Å gå ned i vekt.

Svar
SlimWhitman

Å gå ned i vekt.

Legg inn av SlimWhitman »

Jeg har aldri brydd meg veldig om vekt og har derfor svært sjeldent sjekket. Men jeg har lyst til å bli kvitt ølmagen og en dobbelhake som begynte å bli urovekkende stor. Jeg har derfor veldig nylig begynt å måle vekten min hver søndag når jeg står opp. Jeg har hittil gjort dette to ganger.

Jeg er 1,96 høy og veide 102,2kg i utgangspunktet. En uke senere hadde jeg gått ned 1,4kg. Så det jeg lurer på er om det er “bra”, eller om jeg burde forvente å miste mer enn det? Jeg har jo ingenting å sammenligne med.

Alt av alkohol, brus, godteri, chips og junkfood er kuttet ut og erstattet med vann, protein, fiber og mettet fett. Så akkurat der tror jeg ikke at jeg har mer å gå på.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Jeg kan veldig lite om vektnedgang, så skal ikke uttale meg for skråsikkert om noe her, men på generell basis vil jeg si at to datapunkter er alt for lite til å kunne si noe sikkert verken den ene veien eller den andre.

Sånn ellers tenker jeg at 102,2 kilo fordelt på 196cm ikke er er fryktelig mye i utgangspunktet, og at det derfor nok er vanskelig å gå veldig mye ned i vekt "om gangen". Så lenge du fortsetter med et tilstrekkelig og godt kosthold, bytter ut usunne matvarer og trening regelmessig vil du nok fortsette å gå ned i vekt, men i et rolig tempo. Vel så viktig er det jo at kostholdet og treningen gjør det sunnere på innsiden. BLodtrykk, kolesterol, hjerte og kar etc slår jo ikke ut på vekten, men er vel så viktig med tanke på å kunne leve et godt liv så lenge som mulig.

Du trener vel en del, om jeg husker riktig fra den andre tråden, og muskler veier mer enn fett så etter hvert som man får større muskler vil jo dette "stjele" litt av vektnedgangen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

SlimWhitman skrev: ons jul 28, 2021 10:07 am Jeg har aldri brydd meg veldig om vekt og har derfor svært sjeldent sjekket. Men jeg har lyst til å bli kvitt ølmagen og en dobbelhake som begynte å bli urovekkende stor. Jeg har derfor veldig nylig begynt å måle vekten min hver søndag når jeg står opp. Jeg har hittil gjort dette to ganger.

Jeg er 1,96 høy og veide 102,2kg i utgangspunktet. En uke senere hadde jeg gått ned 1,4kg. Så det jeg lurer på er om det er “bra”, eller om jeg burde forvente å miste mer enn det? Jeg har jo ingenting å sammenligne med.

Alt av alkohol, brus, godteri, chips og junkfood er kuttet ut og erstattet med vann, protein, fiber og mettet fett. Så akkurat der tror jeg ikke at jeg har mer å gå på.
Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden og bestemte meg sammen med kona for at det var på tide å bli kvitt noen overflodskilo. Var ikke bælfeit på noe vis men det var kanskje en 5-7 kilo for mye og det synes når man er 1.73 høy. Jeg opplevde at det tok en 2-3 uker før det begynte å gjøre en forskjell på vekta, de første ukene var det ca halvkiloen. Nå er jo du betydelig høyere enn meg så 1,4 for deg høres vel sånn temmelig normalt ut for første ukene.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Som nevnt over, så må du måle vekten mer jevnlig. Det er helt normalt å svinge både 2 og 3 og til og med 4 kg opp og ned bare i løpet av ett døgn. Lag en fast rutine på å veie deg hver morgen, før frokost, etter at du har slått lens, for eksempel. Så kan du ta median-vekten hver uke, og se hvor mye du går ned over tid.

