Odds Ballklubb

Svar
Brodden

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Brodden »

Som @hgb påpeker, ville jeg også valgt Baccay over Kitolano syv dager i uken. I tillegg skjønner jeg lite av all hypen rundt Egell Johnsen, som jeg bestemt mener var helt fair å slippe.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Brodden skrev: man jun 12, 2023 1:04 pm
cpatton skrev: man jun 12, 2023 12:28 pm Først av alt - skikkelig godt å se deg tilbake, Brodden!
Veldig greit å få noen detaljer også rundt Fagermos «siste dager» i Odd. Ang. dette med statisk spillestil og nærmest programmerte spillere så har jo Elba Rashani fortalt at da han kom til Brøndby og fikk beskjed om å skrå innover med ball så kunne han det rett og slett ikke. Høres smått utrolig ut, men altså sant. Var programmert til å ligge langs krittet.

Når det gjelder Pekka Torvik så er det vil ingen som enige med noen i ett og alt. Jeg synes han er en viktig stemme med et stort engasjement som utvilsomt kan masse fotball og det han skriver nå i stor grad må sees i lys av Odds fall de siste årene. Det at vi har kommet dit at Paco i går står og omtaler Molde som Goliat. Og at klubbledelsen har gjort alt for å feie ubehagelighetene under teppet.
Ja Fagermo fikk fram mange unge gode spillere, men ryggraden i laget, grunnlaget for suksess var hjemvendte oddere fra Sandstøs tid pluss bla et par supre signeringer fra LSK tipset av nettopp Torvik.

Hva synes dere om den nye trenden til Paco - sette spillere inn for så å ta de ut igjen x antall minutter senere? Attpåtil pur unge. At han her bryter med et av spillets etiske grunnregler vet vi. Eneste salgbare svar fra Paco må være at dette er kommunisert inn til spillergruppa, at han benytter benken etter kampens forløp litt som i håndball.
Jeg kan ikke se at noen aviser heller er på problemstillingen, høyst merkelig og slett journalistisk arbeid.
Det samme!

Når det gjelder Pekka Torvik, har han utvilsomt en viktig og interessant stemme. Jeg er enig i en del, men sikkert uenig i mer. Likevel kan ingen ta fra Pekkas engasjement eller fotballkunnskaper, samtidig som han nok er den mest vellykkede "scouten" vi har hatt :lol: Linken med Lillestrøm var gull i sin tid.

Pacos byttetrend plager meg ikke nevneverdig. Som han selv sier, så er klubben og hvordan laget gjør det viktigst. Hvis Paco mener at det beste alternativet var å erstatte Bork med Dennis, er det en fair vurdering. Samtidig synes jeg Bork så meget frisk ut. Uten fasit i hånd, hadde jeg nok byttet ut en annen spiller. Uansett forutsetter Pacos praksis en god kommunikasjon og dialog med spillerne. Hvis ungguttene går rundt og føler seg som syndebukker, er det helt klart meget uheldig. I tillegg vil jeg argumentere for at man enklere slipper unna med dette i en mindre klubb. Da Fagermo byttet ut Thiago Holm etter en halvtime i fjor, var det ramaskrik og forsidesaker i alle mediehus. Utenom folket som brukte søndag kveld på å se kampen, har gårsdagens bytte gått forbi i stillhet.
Saken er vel snarere om det plager den aktuelle spiller enn hva en avisredaksjon måtte mene. Det er jo en grunn til at den praksisen er uhørt nær sagt over alt.

Din gjennomgang av Paco over her treffer meget godt!
At han lett faller for sin egen smartness virker opplagt. At laget også er svekket fra i fjor ser vi alle og i mine øyne har ikke Odd spillermateriell til Pacos ambisiøse måte å tenke fotball på - det er og blir halvveis både i individuelle prestasjoner og enda mindre i antall minutter det samlet sitter. Dette sammen med hans ofte totalt virkelighetsfjerne oppsummering av kampene gjør at jeg enn så lenge ikke helt makter å stole på ham.
Merket meg Petter Myhre sin ord etter er sterk prestasjon i heksegryta i Bergen i går - i dag var det mye som ikke satt. Omtrent det samme Geir Bakke var opptatt av etter at LSK vant på Intility for noen uker siden - respekt og en duo etter mitt hjerte.

