Hagen-saken

Svar
Harduetforslag

Re: Hagen-saken

Legg inn av Harduetforslag »

Noe å tenke på.

Politiet har brukt over 2,5 år på å etterforske Tom Hagen. Hjemmet er blitt plukket fra hverandre i jakt etter spor, andre eiendommer er blitt gjennomgått fra A-Å. Livet til Tom Hagen, nærmeste familie og omgangskrets, er blitt belyst så langt det lar seg gjøre.

Big George har vært på kjøpesenter og snakket med gamle mennesker, sendt inn brev til Kripos.

Allikevel står man altså ikke igjen med nok til å nagle Hagen til forbrytelsen.

Det kan jo ha en så enkel forklaring som at fyren faktisk er uskyldig.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: søn okt 31, 2021 3:55 pm Noe å tenke på
Ingen vitner ,ingen overvåkningsvideo og ingen spor i huset.
Ingen spor i huset er politiets fremste indisie.
Hvis noen har fjernet spor i huset har det skjedd etter at Tom Hagen kom hjem.

Tenk på det ! Veldig vanskelig å forklare det hvis du heter Tom Hagen.
Hvorfor skulle Tom Hagen fjerne sine egne spor fra huset hvis hans historie til politet var at han gikk rundt å lette etter kona? Virker dumt og ikke minst som unødvendig bruk av tid og krefter.

Men siden vi er inne på ting som er vanskelig å forklare: Hvordan kan Tom Hagen ha satt telefonen på hunden mellom 09:15 og 10:07 slik du påstår at han gjorde når politiet sier at han var på jobben da?

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

Big George skrev: søn okt 31, 2021 3:55 pm Ingen spor i huset er politiets fremste indisie.
Hvis noen har fjernet spor i huset har det skjedd etter at Tom Hagen kom hjem.
Set ikke at det skal være indisie på så mye annet enn at det ikke er åssted. Heller ikke på at det er TH som har fjernet spor.

Den var særdeles tynn.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da var skøyteløper Koss på banen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 7:22 pm Da var skøyteløper Koss på banen.
Regner med det fører til oppklaring.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 7:22 pm Da var skøyteløper Koss på banen.
Hadde han alibi?

MadBum

Legg inn av MadBum »

DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 7:22 pm Da var skøyteløper Koss på banen.
Akkurat det denne saken trengte.

Venter på Eli Kari Gjengedal sin mening nå.

Tormund

Legg inn av Tormund »

GoingKronos skrev: søn okt 31, 2021 8:04 pm
DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 7:22 pm Da var skøyteløper Koss på banen.
Hadde han alibi?
Når jeg ser på og hører på Koss så slår han meg ikke akkurat som mesterhjernen bak dette.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kan jo hende at de føler seg trygg på at det går bra når datteren passer valpen. Det er ikke noe argument i det hele tatt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7848

Legg inn av Big George »

GoingKronos skrev: søn okt 31, 2021 8:04 pm
DoktorS skrev: søn okt 31, 2021 7:22 pm Da var skøyteløper Koss på banen.
Hadde han alibi?
Tom Hagen på glattisen ?

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

B.O.B. skrev: søn okt 31, 2021 8:57 pm Kan jo hende at de føler seg trygg på at det går bra når datteren passer valpen. Det er ikke noe argument i det hele tatt.
De første ukene hjemme er viktige i forhold til tilknytning, stabilitet og trygghet for valpen.

Ingen ny hundeeier har lyst til å forlate valpen sin en hel uke i en så kritisk fase som de første ukene hjemme.

Jeg forstår at du liker å røre litt i grøten, så jeg tar innvendingen din deretter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7848

Legg inn av Big George »

Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hu dama på tv som var en "venninne" av fru Hagen og ifølge henne selv var det aldti snakk om ekteskapstrøbbel.
Helt motsatt de som var fru Hagens venninner gjennom mange tiår. De fikk med seg fru Hagens fortvilelser.
Enten løy hun eller så hadde fru Hagen et distansert forhold til henne.
En ting hadde hun rett i, hundevalpen var fru Hagens hjertesten og hun ville aldri dratt fra den i dens valpe-oppvekst.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hvor lenge siden er "akkurat"?