Har du f.eks. målt følgende:
Mandag 102.8 kg
Tirsdag 103.2 kg
Onsdag 102.4 kg
Torsdag 101.9 kg
Fredag 102.7 kg
Lørdag 103.1 kg
Søndag 102.5 kg

så stryker du de tre høyeste og de tre laveste vektene, slik at du står igjen med medianvekten (102.7 kg). Dette er da vekten din denne uken. Så gjør du det samme neste uke. Og uka etter der. Og så videre. Så ser du over tid hvordan det går.

Husk at dette er en maraton, og ikke en sprint.
1,4 kg tilsvarer nesten 6 kg på en måned. Det er MYE! Kanskje også for mye. Slow and steady wins the race.

Fint å bytte ut sukkerholdige greier med sukkerfrie alternativer, men jeg tror også det er lurt å ikke være for streng med seg selv. Det beste er å finne et kosthold som du kan leve med resten av livet. Alt annet blir kortvarige kræsj-dietter. Hvis man da gir seg selv nulltoleranse på all brus, chips og sjokolade, så er sjansen helt minimal for at det er bærekraftig.

Det aller beste er om man gjør en skikkelig innsats med å telle kalorier osv, men det er sannsynligvis ikke nødvendig! Det er ofte ikke så mye som skal til. For min del var det nok å bare bytte ut sukker-Cola med Pepsi Max, og bytte fra «en dæsj olje/smør i panna» til et sekunds stekespray når jeg skal steke ting. Bare av det gikk jeg ned 3 kg i måneden, og da tok det ikke mer enn et par måneder før vekta mi var brillefin igjen.

Lykke til videre, og oppdater gjerne tråden her etter hvert! :)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

SlimWhitman skrev: ons jul 28, 2021 10:07 am Jeg har aldri brydd meg veldig om vekt og har derfor svært sjeldent sjekket. Men jeg har lyst til å bli kvitt ølmagen og en dobbelhake som begynte å bli urovekkende stor. Jeg har derfor veldig nylig begynt å måle vekten min hver søndag når jeg står opp. Jeg har hittil gjort dette to ganger.

Jeg er 1,96 høy og veide 102,2kg i utgangspunktet. En uke senere hadde jeg gått ned 1,4kg. Så det jeg lurer på er om det er “bra”, eller om jeg burde forvente å miste mer enn det? Jeg har jo ingenting å sammenligne med.

Alt av alkohol, brus, godteri, chips og junkfood er kuttet ut og erstattet med vann, protein, fiber og mettet fett. Så akkurat der tror jeg ikke at jeg har mer å gå på.
Nedgang er bra, så enkelt er det. Det er mange som setter seg altfor brutale mål, om å gå ned mye, veldig fort. Da lever de på en måte de gjerne ikke orker å opprettholde lenge, og får gode resultater, helt til de går tilbake til "det vanlige livet" igjen. Slow and steady wins the race, som det heter. Har du en livsstil som gjør at du går sakte men sikkert nedover, så er det ofte bedre enn å kutte alt, og gå kjapt ned. For hva er da planen når du når målet ditt?

Men for all del, hvis det motiverer deg å kutte alt, og du synes det er en overkommelig metode, så er det ikke nødvendigvis feil det heller. Å gå ned 1.4 på en uke er imidlertid veldig mye. Det tilsvarer ca. 1400 kalorier i minus, per dag. Når jeg har nådd platåer tidligere, og prøvd å bryte disse, har jeg overspist med 1000 per dag, og gått opp ca. en kilo i uken, dette regner jeg som nærmest ekstremisme, og er kun noe jeg gjør veldig sjelden, for å få mer å jobbe med. Det resulterer i en lang periode med å rebalansere etterpå, gjerne 1-2 år. Så lange perspektiver er det ofte.

Som tomi sier, så varierer dette mye i løpet av dagen også, veiing om morgenen, før man spiser, gjerne etter urr, er smart. Jeg kan enkelt spise/drikke meg opp 3-4 kg i løpet av en dag.

