Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Henningsen

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:08 pm
Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:01 pm
Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:00 pm Heldigvis er klubben enig.
Har jeg gått glipp av en kommentar fra Vålerenga om at Smerud ikke er aktuell?
Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.
Ja, så lenge JJ er i klubben så er det ingen fare for at Smerud blir hovedtrener for Enga.
Der er jeg faktisk helt trygg.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:09 pm
chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:08 pm Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.
Det er helt fair det, jeg var mer ute etter at Vålerenga selv hadde gått ut og sagt han var uaktuelle. Det har jeg ikke sett ennå.
Neida, klubben har naturlig nok ikke gått ut å sagt at noen er uaktuell. Det er nok mer ønsketenking for å roe nervene våre. :lol:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:09 pm
chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:08 pm Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.
Det er helt fair det, jeg var mer ute etter at Vålerenga selv hadde gått ut og sagt han var uaktuelle. Det har jeg ikke sett ennå.
Nei, klubben har ikke sagt noe.
Fra klubbens side har det vært helt tyst.
Ikke engang vaskekjærringa har nevnt noe . Da er det full stillhet.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:09 pm
chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:08 pm Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.
Det er helt fair det, jeg var mer ute etter at Vålerenga selv hadde gått ut og sagt han var uaktuelle. Det har jeg ikke sett ennå.
Det hadde jo vært en noe snodig ting å gjøre.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Everenga skrev: søn jul 02, 2023 7:14 pm Det hadde jo vært en noe snodig ting å gjøre.
Enig, derfor jeg ikke forsto hvorfor Henningsen var så kategorisk :lol:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:17 pm
Everenga skrev: søn jul 02, 2023 7:14 pm Det hadde jo vært en noe snodig ting å gjøre.
Enig, derfor jeg ikke forsto hvorfor Henningsen var så kategorisk :lol:
Jeg prøver å være en enkel og skråsikker sjel om akkurat den saken :
Jo flere ganger man gjentar det, jo raskere blir det en sannhet. Og jo mer jeg gjentar det med skråsikkerhet så blir tvilen mindre.
'Coping mechanism' rett og slett :lol:

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:21 pm Jeg prøver å være en enkel og skråsikker sjel om akkurat den saken :
Jo flere ganger man gjentar det, jo raskere blir det en sannhet. Og jo mer jeg gjentar det med skråsikkerhet så blir tvilen mindre.
'Coping mechanism' rett og slett :lol:
Jeg kjenner meg igjen i mye av det her :lol:

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:21 pm Jeg prøver å være en enkel og skråsikker sjel om akkurat den saken :
Jo flere ganger man gjentar det, jo raskere blir det en sannhet. Og jo mer jeg gjentar det med skråsikkerhet så blir tvilen mindre.
Haha, samme grunn til at jeg ikke tok med Smerud når jeg lagde en liste over mulige kandidater i denne tråden for noen uker siden. Vil ikke at Smerud skal være et navn i mixen. Vil bare holde det navnet unna for å slippe å tenke på den lille muligheten som finnes for at det kan skje. :lol:

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:24 pm
Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:21 pm Jeg prøver å være en enkel og skråsikker sjel om akkurat den saken :
Jo flere ganger man gjentar det, jo raskere blir det en sannhet. Og jo mer jeg gjentar det med skråsikkerhet så blir tvilen mindre.
Haha, samme grunn til at jeg ikke tok med Smerud når jeg lagde en liste over mulige kandidater i denne tråden for noen uker siden. Vil ikke at Smerud skal være et navn i mixen. Vil bare holde det navnet unna for å slippe å tenke på den lille muligheten som finnes for at det kan skje. :lol:
Vi begynner å kjenne klubben litt for godt 😅
Man blir nok litt preget over tid.

