Eliteserien Fantasy 2023

Svar
Skywalker

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av Skywalker »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
He he. AAFK kan absolutt bite fra seg. Er ikke like sikker på at Sarp vinner nå som før 16.Mai. Ble såpass imponert av Sarp mot mitt kjære LSK. Så tror de tar AAlesund. Nå har jeg ikke valgt Sarp spillere på grunn av AAFK kampen alene. Tror de kan gjøre det bra fremover.
Skulle gjerne hatt noe mer Molde, men har ikke plass eller råd. Syns Molde er vanskelig og for ujevne i prestasjonene. Spesielt i angrep er det vanskelig. Vet aldri hvem som skal spille. Derfor holder Breivik for meg.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 8:03 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm

Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.
Ville egentlig ha Soltvedt på laget. Var veldig i tvil om hvilke tre fra Sarp jeg skulle ta. Lundqvist hadde jeg inne. Utvik hadde jeg bestemt meg for å ha. Var i tvil om Maigaard eller Soltvedt. Burde kansje tatt Soltvedt, men siden Grønbæk måtte ut uansett så var det ledig på midten. Dette kostet jo minus 8. Skulle jeg hatt inn Soltvedt hadde det blitt enda en hitt. Syns allerede -8 er åtte minuspoeng for mye.
Soltvedt sanker mye poeng på assist selv om han også putter noen selv. Satser derfor på at når Soltvedt er involvert så er det en av mine tre som er sist på ballen.😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 8:34 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 8:03 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.
Ville egentlig ha Soltvedt på laget. Var veldig i tvil om hvilke tre fra Sarp jeg skulle ta. Lundqvist hadde jeg inne. Utvik hadde jeg bestemt meg for å ha. Var i tvil om Maigaard eller Soltvedt. Burde kansje tatt Soltvedt, men siden Grønbæk måtte ut uansett så var det ledig på midten. Dette kostet jo minus 8. Skulle jeg hatt inn Soltvedt hadde det blitt enda en hitt. Syns allerede -8 er åtte minuspoeng for mye.
Soltvedt sanker mye poeng på assist selv om han også putter noen selv. Satser derfor på at når Soltvedt er involvert så er det en av mine tre som er sist på ballen.😊
Har kun Soltvedt fra Sarp foreløpig, har brukt mine to gratisbytter til kommende runde. Men vurderer -4 for å få inn Maigaard / Lundqvist eller Utvik.. Men får tenke på det frem mot frist :)

guru

Legg inn av guru »

Hvem er på straffer i Sarp?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: lør mai 20, 2023 8:33 am Hvem er på straffer i Sarp?
Maigaard kanskje?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Betyr det at de kan åpne spillet igjen og fjerne assisten?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

K-Torget skrev: lør mai 20, 2023 11:20 am
urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Betyr det at de kan åpne spillet igjen og fjerne assisten?
Var nok bare engangstilfelle

urbeka

Legg inn av urbeka »

Det var nok et engangstilfelle.

Men når jeg spurte hvorfor de ønsket å gjøre det til et engangstilfelle, og ikke generelt hadde en åpning for å gjøre om på det - slik som i runde 1, så var svaret jeg fikk 'blant annet fordi man måtte ha tid til å kalkulere og omberegne cup-ene'.

Vel, det argumentet faller jo fullstendig bort med to uker mellom rundene.

Jeg mener jo at det er viktigere at ting blir riktig, og at de derfor ikke burde gjøre kommunisere det som et engangstilfelle slik de gjorde etter runde 1, når de først valgte å åpne den døra. Det var min kritikk, så man ikke havnet i en 'Jesse March' situasjon fra årets sesong, hvor alle tjenester i hele verden har situasjonen oppført som et Jesse March mål unntatt FPL. Det er en styrke å kunne rette opp helt åpenbare feil.

Helt åpenbare feil bør rettes opp såfremt det er mer enn nok tid mellom rundene. Både den helt åpenbare feilen i runde 1, og den helt åpenbare feilen runde 7.

En annen sak er at jeg i dette tilfellet ikke kjøper at Opta ikke gjorde om på assisten, slik Eliteserien Fantasy kommuniserte i ettertid. Jeg tror rett og slett ikke på at de ved en forespørsel om ny vurdering en gang - eller to - fremdeles vil beholde assisten. Det er usannsynlig slik jeg ser situasjonen. (Med forbehold om at Opta bruker rumenske røntgen-leger til å vurdere bildene... )

Og data så langt jeg kan se har det da heller ikke oppført som en assist, med alle mulige forbehold - jeg har ikke direkte tilgang til opta-grensesnittet og kan se det der. Men dersom det er tilfelle, fremstår det som om eliteserien fantasy har vært mer opptatt av å stenge runden tidlig, enn å vente på avklaring på helt åpenbare store tvils-/feiltilfeller.

Guest56

Legg inn av Guest56 »

urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:30 am
Helt åpenbare feil bør rettes opp såfremt det er mer enn nok tid mellom rundene. Både den helt åpenbare feilen i runde 1, og den helt åpenbare feilen runde 7.