Momentet slår for øvrig begge veier. Det virker også rart at fru Hagen nærmet skulle ha pakket snippesken for å flytte ut, når hun samtidig bringer en ny valp inn i hjemmet.

Hvis det da ikke egentlig var herr Hagen som ville ha en ny valp. Som en grunnleggende del av sin cunning plan for å ha alibi.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: søn okt 31, 2021 9:08 pm
Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hu dama på tv som var en "venninne" av fru Hagen og ifølge henne selv var det aldti snakk om ekteskapstrøbbel.
Helt motsatt de som var fru Hagens venninner gjennom mange tiår. De fikk med seg fru Hagens fortvilelser.
Enten løy hun eller så hadde fru Hagen et distansert forhold til henne.
En ting hadde hun rett i, hundevalpen var fru Hagens hjertesten og hun ville aldri dratt fra den i dens valpe-oppvekst.
Hva du vet i denne saken. Og helt uten forbehold er du også. Slik er det bare. Du vet hva hun sier som er sant og du vet hva hun sier som ikke stemmer. Rene orakelet er du.

Så kan du fortelle oss vanlige dødelige hvordan Tom Hagen kunne sette mobilen på hunden når han samtidig var på jobb ?

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Brezjnev skrev: søn okt 31, 2021 9:32 pm
Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hvor lenge siden er "akkurat"?

Momentet slår for øvrig begge veier. Det virker også rart at fru Hagen nærmet skulle ha pakket snippesken for å flytte ut, når hun samtidig bringer en ny valp inn i hjemmet.

Hvis det da ikke egentlig var herr Hagen som ville ha en ny valp. Som en grunnleggende del av sin cunning plan for å ha alibi.
Slik jeg har forstått det var det snakk om at de hadde hatt valpen ca 2-3 uker før forsvinningen, og at de hentet den så fort den var "klar", altså ved ca. 8 ukers alder.

Det som ellers har fremkommet tilsier at det i stor grad var Anne-Elisabeth som var opptatt av både den nye valpen, og tidligere hund(er) de hadde hatt, så om hun ville ta med seg valpen og flytte et annet sted så ville tilknytningen til henne være mer viktig for valpen enn hvor de oppholdt seg.

Edit: Jeg kjenner for øvrig flere par som har tatt til seg og oppdratt hund sammen, hvor hunden ikke ville leet på et øyelokk om den ene parten tok den med seg alene, men ville protestert vilt om den andre gjorde det.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Hvorfor kunne de ikke ta med hunden til Gran Canaria. Det stod vel ikke på pengene?

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 31, 2021 9:58 pm Hvorfor kunne de ikke ta med hunden til Gran Canaria. Det stod vel ikke på pengene?
Finnes det noen tegn på at de hadde planlagt sydenferie i det hele tatt, utenom at TH sier at de gjorde det?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 9:46 pm
Brezjnev skrev: søn okt 31, 2021 9:32 pm
Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hvor lenge siden er "akkurat"?

Momentet slår for øvrig begge veier. Det virker også rart at fru Hagen nærmet skulle ha pakket snippesken for å flytte ut, når hun samtidig bringer en ny valp inn i hjemmet.

Hvis det da ikke egentlig var herr Hagen som ville ha en ny valp. Som en grunnleggende del av sin cunning plan for å ha alibi.
Slik jeg har forstått det var det snakk om at de hadde hatt valpen ca 2-3 uker før forsvinningen, og at de hentet den så fort den var "klar", altså ved ca. 8 ukers alder.

Det som ellers har fremkommet tilsier at det i stor grad var Anne-Elisabeth som var opptatt av både den nye valpen, og tidligere hund(er) de hadde hatt, så om hun ville ta med seg valpen og flytte et annet sted så ville tilknytningen til henne være mer viktig for valpen enn hvor de oppholdt seg.

