Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av Guttorm123 »

ehall skrev: tir jul 04, 2023 12:29 am

Spørs om ikke hun må forklare seg om litt av hvert på jobben i morgen.
Mulig hun er sykmeldt hun også?

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Som en liten sidekommentar - jeg har alltid synes det har vært noe rart med folk som går rundt med en sånn liten trillevogn på flyplassene. Kan han ikke bare bære den ryggsekken som en vanlig proletar? :-D Sånne fjollevogner virker å være for folk med mye penger, dårlig smak og tåpelige vaner...

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 12:32 am
ehall skrev: tir jul 04, 2023 12:29 am

Spørs om ikke hun må forklare seg om litt av hvert på jobben i morgen.
Mulig hun er sykmeldt hun også?
Absolutt, da kan de trøste hverandre :)

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Maxus5 skrev: tir jul 04, 2023 12:24 am
KansjeD skrev: tir jul 04, 2023 12:17 am
Real-_- skrev: tir jul 04, 2023 12:06 am Er det virkelig SÅ enkelt å få en sykemelding?
Heretter blir altså Tyveri en gyldig sykemeldingsårsak. Det er bare å henvise til denne saken.
Fra før av vet vi jo at mobbing og trakkasering av arbeidskolleger er gyldig sykemeldingsårsak(se Valla-Saken).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/o ... o-nye-uker
For å holde oss litt seriøse så er det en viss forskjell å være en offentlig person å bryte loven og det å være en privatperson å gjøre det samme.
Presset offentlige personer som Moxnes opplever er ikke i nærheten av noe en vanlig mann i gata kan oppleve.
Så at han ønsker å trekke seg tilbake har jeg forståelse for. Men det kunne gjerne vært ferie uten lønn.

På samme måte som stjeling dreier seg om å tenke langsiktig og tenke konsekvenser. Hvem har aldri tenkt tanken på å stjele da? Ingen ser meg og den er jo så kul..
Men der så har de fleste en konsekvenstenking og et moralsk regnestykke der man tenker at konsekvensene og samvittigheten overgår gevinsten man kan få av å stjele..
Derfor gjør vi det ikke. Moxnes burde tenkt seg bedre om . En i hans stilling har et helt annet regnestykke enn oss andre.
Det værste for han, og grunnen til at han er ferdig, er fordi han har spilt hele sin politiske karriere på å være skinnhellig selv, og snakke moral, gått rett i strupen på andre som har trådt over streken med fy fy, skam deg.
Når han da viser seg som en simpel tyv selv, som sminker og juger om hvordan tyveriet skjedde, for så å bli avkledd gang på gang der igjen, så får hele Norge se helligheten selv utføre tyveriet, alle får se han har løjet om situasjonen.
Umulig å fremstå med troverdighet videre for rødt.
Han spilte seg selv utover sidelinjen med å prøve å lage en historie der han hadde vimset seg til tyveriet, men alle nå ser løgnene som kleptomanen sa for å beskytte seg selv.
Du moralens vokter er ferdig på vakt.
Lykke til med ditt neste prosjekt utenfor politikken

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

DoktorS skrev: tir jul 04, 2023 12:01 am Det virker jo som om denne "nye" dama også er med på det hele...

https://www.nettavisen.no/livsstil/bjor ... -95-587930''

Men, men - klart, Rødt-menneskene bør jo stole på blondiner fra reklambransjen.
En link fra linken din:

Lina Aas-Eng, samfunnsdebattant:

UÆRLIGHET VARER LENGST:

https://www.dagbladet.no/meninger/uaerl ... t/73499302

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ehall skrev: tir jul 04, 2023 12:37 am
Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 12:32 am
ehall skrev: tir jul 04, 2023 12:29 am

Spørs om ikke hun må forklare seg om litt av hvert på jobben i morgen.
Mulig hun er sykmeldt hun også?
Absolutt, da kan de trøste hverandre :)
Blir i alle fall tungt å gå på jobben i morgen der alle nå har sett hun var delaktig og støttende til tyveriet.
Mulig hun har ben nok i nesen og moralskt drifter i det. Spøker det bort og kommer deg igjennom uten sykemelding.
Men medskyldig er hun

