet, men lett kan tømmes ut.

Også har jeg ikke dugg i lyktene mine.

Sånn falsk og rar motorlyd som BMW-en har jeg heller ikke.

Har TeslaBjørn blitt sponset av konkurrenten til Tesla?

Han sa forresten at tyskeren hadde elektriske dører, men det har da Tesla også. Jeg har da sett video av at en Tesla står og helt automatisk dunker døra gjentatte ganger inn i en skinnende blank bil som stor på siden (feilvurderer vel avstanden pga speil-effekten som lett kan narre en til å tro det er dobbelt så stor avstand).
Jefg vil bare gjøre deg oppmerksom på at dette er en tråd om biler, ikke traktorer.

SUV

Legg inn av SUV »

Hollabaloo skrev: tir apr 11, 2023 10:31 pm
rosmebraad skrev: tir apr 11, 2023 10:29 pm Digger duggen i lyktene!
Tok en Toyota hele 20 år å samle bare en brøkdel av den fukten der.
I rettferdighetens navn, kan nok hende det hadde vært dugg i noen lykter før i tiden også dersom de hadde brukt LED (som ikke avgir på langt nær like mye varme som halogen)
Men når man tar i bruk ny teknologi så bør man jo samtidig sørge for at andre komponenter passer sammen med det nye.

Ellers blir LED-lys bare et punkt til å pynte opp utstyrslista, men som lett gir dårligere lys pga kondens som sperrer for lyset og på sikt sørger for korrosjon.

SUV

Legg inn av SUV »

Fago skrev: ons apr 12, 2023 10:22 pm
SUV skrev: ons apr 12, 2023 10:09 pm Min Isuzu dieselbil er enda bedre.

Jeg synes det gikk begredelig seint over den fartsdumpa der han uttalte at tyskerne har det beste hjulopphenget, og det var veldig få cm margin til at han dunket nedpå der. Jeg er jo vant til å kunne fortsette i fartsgrensa når jeg kommer til fartshumper, med unntak av når bilen foran meg bremser ned så jeg også tvinges til det (avpasser selvfølgelig farta etter føreforhold og oversikt og slikt uavhengig av om det er fartshumper eller ikke).

Automatisk hengerfesteutfelling hadde den tyske bilen. På min bil er hengerfestet ute og klart til bruk hele tiden, uten at man må felle det ut først.

Han kunne veive med beinet under bilen og vente en stund så kunne han lempe bananeskene inn i bagasjerommet på BMW-en, og samme prosess når de skulle ut igjen. Jeg kan bare lempe dem oppi planet uten denne venteprosessen, og ta dem ut av planet like fort og enkelt. Og hvis lasta består av noen kanner diesel eller lignende så slipper man å ha lukta av dem inn i kupeen.

Så satt han i baksetet og skrøt av komforten, jeg vil heler sitte foran hvor det også er bedre oversikt, og oversikten er enda bedre når man kommer litt opp i høyden slik man gjør på min bil.

BMW-en hadde stoffmatter så han måtte ta av seg skoa inni bilen. Der er min bil mye bedre med gummimatter så søle og lignende ikke griser til stoffet, men lett kan tømmes ut.

Også har jeg ikke dugg i lyktene mine.

Sånn falsk og rar motorlyd som BMW-en har jeg heller ikke.

Har TeslaBjørn blitt sponset av konkurrenten til Tesla?

Han sa forresten at tyskeren hadde elektriske dører, men det har da Tesla også. Jeg har da sett video av at en Tesla står og helt automatisk dunker døra gjentatte ganger inn i en skinnende blank bil som stor på siden (feilvurderer vel avstanden pga speil-effekten som lett kan narre en til å tro det er dobbelt så stor avstand).
Jefg vil bare gjøre deg oppmerksom på at dette er en tråd om biler, ikke traktorer.
Jeg ville bare gjøre deg oppmerksom på at traktoren min vant over den 3 ganger så dyre BMW-bilen.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

SUV skrev: ons apr 12, 2023 10:09 pm Han kunne veive med beinet under bilen og vente en stund så kunne han lempe bananeskene inn i bagasjerommet på BMW-en, og samme prosess når de skulle ut igjen. Jeg kan bare lempe dem oppi planet uten denne venteprosessen, og ta dem ut av planet like fort og enkelt. Og hvis lasta består av noen kanner diesel eller lignende så slipper man å ha lukta av dem inn i kupeen.
Men du må enten åpne luka på forhånd og la den stå åpen for vær og vind mens du henter banankasser, europaller med ved eller jerrykanner med diesel, eller så må du sette banankassene ned på bakken hvor det kanskje er dieselsøl, store vanndammer, snøhauger eller jordskred så kassene blir både møkkete og våte og kanskje til og med går i oppløsning så det som ligger oppi dem, enten det er bananer, mariekjeks, colabokser eller annet faller gjennom bunnen når du skal ta dem av planet igjen, og så åpne luka manuelt. Kanskje du også har låsbar luke så du må sette fra deg det du bærer på mens du leter i lommene etter nøkkelen. Hvis du da ikke er så sterk at du holder europallen med den ene hånden mens du finner nøkkelen med den andre hånden. Ikke vet jeg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»