Om det er en hype rundt Egell Johnsen skal jeg ikke uttale meg om, men å hente en spiller tilbake på timen når han trives og blomster i en klubb uten å gi ham en eneste reell sjanse er... ja det er fullt ut tillatt, men igjen som dette med å bytte samme spiller inn og ut. I en idrettsverden hvor moralske prinsipper faller som løvet om høsten synes jeg det er viktig i det minste å hegne om det som dreier seg om behandlingen av enkeltindivider. Jeg er nok så gammeldags at mener det faktisk trumfer resultater.

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: man jun 12, 2023 2:20 pm
Brodden skrev: man jun 12, 2023 1:04 pm
cpatton skrev: man jun 12, 2023 12:28 pm Først av alt - skikkelig godt å se deg tilbake, Brodden!
Veldig greit å få noen detaljer også rundt Fagermos «siste dager» i Odd. Ang. dette med statisk spillestil og nærmest programmerte spillere så har jo Elba Rashani fortalt at da han kom til Brøndby og fikk beskjed om å skrå innover med ball så kunne han det rett og slett ikke. Høres smått utrolig ut, men altså sant. Var programmert til å ligge langs krittet.

Når det gjelder Pekka Torvik så er det vil ingen som enige med noen i ett og alt. Jeg synes han er en viktig stemme med et stort engasjement som utvilsomt kan masse fotball og det han skriver nå i stor grad må sees i lys av Odds fall de siste årene. Det at vi har kommet dit at Paco i går står og omtaler Molde som Goliat. Og at klubbledelsen har gjort alt for å feie ubehagelighetene under teppet.
Ja Fagermo fikk fram mange unge gode spillere, men ryggraden i laget, grunnlaget for suksess var hjemvendte oddere fra Sandstøs tid pluss bla et par supre signeringer fra LSK tipset av nettopp Torvik.

Hva synes dere om den nye trenden til Paco - sette spillere inn for så å ta de ut igjen x antall minutter senere? Attpåtil pur unge. At han her bryter med et av spillets etiske grunnregler vet vi. Eneste salgbare svar fra Paco må være at dette er kommunisert inn til spillergruppa, at han benytter benken etter kampens forløp litt som i håndball.
Jeg kan ikke se at noen aviser heller er på problemstillingen, høyst merkelig og slett journalistisk arbeid.
Det samme!

Når det gjelder Pekka Torvik, har han utvilsomt en viktig og interessant stemme. Jeg er enig i en del, men sikkert uenig i mer. Likevel kan ingen ta fra Pekkas engasjement eller fotballkunnskaper, samtidig som han nok er den mest vellykkede "scouten" vi har hatt :lol: Linken med Lillestrøm var gull i sin tid.

Pacos byttetrend plager meg ikke nevneverdig. Som han selv sier, så er klubben og hvordan laget gjør det viktigst. Hvis Paco mener at det beste alternativet var å erstatte Bork med Dennis, er det en fair vurdering. Samtidig synes jeg Bork så meget frisk ut. Uten fasit i hånd, hadde jeg nok byttet ut en annen spiller. Uansett forutsetter Pacos praksis en god kommunikasjon og dialog med spillerne. Hvis ungguttene går rundt og føler seg som syndebukker, er det helt klart meget uheldig. I tillegg vil jeg argumentere for at man enklere slipper unna med dette i en mindre klubb. Da Fagermo byttet ut Thiago Holm etter en halvtime i fjor, var det ramaskrik og forsidesaker i alle mediehus. Utenom folket som brukte søndag kveld på å se kampen, har gårsdagens bytte gått forbi i stillhet.
Saken er vel snarere om det plager den aktuelle spiller enn hva en avisredaksjon måtte mene. Det er jo en grunn til at den praksisen er uhørt nær sagt over alt.

Din gjennomgang av Paco over her treffer meget godt!
At han lett faller for sin egen smartness virker opplagt. At laget også er svekket fra i fjor ser vi alle og i mine øyne har ikke Odd spillermateriell til Pacos ambisiøse måte å tenke fotball på - det er og blir halvveis både i individuelle prestasjoner og enda mindre i antall minutter det samlet sitter. Dette sammen med hans ofte totalt virkelighetsfjerne oppsummering av kampene gjør at jeg enn så lenge ikke helt makter å stole på ham.
Merket meg Petter Myhre sin ord etter er sterk prestasjon i heksegryta i Bergen i går - i dag var det mye som ikke satt. Omtrent det samme Geir Bakke var opptatt av etter at LSK vant på Intility for noen uker siden - respekt og en duo etter mitt hjerte.

