Toppkamp: Viking - Brann

Svar
Vikingen

Toppkamp: Viking - Brann

Legg inn av Vikingen »

Hvor: SR Bank Arena
Når: 24.6.2023 klokken 18:00
Dommer: Tore Hansen
VAR: Marius Lien

Etter en grufull landslagspause er det endelig duket for et av oppgjørene Vikingsupporterne er kjappest til å sjekke når terminlisten kommer ut - Slaget om Vestlandet! I tillegg er dette en viktig kamp for begge lag i medaljekampen 2023.

Viking inviterer til full fest med masse styr og opplegg rundt stadion før kampen, noe som normalt fører til at stadion blir fylt til randen. Vi satser på utsolgt stadion også på lørdag, og at feriefolket enda ikke har rømt byen.

Det har vært mange kjekke oppgjør de siste årene mellom Brann og Viking. Mange har nok gode minner til da Viking reddet plassen i Eliteserien ved å slå Brann hele 5-0 i 2006.

I tillegg er en av mine personlige favoritter kampen med de famøse påskeeggene fra 2019, da et nyopprykket Vikinglag slo gulljagende Brann 2-1. Stavangerpublikummet er ikke akkurat kjent for sitt voldsomme engasjement, men i denne kampen haglet det både påskeegg og fotballer fra familietribunene:

https://www.dagbladet.no/video/JG8lntqn

Selvsagt usportslig, men utrolig gøy.

Jeg forventer at Brann blir det første bortelaget som kommer til SR Bank Arena for å spille sitt eget offensive spill. Det applauderes, og kan føre til en svært åpen og fartsfylt kamp. Det er nærmest umulig å skulle spå noe resultat på forhånd her, men jeg tror på enten knepen Vikingseier eller fullstendig Vikingkollaps. Så 2-1 eller 1-6 er mine tips. Det blir masse målsjanser til begge lag og effektiviteten som avgjør til slutt, noe som forøvrig har vært Vikings store achilleshæl så langt i sesongen.

Jeg vet ingenting om skadesituasjonen i Brann, men ifølge Fantasysidene er dette status i Branntroppen:

Ruben Kristiansen - 75% sjanse for å spille
Japhet Sery Larsen - 75% sjanse for å spille
Thore Baardsen Pedersen - 75% sjanse for å spille
Nikas Jensen Wassberg - Forventet tilbake 24. juni (men merket som rød på spillet)
Aune Heggebø - Forventet tilbake 24. juni (men merket som rød på spillet)

Viking mangler viktige spillere i Sondre Bjørshol (suspendert) og Markus Solbakken (U21-EM), men stiller ellers med skadefri tropp (med unntak av Jost Urbancic som ingen av dere vet hvem er likevel).

Jeg tipper dette Vikinglaget fra start, på tross av flere usikkerheter:

K: Gunnarsson
F: Haugen, Stensness, Brekalo, Pattynama
M: Nilsen Tangen, De Lanlay, Bjarnason
A: Svendsen, D’Agostino, Tripic

God kamp!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Vikingen skrev: ons jun 21, 2023 12:15 pm Jeg tipper dette Vikinglaget fra start, på tross av flere usikkerheter:

K: Gunnarsson
F: Haugen, Stensness, Brekalo, Pattynama
M: Nilsen Tangen, De Lanlay, Bjarnason
A: Svendsen, D’Agostino, Tripic
Da meldes det at Stensness har pådratt seg en alvorlig korsbåndsskade og er ute i 6 måneder. Dette betyr med all sannsynlighet at Diop vil komme inn ved siden av Brekalo. Ikke nødvendigvis en stor svekkelse på sikt, men Diop trenger nok fortsatt en god del spilletid for å ikke ryke på de store blunderne. Gjør mye rart fortsatt.

