Iran har angrepet Israel.

Svar
Brukeravatar
Keva

Re: Iran har angrepet Israel.

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: tir okt 22, 2024 5:24 pm
Jeg setter alltid pris på når folk som kun engasjerer seg i EN sak på nettet (sitt hat mot verdens eneste jødiske stat) og åpenbart politisk sett på må være Steigan-Rødt skal komme og belære meg om mitt enkle verdensbilde... :lol:
Hva du tror du vet om mitt engasjement i ulike saker, kan sikkert fylle bindsterke verk.
Hva du faktisk vet om min person og mitt engasjement, derimot, vil jeg tro knapt er målbart.

Og nå holder det.
Jeg burde ha lært at å senke seg til å svare en av det norske nettets utvilsomt mest usaklige aktører faktisk ER å senke seg til et nivå der hen hersker ganske alene.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: tir okt 22, 2024 7:59 pm
Hva du tror du vet om mitt engasjement i ulike saker, kan sikkert fylle bindsterke verk.
Hva du faktisk vet om min person og mitt engasjement, derimot, vil jeg tro knapt er målbart.

Og nå holder det.
Jeg burde ha lært at å senke seg til å svare en av det norske nettets utvilsomt mest usaklige aktører faktisk ER å senke seg til et nivå der hen hersker ganske alene.
Du har et ensporet fokus på Israel, slik en del gammelkommunister og muslimer har. Hvis Israel var et muslimsk land så hadde Israel sine forsvarskriger mot islamistiske terrorister vært akkurat like uinteressant for gammelkommunistene som Saudi-Arabia sitt angrep på Yemen som har drept 10x mer.

Jeg står på jødene sin side, jeg vil ikke være en av de som ble med på å fyre opp under jødehatet enda en gang. Denne gangen skal jeg være på riktig side av historien.

Brukeravatar
Keva

Legg inn av Keva »

https://www.breakingthesilence.org.il
https://www.jewishvoiceforpeace.org
https://www.aljazeera.com/features/2023 ... ar-on-gaza
https://www.vg.no/nyheter/i/wgepQM/joed ... r-for-gaza

Litt å grunne på for folk som tror at de "støtter jødene" ved å heie på den ekstremistiske Netanyahu-regjeringen.

Det har seg nemlig slik at jøder er som folk flest - individer, personer med meninger - og ikke en saueflokk som går blindt i stim etter bombe-Benny og slenget hans (slik de mest fanatiske bedehus-sionistene og andre énøyde apologeter gjør).

Og slik er det med den saken.

Umulius Von Vrang

Legg inn av Umulius Von Vrang »

JauKaninen skrev: tir okt 22, 2024 8:13 pm
Keva skrev: tir okt 22, 2024 7:59 pm

Og nå holder det.
Du har et ensporet fokus på Israel, slik en del gammelkommunister og muslimer har. Hvis Israel var et muslimsk land så hadde Israel sine forsvarskriger mot islamistiske terrorister vært akkurat like uinteressant for gammelkommunistene som Saudi-Arabia sitt angrep på Yemen som har drept 10x mer.

Jeg står på jødene sin side, jeg vil ikke være en av de som ble med på å fyre opp under jødehatet enda en gang. Denne gangen skal jeg være på riktig side av historien.
Hvis man tar med alle de som ligger begravd i ruinene som var Gaza så bikker det 200k døde. I all hovedsak sivile , dvs uskyldige menn , kvinner og barn.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: tir okt 22, 2024 8:30 pm
Hvis man tar med alle de som ligger begravd i ruinene som var Gaza så bikker det 200k døde. I all hovedsak sivile , dvs uskyldige menn , kvinner og barn.
200.000 :lol:

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: tir okt 22, 2024 8:36 pm
Umulius Von Vrang skrev: tir okt 22, 2024 8:30 pm
200.000 :lol:
Og du mener tallet er..?

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: tir okt 22, 2024 8:46 pm
Og du mener tallet er..?
Hamas sier 42.000. Av de er det minst 18.000 Hamas-krigere, sannsynligvis flere.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Keva skrev: tir okt 22, 2024 8:30 pm https://www.breakingthesilence.org.il
https://www.jewishvoiceforpeace.org
https://www.aljazeera.com/features/2023 ... ar-on-gaza
https://www.vg.no/nyheter/i/wgepQM/joed ... r-for-gaza

Litt å grunne på for folk som tror at de "støtter jødene" ved å heie på den ekstremistiske Netanyahu-regjeringen.