Om det er en hype rundt Egell Johnsen skal jeg ikke uttale meg om, men å hente en spiller tilbake på timen når han trives og blomster i en klubb uten å gi ham en eneste reell sjanse er... ja det er fullt ut tillatt, men igjen som dette med å bytte samme spiller inn og ut. I en idrettsverden hvor moralske prinsipper faller som løvet om høsten synes jeg det er viktig i det minste å hegne om det som dreier seg om behandlingen av enkeltindivider. Jeg er nok så gammeldags at mener det faktisk trumfer resultater.
Jeg tror Bork tar det fint. Han er ung, og har verden for sine føtter. Et annet alternativ hadde vært at han ikke hadde fått spilletid i det hele tatt. Han er meget spennende, men er fortsatt veldig uferdig. Jeg tviler på om han hadde fått noe særlig spilletid i et annet Eliteserielag heller.

Jeg synes sammenligningen mellom Odd og LSK er litt urettferdig. LSK er større og bedre på det meste, og jeg tipper at i hvert fall 7-8 mann fra deres 11'er hadde spasert rett inn i vår. De har jobbet meget bra etter nedrykket, og har stadig bygget videre på sin grunnmur. En av hovedårsakene til dette er hvordan Simon Mesfin til stadighet casher inn gode summer på sine spillere. For Odd blir spillersalg alfa omega når klubben skal bygges videre. Det ser ut til at man traff ganske så bra med veldig begrensede midler i vinter, men det blir virkelighetsfjernt å håpe på at en slik klubbdrift vil være bærekraftig på sikt hvis målet er å kjempe om topplasseringer. Derfor synes jeg det er meget gledelig at Conrad Wallem ser ut til å få et meget fortjent utenlandseventyr til Tsjekkia, og at vi ser ut til å få en overgangssum med en totalramme på 20 mill.

Brodden

Legg inn av Brodden »

cpatton skrev: man jun 12, 2023 2:20 pm
Brodden skrev: man jun 12, 2023 1:04 pm
cpatton skrev: man jun 12, 2023 12:28 pm Først av alt - skikkelig godt å se deg tilbake, Brodden!
Veldig greit å få noen detaljer også rundt Fagermos «siste dager» i Odd. Ang. dette med statisk spillestil og nærmest programmerte spillere så har jo Elba Rashani fortalt at da han kom til Brøndby og fikk beskjed om å skrå innover med ball så kunne han det rett og slett ikke. Høres smått utrolig ut, men altså sant. Var programmert til å ligge langs krittet.

Når det gjelder Pekka Torvik så er det vil ingen som enige med noen i ett og alt. Jeg synes han er en viktig stemme med et stort engasjement som utvilsomt kan masse fotball og det han skriver nå i stor grad må sees i lys av Odds fall de siste årene. Det at vi har kommet dit at Paco i går står og omtaler Molde som Goliat. Og at klubbledelsen har gjort alt for å feie ubehagelighetene under teppet.
Ja Fagermo fikk fram mange unge gode spillere, men ryggraden i laget, grunnlaget for suksess var hjemvendte oddere fra Sandstøs tid pluss bla et par supre signeringer fra LSK tipset av nettopp Torvik.

Hva synes dere om den nye trenden til Paco - sette spillere inn for så å ta de ut igjen x antall minutter senere? Attpåtil pur unge. At han her bryter med et av spillets etiske grunnregler vet vi. Eneste salgbare svar fra Paco må være at dette er kommunisert inn til spillergruppa, at han benytter benken etter kampens forløp litt som i håndball.
Jeg kan ikke se at noen aviser heller er på problemstillingen, høyst merkelig og slett journalistisk arbeid.
Det samme!

Når det gjelder Pekka Torvik, har han utvilsomt en viktig og interessant stemme. Jeg er enig i en del, men sikkert uenig i mer. Likevel kan ingen ta fra Pekkas engasjement eller fotballkunnskaper, samtidig som han nok er den mest vellykkede "scouten" vi har hatt :lol: Linken med Lillestrøm var gull i sin tid.

