Ordlek
- BlackEagle
- Sted: Vågå
"The only thing I cannot resist is temptation."BlackEagle skrev: ↑fre nov 17, 2023 1:06 pmJeg klarte ikke å la være ...
turgorreduksjon
Oscar Wilde.
Egentlig lyder det:
“The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself, with desire for what its monstrous laws have made monstrous and unlawful.”
The Picture of Dorian Gray
Dette brakte ham i fengsel og kostet ham hans ære og hans liv. Da lønner det seg å motså fristelser.
Reduksjonsvelositet
- BlackEagle
Karatel skrev: ↑fre nov 17, 2023 5:02 pm"The only thing I cannot resist is temptation."
Oscar Wilde.
Egentlig lyder det:
“The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself, with desire for what its monstrous laws have made monstrous and unlawful.”
The Picture of Dorian Gray
Dette brakte ham i fengsel og kostet ham hans ære og hans liv. Da lønner det seg å motså fristelser.
Reduksjonsvelositet
Dessverre er jeg lite flink - eller lite villig - til å motstå fristelser!
velositetshysteri
- BlackEagle
kjedsomhetsangina (ikke å spøke med, bare så det er sagt)
Mvh
BE
Mvh
BE
Hm, er dette etter reglene?
I "anginarammet" er "rammet" perfektum partisipp av verbet "ramme"- treffe, utsette for.
I "rammebetingelser" har vi å gjøre med substantivet "ramme"- karm, innramming.
- BlackEagle
Da må det nesten bli en omskrivning; f. eks.
rammingskonsekvens
Mvh
BE
Mesterlig parert, virtuell tommel. Jeg visste ikke hvordan jeg selv ville ha svart.BlackEagle skrev: ↑man nov 20, 2023 10:43 amDa må det nesten bli en omskrivning; f. eks.
rammingskonsekvens
Mvh
BE