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Måtte innom facebooken til Moxnes kvinnfolket. Jammen sa jeg smør. Frekkhetens nådegave med linker til nyhetsartikler om «rikinger som flytter til Sveits» og «Rikinger som stjeler fra folket»

Parodisk hele dama ikveld.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Om man er mentalt ute av stand til å gjennomføre jobben sin, så er jo en sykemelding helt på sin plass.
Et lite paradoks at kjæresten til Moxnes har kommuniksjons som fagfelt.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Guarnere skrev: tir jul 04, 2023 12:47 am Måtte innom facebooken til Moxnes kvinnfolket. Jammen sa jeg smør. Frekkhetens nådegave med linker til nyhetsartikler om «rikinger som flytter til Sveits» og «Rikinger som stjeler fra folket»

Parodisk hele dama ikveld.
Tenkte meg det, se innlegget over ditt

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis man skal lese i dette forumet bør man gjør det etter midnatt når det har roet seg. Denne tråden ble altfor lang.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

startelver skrev: tir jul 04, 2023 12:50 am Hvis man skal lese i dette forumet bør man gjør det etter midnatt når det har roet seg. Denne tråden ble altfor lang.
Da avslutter jeg nå, god natt

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 12:41 am
DoktorS skrev: tir jul 04, 2023 12:01 am Det virker jo som om denne "nye" dama også er med på det hele...

https://www.nettavisen.no/livsstil/bjor ... -95-587930''

Men, men - klart, Rødt-menneskene bør jo stole på blondiner fra reklambransjen.
En link fra linken din:

Lina Aas-Eng, samfunnsdebattant:

UÆRLIGHET VARER LENGST:

https://www.dagbladet.no/meninger/uaerl ... t/73499302
Lina burde skamme seg. Kanskje ta et par blikk på seg selv og sine før hun spyr ut kritikk mot andre. Fysj!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Lina hvem da? Hvorfor er plutselig hun så interessant? Det er Moxnes som er partileder og offentlig person her. Hun er ikke akkurat First Lady i partiet Rødt heller, sist jeg sjekket.
Sist redigert av Folk_flesk den tir jul 04, 2023 1:02 am, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

seriemester2013 skrev: tir jul 04, 2023 12:46 am
ehall skrev: tir jul 04, 2023 12:37 am
Guttorm123 skrev: tir jul 04, 2023 12:32 am

Mulig hun er sykmeldt hun også?
Absolutt, da kan de trøste hverandre :)
Blir i alle fall tungt å gå på jobben i morgen der alle nå har sett hun var delaktig og støttende til tyveriet.
Mulig hun har ben nok i nesen og moralskt drifter i det. Spøker det bort og kommer deg igjennom uten sykemelding.
Men medskyldig er hun
Kom til å tenke på at om hun er god til jobben som kommunikasjonsrådgiver, så fortalte hun alt til jobben for et par uker siden. Men som sosialist er det vel heller tvilsomt, kan tenke meg hun bortforklarer for seg selv at det var et stort konsern som fikk lide av tyveriet. Men da får lederen hennes noe å tenke på, om en slik person er dyktig nok til den jobben hun har.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

GiPazzini_85 skrev: man jul 03, 2023 11:07 pm Moxnes har det mye i kjeften, men har ofte vist at han er nokså blåst når han blir utfordret av folk med litt mellom øra.

Men nå viser han også at han er nokså blåst sosialt sett også. Du skal være bra korka når du med viten og vilje skuer gjennom et rom, legger brillene på bagen som en avledning, for så å putte dem i lomma og så fjerne lappen på brillene etterpå og tro at du kommer unna med det.
Å slippe unna med det på OSL, eller en flyplass generelt, er sånn passe naivt.

Videoen bekrefter jo uansett bare det inntrykket man har sittet med siden nyheten ble kjent, at det var mest sannsynlig at han tok de. Årsakene kan jo være så mangt, men det er jo en morsom historie å fortelle til folk han stoler på. Vi har noen vennepar hvor vi har gjort det til en tradisjon at vi prøver å knabbe med oss ubetydeligheter når vi er på restaurant\bar\pub\whatnot i utlandet, men ingen av oss har vært blåst nok til å stjele i en butikk (enda).