Pacos byttetrend plager meg ikke nevneverdig. Som han selv sier, så er klubben og hvordan laget gjør det viktigst. Hvis Paco mener at det beste alternativet var å erstatte Bork med Dennis, er det en fair vurdering. Samtidig synes jeg Bork så meget frisk ut. Uten fasit i hånd, hadde jeg nok byttet ut en annen spiller. Uansett forutsetter Pacos praksis en god kommunikasjon og dialog med spillerne. Hvis ungguttene går rundt og føler seg som syndebukker, er det helt klart meget uheldig. I tillegg vil jeg argumentere for at man enklere slipper unna med dette i en mindre klubb. Da Fagermo byttet ut Thiago Holm etter en halvtime i fjor, var det ramaskrik og forsidesaker i alle mediehus. Utenom folket som brukte søndag kveld på å se kampen, har gårsdagens bytte gått forbi i stillhet.
Saken er vel snarere om det plager den aktuelle spiller enn hva en avisredaksjon måtte mene. Det er jo en grunn til at den praksisen er uhørt nær sagt over alt.

Din gjennomgang av Paco over her treffer meget godt!
At han lett faller for sin egen smartness virker opplagt. At laget også er svekket fra i fjor ser vi alle og i mine øyne har ikke Odd spillermateriell til Pacos ambisiøse måte å tenke fotball på - det er og blir halvveis både i individuelle prestasjoner og enda mindre i antall minutter det samlet sitter. Dette sammen med hans ofte totalt virkelighetsfjerne oppsummering av kampene gjør at jeg enn så lenge ikke helt makter å stole på ham.
Merket meg Petter Myhre sin ord etter er sterk prestasjon i heksegryta i Bergen i går - i dag var det mye som ikke satt. Omtrent det samme Geir Bakke var opptatt av etter at LSK vant på Intility for noen uker siden - respekt og en duo etter mitt hjerte.

Om det er en hype rundt Egell Johnsen skal jeg ikke uttale meg om, men å hente en spiller tilbake på timen når han trives og blomster i en klubb uten å gi ham en eneste reell sjanse er... ja det er fullt ut tillatt, men igjen som dette med å bytte samme spiller inn og ut. I en idrettsverden hvor moralske prinsipper faller som løvet om høsten synes jeg det er viktig i det minste å hegne om det som dreier seg om behandlingen av enkeltindivider. Jeg er nok så gammeldags at mener det faktisk trumfer resultater.
Når det gjelder Egell Johnsen, mener jeg det var det en nødvendighet å hente han tilbake på daværende tidspunkt. Man hadde en tynn tropp, lite konkurranse på trening og slitasje på hans posisjon. På den ene siden gikk Egell glipp av sesonginnspurten med Kongsvinger, men han fikk samtidig også en bedre treningshverdag, samt mulighet til å bevise at han fortjente en ny kontrakt. Ambisjonen hans var å spille i Odd, noe han ikke la skjul på selv, og å hente han tilbake før tiden ga nok Paco et bedre vurderingsgrunnlag.

cpatton

Legg inn av cpatton »

TA melder at det går mot enighet med Slavia Praha og erfarer at summen ligger tett opp mot 20 mill. Wallem sjøl reiser til Tsjekkia nå i ferien.
Sikkert noen her som vet mer enn meg hvordan dette vil påvirke klubbens handlingsrom mtp rød sone og det hele?
Uansett godt å se at vi bikker bra over den klassiske 15 mill.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Brodden skrev: man jun 12, 2023 3:25 pm
cpatton skrev: man jun 12, 2023 2:20 pm
Brodden skrev: man jun 12, 2023 1:04 pm

Det samme!

Når det gjelder Pekka Torvik, har han utvilsomt en viktig og interessant stemme. Jeg er enig i en del, men sikkert uenig i mer. Likevel kan ingen ta fra Pekkas engasjement eller fotballkunnskaper, samtidig som han nok er den mest vellykkede "scouten" vi har hatt :lol: Linken med Lillestrøm var gull i sin tid.