Edit: Jeg kjenner for øvrig flere par som har tatt til seg og oppdratt hund sammen, hvor hunden ikke ville leet på et øyelokk om den ene parten tok den med seg alene, men ville protestert vilt om den andre gjorde det.
Det hadde nok gått seg til - selv om det hadde veldig mye enklere å vente til ting var på plass - på samme måte som det hadde gått seg til om matforeldrene ble byttet ut en uke. Så forbasket sensible er valper tross alt ikke.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Brezjnev skrev: søn okt 31, 2021 10:07 pm
Det hadde nok gått seg til - selv om det hadde veldig mye enklere å vente til ting var på plass - på samme måte som det hadde gått seg til om matforeldrene ble byttet ut en uke. Så forbasket sensible er valper tross alt ikke.
Men ville en erfaren og ansvarlig hundeeier, som Anne-Elisabeth virket som å være, med vilje planlagt en sydentur mindre enn 3 uker etter at de hadde hentet ny valp?

Med mindre man har funnet konkrete spor av planlegging av sydentur så syns jeg det høres ut som bullshit at de liksom skulle til syden første uka i november.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 10:15 pm
Brezjnev skrev: søn okt 31, 2021 10:07 pm
Det hadde nok gått seg til - selv om det hadde veldig mye enklere å vente til ting var på plass - på samme måte som det hadde gått seg til om matforeldrene ble byttet ut en uke. Så forbasket sensible er valper tross alt ikke.
Men ville en erfaren og ansvarlig hundeeier, som Anne-Elisabeth virket som å være, med vilje planlagt en sydentur mindre enn 3 uker etter at de hadde hentet ny valp?

Med mindre man har funnet konkrete spor av planlegging av sydentur så syns jeg det høres ut som bullshit at de liksom skulle til syden første uka i november.
Jeg ser ingen grunn til å avvise at en erfaren og ansvarlig hundeeier kunne funnet på det, nei. Kommer helt an på omstendighetene.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

oddvar_kjempebra skrev: søn okt 31, 2021 9:45 pm
Big George skrev: søn okt 31, 2021 9:08 pm
Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 8:48 pm Jeg syns det høres ut som bullshit at de liksom skulle planlegge sydentur når de akkurat hadde hentet hjem en ny valp.

Venninnen sier i NRK at Anne-Elisabeth var veldig begeistret for den nye valpen og at når de gikk tur sammen så delte hun historier, utfordringer og gleder i forbindelse med å ha fått ny valp, litt slik som alle som nettopp har skaffet seg ny "baby".

Da virker det merkelig at de samtidig holdt kalenderen åpen for en spontan sydenferie.

Ingen hundeeiere jeg kjenner, eller har kjent, drar til syden et par uker etter at de har hentet valp.
Hu dama på tv som var en "venninne" av fru Hagen og ifølge henne selv var det aldti snakk om ekteskapstrøbbel.
Helt motsatt de som var fru Hagens venninner gjennom mange tiår. De fikk med seg fru Hagens fortvilelser.
Enten løy hun eller så hadde fru Hagen et distansert forhold til henne.
En ting hadde hun rett i, hundevalpen var fru Hagens hjertesten og hun ville aldri dratt fra den i dens valpe-oppvekst.
Så kan du fortelle oss vanlige dødelige hvordan Tom Hagen kunne sette mobilen på hunden når han samtidig var på jobb ?
Jeg noterer meg at dette spørsmålet fortsatt står ubesvart.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

https://www.nettavisen.no/nyheter/stjer ... 3424198235

- Både etter straffeprosesslovens paragraf 249 og Den europeiske menneskerettskonvensjonens (EMK) artikkel 6 har en siktet person krav på at siktelsen avgjøres innen «rimelig tid». Hvis det ikke er utvikling i siktelsen på over ett år vil det normalt regnes som en krenkelse av menneskerettighetene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7848

Legg inn av Big George »

Sitat" Så kan du fortelle oss vanlige dødelige hvordan Tom Hagen kunne sette mobilen på hunden når han samtidig var på jobb ?
Jeg noterer meg at dette spørsmålet fortsatt står ubesvart."

