Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
KongOlav2

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av KongOlav2 »

KTBFFH skrev: lør nov 20, 2021 3:13 pm Den her er todelt. I presspillet er vi bedre uten det er det ikke noe tvil om, men for min del så avhenger kampbilder om vi er bedre eller ikke. Eksempel mot Burnley så hadde vi vunnet 2-3-4 null med Lukaku for der dominerer vi så mye og da vil kvalitetene til Lukaku være viktig. I dag er vi gode på alle måter og vi hadde trolig vært svakere med Lukaku.

I tillegg ville jeg likt å sett en kamp eller to Lukaku på topp med Werner og Pulisic i front. Spillere som strekker å går på løp. Eksempel med Lukaku, Mount og Kai så blir det jævlig trangt for de søker inn i rommet foran Lukaku hele tiden. En ting skal sies om spillerne rundt Lukaku hadde vært mer effektive så hadde Lukaku hatt en del assist.
Likevel er dere det laget som har hatt best uttelling i PL denne sesongen, dvs ligger lengst over xG. Og Lukaku har jo ikke scoret spesielt mye heller. Kun 4 mål på 10 kamper i PL og CL. En spiller som er såpass ordinær spillemessig som Lukaku bør ha langt høyere målsnitt for at man skal kunne rettferdiggjøre sitt nærvær på banen. Klarer ikke å fri meg fra tanken på at på litt sikt ville Havertz med Mount og CHO/Pulisic bak seg ha langt høyere potensial enn med Lukaku som spydspiss.

VisionQuest

Legg inn av VisionQuest »

12:30 kickoff etter landslagspause på en arena hvor vi ikke har vunnet siden 2017 skulle normalt sett tilsi et banan skall for et vanlig Chelsea-lag, men dette er ikke et vanlig Chelsea-lag. Wow, for en kamp. Så fullstendig dominans har jeg sjelden vært borti. Leicester heldige som slipper unna med bare tre i sekken.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

KongOlav2 skrev: lør nov 20, 2021 3:38 pm
KTBFFH skrev: lør nov 20, 2021 3:13 pm Den her er todelt. I presspillet er vi bedre uten det er det ikke noe tvil om, men for min del så avhenger kampbilder om vi er bedre eller ikke. Eksempel mot Burnley så hadde vi vunnet 2-3-4 null med Lukaku for der dominerer vi så mye og da vil kvalitetene til Lukaku være viktig. I dag er vi gode på alle måter og vi hadde trolig vært svakere med Lukaku.

I tillegg ville jeg likt å sett en kamp eller to Lukaku på topp med Werner og Pulisic i front. Spillere som strekker å går på løp. Eksempel med Lukaku, Mount og Kai så blir det jævlig trangt for de søker inn i rommet foran Lukaku hele tiden. En ting skal sies om spillerne rundt Lukaku hadde vært mer effektive så hadde Lukaku hatt en del assist.
Likevel er dere det laget som har hatt best uttelling i PL denne sesongen, dvs ligger lengst over xG. Og Lukaku har jo ikke scoret spesielt mye heller. Kun 4 mål på 10 kamper i PL og CL. En spiller som er såpass ordinær spillemessig som Lukaku bør ha langt høyere målsnitt for at man skal kunne rettferdiggjøre sitt nærvær på banen. Klarer ikke å fri meg fra tanken på at på litt sikt ville Havertz med Mount og CHO/Pulisic bak seg ha langt høyere potensial enn med Lukaku som spydspiss.
Ja er ikke uenig i at Lukaku er ordinær, men syns han er vesentlig bedre på å motta ball og legge den igjen til lagkamerater enn tidligere. Han gjør det mye enklere enn tidligere med tanke på touchene sine. Kai er jo en ideel spiss om vi hadde hatt en type eller typer som Mane og Salah, der de garanterer 10-15 og 20-25 ligamål hver. Da er Kai den skreddersydde falske nieren, men vi har ikke de spillerne i front. Pulisic kunne fint scoret mellom 10-15 ligamål hadde han ikke vært skadet så mye. Alt i alt har vi flere strenger å spille på i år, både i front men også over hele banen.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Man må jo bare gå og legge seg når man omtaler Lukaku som «ordinær».

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Trolljegeren skrev: lør nov 20, 2021 7:27 pm Man må jo bare gå og legge seg når man omtaler Lukaku som «ordinær».
Personlig sikter jeg til teknikken og touchene som ordinære

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sett litt på vårt svenske stortalent Edwin Andersson siste tiden. Herjer som ving på U18-laget vårt, kul spiller å se på. Bøtter inn målpoeng også om dagen:

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: søn nov 21, 2021 12:02 pm Sett litt på vårt svenske stortalent Edwin Andersson siste tiden. Herjer som ving på U18-laget vårt, kul spiller å se på. Bøtter inn målpoeng også om dagen:
Spennende at vi har et så sinnsykt bra akademi. Håper og tror at Mount-generasjonen ikke bare er tilfeldig.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Da blir det Michael Carrick som leder laget mot oss i neste runde.