Pacos byttetrend plager meg ikke nevneverdig. Som han selv sier, så er klubben og hvordan laget gjør det viktigst. Hvis Paco mener at det beste alternativet var å erstatte Bork med Dennis, er det en fair vurdering. Samtidig synes jeg Bork så meget frisk ut. Uten fasit i hånd, hadde jeg nok byttet ut en annen spiller. Uansett forutsetter Pacos praksis en god kommunikasjon og dialog med spillerne. Hvis ungguttene går rundt og føler seg som syndebukker, er det helt klart meget uheldig. I tillegg vil jeg argumentere for at man enklere slipper unna med dette i en mindre klubb. Da Fagermo byttet ut Thiago Holm etter en halvtime i fjor, var det ramaskrik og forsidesaker i alle mediehus. Utenom folket som brukte søndag kveld på å se kampen, har gårsdagens bytte gått forbi i stillhet.
Saken er vel snarere om det plager den aktuelle spiller enn hva en avisredaksjon måtte mene. Det er jo en grunn til at den praksisen er uhørt nær sagt over alt.

Din gjennomgang av Paco over her treffer meget godt!
At han lett faller for sin egen smartness virker opplagt. At laget også er svekket fra i fjor ser vi alle og i mine øyne har ikke Odd spillermateriell til Pacos ambisiøse måte å tenke fotball på - det er og blir halvveis både i individuelle prestasjoner og enda mindre i antall minutter det samlet sitter. Dette sammen med hans ofte totalt virkelighetsfjerne oppsummering av kampene gjør at jeg enn så lenge ikke helt makter å stole på ham.
Merket meg Petter Myhre sin ord etter er sterk prestasjon i heksegryta i Bergen i går - i dag var det mye som ikke satt. Omtrent det samme Geir Bakke var opptatt av etter at LSK vant på Intility for noen uker siden - respekt og en duo etter mitt hjerte.

Om det er en hype rundt Egell Johnsen skal jeg ikke uttale meg om, men å hente en spiller tilbake på timen når han trives og blomster i en klubb uten å gi ham en eneste reell sjanse er... ja det er fullt ut tillatt, men igjen som dette med å bytte samme spiller inn og ut. I en idrettsverden hvor moralske prinsipper faller som løvet om høsten synes jeg det er viktig i det minste å hegne om det som dreier seg om behandlingen av enkeltindivider. Jeg er nok så gammeldags at mener det faktisk trumfer resultater.
Jeg tror Bork tar det fint. Han er ung, og har verden for sine føtter. Et annet alternativ hadde vært at han ikke hadde fått spilletid i det hele tatt. Han er meget spennende, men er fortsatt veldig uferdig. Jeg tviler på om han hadde fått noe særlig spilletid i et annet Eliteserielag heller.

Jeg synes sammenligningen mellom Odd og LSK er litt urettferdig. LSK er større og bedre på det meste, og jeg tipper at i hvert fall 7-8 mann fra deres 11'er hadde spasert rett inn i vår. De har jobbet meget bra etter nedrykket, og har stadig bygget videre på sin grunnmur. En av hovedårsakene til dette er hvordan Simon Mesfin til stadighet casher inn gode summer på sine spillere. For Odd blir spillersalg alfa omega når klubben skal bygges videre. Det ser ut til at man traff ganske så bra med veldig begrensede midler i vinter, men det blir virkelighetsfjernt å håpe på at en slik klubbdrift vil være bærekraftig på sikt hvis målet er å kjempe om topplasseringer. Derfor synes jeg det er meget gledelig at Conrad Wallem ser ut til å få et meget fortjent utenlandseventyr til Tsjekkia, og at vi ser ut til å få en overgangssum med en totalramme på 20 mill.
OBS - fikk ikke med meg at du allerede hadde postet ang Wallem. Får se på det som høyst positivt at det er en såpass aktivitet på klubbtråden at en aldrende mann går seg vill :lol:

Ja, LSK har vært utrolig dyktige siden nedrykket. En klubb som år etter år kjempet i sumpa med gampefotball. Dette samtidig med at Odd var i tetsjiktet sesong etter sesong. 3.plass på maratontabellen mm.
For å repetere meg sjøl for n-te gang - Odds fall er så underkommunisert at det er vondt.

