Casper Ruud

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Casper Ruud

Legg inn av Guttorm123 »

Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 11:46 pm

Han er den beste norske kommentatoren i mine ører ihvertfall.
Finn Søhol hadde en perfekt tennisstemme... Sææærveesss...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

LeSorcier skrev: lør jun 10, 2023 12:16 am
men som også tar fullstendig av i det Ruud vinner det avgjørende settet. En med passion og en kraftfull røst. De som kommenterer nå gjør ikke tennis mer seervennlig, akkurat.
Nei, det var akkurat den ukontrollerte brølingen (som høres ut som de sliter med å få ut det de skal på dass), bare de nærmet seg 16 meteren som gjorde at jeg for 20 år siden ikke gadd å følge med på fotball mer. Jeg håper for all del ikke de ødelegger tennis, slik langrenn forsøkte seg på med en mengde klovnerier. La slikt og skrikende kommentatorer være forbeholdt fotball. Jeg kan like Haugsrud/Bjørnstad i golf, men å skrike for skrikingens skyld slik de gjør i fotball, er ihvertfall ikke for meg.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Corvus skrev: lør jun 10, 2023 12:26 am
Norge har den beste spissen i verden for øyeblikket.
Mulig det, men det hjelper jo ikke Norge, for fotball er et lagspill og der er Norge håpløse (bortsett fra i Drillo 1 perioden, samt Eggen perioden i Rosenborg). Det til tross for at Norge satser enorme ressurser på akkurat fotball. Haaland, Ødegård og Tom Lund er unntakene som bekrefter den regelen.

Hadde tennis fått bare en brøkdel av de midler og anlegg som fotballen får, skulle jeg virkelig vært fornøyd. da hadde vi kopiert den svenske storhetstiden i tennis.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:17 am

Nei, det var akkurat den ukontrollerte brølingen (som høres ut som de sliter med å få ut det de skal på dass), bare de nærmet seg 16 meteren som gjorde at jeg for 20 år siden ikke gadd å følge med på fotball mer. Jeg håper for all del ikke de ødelegger tennis, slik langrenn forsøkte seg på med en mengde klovnerier. La slikt og skrikende kommentatorer være forbeholdt fotball. Jeg kan like Haugsrud/Bjørnstad i golf, men å skrike for skrikingens skyld slik de gjør i fotball, er ihvertfall ikke for meg.
Ekte engasjement fra kommentatorer er herlig, uavhengig av idretter. og det innbefatter ofte litt skriking. Man hører fort om dette er ekte eller "for skrikingens skyld".

Mine to favoritter de siste åra er kvinner (husker ikke navn), men hun som kommenterte skiskyting i sist OL, og hun som kommenterte friidrett i OL 2020. Helt utrolig herlig å høre på.

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg er på sydentur så får ikke fulgt med like mye som jeg pleier, men dette er jo utrolig. Casper til sin andre FO finale på 2 år, det er det vel ikke mange som har greid ? Hvis Casper virkelig skulle ta sin første GS-seier denne helgen mens Haaland sikrer The Treble for City må dette være tidenes norske idrettshelg, ta gjerne med Ingebrigtsen også.

En helg for historiebøkene på gang.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

drazyc skrev: fre jun 09, 2023 10:04 pm Det er rett og slett enormt imponerende av Casper i dag. Han gjør en av sine beste kamper noen gang i denne semifinalen. Kler fullstendig av Zverev, vil jeg si. Returnerer førsteserven fantastisk og presser tyskeren langt ut i kantene. Sniker inn en god del variasjon i slagene sine også, i høyde og spinn, som frustrerer Zverev. Og bunnsolid i alt han gjør, viker ikke en tomme når han er i pressede situasjoner. Dette er Casper på sitt beste! Både teknisk, taktisk, mentalt og fysisk en av de absolutt beste forestillingene jeg noen gang har sett fra Casper.

For en boost dette må være for han. Jeg har jo sett også i år at nivået er der, han var overbevisende i Estoril mot gode grusspillere. Men så har han slitt med å bygge videre på det før Paris. Og jevnheten (og selvtilliten) har manglet. Jeg håper at han kan ta med seg dette videre til resten av sesongen.