Hvis jeg skal anbefale noe, så ville jeg anbefalt å sjekke ca. hvor mange kalorier du trenger i forhold til aktivitetsnivå, med en enkel kalkulator på nett, som f.eks denne: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/k ... loribehov/. Det gir deg en pekepinn, men du må så tilpasse det til deg selv, ved å trekke fra, eller legge til litt. Sikt på ca. 500 i minus, da går du ned ca. en halv kilo i uken. Dette er fortsatt ganske mye, så om du til slutt lander på mindre enn det, så er ikke det ille heller. Litt av nøkkelen er å prøve seg frem til hva som er komfortabelt for din kropp.

Du snakket om at du hadde lite energi i enn annen tråd, ut fra det du sier her, så vil jeg tippe at du får for lite energi inn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

tomi skrev: ons jul 28, 2021 2:26 pm
Det aller beste er om man gjør en skikkelig innsats med å telle kalorier osv, men det er sannsynligvis ikke nødvendig! Det er ofte ikke så mye som skal til. For min del var det nok å bare bytte ut sukker-Cola med Pepsi Max, og bytte fra «en dæsj olje/smør i panna» til et sekunds stekespray når jeg skal steke ting. Bare av det gikk jeg ned 3 kg i måneden, og da tok det ikke mer enn et par måneder før vekta mi var brillefin igjen.

Lykke til videre, og oppdater gjerne tråden her etter hvert! :)
Min erfaring er at folk som starter med sånt, uten å ha mye konsept om det før, ofte har en stor fordel av å telle kalorier i starten, da lærer man seg plutselig hva man bør velge, eller ikke. Det er jo enkelt å spise seg mett, uten for mange kalorier, om man bare vet hva man skal velge. Som du sier så er noe av det enkleste for mange, å bytte ut kaloririk brus, med lettbrus uten kalorier. Stekespray var også et godt tips.

I det hele tatt var det et veldig bra innlegg.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

palimpsest skrev: ons jul 28, 2021 10:22 am Jeg kan veldig lite om vektnedgang, så skal ikke uttale meg for skråsikkert om noe her, men på generell basis vil jeg si at to datapunkter er alt for lite til å kunne si noe sikkert verken den ene veien eller den andre.

Sånn ellers tenker jeg at 102,2 kilo fordelt på 196cm ikke er er fryktelig mye i utgangspunktet, og at det derfor nok er vanskelig å gå veldig mye ned i vekt "om gangen". Så lenge du fortsetter med et tilstrekkelig og godt kosthold, bytter ut usunne matvarer og trening regelmessig vil du nok fortsette å gå ned i vekt, men i et rolig tempo. Vel så viktig er det jo at kostholdet og treningen gjør det sunnere på innsiden. BLodtrykk, kolesterol, hjerte og kar etc slår jo ikke ut på vekten, men er vel så viktig med tanke på å kunne leve et godt liv så lenge som mulig.

Du trener vel en del, om jeg husker riktig fra den andre tråden, og muskler veier mer enn fett så etter hvert som man får større muskler vil jo dette "stjele" litt av vektnedgangen.
Om man veier 102 kilo som 196, og bekymrer seg for ølmage og dobbelthake, så sier det noe om at kroppskomposisjonen neppe er som den skal. Da er det nok smart å ta grep. Ellers er overvektig overvektig for hjertet, om det er muskler, eller fett. Dette gjelder forsåvidt for knærne også. Det kan faktisk være mer krevende for hjertet å pumpe blod til overvekt i form av muskler, enn fett.

Når det er sagt, så er mild overvekt som dette, neppe ille. Jeg er selv overvektig i følge BMI, på 185cm 87 kg. Men jeg kan fortsatt skimte magemusklene på denne vekten. Noe særlig over 90 bør jeg nok ikke veie, uavhengig av hva vekten består av, når man et visst punkt, så er for tung for tung.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

tomi skrev: ons jul 28, 2021 2:26 pm
Det aller beste er om man gjør en skikkelig innsats med å telle kalorier osv, men det er sannsynligvis ikke nødvendig! Det er ofte ikke så mye som skal til. For min del var det nok å bare bytte ut sukker-Cola med Pepsi Max, og bytte fra «en dæsj olje/smør i panna» til et sekunds stekespray når jeg skal steke ting. Bare av det gikk jeg ned 3 kg i måneden, og da tok det ikke mer enn et par måneder før vekta mi var brillefin igjen.