Men jeg ser ikke sammenhengen med hvor stor eller liten en klubb er og hvordan trenere fremstår utad. Her snakker vi vel først og fremst om personligheten til den enkelte og også hvordan det jobbes innad. Grindhaug over i Haugesund er da også en som ikke legger lokk på dårlige prestasjoner

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: man jun 12, 2023 3:55 pm TA melder at det går mot enighet med Slavia Praha og erfarer at summen ligger tett opp mot 20 mill. Wallem sjøl reiser til Tsjekkia nå i ferien.
Sikkert noen her som vet mer enn meg hvordan dette vil påvirke klubbens handlingsrom mtp rød sone og det hele?
Uansett godt å se at vi bikker bra over den klassiske 15 mill.
Må jo legge til grunn at dette vil skape et visst handlingsrom for klubben. Ekstremt viktig å gjennomføre dette salget. Faktisk det største salget i klubbens historie.

Vi får håpe media er på og stiller dette konkrete spørsmålet.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Om man får 15 for Wallem umiddelbart mangler vi bare 5 mill på budsjett i spillersalg.

Så at det gir oss mye handlingsrom tviler jeg på….

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 4:48 pm
cpatton skrev: man jun 12, 2023 3:55 pm TA melder at det går mot enighet med Slavia Praha og erfarer at summen ligger tett opp mot 20 mill. Wallem sjøl reiser til Tsjekkia nå i ferien.
Sikkert noen her som vet mer enn meg hvordan dette vil påvirke klubbens handlingsrom mtp rød sone og det hele?
Uansett godt å se at vi bikker bra over den klassiske 15 mill.
Må jo legge til grunn at dette vil skape et visst handlingsrom for klubben. Ekstremt viktig å gjennomføre dette salget. Faktisk det største salget i klubbens historie.

Vi får håpe media er på og stiller dette konkrete spørsmålet.
Det får vi inderlig håpe at de gjør, men som Aprilsnarr sier så blir nok handlingsrommet heller magert. Men med Wahlstedt også snart ute av porten til forhåpentligvis en solid pris er det da dømt til å dryppe en del på det sportslige. Men da er også stallen syltynn.

Ser at vår gamle venn Nornes skal overta enga inntil videre - å herregud for et rotereir av en klubb, ja ja...

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Enga er en kaosklubb. Vært det i min levetid og vil trolig være det i uoverskuelig femtid. Topper seg litt når Nornes overtar videre…

Det er den berømte prikken over i’en.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Sjekket tallene nå. Odd budsjetter med 18.5 mill u spillersalg og årsresultat på 4.6 mill. Dvs at man, så fremst alle andre postet treffer, sannsybligvis går ca i null med salget av Wallem mtp hca som nok kommer umiddelbart. Da er det ikke store handlingsrommet

Forøvrig intetessant å se andre tall

Trener/medisin - personalkostnader:
budsjett 22: 14.3 mill
Budsjett 23: 12.4 mill

Admin: personalkostnader
Budsjett 22: 12.7 mill
Budsjett 23: 15.1 mill


Er det noe vi trenger er det jo en markant økning på administrasjon…

Deila

Legg inn av Deila »

Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 7:20 pm Enga er en kaosklubb. Vært det i min levetid og vil trolig være det i uoverskuelig femtid. Topper seg litt når Nornes overtar videre…

Det er den berømte prikken over i’en.
Du har rett i at VIF er en kaosklubb, men neste kamp mot Stjørdals-Blink er 28.06 før vi har VIking hjemme 01.07. Tipper vi har ny trener på plass til 01.07, så den karrieren til Nornes som hovedtrener blir nok kort.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Deila skrev: man jun 12, 2023 10:51 pm
Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 7:20 pm Enga er en kaosklubb. Vært det i min levetid og vil trolig være det i uoverskuelig femtid. Topper seg litt når Nornes overtar videre…

Det er den berømte prikken over i’en.
Du har rett i at VIF er en kaosklubb, men neste kamp mot Stjørdals-Blink er 28.06 før vi har VIking hjemme 01.07. Tipper vi har ny trener på plass til 01.07, så den karrieren til Nornes som hovedtrener blir nok kort.
Det håper jeg for deres del. Men det er fornøyelig at Vålerengas trener har Odd-pilen tatovert på kroppen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: man jun 12, 2023 10:22 pm Sjekket tallene nå. Odd budsjetter med 18.5 mill u spillersalg og årsresultat på 4.6 mill. Dvs at man, så fremst alle andre postet treffer, sannsybligvis går ca i null med salget av Wallem mtp hca som nok kommer umiddelbart. Da er det ikke store handlingsrommet