Søndag blir selvsagt ekstremt vanskelig, men han har i alle fall vært der før, og Djokovic spiller med en del press på sine skuldre. Casper må prøve å gå inn i den kampen med samme innstilling som i dag, så kan han i alle fall skape litt spenning. Men mye skal nok skje for at ikke Djokovic på søndag vinner sin 23. Grand Slam og med det går inn i historiebøkene som den mestvinnende. Det Novak har gjort etter fylte 30 år må være noe av det mest imponerende i idrettshistorien.
Selv for meg, som ikke følger tennis særlig tett, var dette morsomt å se. Fulgte han også under US i fjor, og lærer stadig noe av å følge denne tråden.
Ble skikkelig stolt av han under intervjuet og hyllesten av Christian og moren. Ja, Casper er hel ved, som jeg ønsker en stor karriere.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:17 am
LeSorcier skrev: lør jun 10, 2023 12:16 am
men som også tar fullstendig av i det Ruud vinner det avgjørende settet. En med passion og en kraftfull røst. De som kommenterer nå gjør ikke tennis mer seervennlig, akkurat.
Nei, det var akkurat den ukontrollerte brølingen (som høres ut som de sliter med å få ut det de skal på dass), bare de nærmet seg 16 meteren som gjorde at jeg for 20 år siden ikke gadd å følge med på fotball mer. Jeg håper for all del ikke de ødelegger tennis, slik langrenn forsøkte seg på med en mengde klovnerier. La slikt og skrikende kommentatorer være forbeholdt fotball. Jeg kan like Haugsrud/Bjørnstad i golf, men å skrike for skrikingens skyld slik de gjør i fotball, er ihvertfall ikke for meg.
Jeg er enig med deg. For meg handler det litt om hva som føles naturlig i sporten som kommenteres, og så vet jeg selvsagt at mye av dette handler om kultur og hva en er vant med fra før av. Men se for dere at man kommenterer snooker som at det skulle være fotball, liksom. Eventuelt alt som om det skulle være trav. Det hadde vært ... interessant.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 8:14 am
Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:17 am
LeSorcier skrev: lør jun 10, 2023 12:16 am
men som også tar fullstendig av i det Ruud vinner det avgjørende settet. En med passion og en kraftfull røst. De som kommenterer nå gjør ikke tennis mer seervennlig, akkurat.
Nei, det var akkurat den ukontrollerte brølingen (som høres ut som de sliter med å få ut det de skal på dass), bare de nærmet seg 16 meteren som gjorde at jeg for 20 år siden ikke gadd å følge med på fotball mer. Jeg håper for all del ikke de ødelegger tennis, slik langrenn forsøkte seg på med en mengde klovnerier. La slikt og skrikende kommentatorer være forbeholdt fotball. Jeg kan like Haugsrud/Bjørnstad i golf, men å skrike for skrikingens skyld slik de gjør i fotball, er ihvertfall ikke for meg.
Men se for dere at man kommenterer snooker som at det skulle være fotball, liksom.
Jeg kan se det for meg, og jeg liker tanken!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

LeSorcier skrev: lør jun 10, 2023 8:45 am
Jeg kan se det for meg, og jeg liker tanken!
:lol: Det blir jo uansett som å diskutere hva som smaker best av jordbær eller bringebær og enige blir en jo aldri.

Jeg selv har vokst opp med å høre på radio og da spesielt langrenn, hopp og skøyter. Spesielt NM i langrenn og da stafett var rosinen i pølsa for meg og duellene mellom Engerdal med Eggen-brødrende og Harviken og BUL med med Martinsen, Skjemstad, Weltzien, husker jeg godt fremdeles. Da måtte kommentatorene være litt engasjert og Lillelien var jo fantastisk. Senere utover -70 tallet, hadde vi med oss radioen inn i nordmarka og så 5 mila. Ja det var slettes ikke uvanlig når vi så på TV, å skru av lyden der og ha på radioen. Vel det var dengang. Jeg har dessuten veldig mange kvelder på Bislett med Vål'enga kamper. Men det var dengang, etter at NRK innførte DAB har jeg boikottet NRK og de få gangene jeg hører på radio er det i bilen på lokalradio på FM båndet.