Lykke til videre, og oppdater gjerne tråden her etter hvert! :)
Stekespray? Høres lurt ut, tips til en grei spray?

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Fringegirl skrev: ons jul 28, 2021 4:13 pm Stekespray? Høres lurt ut, tips til en grei spray?
Det er helt genialt!

Jeg bruker bare PAM Original. Ser de har flere varianter her. Det var et mer eller mindre tilfeldig valg, men jeg er fornøyd, og etter at jeg begynte å bruke denne, så har jeg også sett den dukke opp i bakgrunnen på videoer fra kjøkkenet til masse forskjellige YouTubere fra USA, Canada, etc, så denne er nok ganske stor og populær globalt også.

Man kan kanskje tenke at prisen er stiv, men jeg bruker mange måneder på en sånn sprayflaske. Når det i tillegg sparer massevis av kalorier, så er det helt genialt. :D

Så plutselig at mutter'n hadde anskaffet seg en sånn spray helt på egen hånd, så da jeg spurte hvordan hun hadde fått tak i det, så hadde hun bare sett det på en random helsekostbutikk og plukket med seg. Mener å huske at jeg så de hadde slik stekespray på Coop Obs! også sist jeg var der. De har sikkert forskjellige typer stekespray på Meny og andre butikker med godt utvalg også!

Ellers er det mange som fører egne merker, enda mye billigere. Tights.no fører f.eks. Monster Cooking Spray, Proteinfabrikken fører Less Cooking Spray, osv, ofte i flere varianter (kokosolje, olivenolje, rapsolje, smør, ...).

startelver

Legg inn av startelver »

Trådstarter har kuttet ut junkfood og brus og det er en veldig god start. Nå vet jeg ikke hvor gammel du er men det er en kjensgjerning at forbrenningen blir lavere jo eldre du er.

Spesialt når du passerer 40 år gjelder det å passe på! Jeg er 1.90 høy og veier 89 kilo , har alltid hatt god kontroll på vekten , men det å gå ned la oss si 1-2 kilo og holde den der er faktisk veldig vanskelig , selv om du spiser lite hver dag. Og jo eldre du er jo verre blir det.

Så en tommelfingerregel for meg er å få i meg de daglige kaloriene opptil 2000-2500 som er riktig i forhold til vekt og høyde. Takket være kaloriappen kan du enkelt finne ut hvor mye kalorier det er i en brødskive, pålegg etc.

Jeg overspiser aldri for å si det sånn. Men har ingen problemer med et kakestykke eller en bolle så lenge jeg vet at jeg holder meg innenfor kaloriinntaket.

Så er det selvsagt enormt viktig med den daglige treningen, og da tenker jeg mest på lange gåturer, sykling , eller at du er på treningssenter noen ganger i uken.

Til slutt, det hjelper ikke å spise sunnere hvis ikke kroppen får litt juling hver dag, med andre ord opp av stolen og beveg deg!

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

startelver skrev: ons jul 28, 2021 4:47 pm
Jeg overspiser aldri for å si det sånn. Men har ingen problemer med et kakestykke eller en bolle så lenge jeg vet at jeg holder meg innenfor kaloriinntaket.
Dette er nettopp grunnen til at jeg synes det er lurt å starte med å telle kalorier, eller bruke app, som du sier. Da vet man hva man kan unne seg, med god samvittighet. Blir fort mer overkommelig på den måten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Med mine 1,98 og 97 kg så er det en grei gjennomsnittshøyde i denne tråden.

startelver

Legg inn av startelver »

Det var da voldsomt så høye vi var her da? Velkommen til 1.90 ++ klubben.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: ons jul 28, 2021 5:36 pm Med mine 1,98 og 97 kg så er det en grei gjennomsnittshøyde i denne tråden.
Det var da som bare faen, jeg er tydeligvis en dverg.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Mye bra info og tips her. Takk, alle sammen!