Det har seg nemlig slik at jøder er som folk flest - individer, personer med meninger - og ikke en saueflokk som går blindt i stim etter bombe-Benny og slenget hans (slik de mest fanatiske bedehus-sionistene og andre énøyde apologeter gjør).

Og slik er det med den saken.
Al Jazera som kilde. Humor. Du var visst ikke en av de som boikottet VM i Qatar forstår jeg. Avis som er statsstyrt av et diktatur og talerør for Hamas. "Kilde".

Men jeg kan finne mange muslimer som støtter Israel også jeg, hva beviser det mener du? Det store flertallet av jøder støtter selvsagt Israel, mange uttaler at Israel er viktig for de. Så det er nok ikke sånn at de eneste jødene som betyr noe i Norge er de få som stemmer SV/Rødt du.

Palestiner oppvokst i Ramallah som er helt unødvendig med deg!
Sist redigert av JauKaninen den tir okt 22, 2024 10:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Hurra for dyktige IDF!

"Det israelske militæret (IDF) hevder at det er bekreftet at Hizbollah-topp Hashem Safieddine er drept, ifølge Reuters.

Safieddine var forventet å ta over som for Hizbollah etter at fetteren, Hizbollah-lederen Hassan Nasrallah, ble drept i et israelsk luftangrep ved Beirut 27. september.

Hizbollah har ikke bekreftet selv om Safieddine er død.

Ifølge Israel ble Safieddine drept i et israelsk luftangrep tidlig i oktober sør for Beirut, melder AP."

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste- ... bollahtopp

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Vakkert og fredelig! Iranske flagg sammen med israelske er det vakreste. Og Ikke voldelig demo slik som pro-palestina opptøyer bestående av sinte muslimer og venstreradikale raringer. Ofte med masker og anti-jødiske slagord..

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Kurdiske flagg også. Men venstresiden står vel på Erdoğan sin side i den også

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

Umulius Von Vrang skrev: søn okt 20, 2024 6:28 am
izzet2015 skrev: lør okt 19, 2024 10:30 pm Israel har min fulle støtte i kampen mot terrorister. Venstresiden støtter palestinerne , det er betenkelig.
Okei , så full støtte til Israel der altså..

Du er sikker på det? Sånn uansett hva de gjør så er det bra fordi de sloss mot "terrorister"? Du har kanskje fått med deg Israels stolte kamp mot terror de senere tiår og hva de faktisk får seg til å gjøre?

Det brukes ca fem sek på å etablere et falskt premiss og en falsk moralsk høygrunn , deretter forsvares og rettferdigjøres alt de gjør i lys av dette.
Tæler du ikke at jeg støtter jødene, er ikke så glad i muslimske terrorister.

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

JauKaninen skrev: man okt 21, 2024 3:17 pm At russertroll og anti-israel aktivistar finner hverandre så lett forteller vel sitt.
Det er som forventet at de finner hverandre.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

izzet2015 skrev: lør okt 26, 2024 10:00 am
De finner vel sammen i et generelt hat mot vesten, NATO og USA der ja.

Når man er vant til å forsvare islamistiske terrorgrupper så virker kanskje ikke Kreml SÅ ille å forsvare heller.

Brukeravatar
Keva

Legg inn av Keva »

JauKaninen skrev: man okt 21, 2024 3:17 pm At russertroll og anti-israel aktivistar finner hverandre så lett forteller vel sitt.
Og det er ingen overraskelse at Netanyahus fanklubb foretrekker å "diskutere" personer fremfor å forholde seg til tema.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Jeg er ikke noe fan av Netanyahu. Ikke av Trump heller. Men det betyr ikke at man trenger å støtte islamistiske terrorgrupper som angriper demokratier av den grunn.

Hvis USA ble angrepet av Russland eller en islamistisk terrorgruppe som Hamas så hadde jeg selvsagt likevel støttet USA selv om Trump var president.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: lør okt 26, 2024 5:28 pm Jeg er ikke noe fan av Netanyahu. Ikke av Trump heller. Men det betyr ikke at man trenger å støtte islamistiske terrorgrupper som angriper demokratier av den grunn.