Men det var dengang, for meg er fotballen ødelagt og da først og fremst av TV2. I hin hårde dager (altså -70 tallet) :lol: var tippekampene på NRK, virkelig høydepunkter, med tipping og plingefest. Men på samme måte som en kan forspise seg på en type favorittmat, kan det samme skje med idrett, ihvertfall for meg. Det ble for mye og jeg ble kvalm av alt fotballfokuset, så kvalm at jeg kuttet ut å se på i det hele tatt. Jeg har kanskje giddet å se etpar landskamper de siste 20 åra og det er alt.

Så derfor følger jeg nå idretter som tennis, golf, friidrett, ishockey, sykkel og langrenn. men jeg ser aldri fotball lenger, så takk TV2 for at dere kurerte meg for fotballfeber en gang for alle. Nå gir idretten meg mer enn noengang. Nå er jo mange tennismatcher jeg ser faktisk uten kommentatorer, da jeg ser en del på challenger matcher, men skulle TV's skrikende kommentatorer innta tennis, vel så må jeg skru av lyden, de hadde for meg ødelagt sporten. Så derfor er Ola Bentzen min favorittkommentator (her i Norge). Saklig, lavmælt og han har peiling. jeg trenger ingen til å skrike i ørene mine at nå gikk ballen i nettet eller nå satt den i "krysset", jeg har jo øyne og ser akkurat det like godt selv uten at noen må skrike det til meg.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Var nesten surrealistisk å se siste settet mot Zverev i går. 6-0 mot en så god spiller og ny finale. Så ikke for meg det før turneringen startet. Trodde ikke på noe mer enn en kvart finale. Men han har jo bare spilt bedre og bedre, og det er nesten så jeg tror han har en sjanse mot Djokovic. I fjor stod han ovenfor en umulig oppgave. I år er det muligheter, men serberen er selvsagt stor favoritt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:12 pm skulle TV's skrikende kommentatorer innta tennis, vel så må jeg skru av lyden, de hadde for meg ødelagt sporten. Så derfor er Ola Bentzen min favorittkommentator (her i Norge). Saklig, lavmælt og han har peiling. jeg trenger ingen til å skrike i ørene mine at nå gikk ballen i nettet eller nå satt den i "krysset", jeg har jo øyne og ser akkurat det like godt selv uten at noen må skrike det til meg.
Helt enig der. Men går an med litt kontrollert engasjement, så jeg syns Francke er den perfekte kommentator. Dessuten har det litt med stemmen å gjøre. Jeg vil faktisk dra det så langt at Christer Francke har den stemmen jeg liker aller best å høre på av alle. Da snakker vi ikke bare kommentatorer, men levende vesener generelt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør jun 10, 2023 3:22 pm
Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 3:11 pm
Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:12 pm skulle TV's skrikende kommentatorer innta tennis, vel så må jeg skru av lyden, de hadde for meg ødelagt sporten. Så derfor er Ola Bentzen min favorittkommentator (her i Norge). Saklig, lavmælt og han har peiling. jeg trenger ingen til å skrike i ørene mine at nå gikk ballen i nettet eller nå satt den i "krysset", jeg har jo øyne og ser akkurat det like godt selv uten at noen må skrike det til meg.
Helt enig der. Men går an med litt kontrollert engasjement, så jeg syns Francke er den perfekte kommentator. Dessuten har det litt med stemmen å gjøre. Jeg vil faktisk dra det så langt at Christer Francke har den stemmen jeg liker aller best å høre på av alle. Da snakker vi ikke bare kommentatorer, men levende vesener generelt.
Levende vesen faktisk :lol: Liten crush på Franke her eller? :P
Alltid. Damer kommer og går, men Francke forblir!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Casper har:

Futures:
-2. titler og 4. finaletap

Challenger:
-1. tittel og 2. finaletap

ATP 250:
-10. titler og 2. finaletap

ATP 500:
-0. finaler

ATP 1000:
-1. finaletap

ATP sluttspill:
-1. finaletap

Grand slam:
3. finaler. og 2. tap og enten en tittel, eller ett tap til.