Sterke tall:

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Rimelig sjukt at de har så like tall, og så kom begge fra samme klubb!

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

.
Chelsea are set to appeal the Maguire red card vs Watford.





KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Taylor dømmer oss mot United... grøss. Rødt kort og straffe til United?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Pokker. Kai Havertz usikker til i morgen. Deltok ikke på trening i dag.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

chelsea8 skrev: man nov 22, 2021 11:33 pm Pokker. Kai Havertz usikker til i morgen. Deltok ikke på trening i dag.
Er ikke avansementet i boks da?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 9:55 am Er ikke avansementet i boks da?
Vel, ikke 100%. Det finnes fortsatt noen små muligheter for å ryke på målforskjell. Et uavgjort i kveld sender oss videre fra gruppa. I tillegg er det fordelene med å vinne gruppa hvis vi slår Juventus.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 9:55 am
chelsea8 skrev: man nov 22, 2021 11:33 pm Pokker. Kai Havertz usikker til i morgen. Deltok ikke på trening i dag.
Er ikke avansementet i boks da?
Absolutt ikke. Taper vi mot Juve og Zenit kan vi ryke. Har dog ikke noe å si om vi havner på 1. eller 2. plass mener nå jeg. Er så mange bra lag i CL om dagen at mange gode lag kommer nr 2 i gruppa.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

chelsea8 skrev: tir nov 23, 2021 10:10 am
Vel, ikke 100%. Det finnes fortsatt noen små muligheter for å ryke på målforskjell. Et uavgjort i kveld sender oss videre fra gruppa. I tillegg er det fordelene med å vinne gruppa hvis vi slår Juventus.
Hvilke fordeler?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: tir nov 23, 2021 10:12 am Hvilke fordeler?
Vi kan vel ikke møte lag fra England i 8-delsfinalen, så dersom vi ender som nr 2 og de andre gruppene er som de er idag så er det veldig begrenset hvilke lag vi kan møte? Da blir det enten (om det står seg i de andre gruppene) Ajax, Real Madrid, Bayern eller Salzburg. Blir vi nr 1 er det Lille, Villarreal, Barcelona, Inter, Dortmund, Porto eller PSG i potten slik status er i dag. Om jeg har forstått det riktig, men mye kan uansett endre seg. Om Villarreal går forbi United kan jo de bli en fin motstander om vi skulle ende som nr 2.

Jeg vil mye heller møte feks Barcelona enn Bayern Munchen i første utslagsrunde. Om vi vinner gruppen så kan vi vel møte Porto også, det hadde vært topp. Faktisk også Dortmund framfor Ajax slik nederlenderne opptrer om i år. Inter/RM er ett fett. Det ideelle hadde jo vært å møte ett av lagene i Gruppe G, der er det nesten samme hvem vi møter, bør slå alle greit.

Tror det blir en fordel å ende som nr 1 uansett hvordan ting utvikler seg her, alt for å unngå Bayern så lenge som mulig.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Hei mine venner.

Har en nevø som tydeligvis havnet på kjøret i ung alder og i all viraken ble Chelseafan. Skal ta han med på tur og har ikke noe særlig erfaring med å kjøpe Chelsea-billetter. Har dere noen anbefalinger? Er det bare å kjøpe fra de vanlige operatørene her i Norge, eller bør jeg ta kontakt med supporterklubben? Han er ufør, så kan nok kvalifisere til rullestolplass. Burde jeg ta kontakt med klubben for å høre om dette?

Setter pris på alle tips og triks.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 2:27 pm Hei mine venner.

Har en nevø som tydeligvis havnet på kjøret i ung alder og i all viraken ble Chelseafan. Skal ta han med på tur og har ikke noe særlig erfaring med å kjøpe Chelsea-billetter. Har dere noen anbefalinger? Er det bare å kjøpe fra de vanlige operatørene her i Norge, eller bør jeg ta kontakt med supporterklubben? Han er ufør, så kan nok kvalifisere til rullestolplass. Burde jeg ta kontakt med klubben for å høre om dette?

Setter pris på alle tips og triks.
Det beste er å melde seg inn i den engelske supporter klubben, koster vell rundt 300kr? Kjøpe billett via de. Det var ihvertfall sånn jeg kjøpte sist jeg var der for 2-3 år siden. Lew skal/har vært nylig så kanskje han kan gi deg et enda bedre svar

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 2:27 pm Hei mine venner.

Har en nevø som tydeligvis havnet på kjøret i ung alder og i all viraken ble Chelseafan. Skal ta han med på tur og har ikke noe særlig erfaring med å kjøpe Chelsea-billetter. Har dere noen anbefalinger? Er det bare å kjøpe fra de vanlige operatørene her i Norge, eller bør jeg ta kontakt med supporterklubben? Han er ufør, så kan nok kvalifisere til rullestolplass. Burde jeg ta kontakt med klubben for å høre om dette?