Hvis USA ble angrepet av Russland eller en islamistisk terrorgruppe som Hamas så hadde jeg selvsagt likevel støttet USA selv om Trump var president.
Israel er en okkuperende koloni makt. Hjelper lite å kalle seg demokrati da. 7. okt skjedde vel kanskje ikke i et vakum? Eller skal palestinerne finne seg i å være okkupert siden de er okkupert av guds utvalgte folk?

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Umulius Von Vrang skrev: lør okt 26, 2024 6:24 pm
Israel er en okkuperende koloni makt. Hjelper lite å kalle seg demokrati da. 7. okt skjedde vel kanskje ikke i et vakum? Eller skal palestinerne finne seg i å være okkupert siden de er okkupert av guds utvalgte folk?
Du er klar over at dine helter i Russland okkuperer deler av Ukraina ikke sant? I en meningsløs og uprovosert angrepskrig.

Israel sin okkupasjon og våpenblokkade mot Gaza kan sammenlignes med da de allierte okkuperte Tyskland på slutten av WW2. En okkupasjon er ikke galt i seg selv.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: søn okt 27, 2024 1:31 am
Umulius Von Vrang skrev: lør okt 26, 2024 6:24 pm
Du er klar over at dine helter i Russland okkuperer deler av Ukraina ikke sant? I en meningsløs og uprovosert angrepskrig.

Israel sin okkupasjon og våpenblokkade mot Gaza kan sammenlignes med da de allierte okkuperte Tyskland på slutten av WW2. En okkupasjon er ikke galt i seg selv.
Detta har vi vært over en del ganger , Russland svarer på vestlig aggresjon og regimeskift nonsense i et naboland. Som i sin visdom syns at det å sende en gjeng med ultranasjonale psykopater med swastika tatoveringer til Donbass for å "slå ned et opprør" var en lur ting å gjøre med vestlige "garantier" om at Russland ikke kommer til å gjøre noe og hvis de gjør noe så har vi allverdens av "teknologi" som gjør at Ukraina enkelt kan slå den russiske hæren.

Den andre sammenligningen din her kan få stå for seg , den sier vel egentlig alt om deg.

Umulius Von Vrang

JauKaninen skrev: søn okt 27, 2024 3:32 pm
Umulius Von Vrang skrev: søn okt 27, 2024 9:53 am
Detta har vi vært over en del ganger , Russland svarer på vestlig aggresjon og regimeskift nonsense i et naboland.
I alle dager.

For en fin meningsfelle du har fått deg her, Keva.
Vi har Victoria Nuland på tlf med USA`s ambassadør til Ukraina hvor de diskuterer hvem som skal og ikke skal sitte i regjering og akkurat slik ble det. Vi har henne på teip ned på Maidan i 2014 hvor hun delte ut småkaker og appelerte til ukrainere om å "reise" seg mot Yanukovitch og omfavne "hjelpen" fra vesten. Bli med i NATO og EU osv. Det er klassisk regimeskift taktikk slik de har gjort det dusinvis av steder rundt omkring i verden akkurat som det passer dem. Dette kan du finne i dusinvis av presseutløp over årene.

Du velger å ignorere dette og stempler det umiddelbart som kreml propaganda da det går propaganda eventyret du har i hodet midt imot. Det begynner seriøst å bli litt kleint og snart er det bare deg her inne som veiver denne fanen mens du er hellig overbevist om at "vi" utgjør en slags minoritet av koko folk her til lands.

Du kan ignorere virkeligheten men du kan ikke ignorere konsekvensene av å ignorere virkeligheten.

Brukeravatar
Keva

Legg inn av Keva »

Enkelte debattanter burde vært permanent utvist for usaklighet. Rett og slett. Det eneste de foretar seg er å forurense og forgifte debatten med sjofle personangrep, idiotiske sammenligninger og far-fetchede assosiasjoner.
Det hadde vært fint om admin kunne se på og ta for seg denne systematiske ødeleggelsen av hver eneste debatt slike folk deltar i.

Det å forsvare seg mot de vanvittige antydningene og avsporingene er ikke et nivå jeg ønsker å senke meg til. Om en debattant som er enig i noe jeg skriver om A mener noe helt annet om B, har jeg verken ansvar for B, vedkommendes meninger om B eller nødvendigvis noe til felles med vedkommende vedrørende B - eller selvsagt ingen interesse av eller plikt til å forsvare eller i det hele tatt forholde meg til noe som helst som ikke har å gjøre med den debatten vi er inne i.