En annen sak er at jeg i dette tilfellet ikke kjøper at Opta ikke gjorde om på assisten, slik Eliteserien Fantasy kommuniserte i ettertid. Jeg tror rett og slett ikke på at de ved en forespørsel om ny vurdering en gang - eller to - fremdeles vil beholde assisten. Det er usannsynlig slik jeg ser situasjonen. (Med forbehold om at Opta bruker rumenske røntgen-leger til å vurdere bildene... )

Og data så langt jeg kan se har det da heller ikke oppført som en assist, med alle mulige forbehold - jeg har ikke direkte tilgang til opta-grensesnittet og kan se det der. Men dersom det er tilfelle, fremstår det som om eliteserien fantasy har vært mer opptatt av å stenge runden tidlig, enn å vente på avklaring på helt åpenbare store tvils-/feiltilfeller.
Dette blir litt mye konspirasjon syntes jeg. I første runde så låste de runden før de sendte inn til Opta for å kontrollere, så derfor de åpnet runden igjen om jeg husker riktig.

Det at du ikke tror på hva eliteserien fantasy har kommunisert er jo litt rart, jeg tror ikke de vil lyve om noe slik. Men ja du har et poeng med at det er rart det ble assist, men lite man kan gjøre med det om Opta ikke rikker seg etter en forspørsel.

De ventet jo med å stenge runden før de fikk svar fra Opta så jeg må si meg veldig uenig i den siste påstanden om at de er opptatt av å stenge runden tidlig, for de stenger den etter at sine forespørsler har blitt besvart, med unntak av fleste runden som da var ett engangstilfelle

urbeka

Legg inn av urbeka »

Nei, det siste du skriver om at de ventet å stenge runden før de sjekket med opta er feil, iallfall fremsto det slik utad. Det ble ikke svart på spørsmål fra andre på wallem-assisten, eller kommunisert noe rundt det, før runden ble stengt.

Først ble runden stengt, tidlig morgen/formiddag tror det var i 9-10-tida 17 mai, til manges store overraskelse. Deretter tok det en god stund før det kom noe kommunikasjon rundt denne saken fra de på Twitter, etter at mange reagerte på at runden var stengt uten at dette var fikset.

Tweeten fra de på dette er datert kl 16.39 17 mai.

Det har skjedd flere ganger tidligere at man har bedt opta om å sjekke to ganger ved åpenbart store feil eller tvilstilfeller. Noe sånt er ikke kommunisert her.

Attpåtil kan det nå virke som om Opta ikke lenger har dette som assist, igjen med alle mulige forbehold om at jeg ser det via tredjepartsdata.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ranger ut med skade. Lukter fort noen kamper. Så ut som han fikk hele vekta til motspiller over foten/ankelen

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Der trur jeg Ranger er ute i flere uker. Var planlagt inn for meg.

guru

Legg inn av guru »

urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Seriøst? Det gjør det bare enda mer useriøst. De har åpnet spillet før og endret, da må de følge opp resten av sesongen også. Det er så utrolig provoserende, og dette spiller framstår jo som totalt useriøst der poeng deles ut helt tilfeldig.

guru

Legg inn av guru »

Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 4:36 pm Der trur jeg Ranger er ute i flere uker. Var planlagt inn for meg.
Den så ikke god ut. Klarte ikke å legge noe vekt på foten.

Edh aktuell da....

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Mr.Meep skrev: lør mai 20, 2023 11:23 am
K-Torget skrev: lør mai 20, 2023 11:20 am
urbeka skrev: lør mai 20, 2023 11:15 am Ang Wallem-assisten: Så langt jeg klarer finne ut så har ikke lenger Opta wallem-assisten oppført som assist. Iallefall de tjenestene jeg sjekka som bruker opta-stats som input har ikke assist på ham. Men jeg er usikker på hvordan se det direkte, det er vel ikke en gratis-tjeneste.
Betyr det at de kan åpne spillet igjen og fjerne assisten?
Var nok bare engangstilfelle
Oki :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: lør mai 20, 2023 5:20 pm
Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 4:36 pm Der trur jeg Ranger er ute i flere uker. Var planlagt inn for meg.
Den så ikke god ut. Klarte ikke å legge noe vekt på foten.

Edh aktuell da....
Så overhodet ikke bra ut nei.. Edh kom inn i dag og kan fort være spennende om Ranger er ute :) Men Vindheim lurer vel også baki der og kan vel også stjele noen minutter fremover..?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Som Lillestrøm supporter er det trist med dagens resultat.
I Fantasy spillet blir det litt enklere. Da trenger man ikke bekymre seg for LSK og Viking spillere i runde 18.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 6:08 pm Som Lillestrøm supporter er det trist med dagens resultat.
I Fantasy spillet blir det litt enklere. Da trenger man ikke bekymre seg for LSK og Viking spillere i runde 18.
Som Brann-supporter var dette stikk motsatt... ;)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: lør mai 20, 2023 6:10 pm
Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 6:08 pm Som Lillestrøm supporter er det trist med dagens resultat.
I Fantasy spillet blir det litt enklere. Da trenger man ikke bekymre seg for LSK og Viking spillere i runde 18.
Som Brann-supporter var dette stikk motsatt...
Ja du får jo full bonus. :D
Gratulerer. Dere vant fortjent.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 6:21 pm
K-Torget skrev: lør mai 20, 2023 6:10 pm
Skywalker skrev: lør mai 20, 2023 6:08 pm Som Lillestrøm supporter er det trist med dagens resultat.
I Fantasy spillet blir det litt enklere. Da trenger man ikke bekymre seg for LSK og Viking spillere i runde 18.
Som Brann-supporter var dette stikk motsatt...
Ja du får jo full bonus. :D
Gratulerer. Dere vant fortjent.
Takker :)

guru

Legg inn av guru »

