Harry Potter - The Series [HBO]

Svar
Chromeback

Harry Potter - The Series [HBO]

Legg inn av Chromeback »

Da er det altså offisielt, WB og HBO skal altså lage en reboot av hele Harry Potter, bare i serieformat.

Bilde

Hver sesong skal dekke en bok, og det blir sagt at det skal bli en serie som strekker seg over ett «decade».

Castingen blir selvsagt helt ny, men det går vel noen rykter der ute, blant annet rundt Adam Driver som Snape og at Tom Felton skal spille Lucius. Hvor troverdig dette er aner jeg ikke, men ta det med fem klyper salt enn så lenge.

Jeg har mine tanker om serien, som jeg har skrevet litt om i «Serier vi ser frem til», så går ikke sånn veldig inn på dette.


Regner riktignok med at vi kommer til å få se mye som filmene ikke tok med, som feks Hermoine og House elf’ene, da serien høres ut som ett bedre format å pakke ut mer fra bøkene.

Så har man momentet rundt J.K. Rowling som person også, men det ser jo ikke ut til å ha stanset salget rundt spillet, så her tror jeg folk driter litt i det aspektet.

Så, hva tenker folk? Kommer dette til å bli en hit eller en miss?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg tror dette blir en kjempesuksess. Filmene måtte jo kutte vekk store deler av historien for å få det ned i et kinoformat. Et par av filmene måtte velge noen løsninger som knapt henger på greip av den grunn.

Denne bokserien er jo som skapt for serieformatet.

Jeg håper de tør å gjøre serien voksen nok til at den appellerer.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Harry Potter har en såpass stor og fanatisk fanbase at det er nesten umulig å trå feil med å komme med mer innhold. Du så bare på dette dataspillet som kom ut. Et sånn "åpen verden" spill i Harry Potter verdenen var lenge etterlengtet, og når noen gjorde det skikkelig solgte det som varmt hvetebrød selv med alle boikott-kampanjene.

Merker meg i kommentarfelt på youtube og lignende at mottakelsen er lunken. Mange mener at de burde fokusert på andre side-stories i Harry Potter-universet i stedet for en reboot, da de fleste har et sterkt forhold til de originale skuespillerne enda. Er litt enig i at en reboot er egentlig litt i tidligste laget. Virker som de vil prøve å melke rettighetene så mye som mulig.

Når det er sagt var jeg egentlig aldri sånn kjempefornøyd med Harry Potter filmene. Jeg var blodfan av bøkene og de var en stor del av barndommen og oppveksten min. Jeg følte alltid at ting i bøkene som jeg likte veldig godt ble klippet vekk, og jeg var ikke fan av den "mørke" retningen filmserien tok etter film nr 4, da alt bare ble grått og trist hele tiden.

Dersom de klarer å treffe blink med castingen og holder seg trofast til bøkene så vil den nok bli svært populær, og jeg kommer garantert til å se den. Det kan virkelig bli en bra serie. Jeg frykter derimot at de går i "woke-fellen" som mange andre adapsjoner.

kibby

Legg inn av kibby »

Og den nye strømmetjenesten heter altså kun Max.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

kibby skrev: fre apr 14, 2023 11:59 am Og den nye strømmetjenesten heter altså kun Max.
Godt at man fikk kuttet linken til merkevaren HBO som tross alt bare assosieres med en haug drittserier.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Eddie skrev: fre apr 14, 2023 11:11 am Får sikkert en afrikansk Harry og en transskjønnet Hermine.
Garantert. Noen blir asiatisk og ihvertfall slengt på en nonbinary for mangfoldets skyld.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Lew_Ashby skrev: fre apr 14, 2023 12:06 pm
kibby skrev: fre apr 14, 2023 11:59 am Og den nye strømmetjenesten heter altså kun Max.
Godt at man fikk kuttet linken til merkevaren HBO som tross alt bare assosieres med en haug drittserier.
Åpenbart mer å hente på å assosieres med en svensk hamburger-kjede.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: fre apr 14, 2023 12:06 pm
kibby skrev: fre apr 14, 2023 11:59 am Og den nye strømmetjenesten heter altså kun Max.
Godt at man fikk kuttet linken til merkevaren HBO som tross alt bare assosieres med en haug drittserier.
Ironisk nok var det derfor navnet ble Max, fordi de ville fortsette å bygge på merkevaren til HBO om at det kommer til å fortsette å produseres kvalitetsinnhold.

kibby

Legg inn av kibby »

Winnowill skrev: fre apr 14, 2023 12:07 pm
Eddie skrev: fre apr 14, 2023 11:11 am Får sikkert en afrikansk Harry og en transskjønnet Hermine.
Garantert. Noen blir asiatisk og ihvertfall slengt på en nonbinary for mangfoldets skyld.
Da jeg så "Harry Potter and the Cursed Child" på Broadway i New York i fjor sommer var Hermine mørkhudet. Det samme var hennes datter Rose. De hintet også veeeeeldig til en romanse mellom hovedpersonene Albus (sønnen til Harry) og Scorpius (sønnen til Malfoy).