Det ligger nesten i kortene at når Casper først tar en større tittel enn ATP 250, så blir det en skikkelig stor tittel og en skikkelig stor skalp. Dessuten om han slår Novak nå, så beholder Rafa delt ledelse i antall GS. Kommer det noen siste tips og innspill fra Nadal akademiet tro?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 3:11 pm
Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:12 pm skulle TV's skrikende kommentatorer innta tennis, vel så må jeg skru av lyden, de hadde for meg ødelagt sporten. Så derfor er Ola Bentzen min favorittkommentator (her i Norge). Saklig, lavmælt og han har peiling. jeg trenger ingen til å skrike i ørene mine at nå gikk ballen i nettet eller nå satt den i "krysset", jeg har jo øyne og ser akkurat det like godt selv uten at noen må skrike det til meg.
Jeg vil faktisk dra det så langt at Christer Francke har den stemmen jeg liker aller best å høre på av alle. Da snakker vi ikke bare kommentatorer, men levende vesener generelt.
Henrik har også en utrolig behagelig stemme! Jeg håper han begynner å kommentere alpint etter karriereslutt.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Hva med Sverre Krogh Sundbø? Mener han også kommenterer iblant? Så ikke han nevnt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bjonte skrev: lør jun 10, 2023 5:09 pm Hva med Sverre Krogh Sundbø? Mener han også kommenterer iblant? Så ikke han nevnt.
Fin fyr, masse engasjement og følger godt med på tennis. Men faglig er han etter min mening ikke like sterk. Ikke dårlig, for all del, men helt klart en klasse under Francke, Bentzen og Olsen. Men bedre enn Herlofson totalt sett. Sistnevnte følger ikke touren tett nok og gjør en del feil, har jeg merket meg, selv om han nok har noe mer tennisfaglig kompetanse i bånn enn Sundbø. Så jeg foretrekker de tre mest erfarne kommentatorene, da pga kombinasjonen kommentatorstil og faglig kompetanse.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Guttorm123 skrev: lør jun 10, 2023 12:30 am
Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 11:46 pm

Han er den beste norske kommentatoren i mine ører ihvertfall.
Finn Søhol hadde en perfekt tennisstemme... Sææærveesss...
:lol: det var vel han som til stadighet forklarte poengberegningen med klokka også? (15-30-40) og han hadde vel en teori på hvorfor det var 40 og ikke 45? Mener å huske noe slikt ihvertfall.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 5:30 pm
Guttorm123 skrev: lør jun 10, 2023 12:30 am
Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 11:46 pm

Han er den beste norske kommentatoren i mine ører ihvertfall.
Finn Søhol hadde en perfekt tennisstemme... Sææærveesss...
:lol: det var vel han som til stadighet forklarte poengberegningen med klokka også? (15-30-40) og han hadde vel en teori på hvorfor det var 40 og ikke 45? Mener å huske noe slikt ihvertfall.
Jeg hørte Søhol (tror jeg) komme med en teori om at poengberegningen stammet fra kanonstørrelsen på slagskip 1880 ish. Men at det fantes flere teorier.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 5:30 pm
Guttorm123 skrev: lør jun 10, 2023 12:30 am
Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 11:46 pm