Denne oppførselen vil heretter bli systematisk rapportert.

Brukeravatar
Keva

Legg inn av Keva »

Umulius Von Vrang skrev: man okt 28, 2024 7:49 am
Umulius Von Vrang skrev: søn okt 27, 2024 9:53 am
Detta har vi vært over en del ganger , Russland svarer på vestlig aggresjon og regimeskift nonsense i et naboland.
I alle dager.

Vi har Victoria Nuland på tlf med USA`s ambassadør til Ukraina hvor de diskuterer hvem som skal og ikke skal sitte i regjering og akkurat slik ble det. Vi har henne på teip ned på Maidan i 2014 hvor hun delte ut småkaker og appelerte til ukrainere om å "reise" seg mot Yanukovitch og omfavne "hjelpen" fra vesten. Bli med i NATO og EU osv. Det er klassisk regimeskift taktikk slik de har gjort det dusinvis av steder rundt omkring i verden akkurat som det passer dem. Dette kan du finne i dusinvis av presseutløp over årene.

Du velger å ignorere dette og stempler det umiddelbart som kreml propaganda da det går propaganda eventyret du har i hodet midt imot. Det begynner seriøst å bli litt kleint og snart er det bare deg her inne som veiver denne fanen mens du er hellig overbevist om at "vi" utgjør en slags minoritet av koko folk her til lands.

Du kan ignorere virkeligheten men du kan ikke ignorere konsekvensene av å ignorere virkeligheten.
Du går inn på debatt-sabotørens premisser om du går med på å diskutere Russland i en tråd på Midtøsten-forumet. Just sayin'

Umulius Von Vrang

Keva skrev: man okt 28, 2024 12:02 pm
Umulius Von Vrang skrev: man okt 28, 2024 7:49 am

I alle dager.

Du går inn på debatt-sabotørens premisser om du går med på å diskutere Russland i en tråd på Midtøsten-forumet. Just sayin'
Sant nok , my bad.

Brukeravatar
JauKaninen

Legg inn av JauKaninen »

Veldig trist. Jeg tenkte faktisk en del høyere om visse. Bare fordi noen er gammelkommunist og opplært i Israelhat så trenger man vel ikke blindt være meningsfeller med de som sprer propaganda på vegne av Kreml og heier på Russland sin uprovoserte angrepskrig i Ukraina.

TRODDE jeg.

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

JauKaninen skrev: lør okt 26, 2024 5:28 pm Jeg er ikke noe fan av Netanyahu. Ikke av Trump heller. Men det betyr ikke at man trenger å støtte islamistiske terrorgrupper som angriper demokratier av den grunn.

Jeg heier ikke på Trump, men holder med Israel. Et demokrati midt mellom terrorister. Israel vil aldri gi seg. De vil knekke alle terrorister i Midt-Østen. USA og Russland blir venner hvis Trump vinner valget.

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

eg er redd for at det blir verdenskrig igjen, det baserer jeg på at Russland tar Ukraina og vil deretter vi de ta Norge. Da vil andre NATO land gripe inn, og helvete er løs. Hvis Trump blir president får vi ikke hjelp fra USA. Dette er dritskummelt. Så vi må gi Ukraina alt de trenger også langdistansevåpen og tropper fra Nato må kanskje også hjelpe Ukrainere. Det er dystre tider i møte. Jeg er engstelig nok fra før.

Umulius Von Vrang

izzet2015 skrev: tor okt 31, 2024 5:38 pm

Jeg heier ikke på Trump, men holder med Israel. Et demokrati midt mellom terrorister. Israel vil aldri gi seg. De vil knekke alle terrorister i Midt-Østen. USA og Russland blir venner hvis Trump vinner valget.
Det blir det leirskole i Sibir for oss Izzy.. :o

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

Umulius Von Vrang skrev: tor okt 31, 2024 5:57 pm
izzet2015 skrev: tor okt 31, 2024 5:38 pm

Det blir det leirskole i Sibir for oss Izzy.. :o
Det blir nok det. Er litt skremmende......

Brukeravatar
izzet2015

Legg inn av izzet2015 »

Russland vil feie over oss på en uke. Da får vi diktatur. Tror ikke Trump vil støtte Ukraina. Da er helvete løs. Men Europa må stå samlet og støtte Ukraina. De må for guds skyld ikke tape.

Svar