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Jeg skrev vel et innlegg i den andre tråden din. Jeg har som sagt der gått ned nå snart 25 kg siden rett etter påske. For meg som da hadde mye tid til både søvn, matlaging og trening så funket knekkebrødkuren bra. Den kan virke hard, men det er jo mulig å prøve. Jeg syns ikke den var hard, bare litt annerledes enn hva jeg var vant med.

https://www.klikk.no/helse/kosthold/kne ... en-2462116

Everenga

Legg inn av Everenga »

Tjaaah skrev: ons jul 28, 2021 6:19 pm
kytec skrev: ons jul 28, 2021 5:36 pm Med mine 1,98 og 97 kg så er det en grei gjennomsnittshøyde i denne tråden.
Det var da som bare faen, jeg er tydeligvis en dverg.
Jeg er 1.73 så du er ikke alene. Når jeg da i tillegg soste runt som keeper i min ungdom kan man jo spørre seg om hvor stø jeg var på realitetsorientering.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Tjaaah skrev: ons jul 28, 2021 6:19 pm

Det var da som bare faen, jeg er tydeligvis en dverg.
Føler meg liten med min helt gjennomsnittelige høyde her inne, ja.

Tørrfesk

Legg inn av Tørrfesk »



Vil anbefale deg å se denne, veldig mye nyttig info om det å gå ned i vekt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Her er en interessant, og noe urovekkende, artikkel. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Kan dette, i verste fall, bety at dersom jeg har mistet halve magefettet innen et par måneder, så bør jeg bare gi opp å miste resten?

https://www.npr.org/sections/health-sho ... s-dont-wor

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Chromeback skrev: tor jul 29, 2021 1:50 pm
Føler meg liten med min helt gjennomsnittelige høyde her inne, ja.
Jeg har blitt løyet til om at jeg er over snittet, så viser det seg at alle andre er 1.90. Er ekstremt bitter!

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

SlimWhitman skrev: tor jul 29, 2021 3:48 pm Her er en interessant, og noe urovekkende, artikkel. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Kan dette, i verste fall, bety at dersom jeg har mistet halve magefettet innen et par måneder, så bør jeg bare gi opp å miste resten?

https://www.npr.org/sections/health-sho ... s-dont-wor
Du trenger ikke være urolig allerede, men det er noe som heter å gå ned for fort. 6 kg i måneden er strengt tatt helt på grensen, så jeg ville roet litt ned og gått ned saktere. Som sagt, maraton, ikke sprint. :) Det er flere grunner til at kræsjdietter ikke funker, ikke bare at folk mangler viljestyrke til å holde det gående. Det er altså også fysiologiske grunner, som artikkelen nevner.

Slow and steady wins the race. Maraton, ikke sprint. :)

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

tomi skrev: tor jul 29, 2021 5:33 pm
SlimWhitman skrev: tor jul 29, 2021 3:48 pm Her er en interessant, og noe urovekkende, artikkel. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Kan dette, i verste fall, bety at dersom jeg har mistet halve magefettet innen et par måneder, så bør jeg bare gi opp å miste resten?

https://www.npr.org/sections/health-sho ... s-dont-wor
Du trenger ikke være urolig allerede, men det er noe som heter å gå ned for fort. 6 kg i måneden er strengt tatt helt på grensen, så jeg ville roet litt ned og gått ned saktere. Som sagt, maraton, ikke sprint. :) Det er flere grunner til at kræsjdietter ikke funker, ikke bare at folk mangler viljestyrke til å holde det gående. Det er altså også fysiologiske grunner, som artikkelen nevner.