Han er den beste norske kommentatoren i mine ører ihvertfall.
Finn Søhol hadde en perfekt tennisstemme... Sææærveesss...
:lol: det var vel han som til stadighet forklarte poengberegningen med klokka også? (15-30-40) og han hadde vel en teori på hvorfor det var 40 og ikke 45? Mener å huske noe slikt ihvertfall.
Jeg mener at det er basert på 60-tallssystemet som en slags "perfekt" enhet. Når det gjelder hvorfor det er 40 og ikke 45, har jeg hørt to teorier tidligere. Den ene er at viseren datt ned fra 45 til 40 på ei mekanisk klokke i attenhundre og pil-a-bue, den andre er at det rett og slett var enklere og kjappere å si 40.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Genial skrev: fre jun 09, 2023 9:19 pm Solid fra Ruud, men dette er en flau opptreden fra Zverev. Sier en del om kvaliteten på ATP-touren om dagen.
Zverev sier han ble skadet på torsdag og ikke kunne gi alt i går.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: lør jun 10, 2023 5:52 pm
Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 5:43 pm
Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 5:30 pm

:lol: det var vel han som til stadighet forklarte poengberegningen med klokka også? (15-30-40) og han hadde vel en teori på hvorfor det var 40 og ikke 45? Mener å huske noe slikt ihvertfall.
Jeg mener at det er basert på 60-tallssystemet som en slags "perfekt" enhet. Når det gjelder hvorfor det er 40 og ikke 45, har jeg hørt to teorier tidligere. Den ene er at viseren datt ned fra 45 til 40 på ei mekanisk klokke i attenhundre og pil-a-bue, den andre er at det rett og slett var enklere og kjappere å si 40.
Jeg har også hørt en teori (mulig jeg husker feil) om at 30 og 45 på fransk er såpass likt, eller så var det at deuce på fransk var likt 45. Men jeg kan ikke fransk, så det får noen andre bekrefte/avkrefte :)
Ja, når du sier det, så mener jeg at jeg har hørt den teorien også. Men er mye rart med ord og system i tennis. Er jo en del ulike teorier om "let" og "love" også, uten at vi trenger å gå inn på disse nå.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Scary shit: https://norway.postsen.com/sports/13651 ... ining.html
It was during Saturday’s training – the day before the French Open final against Novak Djokovic that something happened to Casper Ruud’s right knee.

The Norwegian drilled volleys in front of the net when it seemed to hit the Norwegian’s knee.

Ruud initially held on to his knee, but then walked towards the net without a limp, and it appears to have gone well, although the crowd on the training ground held their breath for a few seconds.

Nettavisen has been in contact with Team Ruud, who informs that everything is fine with the Snarøya boy after the incident.

– Everything ok, writes aunt and manager Tina Falster in an SMS to Nettavisen and gives a thumbs up.
Eurosport expert and former tennis pro Tim Henman was among those who jumped when he saw the pictures of Ruud.

– It is not ideal. It is not ideal at any point to have problems with your knees when you are a professional athlete. We’re keeping our fingers crossed for Casper Ruud. He has one match left, and it is his toughest challenge. I would hate to see him hampered with such an injury, says Henman on Europsort’s broadcast.
Her er Nettavisen om saken: https://www.nettavisen.no/sport/casper- ... 95-1151775
Kollega og sju ganger Grand Slam-mester Mats Wilander tror Ruud har en bedre sjanse til å vinne mot Novak Djokovic enn mange tror.

– Han var ikke klar for å slå Rafael Nadal i fjorårets finale. Hvorfor? Fordi Rafa er hans store idol, sier Wilander.

– Jeg vil poengtere noe for seerne som tror Novak kommer til å vinne dette enkelt. Gå tilbake til den viktigste kampen Novak Djokovic har spilt i sin karriere. Han var sjokkerende dårlig mot Daniil Medvedev i finalen i US Open. Han gikk for alle fire Grand Slammene på et år og tapte i tre strake sett. Ikke snakk om at noen trodde det, sier Wilander.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Har også tenkt på UO21-finalen, muligens også nevnt det i tråden, men basert på tidligere kamper i den turneringen for begge spillere var det vel ingen stor bombe at Medvedev vant den kampen, selv om tre strake ikke var forventet. Langt større overraskelse om Casper tar denne.