Forøvrig intetessant å se andre tall

Trener/medisin - personalkostnader:
budsjett 22: 14.3 mill
Budsjett 23: 12.4 mill

Admin: personalkostnader
Budsjett 22: 12.7 mill
Budsjett 23: 15.1 mill


Er det noe vi trenger er det jo en markant økning på administrasjon…
Det bykset der var stort. Men i rettferdighetens navn så tror jeg det er litt underkommunisert hvor liten administrasjonen til Odd er i forhold til hvor mye arbeid som faktisk gjøres.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Aprilsnarr skrev: man jun 12, 2023 10:22 pm Sjekket tallene nå. Odd budsjetter med 18.5 mill u spillersalg og årsresultat på 4.6 mill. Dvs at man, så fremst alle andre postet treffer, sannsybligvis går ca i null med salget av Wallem mtp hca som nok kommer umiddelbart. Da er det ikke store handlingsrommet

Forøvrig intetessant å se andre tall

Trener/medisin - personalkostnader:
budsjett 22: 14.3 mill
Budsjett 23: 12.4 mill

Admin: personalkostnader
Budsjett 22: 12.7 mill
Budsjett 23: 15.1 mill


Er det noe vi trenger er det jo en markant økning på administrasjon…
Akkurat det med budsjettert salg er ikke riktig. Salget av Odin har du ikke husket. Altså har Odd solgt for 10-15 milioner mer enn budsjettert, og Leo er fremdeles i klubben.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Det store minuset for Odd er hvis både Wallem og Leo selges i løpet av juni/juli, så må vi vente til august for å hente erstattere i Norge. Dette gjør en allerede tynn stall enda verre stilt.

hgb

Legg inn av hgb »

Gunnar88 skrev: tir jun 13, 2023 10:48 am Det store minuset for Odd er hvis både Wallem og Leo selges i løpet av juni/juli, så må vi vente til august for å hente erstattere i Norge. Dette gjør en allerede tynn stall enda verre stilt.
Wallem tror jeg ikke nødvendigvis er krise. Vi kan hente tilbake Syver Aas, og vi har spillere vi ønsker å bruke som sitter på benken nå. Han har vært veldig viktig, men jeg har trua på at andre (Aas, Filip, Norø Ingebrigtsen, Tewelde) kan ta steget hvis det åpner seg en plass. Hvis Leo går før en erstatter er klar har vi jo bare en juniorkeeper, så det kan bli tøft.

cpatton

Legg inn av cpatton »

hgb skrev: tir jun 13, 2023 12:15 pm
Gunnar88 skrev: tir jun 13, 2023 10:48 am Det store minuset for Odd er hvis både Wallem og Leo selges i løpet av juni/juli, så må vi vente til august for å hente erstattere i Norge. Dette gjør en allerede tynn stall enda verre stilt.
Wallem tror jeg ikke nødvendigvis er krise. Vi kan hente tilbake Syver Aas, og vi har spillere vi ønsker å bruke som sitter på benken nå. Han har vært veldig viktig, men jeg har trua på at andre (Aas, Filip, Norø Ingebrigtsen, Tewelde) kan ta steget hvis det åpner seg en plass. Hvis Leo går før en erstatter er klar har vi jo bare en juniorkeeper, så det kan bli tøft.
Stallen som sådan blir svekket når Wallem drar, men ja - det er Wahlstedt det blir virkelig tungt å miste. På grensa til uerstattelig vil jeg påstå. Hvor mange poeng og plasser på tabellen han var direkte involvert i i fjor finnes det sikkert statistikk over. Kan til sammenligning nevne at Tottenham uten Kane foran siste PL-runde ville stått med 33p (likt med Everton) mot det 57 de faktisk hadde. Så vil selvfølgelig virkeligheten med en erstatter på plass fotone noe seg annerledes, men sier likevel en god del hva en enkeltspiller med en outstanding sesong kan utrette.

Jarstein - noen som vet hva som skjer der? Vil uansett tro at klubben både jobber og har jobbet med erstatter...