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Vikingen skrev: tor jun 22, 2023 12:18 pm
Vikingen skrev: ons jun 21, 2023 12:15 pm Jeg tipper dette Vikinglaget fra start, på tross av flere usikkerheter:

K: Gunnarsson
F: Haugen, Stensness, Brekalo, Pattynama
M: Nilsen Tangen, De Lanlay, Bjarnason
A: Svendsen, D’Agostino, Tripic
Da meldes det at Stensness har pådratt seg en alvorlig korsbåndsskade og er ute i 6 måneder. Dette betyr med all sannsynlighet at Diop vil komme inn ved siden av Brekalo. Ikke nødvendigvis en stor svekkelse på sikt, men Diop trenger nok fortsatt en god del spilletid for å ikke ryke på de store blunderne. Gjør mye rart fortsatt.
Det var nokså nyleg snakk om at Diop hadde tatt store steg og var meget bra på trening. Måtte han visa det på laurdag.

Nevi

Legg inn av Nevi »

happykjeksbit skrev: tor jun 22, 2023 12:27 pm
Vikingen skrev: tor jun 22, 2023 12:18 pm
Vikingen skrev: ons jun 21, 2023 12:15 pm Jeg tipper dette Vikinglaget fra start, på tross av flere usikkerheter:

K: Gunnarsson
F: Haugen, Stensness, Brekalo, Pattynama
M: Nilsen Tangen, De Lanlay, Bjarnason
A: Svendsen, D’Agostino, Tripic
Da meldes det at Stensness har pådratt seg en alvorlig korsbåndsskade og er ute i 6 måneder. Dette betyr med all sannsynlighet at Diop vil komme inn ved siden av Brekalo. Ikke nødvendigvis en stor svekkelse på sikt, men Diop trenger nok fortsatt en god del spilletid for å ikke ryke på de store blunderne. Gjør mye rart fortsatt.
Det var nokså nyleg snakk om at Diop hadde tatt store steg og var meget bra på trening. Måtte han visa det på laurdag.
Synes han så litt rufsete ut mot Fredrikstad. Er helt klart svekket til kommende kamp. Men håper jeg tar feil.
Uansett vil Diop kunne få sin sjanse nå utover i sesongen å bevise at han er en Viking skal satse på.

TWU

Legg inn av TWU »

Nevi skrev: tor jun 22, 2023 4:08 pm
happykjeksbit skrev: tor jun 22, 2023 12:27 pm
Det var nokså nyleg snakk om at Diop hadde tatt store steg og var meget bra på trening. Måtte han visa det på laurdag.
Synes han så litt rufsete ut mot Fredrikstad. Er helt klart svekket til kommende kamp. Men håper jeg tar feil.
Uansett vil Diop kunne få sin sjanse nå utover i sesongen å bevise at han er en Viking skal satse på.
Brann stiller vel uten Kristiansen også, usikker på Sery, så er isåfall to svekkede lag bakover. Brann er jo da også uten Wolfe, som har vært svært viktig fremover også.

Siden Horneland ikke akkurat har vært ekstremt lysten på å endre på laget fra kamp til kamp, så vil det nok ta litt tid å sette inn nye relasjoner. Holder Viking som favoritt denne gangen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

TWU skrev: tor jun 22, 2023 4:24 pm Holder Viking som favoritt denne gangen.
Viking vil vel som hovedregel alltid være favoritt på hjemmebane mot Brann. Og tilsvarende vil Brann være det hjemme mot Viking.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

TWU skrev: tor jun 22, 2023 4:24 pm Brann stiller vel uten Kristiansen også, usikker på Sery, så er isåfall to svekkede lag bakover. Brann er jo da også uten Wolfe, som har vært svært viktig fremover også.

Siden Horneland ikke akkurat har vært ekstremt lysten på å endre på laget fra kamp til kamp, så vil det nok ta litt tid å sette inn nye relasjoner. Holder Viking som favoritt denne gangen.
Denne beskjedenheten kler dere ikke.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nærmer seg utsolgt. 1300 sitteplassbilletter igjen.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Det er vel bare én måned til Brann-Viking også?

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Mr_Sjokomelk skrev: tor jun 22, 2023 5:00 pm
TWU skrev: tor jun 22, 2023 4:24 pm Brann stiller vel uten Kristiansen også, usikker på Sery, så er isåfall to svekkede lag bakover. Brann er jo da også uten Wolfe, som har vært svært viktig fremover også.