Deila

Legg inn av Deila »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:17 pm
Everenga skrev: søn jul 02, 2023 7:14 pm Det hadde jo vært en noe snodig ting å gjøre.
Enig, derfor jeg ikke forsto hvorfor Henningsen var så kategorisk :lol:
Var det ikke egentlig du som var kategorisk når du skrev: «Det blir jo Smerud» uten at det har vært et eneste ryktet om at han faktisk er aktuell😅

Hvem har i så fall sagt han er aktuell? Lilleborg?

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Deila skrev: søn jul 02, 2023 8:24 pm Var det ikke egentlig du som var kategorisk når du skrev: «Det blir jo Smerud» uten at det har vært et eneste ryktet om at han faktisk er aktuell😅

Hvem har i så fall sagt han er aktuell? Lilleborg?
Det er et godt poeng! :lol:

Smerud er ledig, grodd fast i Oslo med familie og er interessert i jobben. Ikke basert på noe mer enn det. Og kanskje fordi det hadde vært innmari gøy å se reaksjonene på det :lol:

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 8:34 pm Smerud er ledig, grodd fast i Oslo med familie og er interessert i jobben. Ikke basert på noe mer enn det. Og kanskje fordi det hadde vært innmari gøy å se reaksjonene på det :lol:
Tror ikke akkurat han hadde blitt ønsket velkommen med åpne armer.

Smerud er liksom denne trenerskiftingens Haakon Lunov. En svevende type som supporterne grøsser av tanken av at skal ta over som lanserer seg selv og med selvtillit melder at de er en bra kandidat.

Den gang var i alle fall jeg livredd for at Lunov faktisk skulle få jobben fordi Ingebrigtsen var sportssjef og kandidatene var få. Stoler såpass på Jonsson nå at jeg ikke tror at Smerud er et navn han har notert en gang. Så nærmere hvilepuls nå.

edit: Tror forresten Smerud til Lyn den dagen Jan Halvor Halvorsen bestemmer seg for å gi seg er en bedre shout. Har vel en fortid som spiller der også. Tar over Lyn i OBOS-Ligaen i 2025 tipper jeg.

Deila

Legg inn av Deila »

Borchgrevink spilte en omgang i dag for 2.laget etter nesten vel 2 år på sidelinjen. Utrolig gledelig, og ikke minst fortjent!


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Vålerenga 2 stilte dette laget mot Ørn Horten

Kamptroppen

Vålerenga 2
1 Jacob StorevikKAPTEIN
2 Vilmer Nils Antonsen Brunskog
4 Christian Dahle Borchgrevink
27 Aleksander Hammer Kjelsen
31 Max Herman Bjurström
7 Torgeir Børven
26 Vitor Hugo Ferreira Oliveira
33 Stian Sjøvold Thorstensen
17 Jacob Emile Dicko Eng
18 Omar Bully Drammeh
29 Jones El-Abdellaoui
13 Magnus Stær-Jensen
3 Michael Clinton Opeyemi
6 Sigurd Giskegjerde Rørstad
8 William Osnes-Ringen
9 Adrian Kurd Rønning
10 Lorents Apold-Aasen
11 Muhammad Usman Shahid
24 Taha Usman
25 Charles Solberg Såheim

Sid

Legg inn av Sid »

Deila skrev: søn jul 02, 2023 11:00 pm Borchgrevink spilte en omgang i dag for 2.laget etter nesten vel 2 år på sidelinjen. Utrolig gledelig, og ikke minst fortjent!

En veldig bra kamp var det også :)

Passord123

Legg inn av Passord123 »

dzk skrev: lør jul 01, 2023 9:30 pm
chatin skrev: lør jul 01, 2023 8:36 pm
dzk skrev: lør jul 01, 2023 8:05 pm Ja nå er Fagermo borte og da bør JJ stå skolerett og forklare hvorfor vi måtte stille med Oldrup i dag. Direkte og indirekte skyld i begge baklengsmåla i dag.