Slow and steady wins the race. Maraton, ikke sprint. :)
400% enig. Å gå ned for fort er som oftest ikke en god idé. Slow and steady er et mantra jeg stiller meg bak.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

tomi skrev: tor jul 29, 2021 5:33 pm
SlimWhitman skrev: tor jul 29, 2021 3:48 pm Her er en interessant, og noe urovekkende, artikkel. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Kan dette, i verste fall, bety at dersom jeg har mistet halve magefettet innen et par måneder, så bør jeg bare gi opp å miste resten?

https://www.npr.org/sections/health-sho ... s-dont-wor
Du trenger ikke være urolig allerede, men det er noe som heter å gå ned for fort. 6 kg i måneden er strengt tatt helt på grensen, så jeg ville roet litt ned og gått ned saktere. Som sagt, maraton, ikke sprint. :) Det er flere grunner til at kræsjdietter ikke funker, ikke bare at folk mangler viljestyrke til å holde det gående. Det er altså også fysiologiske grunner, som artikkelen nevner.

Slow and steady wins the race. Maraton, ikke sprint. :)
Du har nok rett, og jeg er enig i at det ikke er lurt å gå for fort frem. Men det var egentlig ikke det jeg ville frem til akkurat her.
I følge han som har utført disse studiene, så er det ikke så enkelt som å forbrenne mer kalorier enn man inntar. Kroppen tilpasser seg visst, og etter et par måneder så finner bare kroppen andre måter å forbrenne kalorier på (eller noe slikt), sånn at treningen ikke lenger har samme nytte. Dette er, dersom jeg har forstått det riktig, gjeldene uansett om man trener hardt eller moderat.

Jeg trener riktignok ganske hardt nå for tiden, men spiller det noen rolle ift hva denne artikkelen sier? Må man belage seg på å stagnere etter et par måneder uansett?

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

KjempeLitenT skrev: tor jul 29, 2021 7:16 pm
SlimWhitman skrev: ons jul 28, 2021 10:07 am Jeg er 1,96 høy og veide 102,2kg i utgangspunktet.
Det er bare å ha masse sex.
Takk for tipset, men du kan likesågodt be meg designe et jetfly. Begge deler har like stor sjans til suksess.

Ellers så var det en rørende fortelling du kom med her.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Everenga skrev: tor jul 29, 2021 10:17 am
Tjaaah skrev: ons jul 28, 2021 6:19 pm
kytec skrev: ons jul 28, 2021 5:36 pm Med mine 1,98 og 97 kg så er det en grei gjennomsnittshøyde i denne tråden.
Det var da som bare faen, jeg er tydeligvis en dverg.
Jeg er 1.73 så du er ikke alene. Når jeg da i tillegg soste runt som keeper i min ungdom kan man jo spørre seg om hvor stø jeg var på realitetsorientering.
1.73.....? Minnes jeg var i militæret sammen med en som var like liten som deg....
Jeg slår deg med 0.03 meter. Periodevis har jeg litt mage, men den forsvinner på et par uker ved at jeg spiser litt mindre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: tor jul 29, 2021 5:28 pm
Chromeback skrev: tor jul 29, 2021 1:50 pm
Føler meg liten med min helt gjennomsnittelige høyde her inne, ja.
Jeg har blitt løyet til om at jeg er over snittet, så viser det seg at alle andre er 1.90. Er ekstremt bitter!
Det er snitthøyden på VGD ja, ikke ute i virkeligheten, så du kan trygt slappe av.

Snitt penislengde på VGD er 22 cm. Det inkluderer damene.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

kytec skrev: tor jul 29, 2021 8:28 pm
Det er snitthøyden på VGD ja, ikke ute i virkeligheten, så du kan trygt slappe av.

Snitt penislengde på VGD er 22 cm. Det inkluderer damene.
VGD!?! Blasfemi! Dette er FD!

Men vi er nok mest sannsynlig landets genetiske elite, ja.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tjaaah skrev: tor jul 29, 2021 8:41 pm
kytec skrev: tor jul 29, 2021 8:28 pm
Det er snitthøyden på VGD ja, ikke ute i virkeligheten, så du kan trygt slappe av.

Snitt penislengde på VGD er 22 cm. Det inkluderer damene.
VGD!?! Blasfemi! Dette er FD!

Men vi er nok mest sannsynlig landets genetiske elite, ja.
Ups! Beklager den FD selvsagt liten prehistorisk hjerneblødning der. Men fakta står seg likevel.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Tipper eugenikk miljøet er ivrig etter å kontakte oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»