Brodden

Legg inn av Brodden »

Jarstein er uten kontrakt fra 1. juli, men man er vel mer rigide ved registrering av kontraktsløse spillere i Norge enn i andre ligaer? I verste fall får han én måneds oppkjøring med laget fram til vinduet åpner 1. august. For øvrig er Viljar Myhra uaktuell. Han signerte ny kontrakt med Godset for noen dager siden.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Gunnar88 skrev: tir jun 13, 2023 1:36 am
Aprilsnarr skrev: man jun 12, 2023 10:22 pm Sjekket tallene nå. Odd budsjetter med 18.5 mill u spillersalg og årsresultat på 4.6 mill. Dvs at man, så fremst alle andre postet treffer, sannsybligvis går ca i null med salget av Wallem mtp hca som nok kommer umiddelbart. Da er det ikke store handlingsrommet

Forøvrig intetessant å se andre tall

Trener/medisin - personalkostnader:
budsjett 22: 14.3 mill
Budsjett 23: 12.4 mill

Admin: personalkostnader
Budsjett 22: 12.7 mill
Budsjett 23: 15.1 mill


Er det noe vi trenger er det jo en markant økning på administrasjon…
Akkurat det med budsjettert salg er ikke riktig. Salget av Odin har du ikke husket. Altså har Odd solgt for 10-15 milioner mer enn budsjettert, og Leo er fremdeles i klubben.
Sant det. Har glemt Odin. Så forhåpentligvis har vi litt.

Dog ble det minus o fjor med salg av Josh, Tobias og Markus for over 15 totalt

Lezah

Legg inn av Lezah »


Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Har dessverre ikke rukket å vært så mye inne her i det siste, men ny salgsrekord lar seg høre. Må gratulere klubben med å ha presset prisen opp til 18 millioner, cash up front for Wallem. Det er slett ikke verst.

Vi får håpe Conrad blir i klubben ut juli, eventuelt at Slavia slenger ytterligere noen millioner på bordet for å hente han tidligere.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Da er det avgjort at Wallem spiller i Odd frem til 9. juli. Viktig at han får med seg kampene mot Hamkam, Haugesund og Glimt. De to første kan være med å definere høstsesongen.

En seier mot Hamkam til søndag så tar Odd et solid byks oppover og kan senke skuldrene noe.

Jeg både håper og tror at klubben jobber aktivt med å jakte på en eller to erstattere for Wallem. Det har ikke kommet noe informasjon om hvor mye av summen som går i "sluket" og hvor mye som kan reinvesteres, men det er viktigste er at Odd kommer seg ut av rød sone.

hgb

Legg inn av hgb »

Det er tydelig at Syver Aas ikke har den høyeste stjerna hos Paco, men jeg vil gjerne se ham få sjansen.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

hgb skrev: tor jun 22, 2023 12:28 pm Det er tydelig at Syver Aas ikke har den høyeste stjerna hos Paco, men jeg vil gjerne se ham få sjansen.
Syver har fått for lite spilletid, det er jeg enig i. Ser gjerne at han får sjansen flere ganger.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Odd er enige med Troyes om en overgang på 8-10 millioner for Leo. Nå er det opp til han. Jeg håper han hår slik at Odd sitter igjen med penger for han.

lund

Legg inn av lund »

Gunnar88 skrev: lør jun 24, 2023 11:27 am Odd er enige med Troyes om en overgang på 8-10 millioner for Leo. Nå er det opp til han. Jeg håper han hår slik at Odd sitter igjen med penger for han.
8-10 mill? Det var da latterlig lavt for en så god spiller, selv om han "bare" er keeper.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

lund skrev: lør jun 24, 2023 11:28 am
Gunnar88 skrev: lør jun 24, 2023 11:27 am Odd er enige med Troyes om en overgang på 8-10 millioner for Leo. Nå er det opp til han. Jeg håper han hår slik at Odd sitter igjen med penger for han.
8-10 mill? Det var da latterlig lavt for en så god spiller, selv om han "bare" er keeper.
Hvor mye mener du Odd bør kreve for en spiller med 5 mnd igjen på kontrakten?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

lund skrev: lør jun 24, 2023 11:28 am
Gunnar88 skrev: lør jun 24, 2023 11:27 am Odd er enige med Troyes om en overgang på 8-10 millioner for Leo. Nå er det opp til han. Jeg håper han hår slik at Odd sitter igjen med penger for han.
8-10 mill? Det var da latterlig lavt for en så god spiller, selv om han "bare" er keeper.
Summen er helt grei. Ved nyttår er den 0.

hgb

Legg inn av hgb »

Forlenga kontrakt for Baccay, ut 2026.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»