Elendig jobb på overgangsvinduet i vinter.
Hvorfor skal Jokke stå skolerett å forklare det når det ikke var han som var øverste sportslige ansvarlig under forrige overgangsvindu og ikke han som hadde siste ord i overganger? Det var Fagermo, så det kan vi ikke ta JJ på. Jokke får heller konsentrere seg om å sørge for at sommerens overgangsvindu blir bedre.
Så du tror oppriktig at alle forslagene til JJ ble kasta i søpla av Fagermo? Det passer ikke mtp Vitinho som etter ryktene var en spiller Fagermo ikke ønsket å hente.

Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange velger å frikjenne JJ for alle overgangene som har blitt gjort siden han kom. Med unntak av de bra da, de får han kred for.

Og ikke misforstå meg, JJ skal selvfølgelig få fortsette og helst med samme makt / ansvar som de andre sportsjefene i ligaen. Men jeg synes det må være lov å rette en pekefinger ditt og etter et av de dårligste vintervinduene jeg kan huske.
Hvis begrensningen han fikk var at stopper og def midt skulle være innenfor rimelig budsjett, være skandinaviske og holde topp ES-nivå så fikk han ikke en særlig takknemlig jobb. Mange skandinaviske klubber som leter etter stoppere og def midt og lite utvalg å velge fra. Vi hentet Strandberg, landslagsstopper. Om ryktene stemmer så virker det som at vi gikk på de riktige kandidatene utover det. Nærme Rosted. Gikk etter Krygård. Tar Heggheim på lån frem til sommeren som nødløsning som sikrer oss kortsiktig med en spiller vi vet presterer i ES. Henter lokal U21 landslagsspiller fra Kåffa for en rimelig penge.

Så merker nok selvfølgelig Jokke også at jobben er vanskeligere å utføre i praksis enn å formane fra ekspertstolen. Så har nok jobben vært enda vanskeligere når man er underlagt en trener med sære krav og som får lite ut av spillergruppa.

Nå er Jokke varm i trøya, får lede jakten på ny trener og får friere tøyler til å styre spillerlogistikken fremover. Da får vi se om han også klarer å levere på det han melder.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7844

Legg inn av Big George »

Amor har lagt feiden med Fagermo bak seg om vil bidra i Vålerenga
sier han til Eurosport..

chatin

Legg inn av chatin »

Passord123 skrev: man jul 03, 2023 10:44 am Hvis begrensningen han fikk var at stopper og def midt skulle være innenfor rimelig budsjett, være skandinaviske og holde topp ES-nivå så fikk han ikke en særlig takknemlig jobb. Mange skandinaviske klubber som leter etter stoppere og def midt og lite utvalg å velge fra. Vi hentet Strandberg, landslagsstopper. Om ryktene stemmer så virker det som at vi gikk på de riktige kandidatene utover det. Nærme Rosted. Gikk etter Krygård. Tar Heggheim på lån frem til sommeren som nødløsning som sikrer oss kortsiktig med en spiller vi vet presterer i ES. Henter lokal U21 landslagsspiller fra Kåffa for en rimelig penge.

Så merker nok selvfølgelig Jokke også at jobben er vanskeligere å utføre i praksis enn å formane fra ekspertstolen. Så har nok jobben vært enda vanskeligere når man er underlagt en trener med sære krav og som får lite ut av spillergruppa.

Nå er Jokke varm i trøya, får lede jakten på ny trener og får friere tøyler til å styre spillerlogistikken fremover. Da får vi se om han også klarer å levere på det han melder.
Absolutt. Der er nå først Jokke får bevise hva han kan få til som sportssjef med trenerjakt og et viktig overgangsvindu. Så vet vi jo at Trøim henger over han og er den faktiske sjefen så helt fri tøyler får han nok ikke, ryktes vel at Jokke nærmest var i havn med Rosted før sesongen før Trøim sa nei. Men Jokke får helt klart mer frihet og mer makt enn han har hatt til nå. Så gjenstår det å se hva han får til.

chatin

Legg inn av chatin »

Ikke vanskelig å være glad på Borchgrevinks vegne. Forhåpentligvis er skademarerittet i fortiden og snart ser vi han tilbake for A-laget også.

https://www.tv2.no/video/sport/fotball/ ... k/1879348/

chatin

Legg inn av chatin »

Faktisk ganske utrolig at klubben har klart å holde såpass tett rundt trenerprosessen til tross for at TV 2 har et eget team som trør rundt i gangene på stadion hver dag. Mulig det ligger noen form for taushetsplikt i kontrakten mellom dem men at det ikke virker å være noen lekkasjer er jo nesten imponerende.