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Hadde troa en stund på att dette faktisk var en gigantisk forglemmelse.

Dog burde ha forstått att dette var direkte tyveri når han blir tatt for å juge, ihvertfall 2 ganger?

Att dette er noe annet enn direkte nasking tror jeg alle skal vare holde kjeft om etter å ha sett den videoen. Og jeg har personlig null tiltro til att det er en enkeltstående hendelse lengre. Hver gang jeg har observert nasking i butikk så det det like idiotisk ut som på den videoen.

Nå er jeg ikke i fløyen om som bestemmer om denne tyven får sitte, men den lille respekten jeg hadde for dem for å kaste Berg og ligende går vinudveis ut. Dette er ett parti som kun har seg selv som interesse, og de vet att uten Moxnes så er de ett ansiktsløs ekstremist parti. Jeg vet att flere peker ut Mimir som erstatter, men han har ikke i nærheten lederevnen til Moxnes, som i likhet med Trygve greide å legge pledd over sin søppel politikk.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Harduetforslag skrev: tir jul 04, 2023 1:13 am Vi har noen vennepar hvor vi har gjort det til en tradisjon at vi prøver å knabbe med oss ubetydeligheter når vi er på restaurant\bar\pub\whatnot i utlandet, men ingen av oss har vært blåst nok til å stjele i en butikk (enda).
Stjeler dere typisk ubetydeligheter som kanskje kan ha affeksjonsverdi for innehaveren eller er det mer av typen blomst eller serviett e.l. som neppe betyr stort for noen?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Var vertfall ikke en forglemmelse det tyveriet. Moxnes tok brillene med fullt overlegg ut fra videoen. Rett og slett merkelig, siden fyren skal være god for en drøss med penger. Helt fantastisk at han fikk seg til å gjøre dette. Mulig han har sluppet unna tidligere, og elsket rusen tyveriet ga. Han er ferdig som partileder. Kan ikke se noe annet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Fernandovonarb skrev: tir jul 04, 2023 1:35 am Rett og slett merkelig, siden fyren skal være god for en drøss med penger.
Shoplifting Study Finds The Rich Steal More
https://amp.theguardian.com/us-news/201 ... -steal-why

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Texas_John skrev: tir jul 04, 2023 1:38 am
Fernandovonarb skrev: tir jul 04, 2023 1:35 am Rett og slett merkelig, siden fyren skal være god for en drøss med penger.
Shoplifting Study Finds The Rich Steal More
https://www.cnbc.com/amp/2011/07/18/sho ... -more.html
"Entitlement": Hvis man fra tidlig av er impodet med at man skal ha privilegier - og fortjener det mer enn de rundt seg - da tar man seg til rette. Så helt logisk, rent psykologisk, at rike stjeler mest.

jbj
Innlegg: 17

Legg inn av jbj »

Kanskje marxisten Moxnes ønsket å ta hevn mot Hugo Boss, som leverte uniformer til Hitlers armeer..? 🤣

Forøvrig så ser jo marxistene på seg selv om Robin Hood i samfunnet, så dette stikker nok dypt. Men så var det dette med å dele tyvegodset med almuen da..??? 🤣

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

HarryH skrev: tir jul 04, 2023 1:28 am
Harduetforslag skrev: tir jul 04, 2023 1:13 am Vi har noen vennepar hvor vi har gjort det til en tradisjon at vi prøver å knabbe med oss ubetydeligheter når vi er på restaurant\bar\pub\whatnot i utlandet, men ingen av oss har vært blåst nok til å stjele i en butikk (enda).
Stjeler dere typisk ubetydeligheter som kanskje kan ha affeksjonsverdi for innehaveren eller er det mer av typen blomst eller serviett e.l. som neppe betyr stort for noen?
Glass/vinkarafler/champagnebøtte

thomassim

Legg inn av thomassim »

Hahaha, de overvåkningsbildene viser en iskald og kalkulert tyv.