Siden Horneland ikke akkurat har vært ekstremt lysten på å endre på laget fra kamp til kamp, så vil det nok ta litt tid å sette inn nye relasjoner. Holder Viking som favoritt denne gangen.
Denne beskjedenheten kler dere ikke.
Kun eitt topplag i dette oppgjeret og det er Brann. Har ikkje sett eit sekund Viking-ball men kan med tryggheit anta at vi kjem til å dominere ball og at det blir solid borteseier, ca 1-5. Ein eller anna avskyeleg heimelagsspeler scorer første før Dyngeland redder ei straffe, Finne scorer hattrick, SHN scorer på straffe og feirer vilt og provoserande framfor heimepublikum før Blomberg chipper over keeper på overtid med påfølgande saltofeiring.

lund

Legg inn av lund »

Brann-supporterne er kakerlakker ja. Haha, høyt nivå på den.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Mxzptlk skrev: fre jun 23, 2023 9:26 pm
Mr_Sjokomelk skrev: tor jun 22, 2023 5:00 pm
TWU skrev: tor jun 22, 2023 4:24 pm Brann stiller vel uten Kristiansen også, usikker på Sery, så er isåfall to svekkede lag bakover. Brann er jo da også uten Wolfe, som har vært svært viktig fremover også.

Siden Horneland ikke akkurat har vært ekstremt lysten på å endre på laget fra kamp til kamp, så vil det nok ta litt tid å sette inn nye relasjoner. Holder Viking som favoritt denne gangen.
Denne beskjedenheten kler dere ikke.
Kun eitt topplag i dette oppgjeret og det er Brann. Har ikkje sett eit sekund Viking-ball men kan med tryggheit anta at vi kjem til å dominere ball og at det blir solid borteseier, ca 1-5. Ein eller anna avskyeleg heimelagsspeler scorer første før Dyngeland redder ei straffe, Finne scorer hattrick, SHN scorer på straffe og feirer vilt og provoserande framfor heimepublikum før Blomberg chipper over keeper på overtid med påfølgande saltofeiring.
Sånn ja det var dere slik vi kjenner bergenserne.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

lund skrev: lør jun 24, 2023 10:38 am Brann-supporterne er kakerlakker ja. Haha, høyt nivå på den.
?

lund

Legg inn av lund »

Vikingen skrev: lør jun 24, 2023 11:26 am
lund skrev: lør jun 24, 2023 10:38 am Brann-supporterne er kakerlakker ja. Haha, høyt nivå på den.
?
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15839701/

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

lund skrev: lør jun 24, 2023 11:27 am
Vikingen skrev: lør jun 24, 2023 11:26 am
lund skrev: lør jun 24, 2023 10:38 am Brann-supporterne er kakerlakker ja. Haha, høyt nivå på den.
?
https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15839701/
Se der ja. Åkerlund er ikke alltid like god til å egge opp stemningen. Kunne vært langt mer kreativ enn dette. Samtidig er han langt mer presis enn sin motpart i Bergen som lirer av seg dette:
Leder i Branns supportergruppering Bataljonen, Erlend Vågane, fnyser av Viking-fansens påstander.

– Jeg skjønner jo det at når du er en ganske liten klubb, ikke har så mye historie og kultur, så er man nødt til å bite og prøve å gneldre på klubber som er større enn deg. Vi får leve med at de tenker det, sier Vågane til TV 2.
Jeg fikk litt flau smak i kjeften da jeg leste Åkerlunds uttalelser. Men etter å ha lest hele artikkelen kom han ikke så verst ut i forhold.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Hvor mange straffesituasjonen tror vi på i dag? Og i hvem sin favør?

Brann-fansen har jo hatt tradisjon for å føle seg snytt for 6-10 straffespark per kamp i Stavanger de siste årene.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Bård Finne gjør 1-0 til Brann. Så gjør Finne 2-0. Så er jeg mer usikker på hva som skjer. Vi har jo vist at vi kan snu kamper tidligere, men det er rett og slett for dårlig at det første målet alltid går til motstanderen. Og Diop er jo helt borte på 1-0 scoringen. Tipper 2-2 etter et feilaktig idømt straffe (VAR er fantastisk) seks minutter på overtid.