Nattens prisfall:

↘️ Fredriksen, FK Haugesund: 4.4m
↘️ Samuelsen, FK Haugesund: 5.8m
↘️ Skjærstein, Lillestrøm: 4.4m
↘️ Oldrup Jensen, Vålerenga: 4.4m
↘️ Baah, Sarpsborg 08: 7.2m

Den eneste av interesse her er vel Baah.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: søn mai 21, 2023 10:46 am Nattens prisfall:

↘️ Fredriksen, FK Haugesund: 4.4m
↘️ Samuelsen, FK Haugesund: 5.8m
↘️ Skjærstein, Lillestrøm: 4.4m
↘️ Oldrup Jensen, Vålerenga: 4.4m
↘️ Baah, Sarpsborg 08: 7.2m

Den eneste av interesse her er vel Baah.
Bah er interessant ja. Noen som kjenner Sarp godt / sett mye og kan rangere Bah, Maigaard og Lundqvist?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: søn mai 21, 2023 11:19 am
guru skrev: søn mai 21, 2023 10:46 am Nattens prisfall:

↘️ Fredriksen, FK Haugesund: 4.4m
↘️ Samuelsen, FK Haugesund: 5.8m
↘️ Skjærstein, Lillestrøm: 4.4m
↘️ Oldrup Jensen, Vålerenga: 4.4m
↘️ Baah, Sarpsborg 08: 7.2m

Den eneste av interesse her er vel Baah.

Bah er interessant ja. Noen som kjenner Sarp godt / sett mye og kan rangere Bah, Maigaard og Lundqvist?
Baah var god mot Lillestrøm. Kunne fått seg scoring. Kom seg ned til linja og la inn flere ganger uten resultat.
Å rangere syns jeg blir vanskelig, men så kjenner jeg ikke Sarp godt😊
Sist redigert av Skywalker den søn mai 21, 2023 1:36 pm, redigert 2 ganger totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

guru skrev: søn mai 21, 2023 10:46 am Nattens prisfall:

↘️ Fredriksen, FK Haugesund: 4.4m
↘️ Samuelsen, FK Haugesund: 5.8m
↘️ Skjærstein, Lillestrøm: 4.4m
↘️ Oldrup Jensen, Vålerenga: 4.4m
↘️ Baah, Sarpsborg 08: 7.2m

Den eneste av interesse her er vel Baah.
Oldrup Jensen kan også være av interesse. En 4,4 må midtbanen som alltid får noen minutter. Har to kamper han har spilt 90. Hadde målgivende sist kamp. To hittil i sesongen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: søn mai 21, 2023 1:26 pm
K-Torget skrev: søn mai 21, 2023 11:19 am
guru skrev: søn mai 21, 2023 10:46 am Nattens prisfall:

↘️ Fredriksen, FK Haugesund: 4.4m
↘️ Samuelsen, FK Haugesund: 5.8m
↘️ Skjærstein, Lillestrøm: 4.4m
↘️ Oldrup Jensen, Vålerenga: 4.4m
↘️ Baah, Sarpsborg 08: 7.2m

Den eneste av interesse her er vel Baah.

Bah er interessant ja. Noen som kjenner Sarp godt / sett mye og kan rangere Bah, Maigaard og Lundqvist?
Baah var god mot Lillestrøm. Kunne fått seg scoring. Kom seg ned til linja og la inn flere ganger uten resultat.
Å rangere syns jeg blir vanskelig, men så kjenner jeg ikke Sarp godt😊
😊👍🏻

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Wolfe reiser muligens en tur til Nederland i førstkommende uke, men Horneland tror Wolfe spiller i Brann til utpå sommeren:

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... 58bcb85ffd

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Verdifall siden i går

↘️ Lehne Olsen, Lillestrøm: 9.8m
↘️ Nilsen, Tromsø: 4.9m
↘️ Yttergård Jenssen, Tromsø: 4.9m
↘️ Ofkir, Vålerenga: 8.2m

eppaen

Legg inn av eppaen »

Like før man kan bytte direkte fra Adams til TLO ;)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

eppaen skrev: man mai 22, 2023 9:02 am Like før man kan bytte direkte fra Adams til TLO ;)
Ja var en mil i forskjell før seriestart. Bemerket det her inne før runde to at det var litt merkelig når tallene for 2022 var scoring til Adams hvert 159 minutt. TLO scorer hvert 177 minutt, selv om han tar straffer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»