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

chatin skrev: man jul 03, 2023 8:41 pm Faktisk ganske utrolig at klubben har klart å holde såpass tett rundt trenerprosessen til tross for at TV 2 har et eget team som trør rundt i gangene på stadion hver dag. Mulig det ligger noen form for taushetsplikt i kontrakten mellom dem men at det ikke virker å være noen lekkasjer er jo nesten imponerende.


Svensk trener på gang?

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Norling?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

I følge TIL-tråden har Helstrup fått Jim Solbakken som agent. Enga neste? Det hadde vært et kupp for dere.

Deila

Legg inn av Deila »

:cry: ❤️💙




Deila

Legg inn av Deila »

FranciscoM skrev: tir jul 04, 2023 12:58 am I følge TIL-tråden har Helstrup fått Jim Solbakken som agent. Enga neste? Det hadde vært et kupp for dere.
Han står høyt på listen i hvert fall. Om det blir han gjenstår å se.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Deila skrev: tir jul 04, 2023 6:57 am
FranciscoM skrev: tir jul 04, 2023 12:58 am I følge TIL-tråden har Helstrup fått Jim Solbakken som agent. Enga neste? Det hadde vært et kupp for dere.
Han står høyt på listen i hvert fall. Om det blir han gjenstår å se.
Isåfall tror jeg forsvaret til Enga blir å få kjørt seg kraftig.
Hørt rykter om at forsvarsspillerne hos TIL kjøres knallhardt i øktene.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

chatin skrev: man jul 03, 2023 5:46 pm
Passord123 skrev: man jul 03, 2023 10:44 am Hvis begrensningen han fikk var at stopper og def midt skulle være innenfor rimelig budsjett, være skandinaviske og holde topp ES-nivå så fikk han ikke en særlig takknemlig jobb. Mange skandinaviske klubber som leter etter stoppere og def midt og lite utvalg å velge fra. Vi hentet Strandberg, landslagsstopper. Om ryktene stemmer så virker det som at vi gikk på de riktige kandidatene utover det. Nærme Rosted. Gikk etter Krygård. Tar Heggheim på lån frem til sommeren som nødløsning som sikrer oss kortsiktig med en spiller vi vet presterer i ES. Henter lokal U21 landslagsspiller fra Kåffa for en rimelig penge.

Så merker nok selvfølgelig Jokke også at jobben er vanskeligere å utføre i praksis enn å formane fra ekspertstolen. Så har nok jobben vært enda vanskeligere når man er underlagt en trener med sære krav og som får lite ut av spillergruppa.

Nå er Jokke varm i trøya, får lede jakten på ny trener og får friere tøyler til å styre spillerlogistikken fremover. Da får vi se om han også klarer å levere på det han melder.
Absolutt. Der er nå først Jokke får bevise hva han kan få til som sportssjef med trenerjakt og et viktig overgangsvindu. Så vet vi jo at Trøim henger over han og er den faktiske sjefen så helt fri tøyler får han nok ikke, ryktes vel at Jokke nærmest var i havn med Rosted før sesongen før Trøim sa nei. Men Jokke får helt klart mer frihet og mer makt enn han har hatt til nå. Så gjenstår det å se hva han får til.
Da tenker jeg vi er der at Jokke må ha såpass yrkesstolthet at han må takke av om han mener han jobber under betingelser han ikke har anledning til å levere under fremover. Vil i hvert fall ikke høre unnskyldninger i ettertid hvordan han satt i jobben i mange år uten å ha mulighet til å levere. Velger å tro og håpe at han er tydelig nok til å gi klar beskjed på det.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

De som bruker Solbakken som agent vil jeg ikke ha i Vålerenga.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

FranciscoM skrev: tir jul 04, 2023 12:58 am I følge TIL-tråden har Helstrup fått Jim Solbakken som agent. Enga neste? Det hadde vært et kupp for dere.
Frister ikke mer når Jim Solbakken har blitt agent.