Det ble veldig påtatt denne kjeklingen mellom supporterlederne. Og det kjennes unødvendig. Brann og Bergen er jo ikke noe særlig, så drittslengingen burde komme naturlig. Det regner mye i Bergen. Det tipper jeg er karma. At byen er mest kjent for offentlig onanering, er jo ikke Branns feil, men det er jo trist. For bergenserne.

Så er jo ikke alt som skjer i Bergen rævva, selvsagt. For de som kjenner sin historie, så gjorde jo både tyskerne og svartedauden en kjempejobb i Bergen i sin tid. De forsvant bare så alt for tidlig.

Jeg kjenner at jeg er litt ekstra giret foran kveldens kamp. Taperen ender fort opp med 0 poeng.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vi får se hvem som skarrer høyest. Og sist.


Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Bilde

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Begge lag starter med elleve spillere. Kampstart 18.

lund

Legg inn av lund »

Bilvrag skrev: lør jun 24, 2023 1:40 pm Bård Finne gjør 1-0 til Brann. Så gjør Finne 2-0. Så er jeg mer usikker på hva som skjer. Vi har jo vist at vi kan snu kamper tidligere, men det er rett og slett for dårlig at det første målet alltid går til motstanderen. Og Diop er jo helt borte på 1-0 scoringen. Tipper 2-2 etter et feilaktig idømt straffe (VAR er fantastisk) seks minutter på overtid.

Det ble veldig påtatt denne kjeklingen mellom supporterlederne. Og det kjennes unødvendig. Brann og Bergen er jo ikke noe særlig, så drittslengingen burde komme naturlig. Det regner mye i Bergen. Det tipper jeg er karma. At byen er mest kjent for offentlig onanering, er jo ikke Branns feil, men det er jo trist. For bergenserne.

Så er jo ikke alt som skjer i Bergen rævva, selvsagt. For de som kjenner sin historie, så gjorde jo både tyskerne og svartedauden en kjempejobb i Bergen i sin tid. De forsvant bare så alt for tidlig.

Jeg kjenner at jeg er litt ekstra giret foran kveldens kamp. Taperen ender fort opp med 0 poeng.
Bare rogalendinger som kommer til Bergen for å onanere offentlig vettu :)

lsklars

Legg inn av lsklars »

Laget som får lærkula i nettet flest ganger vinner kampen

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Er det nokon nøytrale som har sett Viking sparke ball i år som kan fortelje kva dei kjem med, anna enn påskeegg frå tribuna sjølvsagt. Kunne spurd ein innfødt, men dei skildrar sjeldfengt virkelegheita. Viking er ofte sterkare på folkemunnet enn på tabellen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

lsklars skrev: lør jun 24, 2023 5:23 pm Laget som får lærkula i nettet flest ganger vinner kampen
Trenger ikke å gå i nettet. Holder med at den er over streken (hele ballen).

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Viking - Brann er den første eliteseriekampen som får forumet til å knele.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

lund skrev: lør jun 24, 2023 5:20 pm Bare rogalendinger som kommer til Bergen for å onanere offentlig vettu :)
Det er vel strengt talt ikke så mye annet å finne på i Bergen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hvor er siddisene? Ingen på kamp jo. Viking nektet Brann flere bortebilletter og tar heller halvtom Stadion.

For en flau klubb.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Mxzptlk skrev: lør jun 24, 2023 5:30 pm Er det nokon nøytrale som har sett Viking sparke ball i år som kan fortelje kva dei kjem med, anna enn påskeegg frå tribuna sjølvsagt. Kunne spurd ein innfødt, men dei skildrar sjeldfengt virkelegheita. Viking er ofte sterkare på folkemunnet enn på tabellen.
Jeg kan prøve meg, selv om det trolig ikke gjenspeiler virkeligheten:

Høyt press. Mye dueller. Ineffektive spisser. Personlige feil i forsvar.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»