Så mangfold blir det nok garantert i den nye serien også.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Det er litt tidlig men dette er det perfekte formatet for Harry Potter. Lurer på hvordan de løser sesongene med tanke på at enkelte bøker såvidt bikker 200 sider mens de lengste nærmer seg 800 sider.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Eddie skrev: fre apr 14, 2023 11:11 am Får sikkert en afrikansk Harry og en transskjønnet Hermine.
Du skal ikke se bort fra at Hermine er mørkhudet, og at i alle fall én karakter i serien (ikke nødvendigvis en hovedkarakter) blir transkjønnet.

Rowling har tidligere uttalt at Hermine er mørk i huden, og spillet Hogwarts Legacy inkluderte transkjønnede karakterer. For å få denne serien til å appellere til folk som ellers ville vært frastøtt av koblingen til Rowling, så gir det mening å inkludere transkjønnede karakterer her også, for å vise avstands til Rowlings antatte transfobi.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tomi skrev: fre apr 14, 2023 7:13 pm
Eddie skrev: fre apr 14, 2023 11:11 am Får sikkert en afrikansk Harry og en transskjønnet Hermine.
Du skal ikke se bort fra at Hermine er mørkhudet, og at i alle fall én karakter i serien (ikke nødvendigvis en hovedkarakter) blir transkjønnet.

Rowling har tidligere uttalt at Hermine er mørk i huden, og spillet Hogwarts Legacy inkluderte transkjønnede karakterer. For å få denne serien til å appellere til folk som ellers ville vært frastøtt av koblingen til Rowling, så gir det mening å inkludere transkjønnede karakterer her også, for å vise avstands til Rowlings antatte transfobi.
Ikke for å glemme at Harry Potter-universitet har alltid vært for mangfoldighet, både i universet og blant fanbasen.

Så hvis noen faktisk mener at Harry Potter i 2023 har blitt woke så har de aldri fått med seg hva Harry Potter egentlig er.

Smith

Legg inn av Smith »

https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv ... 235372796/

Ikke alle som er fornøyd med at JK Rowling er involvert

Shirokuma

Legg inn av Shirokuma »

tomi skrev: fre apr 14, 2023 7:13 pm
Eddie skrev: fre apr 14, 2023 11:11 am Får sikkert en afrikansk Harry og en transskjønnet Hermine.
Rowling har tidligere uttalt at Hermine er mørk i huden
Bilde

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: tor apr 13, 2023 2:06 pm Da er det altså offisielt, WB og HBO skal altså lage en reboot av hele Harry Potter, bare i serieformat.

Bilde

Hver sesong skal dekke en bok, og det blir sagt at det skal bli en serie som strekker seg over ett «decade».

Castingen blir selvsagt helt ny, men det går vel noen rykter der ute, blant annet rundt Adam Driver som Snape og at Tom Felton skal spille Lucius. Hvor troverdig dette er aner jeg ikke, men ta det med fem klyper salt enn så lenge.

Jeg har mine tanker om serien, som jeg har skrevet litt om i «Serier vi ser frem til», så går ikke sånn veldig inn på dette.


Regner riktignok med at vi kommer til å få se mye som filmene ikke tok med, som feks Hermoine og House elf’ene, da serien høres ut som ett bedre format å pakke ut mer fra bøkene.

Så har man momentet rundt J.K. Rowling som person også, men det ser jo ikke ut til å ha stanset salget rundt spillet, så her tror jeg folk driter litt i det aspektet.

Så, hva tenker folk? Kommer dette til å bli en hit eller en miss?
Er veldig 50/50 til dette her.

Er utvilsomt en god del av de blant 15 til godt oppi 40-årene som har et ganske sterkt forhold til Harry Potter-filmene og denne serien kommer i utgangspunktet altfor kort tid etter. Skulle gjerne sett at de lot den ligge litt og heller fokuserte på tiden etter Hogwarts for spesielt Harry, Ron og Hermine.

Er også litt alarmerende at en slik serie kommer ut i såpass kort tid etter de to siste Fabeldyr-filmene som ikke ble spesielt godt mottatt etter en god start.

Så her tror jeg de faktisk må treffe på alt, casting, kvalitet, storyen har de allerede men det må hentes inn mye av det som ikke ble gjennomgått i filmene.

På den positive siden har Hogwarts Legacy virkelig slått an og det er åpenbart en stor appetitt der ute etter originale Harry Potter og universet rundt, samtidig må det sies her at det, uavhengig av HP-universet er et fantastisk gjennomført spill ut til fingerspissene. Selv folk som satt og hatet filmene fra way back finner nok mye glede i dette spillet, treffer virkelig på alt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»