For noen idioter det er som leder dette landet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

thomassim skrev: Hahaha, de overvåkningsbildene viser en iskald og kalkulert tyv.
Jepp, klar bevisst nasking dette, og temmelig sikkert ikke første gang han gjør noe slikt, kun første gang han blir tatt. Så utrolig simpelt, at det er mulig å synke så lavt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Tilliten til norske politikere har vel aldri vært lavere. Man kan jo lure på hvor mange av de som holder på med shady aktiviteter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Harduetforslag skrev: tir jul 04, 2023 1:55 am Glass/vinkarafler/champagnebøtte
Kult.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Lew_Ashby skrev: tir jul 04, 2023 7:40 am
Harduetforslag skrev: tir jul 04, 2023 1:55 am Glass/vinkarafler/champagnebøtte
Kult.
Takk.

Har også et utvalg av bestikk og skåler fra loungen i Oslo.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Bjoro33 skrev: man jul 03, 2023 6:55 pm
William_S skrev: man jul 03, 2023 6:02 pm Hvorfor er det sånn at politikere blir sykemeldt så fort man blir tatt med buksene nede? Folketrygdloven hva gjelder sykemeldinger er ganske klar i grunn.
Det er fordi de mangler ryggrad til å holde buksene oppe.
Og ryggradmangel er alvorlig, for da vil de falle sammen.
Har du ikke hørt det gamle munnhellet at for å være politiker må man være så tykkhudet at man kan holde seg oppreist selv om man mangler ryggrad?

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

Det er nok noen fakta som er utelatt også i den siste versjonen fra Moxnes.
1. Så vidt jeg vet, så har ikke vektere med seg "foreleggs-dokument" i lomma når en tyv blir tatt utenfor butikken
2. Ei heller formular for anmeldelse - alle tyverier blir anmeldt.
Så normal prosedyre er at vekter konfronterer tyven med det de har sett, og ber tyven bli med.
Inne på et kontor (ikke ute i butikken) blir tyven spurt om han/hun har noe mer tyvegods i lommene eller bag/bagasje - og som regel bedt om å tømme lommer og evt få se u bag/bagasje. Om tyven motsetter seg vekterens anmodninger, blir Politi tilkalt om vekter mener det er nødvendig.
Og tyven blir som regel invitert til å se video. Denne videoen viser typisk tyveri = rusler uanfektet mens han åpner glidelåsen, legger ned brillen og drar igjen glidelåsen.
Deretter må tyven lese og skrive under anmeldelse og skrive under på at han/hun godtar forelegget. Og dette gjøres ikke i full offentlighet i butikk eller på kafe.
Nå vet jeg at noen lurer på hvordan jeg vet dette; da finnes 3 alternativ: 1. At jeg har blitt tatt. 2. At jeg har vært vekter. 3. At jeg har vært med på prosedyren når tyver har blitt tatt av vekter. Og svaret er verken 1 eller 2, men 3 (som butikksjef, men ikke på OSL). Så Moxnes har også forenklet denne historien,

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

erdetslik skrev: tir jul 04, 2023 8:07 am Det er nok noen fakta som er utelatt også i den siste versjonen fra Moxnes.
1. Så vidt jeg vet, så har ikke vektere med seg "foreleggs-dokument" i lomma når en tyv blir tatt utenfor butikken
Vektere har ikke i noe tilfelle myndighet til å skrive ut forelegg.

"Påtalemyndigheten kan skrive ut forelegg i stedet for å gå til retten i en del mindre saker. Det dreier seg om lovbrudd som ifølge straffebudet kan avgjøres ved bot eller inndragning alene.

Det er frivillig for siktede å vedta (akseptere) forelegget, og siktede behøver verken anse seg selv som skyldig eller erkjenne straffeskyld. Et vedtatt forelegg føres inn i reaksjonsregisteret.

Forenklet forelegg er en type forelegg som kan skrives ut av polititjenestemenn og tolltjenestemenn på stedet ved mindre lovbrudd, dersom den mistenkte ønsker det oppgjort på denne måten. Disse har ikke myndighet til å skrive ut vanlige forelegg, og må skrive en anmeldelse dersom det forenklede forelegget ikke vedtas. Forenklede forelegg føres kun inn i politiets interne oversikter."

https://snl.no/forelegg

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»