BioDex

Legg inn av BioDex »

storpeder skrev: søn jun 11, 2023 1:46 am Har også tenkt på UO21-finalen, muligens også nevnt det i tråden, men basert på tidligere kamper i den turneringen for begge spillere var det vel ingen stor bombe at Medvedev vant den kampen, selv om tre strake ikke var forventet. Langt større overraskelse om Casper tar denne.
Enig. Russern hadde jo også flere seire mot Djokovic før denne finalen i motsetning til Ruud. Bare å håpe at Ruud klarer å gi serberen en tøff match, kanskje vinne et set.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Drømmen er en fem-setter! Drømmen er flere tie breaks! Det blir nesten som seier å regne selv med tap. Etter to finaler uten å tatt et sett håper jeg at han får reist kjerringa i dag (litt snodig uttrykk…). Håper jo selvfølgelig på seier, men det er for meg underordnet at det blir en heftig spennende batalje! Jeg vil at tennisverdenen skal få lagt den bagelen mot Nadal bak seg! Er lei av alle starstruck fanboy bending over kommentarene som jeg har sett hundrevis av! Riktignok teite troll for det meste, men de er jo der like fordømt. Jeg håper også å få tatt livet av oppfatningen om at han spiller kjedelig tennis, og viktigst da er selvfølgelig at han ikke spiller kjedelig tennis. Er han i flyten og mikser opp med passelig andel aggresjon og finesse, er det underholdende nok. Har han ikke flyten går han fort tilbake til sin «base» av defensiv «holde seg inne i poenget» type tennis. Den som holder på litt lavere nivåer..

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bjonte skrev: søn jun 11, 2023 10:56 am Det blir nesten som seier å regne selv med tap. Etter to finaler uten å tatt et sett håper jeg at han får reist kjerringa i dag (litt snodig uttrykk…)
Eller "hjem og snu kjerringa", som Jørn Jamtfall en gang sa.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Om Casper klarer å spille som han sier han skal, dvs. ta dette som en treningsmatch, slippe seg løs og opprettholde nivået fra fredag, så vinner han. Jeg tipper Casper i fire sett. Men tenker han for mye på anledningen, så blir det tap. Men iom. at dette er tredje GS-finale på ett år, så skal ikke det skje. Casper tar dette om rapportene fra det med kneet stemmer, dvs. at det ikke er noe der. Om det derimot er noe der og de bare forsøker å skjule det for Novak leiren, vel, en halvskadet Casper har ikke sjans til å vinne.
Sist redigert av Il-pirata den søn jun 11, 2023 11:10 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Blir klink Novak seier dette

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Skraevadottir skrev: søn jun 11, 2023 11:02 am
Bjonte skrev: søn jun 11, 2023 10:56 am Det blir nesten som seier å regne selv med tap. Etter to finaler uten å tatt et sett håper jeg at han får reist kjerringa i dag (litt snodig uttrykk…)
Eller "hjem og snu kjerringa", som Jørn Jamtfall en gang sa.
Bare å "bøye seg i hatten" for den ja.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Skraevadottir skrev: lør jun 10, 2023 3:11 pm
Il-pirata skrev: lør jun 10, 2023 1:12 pm skulle TV's skrikende kommentatorer innta tennis, vel så må jeg skru av lyden, de hadde for meg ødelagt sporten. Så derfor er Ola Bentzen min favorittkommentator (her i Norge). Saklig, lavmælt og han har peiling. jeg trenger ingen til å skrike i ørene mine at nå gikk ballen i nettet eller nå satt den i "krysset", jeg har jo øyne og ser akkurat det like godt selv uten at noen må skrike det til meg.
Helt enig der. Men går an med litt kontrollert engasjement, så jeg syns Francke er den perfekte kommentator. Dessuten har det litt med stemmen å gjøre. Jeg vil faktisk dra det så langt at Christer Francke har den stemmen jeg liker aller best å høre på av alle. Da snakker vi ikke bare kommentatorer, men levende vesener generelt.
Og Sons-gutten Christer er like behagelig å snakke med privat, som det er å høre stemmen hans på TV. Det er bare noen man føler seg komfortable med med en gang, Christer er en av dem.
Han har vært en hakkende god tennisspiller også, har fått merke det på kroppen :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»