Jeg mener fortsatt det ikke er bevist at Tom Hagen var på Futurum kl 0915.og minuttene rundt det tidspunktet.
Det gikk lang tid før dette spørsmålet om alibi kom opp fordi alt var hemmelig. vi snakker mange uker om ikke måneder.
Det er kun seks-sju minutter i bil mellom Sloraveien og Futurum.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Han er på video når han ankommer, det er loggført et møte og de har digitale spor hvor han går inn og ut av mailer osv. Det er bevist at han var på kontoret, akkurat som at hun var i live 09:14.

Hvordan går det med etterforskeren forøvrig, har han ringt i opphisselse over den geniale avsløringen du sendte han i posten? Vil han oppklare saken nå når alt står klart om hvordan det foregikk?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Der fikk Elden litt oppmerksomhet også: https://www.nettavisen.no/nyheter/stjer ... 3424198235

I 2016 foreslo straffeprosessutvalget at en siktet person burde få mulighet til å gå til domstolene for å få frafalt en siktelse hvis det gikk så lang tid som i Tom Hagen-saken.

- Regjeringen mente det ikke var nødvendig med en slik lov, da de skrev at de regnet med at påtalemyndigheten ville følge loven uten at retten behøvde å minne dem på fristene, sier Elden.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Queenie skrev: man nov 01, 2021 7:10 am Der fikk Elden litt oppmerksomhet også: https://www.nettavisen.no/nyheter/stjer ... 3424198235

I 2016 foreslo straffeprosessutvalget at en siktet person burde få mulighet til å gå til domstolene for å få frafalt en siktelse hvis det gikk så lang tid som i Tom Hagen-saken.

- Regjeringen mente det ikke var nødvendig med en slik lov, da de skrev at de regnet med at påtalemyndigheten ville følge loven uten at retten behøvde å minne dem på fristene, sier Elden.
Men denne gangen er det både relevant og viktig det han påpeker.

Jeg synes det er mye som peker på at politiet etter norsk og internasjonal lov nå er på overtid når det gjelder å oppretttholde siktelsen mot Hagen. Og kryptomannen. Det eneste som kan forsvare en så lang tidsperiode som siktet er hvis etterforskningen går fremover og mistanken stadig styrkes. Det er lite som tyder på at det gjelder Hagens sak eller kryptomannen sin.
Sist redigert av oddvar_kjempebra den man nov 01, 2021 9:21 am, redigert 1 gang totalt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Big George skrev: søn okt 31, 2021 11:53 pm Sitat" Så kan du fortelle oss vanlige dødelige hvordan Tom Hagen kunne sette mobilen på hunden når han samtidig var på jobb ?
Jeg noterer meg at dette spørsmålet fortsatt står ubesvart."

Jeg mener fortsatt det ikke er bevist at Tom Hagen var på Futurum kl 0915.og minuttene rundt det tidspunktet.
Det gikk lang tid før dette spørsmålet om alibi kom opp fordi alt var hemmelig. vi snakker mange uker om ikke måneder.
Det er kun seks-sju minutter i bil mellom Sloraveien og Futurum.
Men dette er jo rene spekulasjoner fra deg. Politiet sier jo at han var på jobben.
Og du kjenner jo ikke til hva politiet vet og ikke vet.

Det er ganske spesielt at du er sikker på en teori du har kommet opp med selv hvor du må velge å ikke tro på det politiet sier.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Captain Morgan skrev: søn okt 31, 2021 10:04 pm
oddvar_kjempebra skrev: søn okt 31, 2021 9:58 pm Hvorfor kunne de ikke ta med hunden til Gran Canaria. Det stod vel ikke på pengene?
Finnes det noen tegn på at de hadde planlagt sydenferie i det hele tatt, utenom at TH sier at de gjorde det?
Ikke som jeg kjenner til. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor Hagen skulle lyve om dette.

startelver

Legg inn av startelver »

Visste ikke Olav Koss var venn med familien.

Han har vel ikke så mye å bidra med annet enn at AEH var en knakandes kjekk dame og at TH var sponsoren hans.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»