Setter pris på alle tips og triks.
Her finnes en oversikt over verifiserte forhandlere av billetter:

https://www.chelseafc.com/en/tickets--- ... -tout-info

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

k9b skrev: tir nov 23, 2021 2:27 pm Hei mine venner.

Har en nevø som tydeligvis havnet på kjøret i ung alder og i all viraken ble Chelseafan. Skal ta han med på tur og har ikke noe særlig erfaring med å kjøpe Chelsea-billetter. Har dere noen anbefalinger? Er det bare å kjøpe fra de vanlige operatørene her i Norge, eller bør jeg ta kontakt med supporterklubben? Han er ufør, så kan nok kvalifisere til rullestolplass. Burde jeg ta kontakt med klubben for å høre om dette?

Setter pris på alle tips og triks.
Jeg har de siste årene kjøpt billetter gjennom noen bekjente som har 2 sesongkort, og der jeg bare reserverer de kampene jeg har lyst til å gå på. Jeg har derfor ikke kjøpt billetter på den ''vanlige'' måten på 8 år, og er dessverre ikke helt oppdatert på den fronten. Før i tiden husker jeg det var vanskelig å få tak i billetter pga krav om et visst antall lojalitetspoeng som du opparbeidet deg gjennom å gå på kamper, vet ikke helt hvordan det er nå.

Du må nok uansett bli medlem for å få ok priser på billetter. Jeg ser også at man som medlem kan kjøpe 1 Disabled Supporter Ticket gjennom sitt medlemsskap. Beklager for at jeg ikke kan hjelpe deg mer enn det.

Ser Gatling har lagt til liste over verifiserte leverandører, da hjelper nok på ja.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Her er en side som viser FAQ angående billetter for personer som er uføre:

https://www.chelseafc.com/en/about-chel ... led%20Fans

Her finnes bl.a. søknadsskjema for billetter til personer som er uføre(scroll helt ned):

https://www.chelseafc.com/en/tickets--- ... -and-forms

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

U19-laget vårt ligger under 0-1 mot Juventus i Youth CL nå. En del spennende spillere, men forventer ikke noe i denne kampen her. Usikker på hvorfor Vale er på benken. Kampen vises på UEFA sine sider, bare til lage en bruker og streame direkte.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

0-2 Juventus, som skaper de klart største sjansene mens Chelsea har masse possesion. Juve ligger dypt og Chelsea klarer ikke å skape noen verdens ting. Andersson spennende de få gangene han har vært involvet. Olise også vært ganske ok offensivt, hangler litt mer defensivt. Vår norske venn Fiabema helt usynlig foruten et gjenlegg til Webster som keeper fikk fingertuppene på.

Andersson er virkelig slepen altså. Kul vingtype, selv om han har vært altfor lite involvert i denne omgangen.

0-3 og rævkjørt på kontring atter en gang. Skaper null offensivt mot lav Juve-blokk, og blir kontret i senk hver gang vi har balltap. Trist syn. Skal sies at Juventus har noen elleville talenter i det laget - Soule er en latterlig god kantspiller, og tidligere Chelsea-unggutt Sam Iling Jr er også virkelig god. Samme med Miretti. Blir overrasket om ikke noen av disse blir kvalitetsspillere for A-lag i fremtiden.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mye bedre andreomgang av ungguttene til Chelsea og det ender 1-3 etter mål av Haigh helt mot slutten. Burde puttet flere mål, men greit å se at man klarte å slå litt tilbake etter at Vale kom innpå til pause og Andy Myers la om taktikken litt.

Er videre om man ikke taper mer enn 1-3 borte mot Zenit i siste kamp.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Måtte slette innlegget mitt, Ziyech og Pulisic starter visstnok ikveld. Da er nok ikke Havertz klar.

Lukaku visstnok tilbake på benken!
Laget er som følger - gøy at Chalobah får sjansen i en viktig CL-kamp. Pulisic tar over for Havertz. Overrasket over at Mount ikke starter for oss, noe problemer med formen etter tannproblemene?

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Vi må ut på markedet og lete etter en Kanté-erstatter i sommer. Mannen blir bare mer og mer skadeplaget. Shades of Essien snart…🙁

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Trolljegeren skrev: tir nov 23, 2021 9:39 pm Vi må ut på markedet og lete etter en Kanté-erstatter i sommer. Mannen blir bare mer og mer skadeplaget. Shades of Essien snart…🙁
Det er jo ikke ideelt.
Bilde

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Trolljegeren: Vi trenger ikke å lete lenger enn til Øst-London og West Ham.
Sist redigert av chelsea8 den tir nov 23, 2021 10:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Reece James er helt ufattelig god.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»