Vet veldig lite om Helstrup. Kan ikke se at han har noe særlig med resultater å vise til med unntak av årets sesong. Det positive, om jeg har skjønt det rett, er at han er en detaljorientert trener som har fullt fokus på det som skjer på feltet, og med en ambisiøs måte å spille på.

Tar gjerne mer info fra de som har eller gjerne podcastepisoder eller lignende hvor han har vært gjest og gått litt i dybden. Det kan jo være interessant å høre uavhengig av om han ender hos oss nå eller ikke.

chatin

Legg inn av chatin »

Passord123 skrev: tir jul 04, 2023 2:52 pm Vet veldig lite om Helstrup. Kan ikke se at han har noe særlig med resultater å vise til med unntak av årets sesong. Det positive, om jeg har skjønt det rett, er at han er en detaljorientert trener som har fullt fokus på det som skjer på feltet, og med en ambisiøs måte å spille på.

Tar gjerne mer info fra de som har eller gjerne podcastepisoder eller lignende hvor han har vært gjest og gått litt i dybden. Det kan jo være interessant å høre uavhengig av om han ender hos oss nå eller ikke.
Stemmer nok godt at det er en detaljorientert trener.

Helstrup gjorde en enorm jobb og fikk kanskje ikke nok skryt for jobben han gjorde i nærmest et tiår i Tromsdalen. Bygde et lag nærmest utelukkende av spillere fra landsdelen som som regel herjet i 2. divisjon eller spilte i OBOS. På sitt beste var de vel minutter unna kvalik-plass til Eliteserien. Det med lavere budsjett enn samtlige i OBOS og flere i 2. div. Etter han forlot har de ikke vært i nærheten av å gjenskape resultatene.

I TIL ble han vel ansatt en måneds tid før sesongstart i OBOS-Ligaen og fikk kort tid på seg, men klarte å lede laget til 1. plass over Lillestrøm og direkte opprykk. De tok etter hvert noen tøffe valg med å kvitte seg med mye rutine for øke salgsverdien i stallen og har likevel tatt steg på banen og ligger i dag i toppen, fortsatt med det som vel er tredje lavest budsjett i ligaen, med en yngre tropp og får opp flere egne spillere.

Blir sagt at han er veldig opptatt av å ¨bygge¨, bygge klubb, bygge lag. Noe man jo ser han har gjort i både TUIL og TIL. Han har vist både i TUIL og TIL at han er flink til å få ut det beste av hver spiller, akkurat det er noe som er savnet i Vålerenga. Blir også beskrevet som ekstremt godt forberedt, på eget lag, egne spillere, motstander, og helhetlig. Samtlige som har jobbet med han beskriver en type som tenker på fotball 24/7 og er ekstremt ¨fotballnerd¨. Fremstår også tilpasningsdyktig og er ikke satt i noen formasjon, han spilte mye 4-2-3-1 tidligere og hadde aldri spilt med trebackslinje før han tok over TIL, men valgte å gå videre med det fordi det var det stallen var satt sammen for og det som var blitt spilt tidligere, og heller implementere sine ideer inn i den nye formasjonen. Grunnideene hans er aggressivt presspill og at de vil styre kamper.

Avisa Nordlys sin fotballpodcast ¨JoMos Kosmos¨ har noen podcastepisoder med han som gjest, men usikker på hvor mye de går i dybden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»